BRONquote:Duikboot die toeristen meeneemt naar wrak van Titanic vermist in Atlantische Oceaan
Een duikboot die toeristen meeneemt naar de bodem van de Atlantische Oceaan om het wrak van de Titanic te bezoeken wordt vermist. De kustwacht van de Amerikaanse stad Boston laat weten dat er een zoekoperatie aan de gang is om de duikboot te lokaliseren.
Het is niet duidelijk of en hoeveel mensen aan boord waren. In totaal kunnen er vijf personen mee, onder wie drie toeristen. De kleine onderzeeërs worden gebruikt om groepjes toeristen mee te nemen naar het wrak van de Titanic. Het beroemde scheepswrak ligt op 3.800 meter diepte, op ongeveer 600 kilometer van de kust van Newfoundland in Canada.
Het gaat mogelijk om een boot van Ocean Gate Expeditions. Volgens hun website kost een achtdaagse expeditie naar het wrak 250.000 dollar. Het bedrijf spreekt in een advertentie van een ‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing. Ocean Gate Expeditions begon twee jaar geleden met de expedities.
Nu met live orkest!!!quote:Op maandag 19 juni 2023 17:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Lol, ramptoeristen krijgen de real experience.
quote:Op maandag 19 juni 2023 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
Onbetaalbare historische ervaring. Die $250.000 is een schijntje.
Ze hebben woord gehouden.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:34 schreef Enchanter het volgende:
‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Een gele cirkel.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef -Sigaartje het volgende:
De bewuste duikboot. Maar wat zien we hier?
[ afbeelding ]
Een duikboot bestaat uit een binnen- en buitenromp. De binnenromp is het deel waar de mensen inzitten en wat de druk moet kunnen weerstaan. Tussen die twee delen in kun je dan weer allerlei zaken kwijt zoals ballast(tanks), pompen en gasflessen. En een losse plaat op een enkel fotootje zegt ook weer niet zoveelquote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef -Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
Maar die gele cirkel!quote:Op maandag 19 juni 2023 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een duikboot bestaat uit een binnen- en buitenromp. De binnenromp is het deel waar de mensen inzitten en wat de druk moet kunnen weerstaan. Tussen die twee delen in kun je dan weer allerlei zaken kwijt zoals ballast(tanks), pompen en gasflessen. En een losse plaat op een enkel fotootje zegt ook weer niet zoveel![]()
Dure begrafenis wel, maar dan heb je wel een echt zeemansgraf.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
Onbetaalbare historische ervaring. Die $250.000 is een schijntje.
Gelukkigquote:Op maandag 19 juni 2023 19:11 schreef maily het volgende:
Ik hoor net dat er alleen personeel aan boord is, geen toeristen.
Hij had de solo experiencequote:Op maandag 19 juni 2023 19:11 schreef maily het volgende:
Ik hoor net dat er alleen personeel aan boord is, geen toeristen.
quote:Reddingsactie voor vermiste Titanic-duikboot, ook Britse miljonair aan boord
Updated 6 min geleden
32 min geleden in BUITENLAND
BOSTON - Een duikboot die gebruikt wordt om toeristen naar het wrak van de Titanic te laten duiken in de Atlantische Oceaan is maandag spoorloos verdwenen tijdens een zeetocht onder water.
Aan boord zou naast de bemanning ook een Britse miljonair zitten.
Zij worden nog altijd vermist. De kustwacht zoekt met man en macht naar het vaartuig.
Is wel iemand die ergens komt ehh kwamquote:Een van de vermisten is de 58-jarige Britse miljonair en piloot Hamish Harding, bevestigt zijn familie volgens Sky News.
Harding postte recent op Facebook al enkele foto's van de duikboot en schreef hoe opgewonden hij was dat hij kon deelnemen aan de missie, waar volgens hem ook enkele ,,legendarische ontdekkingsreizigers" aan zouden deelnemen
quote:Op maandag 19 juni 2023 19:09 schreef TLC het volgende:
Ze zullen vast wel gedacht hebben 'veel dieper kunnen we nu niet zinken'
Ja bbrrrrquote:Op maandag 19 juni 2023 20:50 schreef Tengano het volgende:
Er zou dus nog 3 x 24 uur zuurstof aan boord zijn, als dat ding nog heel is.
Dat worden spannende uurtjes voor een hoop mensen dan.
Zeker als je nog in dat ding zelf zit![]()
Wat een afschuwelijke ervaring lijkt me dat![]()
Wel een beetje prijzig, maar misschien ben je op Marktplaats wat voordeliger uit.quote:Op maandag 19 juni 2023 20:10 schreef Morrigan het volgende:
Toch lijkt mijn dat best gaaf on dat van dichtbij te zien.
Zou best kunnen. Maar zou dat ding nog te redden zijn als die mensen er nog levend in zitten? Dat vraag ik me dus af, want wat heeft anders die reddingsactie voor zin?quote:Op maandag 19 juni 2023 21:06 schreef BeriBeri het volgende:
Die ligt op de zeebodem, naast de Titanic ws
Stel jij krijgt een gratis reis en gratis hotel?quote:Op maandag 19 juni 2023 20:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De ironie: betaal je 250.000 dollar om op bijna 4km diepte naar een nauwelijks zichtbaar schip te kijken, zink je zelf en wordt dat je dood
De duikboot uit film wel toch?quote:
En de baas van OceanGate het bedrijf van de duikboot.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:46 schreef deedeetee het volgende:
Britse media schrijven dat miljardair en ontdekkingsreiziger Hamish Harding aan boord is ?
Bron nu.nl
Kan me niet voorstellen dat je in 72 uur een schip daar kan hebben om dat ding op te pakken. Is er überhaupt wel materiaal dat zo diep iets kan bergen?quote:Op maandag 19 juni 2023 20:50 schreef Tengano het volgende:
Er zou dus nog 3 x 24 uur zuurstof aan boord zijn, als dat ding nog heel is.
Dat worden spannende uurtjes voor een hoop mensen dan.
Zeker als je nog in dat ding zelf zit![]()
Wat een afschuwelijke ervaring lijkt me dat![]()
Te dicht langs gevaren en de stuurboordzijde opengehaald aan een stuk Titanic...quote:
Tja, ik denk dat je relatief! snel beneden kunt zijn met zo'n sub. Maar het belangrijkste is dat ze hem gemakkelijk kunnen vinden doordat dat ding een of ander signaal uitzendt zodat je hem kunt lokaliseren.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:53 schreef PirE het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je in 72 uur een schip daar kan hebben om dat ding op te pakken. Is er überhaupt wel materiaal dat zo diep iets kan bergen?
Edit: 5 kilometer is weleens gedaan, dus ze hebben nog een kans.
ja flauw ijsberg grapje, het is afschuwelijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:52 schreef K21 het volgende:
[..]
Te dicht langs gevaren en de stuurboordzijde opengehaald aan een stuk Titanic...![]()
Serieus, ik hoop dat ze nog leven, gevonden worden en te redden zijn, maar brrr wat een verschrikking lijkt me dit. Voor geen goud dat ik ooit zo'n ding binnenstap.
dan wel maar dan wel in een comaquote:Op maandag 19 juni 2023 23:58 schreef Tinos85 het volgende:
250k betalen om naar 3800 meter te duiken in zo’n ding…
Ik zou het zelfs niet doen als ik 250k zou krijgen
quote:
quote:Climb in!
Water was rond de 0 graden dus als je overboord was en in water zink je al na 1 minuut ze hadden wel paar reddingsboten maar vaak door de chaos gaan mensen elkaar bij de bootjes wegduwen?quote:Op maandag 19 juni 2023 18:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je met de Titanic zinkt, heb je tenminste nog een kans.
Ok dus je zou wel zo een duikbootje instappen?quote:Op maandag 19 juni 2023 20:10 schreef Morrigan het volgende:
Toch lijkt mijn dat best gaaf on dat van dichtbij te zien.
Er zijn nog meer beelden, wat een horror.quote:
nou de duikboot zal wel gebarsten zijn, anders was ie al bven gekomen door de ballast weg te gooienquote:
Ik denk dat ze alleen een kleine kans maken als ze in de buurt van de kust op kleine diepte liggen.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:53 schreef PirE het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je in 72 uur een schip daar kan hebben om dat ding op te pakken. Is er überhaupt wel materiaal dat zo diep iets kan bergen?
Edit: 5 kilometer is weleens gedaan, dus ze hebben nog een kans.
Weinig beenruimte voor ¤250.000-quote:
Zoals iemand hierboven al zei, al krijg ik 250k dan zou ik er nog niet ingaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 06:45 schreef TLC het volgende:
Dat duikbootje doet er 2 uur over om de Titanic te bereiken, ik zou er niet aan moeten denken om al die tijd in zo'n klein ding te zitten zonder n kant op te kunnen, ik word er claustrofobisch van
Och, geen problemen mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zoals iemand hierboven al zei, al krijg ik 250k dan zou ik er nog niet ingaan.
Ik vind die vent meer overkomen als een gladde autoverkoper die blij is met zijn ingenieuze money maker dan als een betrouwbare en degelijke ingenieur.quote:
Die zijn natuurlijk druk met de zoektocht naar deze duikboot plannen. Voor slechts 500.000 kun je meedoen.quote:Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing.
Die experimentele duikboot van ze noemden ze nog de 'Titan' ook. Manman, dat er mensen zo gek waren geld te betalen om daarin te stappenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk druk met de zoektocht naar deze duikboot plannen. Voor slechts 500.000 kun je meedoen.
enquote:RUSH: You know, there's a limit. You know, at some point, safety just is pure waste. I mean, if you just want to be safe, don't get out of bed. Don't get in your car. Don't do anything. At some point, you're going to take some risk, and it really is a risk/reward question. I think I can do this just as safely by breaking the rules.
Gekkenwerkquote:"The experimental submersible vessel has not been approved or certified by any regulatory body. Any failure could cause severe injury or death.
The support vessel is an industrial vessel not designed for passenger operations and present many hazards, including...property damage, injury, disability, or death.
If I choose to assist in the servicing of the submersible, I will be exposed to high-pressure gases, high-voltage electrical systems, and other dangers that could lead to property damage, injury, disability, and death.
I hereby assume full responsibility for the risk of bodily injury, disability, death."
Dat ding is hoogstwaarschijnlijk in een fractie van een seconde geimplodeerd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:36 schreef Tengano het volgende:
Echt bizar dit. Je weet niet of die mensen nu nog opgehokt zitten in dat ding, met of zonder licht oid, of ze nog bij kennis zijn, of ze geslapen hebben of dat ze al verdronken zijn. Wat een creepy verhaal dit zeg.
En het klinkt ook niet goed dat er 5 weken geleden dus structurele problemen met dat ding waren zoals @:Perrin net postte.
Ik dacht ik ga even kijken of ze wellicht al gered zijn, maar helemaal nada dus.
Dat mag je hopen want dan is het tenminste snel gebeurd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:38 schreef Perrin het volgende:
Dat ding is hoogstwaarschijnlijk in een fractie van een seconde geimplodeerd.
Moet meteen weer denken aan die briefjes die ze toen in 2000 aan boord van de Kursk hebben gevonden, die exact dat beschreven. Nagelaten door één van de 23 bemanningsleden die niet op slag dood waren door de explosies. De tweede was amper te ontcijferen omdat het in totale duisternis geschreven is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat mag je hopen want dan is het tenminste snel gebeurd.
Drie dagen in het donker op de bodem liggen en weten dat de zuurstof dan op is, lijkt mij minder...
Heb ik niet meegekregen, maar dat klinkt ook wel eng en heel verdrietig.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:53 schreef K21 het volgende:
Moet meteen weer denken aan die briefjes die ze toen in 2000 aan boord van de Kursk hebben gevonden, die exact dat beschreven. Nagelaten door één van de 23 bemanningsleden die niet op slag dood waren door de explosies. De tweede was amper te ontcijferen omdat het in totale duisternis geschreven is.
Ja maar, hoe moet je zo een onderzeeer van de bodem naar boven krijgen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 05:03 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn nog meer beelden, wat een horror.
Leuke kerel dit, jammer dat hij ook aan boord is, maar er is nog tijd (alleen geen hulp appararuur).
Ik moet er zelfs nog over nadenken wat ik zou doen als ik er 250.000 dollar voor zou krijgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 04:39 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ok dus je zou wel zo een duikbootje instappen?
Waarom denk je dat ze gered kunnen worden?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:36 schreef Tengano het volgende:
Echt bizar dit. Je weet niet of die mensen nu nog opgehokt zitten in dat ding, met of zonder licht oid, of ze nog bij kennis zijn, of ze geslapen hebben of dat ze al verdronken zijn. Wat een creepy verhaal dit zeg.
En het klinkt ook niet goed dat er 5 weken geleden dus structurele problemen met dat ding waren zoals @:Perrin net postte.
Ik dacht ik ga even kijken of ze wellicht al gered zijn, maar helemaal nada dus.
Niet, dat kan niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:57 schreef Breekfast het volgende:
Het lijkt mij sowieso een hopeloze situatie. Ook al vinden ze de duikboot nog op tijd, hoe ga je de duikboot in hemelsnaam van zo'n grote diepte omhoog takelen?
De duikboten van de marine schijnen niet eens zo diep te kunnen...
Ik weet niet of ze gered kunnen worden; dat hangt van diverse factoren af. Wie weet is dat apparaat al geimplodeerd; niemand weet het.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom denk je dat ze gered kunnen worden?
Je kijkt teveel hollywood films.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze gered kunnen worden; dat hangt van diverse factoren af. Wie weet is dat apparaat al geimplodeerd; niemand weet het.
Maar ze proberen NU eerst dat ding te vinden; dat is prio 1 nu.
Vervolgens gaan ze inschatten en besluiten of ze dat ding met of zonder inzittenden/overlevenden kunnen en willen bergen.
Zeg dat maar tegen die man die de briefing gaf, want deze informatie komt van hem.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kijkt teveel hollywood films.
Alleen als ze ergens verdwaald zijn en boven water ergens drijven kan het nog.
Wat ik niet snap: Dan zit je dus in zo'n ding op bijna 4K diepte, maar je kunt niet eens naar buiten kijken. Alles wat buiten zichtbaar is wordt via camerabeelden binnenin de duikboot op een computerscherm geprojecteerd.quote:
Waarom zou ik iets tegen hem zeggen wat hij al weet?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die man die de briefing gaf, want deze informatie komt van hem.
7:03
Dat dacht ik ook, heeft dat ding nu helemaal geen ramen? Wat is het nut dan hiervan. Ik zou lekker op een schip gaan zitten met een glas champagne en de onbemande duikboot besturen vanaf een veilige plek.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:36 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: Dan zit je dus in zo'n ding op bijna 4K diepte, maar je kunt niet eens naar buiten kijken. Alles wat buiten zichtbaar is via camerabeelden wordt binnenin de duikboot op een computerscherm geprojecteerd.
Dan kun je toch net zo goed een robot duikboot naar beneden sturen en vanaf land de camerabeelden via de computer volgen?
Dit hoor ik voor het eerst. Dan ben je inderdaad helemaal koekwous als je daar je leven voor waagtquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Ed1234 het volgende:
Dat dacht ik ook, heeft dat ding nu helemaal geen ramen? Wat is het nut dan hiervan. Ik zou lekker op een schip gaan zitten met een glas champagne en de onbemande duikboot besturen vanaf een veilige plek.
Ook al zijn er ramen dan nog zie je niks zonder eigen lampen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, heeft dat ding nu helemaal geen ramen? Wat is het nut dan hiervan. Ik zou lekker op een schip gaan zitten met een glas champagne en de onbemande duikboot besturen vanaf een veilige plek.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ook al zijn er ramen dan nog zie je niks zonder eigen lampen.
Ze hebben geen wc. Ze hebben ziplocks en dan doen ze even een gordijntje ervoor en de muziek keihard aan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:46 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Als je op de wc zit is er toch een raam?
Vanwege de stank staat die ook altijd open gedurende de reisquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:46 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Als je op de wc zit is er toch een raam?
Prachtig voorbeeld van te veel geld hebben en niet meer weten wat je er in hemelsnaam mee moet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze hebben geen wc. Ze hebben ziplocks en dan doen ze even een gordijntje ervoor en de muziek keihard aan.
I kid you not
Dat allemaal voor 250K zodat je via een computerschermpje de Titanic kunt bekijken (als je het haalt).
#krankzinnig
Jaquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:36 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: Dan zit je dus in zo'n ding op bijna 4K diepte, maar je kunt niet eens naar buiten kijken. Alles wat buiten zichtbaar is wordt via camerabeelden binnenin de duikboot op een computerscherm geprojecteerd.
Dan kun je toch net zo goed een robot duikboot naar beneden sturen en vanaf land de camerabeelden via de computer volgen?
Ik heb erover nagedach,t en besloten dat ook als ik 250.000 dollar zou krijgen ik het niet zou doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 04:39 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ok dus je zou wel zo een duikbootje instappen?
Ballonnetjes. En de Titanic dan ook maar meteen omhoog halenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:57 schreef Breekfast het volgende:
Het lijkt mij sowieso een hopeloze situatie. Ook al vinden ze de duikboot nog op tijd, hoe ga je de duikboot in hemelsnaam van zo'n grote diepte omhoog takelen?
Je kan ook gewoon het filmpje kijken waar in het begin gezegd wordt dat dat de wc is bij dat raampje.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze hebben geen wc. Ze hebben ziplocks en dan doen ze even een gordijntje ervoor en de muziek keihard aan.
I kid you not
Dat allemaal voor 250K zodat je via een computerschermpje de Titanic kunt bekijken (als je het haalt).
#krankzinnig
quote:Ingewikkelde reddingsoperatie voor kust van Canada
LIVE | Tijd begint te dringen voor steenrijke inzittenden Titanic-duikboot
Familie vraagt om gebed voor vermisten
De families van de vijf inzittenden van de onderzeeër vrezen voor het leven van hun geliefden. De duikboot werd zondag door een begeleidend schip afgezet op de plaats waar het zijn duik zou inzetten, maar een uur en 45 minuten nadat de onderzeeër de tocht naar beneden had ingezet, verloor het alle contact met de bovenwereld. Sindsdien is er geen spoor meer van de duikboot en begint de tijd te dringen.
De familie van de Pakistaanse vader Shahzada Dawood (49) en zijn zoon Suleman Dawood (19) vragen om te blijven hopen op een goede afloop. "We zijn erg dankbaar voor de bezorgdheid van onze collega's en vrienden en willen iedereen vragen om te bidden voor hun veiligheid en tegelijkertijd de familie privacy te gunnen", schrijven ze in een statement. Shahzada Dawood is een rijke zakenman die naar verluidt in Groot-Brittanië woont. Hij is onder meer vice-voorzitter van het familiebedrijf Dawood Group en verbonden aan het World Economic Forum. Dawood studeerde in het Verenigd Koninkrijk en in het Amerikaanse Philadelphia. De 49-jarige zakenman zou een van de rijkste mensen van Pakistan zijn, meldt de Daily Mail.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-titanic-duikboot
Titanic II (Video 2010) - Reference View - IMDbquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Titanic 2 zal eind volgend jaar waarschijnlijk wel al uit komen
Ze hebben de Titanic onderzoek gedaan met die onderwater drones camera met grijphand.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:57 schreef Breekfast het volgende:
Och dan is het in elk geval mogelijk om die kosten te verhalen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:56 schreef Cupfighter het volgende:
Moet wat kosten die zoektocht naar dat ding met een stel rijke stinkerds die niet weten van gekkigheid wat ze met hun geld doen moeten
Hier heb je wat mooie gedetailleerde beelden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind dit beelden van dat wrak van de Titanic altijd zo angstaanjagend. Even ter info.
How about varen naar de site van de Titanic en terug?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:42 schreef Freak666 het volgende:
Volgens dat NU bericht zou het een acht-daagse expeditie zijn.. Maar nu hebben ze ineens nog maar voor 3 dagen zuurstof.. Hoe zit dat dan? Zouden ze af en toe boven komen om zuurstof te "halen"?
De duik zelf is 'maar' 12 uur, er zit nog een heel stuk voor en na. Bovendien 12 uur lang in zo'n ienieminie ruimte lijkt me al meer dan genoeg. Wie gaat daar nu 8 dagen in zitten?!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:42 schreef Freak666 het volgende:
Volgens dat NU bericht zou het een acht-daagse expeditie zijn.. Maar nu hebben ze ineens nog maar voor 3 dagen zuurstof.. Hoe zit dat dan? Zouden ze af en toe boven komen om zuurstof te "halen"?
de doos is geimplimenteerd of hoe zeg je datquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
De duik zelf is 'maar' 12 uur, er zit nog een heel stuk voor en na.
quote:De bemanning van de vermiste Argentijnse duikboot San Juan heeft niet afgezien.
Dat blijkt uit een rapport van het US Office of Naval Intelligence, de Amerikaanse inlichtingendienst van de marine.
De duikboot zou in amper 40 milliseconden geïmplodeerd zijn.
Geimplodeerd.. En dat nieuwsartikel wat je linkt daar gaat het om een duikboot op 'maar' 400 meter diepte, waar Titan heenging was de druk 100x hoger.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de doos is geimplimenteerd of hoe zeg je dat
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180112_03294441
[..]
5 uur naar beneden en weer 5 uur naar boven. Dus maar 2 uur Titanic per dag ofzo?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
De duik zelf is 'maar' 12 uur, er zit nog een heel stuk voor en na. Bovendien 12 uur lang in zo'n ienieminie ruimte lijkt me al meer dan genoeg. Wie gaat daar nu 8 dagen in zitten?!
Ze duiken maar 1x tijdens zo'n expeditie. Volgens mij is de bedoeling idd 4 uur duiken, 4 uur rondkijken (grotendeels via zo'n schermpje en 1 klein kijkgat), 4 uur stijgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:00 schreef NoXia het volgende:
[..]
5 uur naar beneden en weer 5 uur naar boven. Dus maar 2 uur Titanic per dag ofzo?
Anna Nassquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
Niet geschikt voor gevoelige kijkers
Het kwartje moest bij mij even vallenquote:
Zoontje is mee van een rijke persoon.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:28 schreef Tengano het volgende:
Missing persons Titan. Ik mis er nog een volgens mij. Het waren er volgens mij 5 in totaal.
[ afbeelding ]
Omdat ze al een paar dagen aan het varen zijn?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:42 schreef Freak666 het volgende:
Zoveel geld en dan zoveel risico nemen met je eigen leven en dat van je zoon.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Zoontje is mee van een rijke persoon.
Daar zal je geen foto van vinden.
Ik gok dat dat zoontje meer belangstelling had voor een zwarte doos.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:
Zoveel geld en dan zoveel risico nemen met je eigen leven en dat van je zoon.
Een gangbang misschien?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Pf stel je voor dat ze nog leven.. De gesprekken die je dan hebt.
Benieuwd naar de film.
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:57 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap niet dat er blijkbaar geen tracking device is die ten alle tijden blijft werken.
Wat een horror.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:54 schreef Papabear het volgende:
De onderzeeër van OceanGate is van buitenaf vergrendeld met bouten en de mensen aan boord kunnen er niet uit tenzij ze worden vrijgelaten door een externe bemanning, aldus een voormalige passagier. Dat meldt Sky News.
David Pogue, die afgelopen zomer met het schip reisde, vertelde dat aan de BBC: "Er is geen manier om eruit te komen, zelfs niet als je op eigen kracht naar boven komt. Je kunt niet uit de onderzeeër zonder dat mensen aan de buitenkant je eruit laten."
Hij zei tevens dat het duidelijk is dat de communicatie tussen de bemanning in de onderzeeër en die aan land verbroken is en dat er momenteel "geen manier" is om contact op te nemen met het schip.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-titanic-duikboot
Hopelijk is Celine Dion op tijd weer fit...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Titanic 2 zal eind volgend jaar waarschijnlijk wel al uit komen
De Russen niet, het Westen wel maar dat was de eer van Rusland te na.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet, dat kan niet.
Ze konden de mensen in de koersk al niet eens bereiken
Het is wachten tot de eerste commerciële ruimtevaart met passagiers neerstort dan heb je dezelfde opmerking.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:26 schreef roos94 het volgende:
Voor die prijzen mag je wel wat meer veiligheid verwachten.
Ik zat nog te denken aan een soort boei die vastgemaakt wordt aan de onderzeeër en die je standaard boven de onderzeeër aan het oppervlak laat drijven.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.
De enige vorm van communicatie die ze konden inbouwen is een speech to text systeem dat ook enkel werkt als het moederschip exact boven de onderzeeër vaart. Dus het is er niet, omdat het simpelweg niet echt bestaat (in het water, naar ik aanneem mochten ze bovenkomen dan zal er wel iets zijn qua beacons).
En ik denk dat de batterij van je telefoon na 24 uur ook wel leeg is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.
De enige vorm van communicatie die ze konden inbouwen is een speech to text systeem dat ook enkel werkt als het moederschip exact boven de onderzeeër vaart. Dus het is er niet, omdat het simpelweg niet echt bestaat (in het water, naar ik aanneem mochten ze bovenkomen dan zal er wel iets zijn qua beacons).
Voor hen is het wachten op de dood (als ze dat al niet zijn). Dat je van binnenuit de zaak niet kan openen zou voor hen geen verschil maken (op deze diepte). Daarentegen zou het wel een manier zijn om maar de zaak moedwilliig te laten imploderen, dan ben je er maar vanaf in een seconde in plaats van te moeten wachten tot de dood intreedt.quote:
Met al die onderwater 5 g masten om de Titanic heen isvhet idd wel vreemd ze hadden allang een belletje moeten plegen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
En ik denk dat de batterij van je telefoon na 24 uur ook wel leeg is.
Een kort whatsappje was toch wel fijn geweest, want iedereen zit nu wel heel erg in spanning.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Met al die onderwater 5 g masten om de Titanic heen isvhet idd wel vreemd ze hadden allang een belletje moeten plegen.
Mochten ze naar het oppervlak zijn gedobberd dan is het wel lastig als je dat ding niet kan openmaken van binnenuit.. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me dat ie is geimplodeerd ja.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Voor hen is het wachten op de dood (als ze dat al niet zijn). Dat je van binnenuit de zaak niet kan openen zou voor hen geen verschil maken (op deze diepte). Daarentegen zou het wel een manier zijn om maar de zaak moedwilliig te laten imploderen, dan ben je er maar vanaf in een seconde in plaats van te moeten wachten tot de dood intreedt.
Dat scheepje was ontworpen voor om 4km diep te kunnen (in het echt kan hij dus nog dieper, maar je moet nou eenmaal veiligheidsfactoren in acht nemen), daarnaast ligt de Titanic om 3800m. Dus ik denk niet dat het scheepje geimplodeerd is. Als de bemanning ten onder gaat (hihi) zal dat zijn vanwege zuurstoftekort.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mochten ze naar het oppervlak zijn gedobberd dan is het wel lastig als je dat ding niet kan openmaken van binnenuit.. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me dat ie is geimplodeerd ja.
Dat kan dus ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mochten ze naar het oppervlak zijn gedobberd dan is het wel lastig als je dat ding niet kan openmaken van binnenuit.. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me dat ie is geimplodeerd ja.
Hij was gemaakt van materiaal en van een zodanige constructie waar veel experts vraagtekens bij zetten.. Denk zelf dat ie catastrofaal geimplodeerd is door die creatieve constructie. (delamineren van carbonfiber onder hoge druk)quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat scheepje was ontworpen voor om 4km diep te kunnen (in het echt kan hij dus nog dieper, maar je moet nou eenmaal veiligheidsfactoren in acht nemen), daarnaast ligt de Titanic om 3800m. Dus ik denk niet dat het scheepje geimplodeerd is. Als de bemanning ten onder gaat (hihi) zal dat zijn vanwege zuurstoftekort.
Nee ?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat scheepje was ontworpen voor om 4km diep te kunnen (in het echt kan hij dus nog dieper, maar je moet nou eenmaal veiligheidsfactoren in acht nemen), daarnaast ligt de Titanic om 3800m. Dus ik denk niet dat het scheepje geimplodeerd is. Als de bemanning ten onder gaat (hihi) zal dat zijn vanwege zuurstoftekort.
Wat?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee ?
Ze varen tussen de wrak stukken door.
Even mis sturen tegen een afgebroken punt aan en het is kassa.
Zeker omdat er storm was.
Een technische storing zou in principe ook nog kunnen; dat iig het communicatiesysteem is uitgevallen en wellicht de besturing. Maar dan mag je wel hopen dat het ventilatie of zuurstofsysteem nog werkt. Dan maken ze misschien nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
Onderwaterstorm?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee ?
Ze varen tussen de wrak stukken door.
Even mis sturen tegen een afgebroken punt aan en het is kassa.
Zeker omdat er storm was.
We zullen zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij was gemaakt van materiaal en van een zodanige constructie waar veel experts vraagtekens bij zetten.. Denk zelf dat ie catastrofaal geimplodeerd is door die creatieve constructie. (delamineren van carbonfiber onder hoge druk)
Moet je je voorstellen, als ik het goed begrijp....je zit met de directeur van dat klotebedrijf en nog een personeelslid op de bodem van de oceaan. Er is nog 96 uur zuurstof voor 5 personen...zou je die strot van de directeur vermoedelijk niet zo snel mogelijk dichtknijpen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:53 schreef Enchanter het volgende:
Hopelijk was het een gele onderzeeër , kunnen ze met z'n allen een liedje zingen
Waarom zou je de marteling langer maken dan nodig?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen, als ik het goed begrijp....je zit met de directeur van dat klotebedrijf en nog een personeelslid op de bodem van de oceaan. Er is nog 96 uur zuurstof voor 5 personen...zou je die strot van de directeur vermoedelijk niet zo snel mogelijk dichtknijpen?
Ik zat zelf te denken dat als je dan boven komt drijven en het reddingsteam komt eraan om dat apparaat open te schroeven, dat je dan alsnog de moord steekt omdat de zuurstof op is tegen de tijd dat ze dat ding open hebbenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen, als ik het goed begrijp....je zit met de directeur van dat klotebedrijf en nog een personeelslid op de bodem van de oceaan. Er is nog 96 uur zuurstof voor 5 personen...zou je die strot van de directeur vermoedelijk niet zo snel mogelijk dichtknijpen?
Boven waterquote:
Omdat het alle drie topondernemers zijn. Die zijn uit iets ander hout gesneden dan de gemiddele opgever Fok!er.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom zou je de marteling langer maken dan nodig?
Het gaat stinken, je leeft langer om uiteindelijk toch dood te gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat het alle drie topondernemers zijn. Die zijn uit iets ander hout gesneden dan de gemiddele opgever Fok!er.
[ afbeelding ]
Stromingen op die diepte ontstaan niet door wind.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Boven water
Maar wat denk je wat het met de water doet ?
Juist ja stroming.
Wel dat stond er gisteren in de nieuws
Op 4 kilometer dieptequote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Boven water
Maar wat denk je wat het met de water doet ?
Juist ja stroming.
Wel dat stond er gisteren in de nieuws
Welke prins in Monaco? Of bedoel je de eerste man van Prinses Caroline? Die was geen prins, kwam wel om tijdens een speedbootrace, dat speedbootracen deed hij overigens al voor hij met Caroline samen was.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
Typische gevalletje van rijkeluisdood wordt dit.
Zoals Friso, of die prins in Monaco toen.
Teveel geld, teveel tijd, dan gebeuren dit soort dingen soms
Bad events make good stories. Dit verhaal is nu al epic.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het gaat stinken, je leeft langer om uiteindelijk toch dood te gaan.
Dat kunnen ze nietquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Bad events make good stories. Dit verhaal is nu al epic.
Moet je je voorstellen dat deze mensen het later ook nog na zouden kunnen vertellen. Daar zou zelfs ik wel een boek over willen lezen.
Ze waren aan het duiken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Stromingen op die diepte ontstaan niet door wind.
Heb je uberhaupt zelf gekeken of gelezen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:14 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ze waren aan het duiken.
Dus ja zeker stromingen kunnen heel diep zijn.
https://schooltv.nl/video(...)-golven-onder-water/
Leuke uitleg
2:49quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:58 schreef Tengano het volgende:
Een technische storing zou in principe ook nog kunnen; dat iig het communicatiesysteem is uitgevallen en wellicht de besturing. Maar dan mag je wel hopen dat het ventilatie of zuurstofsysteem nog werkt. Dan maken ze misschien nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans.
Precies, die laten gewoon het geld het werk doen en dan komt het wel goed. Een extra ontslagronde, saneren, off shoren, een belastingconstructie zoeken, dat gaat ze ontzettend helpen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat het alle drie topondernemers zijn. Die zijn uit iets ander hout gesneden dan de gemiddele opgever Fok!er.
die zien eruit als een platgeslagen bierblikjequote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:27 schreef Tengano het volgende:
"Even if we could find them under water, which is almost impossible, how do we get them out? And there are only perhaps three of these kind of subs in the world that can go to this depth. And there are all like this small sub. You are not going to tow this sub with one of these other subs even if you could localise the sub in time."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:57 schreef Tengano het volgende:
Beste kans maken ze als ze gaan slapen en zo rustig mogelijk blijven; zo min mogelijk zuurstof vebruiken werd er in deze video als tip gegeven.Ja, praten wordt ook al afgeraden. Dat kan je je toch niet voorstellen? Dan moet je urenlang stil zijn, terwijl je weet dat de kans op een goede uitkomst steeds kleiner wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kans is idd vrij groot dat je flink gestresssed raakt, in de paniek schiet en op die manier je ademhaling flink omhoog gaat, zo niet gaat hyperventileren. Tis gewoon een kutsituatie als die mensen nog in leven zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
Ja, praten wordt ook al afgeraden. Dat kan je je toch niet voorstellen? Dan moet je urenlang stil zijn, terwijl je weet dat de kans op een goede uitkomst steeds kleiner wordt.
Er zijn diverse veiligheidssystemen aan boord die ofwel automatisch ofwel handmatig geactiveerd kunnen worden. Zo kan er ballast geloosd worden waardoor ze vanzelf boven komen drijven. Dit zou automatisch moeten gebeuren na 24 uur geen contact, maar kunnen ze ook handmatig doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een technische storing zou in principe ook nog kunnen; dat iig het communicatiesysteem is uitgevallen en wellicht de besturing. Maar dan mag je wel hopen dat het ventilatie of zuurstofsysteem nog werkt. Dan maken ze misschien nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans.
Er zit 1 raam in, in die titanium koepel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:01 schreef Stoorzendert het volgende:
Dus in dat ding zitten geen ramen, geen stoelen, wordt bestuurd met een Xbox-controller, en in principe geen communicatie. En daar mag je nog eens $250.000 voor aftikken. Ja ik zou zo instappen hoor
Waarom blijft zulke onzin altijd rondgepompt worden? Dit ding zal hoogstwaarschijnlijk niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V).quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Even hard op denkend: stel hij is geïmplodeerd, zou je dan 4000 m hoger de bubbels kunnen zien?
Oké, kunnen ze in ieder geval nog naar buiten kijken en misschien de Titanic zien. Op het filmpje staan daar beeldschermen voor. Of is dat de achterzijde?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zit 1 raam in, in die titanium koepel.
Ja: bedachtzaam in NWS / Toeristische duikboot naar Titanic vermist, dat is een tussenschot aan de binnenzijde.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oké, kunnen ze in ieder geval nog naar buiten kijken en misschien de Titanic zien. Op het filmpje staan daar beeldschermen voor. Of is dat de achterzijde?
nou net of er iemand een hele flinke scheet laat ineens in het zwembadquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Even hard op denkend: stel hij is geïmplodeerd, zou je dan 4000 m hoger de bubbels kunnen zien?
Men pretendeert gewoon graag een expert te zijn terwijl ze zo'n duikboot voor het eerst zien op fotoquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom blijft zulke onzin altijd rondgepompt worden? Dit ding zal niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V).
Ja, bubbels zou je kunnen zien. Maar omdat het maar heel weinig zuurstof is uiteindelijk én van zo diep moet komen én je te maken hebt met de zee ga je dat echt niet zien.
Maar hij implodeert sowieso niet.
Een beetje logisch denken zou niet misstaan. Ik doe ook wel aannames, maar probeer het altijd te onderbouwen met logisch denken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Men pretendeert gewoon graag een expert te zijn terwijl ze zo'n duikboot voor het eerst zien op foto
Implosie lijkt het meest waarschijnlijke scenario inderdaad... Maar dat je dat ding niet van binnenuit kunt openmaken is natuurlijk ook een serieuze design-flaw.. Ik mag aannemen dat ze theoretisch ballast kunnen afwerpen en zo weer (als een dobber) naar boven komen.. Waarom het ding dan niet van binnenuit open kan is mij een compleet raadsel.. Stelt, hij is wel naar boven gekomen maar op een andere plek dan verwacht. Dan stik je dus alsnog omdat dat ding niet open kan....quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
De duikboot is experimenteel en door geen enkele instantie gecertificeerd. Gemaakt van carbonfiber itt andere duikboten, dat is een materiaal waarvan bekend is van o.a. onderzeese pijpen dat het vaak slecht reageert op dit type belasting.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom blijft zulke onzin altijd rondgepompt worden? Dit ding zal niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V).
Ja, bubbels zou je kunnen zien. Maar omdat het maar heel weinig zuurstof is uiteindelijk én van zo diep moet komen én je te maken hebt met de zee ga je dat echt niet zien.
Wellicht de gemuteerde violist van de Titanic-band uit 1912?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:23 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat ze op de bodem door een enorme monster-octopus opgegeten zijn.
Ja, of ze zijn gewoon een beetje aan het chillen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:23 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat ze op de bodem door een enorme monster-octopus opgegeten zijn.
Op 4000 meter waarop 400 bar heerst zullen ze er dan eerder als een platvis uitzien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, of ze zijn gewoon een beetje aan het chillen.
[ afbeelding ]
Hij is zelfs zo experimenteel dat je allerlei formulieren moet tekenen voor je instapt waarin je afstand doen van elk recht als er iets gebeurd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
De duikboot is experimenteel en door geen enkele instantie gecertificeerd. Gemaakt van carbonfiber, waarvan bekend is van o.a. onderzeese pijpen dat het vaak slecht reageert op dit type belasting.
Catastrofaal falen van de carbonfiber buis lijkt me totaal niet uitgesloten.
Carbonfiber faalt heel anders dan een reguliere metalen romp, daar kun je vervormingen meten voor het misgaat idd. Bij carbonfiber kan het instantaan misgaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hij is zelfs zo experimenteel dat je allerlei formulieren moet tekenen voor je instapt waarin je afstand doen van elk recht als er iets gebeurd.
Het ding bestaat niet enkel uit carbonfiber en is uitgebreid getest. Een implosie zou in theorie ook de communicatie niet verbreken en, dit is een aanname!, ook zorgen dat er al eerder signalen verstuurd worden dat er iets niet goed gaat.
Ze konden sowieso de missie op elk moment afbreken en het ding zit vol met sensoren om te kijken of alles goed gaat. Als er een implosie dreigt dan schieten er allerlei veiligheidsmechanismes in werking.
quote:Snap buckling is a unique failure mode of composite shell with large thickness under high hydrostatic pressure in the deep sea. Its particularity lies in the fact that delamination buckling can occur without initial delamination under high pressure stress. In this case, buckling is accompanied by instantaneous interlaminar fracture
als je das Boot hebt gezien dan weet hoe dat zal zijn aan boord ., met steeds meer drupjes water aan de afsluitersquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:20 schreef Tengano het volgende:
Opvallend dat dit soort topics altijd van die azijnpissers aantrekt.
Vraag me af hoe vaak duiken voor dat het materiaal gaat valen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Carbonfiber faalt heel anders dan een reguliere metalen romp, daar kun je vervormingen meten voor het misgaat idd. Bij carbonfiber kan het instantaan misgaan.
Er is een reden waarom er zo weinig carbonfiber subs zijn..
[..]
Misschien vinden ze MH370 wel per ongeluk. Die is iets groter en ook kwijt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Bocaj het volgende:
Of ze die nog op tijd gaan vinden? (Men zegt op zoek te zijn naar een 'pollepel' in een omkreis van 5 km.)
Innovatie boven veiligheid. Maar ik denk niet dat de eigenaar van de tent aan boord was zijn gestapt als hij niet 100% overtuigd was.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Carbonfiber faalt heel anders dan een reguliere metalen romp, daar kun je vervormingen meten voor het misgaat idd. Bij carbonfiber kan het instantaan misgaan.
Er is een reden waarom er zo weinig carbonfiber subs zijn..
[..]
Diezelfde vent die zegt dat veiligheidsmaatregelen en certificeringen er alleen maar voor zorgen dat er minder innovatie is?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Innovatie boven veiligheid. Maar ik denk niet dat de eigenaar van de tent aan boord was zijn gestapt als hij niet 100% overtuigd was.
Ik voorspel je dat we hem ofwel nooit terugvinden ofwel in tact met de lichamen erin.
Dit soort users, zucht.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een beetje logisch denken zou niet misstaan. Ik doe ook wel aannames, maar probeer het altijd te onderbouwen met logisch denken.
Volgens mij heeft hij nergens gezegd dat veiligheid onbelangrijk is of het genegeerd. Deze duikboot heeft ook vele backup backup backup systemen aan boord. Dat is niet voor niets.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:05 schreef Freak666 het volgende:
[..]
Diezelfde vent die zegt dat veiligheidsmaatregelen en certificeringen er alleen maar voor zorgen dat er minder innovatie is?
Hij zal best in zijn eigen product geloven, maar als je dat niet staaft (omdat je dat maar lastig vind) is het gewoon een Darwinnetje.
Je snapt dat er iets is misgegaan? Dus hoe kun je in godsnaam uitsluiten wát er is misgegaan?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij nergens gezegd dat veiligheid onbelangrijk is of het genegeerd. Deze duikboot heeft ook vele backup backup backup systemen aan boord. Dat is niet voor niets.
De strekking van zijn opmerking was dat het soms tever doorschoot.
Joh. Er is iets mis gegaan. Ik dacht dat ze gewoon koffie aan het drinken waren op de Ramblas.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je snapt dat er iets is misgegaan? Dus hoe kun je in godsnaam uitsluiten wát er is misgegaan?
Dat weet je niet, want voor hetzelfde geld dobbert hij nu ergens verderop aan de oppervlakte.quote:Die backup backup backup systemen hebben vooralsnog niet echt gewerkt.
Niemand beweert dat ‘het zeker is dat hij geïmplodeerd is’, je reageert op dit bericht:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik sluit niks uit, maar ik ageer tegen het gelul wat nu alweer rond gaat dat hij zeker geïmplodeerd zou zijn. Net als dat domme gelul afgelopen week over die brand in Arnhem en dat dat zou komen door zonnepanelen.
Dat is gewoon een vraag, een hypothese. Allerminst een stelling.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Nee. Je riep zélf vrij overtuigend dit:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:22 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb gezegd dat ik een implosie onwaarschijnlijk acht, niet onmogelijk.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dit ding zal niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V). (..)
quote:Ingewikkelde reddingsoperatie voor kust van Canada
LIVE | Zoekactie naar vermiste Titanic-onderzeeër uitgebreid
Vriendin van Britse miljonair die vastzit in duikboot, reageert: “Ik vrees dat ze hun laatste klimvenster niet hebben gehaald”
De duikboot die zondag vertrok voor een expeditie naar het wrak van de Titanic is nog steeds vermist. Ondertussen raakt er meer en meer info bekend over de vijf passagiers. Onder hen ook de ervaren avonturier Hamish Harding. “Ik weet dat hij rustig zal blijven”, getuigt goede vriendin Jannicke Mikkelsen.
Jannicke Mikkelsen is een Noorse onderzoeker die Hamish Harding goed kent. Ze maakt zich grote zorgen om haar vriend. “We beginnen worstcasescenario’s te bedenken. Mijn angst is dat ze hun laatste klimvenster niet hebben gehaald en dat ze nu vastzitten, zonder dat er hulp bij hen kan”, reageerde Mikkelsen bij nieuwszender NewsNation.
Mikkelsen noemt Harding haar “mentor”. Volgens haar zou hij zich heel bewust zijn geweest van de risico’s die hij nam. “Hamish is een avonturier in hart en nieren. Dit was één van de zaken die hij absoluut wilde ontdekken. Het stond op zijn checklist. Ik weet dat hij rustig zal blijven tijdens deze crisis. Ze zullen ongetwijfeld samenwerken en hun opties overlopen.”
Harding is een ervaren avonturier. Hij reisde eerder al naar de ruimte en dook in 2021 al eens naar het diepste punt van de Marianentrog op bijna 11 kilometer diepte, waar hij zowel het wereldrecord voor de grootste afstand als de langste tijd op de bodem van de oceaan vestigde.
Enkele dagen geleden postte hij op Facebook nog foto’s van de duikboot en schreef hoe opgewonden hij was dat hij kon deelnemen aan de missie, waar volgens hem ook enkele “legendarische ontdekkingsreizigers” aan zouden deelnemen. Hij voegde eraan toe dat deze reis dit jaar waarschijnlijk de enige kans is om het wrak te bezoeken vanwege de barre weersomstandigheden op zee.
quote:Kustwachtofficier: zoekactie naar vermiste onderzeeër uitgebreid
De Amerikaanse kustwacht (USCG) breidt de zoekactie naar de vermiste onderzeeër uit met meer materieel. Er werd al gezocht vanuit de lucht en van het water, maar de USCG gaat ook zoeken met een onderzeeër. Dat heeft schout-bij-nacht John Mauger van de Amerikaanse kustwacht gezegd in een persconferentie.
Volgens Mauger is het tijd om meer in te zetten op een zoektocht onder water. "Op dit moment is onze inzet beperkt tot sonarboeien en het luisteren naar geluiden, maar we werken er hard aan om die inzet uit te breiden." Het bedrijf achter de tochten met de vermiste onderzeeër, OceanGate, helpt daar volgens de kustwachtcommandant bij.
"We hebben een idee waar de onderzeeër actief was. Dat zijn de gebieden waar we nu eerst zoeken", zei Mauger in een interview met NBC News. OceanGate kent dat gebied onder water volgens hem het beste. Volgens Mauger worden "toonaangevende technische deskundigen" ingezet om de onderzeeër te vinden. Hij zegt dat zijn mensen zeer gemotiveerd zijn om het kleine vaartuigje te vinden. Ze krijgen daar ook hulp bij van vliegtuigen uit Canada.
De vermiste onderzeeër was bezig met een expeditie naar het wrak van de Titanic, voor de Canadese kust. Aan boord van het bijna zeven meter lange vaartuig zijn vijf mensen, onder wie twee bekende zakenmensen. Volgens OceanGate kan het schip hooguit 96 uur onder water blijven voor de zuurstof opraakt, al zei Mauger te denken dat het ook wel eens 70 uur zou kunnen zijn. Het is ook mogelijk dat de onderzeeër niet meer onder water is, maar op een onbekende plek boven is komen drijven.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Ed1234 het volgende:
Eens.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nee. Je riep zélf vrij overtuigend dit:
[..]
Dat jij je nog durft uit te spreken over logisch denken is hilarisch.
Kannie nou ook al vliegen?quote:Nogmaals, dat ding is van de aardbodem verdwenen, dus er is íets misgegaan. Dan is het gewoon vrij stupide om te roepen dat het sowieso geen implosie was want daar hij is op getest.
De vorige sub (San Juan uit ARG) die was verdwenen werd pas een jaar later gevonden en is waarschijnlijk geïmplodeerdquote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Kannie nou ook al vliegen?
Als ie ergens op de bodem ligt wordt het verdomd lastig ja.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De vorige sub (San Juan uit ARG) die was verdwenen werd pas een jaar later gevonden en is waarschijnlijk geïmplodeerd
https://www.hln.be/buiten(...)implodeerd~ac64a937/
Uiteraard was dat ding ook daarop getest.
Ik denk dat het uberhaupt nog een tijd duurt voordat we dit ding vinden.
Ik denk dat het nog lastiger wordt als hij vrij in het water zweeft op 2 km diepte. Dan kan hij overal terecht komen en is het gewoon toeval als je hem ooit weer tegenkomt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:21 schreef Perrin het volgende:
Als ie ergens op de bodem ligt wordt het verdomd lastig ja.
Is wel onwaarschijnlijker toch? Uit zichzelf is ie met zijn ballast zwaarder dan water en zal hij zinken. Als ze ballast afwerpen en nog luchtdruk hebben zal ie stijgen. Precies blijven zweven zou wel bijzonder zijn denk ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog lastiger wordt als hij vrij in het water zweeft op 2 km diepte. Dan kan hij overal terecht komen en is het gewoon toeval als je hem ooit weer tegenkomt.
Ja, maar niet tot 4km diepte zoals dit duikbootje. De San Juan was een hele andere soort duikboot (een aanvalsonderzeeër) en die worden niet ontworpen om tot kilometers diep te gaan. Zo was de San Juan maar ontworpen voor 300m.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De vorige sub (San Juan uit ARG) die was verdwenen werd pas een jaar later gevonden en is waarschijnlijk geïmplodeerd
Die vluchtelingen betalen soms ook wel 10k per stuk las ikquote:
Arme vluchtelingen ja. Die elkaar met kapmessen en machettes op elkaar inhakken in jouw land.quote:
En dan zien ze niet eens de Titanic!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die vluchtelingen betalen soms ook wel 10k per stuk las ik
Tja, ik weet ook niet hoe dat ding precies in elkaar zit. Er schijnen dus 7 backup systemen te zijn zodat dat ding uit zichzelf kan boven komen drijven. Of die systemen allemaal ook volkomen autonoom functioneren weet ik niet. Stel voor dat het systeem zelf en alle backup systemen op 1 groot lithiumblok werken en er gaat iets mis met de voeding, lithiumbrandje of er brandt wat door wat werkt er dan nog.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:27 schreef Perrin het volgende:
Is wel onwaarschijnlijker toch? Uit zichzelf is ie met zijn ballast zwaarder dan water en zal hij zinken. Als ze ballast afwerpen en nog luchtdruk hebben zal ie stijgen. Precies blijven zweven zou wel bijzonder zijn denk ik.
Één van de backup systemen is ballast die automatisch losgaat na 16 uur (oplosbare verbinding). Een ander backup systeem is een mechanische die ze handmatig kunnen bedienen. Nog een ander is een backup waarbij ze het ding laten kantelen door naar 1 kant te bewegen waardoor er ballast van de poten afvalt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, ik weet ook niet hoe dat ding precies in elkaar zit. Er schijnen dus 7 backup systemen te zijn zodat dat ding uit zichzelf kan boven komen drijven. Of die systemen allemaal ook volkomen autonoom functioneren weet ik niet. Stel voor dat het systeem zelf en alle backup systemen op 1 groot lithiumblok werken en er gaat iets mis met de voeding, lithiumbrandje of er brandt wat door wat werkt er dan nog.
Je kan het beste de rest vermoorden en die opeten. Heb je de meeste zuurstof en voedsel.quote:Ze hebben maar 1 flesje water bij zich en een paar boterhammen. Je kunt iets wel slim en efficient willen bouwen, maar is het dan ook een robuust systeem met voldoende redundatie zodat je niet bij 1 probleem gelijk helemaal in de shit zit.
quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:39 schreef Tengano het volgende:
Plottwist: de opvarenden zijn gegijzeld![]()
#terrorisme
Heb je dit uit een specifieke bron of heb je dit zelf bedacht?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:47 schreef GereDathan het volgende:
Één van de backup systemen is ballast die automatisch losgaat na 16 uur (oplosbare verbinding). Een ander backup systeem is een mechanische die ze handmatig kunnen bedienen. Nog een ander is een backup waarbij ze het ding laten kantelen door naar 1 kant te bewegen waardoor er ballast van de poten afvalt.
Er zijn dus voldoende systemen die niet afhankelijk zijn van elektra of menselijk handelen. In theorie zou het ding altijd boven moeten komen, tenzij het volledig vernietigd is of vast hangt.
Naar boven toe zal altijd langzaam moeten, zeker als het ongecontroleerd gaat. Zo niet ga je mogelijk alsnog dood door de caissonziekte.
[..]
Je kan het beste de rest vermoorden en die opeten. Heb je de meeste zuurstof en voedsel.
Totaal ander bootje / concept.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit van caissonziekte gehoord? Mijn hemel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je dit uit een specifieke bron of heb je dit zelf bedacht?
Zei ik dat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:51 schreef GereDathan het volgende:
Jij hebt nog nooit van caissonziekte gehoord? Mijn hemel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Caissonziekte
Daar hebben ze juist duikboten voor bedacht. Zodat luchtdruk in de duikboot een comfortabele 1 bar kan blijven. Als je gaat duiken (dus als zwemmer) speelt decompressie/caissonziekte echter wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Één van de backup systemen is ballast die automatisch losgaat na 16 uur (oplosbare verbinding). Een ander backup systeem is een mechanische die ze handmatig kunnen bedienen. Nog een ander is een backup waarbij ze het ding laten kantelen door naar 1 kant te bewegen waardoor er ballast van de poten afvalt.
Er zijn dus voldoende systemen die niet afhankelijk zijn van elektra of menselijk handelen. In theorie zou het ding altijd boven moeten komen, tenzij het volledig vernietigd is of vast hangt.
Naar boven toe zal altijd langzaam moeten, zeker als het ongecontroleerd gaat. Zo niet ga je mogelijk alsnog dood door de caissonziekte.
[..]
Je kan het beste de rest vermoorden en die opeten. Heb je de meeste zuurstof en voedsel.
Of een goeie pic van Kate Win_sletquote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:52 schreef inslagenreuring het volgende:
8 pagina's en nog geen post met my heart will go on
Precies. Jij snapt het.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
Daar hebben ze juist duikboten voor bedacht. Zodat luchtdruk in de duikboot een comfortabele 1 bar kan blijven. Als je gaat duiken (dus als zwemmer) speelt decompressie/caissonziekte echter wel natuurlijk.
CIA natuurlijk. Die zitten immers overal achter.quote:
Je bedoelt op dè bank mag ik hopen?quote:
Love hoe jij je hier zo stellig in blijft graven dat je straks zelf zo'n duikbootje nodig hebt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:51 schreef GereDathan het volgende:
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:19 schreef GereDathan het volgende:
Een beetje logisch denken zou niet misstaan. Ik doe ook wel aannames, maar probeer het altijd te onderbouwen met logisch denken.
Denk je echt dat de druk in die cabine zover opgepompt wordt. Dat is juist het voordeel van duikboten je houdt de druk in de cabine op 1 bar waardoor je niet met je caisson ziekte te maken hebt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Caissonziekte
Joh dat ding is nu platter dan een leeg blikje cola waar een olifant op heeft gezetenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:20 schreef Tengano het volgende:
Die mensen zullen inmiddels wel een houten reet hebben na een paar dagen op de vloer zitten ....![]()
[ afbeelding ]
Gaan we persoonlijk worden?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
Joh dat ding is nu platter dan een leeg blikje cola waar een olifant op heeft gezeten
Check jij je eigen naïviteit nou gewoon evenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:34 schreef GereDathan het volgende:
De eindeloze naïviteit weer hier, het is echt schattig![]()
Duikboot kapot, geen contact meer en men is er hier van overtuigd dat de druksystemen goed functioneren
Als jij denkt dat als een duikbootje stuk is dat deze netjes op 1 bar blijft dan ben je wel heel positief.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denk je echt dat de druk in die cabine zover opgepompt wordt. Dat is juist het voordeel van duikboten je houdt de druk in de cabine op 1 bar waardoor je niet met je caisson ziekte te maken hebt.
Ja, je gaat natuurlijk ook niet toegeven dat je er helemaal naast zat. Dat is niet helemaal jouw dingquote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:37 schreef GereDathan het volgende:
Als jij denkt dat als een duikbootje stuk is dat deze netjes op 1 bar blijft dan ben je wel heel positief.
Lief hoor, een kapot duikbootje die op druk blijft. Unicum!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Check jij je eigen naïviteit nou gewoon even
Met je caissonziekte in een duikboot![]()
Is dat binnen in de duikboot? En daar betaal je dan 250k voorquote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:20 schreef Tengano het volgende:
Die mensen zullen inmiddels wel een houten reet hebben na een paar dagen op de vloer zitten ....![]()
[ afbeelding ]
Als ik dat zit ben ik de eerste, eerder vandaag nog in het topic. Zeker gemist?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, je gaat natuurlijk ook niet toegeven dat je er helemaal naast zat. Dat is niet helemaal jouw ding
Denk jij serieus dat mensen dan 400 bar druk kunnen overleven als je over caissonziekte begint. Voor duiken dieper als 30 meter (Maar 3 bar) wordt al een ander gasmengel gebruikt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als jij denkt dat als een duikbootje stuk is dat deze netjes op 1 bar blijft dan ben je wel heel positief.
Ja, een paar simpele zittingen met wat kussens zou geen overbodige luxe zijn. Maar meneer de hoofdontwerper doet wss aan yoga en vindt dat andere mensen ook maar gewoon in een lotushouding moeten kunnen zitten.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Is dat binnen in de duikboot? En daar betaal je dan 250k voor
Een afdekplaat die niet helemaal aansluit? Wat is daar dan precies mee?quote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef -Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, een paar simpele zittingen met wat kussens zou geen overbodige luxe zijn. Maar meneer de hoofdontwerper doet wss aan yoga en vindt dat andere mensen ook maar gewoon in een lotushouding moeten kunnen zitten.
[ afbeelding ]
Maar de rest kijkt niet zo blij....
[ afbeelding ]
Ik moet er ook niet aan denkenquote:
Er kan natuurlijk niks in werking schieten als het er niet is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze konden sowieso de missie op elk moment afbreken en het ding zit vol met sensoren om te kijken of alles goed gaat. Als er een implosie dreigt dan schieten er allerlei veiligheidsmechanismes in werking.
Alsnog dan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:52 schreef inslagenreuring het volgende:
8 pagina's en nog geen post met my heart will go on
https://www.nu.nl/buitenl(...)derzeeer-zoeken.htmlquote:Aan boord van de Titan bevindt zich de Franse Titanic-expert Paul-Henri Nargeolet, melden Franse en Britse media. De voormalige marineduiker, bijgenaamd Mr. Titanic, maakte deel uit van de eerste expeditie die het beroemde wrak in 1987 onderzocht.
Nou ja ze krijgen wel waar voor hun geld. Andere mensen mochten voor die 250K niet zo lang onder water blijven.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:53 schreef RetepV het volgende:
Maar ok, dus nog niet gevonden... Dat ziet er dan werkelijk nogal slecht uit.
Doet er toch helemaal niet toe. Als de duikboot op de bodem van de zee ligt op 4km diepte, heeft het toch geen zin om er nog uit te proberen te gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:54 schreef Papabear het volgende:
David Pogue, die afgelopen zomer met het schip reisde, vertelde dat aan de BBC: "Er is geen manier om eruit te komen, zelfs niet als je op eigen kracht naar boven komt. Je kunt niet uit de onderzeeër zonder dat mensen aan de buitenkant je eruit laten."
Lees nog eens goed?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doet er toch helemaal niet toe. Als de duikboot op de bodem van de zee ligt op 4km diepte, heeft het toch geen zin om er nog uit te proberen te gaan.
Wat bedoel je met "op druk blijven"??quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Lief hoor, een kapot duikbootje die op druk blijft. Unicum!
En dit dan 10 uur (bij een geslaagde trip)quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, een paar simpele zittingen met wat kussens zou geen overbodige luxe zijn. Maar meneer de hoofdontwerper doet wss aan yoga en vindt dat andere mensen ook maar gewoon in een lotushouding moeten kunnen zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 euro bij de Action.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En dit dan 10 uur (bij een geslaagde trip)
En daar betalen ze dan een kwart miljoen voor.
Ik kan voor dit soort dingen totaal geen medeleven opbrengen
Met yoga krijg je tenminste nog een matje om op te zitten...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het zelfde gevoel. Nooit never dat ik dat voor 10 euro zou doen. Maar ik ben ook een bange poeperd. Vissen in de zee, vogels in de lucht en mensen op de grond.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En dit dan 10 uur (bij een geslaagde trip)
En daar betalen ze dan een kwart miljoen voor.
Ik kan voor dit soort dingen totaal geen medeleven opbrengen
Ja dat is dus 1km te weinigquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:04 schreef Tengano het volgende:
Gruwelijke mazzel dus. The Deep Energy die daar ter plaatse is, heeft dus twee UAV's aan boord die tot 3000 meter diepte kunnen.
Dat schip legt dus leidingen op de bodem. Kost wss wel een godsvermogen om even wat anders te doen. Voor een asielzoekersbootje waren ze wss gewoon doorgevaren.
Jij denkt dat dat ding onder die druk een ‘klein beetje’ lek kan zijn?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:39 schreef GereDathan het volgende:
Lief hoor, een kapot duikbootje die op druk blijft. Unicum!
Dat ding hoeft niet perse op de bodem te liggen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Ja dat is dus 1km te weinig![]()
Een asielzoekersbootje op 4km diepte valt ook weinig meer te redden
Dat is ook weer zo. Zoekt zo’n uav met sonar dan? Veel zicht zal er niet zijnquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat ding hoeft niet perse op de bodem te liggen.
Steve is nog steeds live. Voor mensen die het op de voet willen volgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:55 schreef BeriBeri het volgende:
https://www.youtube.com/live/p2ukv-QIG4E?feature=share
Tja dode vluchtelingen kindjes op een strand krijgen ook veel aandacht, doodgereden kindjes op een kerstmarkt dan weer niet.quote:
Ik heb echt geen flauw idee hoe en met welke middelen ze dat ding kunnen tracen. Maar 3800 meter diep en dan de breedte van het gebied is een ongelofelijk groot gebied waar dat ding zich kan bevinden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat is ook weer zo. Zoekt zo’n uav met sonar dan? Veel zicht zal er niet zijn
Om 19:00 uur Nederlandse tijd een persconferentie van de kustwacht om te bespreken welke pogingen er gedaan zijn om een onderzeeer te vinden die op weg was naar het wrak van de Titanic.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:23 schreef Tengano het volgende:
Press conference in 38 minutes wordt er gezegd.
En waar kunnen we die persco volgen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Om 19:00 uur Nederlandse tijd een persconferentie van de kustwacht om te bespreken welke pogingen er gedaan zijn om een onderzeeer te vinden die op weg was naar het wrak van de Titanic.
Ze hebben er meerdere aan boord als spare.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:35 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat de Logitech gamecontroller het begeven heeft.
Je heb geen reet aan wielen in de oceaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze hebben er meerdere aan boord als spare.
En meerdere dure apparaten worden met dit type gamecontrollers bestuurd, ook in the militairy werd er verteld. Daar is overigens niks geks aan dus.
Niet het wiel opnieuw uitvinden dus.
Ja je moet niet letten op de walmen als je even voor dat raampje hangt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:18 schreef Tengano het volgende:
Pfff, dat ding is wel echt klein hoor, voor vijf man![]()
[ afbeelding ]
Het was gewoon een commercieel sommetje denk ik. 4 x 250K = 1 miljoen per duik aan opbrengst.
En je kunt dus ook niet met vier man tegelijk voor dat kleine kut raampje zitten, waar je bovendien nog boven de wc zit![]()
Ohquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Door de gigantische druk op zulke diepte zal de romp van de onderzeeer worden samengedrukt. Snap ook niet waarom je in zo'n ding zou stappen want je ziet precies niets. Er zit 1 raampje in maar ze kijken naar een klein scherm.
Het schijnt dat de Titanic slecht verlicht is daar beneden.
En anders hebben we deze nogquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:41 schreef StateOfMind het volgende:
Tijd om Jo Bonten in te schakelen.
Die neemt een flinke teug adem en duikt dan met alleen een bril de diepte in en neemt die duikboot op zijn schouder naar de oppervlakte
En er aan denken om vóóral niet het raampje ff open te zetten voor de stank 😱quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja je moet niet letten op de walmen als je even voor dat raampje hangt.
Ach een troost, ze zitten allemaal in hetzelfde schuitjequote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:45 schreef TLC het volgende:
Hebben ze zoveel betaald, zijn ze toch het schip ingegaan
Ja, wss hebben ze alle vijf inmiddels wel een 'grote boodschap' gedaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
En er aan denken om vóóral niet het raampje ff open te zetten voor de stank 😱
...en je hebt juist geluk als je de boot hebt gemist.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach een troost, ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje
Deze ookquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:41 schreef StateOfMind het volgende:
Tijd om Jo Bonten in te schakelen.
Die neemt een flinke teug adem en duikt dan met alleen een bril de diepte in en neemt die duikboot op zijn schouder naar de oppervlakte
Als ze mij hadden gevraagd, had ik de boot mooi afgehoudenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:49 schreef Jacy-Jacy het volgende:
...en je hebt juist geluk als je de boot hebt gemist.
Moet zeggen dat dit wel een knap stoffelijk overschot is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
En anders hebben we deze nog![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |