Mwah de HIMARS wel, toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben we ook nog geen gamechanger gehad. Eerst waren dat de HIMARS, toen de tanks, toen de GLSDB, etc. Na een tijdje hoor je vrij weinig meer. En is het front nog steeds ongeveer hetzelfde.
In het filmpje zie je dat de andere tanks veelal door gemaakte sporen rijden. Het meeste zal inderdaad ongerept landschap zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:26 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is het in de rest van de regio ook toch? Grotendeels in ieder geval.
Nee, een ATACMS gaat net als kleine broer GMLRS >MACH 2,5 oid. Hij is wel groter, dat zeker. MACH 2,5 is zeg 900 meter per seconde. Storm Shadow is stuk trager.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar een Atacms is wel relatief makkelijk uit de lucht te halen toch itt een storm shadow
Maar wat ik had begrepen is dat de raketten van een HIMARS nu gejammed worden op grote schaal en dat dat ook impact zou hebben op ATACMS en dat een storm shadow als ballistische raket van koers kan wijzigen en verschillende manieren heeft om te navigeren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, een ATACMS gaat net als kleine broer GMLRS >MACH 2,5 oid. Hij is wel groter, dat zeker. MACH 2,5 is zeg 900 meter per seconde. Storm Shadow is stuk trager.
Net zo makkelijk, of niet makkelijk te onderscheppen als een GMLRS.
Dan is het juist geen ballistische raket. Een ballistische raket volgt immers een kogelbaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar wat ik had begrepen is dat de raketten van een HIMARS nu gejammed worden op grote schaal en dat dat ook impact zou hebben op ATACMS en dat een storm shadow als ballistische raket van koers kan wijzigen en verschillende manieren heeft om te navigeren.
Tot welke hoogte jammed een jammer?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar wat ik had begrepen is dat de raketten van een HIMARS nu gejammed worden op grote schaal en dat dat ook impact zou hebben op ATACMS en dat een storm shadow als ballistische raket van koers kan wijzigen en verschillende manieren heeft om te navigeren.
Oekraine gaf een keer aan dat ze GPS jamming waarnamen, ong 1 KM van het front.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik bedoelde kruisraket. Als dat dan wel kloptquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan is het juist geen ballistische raket. Een ballistische raket volgt immers een kogelbaan.
Ik denk niet dat die 1 KM klopt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine gaf een keer aan dat ze GPS jamming waarnamen, ong 1 KM van het front.
En hoe lang doet een GMLRS/ATACMS om 1 KM af te leggen? 1 seconde. Hij valt niet uit de lucht hé, als er GPS jamming is.
Uiteindelijk wordt die dan iets minder nauwkeurig. Op z'n ergst. Niet 1 meter van het doel, maar 5, 10?
Met de explosieve warhead van een ATACMS, tig keer zo als een GMLRS boeit dat helemaal niet.
Dan is het dus geen probleem om ongelimiteerd dat soort wapensystemen naar Ukraine te sturen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben we ook nog geen gamechanger gehad. Eerst waren dat de HIMARS, toen de tanks, toen de GLSDB, etc. Na een tijdje hoor je vrij weinig meer. En is het front nog steeds ongeveer hetzelfde.
Wordt inderdaad gespeculeerd dat dat de reden is waarom ze niet geleverd worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar een Atacms is wel relatief makkelijk uit de lucht te halen toch itt een storm shadow
Ik zei niet dat jammers maar een radius hebben van 1 KM.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die 1 KM klopt.
https://kyivindependent.c(...)-to-russias-jamming/
Goh, we moeten zelf ook wat achterhouden hé. En bovendien kunnen we dat lang niet allemaal zo snel bijproduceren. De boel begint al op de raken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is het dus geen probleem om ongelimiteerd dat soort wapensystemen naar Ukraine te sturen.
Er is alleen maar oorlog in Ukraine. En dat moeten we zo houden, dus moeten we ongelimiteerd leveren. Doen we dat niet, juist dan komt de oorlog naar ons toe.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh, we moeten zelf ook wat achterhouden hé. En bovendien kunnen we dat lang niet allemaal zo snel bijproduceren. De boel begint al op de raken.
Eng he, straks komen de Russen ook bij onsquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh, we moeten zelf ook wat achterhouden hé. En bovendien kunnen we dat lang niet allemaal zo snel bijproduceren. De boel begint al op de raken.
For reference:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Drone operators, drone operators"
[ afbeelding ]
Neuh, als je dat denkt ben je wel een beetje van het padje.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eng he, straks komen de Russen ook bij ons![]()
![]()
Uit verschillende berichten blijkt dat ze minder effectief zijn dan in het begin. Ik denk dat ik die kant kies ipv jouw theorie.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zei niet dat jammers maar een radius hebben van 1 KM.
Beetje 'gemiddelde' jammer van rus kan makkelijk 50KM.
Maar dan licht je installatie als een kaars op, op allerhande radar zoek systemen, zoals bv de NAVO AWACS die patrouilleren.
Dus zet jij em op max vermogen?
En staat die jammer op de frontlijn, of er een flink end achter?
Bel maar ff aan bij de NAVO dan, misschien luisteren ze wel naar je.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is alleen maar oorlog in Ukraine. En dat moeten we zo houden, dus moeten we ongelimiteerd leveren. Doen we dat niet, juist dan komt de oorlog naar ons toe.
Nou dan. Sturen die wapens! Zoveel mogelijk!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neuh, als je dat denkt ben je wel een beetje van het padje.
Maar ik zei dus ook niet dat er niks aan de hand was.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Uit verschillende berichten blijkt dat ze minder effectief zijn dan in het begin. Ik denk dat ik die kant kies ipv jouw theorie.
Deze is van verleden week ofzo.quote:Uiteindelijk wordt die dan iets minder nauwkeurig.
Waarom moeten we dan wapens bewaren?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neuh, als je dat denkt ben je wel een beetje van het padje.
Jij gelooft dat, waarom moeten we anders wapens bewaren?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bel maar ff aan bij de NAVO dan, misschien luisteren ze wel naar je.
Maar geloof je dat echt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |