BRONquote:Duikboot die toeristen meeneemt naar wrak van Titanic vermist in Atlantische Oceaan
Een duikboot die toeristen meeneemt naar de bodem van de Atlantische Oceaan om het wrak van de Titanic te bezoeken wordt vermist. De kustwacht van de Amerikaanse stad Boston laat weten dat er een zoekoperatie aan de gang is om de duikboot te lokaliseren.
Het is niet duidelijk of en hoeveel mensen aan boord waren. In totaal kunnen er vijf personen mee, onder wie drie toeristen. De kleine onderzeeërs worden gebruikt om groepjes toeristen mee te nemen naar het wrak van de Titanic. Het beroemde scheepswrak ligt op 3.800 meter diepte, op ongeveer 600 kilometer van de kust van Newfoundland in Canada.
Het gaat mogelijk om een boot van Ocean Gate Expeditions. Volgens hun website kost een achtdaagse expeditie naar het wrak 250.000 dollar. Het bedrijf spreekt in een advertentie van een ‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing. Ocean Gate Expeditions begon twee jaar geleden met de expedities.
Nu met live orkest!!!quote:Op maandag 19 juni 2023 17:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Lol, ramptoeristen krijgen de real experience.
quote:Op maandag 19 juni 2023 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
Onbetaalbare historische ervaring. Die $250.000 is een schijntje.
Ze hebben woord gehouden.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:34 schreef Enchanter het volgende:
‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Een gele cirkel.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef -Sigaartje het volgende:
De bewuste duikboot. Maar wat zien we hier?
[ afbeelding ]
Een duikboot bestaat uit een binnen- en buitenromp. De binnenromp is het deel waar de mensen inzitten en wat de druk moet kunnen weerstaan. Tussen die twee delen in kun je dan weer allerlei zaken kwijt zoals ballast(tanks), pompen en gasflessen. En een losse plaat op een enkel fotootje zegt ook weer niet zoveelquote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef -Sigaartje het volgende:
De bewuste duikboot. Maar wat zien we hier?
[ afbeelding ]
Maar die gele cirkel!quote:Op maandag 19 juni 2023 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een duikboot bestaat uit een binnen- en buitenromp. De binnenromp is het deel waar de mensen inzitten en wat de druk moet kunnen weerstaan. Tussen die twee delen in kun je dan weer allerlei zaken kwijt zoals ballast(tanks), pompen en gasflessen. En een losse plaat op een enkel fotootje zegt ook weer niet zoveel![]()
Dure begrafenis wel, maar dan heb je wel een echt zeemansgraf.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
Onbetaalbare historische ervaring. Die $250.000 is een schijntje.
Gelukkigquote:Op maandag 19 juni 2023 19:11 schreef maily het volgende:
Ik hoor net dat er alleen personeel aan boord is, geen toeristen.
Hij had de solo experiencequote:Op maandag 19 juni 2023 19:11 schreef maily het volgende:
Ik hoor net dat er alleen personeel aan boord is, geen toeristen.
quote:Reddingsactie voor vermiste Titanic-duikboot, ook Britse miljonair aan boord
Updated 6 min geleden
32 min geleden in BUITENLAND
BOSTON - Een duikboot die gebruikt wordt om toeristen naar het wrak van de Titanic te laten duiken in de Atlantische Oceaan is maandag spoorloos verdwenen tijdens een zeetocht onder water.
Aan boord zou naast de bemanning ook een Britse miljonair zitten.
Zij worden nog altijd vermist. De kustwacht zoekt met man en macht naar het vaartuig.
Is wel iemand die ergens komt ehh kwamquote:Een van de vermisten is de 58-jarige Britse miljonair en piloot Hamish Harding, bevestigt zijn familie volgens Sky News.
Harding postte recent op Facebook al enkele foto's van de duikboot en schreef hoe opgewonden hij was dat hij kon deelnemen aan de missie, waar volgens hem ook enkele ,,legendarische ontdekkingsreizigers" aan zouden deelnemen
quote:Op maandag 19 juni 2023 19:09 schreef TLC het volgende:
Ze zullen vast wel gedacht hebben 'veel dieper kunnen we nu niet zinken'
Ja bbrrrrquote:Op maandag 19 juni 2023 20:50 schreef Tengano het volgende:
Er zou dus nog 3 x 24 uur zuurstof aan boord zijn, als dat ding nog heel is.
Dat worden spannende uurtjes voor een hoop mensen dan.
Zeker als je nog in dat ding zelf zit![]()
Wat een afschuwelijke ervaring lijkt me dat![]()
Wel een beetje prijzig, maar misschien ben je op Marktplaats wat voordeliger uit.quote:Op maandag 19 juni 2023 20:10 schreef Morrigan het volgende:
Toch lijkt mijn dat best gaaf on dat van dichtbij te zien.
Zou best kunnen. Maar zou dat ding nog te redden zijn als die mensen er nog levend in zitten? Dat vraag ik me dus af, want wat heeft anders die reddingsactie voor zin?quote:Op maandag 19 juni 2023 21:06 schreef BeriBeri het volgende:
Die ligt op de zeebodem, naast de Titanic ws
Stel jij krijgt een gratis reis en gratis hotel?quote:Op maandag 19 juni 2023 20:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De ironie: betaal je 250.000 dollar om op bijna 4km diepte naar een nauwelijks zichtbaar schip te kijken, zink je zelf en wordt dat je dood
De duikboot uit film wel toch?quote:
En de baas van OceanGate het bedrijf van de duikboot.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:46 schreef deedeetee het volgende:
Britse media schrijven dat miljardair en ontdekkingsreiziger Hamish Harding aan boord is ?
Bron nu.nl
Kan me niet voorstellen dat je in 72 uur een schip daar kan hebben om dat ding op te pakken. Is er überhaupt wel materiaal dat zo diep iets kan bergen?quote:Op maandag 19 juni 2023 20:50 schreef Tengano het volgende:
Er zou dus nog 3 x 24 uur zuurstof aan boord zijn, als dat ding nog heel is.
Dat worden spannende uurtjes voor een hoop mensen dan.
Zeker als je nog in dat ding zelf zit![]()
Wat een afschuwelijke ervaring lijkt me dat![]()
Te dicht langs gevaren en de stuurboordzijde opengehaald aan een stuk Titanic...quote:
Tja, ik denk dat je relatief! snel beneden kunt zijn met zo'n sub. Maar het belangrijkste is dat ze hem gemakkelijk kunnen vinden doordat dat ding een of ander signaal uitzendt zodat je hem kunt lokaliseren.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:53 schreef PirE het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je in 72 uur een schip daar kan hebben om dat ding op te pakken. Is er überhaupt wel materiaal dat zo diep iets kan bergen?
Edit: 5 kilometer is weleens gedaan, dus ze hebben nog een kans.
ja flauw ijsberg grapje, het is afschuwelijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:52 schreef K21 het volgende:
[..]
Te dicht langs gevaren en de stuurboordzijde opengehaald aan een stuk Titanic...![]()
Serieus, ik hoop dat ze nog leven, gevonden worden en te redden zijn, maar brrr wat een verschrikking lijkt me dit. Voor geen goud dat ik ooit zo'n ding binnenstap.
dan wel maar dan wel in een comaquote:Op maandag 19 juni 2023 23:58 schreef Tinos85 het volgende:
250k betalen om naar 3800 meter te duiken in zo’n ding…
Ik zou het zelfs niet doen als ik 250k zou krijgen
quote:
quote:Climb in!
Water was rond de 0 graden dus als je overboord was en in water zink je al na 1 minuut ze hadden wel paar reddingsboten maar vaak door de chaos gaan mensen elkaar bij de bootjes wegduwen?quote:Op maandag 19 juni 2023 18:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je met de Titanic zinkt, heb je tenminste nog een kans.
Ok dus je zou wel zo een duikbootje instappen?quote:Op maandag 19 juni 2023 20:10 schreef Morrigan het volgende:
Toch lijkt mijn dat best gaaf on dat van dichtbij te zien.
Er zijn nog meer beelden, wat een horror.quote:
nou de duikboot zal wel gebarsten zijn, anders was ie al bven gekomen door de ballast weg te gooienquote:
Ik denk dat ze alleen een kleine kans maken als ze in de buurt van de kust op kleine diepte liggen.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:53 schreef PirE het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je in 72 uur een schip daar kan hebben om dat ding op te pakken. Is er überhaupt wel materiaal dat zo diep iets kan bergen?
Edit: 5 kilometer is weleens gedaan, dus ze hebben nog een kans.
Weinig beenruimte voor ¤250.000-quote:
Zoals iemand hierboven al zei, al krijg ik 250k dan zou ik er nog niet ingaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 06:45 schreef TLC het volgende:
Dat duikbootje doet er 2 uur over om de Titanic te bereiken, ik zou er niet aan moeten denken om al die tijd in zo'n klein ding te zitten zonder n kant op te kunnen, ik word er claustrofobisch van
Och, geen problemen mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zoals iemand hierboven al zei, al krijg ik 250k dan zou ik er nog niet ingaan.
Ik vind die vent meer overkomen als een gladde autoverkoper die blij is met zijn ingenieuze money maker dan als een betrouwbare en degelijke ingenieur.quote:
Die zijn natuurlijk druk met de zoektocht naar deze duikboot plannen. Voor slechts 500.000 kun je meedoen.quote:Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing.
Die experimentele duikboot van ze noemden ze nog de 'Titan' ook. Manman, dat er mensen zo gek waren geld te betalen om daarin te stappenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk druk met de zoektocht naar deze duikboot plannen. Voor slechts 500.000 kun je meedoen.
enquote:RUSH: You know, there's a limit. You know, at some point, safety just is pure waste. I mean, if you just want to be safe, don't get out of bed. Don't get in your car. Don't do anything. At some point, you're going to take some risk, and it really is a risk/reward question. I think I can do this just as safely by breaking the rules.
Gekkenwerkquote:"The experimental submersible vessel has not been approved or certified by any regulatory body. Any failure could cause severe injury or death.
The support vessel is an industrial vessel not designed for passenger operations and present many hazards, including...property damage, injury, disability, or death.
If I choose to assist in the servicing of the submersible, I will be exposed to high-pressure gases, high-voltage electrical systems, and other dangers that could lead to property damage, injury, disability, and death.
I hereby assume full responsibility for the risk of bodily injury, disability, death."
Dat ding is hoogstwaarschijnlijk in een fractie van een seconde geimplodeerd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:36 schreef Tengano het volgende:
Echt bizar dit. Je weet niet of die mensen nu nog opgehokt zitten in dat ding, met of zonder licht oid, of ze nog bij kennis zijn, of ze geslapen hebben of dat ze al verdronken zijn. Wat een creepy verhaal dit zeg.
En het klinkt ook niet goed dat er 5 weken geleden dus structurele problemen met dat ding waren zoals @:Perrin net postte.
Ik dacht ik ga even kijken of ze wellicht al gered zijn, maar helemaal nada dus.
Dat mag je hopen want dan is het tenminste snel gebeurd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:38 schreef Perrin het volgende:
Dat ding is hoogstwaarschijnlijk in een fractie van een seconde geimplodeerd.
Moet meteen weer denken aan die briefjes die ze toen in 2000 aan boord van de Kursk hebben gevonden, die exact dat beschreven. Nagelaten door één van de 23 bemanningsleden die niet op slag dood waren door de explosies. De tweede was amper te ontcijferen omdat het in totale duisternis geschreven is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat mag je hopen want dan is het tenminste snel gebeurd.
Drie dagen in het donker op de bodem liggen en weten dat de zuurstof dan op is, lijkt mij minder...
Heb ik niet meegekregen, maar dat klinkt ook wel eng en heel verdrietig.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:53 schreef K21 het volgende:
Moet meteen weer denken aan die briefjes die ze toen in 2000 aan boord van de Kursk hebben gevonden, die exact dat beschreven. Nagelaten door één van de 23 bemanningsleden die niet op slag dood waren door de explosies. De tweede was amper te ontcijferen omdat het in totale duisternis geschreven is.
Ja maar, hoe moet je zo een onderzeeer van de bodem naar boven krijgen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 05:03 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn nog meer beelden, wat een horror.
Leuke kerel dit, jammer dat hij ook aan boord is, maar er is nog tijd (alleen geen hulp appararuur).
Ik moet er zelfs nog over nadenken wat ik zou doen als ik er 250.000 dollar voor zou krijgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 04:39 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ok dus je zou wel zo een duikbootje instappen?
Waarom denk je dat ze gered kunnen worden?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:36 schreef Tengano het volgende:
Echt bizar dit. Je weet niet of die mensen nu nog opgehokt zitten in dat ding, met of zonder licht oid, of ze nog bij kennis zijn, of ze geslapen hebben of dat ze al verdronken zijn. Wat een creepy verhaal dit zeg.
En het klinkt ook niet goed dat er 5 weken geleden dus structurele problemen met dat ding waren zoals @:Perrin net postte.
Ik dacht ik ga even kijken of ze wellicht al gered zijn, maar helemaal nada dus.
Niet, dat kan niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:57 schreef Breekfast het volgende:
Het lijkt mij sowieso een hopeloze situatie. Ook al vinden ze de duikboot nog op tijd, hoe ga je de duikboot in hemelsnaam van zo'n grote diepte omhoog takelen?
De duikboten van de marine schijnen niet eens zo diep te kunnen...
Ik weet niet of ze gered kunnen worden; dat hangt van diverse factoren af. Wie weet is dat apparaat al geimplodeerd; niemand weet het.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom denk je dat ze gered kunnen worden?
Je kijkt teveel hollywood films.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze gered kunnen worden; dat hangt van diverse factoren af. Wie weet is dat apparaat al geimplodeerd; niemand weet het.
Maar ze proberen NU eerst dat ding te vinden; dat is prio 1 nu.
Vervolgens gaan ze inschatten en besluiten of ze dat ding met of zonder inzittenden/overlevenden kunnen en willen bergen.
Zeg dat maar tegen die man die de briefing gaf, want deze informatie komt van hem.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kijkt teveel hollywood films.
Alleen als ze ergens verdwaald zijn en boven water ergens drijven kan het nog.
Wat ik niet snap: Dan zit je dus in zo'n ding op bijna 4K diepte, maar je kunt niet eens naar buiten kijken. Alles wat buiten zichtbaar is wordt via camerabeelden binnenin de duikboot op een computerscherm geprojecteerd.quote:
Waarom zou ik iets tegen hem zeggen wat hij al weet?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die man die de briefing gaf, want deze informatie komt van hem.
7:03
Dat dacht ik ook, heeft dat ding nu helemaal geen ramen? Wat is het nut dan hiervan. Ik zou lekker op een schip gaan zitten met een glas champagne en de onbemande duikboot besturen vanaf een veilige plek.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:36 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: Dan zit je dus in zo'n ding op bijna 4K diepte, maar je kunt niet eens naar buiten kijken. Alles wat buiten zichtbaar is via camerabeelden wordt binnenin de duikboot op een computerscherm geprojecteerd.
Dan kun je toch net zo goed een robot duikboot naar beneden sturen en vanaf land de camerabeelden via de computer volgen?
Dit hoor ik voor het eerst. Dan ben je inderdaad helemaal koekwous als je daar je leven voor waagtquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Ed1234 het volgende:
Dat dacht ik ook, heeft dat ding nu helemaal geen ramen? Wat is het nut dan hiervan. Ik zou lekker op een schip gaan zitten met een glas champagne en de onbemande duikboot besturen vanaf een veilige plek.
Ook al zijn er ramen dan nog zie je niks zonder eigen lampen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, heeft dat ding nu helemaal geen ramen? Wat is het nut dan hiervan. Ik zou lekker op een schip gaan zitten met een glas champagne en de onbemande duikboot besturen vanaf een veilige plek.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ook al zijn er ramen dan nog zie je niks zonder eigen lampen.
Ze hebben geen wc. Ze hebben ziplocks en dan doen ze even een gordijntje ervoor en de muziek keihard aan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:46 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Als je op de wc zit is er toch een raam?
Vanwege de stank staat die ook altijd open gedurende de reisquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:46 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Als je op de wc zit is er toch een raam?
Prachtig voorbeeld van te veel geld hebben en niet meer weten wat je er in hemelsnaam mee moet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze hebben geen wc. Ze hebben ziplocks en dan doen ze even een gordijntje ervoor en de muziek keihard aan.
I kid you not
Dat allemaal voor 250K zodat je via een computerschermpje de Titanic kunt bekijken (als je het haalt).
#krankzinnig
Jaquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:36 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: Dan zit je dus in zo'n ding op bijna 4K diepte, maar je kunt niet eens naar buiten kijken. Alles wat buiten zichtbaar is wordt via camerabeelden binnenin de duikboot op een computerscherm geprojecteerd.
Dan kun je toch net zo goed een robot duikboot naar beneden sturen en vanaf land de camerabeelden via de computer volgen?
Ik heb erover nagedach,t en besloten dat ook als ik 250.000 dollar zou krijgen ik het niet zou doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 04:39 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ok dus je zou wel zo een duikbootje instappen?
Ballonnetjes. En de Titanic dan ook maar meteen omhoog halenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:57 schreef Breekfast het volgende:
Het lijkt mij sowieso een hopeloze situatie. Ook al vinden ze de duikboot nog op tijd, hoe ga je de duikboot in hemelsnaam van zo'n grote diepte omhoog takelen?
De duikboten van de marine schijnen niet eens zo diep te kunnen...
Je kan ook gewoon het filmpje kijken waar in het begin gezegd wordt dat dat de wc is bij dat raampje.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze hebben geen wc. Ze hebben ziplocks en dan doen ze even een gordijntje ervoor en de muziek keihard aan.
I kid you not
Dat allemaal voor 250K zodat je via een computerschermpje de Titanic kunt bekijken (als je het haalt).
#krankzinnig
quote:Ingewikkelde reddingsoperatie voor kust van Canada
LIVE | Tijd begint te dringen voor steenrijke inzittenden Titanic-duikboot
Familie vraagt om gebed voor vermisten
De families van de vijf inzittenden van de onderzeeër vrezen voor het leven van hun geliefden. De duikboot werd zondag door een begeleidend schip afgezet op de plaats waar het zijn duik zou inzetten, maar een uur en 45 minuten nadat de onderzeeër de tocht naar beneden had ingezet, verloor het alle contact met de bovenwereld. Sindsdien is er geen spoor meer van de duikboot en begint de tijd te dringen.
De familie van de Pakistaanse vader Shahzada Dawood (49) en zijn zoon Suleman Dawood (19) vragen om te blijven hopen op een goede afloop. "We zijn erg dankbaar voor de bezorgdheid van onze collega's en vrienden en willen iedereen vragen om te bidden voor hun veiligheid en tegelijkertijd de familie privacy te gunnen", schrijven ze in een statement. Shahzada Dawood is een rijke zakenman die naar verluidt in Groot-Brittanië woont. Hij is onder meer vice-voorzitter van het familiebedrijf Dawood Group en verbonden aan het World Economic Forum. Dawood studeerde in het Verenigd Koninkrijk en in het Amerikaanse Philadelphia. De 49-jarige zakenman zou een van de rijkste mensen van Pakistan zijn, meldt de Daily Mail.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-titanic-duikboot
Titanic II (Video 2010) - Reference View - IMDbquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Titanic 2 zal eind volgend jaar waarschijnlijk wel al uit komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |