Waarom blijft zulke onzin altijd rondgepompt worden? Dit ding zal hoogstwaarschijnlijk niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V).quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Even hard op denkend: stel hij is geïmplodeerd, zou je dan 4000 m hoger de bubbels kunnen zien?
Oké, kunnen ze in ieder geval nog naar buiten kijken en misschien de Titanic zien. Op het filmpje staan daar beeldschermen voor. Of is dat de achterzijde?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zit 1 raam in, in die titanium koepel.
Ja: bedachtzaam in NWS / Toeristische duikboot naar Titanic vermist, dat is een tussenschot aan de binnenzijde.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oké, kunnen ze in ieder geval nog naar buiten kijken en misschien de Titanic zien. Op het filmpje staan daar beeldschermen voor. Of is dat de achterzijde?
nou net of er iemand een hele flinke scheet laat ineens in het zwembadquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Even hard op denkend: stel hij is geïmplodeerd, zou je dan 4000 m hoger de bubbels kunnen zien?
Men pretendeert gewoon graag een expert te zijn terwijl ze zo'n duikboot voor het eerst zien op fotoquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom blijft zulke onzin altijd rondgepompt worden? Dit ding zal niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V).
Ja, bubbels zou je kunnen zien. Maar omdat het maar heel weinig zuurstof is uiteindelijk én van zo diep moet komen én je te maken hebt met de zee ga je dat echt niet zien.
Maar hij implodeert sowieso niet.
Een beetje logisch denken zou niet misstaan. Ik doe ook wel aannames, maar probeer het altijd te onderbouwen met logisch denken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Men pretendeert gewoon graag een expert te zijn terwijl ze zo'n duikboot voor het eerst zien op foto
Implosie lijkt het meest waarschijnlijke scenario inderdaad... Maar dat je dat ding niet van binnenuit kunt openmaken is natuurlijk ook een serieuze design-flaw.. Ik mag aannemen dat ze theoretisch ballast kunnen afwerpen en zo weer (als een dobber) naar boven komen.. Waarom het ding dan niet van binnenuit open kan is mij een compleet raadsel.. Stelt, hij is wel naar boven gekomen maar op een andere plek dan verwacht. Dan stik je dus alsnog omdat dat ding niet open kan....quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mochten ze naar het oppervlak zijn gedobberd dan is het wel lastig als je dat ding niet kan openmaken van binnenuit.. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me dat ie is geimplodeerd ja.
De duikboot is experimenteel en door geen enkele instantie gecertificeerd. Gemaakt van carbonfiber itt andere duikboten, dat is een materiaal waarvan bekend is van o.a. onderzeese pijpen dat het vaak slecht reageert op dit type belasting.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom blijft zulke onzin altijd rondgepompt worden? Dit ding zal niet imploderen op die diepte, dit is namelijk waar hij (minimaal) voor gebouwd is. Hij heeft ook al vele testen naar deze diepte doorstaan inclusief al diverse reizen met passagiers (dit is mission V).
Ja, bubbels zou je kunnen zien. Maar omdat het maar heel weinig zuurstof is uiteindelijk én van zo diep moet komen én je te maken hebt met de zee ga je dat echt niet zien.
Maar hij implodeert sowieso niet.
Wellicht de gemuteerde violist van de Titanic-band uit 1912?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:23 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat ze op de bodem door een enorme monster-octopus opgegeten zijn.
Ja, of ze zijn gewoon een beetje aan het chillen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:23 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat ze op de bodem door een enorme monster-octopus opgegeten zijn.
Op 4000 meter waarop 400 bar heerst zullen ze er dan eerder als een platvis uitzien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, of ze zijn gewoon een beetje aan het chillen.
[ afbeelding ]
Hij is zelfs zo experimenteel dat je allerlei formulieren moet tekenen voor je instapt waarin je afstand doen van elk recht als er iets gebeurd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
De duikboot is experimenteel en door geen enkele instantie gecertificeerd. Gemaakt van carbonfiber, waarvan bekend is van o.a. onderzeese pijpen dat het vaak slecht reageert op dit type belasting.
Catastrofaal falen van de carbonfiber buis lijkt me totaal niet uitgesloten.
Carbonfiber faalt heel anders dan een reguliere metalen romp, daar kun je vervormingen meten voor het misgaat idd. Bij carbonfiber kan het instantaan misgaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hij is zelfs zo experimenteel dat je allerlei formulieren moet tekenen voor je instapt waarin je afstand doen van elk recht als er iets gebeurd.
Het ding bestaat niet enkel uit carbonfiber en is uitgebreid getest. Een implosie zou in theorie ook de communicatie niet verbreken en, dit is een aanname!, ook zorgen dat er al eerder signalen verstuurd worden dat er iets niet goed gaat.
Ze konden sowieso de missie op elk moment afbreken en het ding zit vol met sensoren om te kijken of alles goed gaat. Als er een implosie dreigt dan schieten er allerlei veiligheidsmechanismes in werking.
quote:Snap buckling is a unique failure mode of composite shell with large thickness under high hydrostatic pressure in the deep sea. Its particularity lies in the fact that delamination buckling can occur without initial delamination under high pressure stress. In this case, buckling is accompanied by instantaneous interlaminar fracture
als je das Boot hebt gezien dan weet hoe dat zal zijn aan boord ., met steeds meer drupjes water aan de afsluitersquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:20 schreef Tengano het volgende:
Opvallend dat dit soort topics altijd van die azijnpissers aantrekt.
Vraag me af hoe vaak duiken voor dat het materiaal gaat valen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Carbonfiber faalt heel anders dan een reguliere metalen romp, daar kun je vervormingen meten voor het misgaat idd. Bij carbonfiber kan het instantaan misgaan.
Er is een reden waarom er zo weinig carbonfiber subs zijn..
[..]
Misschien vinden ze MH370 wel per ongeluk. Die is iets groter en ook kwijt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Bocaj het volgende:
Of ze die nog op tijd gaan vinden? (Men zegt op zoek te zijn naar een 'pollepel' in een omkreis van 5 km.)
Innovatie boven veiligheid. Maar ik denk niet dat de eigenaar van de tent aan boord was zijn gestapt als hij niet 100% overtuigd was.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Carbonfiber faalt heel anders dan een reguliere metalen romp, daar kun je vervormingen meten voor het misgaat idd. Bij carbonfiber kan het instantaan misgaan.
Er is een reden waarom er zo weinig carbonfiber subs zijn..
[..]
Diezelfde vent die zegt dat veiligheidsmaatregelen en certificeringen er alleen maar voor zorgen dat er minder innovatie is?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Innovatie boven veiligheid. Maar ik denk niet dat de eigenaar van de tent aan boord was zijn gestapt als hij niet 100% overtuigd was.
Ik voorspel je dat we hem ofwel nooit terugvinden ofwel in tact met de lichamen erin.
Dit soort users, zucht.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een beetje logisch denken zou niet misstaan. Ik doe ook wel aannames, maar probeer het altijd te onderbouwen met logisch denken.
Volgens mij heeft hij nergens gezegd dat veiligheid onbelangrijk is of het genegeerd. Deze duikboot heeft ook vele backup backup backup systemen aan boord. Dat is niet voor niets.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:05 schreef Freak666 het volgende:
[..]
Diezelfde vent die zegt dat veiligheidsmaatregelen en certificeringen er alleen maar voor zorgen dat er minder innovatie is?
Hij zal best in zijn eigen product geloven, maar als je dat niet staaft (omdat je dat maar lastig vind) is het gewoon een Darwinnetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |