cauz im cool like that man! yeah manquote:Op maandag 12 juni 2023 22:01 schreef Enawh het volgende:
Waarom praat die Fries hele tijd in het engels
quote:Op maandag 12 juni 2023 21:47 schreef TjjWester het volgende:
Voor de liefhebbers: vanaf vandaag staat er elke maandag een nieuwe aflevering van blind gekocht seizoen 5 op videoland.
UH? Ten eerste weet jij niet of het om eigen huizen van de twee is, of beide huurden, of dat een van de twee een huurhuis had. Het budget om te verbouwen was 60k, dat is besteed aan cosmetica en de wens om er 5 slaapkamers in te realiseren. En ja, daar geef ik je gelijk in, want het blijft een koud huis in de winter. Die kas vond ik belachelijk, ook mee eens. Maar reteirritant stel? Nee, ze waren er superblij mee.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk stel? Rete-irritant stel dat al twee huizen had en toch de hulp van het programma nodig had.Maar op zich was het aardig om eens een heel andere casus te zien. Ik blijf het wel moeilijk vinden om een net-niet verbouwing te zien. Het budget is gewoon te laag om zo'n woning goed (structureel) aan te pakken.
De kas als atelier, wat moet ze daar nou weer mee? In de winter is die te koud en in de zomer te warm (ik kan het weten, ik heb een kas). Had haar liever die erker gegeven.
Ze waren superblij met hun huis én ze waren rete-irritant.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:20 schreef Firuze60 het volgende:
Maar reteirritant stel? Nee, ze waren er superblij mee.
OK, maar die van haar leek toch echt op een huurhuis. Wat vond jij dan zo irritant aan hen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze waren superblij met hun huis én ze waren rete-irritant.
Er stond volgens mij een te koop-bord bij zijn huis?
Die kas was een absurd idee.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:26 schreef franklop het volgende:
Maar schilderen in een kas. Lekker warm als de zon er een keer op staat
Vermoeiende lui met simpele humor die pochen met muzikant-zijn, ongevraagd andermans terrein betreden en bovendien te ervaren en bevoorrecht zijn om dit niet allemaal zonder het programma te kunnen. Vooral die kerel was vreselijk - en haar vond ik vreselijk omdat ze hem niet vreselijk vond.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
OK, maar die van haar leek toch echt op een huurhuis. Wat vond jij dan zo irritant aan hen?
Heerlijk! Vandaag was het in mijn kas 41 graden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:26 schreef franklop het volgende:
Maar schilderen in een kas. Lekker warm als de zon er een keer op staat
Ongevraagd? Waar en hoezo?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vermoeiende lui met simpele humor die pochen met muzikant-zijn en ongevraagd andermans terrein betreden en bovendien te ervaren en bevoorrecht zijn om dit niet allemaal zonder het programma te kunnen. Vooral die kerel was vreselijk - en haar vond ik vreselijk omdat ze hem niet vreselijk vond.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:18 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Nee joh! Dat waren misschien kakkers
maar reageerden niet zo gemaakt. Die Friezen waren echt heel erg. Was totaal verrast dat anderen hierzo ze wel leuk vonden. Misschien hebben die zonder geluid en ondertiteling gekeken!
Die vrouw was nog wel ok, maar die man... even los van 72629x "dit is vet!" roepen en half Nederlands half Engels praten ("Ja en nou gaan we weer our separate ways") terwijl het gewoon een Fries is ... zat ie ook de hele tijd van die sarcastische opmerkingen te maken over het programma. Begon al toen Martijn aanbelde ("Nou koffie dan maar?"). En later bij de notaris weer (gaat hij tekenen, roept ie dat er nu een muziekje onder komt..bluhbluhbluh).
Ja oke je weet dat als je meedoet aan een programma met een vast format, je ook kan bedenken wat er gaat gebeuren. Maar dat steeds expliciet benoemen i.c.m. die andere dingen was gewoon stomvervelend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat stel uit Rotterdam en dat stel uit Zoetermeer waren dit seizoen veruit de leukste! Die waren gewoon bescheiden, en oprecht enthousiast en blij met hun huis. Niet van dat overdreven gemaakte gedoe.
Dit ja. En hij maakte van die grapjes ten koste van haar, als ik iets slecht trek. En zij maar dwepend naar hem kijken. Brrr.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vermoeiende lui met simpele humor die pochen met muzikant-zijn, ongevraagd andermans terrein betreden en bovendien te ervaren en bevoorrecht zijn om dit niet allemaal zonder het programma te kunnen. Vooral die kerel was vreselijk - en haar vond ik vreselijk omdat ze hem niet vreselijk vond.
Tijdens hun speurtocht. Argh, nu herbeleef ik mijn ergernis!quote:
"Misschien hebben die zonder geluid en ondertiteling gekeken."quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:30 schreef MorganLeFay het volgende:
Ze waren gewoon bloedirritant. Vooral die vent.
Had het al in het spoilers topic gezegd maar ook maar hier "crossposten"
[..]
Jemig, is mij niet opgevallen, als ik als koper een huis bekijk zou ik ook de neiging krijgen om dat aan alle kanten te bekijken. En te gaan loeren door de ramen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tijdens hun speurtocht. Argh, nu herbeleef ik mijn ergernis!
Zijn hoofd trok ik ook maar matig andersquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
"Misschien hebben die zonder geluid en ondertiteling gekeken."
Ze klommen over een schutting heen en gingen zelfs in schuren naar binnen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, is mij niet opgevallen, als ik als koper een huis bekijk zou ik ook de neiging krijgen om dat aan alle kanten te bekijken.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zijn hoofd trok ik ook maar matig andersIk vond het wel komisch dat ze gewoon hetzelfde kapsel hadden toen zij hij los droeg
Serieus? Dus als jij een te koop bord in de tuin hebt, vind je het normaal dat mensen gewoon zonder aankondiging je tuin binnen lopen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, is mij niet opgevallen, als ik als koper een huis bekijk zou ik ook de neiging krijgen om dat aan alle kanten te bekijken.
Durf bijna te zeggen van JA, zeker als ik een serieuze koper ben. Bovendien was dit huis al lang onbewoond.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Serieus? Dus als jij een te koop bord in de tuin hebt, vind je het normaal dat mensen gewoon zonder aankondiging je tuin binnen lopen?
Dan hoop ik in vredesnaam maar dat je nooit mijn huis kooptquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Durf bijna te zeggen van JA, zeker als ik een serieuze koper ben.
Bij onbewoond uiteraard wat hier het geval was.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dan hoop ik in vredesnaam maar dat je nooit mijn huis kooptSta je opeens zonder waarschuwing in m'n achtertuin, koekoek
Je zal maar net in je blote kont lopen bijvoorbeeld.
Heavy, man. Act even normal, denk ik dan. Dude.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dan hoop ik in vredesnaam maar dat je nooit mijn huis kooptSta je opeens zonder waarschuwing in m'n achtertuin, koekoek
Je zal maar net in je blote kont lopen bijvoorbeeld.
Zijn hoofd trok ik ook maar matig andersquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
"Misschien hebben die zonder geluid en ondertiteling gekeken."
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heavy, man. Act even normal, denk ik dan. Dude.
En daarom reteirritant? Snap ik werkelijk niks van. Het best gelukte huis van de afgelopen serie zowel qua wensen, vijf slaapkamers, als woongenot, vrijstaand huis in een landelijke omgeving met rust.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zijn hoofd trok ik ook maar matig andersIk vond het wel komisch dat ze gewoon hetzelfde kapsel hadden toen zij hij los droeg
Weet je wel hier duur kinderen zijn en hoe weinig een muzikant verdient?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:53 schreef Guanabana het volgende:
Waarom hebben deze mensen zo'n laag budget als ze uit twee verschillende huishoudens komen?
Dat laatste heeft niets met hen te maken natuurlijk. Ze waren rete-irritant omdat hij grappen maakte te koste van haar, zij daarbij in katzwijm viel en met name hij heel groot en belangrijk deed over zijn artiestenbestaan. In bloody Drachten. Ik vond ze gewoon nul sympathiek.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En daarom reteirritant? Snap ik werkelijk niks van. Het best gelukte huis van de afgelopen serie zowel qua wensen, vijf slaapkamers, als woongenot, vrijstaand huis in een landelijke omgeving met rust.
Weetjijwel hoe enorm arrogant dat pas klinkt?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat laatste heeft niets met hen te maken natuurlijk. Ze waren rete-irritant omdat hij grappen maakte te koste van haar, zij daarbij in katzwijm viel en met name hij heel groot en belangrijk deed over zijn artiestenbestaan. In bloody Drachten. Ik vond ze gewoon nul sympathiek.
Dat ik het onsympathiek vind om hoog van de toren te blazen? Tja.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Weetjijwel hoe enorm arrogant dat pas klinkt?
Hij had verkocht instrumenten in zijn eigen winkel én is muzikantquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Weet je wel hier duur kinderen zijn en hoe weinig een muzikant verdient?
Nergens had ik het idee, zelfs met engelse woordjes, dat Sicco hoog van de toren blies, wel gaf hij en zijn vriendin heel goed aan wat hun woonwensen waren. Tja, dat deden er meer in dit programma. Dus vraag mij nog steeds af, waar die antipathie vandaan komt. Projectie?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ik het onsympathiek vind om hoog van de toren te blazen? Tja.
Maar het lijkt me duidelijk, jij vindt ze geweldig, ik vind ze onsympathiek. Daar hoeven we verder geen topic over te vullen .
Ik vind dit echt een hele lollige discussie verder, maar nogmaals, ik denk dat de rest van de mensheid hier niet op zit te wachtenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nergens had ik het idee, zelfs met engelse woordjes, dat Sicco hoog van de toren blies, wel gaf hij en zijn vriendin heel goed aan wat hun woonwensen waren. Tja, dat deden er meer in dit programma. Dus vraag mij nog steeds af, waar die antipathie vandaan komt. Projectie?
Waarom vond je het een leuk huis? Oprecht benieuwd naar. Het huis voldeed uiteindelijk niet aan de wensen die velen tegenwoordig hebben (grote keuken, luxe badkamer, visgraatvloer, stalen deuren, strakke wandafwerking).quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:41 schreef Guanabana het volgende:
Wauw dit vond ik denk ik echt het leukste huis dat ik ooit gezien heb in Kopen zonder Kijken, wat een geluk hebben die mensen dat ze zoiets hebben gekregen (voor dat budget).
*gaaaaaap* Bedenk wel even dat je die zelf hebt zitten voeren. De rest van de wereld zit sowieso niet op jouw of mijn mening te wachten.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een hele lollige discussie verder, maar nogmaals, ik denk dat de rest van de mensheid hier niet op zit te wachten
Beetje jammer alleen dat een kas niet volledig waterdicht is en het juist in de lente en herfst regelmatig flink regent.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:32 schreef bleiblei het volgende:
En wat betreft die kas. Ideaal voor herfst en lente, in de zomer schilder je buiten en in de winter... ehhhh.... niet.
Klaarblijkelijk roept Sick-o in nogal wat mensen gevoelens van ergernis op. Deal with it, zou hij zelf ongetwijfeld zeggen. No hard feelings.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
*gaaaaaap* Bedenk wel even dat je die zelf hebt zitten voeren. De rest van de wereld zit sowieso niet op jouw of mijn mening te wachten.
Mooi landelijk uitzicht, veel buitenruimte. Niet zo'n standaard tussenwoning-indeling, maar origineel. Voor iedereen een kamertje. Hij zijn mancave. Twee badkamers.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom vond je het een leuk huis? Oprecht benieuwd naar. Het huis voldeed uiteindelijk niet aan de wensen die velen tegenwoordig hebben (grote keuken, luxe badkamer, visgraatvloer, stalen deuren, strakke wandafwerking).
Eens, hoor. De buitenruimte leek me niets eens zo heel groot, maar de ligging was fijn en het is leuk om een huis te hebben zonder standaardindeling.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mooi landelijk uitzicht, veel buitenruimte. Niet zo'n standaard tussenwoning-indeling, maar origineel. Voor iedereen een kamertje. Hij zijn mancave. Twee badkamers.
Heb het niet per se over de inrichting of iets, maar gewoon, wat die mensen allemaal wel niet gekregen hebben voor dat geld, werd bijna jaloers
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Tja, veel Engels, ik kon er wel mee omgaan. Het zou mijn partner ook niet per se zijn, maar heb liever Sikko dan die kutkakker van een aantal afleveringen terug.
Ja zeg, dwing ons niet om het gedachte-experiment aan te gaan en te moeten kiezen!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Tja, veel Engels, ik kon er wel mee omgaan. Het zou mijn partner ook niet per se zijn, maar heb liever Sikko dan die kutkakker van een aantal afleveringen terug.
Ik begrijp niet goed wat je verder van me wil nu?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
*gaaaaaap* Bedenk wel even dat je die zelf hebt zitten voeren. De rest van de wereld zit sowieso niet op jouw of mijn mening te wachten.
Ik krijg vooral ook het idee dat iedereen die niet in Friesland woont zich opeens realiseert hoe ons land er qua ruimte en huizen buiten de Randstad uitzietquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mooi landelijk uitzicht, veel buitenruimte. Niet zo'n standaard tussenwoning-indeling, maar origineel. Voor iedereen een kamertje. Hij zijn mancave. Twee badkamers.
Heb het niet per se over de inrichting of iets, maar gewoon, wat die mensen allemaal wel niet gekregen hebben voor dat geld, werd bijna jaloers
Die van haar was toch een rijtjeshuis? Daar hing een te koop bord.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
OK, maar die van haar leek toch echt op een huurhuis. Wat vond jij dan zo irritant aan hen?
Sorry hoor, maar het is niet normaal om bij mensen in tuinen te stappen om naar binnen te kijken, het gegeven dat een huis te koop staat doet daar niets aan af, ook niet als het huis leeg staat.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, is mij niet opgevallen, als ik als koper een huis bekijk zou ik ook de neiging krijgen om dat aan alle kanten te bekijken. En te gaan loeren door de ramen.
Er waren ook mooie Martijnmomenten, die Ziggo duidelijk een weirdo vond.quote:Op woensdag 14 juni 2023 03:41 schreef Drass het volgende:
Priceless dat moment met de ballenbak van mensen en dan de gezichten van Bob en Alex in 1 shot
Niet alleen buiten de Randstad. Veel mensen staren zich denk ik blind op wonen in een stedelijke omgeving.quote:Op woensdag 14 juni 2023 05:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg vooral ook het idee dat iedereen die niet in Friesland woont zich opeens realiseert hoe ons land er qua ruimte en huizen buiten de Randstad uitziet![]()
Zeker. Maar als je bijvoorbeeld in Groningen, Leeuwarden of Assen woont, weet je wel van het bestaan van zulke huizen en van hun prijzen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet alleen buiten de Randstad. Veel mensen staren zich denk ik blind op wonen in een stedelijke omgeving.
Een "hok" is idd iets Friesquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:44 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik zie net dit langskomen op mijn Chrome startpagina:
https://www.andc.tv/enter(...)jken-deelnemer-sicco
Ja, ik bedoel vooral te zeggen dat zulke huizen en plekken ook binnen de Randstad bestaan. Des te onbegrijpelijker is het dat mensen zo vanzelfsprekend voor een tussenwoning in stedelijk gebied kiezen. Het alternatief ligt om de hoek!quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zeker. Maar als je bijvoorbeeld in Groningen, Leeuwarden of Assen woont, weet je wel van het bestaan van zulke huizen en van hun prijzen.
Hier in de omgeving zou zo’n woning in de aangekochte staat 700-800k kosten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:
Ze bestaan zelfs op 10 minuten fietsen van een station.
Niet voor dit soort prijzen overigens.
Dat vond ik ook heel raar inderdaad... Als je het gekocht hebt, a la. Maar dit was de puzzeltocht, het is heel niet van jou, voor zover je weer!quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het is niet normaal om bij mensen in tuinen te stappen om naar binnen te kijken, het gegeven dat een huis te koop staat doet daar niets aan af, ook niet als het huis leeg staat.
Het is gewoon zeer asociaal gedrag.
Geen normaal mens stapt zomaar over een heg of hek heen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:50 schreef Guppy het volgende:
[..]
Dat vond ik ook heel raar inderdaad... Als je het gekocht hebt, a la. Maar dit was de puzzeltocht, het is heel niet van jou, voor zover je weer!
Wellicht hadden ze toestemming van de eigenaren inderdaad... Ik hoop het. Maar dan nog, meld dat dan even op tv of zo. Straks denken mensen dit dit normaal gedrag is bij een te koop staand huisquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Geen normaal mens stapt zomaar over een heg of hek heen.
Daarom bedacht ik dat, aangezien er maar drie huizen in de route zaten, ze misschien wel toestemming/aanmoediging hadden van de productie (en de eigenaren). Om toch nog iets van de rit te maken.
Je zendt dit echt niet uit, als dit spontaan en wederrechtelijk gebeurde.
398k voor een klein bouwval in Putten met een bushalte voor de deur?!?!quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:16 schreef Leandra het volgende:
Ik zou het KZK team hier wel op los willen zien gaan:
https://www.funda.nl/koop/putten/huis-88582592-engweg-67/
Als ze de keuken maar leuk laten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
398k voor een klein bouwval in Putten met een bushalte voor de deur?!?!
Nou, dit idd.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:47 schreef Guppy het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze toestemming van de eigenaren inderdaad... Ik hoop het. Maar dan nog, meld dat dan even op tv of zo. Straks denken mensen dit dit normaal gedrag is bij een te koop staand huis
Want de Friezen staan erom bekend losbollerig te zijn?quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:42 schreef __Fokker__ het volgende:
In FRL is gewoon iets "normaler" om dit soort dingen te doen, ik heb er ook nog even gewoond. Vond het stel wel meevallen, gewoon lekker vrolijk.
Huis leek ook airco en een warmtepomp te hebben, dus ze kunnen even vooruit.
Die gaat iig ook snel uit de markt: 2 weken te koop en al onder bod.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Zou die zoektocht in Opeinde echt zo moeilijk voor ze zijn geweest? Dit huis van 340k met vijf slaapkamers lijkt me ook voldoen. In deze aflevering leek de huizenmarkt me niet zozeer het probleem, maar meer het aan durven gaan van een verbouwing.
Friezen hebben ook gewoon een eigen persoonlijkheid, er zullen er vast tussen zitten die losbollerig zijn..quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Want de Friezen staan erom bekend losbollerig te zijn?
Het huis staat nog op Funda. Er zat een cv-ketel in, maar met energielabel C viel de staat van het huis nog mee.
Ja, bij je vrienden en familie!quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:50 schreef __Fokker__ het volgende:
[..]
Friezen hebben ook gewoon een eigen persoonlijkheid, er zullen er vast tussen zitten die losbollerig zijn..
Ik bedoel meer dat hij vrij normaal is om meteen maar achterom te lopen, en dat die deur vaak openstaan. In die zin is het misschien niet heel raar dat ze even een kijkje nemen in de achtertuin.
Een kijkje nemen in de achertuin, het tuinhuisje binnenstappen...quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:50 schreef __Fokker__ het volgende:
[..]
Friezen hebben ook gewoon een eigen persoonlijkheid, er zullen er vast tussen zitten die losbollerig zijn..
Ik bedoel meer dat hij vrij normaal is om meteen maar achterom te lopen, en dat die deur vaak openstaan. In die zin is het misschien niet heel raar dat ze even een kijkje nemen in de achtertuin. Die bunker die je post vind ik niet echt vergelijkbaar..
Ik zie nu pas overigens waar het precies ligt, echt een klein dorpje. Ik heb ook familie met grote huizen daar en enorm veel landgoed wat misschien de helft waard is van ons huis met postzegeltuin, kwestie van lokatie en vraag en aanbod.
Over dat hek klimmen is wel asociaal ja.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:10 schreef Firuze60 het volgende:
Van onze makelaar (huis moeder, niet leegstaand, maar ook niet meer bewoond) moesten we juist alle vitrage weg schuiven en luxaflex open trekken om snuffelende aspirant kopers de gelegenheid te geven om naar binnen te kunnen gluren. Dus als koper deed ik dat zelf ooit ook, zeker bij een onbewoond huis, jemig, is dat nu zo asociaal?
Dat hek stond aan de kant van het weiland, had die gast helemaal niet overheen hoeven klimmen, want via de andere kant was het hek gewoon bereikbaar. Puur aandachttrekkerij, maar ook van de regie, die het vast heeft zitten stimuleren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Over dat hek klimmen is wel asociaal ja.
Is al wel een hele tijd geleden opgenomen hequote:Op woensdag 14 juni 2023 20:27 schreef Firuze60 het volgende:
Wat ik aan de andere kant eigenlijk veel erger vond is dat er beelden worden gemaakt van een tekoophuis dat enorm afgekraakt wordt. IJs op de ramen etc, maw, dit huis is bagger. Je zult dat maar te horen krijgen als verkoper.
Dan moet je maar niet een pauperwoning bezitten en er wat aan doen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:27 schreef Firuze60 het volgende:
Wat ik aan de andere kant eigenlijk veel erger vond is dat er beelden worden gemaakt van een tekoophuis dat enorm afgekraakt wordt. IJs op de ramen etc, maw, dit huis is bagger. Je zult dat maar te horen krijgen als verkoper.
Waarom? Plek is belangrijker dan huis. En als je alleen een instapbaar huis naar jouw smaak wil omdat je te lui bent om iets zelf op te knappen moet je je beurs harder open trekken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dan moet je maar niet een pauperwoning bezitten en er wat aan doen.
Dat is dan ook totaal niet wat hier wordt gezegd.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:10 schreef Firuze60 het volgende:
Van onze makelaar (huis moeder, niet leegstaand, maar ook niet meer bewoond) moesten we juist alle vitrage weg schuiven en luxaflex open trekken om snuffelende aspirant kopers de gelegenheid te geven om naar binnen te kunnen gluren. Dus als koper deed ik dat zelf ooit ook, zeker bij een onbewoond huis, jemig, is dat nu zo asociaal?
Leg uit?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is dan ook totaal niet wat hier wordt gezegd.
En hoe staat dat in verhouding tot feitelijk vertellen wat je aantreft in een huis op tv?quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waarom? Plek is belangrijker dan huis. En als je alleen een instapbaar huis naar jouw smaak wil omdat je te lui bent om iets zelf op te knappen moet je je beurs harder open trekken.
Ongevraagd op andermans terrein komen heb ik toegegeven dat ik dat wel eens gedaan heb als een tekoophuis onbewoond is, even rond het huis lopen en door de ramen kijken, jesus, wat een hypocrieten hiero.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En hoe staat dat in verhouding tot feitelijk vertellen wat je aantreft in een huis op tv?
Je bent maar een rare hoor. Normaal vinden om je ongevraagd op andermans terrein te begeven. Maar asociaal om op tv te zeggen wat je ziet... om dan ter verdediging met een argument te komen dat als een tang op een varken slaat.
@Leandra legt het uitstekend uit in de posting voor je opmerking. Het punt is niet het naar binnen kijken door het voorraam vanaf een publiekelijk toegankelijk pad (al zou ik dat niet ongegeneerd doen bij een bewoond huis), maar andermans achtertuin in lopen, een schuur opendoen en daar dan naar binnengaan. Over een hek heen klimmen om dat te doen gaat nog een stap verder.quote:
Het zou hypocriet zijn als mensen het van anderen asociaal vinden en het intussen zelf wel doen. Dat is hier niet het geval.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ongevraagd op andermans terrein komen heb ik toegegeven dat ik dat wel eens gedaan heb als een tekoophuis onbewoond is, even rond het huis lopen en door de ramen kijken, jesus, wat een hypocrieten hiero.
Ja, van deze reactie snap ik dus niets. Wat is er hypocriet aan dat ik het asociaal vind om andermans tuin in te lopen als je er niets te zoeken hebt, terwijl ik het zelf absoluut niet doe?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ongevraagd op andermans terrein komen heb ik toegegeven dat ik dat wel eens gedaan heb als een tekoophuis onbewoond is, even rond het huis lopen en door de ramen kijken, jesus, wat een hypocrieten hiero.
OK, ik wil alleen die aparte Sicco (waar veel zich aan zijn gedrag ergerden) toch een beetje verdedigen. Het huis stond LEEG! Het hek was alleen een scheiding tussen huis en weiland. Zelf heb ik ook wel eens zo rond een leegstaand huis gebanjerd.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zou hypocriet zijn als mensen het van anderen asociaal vinden en het intussen zelf wel doen. Dat is hier niet het geval.
Ze liepen bij meerdere huizen gewoon hop de tuin in. En ja, sorry, jij bent dan ook gewoon een asociaal. Dat je dat wel eens gedaan hebt. Net als die aagjes die bij ons de tuin in liepen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
OK, ik wil alleen die aparte Sicco (waar veel zich aan zijn gedrag ergerden) toch een beetje verdedigen. Het huis stond LEEG! Het hek was alleen een scheiding tussen huis en weiland. Zelf heb ik ook wel eens zo rond een leegstaand huis gebanjerd.
Het probleem is dus dat jij niet begrijpt hoe asociaal het is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
OK, ik wil alleen die aparte Sicco (waar veel zich aan zijn gedrag ergerden) toch een beetje verdedigen. Het huis stond LEEG! Het hek was alleen een scheiding tussen huis en weiland. Zelf heb ik ook wel eens zo rond een leegstaand huis gebanjerd.
OK, maar na een bezichtiging via een makelaar toch nog even rondkijken is dat ook asociaal?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat jij niet begrijpt hoe asociaal het is.
Whut? Dat de makelaar weet dat je er bent?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
OK, maar na een bezichtiging via een makelaar toch nog even rondkijken is dat ook asociaal?
Nou klaar! We hebben elkaar alleen niet begrepen. Het huis van Sicco was al gekocht en hij ging er nog even rondneuzen. Niks mis mee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut? Dat de makelaar weet dat je er bent?
Als de makelaar ondertussen de volgende bezichtiging heeft: ja, dan is het asociaal.
Als de makelaar geen volgende bezichtiging van dat huis heeft en weet dat je nog even in de tuin wilt blijven kijken: nee, dan is het niet asociaal.
Het draait allemaal om toestemming, van de bewoners, eigenaren of makelaar.
Als je zonder toestemming in iemands (achter)tuin gaat lopen ben je gewoon een aso.
En voor de duidelijkheid: als de bal van de buurkinderen hier in de tuin belandt vind ik het geen enkel probleem als ze die even pakken, en dat weten ze.
Tijdens de puzzeltocht, en ze zijn bij meer huizen de achtertuin in gestapt, huizen die ze niet gekocht hadden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou klaar! We hebben elkaar alleen niet begrepen. Het huis van Sicco was al gekocht en hij ging er nog even rondneuzen. Niks mis mee.
Nee, want ze liepen als ik mij niet vergis ook bij andere huizen de tuin in en Sicco wist niet dat ze het huis gekocht worden en er was ook nergens duidelijk of de makelaar danwel verkopers akkoord hebben gegeven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou klaar! We hebben elkaar alleen niet begrepen. Het huis van Sicco was al gekocht en hij ging er nog even rondneuzen. Niks mis mee.
Hebben ze allemaal gekocht joh, kunnen ze ieder in een eigen huis blijven wonen en de rest flippen voor De Moeite Waardquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, want ze liepen als ik mij niet vergis ook bij andere huizen de tuin in en Sicco wist niet dat ze het huis gekocht worden en er was ook nergens duidelijk of de makelaar danwel verkopers akkoord hebben gegeven.
Dus nee, er is nog steeds wel wat mis mee. Net als dat er wat mis mee is dat jij dat zelf ook blijkbaar gewoon doet als je naar huizen kijkt.
Je kan de boel wel blijven draaien en twisten, maar de eindconclusie blijft hetzelfde. Want de situatie blijft simpelweg hetzelfde. Ze gaan op puzzeltocht en lopen bij meerdere huizen gewoon hoppetee de achtertuin in.
Het is televisie, joh. In eerdere afleveringen zag je ook kopers rond een misschien hun toekomstig huis lopen en in de achtertuin of door de ramen gluren. Denk jij werkelijk dat dit soort gluren erger is dan het commentaar op Funda hier op inrichtingen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, want ze liepen als ik mij niet vergis ook bij andere huizen de tuin in en Sicco wist niet dat ze het huis gekocht worden en er was ook nergens duidelijk of de makelaar danwel verkopers akkoord hebben gegeven.
Dus nee, er is nog steeds wel wat mis mee. Net als dat er wat mis mee is dat jij dat zelf ook blijkbaar gewoon doet als je naar huizen kijkt.
Je kan de boel wel blijven draaien en twisten, maar de eindconclusie blijft hetzelfde. Want de situatie blijft simpelweg hetzelfde. Ze gaan op puzzeltocht en lopen bij meerdere huizen gewoon hoppetee de achtertuin in.
In de tuin gluren is bij jou hetzelfde als de tuin instappen en er rond gaan lopen en zelfs het tuinhuis binnenstappen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het is televisie, joh. In eerdere afleveringen zag je ook kopers rond een misschien hun toekomstig huis lopen en in de achtertuin of door de ramen gluren. Denk jij werkelijk dat dit soort gluren erger is dan het commentaar op Funda hier op inrichtingen?
In hoeverre vind jij dat jouw tekoophuis meer belaagd wordt door potentiele kopers die nieuwsgierig zijn dan commentaar op jouw huis via social media?
Met camera's erbij? Een leegstaand tuinhuis? Denk jij nu werkelijk dat dit niet met de bewoners is besproken? Allemachtig, welkom bij de teevee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de tuin gluren is bij jou hetzelfde als de tuin instappen en er rond gaan lopen en zelfs het tuinhuis binnenstappen?
Dit is gewoon weer een poging om met een rare bocht onaangepast gedrag goed te praten. Snap je hopelijk zelf ook wel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het is televisie, joh. In eerdere afleveringen zag je ook kopers rond een misschien hun toekomstig huis lopen en in de achtertuin of door de ramen gluren. Denk jij werkelijk dat dit soort gluren erger is dan het commentaar op Funda hier op inrichtingen?
In hoeverre vind jij dat jouw tekoophuis meer belaagd wordt door potentiele kopers die nieuwsgierig zijn dan commentaar op jouw huis via social media?
Ben jij die WaSicco ofzo? Dat je je vege lijf hier probeert te redden? Of is het een bekende van je?quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Met camera's erbij? Een leegstaand tuinhuis? Denk jij nu werkelijk dat dit niet met de bewoners is besproken? Allemachtig, welkom bij de teevee.
En ik denk dan, veel succes met de verkoop!quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dit is gewoon weer een poging om met een rare bocht onaangepast gedrag goed te praten. Snap je hopelijk zelf ook wel.
En daarnaast boeit het mij geen reet wat mensen op social media van de fundafotos roepen en heb ik er wel heel veel problemen mee als ze zich op mijn terrein begeven. Dat mag je met toestemming of zodra het niet meer van mij is (dus na sleuteloverdracht). Tot die tijd heb je er niets te zoeken.
Ja das waarquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef laziness het volgende:
Ik denk ook wel eens als Alex een huis afkraakt, je zal het maar gekocht hebben
Zoals? Een te hoge vraagprijs voor wat er staat en niet meer binnen een paar maanden snel opgeknapt kan worden tot het droomhuis van de kopers. Met een vinylvisgraat vloer, stalen pui en droomkeuken en roze kussentjes, wel even minstens 50 mil dokken om je droomhuis instapklaar te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja das waar.
Maar als ie dingen spot die je zelf nog niet wist mag je ook achter je oren krabben.
Ah, nu gaan we het zo spelen, laten we doen alsof ze bij ieder huis van de puzzelrit toestemming hebben om zich asociaal te gedragen, want het is TV en er is een camera bij.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Met camera's erbij? Een leegstaand tuinhuis? Denk jij nu werkelijk dat dit niet met de bewoners is besproken? Allemachtig, welkom bij de teevee.
asociaal noem jij dat, ik vind dat dus niet asociaal, wel teevee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, nu gaan we het zo spelen, laten we doen alsof ze bij ieder huis van de puzzelrit toestemming hebben om zich asociaal te gedragen, want het is TV en er is een camera bij.
Met een jaren 60 doorwaaiwoning met enkel glas gaat dat dus niet lukken met 50K, dus prima dat op dat soort dingen gewezen wordt, want als zelfs KZK een huis niet met 50K bewoonbaar kan maken dan kan een ander dat zeker niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zoals? Een te hoge vraagprijs voor wat er staat en niet meer binnen een paar maanden snel opgeknapt kan worden tot het droomhuis van de kopers. Met een vinylvisgraat vloer, stalen pui en droomkeuken en roze kussentjes, wel even minstens 50 mil dokken om je droomhuis instapklaar te maken.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een jaren 60 doorwaaiwoning met enkel glas gaat dat dus niet lukken met 50K, dus prima dat op dat soort dingen gewezen wordt, want als zelfs KZK een huis niet met 50K bewoonbaar kan maken dan kan een ander dat zeker niet.
En een huis dat 400K moet kosten, voor minstens 100K nodig heeft en dan nog geen 500K waard is is gewoon niet handig, voor niemand.H
In feite zegt Alex weinig anders dan dat zelfs zij zo'n huis niet binnen budget bewoonbaar kunnen krijgen.
Dat is dus wel asociaal, het gegeven dat iemand een camera bij zich heeft betekent niet dat ze overal maar naar binnen kunnen stappen en bij eerdere uitzendingen is dat ook niet zo asociaal gedaan, dus de suggestie dat het gebeurd is om "TV te maken" is ook een vreemde, want je doet daarmee alsof het normaal is om bij een te koop staand huis de tuin in te banjeren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
asociaal noem jij dat, ik vind dat dus niet asociaal, wel teevee.
Allemachtig, ik zeg steeds dat het om een onbewoond huis gaat, dan vind ik het niet asociaal om eens verder te kijken dan een hekje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dus wel asociaal, het gegeven dat iemand een camera bij zich heeft betekent niet dat ze overal maar naar binnen kunnen stappen en bij eerdere uitzendingen is dat ook niet zo asociaal gedaan, dus de suggestie dat het gebeurd is om "TV te maken" is ook een vreemde, want je doet daarmee alsof het normaal is om bij een te koop staand huis de tuin in te banjeren.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:42 schreef __Fokker__ het volgende:
In FRL is gewoon iets "normaler" om dit soort dingen te doen, ik heb er ook nog even gewoond. Vond het stel wel meevallen, gewoon lekker vrolijk. -nee-
Huis leek ook airco en een warmtepomp te hebben, dus ze kunnen even vooruit.
Ik mis de Engelse woorden dus dat lijkt mij uitgeslotenquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben jij die WaSicco ofzo? Dat je je vege lijf hier probeert te redden? Of is het een bekende van je?
En ik dus wel, en daarin ben ik niet de enige.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Allemachtig, ik zeg steeds dat het om een onbewoond huis gaat, dan vind ik het niet asociaal om eens verder te kijken dan een hekje.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:03 schreef Drass het volgende:
[..]
Sicco ofzo? Dat je je vege lijf hier probeert te redden? Of is het een bekende van je?
Wist je dat het originele fries heel veel engelstalige woorden bevat? Enfin, ik vond het een van de leukste uitzendingen van KZK, omdat ze zo blij waren om dat plekje naast het weiland, rust, en hun kinderen, van beiden twee, samen een huis wilden vormen, hoe lief is dat. Sorry dat dit huis in de randstad drie keer zo duur zou zijn.quote:Ik mis de Engelse woorden dus dat lijkt mij uitgesloten
Breek mij de bek niet open. Ik erger mij enorm aan dat enorme hypocriete gedoe. Miepmiep, kom niet op mijn erf, ook al heb ik mijn huis op Funda staan met alles erop, zowel plee als keuken opgepoetst, waag het niet om naar binnen te kijken als wij er niet zijn, want er kan eventueel een afwas nog op het aanrecht staan en het grasveldje is nog niet gemaaid na de funda fotoos...quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:12 schreef Drass het volgende:
Volgende week de laatste. Laten we afsluiten in Limboland of Zeeland stel ik voor
Neequote:Op woensdag 14 juni 2023 23:48 schreef Guanabana het volgende:
Je hebt denk ik de verkeerde post gequote.
Van de Middeleeuwen, ja, waar die Sicco overigens zo rond zou kunnen dolen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
[..]
Wist je dat het originele fries heel veel engelstalige woorden bevat?
Overigens is het niet zo dat het OudFries veel Engelstalige woorden bevat, maar dat OudFries en OudEngels van dezelfde Germaanse taalstam komen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Van de Middeleeuwen, ja, waar die Sicco overigens zo rond zou kunnen dolen.
En als je geen zin hebt in commentaar van Alex of de deelnemers, dan zorg je gewoon dat je niet meedoet aan het programma. Tegen mensen die langs je huis geleid worden en besluiten in je schuur te neuzen, kun je je dan weer niet wapenen helaas.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef laziness het volgende:
Ik bedoel Alex die een huis dat hij niet koopt afkraakt. Daar weet een verkoper en uiteindelijke koper toch helemaal niet vanaf?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En als je geen zin hebt in commentaar van Alex of de deelnemers, dan zorg je gewoon dat je niet meedoet aan het programma. Tegen mensen die langs je huis geleid worden en besluiten in je schuur te neuzen, kun je je dan weer niet wapenen helaas.
Tot je het op tv terug zietquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik bedoel Alex die een huis dat hij niet koopt afkraakt. Daar weet een verkoper en uiteindelijke koper toch helemaal niet vanaf?
Nergens, het wordt ook vooral opgevoerd als whataboutism zodat het gedrag van de deelnemers minder asociaal lijkt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:27 schreef Document1 het volgende:
Tussen Alex die een huis afkraakt en wanneer wij dat zien zit zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd. Waar gaat dit over?
quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:27 schreef Document1 het volgende:
Tussen Alex die een huis afkraakt en wanneer wij dat zien zit zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd. Waar gaat dit over?
Over de koper van het afgekraakte huis.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef laziness het volgende:
Over het algemeen benoemt hij zaken die vrij obvious zijn maar is het probleem vooral dat ze het niet binnen het budget van de deelnemers kunnen oplossen, in het verleden hebben ze wel eens een karkas aangekocht, dus als er maar voldoende budget is kan er veel, en de uiteindelijke kopers zullen dat budget dan of wel gehad hebben, of ze vinden ijs op de ramen geen probleem.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef laziness het volgende:
[..]
[..]
Over de koper van het afgekraakte huis.
Leuk stel, jammer dat alweer klaar isquote:Op maandag 19 juni 2023 12:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond alweer de laatste van dit seizoen:
Een huis met drie slaapkamers in een kindvriendelijke buurt lijkt haast te veel gevraagd. Het is Ferdi en Karlijn uit Zwolle om verschillende redenen in ieder geval nog niet gelukt om het juiste koophuis te vinden. Tot die tijd wonen ze samen met hun dochter Sare in een huurwoning.
Als makelaar Alex van Keulen de woonwensen van het gezin doorneemt, wordt het lijstje wel steeds langer. Het lukt de makelaar en bouwdeskundige Bob Sikkes niet een-twee-drie om de gewenste ruime eengezinswoning binnen het budget te vinden. Welke concessies wil het stel doen? Zijn ze bereid het zoekgebied uit te breiden?
Hij werkt inderdaad op je zenuwen. Dat zijn wijf er niet helemaal gek van wordt.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef StevenHyde het volgende:
Mooie discussies hier over die Sicko. Vond hem zelf al hinderlijk irritant met zijn Engelse zinnetjes. Maar mijn vrouw die werd lichtelijk agressief haast van die manKeken op NLZiet en moest elk stukje met die vent erin doorspoelen. Alleen toen ze uiteindelijk het huis zelf bekeken toen kon het nog net aan blijven staan.
Vorige aflevering al niet meerquote:
Iets creatiefs theater achtigs en bibliothecaris.quote:
Toen was de NHG grens nog maar 245kquote:Op maandag 19 juni 2023 21:31 schreef laziness het volgende:
Half nederland met peuter heeft het ikeabedje, maar het is een teken![]()
Als ze toch gewoon 6 jaar geleden al gekocht hadden
Voordeel van meedoen aan zo'n programma natuurlijk. Nadeel is dat je nergens een keuze in hebquote:Op maandag 19 juni 2023 22:30 schreef Szura het volgende:
Nooit dat dit allemaal verbouwd is voor pakweg 50.000 euro. Er is vast weer lekker gesponsord.
Vond ik ook opvallend en de eisen waren zeer onrealistisch voor het budget dat ze hadden.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:26 schreef bleiblei het volgende:
Iets creatiefs theater achtigs en bibliothecaris.
Deze scoren bij mij vooralsnog vrij hoog op mijn irritatiemeter. Heb geen idee wat die mensen denken te kopen voor 350k. En hoezo ben je 6 jaar huizen aan het kijken en heb je dan amper wat gespaard?![]()
Mispoes!quote:Oh, en ze is 100% zeker zwanger van de 2de.
Ze moest al slikken aan t eind van dat verhaal. En dat Zwolle erna was de druppel leek tquote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Dit stel was leuk, wat een knappe vrouw, hij moest nog uit de kast komen misschien?
Wel raar, puzzeltocht met maar 3 huizen, nog nooit zo weinig geweest
Wat me nu pas opviel.
Ging stuk over de aardbeving in Turkije met 50.000 mensen die overleden zijn, en ook familie van de man was slachtoffer geworden, de vrouw bleef er koel onder. Ze sluiten het stuk af....
En owja, nu moeten wij Zwolle uit, vrouw barst in tranen uit
Ik vermoed vanwege het budget, visgraat leggen is duurder.quote:Op woensdag 21 juni 2023 00:54 schreef wizzer het volgende:
Waarom hebben ze die vloer niet gelegd die ze graag wilden? In die versie zal die toch ook wel bestaan hebben?
Alles wordt zwaar gesponsordquote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Hoeveel kost verbouwing uit Kopen zonder kijken echt? ‘53.000 euro is niet realistisch’
https://www.ad.nl/wonen/h(...)ealistisch~a0537a22/
Kun je een samenvatting geven?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Hoeveel kost verbouwing uit Kopen zonder kijken echt? ‘53.000 euro is niet realistisch’
https://www.ad.nl/wonen/h(...)ealistisch~a0537a22/
Daarmee wekken ze de suggestie dat het plaatsen van een badkamer ook vrij goedkoop is, terwijl voor badkamers dit 13 jaar geleden al gold:quote:De prijs van een nieuwe keuken gaat al snel richting de 15.000 euro. En dan moet deze nog geplaatst worden. Daar rekenen ze tegenwoordig ook zo 1500 euro voor. Voor een nieuwe badkamer geldt hetzelfde.
En dat was bij een badkamer in een redelijk gemiddelde prijsklasse, als je goedkope materialen kocht dan was arbeidsloon hoger dan de materiaalkosten en als je heel duur spul kocht was het arbeidsloon lager dan de materiaalkosten, maar gemiddeld was een complete badkamerverbouwing 50/50 materiaal/arbeidsloon.quote:Prinsen geeft aan dat bij een grote verbouwing ongeveer de helft van de kosten in materiaal zit en de helft in manuren:
Ja, iedereen ziet er veel jonger uit.quote:Op maandag 26 juni 2023 20:51 schreef wolffie het volgende:
Is het herhaling? Volgens mij wel mis de klok ook
Ja uit seizoen twee zo te zien. Zijn nu bij seizoen 6quote:Op maandag 26 juni 2023 20:51 schreef wolffie het volgende:
Ja. Vanaf nu alleen maar herhalingen.quote:Op maandag 26 juni 2023 20:51 schreef wolffie het volgende:
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 26 juni 2023 21:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zijn er ook Hoe is het met afleveringen?
Op de site van RTL Boulie welquote:Op maandag 26 juni 2023 21:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zijn er ook Hoe is het met afleveringen?
Lekker een ton winst pakken.quote:Op maandag 26 juni 2023 21:52 schreef Postbus100 het volgende:
Begin dit jaar verkocht:
https://www.funda.nl/koop(...)sschop-ottostraat-1/
(550K vraagprijs)
Die ton ben je alweer kwijt bij je nieuwe huis. Deze afl is van 2020, verkocht in 2023.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Lekker een ton winst pakken.
Die vrouw is toch wel één van de leukste vrouwen die ik ooit heb gezien: geen kinderen, rijdt zelf, ziet er goed uit. Jammer dat er in Nederland niet meer vrouwen zoals zij zijn.
Welke vrouw? Goeie programma?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die vrouw is toch wel één van de leukste vrouwen die ik ooit heb gezien: geen kinderen, rijdt zelf, ziet er goed uit. Jammer dat er in Nederland niet meer vrouwen zoals zij zijn.
Wiequote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gaat dit over autorijden? Is dat serieus een bijzonder iets in 2023?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Yes, kennelijk gaat het om het de enige knappe kinderloze vrouw met een rijbewijs in Nederland. Ik ben nu ook wel heel benieuwd wie dit godswonder dan wel niet is ❤️quote:Op woensdag 28 juni 2023 17:26 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Gaat dit over autorijden? Is dat serieus een bijzonder iets in 2023?![]()
ik heb geen kinderenquote:Op woensdag 28 juni 2023 17:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Yes, kennelijk gaat het om het de enige knappe kinderloze vrouw met een rijbewijs in Nederland. Ik ben nu ook wel heel benieuwd wie dit godswonder dan wel niet is ❤️
Aan de Funda-foto's te zien is ze ook niet meer kinderloosquote:Op woensdag 28 juni 2023 17:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Yes, kennelijk gaat het om het de enige knappe kinderloze vrouw met een rijbewijs in Nederland. Ik ben nu ook wel heel benieuwd wie dit godswonder dan wel niet is ❤️
Gehuwd en kinderen hier maar ik ben meestal degene die rijdtquote:Op woensdag 28 juni 2023 17:37 schreef NedKelly het volgende:
[..]
ik heb geen kinderen
ik heb al 26,5 jaar een rijbewijs en ik rij ook vrijwel elke dag auto
knap: tsja, lastig om over jezelf te zeggen (over smaak valt te twisten)
In ieder geval 2 uit 3. Er is als single dus nog gewoon hoop voor me!
Gaat dit over kopen zonder kijken? Welke afl.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de Funda-foto's te zien is ze ook niet meer kinderloos
quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:34 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Gaat dit over kopen zonder kijken? Welke afl.
Dat huis in Haarlem dat gekocht is als soort van lege schil.quote:Op maandag 26 juni 2023 21:52 schreef Postbus100 het volgende:
Begin dit jaar verkocht:
https://www.funda.nl/koop(...)sschop-ottostraat-1/
(550K vraagprijs)
Wat een pleurus geld voor een poppenhuisje, 83 m2quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Dat huis in Haarlem dat gekocht is als soort van lege schil.
Vorige week maandag in de herhaling uitgezonden, was aflevering van 2020 geloof ik.
Kan mij niet herrineren dat er vaak een alleenstaande mee heeft gedaan eigenlijkquote:Op maandag 11 maart 2024 12:59 schreef golfer het volgende:
Vanaf vanavond weer nieuwe afleveringen!
In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Kopen zonder kijken schiet Martijn Krabbé de alleenstaande Myra te hulp. Zij woont samen met haar zoon Toon in Rotterdam. Hun benedenwoning wordt echter met de dag krapper. Ze is dan ook druk op zoek naar een ruimer onderkomen. Maar volgens Myra maak je als alleenstaande moeder geen schijn van kans op de huizenmarkt.
De huizenjagers van Kopen Zonder Kijken gaan voor haar op zoek naar een geschikt onderkomen. Aannemer Bob Sikkes, interieurontwerper Roos Reedijk en makelaar Alex van Keulen zijn dit seizoen weer van de partij.
Nog nooit.quote:Op maandag 11 maart 2024 13:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan mij niet herrineren dat er vaak een alleenstaande mee heeft gedaan eigenlijk
Hahaha zeiden wij ook al tegen elkaar.quote:
Gelukkig maar.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ff opletten jongens, Tim heeft een vriend.
Ja, een knap popperig gezicht.quote:
Inderdaad. Wtf.quote:
Dit denk ik ook.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:52 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Inderdaad. Wtf.
Ik denk trouwens dat ondanks het best aardige budget dat ze niet gaat krijgen wat ze zoekt in die regio. Het is nogal een wensenlijstje.
Als het budget er voor is had ik hem er ook uitgehaald. Liever een goeie inloopdouche dan douchen in bad.quote:
Beter goed isoleren meterkast verplaatsen edquote:Op maandag 11 maart 2024 21:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als het budget er voor is had ik hem er ook uitgehaald. Liever een goeie inloopdouche dan douchen in bad.
Douchen in bad is idd niks.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als het budget er voor is had ik hem er ook uitgehaald. Liever een goeie inloopdouche dan douchen in bad.
Douchekop boven het bad, dus douchen in bad. Vind ik persoonlijk ook niks.quote:
Wij hebben bad en douche met kinderen wel ideaalquote:Op maandag 11 maart 2024 21:44 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Douchekop boven het bad, dus douchen in bad. Vind ik persoonlijk ook niks.
Heb sowieso het geduld niet voor een bad dus mij zou je veel gelukkiger maken met een fatsoenlijke douche.
Ik heb allebei, maar bad heb ik in 8 jaar welgeteld 2x in gelegenquote:Op maandag 11 maart 2024 21:44 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Douchekop boven het bad, dus douchen in bad. Vind ik persoonlijk ook niks.
Heb sowieso het geduld niet voor een bad dus mij zou je veel gelukkiger maken met een fatsoenlijke douche.
In ons vorige huis hadden we ook beide. In 6 jaar tijd heb ik er welgeteld 0x gebruik van gemaakt. Nu hebben we in ons nieuwe huis een dubbele wasbak in plaats van een bad, dat is dan wel weer heel fijn.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:51 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb allebei, maar bad heb ik in 8 jaar welgeteld 2x in gelegen
TV kijken is overrated bij KZKquote:
Friendzonequote:Op maandag 11 maart 2024 21:58 schreef GrumpyFish het volgende:
Wat is precies de rol van die gozer die de hele tijd mee is met die vrouw?
Haar persoonlijke handtasquote:Op maandag 11 maart 2024 21:58 schreef GrumpyFish het volgende:
Ja dat bleek ook wel uit zn opmerking over dat bed. Maar waarom was ie er überhaupt bij op het einde?quote:
Echt geen ideequote:Op maandag 11 maart 2024 22:02 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ja dat bleek ook wel uit zn opmerking over dat bed. Maar waarom was ie er überhaupt bij op het einde?
Gay best friend.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:58 schreef GrumpyFish het volgende:
Wijk en type klassiek huis.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:57 schreef Remco het volgende:
Blijf het boeiend vinden dat een gedateerde kleine tussenwoning bijna een half miljoen euro kost.
Ik dacht dat ze fulltime lerares was, maar misschien stond het verkeerd op X.quote:Op maandag 11 maart 2024 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Een parttime lerares met een budget van een half miljoen, jaja.. Ik zou met een prima hoeveelheid spaargeld en de max hypotheek van mijn ruim bovenmodaal salaris zo'n 310k hebben. Zoveel overwaarde zal die oude hut toch niet hebben?
Ze woonde er al 14 jaar als ik het goed heb onthouden. Prijzen zijn wel serieus verdubbeld sindsdien, kan gerust ¤200.000 overwaarde op haar vorige woning hebben gezeten. Als het al niet meer is want ze heeft waarschijnlijk ook wel afgelost. En wellicht een deel spaargeld, al dan niet uit een erfenisje. Niet onmogelijk dus, maar alsnog wel echt een riant budget voor haar.quote:Op maandag 11 maart 2024 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Een parttime lerares met een budget van een half miljoen, jaja.. Ik zou met een prima hoeveelheid spaargeld en de max hypotheek van mijn ruim bovenmodaal salaris zo'n 310k hebben. Zoveel overwaarde zal die oude hut toch niet hebben?
Waar zit het hem nou in dat 90% van de berichten over die vriend gaat?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:50 schreef jorienvdherik het volgende:
En die vriend die er bij was, had hij nou wat met dat blonde ventje of met die man in baard (in de tuin)
Hoezo parttime?quote:Op maandag 11 maart 2024 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Echt, hč? Knap kind.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:02 schreef lily het volgende:
Mooi huis(je) gewordenEn wat een mooi joch was die Toon.
Bizar ja dat meterkast niet is aangepast (dicht gemaakt)quote:Op maandag 11 maart 2024 21:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Beter goed isoleren meterkast verplaatsen ed
Volgens mij is het gewoon de norm tegenwoordig.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:44 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Bizar ja dat meterkast niet is aangepast (dicht gemaakt)
Vrienden is prima maar waarom wordt die vriend meegenomen naar de opnames; dit voelde gewoon als vulling.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Waar zit het hem nou in dat 90% van de berichten over die vriend gaat?Ja, vrouwen hebben ook mannelijke vrienden.
Als ze steeds een vriendin mee had genomen had niemand iets opgemerkt.
Omdat zij dat prettig vond blijkbaar. Ik zie het probleem nietquote:Op dinsdag 12 maart 2024 10:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vrienden is prima maar waarom wordt die vriend meegenomen naar de opnames; dit voelde gewoon als vulling.
Ik denk eigenlijk de eis van het programma. Als ik het me goed herinner is er wel eens de vraag geweest waarom er zo weinig singles in zaten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 10:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vrienden is prima maar waarom wordt die vriend meegenomen naar de opnames; dit voelde gewoon als vulling.
In Blind Gekocht doen ze dat toch beter met singles en dat de beslissingen niet steeds met iemand anders moet worden toegelichtquote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk de eis van het programma. Als ik het me goed herinner is er wel eens de vraag geweest waarom er zo weinig singles in zaten.
Dat was deels budgettair maar ook omdat het programma leuker is als de koper iemand heeft om mee te praten en beslissingen te maken.
Toon was natuurlijk geen volwaardige gesprekspartner, dus daarom Tim ernaast waar Myra haar beslissingen aan kon toelichten.
Maar Tim is ook geen volwaardige gesprekspartner... hij woont er niet... het is niet van hem... ik bedoel wat moet hij zeggen dan? Dat hij graag het bed wil gebruiken?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk de eis van het programma. Als ik het me goed herinner is er wel eens de vraag geweest waarom er zo weinig singles in zaten.
Dat was deels budgettair maar ook omdat het programma leuker is als de koper iemand heeft om mee te praten en beslissingen te maken.
Toon was natuurlijk geen volwaardige gesprekspartner, dus daarom Tim ernaast waar Myra haar beslissingen aan kon toelichten.
Omdat ze het duidelijk moeilijk vond allerlei beslissingen rond verhuizen alleen te nemen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 10:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze stelden duidelijk dat zij de eerste single was in het programma, dus het lijkt me sterk dat er spontaan een best friend opgetrommeld moest worden voor het plaatje.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat Bob genoegen neemt met afraffelen. Dan zet ie zijn eigen zaak op het spel. En ik vind hem niet het type voor half werk. Niet voor niets dat hij altijd vecht voor de basis. Ipv. Al het budget gebruiken voor opleuken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:45 schreef Firuze60 het volgende:
En oja, ik heb het idee dat er beter wordt gerenoveerd dan in het programma "Help mijn man is klusser." . Uiteraard meer budget, want de koper deelt meer in de kosten. Daardoor lijkt het minder afgeraffeld.
Mwah, gedeeltelijk met je eens, Bob kiest toch wel meestal voor cosmetica ipv een huis duurzaam maken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 20:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat Bob genoegen neemt met afraffelen. Dan zet ie zijn eigen zaak op het spel. En ik vind hem niet het type voor half werk. Niet voor niets dat hij altijd vecht voor de basis. Ipv. Al het budget gebruiken voor opleuken.
Prachtig 1e shot in dat rokjequote:Op dinsdag 12 maart 2024 20:06 schreef DjVero het volgende:
Geen idee waarom, maar wat een vermoeiende vrouw. En dat zoontje van d'r die praat en doet alsof het een volwassene is. Heb me dood geërgerd.
Ze waren dan wel weer erg blij, dus de laatste tien minuten waren oké. Prima huis ook verder. Met hun smaak is niks mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |