Je snapt dat er iets is misgegaan? Dus hoe kun je in godsnaam uitsluiten wát er is misgegaan?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij nergens gezegd dat veiligheid onbelangrijk is of het genegeerd. Deze duikboot heeft ook vele backup backup backup systemen aan boord. Dat is niet voor niets.
De strekking van zijn opmerking was dat het soms tever doorschoot.
Joh. Er is iets mis gegaan. Ik dacht dat ze gewoon koffie aan het drinken waren op de Ramblas.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je snapt dat er iets is misgegaan? Dus hoe kun je in godsnaam uitsluiten wát er is misgegaan?
Dat weet je niet, want voor hetzelfde geld dobbert hij nu ergens verderop aan de oppervlakte.quote:Die backup backup backup systemen hebben vooralsnog niet echt gewerkt.
Niemand beweert dat ‘het zeker is dat hij geïmplodeerd is’, je reageert op dit bericht:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik sluit niks uit, maar ik ageer tegen het gelul wat nu alweer rond gaat dat hij zeker geïmplodeerd zou zijn. Net als dat domme gelul afgelopen week over die brand in Arnhem en dat dat zou komen door zonnepanelen.
Dat is gewoon een vraag, een hypothese. Allerminst een stelling.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Even hard op denkend: stel hij is geïmplodeerd, zou je dan 4000 m hoger de bubbels kunnen zien?
Nee. Je riep zélf vrij overtuigend dit:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:22 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb gezegd dat ik een implosie onwaarschijnlijk acht, niet onmogelijk.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dit ding zal niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V). (..)
Maar hij implodeert sowieso niet.
quote:Ingewikkelde reddingsoperatie voor kust van Canada
LIVE | Zoekactie naar vermiste Titanic-onderzeeër uitgebreid
Vriendin van Britse miljonair die vastzit in duikboot, reageert: “Ik vrees dat ze hun laatste klimvenster niet hebben gehaald”
De duikboot die zondag vertrok voor een expeditie naar het wrak van de Titanic is nog steeds vermist. Ondertussen raakt er meer en meer info bekend over de vijf passagiers. Onder hen ook de ervaren avonturier Hamish Harding. “Ik weet dat hij rustig zal blijven”, getuigt goede vriendin Jannicke Mikkelsen.
Jannicke Mikkelsen is een Noorse onderzoeker die Hamish Harding goed kent. Ze maakt zich grote zorgen om haar vriend. “We beginnen worstcasescenario’s te bedenken. Mijn angst is dat ze hun laatste klimvenster niet hebben gehaald en dat ze nu vastzitten, zonder dat er hulp bij hen kan”, reageerde Mikkelsen bij nieuwszender NewsNation.
Mikkelsen noemt Harding haar “mentor”. Volgens haar zou hij zich heel bewust zijn geweest van de risico’s die hij nam. “Hamish is een avonturier in hart en nieren. Dit was één van de zaken die hij absoluut wilde ontdekken. Het stond op zijn checklist. Ik weet dat hij rustig zal blijven tijdens deze crisis. Ze zullen ongetwijfeld samenwerken en hun opties overlopen.”
Harding is een ervaren avonturier. Hij reisde eerder al naar de ruimte en dook in 2021 al eens naar het diepste punt van de Marianentrog op bijna 11 kilometer diepte, waar hij zowel het wereldrecord voor de grootste afstand als de langste tijd op de bodem van de oceaan vestigde.
Enkele dagen geleden postte hij op Facebook nog foto’s van de duikboot en schreef hoe opgewonden hij was dat hij kon deelnemen aan de missie, waar volgens hem ook enkele “legendarische ontdekkingsreizigers” aan zouden deelnemen. Hij voegde eraan toe dat deze reis dit jaar waarschijnlijk de enige kans is om het wrak te bezoeken vanwege de barre weersomstandigheden op zee.
quote:Kustwachtofficier: zoekactie naar vermiste onderzeeër uitgebreid
De Amerikaanse kustwacht (USCG) breidt de zoekactie naar de vermiste onderzeeër uit met meer materieel. Er werd al gezocht vanuit de lucht en van het water, maar de USCG gaat ook zoeken met een onderzeeër. Dat heeft schout-bij-nacht John Mauger van de Amerikaanse kustwacht gezegd in een persconferentie.
Volgens Mauger is het tijd om meer in te zetten op een zoektocht onder water. "Op dit moment is onze inzet beperkt tot sonarboeien en het luisteren naar geluiden, maar we werken er hard aan om die inzet uit te breiden." Het bedrijf achter de tochten met de vermiste onderzeeër, OceanGate, helpt daar volgens de kustwachtcommandant bij.
"We hebben een idee waar de onderzeeër actief was. Dat zijn de gebieden waar we nu eerst zoeken", zei Mauger in een interview met NBC News. OceanGate kent dat gebied onder water volgens hem het beste. Volgens Mauger worden "toonaangevende technische deskundigen" ingezet om de onderzeeër te vinden. Hij zegt dat zijn mensen zeer gemotiveerd zijn om het kleine vaartuigje te vinden. Ze krijgen daar ook hulp bij van vliegtuigen uit Canada.
De vermiste onderzeeër was bezig met een expeditie naar het wrak van de Titanic, voor de Canadese kust. Aan boord van het bijna zeven meter lange vaartuig zijn vijf mensen, onder wie twee bekende zakenmensen. Volgens OceanGate kan het schip hooguit 96 uur onder water blijven voor de zuurstof opraakt, al zei Mauger te denken dat het ook wel eens 70 uur zou kunnen zijn. Het is ook mogelijk dat de onderzeeër niet meer onder water is, maar op een onbekende plek boven is komen drijven.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Ed1234 het volgende:
Dat dacht ik ook, heeft dat ding nu helemaal geen ramen? Wat is het nut dan hiervan. Ik zou lekker op een schip gaan zitten met een glas champagne en de onbemande duikboot besturen vanaf een veilige plek.
Eens.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nee. Je riep zélf vrij overtuigend dit:
[..]
Dat jij je nog durft uit te spreken over logisch denken is hilarisch.
Kannie nou ook al vliegen?quote:Nogmaals, dat ding is van de aardbodem verdwenen, dus er is íets misgegaan. Dan is het gewoon vrij stupide om te roepen dat het sowieso geen implosie was want daar hij is op getest.
De vorige sub (San Juan uit ARG) die was verdwenen werd pas een jaar later gevonden en is waarschijnlijk geïmplodeerdquote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Kannie nou ook al vliegen?
Als ie ergens op de bodem ligt wordt het verdomd lastig ja.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De vorige sub (San Juan uit ARG) die was verdwenen werd pas een jaar later gevonden en is waarschijnlijk geïmplodeerd
https://www.hln.be/buiten(...)implodeerd~ac64a937/
Uiteraard was dat ding ook daarop getest.
Ik denk dat het uberhaupt nog een tijd duurt voordat we dit ding vinden.
Ik denk dat het nog lastiger wordt als hij vrij in het water zweeft op 2 km diepte. Dan kan hij overal terecht komen en is het gewoon toeval als je hem ooit weer tegenkomt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:21 schreef Perrin het volgende:
Als ie ergens op de bodem ligt wordt het verdomd lastig ja.
Is wel onwaarschijnlijker toch? Uit zichzelf is ie met zijn ballast zwaarder dan water en zal hij zinken. Als ze ballast afwerpen en nog luchtdruk hebben zal ie stijgen. Precies blijven zweven zou wel bijzonder zijn denk ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog lastiger wordt als hij vrij in het water zweeft op 2 km diepte. Dan kan hij overal terecht komen en is het gewoon toeval als je hem ooit weer tegenkomt.
Ja, maar niet tot 4km diepte zoals dit duikbootje. De San Juan was een hele andere soort duikboot (een aanvalsonderzeeër) en die worden niet ontworpen om tot kilometers diep te gaan. Zo was de San Juan maar ontworpen voor 300m.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De vorige sub (San Juan uit ARG) die was verdwenen werd pas een jaar later gevonden en is waarschijnlijk geïmplodeerd
https://www.hln.be/buiten(...)implodeerd~ac64a937/
Uiteraard was dat ding ook daarop getest.
Ik denk dat het uberhaupt nog een tijd duurt voordat we dit ding vinden.
Die vluchtelingen betalen soms ook wel 10k per stuk las ikquote:
En dan zien ze niet eens de Titanic!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die vluchtelingen betalen soms ook wel 10k per stuk las ik
Tja, ik weet ook niet hoe dat ding precies in elkaar zit. Er schijnen dus 7 backup systemen te zijn zodat dat ding uit zichzelf kan boven komen drijven. Of die systemen allemaal ook volkomen autonoom functioneren weet ik niet. Stel voor dat het systeem zelf en alle backup systemen op 1 groot lithiumblok werken en er gaat iets mis met de voeding, lithiumbrandje of er brandt wat door wat werkt er dan nog.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:27 schreef Perrin het volgende:
Is wel onwaarschijnlijker toch? Uit zichzelf is ie met zijn ballast zwaarder dan water en zal hij zinken. Als ze ballast afwerpen en nog luchtdruk hebben zal ie stijgen. Precies blijven zweven zou wel bijzonder zijn denk ik.
Één van de backup systemen is ballast die automatisch losgaat na 16 uur (oplosbare verbinding). Een ander backup systeem is een mechanische die ze handmatig kunnen bedienen. Nog een ander is een backup waarbij ze het ding laten kantelen door naar 1 kant te bewegen waardoor er ballast van de poten afvalt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, ik weet ook niet hoe dat ding precies in elkaar zit. Er schijnen dus 7 backup systemen te zijn zodat dat ding uit zichzelf kan boven komen drijven. Of die systemen allemaal ook volkomen autonoom functioneren weet ik niet. Stel voor dat het systeem zelf en alle backup systemen op 1 groot lithiumblok werken en er gaat iets mis met de voeding, lithiumbrandje of er brandt wat door wat werkt er dan nog.
Je kan het beste de rest vermoorden en die opeten. Heb je de meeste zuurstof en voedsel.quote:Ze hebben maar 1 flesje water bij zich en een paar boterhammen. Je kunt iets wel slim en efficient willen bouwen, maar is het dan ook een robuust systeem met voldoende redundatie zodat je niet bij 1 probleem gelijk helemaal in de shit zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |