Dit zijn erbarmelijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Wat een verhaal weer. Horror. Oorlogsmisdadigers zijn het die Russen. Van de top naar beneden. Alle lagen.
Putin schiet ook wel eens uit de bocht, maar ach.. hij is ook maar een mens.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
En ja, af en toe schiet ook zo'n iemand eens uit de bocht. We zijn allemaal mens.
Geneefse conventie voor krijgsgevangenen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit zijn erbarmelijke omstandigheden.
Maar wat verwacht je dan? Zo wordt er ook met eigen soldaten omgegaan. Laat staan krijgsgevangenen.
Het zit er wel dik in dat die nucleaire centrale vroeg of laat de lucht in gaat.quote:
Laat ik mijn vraag anders stellen: Jij verwacht anders van de Russen als je al ziet hoe ze met eigen troepen omgaan, laat staan krijgsgevangenen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Geneefse conventie voor krijgsgevangenen?
Dat krijgsgevangenen niet voor de lol gemarteld met electriciteit worden. Of doodgeslagen worden, zoals in het artikel staat.
Dat het rode kruis berhaupt toegang heeft. Enige mate van medische zorg. En dat ze voldoende te eten krijgen om geen uitgemergelde lijken te worden.
Zoiets?
Ik hoop dat Ukraine en andere landen ditmaal concrete plannen hebben wat te doen en voorzorg maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het zit er wel dik in dat die nucleaire centrale vroeg of laat de lucht in gaat.
Gaan we allemaal verbaast lopen doen. Hoe kan dat nou![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Ukraine en andere landen ditmaal concrete plannen hebben wat te doen en voorzorg maatregelen nemen.
Bij het opblazen van de dam werd iedereen verrast maar dat is nu niet het geval.
Ze zouden bijvoorbeeld alvast extra jodiumpillen kunnen maken en iedereen een paar stuks meegeven:Of een grote ventilator richting Rusland plaatsen. Die ratten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrees er ook voor. Het is een manier om het effect van een kernwapen te bewerkstelligen zonder een kernwapen te gebruiken en het past perfect in het Russische straatje "als wij het niet mogen hebben mag niemand het hebben". Hopelijk hebben de VS en China duidelijk gemaakt aan Poetin dat de reactie op zoiets hetzelfde zal zijn als bij het gebruik van een kernwapen. En anders wellicht dat de gevolgen voor de omliggende landen een reden is voor Rusland om het niet te doen, en dan met name Turkije.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het zit er wel dik in dat die nucleaire centrale vroeg of laat de lucht in gaat.
Voor mijn part zijn ze pimpelpaars met groene racestriping, het is vooral dat de Zuid-Afrikaanse regering overduidelijk pro-Russisch is.quote:
Ik vraag het nog een keer: Zaporizhzhia en dan zuidwaarts kachelen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom zou Ukraine hun grote offensief op een gebied doen waar de Russen zich helemaal hebben ingegraven als ze ook gewoon 2 maanden kunnen wachten totdat het water weg is en de grond hard en dan bij Kherson het water oversteken in een gebied waar geen Russen zitten
[ twitter ]
Plus er zijn ook nog eens een behoorlijk aantal russen verzopen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)shky_residents_died/
Hundreds of occupied Oleshky residents died because of Russians' refusal to evacuate them after blowing up Kakhovka HPP
Rusland gebruikt die geneefse conventie als checklist!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat krijgsgevangenen niet voor de lol gemarteld met electriciteit worden. Of doodgeslagen worden, zoals in het artikel staat.
Dat het rode kruis berhaupt toegang heeft. Enige mate van medische zorg. En dat ze voldoende te eten krijgen om geen uitgemergelde lijken te worden.
Zoiets?
Mwa exploderen is niet voor de hand liggend. Het smelten van de kernen wel. Maar dat is vooral een “lokaal” probleem.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag met dat kastreren, waarom laten de Russen zulken daarna nog leven? Wandelende bewijsstukken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoiets?
Grote open vlakte waar ze je vanaf tientallen kilometers aan zien komen wandelen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom zou Ukraine hun grote offensief op een gebied doen waar de Russen zich helemaal hebben ingegraven als ze ook gewoon 2 maanden kunnen wachten totdat het water weg is en de grond hard en dan bij Kherson het water oversteken in een gebied waar geen Russen zitten
[ twitter ]
In ieder geval geen mijnenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:17 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Grote open vlakte waar ze je vanaf tientallen kilometers aan zien komen wandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |