Nestle verkoopt ook nog aan Rusland. Je verwacht het niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 20:38 schreef quirina het volgende:
Alles van mondelez boycotten!
https://www.reuters.com/b(...)ess-memo-2023-06-16/
Geen Oreos meer vreten!
[ afbeelding ]
Oh ja, de prisoners of war videos, dit keer van een Twitter kanaal ergens uit het Kremlin.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:15 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
En dit soort dingen dus ook, als dit niet in scene is gezet uiteraard. Deze man lijkt iig wel redelijk oprecht
Het niet netjes volgens de Conventies van Genève, dus ik moet er tegen zijn. Maar toch....quote:Op maandag 19 juni 2023 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oh ja, de prisoners of war videos, dit keer van een Twitter kanaal ergens uit het Kremlin.
Wel nu, die interviews met krijgsgevangen vind ik van zowel de Oekraïners als Russen niet in de haak. Zo both sides ben ik dan wel.
Die mensen staan onder zware druk, er is altijd iets wat iemand roept dat je kunt gebruiken voor de propaganda
Profiel iets te smal om presidentskandidaat te zijn lijkt het maar vindt het knap hoe hij te werk gaat.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat vinden we van Blinken? Hij komt intelligent en sympathiek over. Of is ie net iets te slick?
Misschien gewoon professioneel en capabel? Stiekum vertrouw ik die Amerikanen nooit helemaal.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Profiel iets te smal om presidentskandidaat te zijn lijkt het maar vindt het knap hoe hij te werk gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik was er toen dit begon ook op tegen, maar het gebeurd inmiddels van beide kanten zo vaak. Deze lijken overigens "redelijk" behandeld te wordenquote:Op maandag 19 juni 2023 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het niet netjes volgens de Conventies van Genève, dus ik moet er tegen zijn. Maar toch....
Redelijk, waarschijnlijk jaquote:Op maandag 19 juni 2023 22:26 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ik was er toen dit begon ook op tegen, maar het gebeurd inmiddels van beide kanten zo vaak. Deze lijken overigens "redelijk" behandeld te worden
Ze kunnen moeilijk iets anders zeggen, dan krijgen ze gelijk een headshotquote:Op maandag 19 juni 2023 22:15 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
En dit soort dingen dus ook, als dit niet in scene is gezet uiteraard. Deze man lijkt iig wel redelijk oprecht
Voor Russen maakt het niet uit wat de gevangen zeggen, ze worden sowieso gecastreerd.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:42 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ze kunnen moeilijk iets anders zeggen, dan krijgen ze gelijk een headshot
https://old.reddit.com/r/(...)_flies_into_a_truck/quote:A Ukrainian Kamikaze Drone flies into a Truck with a Crane whilst it places Dragons Teeth fortifications in Belgorod Oblast. Failing to Detonate upon impact.
Wat is dit precies, een raketaanval?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:04 schreef Slayage het volgende:
Deze dingen kunnen helaas heel effectief zijn, hebben we gezien in Syrië/Irak
[ twitter ]
Een pantserwagen, gevuld met explosieven die naar een positie gereden word om daar BOEM te doen.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is dit precies, een raketaanval?
Remote detonation en dan brandt er eerst een tijd rustig een vlammetje?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Toch zijn zulke aanvallen in het verleden vaak een teken van zwakte gebleken.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dus dat is het Russische equivalent van een brander? Als het werkt, werkt het. Maar mag ik dat wel echt 18e eeuwse oorlogsvoering noemen?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een pantserwagen, gevuld met explosieven die naar een positie gereden word om daar BOEM te doen.
Ver daarvoor al niet?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus dat is het Russische equivalent van een brander? Als het werkt, werkt het. Maar mag ik dat wel echt 18e eeuwse oorlogsvoering noemen?
Bruut, lomp, primitief, yep.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus dat is het Russische equivalent van een brander? Als het werkt, werkt het. Maar mag ik dat wel echt 18e eeuwse oorlogsvoering noemen?
Een afkorting voor Vehicle Based Improvised Explosive Device. Het zijn dingen die Isis / al Qaida etc. veel hebben gebruikt in Syrië en Irak. En als er een bestuurder in zit is het een Suicide VBIED. SVBIED. Daar hebben we tot nu toe geen bewijs van gezien. Je ziet die autos rechtdoor rijden namelijk. Maar ondenkbaar is het zeker niet dat de Russen er ook nog een bestuurder in plaatsen, waardoor ze nog dodelijker worden.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is dit precies, een raketaanval?
Mag ook, maar ik zie Rusland techologisch niet in staat om Grieks Vuur te komen brengen.quote:
Ik vind het een beetje last effort. "We hebben zat explosieven maar geen voldoende getrainde soldaten, so just let blow shit up."quote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bruut, lomp, primitief, yep.
Het is inderdaad mogelijk ook een teken van wanhoop bij de Russen, omdat ze de middelen missen die ze nodig hebben. Maar een gevaarlijke ontwikkeling desalniettemin.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch zijn zulke aanvallen in het verleden vaak een teken van zwakte gebleken.
Oekraïne loopt natuurlijk ook met spul te knutselen. Is gewoon 'normaal' oorlog voeren. Hoort er bij die dingen.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch zijn zulke aanvallen in het verleden vaak een teken van zwakte gebleken.
Truequote:Op maandag 19 juni 2023 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekraïne loopt natuurlijk ook met spul te knutselen. Is gewoon 'normaal' oorlog voeren. Hoort er bij die dingen.
Het leven is niet eerlijk...quote:Op maandag 19 juni 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)eel_like_a_prisoner/
I feel like a prisoner
Er gaat een dreiging van uit, maar hoe zijn de kosten jegens de baten?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is inderdaad mogelijk ook een teken van wanhoop bij de Russen, omdat ze de middelen missen die ze nodig hebben. Maar een gevaarlijke ontwikkeling desalniettemin.
iets zegt me dat dit een Russische trol is.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
I feel like a prisoner
I am 24M Ukrainian and I feel like a prisoner.
The government not allowing men to leave the country.
The only option is to smuggle you out, it costs around 7k dollars, and it is not guaranteed to work (lottery), you can and will lose your money for noting, or go to prison.
(I can prove it, but I fear to write more about it even on reddit).
Not leaving a country if you are male in your passport is one problem.
Forced enlistment to war is the other problem.
They lie about "checking/updating information", every time it's actual mobilization in the next day or week if you're lucky.
They lie about "health check", because they have order from the above to write everyone as "healthy enough to serve".
The only people who are not "healthy enough to serve" are friends and relatives of those who conduct mobilization process and health checks.
By the rules of Ukraine, you must get the filled enlistment message directly to your hand, at your home address. But in reality, armed soldiers just walk on the streets with blank enlistment documents, stop every man, demand IDs and fill enlistment documents from scratch from your ID to enlist you.
If you refuse, you'll be beaten up, put in the bus, and enlisted anyway.
You just can't say no or call police, because police won't care.
More of it, if you refuse to take part in mobilization, you get a jail sentence for around 5 years. If you try to protect yourself when beaten by soldiers, you can go to jail for 15 years.
And the further your city or village from the capital city (Kyiv) the more absurd the situation is.
The only option I got is not leaving my home.
Last time I was on the street, I saw how a guy even younger than me was beaten up while screaming and taken to the bus.
It was in winter, today's June.
I also see how men are taken to these magic buses from the streets around once a week from my window.
Sometimes they scream and ask for help, yet no one cares.
I asked my lawyer if I can take footage of it, to share with the world, but he said that the only way for me to be safe is to hide and not exposing my existence to the government in any way. And that I won't help any guy that was caught on the street.
I live with my ill parents who lose their job long ago, because age discrimination is a thing in Ukraine. I'm the only working person in my family (remote), parents are buying products and don't tell anyone that I'm living here.
Furthermore, I'm alive thanks to them.
But I'm loosing my ability to work due to my psychological condition.
And if I'll lose my job during the war, my family is f@cked.
Also, I'm sad that while in my young age I must stay at home with constant fear of government, while the girls I liked living their lives in Europe.
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_buttonquote:While I stay at home I can survive both war and prison. I hope to, at least.
Also, there is other problem.
If Ukrainian front line fall, I'll be shot by Russians for being Ukrainian anyway.
Rechtstreeks uit een incel subredditquote:Op maandag 19 juni 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
I feel like a prisoner
I am 24M Ukrainian and I feel like a prisoner.
The government not allowing men to leave the country.
The only option is to smuggle you out, it costs around 7k dollars, and it is not guaranteed to work (lottery), you can and will lose your money for noting, or go to prison.
(I can prove it, but I fear to write more about it even on reddit).
Not leaving a country if you are male in your passport is one problem.
Forced enlistment to war is the other problem.
They lie about "checking/updating information", every time it's actual mobilization in the next day or week if you're lucky.
They lie about "health check", because they have order from the above to write everyone as "healthy enough to serve".
The only people who are not "healthy enough to serve" are friends and relatives of those who conduct mobilization process and health checks.
By the rules of Ukraine, you must get the filled enlistment message directly to your hand, at your home address. But in reality, armed soldiers just walk on the streets with blank enlistment documents, stop every man, demand IDs and fill enlistment documents from scratch from your ID to enlist you.
If you refuse, you'll be beaten up, put in the bus, and enlisted anyway.
You just can't say no or call police, because police won't care.
More of it, if you refuse to take part in mobilization, you get a jail sentence for around 5 years. If you try to protect yourself when beaten by soldiers, you can go to jail for 15 years.
And the further your city or village from the capital city (Kyiv) the more absurd the situation is.
The only option I got is not leaving my home.
Last time I was on the street, I saw how a guy even younger than me was beaten up while screaming and taken to the bus.
It was in winter, today's June.
I also see how men are taken to these magic buses from the streets around once a week from my window.
Sometimes they scream and ask for help, yet no one cares.
I asked my lawyer if I can take footage of it, to share with the world, but he said that the only way for me to be safe is to hide and not exposing my existence to the government in any way. And that I won't help any guy that was caught on the street.
I live with my ill parents who lose their job long ago, because age discrimination is a thing in Ukraine. I'm the only working person in my family (remote), parents are buying products and don't tell anyone that I'm living here.
Furthermore, I'm alive thanks to them.
But I'm loosing my ability to work due to my psychological condition.
And if I'll lose my job during the war, my family is f@cked.
Also, I'm sad that while in my young age I must stay at home with constant fear of government, while the girls I liked living their lives in Europe.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Rechtstreeks uit een incel subreddit
Lekker man
De NAVO is een defensieve alliantie, dat kan dus helemaal niet. Dit lidstaten van de NAVO kunnen natuurlijk wel onafhankelijk mee gaan doen. Er gingen een tijd terug wel geruchten dat Polen daar wellicht aan zou denken.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:36 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien gewoon tijd om als NATO met troepen in te grijpen en die Russen keihard over de grens te trappen en deze oorlog snel te beëindigen.
Ze zijn zich in ieder geval tot de tanden toe aan het bewapenen de laatste jaren, hoeveel Himars hadden ze wel niet besteld bij de VS? Iets van 800 of zo?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De NAVO is een defensieve alliantie, dat kan dus helemaal niet. Dit lidstaten van de NAVO kunnen natuurlijk wel onafhankelijk mee gaan doen. Er gingen een tijd terug wel geruchten dat Polen daar wellicht aan zou denken.
500 meen ik, in ieder geval een fors aantal. Ik denk echter niet dat men daadwerkelijk over gaat tot deelname omdat dan NAVO garanties voor het eigen territorium niet langer gelden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zijn zich in ieder geval tot de tanden toe aan het bewapenen de laatste jaren, hoeveel Himars hadden ze wel niet besteld bij de VS? Iets van 800 of zo?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De NAVO is een defensieve alliantie, dat kan dus helemaal niet. Dit lidstaten van de NAVO kunnen natuurlijk wel onafhankelijk mee gaan doen. Er gingen een tijd terug wel geruchten dat Polen daar wellicht aan zou denken.
Navo lidstaten mogen best stiekem meedoen , zal verder niet veel uitmaken , Poetin gaat geen nukes gooien , dan gaat ie er zelf ook aan, de scheitertquote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kan wel. Is wel precedent voor. Libië, Somalië.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als ding knalt in open veld schiet natuurlijk niet op.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:33 schreef Barbusse het volgende:
Beetje pantserwagens/tanks lopen verspillen voor 1 grote boem lijkt me gewoon niet echt effectief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |