abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209513763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:10 schreef Firuze60 het volgende:
Van onze makelaar (huis moeder, niet leegstaand, maar ook niet meer bewoond) moesten we juist alle vitrage weg schuiven en luxaflex open trekken om snuffelende aspirant kopers de gelegenheid te geven om naar binnen te kunnen gluren. Dus als koper deed ik dat zelf ooit ook, zeker bij een onbewoond huis, jemig, is dat nu zo asociaal?
Dat is dan ook totaal niet wat hier wordt gezegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209513903
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is dan ook totaal niet wat hier wordt gezegd.
Leg uit?
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:11:42 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209513911
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waarom? Plek is belangrijker dan huis. En als je alleen een instapbaar huis naar jouw smaak wil omdat je te lui bent om iets zelf op te knappen moet je je beurs harder open trekken.
En hoe staat dat in verhouding tot feitelijk vertellen wat je aantreft in een huis op tv?

Je bent maar een rare hoor. Normaal vinden om je ongevraagd op andermans terrein te begeven. Maar asociaal om op tv te zeggen wat je ziet... om dan ter verdediging met een argument te komen dat als een tang op een varken slaat 8)7 .
pi_209514045
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En hoe staat dat in verhouding tot feitelijk vertellen wat je aantreft in een huis op tv?

Je bent maar een rare hoor. Normaal vinden om je ongevraagd op andermans terrein te begeven. Maar asociaal om op tv te zeggen wat je ziet... om dan ter verdediging met een argument te komen dat als een tang op een varken slaat 8)7 .
Ongevraagd op andermans terrein komen heb ik toegegeven dat ik dat wel eens gedaan heb als een tekoophuis onbewoond is, even rond het huis lopen en door de ramen kijken, jesus, wat een hypocrieten hiero.
pi_209514062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Leg uit?
@Leandra legt het uitstekend uit in de posting voor je opmerking. Het punt is niet het naar binnen kijken door het voorraam vanaf een publiekelijk toegankelijk pad (al zou ik dat niet ongegeneerd doen bij een bewoond huis), maar andermans achtertuin in lopen, een schuur opendoen en daar dan naar binnengaan. Over een hek heen klimmen om dat te doen gaat nog een stap verder.
pi_209514181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ongevraagd op andermans terrein komen heb ik toegegeven dat ik dat wel eens gedaan heb als een tekoophuis onbewoond is, even rond het huis lopen en door de ramen kijken, jesus, wat een hypocrieten hiero.
Het zou hypocriet zijn als mensen het van anderen asociaal vinden en het intussen zelf wel doen. Dat is hier niet het geval.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:25:33 #107
36431 bleiblei
pi_209514329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, van deze reactie snap ik dus niets. Wat is er hypocriet aan dat ik het asociaal vind om andermans tuin in te lopen als je er niets te zoeken hebt, terwijl ik het zelf absoluut niet doe?

In een iets andere context (huis was al verkocht)... ik heb meerdere keren mensen aan moeten spreken die doodleuk onze tuin in liepen terwijl we aan het verbouwen waren. En ja, we woonden daar niet op dat moment. Maar dat is toch gewoon aso? Als je wil kijken, maak je een afspraak of je houdt het gewoon bij Funda.
pi_209514358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het zou hypocriet zijn als mensen het van anderen asociaal vinden en het intussen zelf wel doen. Dat is hier niet het geval.
OK, ik wil alleen die aparte Sicco (waar veel zich aan zijn gedrag ergerden) toch een beetje verdedigen. Het huis stond LEEG! Het hek was alleen een scheiding tussen huis en weiland. Zelf heb ik ook wel eens zo rond een leegstaand huis gebanjerd.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:27:17 #109
36431 bleiblei
pi_209514379
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
OK, ik wil alleen die aparte Sicco (waar veel zich aan zijn gedrag ergerden) toch een beetje verdedigen. Het huis stond LEEG! Het hek was alleen een scheiding tussen huis en weiland. Zelf heb ik ook wel eens zo rond een leegstaand huis gebanjerd.
Ze liepen bij meerdere huizen gewoon hop de tuin in. En ja, sorry, jij bent dan ook gewoon een asociaal. Dat je dat wel eens gedaan hebt. Net als die aagjes die bij ons de tuin in liepen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:29:02 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209514430
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het probleem is dus dat jij niet begrijpt hoe asociaal het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209514558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het probleem is dus dat jij niet begrijpt hoe asociaal het is.
OK, maar na een bezichtiging via een makelaar toch nog even rondkijken is dat ook asociaal?
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:42:01 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209514686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
OK, maar na een bezichtiging via een makelaar toch nog even rondkijken is dat ook asociaal?
Whut? Dat de makelaar weet dat je er bent?
Als de makelaar ondertussen de volgende bezichtiging heeft: ja, dan is het asociaal.
Als de makelaar geen volgende bezichtiging van dat huis heeft en weet dat je nog even in de tuin wilt blijven kijken: nee, dan is het niet asociaal.

Het draait allemaal om toestemming, van de bewoners, eigenaren of makelaar.
Als je zonder toestemming in iemands (achter)tuin gaat lopen ben je gewoon een aso.

En voor de duidelijkheid: als de bal van de buurkinderen hier in de tuin belandt vind ik het geen enkel probleem als ze die even pakken, en dat weten ze.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209514734
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Whut? Dat de makelaar weet dat je er bent?
Als de makelaar ondertussen de volgende bezichtiging heeft: ja, dan is het asociaal.
Als de makelaar geen volgende bezichtiging van dat huis heeft en weet dat je nog even in de tuin wilt blijven kijken: nee, dan is het niet asociaal.

Het draait allemaal om toestemming, van de bewoners, eigenaren of makelaar.
Als je zonder toestemming in iemands (achter)tuin gaat lopen ben je gewoon een aso.

En voor de duidelijkheid: als de bal van de buurkinderen hier in de tuin belandt vind ik het geen enkel probleem als ze die even pakken, en dat weten ze.
Nou klaar! We hebben elkaar alleen niet begrepen. Het huis van Sicco was al gekocht en hij ging er nog even rondneuzen. Niks mis mee.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:50:44 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209514878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou klaar! We hebben elkaar alleen niet begrepen. Het huis van Sicco was al gekocht en hij ging er nog even rondneuzen. Niks mis mee.
Tijdens de puzzeltocht, en ze zijn bij meer huizen de achtertuin in gestapt, huizen die ze niet gekocht hadden.

Op dat moment waren ze kijkers bij alle huizen van de puzzeltocht, want ze wisten niet welk huis gekocht was.
En geen kijkers met een afspraak voor een bezichtiging.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:51:06 #115
36431 bleiblei
pi_209514886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, want ze liepen als ik mij niet vergis ook bij andere huizen de tuin in en Sicco wist niet dat ze het huis gekocht worden en er was ook nergens duidelijk of de makelaar danwel verkopers akkoord hebben gegeven.

Dus nee, er is nog steeds wel wat mis mee. Net als dat er wat mis mee is dat jij dat zelf ook blijkbaar gewoon doet als je naar huizen kijkt.

Je kan de boel wel blijven draaien en twisten, maar de eindconclusie blijft hetzelfde. Want de situatie blijft simpelweg hetzelfde. Ze gaan op puzzeltocht en lopen bij meerdere huizen gewoon hoppetee de achtertuin in.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:59:07 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209515085
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nee, want ze liepen als ik mij niet vergis ook bij andere huizen de tuin in en Sicco wist niet dat ze het huis gekocht worden en er was ook nergens duidelijk of de makelaar danwel verkopers akkoord hebben gegeven.

Dus nee, er is nog steeds wel wat mis mee. Net als dat er wat mis mee is dat jij dat zelf ook blijkbaar gewoon doet als je naar huizen kijkt.

Je kan de boel wel blijven draaien en twisten, maar de eindconclusie blijft hetzelfde. Want de situatie blijft simpelweg hetzelfde. Ze gaan op puzzeltocht en lopen bij meerdere huizen gewoon hoppetee de achtertuin in.
Hebben ze allemaal gekocht joh, kunnen ze ieder in een eigen huis blijven wonen en de rest flippen voor De Moeite Waard *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209515101
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het is televisie, joh. In eerdere afleveringen zag je ook kopers rond een misschien hun toekomstig huis lopen en in de achtertuin of door de ramen gluren. Denk jij werkelijk dat dit soort gluren erger is dan het commentaar op Funda hier op inrichtingen?

In hoeverre vind jij dat jouw tekoophuis meer belaagd wordt door potentiele kopers die nieuwsgierig zijn dan commentaar op jouw huis via social media?
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:00:53 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209515134
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het is televisie, joh. In eerdere afleveringen zag je ook kopers rond een misschien hun toekomstig huis lopen en in de achtertuin of door de ramen gluren. Denk jij werkelijk dat dit soort gluren erger is dan het commentaar op Funda hier op inrichtingen?

In hoeverre vind jij dat jouw tekoophuis meer belaagd wordt door potentiele kopers die nieuwsgierig zijn dan commentaar op jouw huis via social media?
In de tuin gluren is bij jou hetzelfde als de tuin instappen en er rond gaan lopen en zelfs het tuinhuis binnenstappen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209515192
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
In de tuin gluren is bij jou hetzelfde als de tuin instappen en er rond gaan lopen en zelfs het tuinhuis binnenstappen?
Met camera's erbij? Een leegstaand tuinhuis? Denk jij nu werkelijk dat dit niet met de bewoners is besproken? Allemachtig, welkom bij de teevee.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:03:06 #120
36431 bleiblei
pi_209515193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dit is gewoon weer een poging om met een rare bocht onaangepast gedrag goed te praten. Snap je hopelijk zelf ook wel.

En daarnaast boeit het mij geen reet wat mensen op social media van de fundafotos roepen en heb ik er wel heel veel problemen mee als ze zich op mijn terrein begeven. Dat mag je met toestemming of zodra het niet meer van mij is (dus na sleuteloverdracht). Tot die tijd heb je er niets te zoeken.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:03:24 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_209515211
Ik denk ook wel eens als Alex een huis afkraakt, je zal het maar gekocht hebben :o
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:04:33 #122
36431 bleiblei
pi_209515246
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Met camera's erbij? Een leegstaand tuinhuis? Denk jij nu werkelijk dat dit niet met de bewoners is besproken? Allemachtig, welkom bij de teevee.
Ben jij die WaSicco ofzo? Dat je je vege lijf hier probeert te redden? Of is het een bekende van je? :D
pi_209515247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dit is gewoon weer een poging om met een rare bocht onaangepast gedrag goed te praten. Snap je hopelijk zelf ook wel.

En daarnaast boeit het mij geen reet wat mensen op social media van de fundafotos roepen en heb ik er wel heel veel problemen mee als ze zich op mijn terrein begeven. Dat mag je met toestemming of zodra het niet meer van mij is (dus na sleuteloverdracht). Tot die tijd heb je er niets te zoeken.
En ik denk dan, veel succes met de verkoop!
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:05:21 #124
36431 bleiblei
pi_209515263
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef laziness het volgende:
Ik denk ook wel eens als Alex een huis afkraakt, je zal het maar gekocht hebben :o
Ja das waar :P .
Maar als ie dingen spot die je zelf nog niet wist mag je ook achter je oren krabben :P .
pi_209515643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ja das waar :P .
Maar als ie dingen spot die je zelf nog niet wist mag je ook achter je oren krabben :P .
Zoals? Een te hoge vraagprijs voor wat er staat en niet meer binnen een paar maanden snel opgeknapt kan worden tot het droomhuis van de kopers. Met een vinylvisgraat vloer, stalen pui en droomkeuken en roze kussentjes, wel even minstens 50 mil dokken om je droomhuis instapklaar te maken.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:44:20 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209516206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ah, nu gaan we het zo spelen, laten we doen alsof ze bij ieder huis van de puzzelrit toestemming hebben om zich asociaal te gedragen, want het is TV en er is een camera bij.
Maar gut oh gut wat is het naar dat Alex een opmerking maakt over het ijs op de ramen, met een camera erbij en waarvan de makelaar wist dat het uitgezonden zou worden, je weet helemaal niet of de makelaars cq eigenaren van die andere woningen op de puzzelrit dat wel weten of daar wel toestemming voor hebben gegeven, sommige zijn nota bene al verkocht.

Om het nog maar niet te hebben over de dingen die de deelnemers soms zeggen over de huizen op de puzzelrit.
Er is wel eens een huis op de puzzelrit volledig afgekraakt door de deelnemers, een huis dat inmiddels door een FOK!ker was gekocht.
Maar wat de deelnemers over huizen roepen maakt niet uit, Alex, die een opmerking maakt over ijs op de ramen, dat is erruggg joh.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209516272
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, nu gaan we het zo spelen, laten we doen alsof ze bij ieder huis van de puzzelrit toestemming hebben om zich asociaal te gedragen, want het is TV en er is een camera bij.

asociaal noem jij dat, ik vind dat dus niet asociaal, wel teevee.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:48:58 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209516275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zoals? Een te hoge vraagprijs voor wat er staat en niet meer binnen een paar maanden snel opgeknapt kan worden tot het droomhuis van de kopers. Met een vinylvisgraat vloer, stalen pui en droomkeuken en roze kussentjes, wel even minstens 50 mil dokken om je droomhuis instapklaar te maken.
Met een jaren 60 doorwaaiwoning met enkel glas gaat dat dus niet lukken met 50K, dus prima dat op dat soort dingen gewezen wordt, want als zelfs KZK een huis niet met 50K bewoonbaar kan maken dan kan een ander dat zeker niet.

En een huis dat 400K moet kosten, voor minstens 100K nodig heeft en dan nog geen 500K waard is is gewoon niet handig, voor niemand.
In feite zegt Alex weinig anders dan dat zelfs zij zo'n huis niet binnen budget bewoonbaar kunnen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209516304
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Met een jaren 60 doorwaaiwoning met enkel glas gaat dat dus niet lukken met 50K, dus prima dat op dat soort dingen gewezen wordt, want als zelfs KZK een huis niet met 50K bewoonbaar kan maken dan kan een ander dat zeker niet.

En een huis dat 400K moet kosten, voor minstens 100K nodig heeft en dan nog geen 500K waard is is gewoon niet handig, voor niemand.H
In feite zegt Alex weinig anders dan dat zelfs zij zo'n huis niet binnen budget bewoonbaar kunnen krijgen.
Helemaal mee eens.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:51:35 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209516335
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
asociaal noem jij dat, ik vind dat dus niet asociaal, wel teevee.
Dat is dus wel asociaal, het gegeven dat iemand een camera bij zich heeft betekent niet dat ze overal maar naar binnen kunnen stappen en bij eerdere uitzendingen is dat ook niet zo asociaal gedaan, dus de suggestie dat het gebeurd is om "TV te maken" is ook een vreemde, want je doet daarmee alsof het normaal is om bij een te koop staand huis de tuin in te banjeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209516376
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is dus wel asociaal, het gegeven dat iemand een camera bij zich heeft betekent niet dat ze overal maar naar binnen kunnen stappen en bij eerdere uitzendingen is dat ook niet zo asociaal gedaan, dus de suggestie dat het gebeurd is om "TV te maken" is ook een vreemde, want je doet daarmee alsof het normaal is om bij een te koop staand huis de tuin in te banjeren.
Allemachtig, ik zeg steeds dat het om een onbewoond huis gaat, dan vind ik het niet asociaal om eens verder te kijken dan een hekje.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:55:43 #132
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209516446
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:42 schreef __Fokker__ het volgende:
In FRL is gewoon iets "normaler" om dit soort dingen te doen, ik heb er ook nog even gewoond. Vond het stel wel meevallen, gewoon lekker vrolijk. -nee-

Huis leek ook airco en een warmtepomp te hebben, dus ze kunnen even vooruit.
Hoe kom je daar nou bij?
In Friesland zijn ze naar mijn idee eerder conventioneler en beschaafder, dan minder. Ik zou niet weten waarom uitgerekend een gemiddelde Fries dit normaal zou vinden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209516578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ben jij die WaSicco ofzo? Dat je je vege lijf hier probeert te redden? Of is het een bekende van je? :D
Ik mis de Engelse woorden dus dat lijkt mij uitgesloten ;)
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:08:15 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209516675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Allemachtig, ik zeg steeds dat het om een onbewoond huis gaat, dan vind ik het niet asociaal om eens verder te kijken dan een hekje.
En ik dus wel, en daarin ben ik niet de enige.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:09:10 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209516691
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:03 schreef Drass het volgende:

[..]
Under cover :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209516699
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:03 schreef Drass het volgende:

[..]
Sicco ofzo? Dat je je vege lijf hier probeert te redden? Of is het een bekende van je? :D
quote:
Wist je dat het originele fries heel veel engelstalige woorden bevat? Enfin, ik vond het een van de leukste uitzendingen van KZK, omdat ze zo blij waren om dat plekje naast het weiland, rust, en hun kinderen, van beiden twee, samen een huis wilden vormen, hoe lief is dat. Sorry dat dit huis in de randstad drie keer zo duur zou zijn.
pi_209516723
man3, hoe eens op zeg :{w
...
pi_209516753
Volgende week de laatste. Laten we afsluiten in Limboland of Zeeland stel ik voor :)
pi_209517065
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:12 schreef Drass het volgende:
Volgende week de laatste. Laten we afsluiten in Limboland of Zeeland stel ik voor :)
Breek mij de bek niet open. Ik erger mij enorm aan dat enorme hypocriete gedoe. Miepmiep, kom niet op mijn erf, ook al heb ik mijn huis op Funda staan met alles erop, zowel plee als keuken opgepoetst, waag het niet om naar binnen te kijken als wij er niet zijn, want er kan eventueel een afwas nog op het aanrecht staan en het grasveldje is nog niet gemaaid na de funda fotoos...

Manoman en dan mekkeren over asociaal.
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:48:34 #140
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209517311
Je hebt denk ik de verkeerde post gequote.
Koel en donker bewaren
pi_209517525
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:48 schreef Guanabana het volgende:
Je hebt denk ik de verkeerde post gequote.
Nee
pi_209519477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]
Wist je dat het originele fries heel veel engelstalige woorden bevat?
Van de Middeleeuwen, ja, waar die Sicco overigens zo rond zou kunnen dolen. :+
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:44:51 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209519888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef DjVero het volgende:

[..]
Van de Middeleeuwen, ja, waar die Sicco overigens zo rond zou kunnen dolen. :+
Overigens is het niet zo dat het OudFries veel Engelstalige woorden bevat, maar dat OudFries en OudEngels van dezelfde Germaanse taalstam komen.
En dat is door de Friezen naar Engeland gebracht, niet andersom.

https://www.friesland-post.nl/verwantschap-fries-en-engels/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209520007
quote:
En als je geen zin hebt in commentaar van Alex of de deelnemers, dan zorg je gewoon dat je niet meedoet aan het programma. Tegen mensen die langs je huis geleid worden en besluiten in je schuur te neuzen, kun je je dan weer niet wapenen helaas.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:08:08 #145
244125 laziness
pi_209520076
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
En als je geen zin hebt in commentaar van Alex of de deelnemers, dan zorg je gewoon dat je niet meedoet aan het programma. Tegen mensen die langs je huis geleid worden en besluiten in je schuur te neuzen, kun je je dan weer niet wapenen helaas.
Ik bedoel Alex die een huis dat hij niet koopt afkraakt. Daar weet een verkoper en uiteindelijke koper toch helemaal niet vanaf?
pi_209520440
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:08 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik bedoel Alex die een huis dat hij niet koopt afkraakt. Daar weet een verkoper en uiteindelijke koper toch helemaal niet vanaf?
Tot je het op tv terug ziet
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:06:15 #147
244125 laziness
pi_209520687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:45 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Tot je het op tv terug ziet
Precies dat was mijn punt.
pi_209520813
Als je gewoon aangeeft dat je Alex niet over de vloer wilt hebben, dan loop je ook geen risico :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209520866
Tussen Alex die een huis afkraakt en wanneer wij dat zien zit zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd. Waar gaat dit over?
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:37:39 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209520983
quote:
81s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:27 schreef Document1 het volgende:
Tussen Alex die een huis afkraakt en wanneer wij dat zien zit zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd. Waar gaat dit over?
Nergens, het wordt ook vooral opgevoerd als whataboutism zodat het gedrag van de deelnemers minder asociaal lijkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:38:15 #151
244125 laziness
pi_209520996
quote:
81s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:27 schreef Document1 het volgende:
quote:
Over de koper van het afgekraakte huis.
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:45:01 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209521084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef laziness het volgende:

[..]
[..]
Over de koper van het afgekraakte huis.
Over het algemeen benoemt hij zaken die vrij obvious zijn maar is het probleem vooral dat ze het niet binnen het budget van de deelnemers kunnen oplossen, in het verleden hebben ze wel eens een karkas aangekocht, dus als er maar voldoende budget is kan er veel, en de uiteindelijke kopers zullen dat budget dan of wel gehad hebben, of ze vinden ijs op de ramen geen probleem.

Ik was toevallig gisteren nog bij een huis waar ik nog interesse in had gehad toen het een jaar geleden te koop stond, vooral vanwege het enorme perceel (12.000 m²) en ik het wel zag zitten dat op te splitsen in 4 kavels, maar ik had het bestaande huis dan absoluut gesloopt.
Degene die het gekocht heeft is het juist aan het opknappen, en reken maar dat daar in de winter ijs op de ramen staat... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 juni 2023 @ 18:33:43 #153
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209524344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 00:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee
Volgens mij wel.
Koel en donker bewaren
  maandag 19 juni 2023 @ 12:34:39 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209566280
Vanavond alweer de laatste van dit seizoen:

Een huis met drie slaapkamers in een kindvriendelijke buurt lijkt haast te veel gevraagd. Het is Ferdi en Karlijn uit Zwolle om verschillende redenen in ieder geval nog niet gelukt om het juiste koophuis te vinden. Tot die tijd wonen ze samen met hun dochter Sare in een huurwoning.

Als makelaar Alex van Keulen de woonwensen van het gezin doorneemt, wordt het lijstje wel steeds langer. Het lukt de makelaar en bouwdeskundige Bob Sikkes niet een-twee-drie om de gewenste ruime eengezinswoning binnen het budget te vinden. Welke concessies wil het stel doen? Zijn ze bereid het zoekgebied uit te breiden?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 juni 2023 @ 13:40:43 #155
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_209567182
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond alweer de laatste van dit seizoen:

Een huis met drie slaapkamers in een kindvriendelijke buurt lijkt haast te veel gevraagd. Het is Ferdi en Karlijn uit Zwolle om verschillende redenen in ieder geval nog niet gelukt om het juiste koophuis te vinden. Tot die tijd wonen ze samen met hun dochter Sare in een huurwoning.

Als makelaar Alex van Keulen de woonwensen van het gezin doorneemt, wordt het lijstje wel steeds langer. Het lukt de makelaar en bouwdeskundige Bob Sikkes niet een-twee-drie om de gewenste ruime eengezinswoning binnen het budget te vinden. Welke concessies wil het stel doen? Zijn ze bereid het zoekgebied uit te breiden?
Leuk stel, jammer dat alweer klaar is
pi_209567496
Mooie discussies hier over die Sicko. Vond hem zelf al hinderlijk irritant met zijn Engelse zinnetjes. Maar mijn vrouw die werd lichtelijk agressief haast van die man :D Keken op NLZiet en moest elk stukje met die vent erin doorspoelen. Alleen toen ze uiteindelijk het huis zelf bekeken toen kon het nog net aan blijven staan.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_209568930
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef StevenHyde het volgende:
Mooie discussies hier over die Sicko. Vond hem zelf al hinderlijk irritant met zijn Engelse zinnetjes. Maar mijn vrouw die werd lichtelijk agressief haast van die man :D Keken op NLZiet en moest elk stukje met die vent erin doorspoelen. Alleen toen ze uiteindelijk het huis zelf bekeken toen kon het nog net aan blijven staan.
Hij werkt inderdaad op je zenuwen. Dat zijn wijf er niet helemaal gek van wordt.
pi_209572424
Hee, niet meer de notaris uit Hilversum.
  maandag 19 juni 2023 @ 20:39:39 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209572429
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Hee, niet meer de notaris uit Hilversum.
Vorige aflevering al niet meer ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_209572471
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Vorige aflevering al niet meer ;)
Die heb ik overgeslagen ;)
  maandag 19 juni 2023 @ 20:49:10 #161
194695 franklop
Fran knock
pi_209572562
Dit kan wel redelijk onmogelijk worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 19 juni 2023 @ 20:49:21 #162
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209572564
Wat een poppenhuis dit :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_209572793
Wat voor werk doen ze?
Alius aliud dicit
  maandag 19 juni 2023 @ 21:26:07 #164
36431 bleiblei
pi_209573117
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:05 schreef Mrmime het volgende:
Wat voor werk doen ze?
Iets creatiefs theater achtigs en bibliothecaris.

Deze scoren bij mij vooralsnog vrij hoog op mijn irritatiemeter. Heb geen idee wat die mensen denken te kopen voor 350k. En hoezo ben je 6 jaar huizen aan het kijken en heb je dan amper wat gespaard? -O-

Oh, en ze is 100% zeker zwanger van de 2de :') .
  maandag 19 juni 2023 @ 21:27:34 #165
36431 bleiblei
pi_209573150
Maar wellicht trekt dat nog bij.

Oh, en die gast is een echt irritant blij ei :X .
  maandag 19 juni 2023 @ 21:30:47 #166
327807 Mariposas
יה&#14
pi_209573201
Mega verrast: heyy!!!! Dat bed hebben wij!!

Een IKEA bed . :') :')

Je zou denken dat het om een bed ging dat ze ergens in een brocante schuurtje in Frankrijk hebben gevonden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_209573206
zijn ook niet snel tevreden, geen buitenslaande deuren, dit te klein etc.. ze denken meer te kriijgen voor dat geld..
  maandag 19 juni 2023 @ 21:31:05 #168
244125 laziness
pi_209573207
Half nederland met peuter heeft het ikeabedje, maar het is een teken :')

Als ze toch gewoon 6 jaar geleden al gekocht hadden :N
  maandag 19 juni 2023 @ 21:31:56 #169
36431 bleiblei
pi_209573218
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:31 schreef laziness het volgende:
Half nederland met peuter heeft het ikeabedje, maar het is een teken :')

Als ze toch gewoon 6 jaar geleden al gekocht hadden :N
Toen was de NHG grens nog maar 245k :') . Want ja, deze daredevils hebben daar de grens gesteld maar denken dan wel een kasteel met slotgracht te kunnen kopen in een grote stad.
  maandag 19 juni 2023 @ 21:38:40 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209573328
Er is ook geen keuken meer op dit moment meneer Sikkens.. Noch een badkamer.
Dus dat je de keuken niet meer benauwend voelt en de bakamer groter lijkt is weing verrassend _O-

[ Bericht 33% gewijzigd door Whiskers2009 op 19-06-2023 21:50:19 ]
pi_209573439
Zonnepanelen op het dakkapel, dus 2 stuks ofzo? :X
  maandag 19 juni 2023 @ 21:55:15 #172
36431 bleiblei
pi_209573571
Ben benieuwd of ze gaan klagen over de Hongaarse punt en bad die missen.
  maandag 19 juni 2023 @ 21:55:30 #173
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209573574
Ah, de contractueel verplichte snack bij sleuteloverdracht
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 19 juni 2023 @ 21:56:03 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209573581
Die krentewegge _O-
  maandag 19 juni 2023 @ 22:00:46 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209573658
Toffe reacties ^O^
  maandag 19 juni 2023 @ 22:00:47 #176
36431 bleiblei
pi_209573659
Dit is wel echt veel huis voor zo weinig geld. En ze heb en niet geklaagd. Valt mee :P .

Maareh, waarom gaan die mensen altijd huilen bij de kinderkamer? Ik zou echt zoiets hebben van "oeh, kinderkamer, tof gedaan... ennnn verder" ;( .
pi_209573761
Toch wel logisch ergens. Vol in spanning en dan in die kamer dan ff de trigger dat je het laat gaan de emoties. Zie je je kindje opgroeien in zo'n mooie nieuwe kamer.

Had niet in die jongen gezien dat hij half Turks was. Beiden wel erg blij met het huis en terecht. Hebben het goed gekocht en veranderd voor ze.
  maandag 19 juni 2023 @ 22:15:25 #178
244125 laziness
pi_209573873
Waar ik de puzzeltocht altijd te lang vond, is hij de laatste tijd wel erg kort steeds.

Ik vond ze met die tocht en het huis bekijken erg veel noten op hun zang hebben voor hun budget maar aan het eind waren ze met alles blij en enthousiast.

Vaak gaan mensen verhuizen voor de kinderen. Zeker vanuit de grote stad. Kind slaapt in een bezemkast bij wijze van en als er dan een mooie grote kamer is. Been there, daar doe je het voor en dat komt dan binnen op eens.
  maandag 19 juni 2023 @ 22:30:49 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209574089
Nooit dat dit allemaal verbouwd is voor pakweg 50.000 euro. Er is vast weer lekker gesponsord.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 19 juni 2023 @ 22:37:47 #180
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_209574165
Als ik zie hoe ze zich bij de eerste bezichtiging en het eindresultaat focussen op inrichting en details snap ik best dat ze al 6 jaar geen geschikt huis hebben kunnen vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door GoCanucksGo op 19-06-2023 22:54:19 ]
  dinsdag 20 juni 2023 @ 07:28:29 #181
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_209575503
Dit stel was leuk, wat een knappe vrouw, hij moest nog uit de kast komen misschien?

Wel raar, puzzeltocht met maar 3 huizen, nog nooit zo weinig geweest

Wat me nu pas opviel.

Ging stuk over de aardbeving in Turkije met 50.000 mensen die overleden zijn, en ook familie van de man was slachtoffer geworden, de vrouw bleef er koel onder. Ze sluiten het stuk af....

En owja, nu moeten wij Zwolle uit, vrouw barst in tranen uit _O-
  dinsdag 20 juni 2023 @ 08:42:04 #182
194695 franklop
Fran knock
pi_209575836
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:30 schreef Szura het volgende:
Nooit dat dit allemaal verbouwd is voor pakweg 50.000 euro. Er is vast weer lekker gesponsord.
Voordeel van meedoen aan zo'n programma natuurlijk. Nadeel is dat je nergens een keuze in heb :+

Ben benieuwd of de verduurzaming (zonnepanelen, vloerverwarming) ook gesponsord was, of dat dat wel uit eigen potje kwam.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:51:09 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209577616
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:26 schreef bleiblei het volgende:

Iets creatiefs theater achtigs en bibliothecaris.

Deze scoren bij mij vooralsnog vrij hoog op mijn irritatiemeter. Heb geen idee wat die mensen denken te kopen voor 350k. En hoezo ben je 6 jaar huizen aan het kijken en heb je dan amper wat gespaard? -O-
Vond ik ook opvallend en de eisen waren zeer onrealistisch voor het budget dat ze hadden.
quote:
Oh, en ze is 100% zeker zwanger van de 2de :') .
Mispoes! :6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 20 juni 2023 @ 22:02:47 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_209585562
Hoeveel kost verbouwing uit Kopen zonder kijken echt? ‘53.000 euro is niet realistisch’

https://www.ad.nl/wonen/h(...)ealistisch~a0537a22/
pi_209586407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 07:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Dit stel was leuk, wat een knappe vrouw, hij moest nog uit de kast komen misschien?

Wel raar, puzzeltocht met maar 3 huizen, nog nooit zo weinig geweest

Wat me nu pas opviel.

Ging stuk over de aardbeving in Turkije met 50.000 mensen die overleden zijn, en ook familie van de man was slachtoffer geworden, de vrouw bleef er koel onder. Ze sluiten het stuk af....

En owja, nu moeten wij Zwolle uit, vrouw barst in tranen uit _O-
Ze moest al slikken aan t eind van dat verhaal. En dat Zwolle erna was de druppel leek t
pi_209586969
Waarom hebben ze die vloer niet gelegd die ze graag wilden? In die versie zal die toch ook wel bestaan hebben?
  woensdag 21 juni 2023 @ 07:42:28 #187
327807 Mariposas
יה&#14
pi_209587901
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 00:54 schreef wizzer het volgende:
Waarom hebben ze die vloer niet gelegd die ze graag wilden? In die versie zal die toch ook wel bestaan hebben?
Ik vermoed vanwege het budget, visgraat leggen is duurder.
pi_209594326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Hoeveel kost verbouwing uit Kopen zonder kijken echt? ‘53.000 euro is niet realistisch’

Alles wordt zwaar gesponsord
pi_209595270
Eindelijk eens vloerverwarming en zonnepanelen!
pi_209595323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:02 schreef Mariposas het volgende:

Kun je een samenvatting geven?
pi_209595337
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kun je een samenvatting geven?
Samenvatting
pi_209595356
quote:
_O_
pi_209595427
Ik vond het budget van 53k trouwens voor KZK-begrippen hoog, zeker in verhouding tot de waarde van de woning. En het huis was er niet slecht aan toe, dus zo spannend was de verbouwing niet.

Ik snapte alleen niet waarom ze de Hongaarse punt niet kregen.
  Moderator woensdag 21 juni 2023 @ 19:32:26 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_209595664
Ik denk dat iedereen die een keer iets heeft laten doen wel snapt dat je niet zo kunt verbouwen van dat geld.

Hongaarse punten waren deze keer alleen voor de badkamer :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 juni 2023 @ 21:08:02 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209597138
Dit is dan weer jammer:
quote:
De prijs van een nieuwe keuken gaat al snel richting de 15.000 euro. En dan moet deze nog geplaatst worden. Daar rekenen ze tegenwoordig ook zo 1500 euro voor. Voor een nieuwe badkamer geldt hetzelfde.
Daarmee wekken ze de suggestie dat het plaatsen van een badkamer ook vrij goedkoop is, terwijl voor badkamers dit 13 jaar geleden al gold:
quote:
Prinsen geeft aan dat bij een grote verbouwing ongeveer de helft van de kosten in materiaal zit en de helft in manuren:
En dat was bij een badkamer in een redelijk gemiddelde prijsklasse, als je goedkope materialen kocht dan was arbeidsloon hoger dan de materiaalkosten en als je heel duur spul kocht was het arbeidsloon lager dan de materiaalkosten, maar gemiddeld was een complete badkamerverbouwing 50/50 materiaal/arbeidsloon.

Maar goed, ik snap het gemiep erover niet, Eijerkamp iedere keer groot in beeld, SaniSale duidelijk in beeld, idem voor de Kozijnen- en Schuifpuileverancier, en dan die spuuglelijke trapmeuk en Gers deuren nog, het is heel duidelijk dat het programma het moet hebben van sponsoring.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 25 juni 2023 @ 21:08:10 #196
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209647152
Zijn dit twee vriendinnen uit Zwolle?
pi_209648498
Ik vond die man (Ferdi) wel wat weg hebben van Wilfred uit MAFS :D

En ik zag iemand op Twitter een associatie hebben met Gideon van Meijeren ( :X ). Dat had ik dan weer minder, maar kan ik ergens ook wel begrijpen.
Somebody that I used to know
pi_209658813
375.000 euro voor een jaren 30 huis :')

Succes in regio Haarlem :P
pi_209658821
Is het herhaling? Volgens mij wel mis de klok ook
pi_209658839
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:51 schreef wolffie het volgende:
Is het herhaling? Volgens mij wel mis de klok ook
Ja, iedereen ziet er veel jonger uit.

Volgens mij is dit één van de meest legendarische afleveringen in de geschiedenis van het programma. Weet niet meer waarom. Volgens mij zijn dit de mensen die het uiteindelijk verkocht hebben. Unicum.

Er was in ieder geval iets mee :P Ik kan me die groene gevels van oude woningbouwverenigingen nog wel herinneren (die in het voorfragment zaten)
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')