Misschien de kinderboerderij in Gorinchem of het lingebos (bij het Kraaijennest).quote:Op maandag 12 juni 2023 17:33 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier misschien een leuke plek omgeving Gorinchem voor een picknick of lunch met een aantal moeders en hun kinderen? Bijvoorbeeld een natuurspeeltuin of iets dergelijks. Kids zijn in de leeftijd 4-17 jaar.
Het park zelf is wel veel schaduw van bomen, maar alles binnen lijkt me erg warm.quote:Op maandag 12 juni 2023 20:24 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, hoe was je eerste werkdag weer?
Wij hebben donderdag en vrijdag studiedagen. Hadden voor donderdag een dagje Ouwehands gepland (voor de verjaardag van dochters, want die zijn panda-gek) maar ik twijfel vanwege het weer. Is Ouwehands goed te doen in de hitte?
quote:Op maandag 12 juni 2023 20:58 schreef amaranta het volgende:
De scholen van de stichting waar ik voor werk hebben allemaal een extra vakantieweek.
Dwz de kinderen. De leerkrachten niet🥲
Zo jammer, he. Ook met studiedagen op 6 dec enzo.quote:Op maandag 12 juni 2023 20:58 schreef amaranta het volgende:
De scholen van de stichting waar ik voor werk hebben allemaal een extra vakantieweek.
Dwz de kinderen. De leerkrachten niet🥲
Lief dat je vraagt!quote:Op maandag 12 juni 2023 20:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben deze, blij mee! Kan ook bevroren fruit handelen, al duurt dat soms wel ff dan.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:08 schreef Nijna het volgende:
Op zoek naar een nieuwe blender, die ook bevroren fruit en evt ijs aan kan.
En liefst ook nog voor een schappelijke prijs(max 100 euro).
Iemand ervaring/advies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is in het bos, ik zou dat wel aan durvenquote:Op maandag 12 juni 2023 20:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben donderdag en vrijdag studiedagen. Hadden voor donderdag een dagje Ouwehands gepland (voor de verjaardag van dochters, want die zijn panda-gek) maar ik twijfel vanwege het weer. Is Ouwehands goed te doen in de hitte?
Geen blender, maar eenquote:Op maandag 12 juni 2023 21:08 schreef Nijna het volgende:
Op zoek naar een nieuwe blender, die ook bevroren fruit en evt ijs aan kan.
En liefst ook nog voor een schappelijke prijs(max 100 euro).
Iemand ervaring/advies?
Staafmixerquote:Op maandag 12 juni 2023 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen blender, maar eenstaafmixer
Bamix
Waarom denk ik dat @:Aure er ook een heeft?
Nee, daar zijn we heel voorzichtig mee. Kunnen ze inderdaad niet tegen. Ik ga morgen de kweker wel even bellen voor advies. De kooi is inmiddels schoon en ontsmet en staat nu heel leeg te zijn...quote:Op maandag 12 juni 2023 22:51 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat het meeviel Tolstoi! Is het een idee om gewoon bij je manager aan te kaarten waar je twijfels zitten? Ik neem tenminste aan dat hij je graag wil houden gezien de flexibiliteit die hij voor deze vakantie bood, dus misschien kan hij meewerken en je helpen je grenzen aan te geven?
Wat sneu Tink. Ook apart dat het allebei tegelijk is, dan lijkt het toch alsof er een duidelijke oorzaak zou moeten zijn. Toevallig gisteren gegourmet of de pan lang (leeg) op het vuur laten staan? Die dampen schijnen giftig te zijn voor vogels.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik werd gister oma![]()
Na alle stress met 28 weken, is kleinzoon alsnog 41 weken blijven zitten
Gefeliciteerd Mushangaquote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik werd gister oma![]()
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik werd gister oma![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik werd gister oma![]()
Van harte gefeliciteerd! Gaat alles goed met ze?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik werd gister oma![]()
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik werd gister oma![]()
Gefeliciteerd oma!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik werd gister oma![]()
quote:
Baby gaat prima, gelukkig. Dochter iets minder.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:38 schreef trui het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd! Gaat alles goed met ze?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
De kinderboerderij!quote:Op maandag 12 juni 2023 17:33 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier misschien een leuke plek omgeving Gorinchem voor een picknick of lunch met een aantal moeders en hun kinderen? Bijvoorbeeld een natuurspeeltuin of iets dergelijks. Kids zijn in de leeftijd 4-17 jaar.
Ach wat sneu en rot zeg, zo'n bevalling. Toi toi!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank jullie wel!
[..]
[..]
Baby gaat prima, gelukkig. Dochter iets minder.
Dankquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Ach wat sneu en rot zeg, zo'n bevalling. Toi toi!
Dankquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:24 schreef Leandra het volgende:
Och, wat pittig, hoop dat ze snel herstelt
Gefeliciteerd met de miniminimushanga!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:35 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank![]()
Ze heeft gelukkig een vent getroffen die met álles helpt dus hopelijk krijgt ze straks, thuis, wat rust en herstelt ze snel.
Ze hebben niet genoeg aanmeldingen voor 3 groepen 1/2 en de nieuw te vormen groep 3 is te groot voor 1 klas en te klein voor 2 klassen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:53 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Mushanga!
Klinkt als een flinke puzzel idd Exode. Mijn dochters zitten dit jaar in een groep 2/3 en ik vind het een ideale combinatie. Perfect voor kinderen uit groep 3 die nog graag spelen, en kinderen uit groep 2 die erg leergierig zijn. Alleen soms lastig dat kleuters en groep 3+ bij veel dingen apart zijn, waardoor deze klas regelmatig gesplitst wordt, bijvoorbeeld tijdens de pauzes.
Jup, gistermiddag al en het wás ook heel bijzonderquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:03 schreef trui het volgende:
Mushanga, wat rot dat de bevalling zo zwaar is geweest voor je dochter. Hopelijk sterkt ze snel aan. Wel heel fijn dat 't met die kleine wel meteen goed ging. Ben je er al naartoe geweest? Lijkt me zo bijzonder!
Ja hoor, ze stelde zich star op qua dagen want ze is al zo vaak van dagen geswitcht en dit vind ze ideaal (dinsdag, woensdag, donderdag). Ze wilde het liefste groep 4/5 omdat ze eens een lagere groep wilde, maar dat paste echt niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, gistermiddag al en het wás ook heel bijzonderZowel de kleine man als het feit dat mijn dochter nu óók mama is
![]()
Ze appte vanmorgen maar ik heb daarna niks gehoord. Dus ik hoop écht dat ze nu wat broodnodige rust krijgt.
Wat een gepuzzel idd @:exode
Is het voor verloofde met deze werkweken te doen?
Ja, tof!quote:Op maandag 12 juni 2023 20:58 schreef amaranta het volgende:
Dwz de kinderen. De leerkrachten niet
Oooh, wat goed dat ze zich zo heeft opgesteldquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:41 schreef exode het volgende:
[..]
Ja hoor, ze stelde zich star op qua dagen want ze is al zo vaak van dagen geswitcht en dit vind ze ideaal (dinsdag, woensdag, donderdag). Ze wilde het liefste groep 4/5 omdat ze eens een lagere groep wilde, maar dat paste echt niet.
Dus ze is blij, ook met haar duo. Een beginnende leraar die precies doet wat zij vraagt zei ze.
Dat jaquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:45 schreef exode het volgende:
En ach wat bijzonder Mush, wat lijkt me dat een apart gevoel, op een hele positieve manier.
Ze is natuurlijk zelf medeverantwoordelijk voor de formatie als manager van de bovenbouw. Ze was zelf elke keer de goedzak die schoof in dagen etc.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh, wat goed dat ze zich zo heeft opgesteldHoop dat school het nu snapt en niet weer steeds haar dagen gaat aanpassen.
Haha, beter treft ze het dus niet met haar duo
[..]
Dat ja
Juist als manager zou ze niet steeds alles voor haar rekening moeten nemen dus echt goed dat ze nu haar poot heeft stijf gehouden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:05 schreef exode het volgende:
[..]
Ze is natuurlijk zelf medeverantwoordelijk voor de formatie als manager van de bovenbouw. Ze was zelf elke keer de goedzak die schoof in dagen etc.
Maar ik heb ook gezegd dat ik niet meer ga aanpassen, want als zij schuift, moet ik dat ook (en eventueel BSO ook)
Ik zie zoveel verandering sinds ze instortte, eerder thuis, op vrije dagen niet met school bezig etc. Het geeft veel rust in huis en vooral bij haar.
Ik duim dat je dochter snel herstelt en ze het een goed plekje kan geven.
Ja, die is er. Daarnaast hangt de ketel op zolder en woonden de vogeltjes beneden. En hebben wij allemaal vannacht overleefd. Maar wel dat je eraan denktquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:35 schreef Phaidra het volgende:
Gefeliciteerd oma @:Mushanga71![]()
. Lijkt me inderdaad heel bijzonder! Ik hoop dat je dochter nu wel kan landen na de hectische start, maar zo te lezen gaat dat goed komen!
@:Tink89 wat verdrietig. Die arme beestjes.. En voor de zekerheid: is er een CO meter in huis? Met plotseling omvallende vogels gaan bij mij wel alarmbellen af in die richting.
Het was ook wel vergezocht maar wilde het toch ook weer niet niet vragen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:55 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd Omamushanga!
[..]
Ja, die is er. Daarnaast hangt de ketel op zolder en woonden de vogeltjes beneden. En hebben wij allemaal vannacht overleefd. Maar wel dat je eraan denkt
De Neswaarden.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:33 schreef Burdie het volgende:
Hee, ik had helemaal niet scherp dat wij dus precies gelijk lopen wat schooljaren betreft!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hier heb ik volgend jaar er 1 in de 4e op de middelbare, 1 in de eerste en 1 in groep 6.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:25 schreef exode het volgende:
Wat is het heerlijk weer, mag het zo de hele zomer blijven? Het koelt nu tenminste wel af 's nachts. Vanochtend meteen maar eens het achterstallige onderhoud in de tuin gedaan, met name de olijvenboom werd veel te groot.
En ik vind Omamushanga een geweldige naam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 17-06-2023 10:22:14 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Nou, wat regen in de nacht mag wat mij betreft ook wel, want het begint nu wel heel hard heel droog te worden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:25 schreef exode het volgende:
Wat is het heerlijk weer, mag het zo de hele zomer blijven? Het koelt nu tenminste wel af 's nachts. Vanochtend meteen maar eens het achterstallige onderhoud in de tuin gedaan, met name de olijvenboom werd veel te groot.
En ik vind Omamushanga een geweldige naam.
Ideaal zou dat zijn he, overdag een graad of 25/26 en dan 's nachts afkoelen en regen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, wat regen in de nacht mag wat mij betreft ook wel, want het begint nu wel heel hard heel droog te worden.
ze zijn ook allemaal drama. Die mensen werken overdag en dan moet je kind naar school. Die dingen kosten veel geld. Waar ik op zou letten: hoe gespecificeerd zijn de facturen, wat krijg je van je verzekering terug en wat zijn daarvoor de voorwaarden. Betaal je per afspraak of per maand ongeacht het aantal afspraken. En hoe makkelijk zijn afspraken in te plannen en te verplaatsen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ai nijna dat is niet best, die hooikoortsklachten![]()
Hier net van de tandarts een verwijzing naar de ortho gekregen voor de jongste (de oudste volgt waarschijnlijk over een half jaar als hij ook klaar is met wisselen). Nu aan het zoeken waar ik heen ga (tandarts wilde daarin niet sturen als alleen dat ik naar een echt orthodontist moest en niet naar een orthodontix-centrum (oid). Maar als ik de reviews lees van de praktijken hier in de buurt wordt ik alles behalve vrolijk. Wat een drama reviews allemaal. En daar moet ik dan uit kiezen.
Echt... het is zo'n dweil van een vent.... je hebt een fout gemaakt, zeg dat dan, zeik niet dat Microsoft iets verkeerd heeft gedaan of dat er een fout in het script zit, nee jij loopt te prutsen.quote:Excuus er zit een fout in het script waardoor niet de juiste personen worden geselecteerd als openstaande posten. Negeer deze mail maar even. Ik zal een nieuwe mail sturen met in de header NIEUW zodat u het kan herkennen als nieuw. Ga ik zo doen
Ja idd, als je mij geen brief wilt sturen dan moet je ook niet verwachten dat ik het ga betalen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:11 schreef Troel het volgende:
Ik heb met de eerste basisschool in de clinch gelegen omdat ze de facturen bleven sturen aan familie *naam van ex*. Tja, die mag ik niet open maken, daar hoor ik niet bij, die moesten ze maar naar vader sturen
Ook uitgelegd waarom en dat als ze de tenaamstelling zouden veranderen, het wel bij mij welkom was
Dat was teveel moeite. Nou, dan niet hoor, toedels
Ik heb een keer een herinnering van de garage gehad, dat was ook onterecht maar toen was ik net overgegaan van het betalen met mijn rekening naar het betalen met onze rekening, en daar staat de naam van N vooraan, en de garage stuurt mij een rekening, op mijn eigen naam.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:16 schreef Hupje het volgende:
Ik ben daar als MR-lid heel fel op, hoe de communicatie over de ouderbijdrage gaat.
Ik kreeg laatst wel een heel net en voorzichtig appje van de penningmeester van een clubje waar mijn kind dit jaar voor het eerst bij is. Of we het lidmaatschap hadden betaald. Hij kon het niet vinden in de administratie. Bleek ik niet betaald te hebben. Maar... Zij bleken ook geen factuur/bedrag/betaalverzoek aan ons te hebben verstuurdIk had bij het inschrijven al gevraagd hoe ik kon betalen en de reactie was toen, wacht op ons. Dus dat deed ik
Nu uiteraard meteen betaald.
Soneal had zich vanmorgen verslapen, ik had het ook niet door want ik sliep ook nog, N zit in Parijs en belde mij wakker dat hij Soneal geappt had maar geen reactie kreeg (nee, zijn telefoon lag nog beneden)quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Krijg ik net een sms van school, dan schiet ik al in een krampomdat zoon te laat was voor de les. Maar liefst 2 hele minuten!
Dit idd, Soneal gaat ook naar de orthodontist in Amersfoort, daar gaat hij nu naar school en volgend jaar ook, dus dan kan hij makkelijk tijdens of na school naartoe, het is ook allemaal zo ongeveer in dezelfde wijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:56 schreef livelink het volgende:
Wij zijn voor de meest praktische keuze gegaan, Hilliebillie. Mijn zoon zat toen al op de middelbare school in een plaats 17 km. van waar wij wonen. Ongeveer naast die school was een orthodontist. Dus dat leek ons handig. En dat was het ook. We hebben verder niet gekeken naar reviews en zo.
Dat is ook weer een heel nieuwe fase, hequote:Op woensdag 14 juni 2023 16:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel![]()
Ik ervaar vandaag een andere manier van spanning om iets wat een kind moet presteren. Mijn 13-jarige is as I speak aan het solliciteren bij Appie. Ik hoop zo voor haar dat ze aangenomen wordt.
Gelijk heb je, zeker als hij altijd op tijd isquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Soneal had zich vanmorgen verslapen, ik had het ook niet door want ik sliep ook nog, N zit in Parijs en belde mij wakker dat hij Soneal geappt had maar geen reactie kreeg (nee, zijn telefoon lag nog beneden)![]()
![]()
![]()
Enfin, ondanks het feit dat het 07.30 uur was zou het toch heel krap worden om op tijd (08.30) op school te zijn, dus ik heb Soneal gewoon tot 9 uur afwezig gemeld met als reden "anders", en heb hem lekker rustig laten ontbijten.
Hij is nooit te laat, ondanks het feit dat hij ver en lang moet reizen, dus ik had zoiets van "het is wel best".... het was ook de eerste nacht dat het weer lekker koel was na een paar warme nachten dus ik vond het wel prima dat hij de rust die hij nodig had gewoon gepakt had.
Ik zou zonder mijn neusspray, oogdruppels en tabletjes veel meer klachten hebbenquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ai nijna dat is niet best, die hooikoortsklachten![]()
Hier net van de tandarts een verwijzing naar de ortho gekregen voor de jongste (de oudste volgt waarschijnlijk over een half jaar als hij ook klaar is met wisselen). Nu aan het zoeken waar ik heen ga (tandarts wilde daarin niet sturen als alleen dat ik naar een echt orthodontist moest en niet naar een orthodontix-centrum (oid). Maar als ik de reviews lees van de praktijken hier in de buurt wordt ik alles behalve vrolijk. Wat een drama reviews allemaal. En daar moet ik dan uit kiezen.
Zo krijgt mijn man steeds uitnodigingen om ergens in Amerika te komen preken in een of andere kerk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:57 schreef Vicky het volgende:
Gefeliciteerd Troel
Ik krijg steeds mail van mijn naamgenoot alleen in haar achternaam zit een C, in de mijne dus niet.
Net weer een offerte voor kozijnen van haar huis, tijdje geleden een hele koopakte. Zo irritant.
Lekker van die cursusquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, zeker als hij altijd op tijd is![]()
Deze melding was na de pauze door verwarring waar gym was. De halve klas was dus te laat![]()
Ben me wel een keer lam geschrokken. Had hem voor school afgezet, kom thuis, krijg sms dat ie er niet was. Waren ze vergeten dat ie, op school, een cursus had![]()
Oh, spannend idd ook!quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel![]()
Ik ervaar vandaag een andere manier van spanning om iets wat een kind moet presteren. Mijn 13-jarige is as I speak aan het solliciteren bij Appie. Ik hoop zo voor haar dat ze aangenomen wordt.
Ik ben ook wel eens op mijn werk gebeld dat mijn dochter niet op school was gekomen en of ze ziek was? Ik schrok me helemaal lam, want ik had haar 's ochtends weg zien fietsen naar school. Dus ik was een beetje paniekerig en zei dat ze echt op school hoorde te zijn. Oh, dan gingen ze nog even kijken. Werd ik 5 minuten later teruggebeld dat ze inderdaad gewoon in de les was en dat de docent haar naam was vergeten te noteren. Waren een hele lange 5 minutenquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, zeker als hij altijd op tijd is![]()
Deze melding was na de pauze door verwarring waar gym was. De halve klas was dus te laat![]()
Ben me wel een keer lam geschrokken. Had hem voor school afgezet, kom thuis, krijg sms dat ie er niet was. Waren ze vergeten dat ie, op school, een cursus had![]()
Goed van haar zeg. En 13 jaar lijkt nog zo vreselijk jongquote:Op woensdag 14 juni 2023 19:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ze is gewoon aangenomen.Volgende week zaterdag verdere kennismaking en uitleg en een online cursus volgen en dan kan ze officieel aan de slag. Kleine meisjes worden veel te snel groot.
Buurjongen was 14 toen hij begon in een restaurant, afwassen, glazen afhalen, bezem door de toko heen dat soort dingen. Nu is hij 17 en serveert ook etc. Hij krijgt tijdens zijn werk visitekaartjes van andere restaurants in zijn handen, zo erg zitten ze allemaal om personeel verlegen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:42 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Nikki! Lekker aan de slag paar uurtjes per week. Goed gedaan van haar!
Volgens mij is er ook een kortingsregeling…
Hier een dertienjarige die graag de horeca in wil. Dus ze gaat proberen aan de slag te komen bij de strandtent. Ben benieuwd. AH is de tweede keus, mocht het niet lukken.
Livelink, ik denk dat ze blij zijn met al het personeel dat ze kunnen krijgen!
Ooooh, wat kruipt de tijd dan hequote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens op mijn werk gebeld dat mijn dochter niet op school was gekomen en of ze ziek was? Ik schrok me helemaal lam, want ik had haar 's ochtends weg zien fietsen naar school. Dus ik was een beetje paniekerig en zei dat ze echt op school hoorde te zijn. Oh, dan gingen ze nog even kijken. Werd ik 5 minuten later teruggebeld dat ze inderdaad gewoon in de les was en dat de docent haar naam was vergeten te noteren. Waren een hele lange 5 minuten![]()
Aan de andere kant heb ik school ook wel eens gebeld toen ik las dat er een fietser een ernstig ongeluk had gehad langs de route die mijn zoon fietste en heb ik gevraagd of ze even wilden controleren of hij wel op school was. Hebben ze toen ook braaf gedaan.
Ja dat is het ook wel. Als 13-jarige mag je in schoolweken alleen op zaterdag werken bijvoorbeeld, dus het zijn weinig uren. Kassawerk mag pas vanaf 15, dus het is vooral spiegelen/vakkenvullen op deze leeftijd.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Goed van haar zeg. En 13 jaar lijkt nog zo vreselijk jong![]()
Ik heb het idee dat het personeel dat ik zie in mijn AH toch wel wat ouder zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Soneal kan vrijdag met een glimmende koets naar het "Eindgala" gebracht worden... ik durfde er vanavond bijna niet mee te rijden uit angst dat ze vies zou worden, maar we zijn toch even gaan touren![]()
Ze is van januari 1999, dus ze is 24, een jonkie eigenlijk nogquote:Op donderdag 15 juni 2023 00:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh @:LeandraHoe oud is ze?
De ouwe hier, Mercedes 250 is nu 42 jaar. Helaas is de bodem compleet doorgeroest en heb ik geen idee hoe ie er nu uitziet. Staat ergens bij een garage. Heeft een elektrisch open dak wat niet meer open ging nadat ie was gespotenen slurpte 1 op 4
Maar moest huilen toen ik hoorde dat ie het waarschijnlijk niet gaat redden. Of ik moet een zak geld ergens vandaan toveren
![]()
Iemand enig idee? Ik heb al 40 jaar gaatjes in mn oren en draag al 25 jaar geen oorbellen meer. Maar nu is het gaatje in mn rechteroor ontstoken![]()
Geen zin om de ha te bellen en mn fysio weet het vast niet, dus.
Kan natuurlijk ook om andere reden geïrriteerd zijn. Insectenbeet of een keertje gekrabd of zo.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Iemand enig idee? Ik heb al 40 jaar gaatjes in mn oren en draag al 25 jaar geen oorbellen meer. Maar nu is het gaatje in mn rechteroor ontstoken![]()
Ik denk dat ik ook al minstens 10 jaar geen oorbellen meer draag, maar de gaatjes ontsteken nog regelmatig!quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh @:LeandraHoe oud is ze?
De ouwe hier, Mercedes 250 is nu 42 jaar. Helaas is de bodem compleet doorgeroest en heb ik geen idee hoe ie er nu uitziet. Staat ergens bij een garage. Heeft een elektrisch open dak wat niet meer open ging nadat ie was gespotenen slurpte 1 op 4
Maar moest huilen toen ik hoorde dat ie het waarschijnlijk niet gaat redden. Of ik moet een zak geld ergens vandaan toveren
![]()
Ik neem het in overwegingquote:Op woensdag 14 juni 2023 20:21 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna als een mondkapje helpt, zou ik het gewoon doen. Mondkapjes zijn best wel ingeburgerd nu![]()
Ik ga ze ook weer in mn tas doen. Als we in het park fietsen zijn er van die wolken mugjes. Die vliegen niet mn mond in (daar komt dat pond insecten ook niet vandaan) maar ze vliegen in mn neus. En das niet fijn
Zelfs dát is tegenwoordig oud voor een auto hoorquote:Op donderdag 15 juni 2023 01:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is van januari 1999, dus ze is 24, een jonkie eigenlijk nog
Nou, er zat ineens een korstje op😳 en het gaatje zelf voelt ook dik. Ik heb gister een ontsmettings spulletje erop gedaan. Moet ik maar vaker doen dan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 06:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook om andere reden geïrriteerd zijn. Insectenbeet of een keertje gekrabd of zo.
Ik zou ontsmetten met alcohol en er proberen zoveel mogelijk van af te blijven.
Ah, het gebeurt dus vaker! Ik kon helemaal niks over ontstoken oorbelgaatjes vinden, behalve nieuw gepriktquote:Op donderdag 15 juni 2023 08:14 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook al minstens 10 jaar geen oorbellen meer draag, maar de gaatjes ontsteken nog regelmatig!
Doe dat, in overweging nemenquote:Op donderdag 15 juni 2023 08:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik neem het in overwegingeigenlijk zou ik het eens moeten proberen.
Die wolken mugjes zijn ook smerig ja, overal zitten ze dan.
Qua ontstoken gaatje... geen idee. Schoon houden en niet aanzitten?
Als je de huisarts niet wilt bellen kijk je het toch nog een dag aan? Tenzij je er veel last van hebt, dan zou ik even overleggen. Als het erger wordt, dan zou ik denk ik toch geneigd zijn om voor het weekend nog even te overleggen met de huisarts.
Over een tijdje, morgen of overmorgen of zo, komt er pus uit en dan is het zo over.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zelfs dát is tegenwoordig oud voor een auto hoor
[..]
Nou, er zat ineens een korstje op😳 en het gaatje zelf voelt ook dik. Ik heb gister een ontsmettings spulletje erop gedaan. Moet ik maar vaker doen dan.
[..]
Ah, het gebeurt dus vaker! Ik kon helemaal niks over ontstoken oorbelgaatjes vinden, behalve nieuw gepriktmaar niet ouwe. Dacht, ik heb weer wat hoor
[..]
Doe dat, in overweging nemenIk ga ze zo ook weer in mn tas stoppen. Vliegjesvrij fietsen, lijkt me heerlijk.
Neuh, de ha laat ik even voor wat ie is. Na zijn blunder van mijn nekhernia en het bleek tospruts ik zelf wel. Ik weet nu dat het vaker kan gebeuren dus het zal wel weer overgaan
Hoewel dat niet aanzitten wordt wel een dingetje. Ik pulk steeds aan dat korstje
![]()
![]()
Dank jullie wel
Ah, fijn vooruitzichtquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:02 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Over een tijdje, morgen of overmorgen of zo, komt er pus uit en dan is het zo over.
Niks met een nette korte broek. Waarom zouden dames wel in een rok mogen en mannen bij deze achterlijke temperaturen verplicht in een lange broek moeten? Buiktruitjes en strandslippers vind ik dan weer niet kunnen...quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:31 schreef exode het volgende:
Juul is op schoolreisje, mevrouw had in de bus DE plek, bovenin op de eerste rij, dus letterlijke eerste rang. Ze had er enorm veel zin in.
Ik zit vandaag op kantoor en kijk verwonderd om me heen. Ik zie korte broeken, buiktruitjes, teenslippers (de strandversies he), ben ik nou zo oud, ik vind het bijzonder om zo op kantoor rond te lopen.
Nou die dus, ik vind dat dus ook niet kunnen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:38 schreef amaranta het volgende:
Slippers zijn voor op het strand. En dan heb ik het over die plastic Havaianas enzo. Die horen niet in op een kantoor of als leerkracht.
Er is airco in ons kantoor he.....(en hoera hij doet het goed dit jaar)quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niks met een nette korte broek. Waarom zouden dames wel in een rok mogen en mannen bij deze achterlijke temperaturen verplicht in een lange broek moeten? Buiktruitjes en strandslippers vind ik dan weer niet kunnen...
Die is gewoon een cupmaat of 3 te klein.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef amaranta het volgende:
En de underboob?
Of heeft deze dame gewoon een te kleine bikini aan?
https://www.flair.nl/toda(...)de-winkels~b34aef8e/
Let's agree to disagree op kortebroekenvlak ;-) Tenzij veiligheidsissues of werkuniform oid vind ik dat een nette (!) korte broek moet kunnen. Ook op kantoor in de airco. Teenslippers en buiktruitjes vind ik dan weer niet kunnen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:07 schreef exode het volgende:
[..]
Er is airco in ons kantoor he.....(en hoera hij doet het goed dit jaar)
Het is eerder de combinatie korte broek met slippers, het totaalplaatje dus.
Ik heb ooit gewerkt op een kantoor en die hadden het uitgezocht. Ergens zijn dus formeel kantooretiquetteregels uitgeschreven blijkbaar, maar blote benen bij vrouwen zijn volgens die richtlijnen ook niet toegestaan en vrouwen moeten dus altijd een panty aan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niks met een nette korte broek. Waarom zouden dames wel in een rok mogen en mannen bij deze achterlijke temperaturen verplicht in een lange broek moeten? Buiktruitjes en strandslippers vind ik dan weer niet kunnen...
Ik zou zeggen: doe maar geen underboob op kantoor. Tieten leiden sowieso al af, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef amaranta het volgende:
En de underboob?
quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: doe maar geen underboob op kantoor. Tieten leiden sowieso al af, is mijn ervaring.
Ik draag sowieso alleen korte broeken in mijn vrije tijd, maar da's omdat dat niet lekker zit op onze bureaustoelen. Ik draag naar kantoor vooral heel erg veel jurken. Deze heb ik vandaag aan met een paar zwarte pumps:quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:41 schreef Hupje het volgende:
Ik doe dus echt niks tot boven de knie aan naar m'n werk (school). Blote schouders wel als de mussen van het dak vallen, maar dan wel iets wat een beetje bedekt en bijv geen spaghetti bandjes. Collega's moeten het zelf weten, ik voel me daar niet prettig bij.
Ik heb niet hetzelfde classy kapsel, maar voel me ook altijd wel classy in deze jurk. Cirkelrok, hak en een simpel shirtje overigens ook. Ik hou ervanquote:
Haha. Das net zoiets als bij de kapper komen met een foto… je krijgt het kapsel maar niet het hoofd.. en vaak pakt het bij jou dan anders uitquote:Op donderdag 15 juni 2023 16:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb niet hetzelfde classy kapsel, maar voel me ook altijd wel classy in deze jurk. Cirkelrok, hak en een simpel shirtje overigens ook. Ik hou ervan![]()
Ik ook niet hoor. Gewoon altijd lange broek aan naar werk en altijd mouwen. Alleen thuis en in de tuin durf ik een jurk aan te doen. Korte broeken heb ik niet eens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:41 schreef Hupje het volgende:
Ik doe dus echt niks tot boven de knie aan naar m'n werk (school). Blote schouders wel als de mussen van het dak vallen, maar dan wel iets wat een beetje bedekt en bijv geen spaghetti bandjes. Collega's moeten het zelf weten, ik voel me daar niet prettig bij.
Light blue van D&G. Ik vind hem het hele jaar heerlijk maar het is een vrij frisse geur.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:17 schreef amaranta het volgende:
Oh en tips voor een frisse zomer parfum.
Jill Sun valt al af
Snag tightsquote:Op donderdag 15 juni 2023 19:16 schreef amaranta het volgende:
Hoe heten ook alweer die ene leggings die je onder een jurkje kan dragen. Waar iedereen hier zo wild van is?
Thnkx. Ik zat met snuggs in m’n hoofd maar dat is menstruatie ondergoed.quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snag tights
En ik draag zelden of nooit parfum meer sinds ik kinderen heb, maar vind op een zomerse dag die appel van DKNY wel heerlijk ruiken.
Die heb ik ook!quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:38 schreef exode het volgende:
[..]
Light blue van D&G. Ik vind hem het hele jaar heerlijk maar het is een vrij frisse geur.
Een van mijn favoriete luchtjes.quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:46 schreef Morgane89 het volgende:
Davidoff Cool Water is ook heel lekker fris.
Heel herkenbaar dit, mij zul je nog steeds niet zo snel in het openbaar in een jurk tegen komen, maar die kans is wel groter geworden. Voor vakantie heb ik wel zomerjurken (handig voor over de zwemkleding). En zo bouw ik dat langzaam uit. Daarentegen ga ik gerust in mijn oerlelijke kippen-onesie mijn berging (naast de voordeur) in, en in de winter breng ik op mijn vrije dag de kinderen gewoon in mijn oude vroeger zwarte joggingsbroek naar school. En ik haal ze ook gewoon op in korte broek!quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:37 schreef Hupje het volgende:
Leuk! @:Tink89 Ik voel me erg oncomfortabel in jurkjes. Voel me al onzeker en heb een stom postuur. Ik heb nu 1 jurkje wat ik thuis aan doe. Om me er in het openbaar mee te vertonen is nog wel een drempel over
GADverquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef amaranta het volgende:
En de underboob?
Jij hebt sowieso misselijk goeie benen voor een recent bevallen vrouwquote:Op donderdag 15 juni 2023 18:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb besloten dat ik nu eens schijt ga hebben aan mijn opvattingen over mijn benen en gewoon korte broeken draag (niet op mijn werk overigens, daar ben ik toch niet). Ze worden in ieder geval niet aantrekkelijker van altijd ingepakt zitten. En ik heb een lange en een korte voedingsjurk gekocht dus daar moet ik het mee doen deze zomer.
Ik baar toch niet met mijn benen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt sowieso misselijk goeie benen voor een recent bevallen vrouw
Dank! Wat vreemd dat ze hem dan wel willen laten afzwemmen. Ik snap dat ze voor het eind van het schooljaar nog even ruimte willen maken voor nieuwe aanwas, maar het gat is toch wel zo’n bekend struikelblok dat je gewoon moet kunnen? De kinderen moesten bij ons 2x de borstcrawl doen omdat het (door wat onduidelijke instructie) de eerste keer bij veel kinderen rommelig ging. Dus best streng allemaal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:17 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
En gefeliciteerd Phaidra! Mijn zoon mag zaterdag afzwemmen voor B. Hadden we absoluut niet op gerekend, ik vind hem nog slecht zwemmen en hij heeft het gat nog geen enkele keer (voor zijn B) gehaald. Mijn verwachtingen liggen dus ook laag.
Dit inderdaad, bij A was er 1 meisje wat niet door het gat kwam. Ze hebben haar nog heel wat keren laten proberen, maar het lukte echt niet (niet eens in de buurt). Ze werd met ouders naar de kleedruimte gestuurd waarna gezegd werd dat iedereen het diploma had gehaald.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar ik hoop dat hij het ook gewoon haalt. Het is zo sneu als het niet lukt.
Van B naar C gaat ook lekker snel. Dat was bij mijn zoon in 6 weken geregeld. Mijn zoon kon goed zwemmen, maar was dromerig en daarom langzaam. Bij C moeten ze best veel banen doen en op een gegeven moment waren alle zwemmers al klaar en was hij nog niet eens halverwege. Toen werd er zelfs nog omgeroepen dat snelheid geen issue was bij het examen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:50 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dit inderdaad, bij A was er 1 meisje wat niet door het gat kwam. Ze hebben haar nog heel wat keren laten proberen, maar het lukte echt niet (niet eens in de buurt). Ze werd met ouders naar de kleedruimte gestuurd waarna gezegd werd dat iedereen het diploma had gehaald.![]()
Onze kleuter zwemt over 2 weken af voor B.![]()
We gaan nog door voor C daarna. Valt me op dat er (in verhouding) weinig doorgaan voor C. Ik kan het me voorstellen hoor, hier gaat het allemaal voorspoedig dus we gaan gewoon door.
Zo’n aanwas is er bij ons ook niet, er gaan max 3 kinderen nieuw bij gaan komen straks, en van zijn huidige groepje van vier zijn er twee die sowieso door gaan naar de C-groep, en de derde ook verwacht ik. Ik hoop maar dat ze geoefend hebben met het gat op verdere afstand dan noodzakelijk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dank! Wat vreemd dat ze hem dan wel willen laten afzwemmen. Ik snap dat ze voor het eind van het schooljaar nog even ruimte willen maken voor nieuwe aanwas, maar het gat is toch wel zo’n bekend struikelblok dat je gewoon moet kunnen? De kinderen moesten bij ons 2x de borstcrawl doen omdat het (door wat onduidelijke instructie) de eerste keer bij veel kinderen rommelig ging. Dus best streng allemaal.
Maar ik hoop dat hij het ook gewoon haalt. Het is zo sneu als het niet lukt.
Dat is wel raar. Heb je het nog nagevraagd of ga je het hem laten proberen? Bij B is het gat op 6m.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:17 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn zoon mag zaterdag afzwemmen voor B. Hadden we absoluut niet op gerekend, ik vind hem nog slecht zwemmen en hij heeft het gat nog geen enkele keer (voor zijn B) gehaald. Mijn verwachtingen liggen dus ook laag.
Mijn man doet meestal de zwemles van zoon, die zwemt direct na m’n dochters dus we doen estafette. Ik hoorde dit pas toen hij maandag met het afzwem-papiertje thuis kwam. De zwemleraar vond hem niet beter of slechter zwemmen dan de rest volgens man, maar het gat hadden ze deze week niet gedaan. We gaan het zien. Vorige keer vond ik ze ook redelijk streng, met ook echt een ander team leraren erbij om te beoordelen. Leek iig meer dan een formaliteit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:06 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is wel raar. Heb je het nog nagevraagd of ga je het hem laten proberen? Bij B is het gat op 6m.
Bij onze vereniging moeten we echt streng zijn voor het afzwemmen. Zoon mocht de vorige keer ook niet afzwemmen voor C. Hij zwemt nu beter, dus ik hoop voor hem dat hij dit keer wel mag.
Ervaringsdeskundige. Inmiddels ben ik er wel achter dat dit in deze vorm niet bij mij past.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:07 schreef exode het volgende:
Dat is wel heel sneu FF, beterschap daar, hopelijk is het er nu uit en knappen ze snel op!
Wat voor cursus doe je Nijna?
Wij staan alweer in de startblokken om te gaan sporten, eerst de kinderen op school afgooien. Het huis is heerlijk afgekoeld vannacht, alle ramen wagenwijd open gehouden.
En zwemmen, B mag donderdag voor Junior Redder 2 afzwemmen. Hij is supertrots. Juul begint hopelijk in september met A en die gaat door tot minstens diploma C. Hier wordt gezwommen in de Vecht en in de Plassen, beide natuurwater, beide koud en beide erg diep. Dus ik vind het wel een must.
Willem heeft gisteren proefgezwommen voor zijn A. We horen vandaag of morgen of ie daadwerkelijk op mag. Ik vind dat ie het beste zwemt van heel zijn groepje, maar ja… ik ben natuurlijk zijn moederquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Och FFJammer van het feestje maar zo is het geen doen. Beterschap
![]()
Hier werd eerst proefgezwommen voor het afzwemmen. Dan kreeg je te horen of je kind wel of niet mocht afzwemmen. Het eigenlijke afzwemmen werd dus écht alleen gedaan als het zeer waarschijnlijk was dat een kind het ging halen.
Zoon heeft een C certificaat. Na een les of tig waar hij de koprol niet durfde, vond ik het wel genoegDe rest ging prima maar hij struikelde over de koprol en om dan door te gaan... Gaf hem frustraties en mij net zo goed. Dus besproken en toen mocht hij afzwemmen voor C maar zonder koprol. Staat er ook bij, dacht ik.
Ik ga dit weekend dochter en haar kersverse gezinnetje helpen
Edit: 13 C lessen gehad![]()
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:37 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Willem heeft gisteren proefgezwommen voor zijn A. We horen vandaag of morgen of ie daadwerkelijk op mag. Ik vind dat ie het beste zwemt van heel zijn groepje, maar ja… ik ben natuurlijk zijn moeder![]()
Kevin heeft 4 lessen gehad in badje 1 en zat gisteren opeens in badje 2. Die gaat als een raket.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zó jaloers, @:mushanga71, ik kan niet wachten tot ik oma word.
Het is wat dubieus om dat hardop te zeggen als je kinderen 12 en 13 zijn, zo heb ik gemerkt.quote:
quote:Ik moest vorige week zo lachen;
Als ik voor een spoorwegovergang moet stoppen dan doe ik met Soneal vaak "Komt de trein van links of van rechts?", deze keer zat kleinzoon van 4½ naast me en we stonden voor gesloten spoorbomen.
Dus ik zeg tegen kleinzoon: "Wat denk je? Komt de trein van die kant (rechts) of van die kant (links)?"
Kz wees naar links, dus ik zei "Okay, dan zegt oma die kant (rechts)".
De trein kwam van rechts, ik keek naar Kz, die was teleurgesteld aan het nadenken en zei toen: "Ik zei dat hij naar die kant zou gaan, dus ik heb gewonnen!"
![]()
Hij wist wel dat hij geen gelijk had, want het "en jij niet" ontbrak aan het eind van zijn zin
Het komische is dat onze kinderen onze bejaardenbak (Honda) met raam in het dak (niet te openen, maar wel af te sluiten) hartstikke stoer vinden, al vinden ze Tesla's nog stoerder.quote:En hij vindt het geweldig dat hij in mijn auto voorin mag, zoveel meer zicht, met het dak open helemaal.
Ik heb ook een kinderzonnebril in de passagiersdeur liggen die heel erg op mijn RayBan lijkt, dus dan zitten we samen met onze zonnebrillen op te genieten
"Oma, ik mag naast jou hè..."
Mijn oudste had het ook met afzwemmen voor B. Het lukte hem niet (in de zwemlessen altijd wel, het was puur de spanning) en de situatie werd heel onpedagogisch aangepakt. Na afloop moest hij opnieuw. 3x lukte het niet en hij werd steeds verdrietiger en in paniek, dat hielp natuurlijk totaal niet. Toen hebben we eerst even een break genomen om te kalmeren en zijn we daarna samen gegaan (ouders mochten mee het water in bij het watertrappelen, dat was wel een gelukje). En toen lukte het tochquote:Op donderdag 15 juni 2023 23:50 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dit inderdaad, bij A was er 1 meisje wat niet door het gat kwam. Ze hebben haar nog heel wat keren laten proberen, maar het lukte echt niet (niet eens in de buurt). Ze werd met ouders naar de kleedruimte gestuurd waarna gezegd werd dat iedereen het diploma had gehaald.![]()
Onze kleuter zwemt over 2 weken af voor B.![]()
We gaan nog door voor C daarna. Valt me op dat er (in verhouding) weinig doorgaan voor C. Ik kan het me voorstellen hoor, hier gaat het allemaal voorspoedig dus we gaan gewoon door.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zó jaloers, @:mushanga71, ik kan niet wachten tot ik oma word.
Nou, zeg nooit nooit kan ik je vertellenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:45 schreef exode het volgende:
Wij worden nooit oma, B gaat in de jungle wonen en wil geen kinderen. Juul gaat met hem mee naar de jungle want anders mist ze hem zo.
Dus nou ja, over een paar jaar hebben we onze handen vrij denk ik.
Zegt de vrouw die ook nooit kinderen wilde.
Je kan ze noemen zoals je wilt, wij weten de echte namen toch niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:54 schreef Leandra het volgende:
Ik moet een keer nicknames gaan bedenken, want straks is het anders Kz1 en Kz2.
Nou zou ik Kz1 dus Zayn kunnen noemen, dat dan wel weer
True.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je kan ze noemen zoals je wilt, wij weten de echte namen toch niet.
De oudste zoon of de oudste kleinzoon?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
True.
Zayn of Zane voor de oudste dan maar, dat is makkelijk als Z1 te onthouden
Ik kan er ook Shane van maken, dat klinkt een beetje Iers, maar dat is dezelfde voorletter als Soneal, dus dat is niet handig.
Ik denk dat mijn schoonouders dat gevoel ook een beetje hadden. Ze hadden rond de uitgerekende datum een vakantie geboekt (die stond al langer gepland). Die lieten ze gewoon staan en zeiden ook letterlijk dat het niet zo erg zou zijn als ze de baby pas na een week zouden zien, want hij blijft toch wel langer klein? Ze hebben het nooit echt gezegd met zoveel woorden, maar hier hebben ze echt spijt van gehad. Zodra de oudste was geboren waren ze echt verliefd op hem en lieten ze geen kans onbenut om hem te zien en te knuffelen. Hij kwam wat eerder, dus ze moesten de volle 3 weken vakantie wachten tot ze langs konden komenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Jouw beurt komt echt nog wel
![]()
Voor mij kwam het compleet onverwachts, had echt geen idee. Dochter riep altijd dat ze géén kinderen wilde. Nou riep ik dat tot mn 25e ookmaar toen ik ineens een appje met de echo kreeg... Heb ook nooit echt oma ambities gehad, eigenlijk
Ik vind het hartstikke leuk hoor, maar moet er nog wel ingroeien, zeg maar
![]()
![]()
Ik ben het levende bewijsquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, zeg nooit nooit kan ik je vertellen
Oooh, das idd best pijnlijk, zeker omdat jouw moeder er niet voor je kon zijnquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn schoonouders dat gevoel ook een beetje hadden. Ze hadden rond de uitgerekende datum een vakantie geboekt (die stond al langer gepland). Die lieten ze gewoon staan en zeiden ook letterlijk dat het niet zo erg zou zijn als ze de baby pas na een week zouden zien, want hij blijft toch wel langer klein? Ze hebben het nooit echt gezegd met zoveel woorden, maar hier hebben ze echt spijt van gehad. Zodra de oudste was geboren waren ze echt verliefd op hem en lieten ze geen kans onbenut om hem te zien en te knuffelen. Hij kwam wat eerder, dus ze moesten de volle 3 weken vakantie wachten tot ze langs konden komen.
Voor mij was het eerlijk gezegd ook een anticlimax. Schoonouders op vakantie, mijn eigen moeder was al zo ziek dat ze niet zelfstandig langs kon komen en zussen gewoon aan het werk de hele week. En ik wilde zo graag mijn mooie baby showen.
Op de plek waar we een 9jarige kwijt zouden kunnen, staat een roze hoekbankquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:30 schreef exode het volgende:
Mijn schoonouders kwamen bij beide kinderen na een week een keer aankakken.
/Verdere gezeik laat ik lekker zitten
Wil iemand B adopteren? Wij denken erover om een roze hoekbank te kopen en hij is nu enorm boos. Wil dan een bank voor zichzelf die niet roze is. Dus wie heeft geen roze bank en heeft plek voor een 9jarige?
Nou, ik weet het niet, hoor. Vooral dochter is er heel zeker van: ze gaat géén kinderen baren. Zoon doet er niet zo moeilijk over, maar ik zie hem er wel voor aan een verstokte vrijgezel te worden. Zo komt het er natuurlijk niet van.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:16 schreef Mushanga71 het volgende:
![]()
Voor mij kwam het compleet onverwachts, had echt geen idee. Dochter riep altijd dat ze géén kinderen wilde. Nou riep ik dat tot mn 25e ookmaar toen ik ineens een appje met de echo kreeg... Heb ook nooit echt oma ambities gehad, eigenlijk
![]()
![]()
Een bejaardenhonda...quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
Het komische is dat onze kinderen onze bejaardenbak (Honda) met raam in het dak (niet te openen, maar wel af te sluiten) hartstikke stoer vinden, al vinden ze Tesla's nog stoerder.
Dochter wil best wel een kind, maar eigenlijk wil ze niet baren. Dus ik ben benieuwd hoe zich dat ontwikkelt, aangezien ze aangeeft wel op jongens te vallen en niet op meisjes.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet, hoor. Vooral dochter is er heel zeker van: ze gaat géén kinderen baren. Zoon doet er niet zo moeilijk over, maar ik zie hem er wel voor aan een verstokte vrijgezel te worden. Zo komt het er natuurlijk niet van.
Nah, moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten. Ik neem wel een hond als er geen kleinkinderen komen.
Ik geloof dat onze dochter sowieso liever een hond zou hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dochter wil best wel een kind, maar eigenlijk wil ze niet baren. Dus ik ben benieuwd hoe zich dat ontwikkelt, aangezien ze aangeeft wel op jongens te vallen en niet op meisjes.
Ik had mijn gedachten niet beter kunnen verwoorden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:08 schreef livelink het volgende:
gun ik mijn kinderen een leven zonder kinderen![]()
Dit staat er erger dan ik bedoel. Het feit is dat mijn leven beter zou zijn geweest zonder kinderen. Veel minder stress en zorgen en veel meer zelfontplooiing.
Topkarquote:
Weer een Akita?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet, hoor. Vooral dochter is er heel zeker van: ze gaat géén kinderen baren. Zoon doet er niet zo moeilijk over, maar ik zie hem er wel voor aan een verstokte vrijgezel te worden. Zo komt het er natuurlijk niet van.
Nah, moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten. Ik neem wel een hond als er geen kleinkinderen komen.
Schoondochter is over ruim 5 weken uitgerekend, maar Zayne kwam ook ruim een week na de uitgerekende datum (kind van z'n vaderquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:16 schreef Mushanga71 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Whaha @:Leandra Hoe goed ken je je kleinzoon![]()
En ik zie jullie al zitten, samen voorin met een zonnebrillen op![]()
Wanneer word je ook weer voor de 2e keer oma, al snel dacht ik toch?
Zover is het hier nog lang niet. Zoon is wel al plannen aan het maken voor als baby groter is. Dat wordt nog wat
Daar is mijn dochter voor nu overheen, de wens voor een hond.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geloof dat onze dochter sowieso liever een hond zou hebben.
Ik snap wel dat baren geen heel feestelijk vooruitzicht is, zeker op die leeftijdquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dochter wil best wel een kind, maar eigenlijk wil ze niet baren. Dus ik ben benieuwd hoe zich dat ontwikkelt, aangezien ze aangeeft wel op jongens te vallen en niet op meisjes.
Oudste kleinzoonquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
De oudste zoon of de oudste kleinzoon?
Jep, ik ookquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap wel dat baren
[..]
Ik snap wel dat baren geen heel feestelijk vooruitzicht is, zeker op die leeftijd
Ik houd het wel bij Japanse boompjes!quote:
Oh mên, ik durfde niet eens een vakantie te boeken voor mijn schoondochter bevallen was, dat heb ik overigens wel letterlijk de maandag daarna gedaanquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn schoonouders dat gevoel ook een beetje hadden. Ze hadden rond de uitgerekende datum een vakantie geboekt (die stond al langer gepland). Die lieten ze gewoon staan en zeiden ook letterlijk dat het niet zo erg zou zijn als ze de baby pas na een week zouden zien, want hij blijft toch wel langer klein? Ze hebben het nooit echt gezegd met zoveel woorden, maar hier hebben ze echt spijt van gehad. Zodra de oudste was geboren waren ze echt verliefd op hem en lieten ze geen kans onbenut om hem te zien en te knuffelen. Hij kwam wat eerder, dus ze moesten de volle 3 weken vakantie wachten tot ze langs konden komen.
Voor mij was het eerlijk gezegd ook een anticlimax. Schoonouders op vakantie, mijn eigen moeder was al zo ziek dat ze niet zelfstandig langs kon komen en zussen gewoon aan het werk de hele week. En ik wilde zo graag mijn mooie baby showen.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd het wel bij Japanse boompjes!
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ooh, eind juli dan ergensquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schoondochter is over ruim 5 weken uitgerekend, maar Zayne kwam ook ruim een week na de uitgerekende datum (kind van z'n vader).
Moet er echt niet aan denken om zo lang te wachten tot ik hem gezien hadquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:30 schreef exode het volgende:
Mijn schoonouders kwamen bij beide kinderen na een week een keer aankakken.
/Verdere gezeik laat ik lekker zitten
Wil iemand B adopteren? Wij denken erover om een roze hoekbank te kopen en hij is nu enorm boos. Wil dan een bank voor zichzelf die niet roze is. Dus wie heeft geen roze bank en heeft plek voor een 9jarige?
Ik denk dat mijn schoonouders zich aan de ene kant niet wilden opdringen en aan de andere kant gewoon heel erg onderschat hebben wat voor impact een kleinkind op hen zou hebben. No hard feelings hoor, ze hebben het dubbel en dwars goed gemaakt over de jarenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh mên, ik durfde niet eens een vakantie te boeken voor mijn schoondochter bevallen was, dat heb ik overigens wel letterlijk de maandag daarna gedaan
En damn, wat een situatie verder
Elke kleur is prima volgens B maar GEEN roze. Het is ook zwaar he voor mijnheer in een vrouwen huishouden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:22 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Moet er echt niet aan denken om zo lang te wachten tot ik hem gezien had![]()
Maar goed, je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, helaas.
Kan je geen roze bank doen met een blauw gedeelte voor B? Of een blauwe, of welke kleur hij mooi vindt, stoel erbij?
Zoon vroeg laatst of ik geen broertje voor hem kan adopteren, dus ook daar zie ik kansenen wij hebben een rood/bruine bank
Noem het fuchsia? Lichtrood? Misschien werkt datquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:37 schreef exode het volgende:
[..]
Elke kleur is prima volgens B maar GEEN roze. Het is ook zwaar he voor mijnheer in een vrouwen huishouden.
Deze:quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Noem het fuchsia? Lichtrood? Misschien werkt dat.
Ik ben wel benieuwd welke bank jullie op het oog hebben!
Echt hequote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:37 schreef exode het volgende:
[..]
Elke kleur is prima volgens B maar GEEN roze. Het is ook zwaar he voor mijnheer in een vrouwen huishouden.
Ja, wij willen echt een plofbank. Heerlijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh no @:BEHopelijk valt de schade aan je auto mee.
@:exode zo'n bank is wel![]()
hoor! Wij hebben een dergelijk model sinds november en zouden nooit meer anders willen.
Ja, daar vind ik dus van iedereen weinig van - behalve van mezelfquote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:19 schreef LeSage het volgende:
Ik las trouwens gisteren over geen korte broeken en jurkjes.
Kijk eens om je heen, hoeveel dunne, dikke, bruine, witte benen je allemaal ziet. Glad of net niet helemaal geschoren, met spataderen of rimpels. En hoeveel vind je daar zelf van? Want je bent voor niemand zo belangrijk als je zelf denkt. Vaak zijn we zo zelfbewust over ons uiterlijk terwijl anderen er helemaal niets van vinden.
(En dan nog, vinden ze er maar lekker iets van)
Het zal me ook worst wezen. Tenzij ik een prednisonkuur heb en bij Ikea achter iemand op de roltrap sta met een korte jurk aan en niet zulke mooie benenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:19 schreef LeSage het volgende:
Oooh, dat moment ook dat je ontdekt wat er mis is gegaan BE. Dan kun je wel janken ja.
Kijk eens om je heen, hoeveel dunne, dikke, bruine, witte benen je allemaal ziet. Glad of net niet helemaal geschoren, met spataderen of rimpels. En hoeveel vind je daar zelf van? Want je bent voor niemand zo belangrijk als je zelf denkt. Vaak zijn we zo zelfbewust over ons uiterlijk terwijl anderen er helemaal niets van vinden.
Oepsquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:25 schreef BE het volgende:
Oh man... wat ik nou toch vanmiddag had!![]()
Ik was voor mijn werk bij een verzorgingshuis, meneer was gisteren overleden en kwam vandaag naar huis.
Dus ik zet mijn auto even dubbel, snelsnel mijn spullen naar binnen en daarna even snel geparkeerd en snel naar binnen.
Staan we in de hal te wachten en er komt iemand binnen en die loopt naar iemand van het personeel en ik hoor haar iets zeggen over de auto van de begrafenisondernemer.
Dus ik dacht 'Huh? Volgens mij sta ik best ok geparkeerd' dus ik loop erheen en vraag of ik mij auto misschien weg moet halen. 'Ja, zegt ze, want hij staat midden tussen de plantjes'.Was ik mijn handrem vergeten en hij is dus zo achteruit, dwars door een plantsoen in het volgende plantsoen tegen een grote betonnen bak tot stilstand gekomen...
![]()
En ik heb hem net 3 weken! En mijn trekhaak was ingeklapt.
Echt, ik schaamde me dood!Gelukkig betrof het lavendel en die leken vrij ongedeerd toen ik er op de terugweg nog een keer overheen gereden was. (Dat ging echt niet anders). Ik heb haar maar een visitekaartje gegeven voor als er wel iets hersteld zou moeten worden.
En trouwens nog heel veel mazzel met de betonnen bak, want een paar meter daarachter zat een laag balkon, dat had me echt mijn achterruit gekost.
Oh, en er mag gelachen worden hoor, want stiekem moest ik wel een beetje lachen om die mw die zich met name heel druk maakte over de plantjes ipv over een auto die tegen een betonnen bak was geland.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:25 schreef BE het volgende:
Oh man... wat ik nou toch vanmiddag had!![]()
Ik was voor mijn werk bij een verzorgingshuis, meneer was gisteren overleden en kwam vandaag naar huis.
Dus ik zet mijn auto even dubbel, snelsnel mijn spullen naar binnen en daarna even snel geparkeerd en snel naar binnen.
Staan we in de hal te wachten en er komt iemand binnen en die loopt naar iemand van het personeel en ik hoor haar iets zeggen over de auto van de begrafenisondernemer.
Dus ik dacht 'Huh? Volgens mij sta ik best ok geparkeerd' dus ik loop erheen en vraag of ik mij auto misschien weg moet halen. 'Ja, zegt ze, want hij staat midden tussen de plantjes'.Was ik mijn handrem vergeten en hij is dus zo achteruit, dwars door een plantsoen in het volgende plantsoen tegen een grote betonnen bak tot stilstand gekomen...
![]()
En ik heb hem net 3 weken! En mijn trekhaak was ingeklapt.
Echt, ik schaamde me dood!Gelukkig betrof het lavendel en die leken vrij ongedeerd toen ik er op de terugweg nog een keer overheen gereden was. (Dat ging echt niet anders). Ik heb haar maar een visitekaartje gegeven voor als er wel iets hersteld zou moeten worden.
En trouwens nog heel veel mazzel met de betonnen bak, want een paar meter daarachter zat een laag balkon, dat had me echt mijn achterruit gekost.
Oh, en er mag gelachen worden hoor, want stiekem moest ik wel een beetje lachen om die mw die zich met name heel druk maakte over de plantjes ipv over een auto die tegen een betonnen bak was geland.
Ze hebben tot 9:30 en 10:00 geslapen en dat heeft ze goed gedaan! Ze hadden nog niet zoveel eetlust maar in de middag kwam dat een beetje terug en leken ze eigenlijk wel weer fit. Alleen Lala klaagt nog dat ze een beetje buikpijn heeft, maar dat is sowieso een pieperd, dus dat is lastig te beoordelen of ze er echt nog last van heeft. Ik hoop in ieder geval op een goede nacht, daar zijn vooral wij zelf wel aan toe, ik heb sinds 3:30 vannacht niet meer geslapen.quote:
Wat dat betreft is een vakantie naar de VS wel echt een aanrader! Daar zie je figuren in outfits lopen die meerdere maten te klein lijken te zijn, maar hebben daar gewoon schijt aan. En het zijn dan geen joggingspakken of makkelijke kleding uit gemak, maar kleding waaraan je kunt zien dat het wel met zorg uitgekozen en aangetrokken is.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:19 schreef LeSage het volgende:
Oooh, dat moment ook dat je ontdekt wat er mis is gegaan BE. Dan kun je wel janken ja.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:01 schreef FlyingFish het volgende:
BE, lavendel is wel een goede plant om doorheen te rijden als je dat dan toch doet. Die zijn redelijk goedkoop gelukkig!
Aww, beterschap! Hopelijk heeft hij hetzelfde virus als mijn meiden lijken te hebben, dan zou hij er ook weer snel vanaf moeten zijn. Ik hoop dat vannacht meevalt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:29 schreef Hupje het volgende:
[..]![]()
Fijn dat je dames opknappen. Ik was nog even een boodschap doen en naar de bieb met zoon, maar dat hebben we halverwege afgebroken omdat hij niet lekker werd. Fiks gespuugd en ligt nu te slapen. Ik ben benieuwd naar de komende nacht
Sterkte met de hooikoorts, niks aan. Met medicatie hier nog steeds klachten, maar wel leefbaar.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:39 schreef LeSage het volgende:
Nou, mijn hooikoorts heeft inmiddels de afmeting bereikt dat ik neusspray, pillen én oogspray van de huisarts heb en daarmee zijn de klachten in ieder geval leefbaar![]()
Voor ogen heb ik vanmorgen nog gekregen nadat ik gisteravond tijdens een 4 km ritje halverwege moest stoppen.
Zondag ben ik verkeersbegeleider bij een bedevaart, op de fiets, dus dat is het wel zaak dat ik nog wat kan zien.
Wel heeeeel veel zin in. Lopen kan ik niet meer, maar nu toch weer mee kunnen vind ik zo bijzonder. Ik ben hartstikke atheïstisch, maar we zagen vandaag weer een filmpje van 50 jaar geleden met 2 ooms en mijn opa, dus het hoort gewoon bij onze familie![]()
Er lopen tussen de 1200 en 1500 pelgrims mee ieder jaar, allemaal dorpsgenoten.
Wat maakte het zo heftig? De doodsoorzaak?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:28 schreef F_r het volgende:
Ik had vandaag best wel een heftige uitvaart. Ben er nog een beetje beduusd van.
Ik ben wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt je gezin/ familie gaat voor alles.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat maakte het zo heftig? De doodsoorzaak?
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:21 schreef FlyingFish het volgende:
Zoon heeft zijn B diplomazwom in 1 keer goed door het gat, en de kinderen die dat niet lukte hebben 5 herkansingen gekregen. Uiteindelijk zijn er 2 vanwege het gat gezakt, en nog 1 andere. Best streng dus nog.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:22 schreef F_r het volgende:
[..]Dat is voor je collega wel heftig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat hij het haalde!quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:21 schreef FlyingFish het volgende:
Zoon heeft zijn B diplomazwom in 1 keer goed door het gat, en de kinderen die dat niet lukte hebben 5 herkansingen gekregen. Uiteindelijk zijn er 2 vanwege het gat gezakt, en nog 1 andere. Best streng dus nog.
Supergaaf! T doet het regelmatig. Laatste keer heeft ze de 7km mud in België gedaan. Hoe viezer hoe leuker.quote:Op zondag 18 juni 2023 00:18 schreef hilliebillie het volgende:
Oei mushanga, wat een actie![]()
Flyingfish wat fijn dat hij geslaagd is!
F_r dat is wel heftig inderdaad![]()
Vandaag met de oudste de strong Viking run gelopen. De korte versie van 4 km met obstakels. Ging hartstikke goed en en was erg leuk. Hij wil volgende keer voor de 7 km gaan (maar dat mag volgend jaar pas qua leeftijd, nou vind ik het ook te duur om het veel vaker te doen moet ik zeggen). Maar goed voor die 7 km moet ik ook nog wel wat gaan trainen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In december gaat ze een trailrun doen.
Ik ga in september mee, dan doen we Mudmasters.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op zondag 18 juni 2023 07:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Supergaaf! T doet het regelmatig. Laatste keer heeft ze de 7km mud in België gedaan. Hoe viezer hoe leuker.Ja hier ook heel enthousiast, waar hij voor de run nog zei dat hij ging proberen z’n haren zo schoon mogelijk te houden, draaide dat onderweg bij in zo vies mogelijk wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In december gaat ze een trailrun doen.
Ik ga in september mee, dan doen we Mudmasters.![]()
Naar mudmasters heb ik gisteren inderdaad ook nog even gekeken, wellicht dat we die dit jaar wel nog eentje mee pakken. Die in Weeze is voor ons goed te doen qua reistijd. Maar even kijken nog of het uit komt.
Ben ook benieuwd naar de foto’s. Vanaf dinsdag online las ik net.
Het is echt onwijs leuk.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:18 schreef amaranta het volgende:
Haha heerlijk dat ze zo enthousiast zijn! Persoonlijk kan ik me er niks bij voorstellen 😅
Ik weet precies wat hij bedoelt, maar geen idee hoe ik dat moet googlen.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:02 schreef TolstoiFan het volgende:
Is er hier een zoek/Google wonder aanwezig?
Simon wil voor zijn verjaardag graag een spelletje: het is een soort handheld computerspel (maar niet echt computerspel), met 2(?) knoppen. Erin zit een vloeistof en heel veel ringetjes en 2(?) paaltjes. Bedoeling is om dan die ringetjes om die paaltjes te krijgen mbv die knoppen.
Hij heeft er bij een vriendje eentje gezien, maar hoe ik ook online bij de diverse speelgoedwinkels zoek, ik krijg het niet gevonden![]()
Iemand enig idee wat hij bedoelt?
Andere ideeën voor een bijna 6 jarige zijn ook welkom. We zoeken wel iets waar hij langere tijd zoet mee is en met wat uitdaging.
Smartgames is ook een idee.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:13 schreef exode het volgende:
Wij hebben van die spelletjes in de auto liggen voor de kinderen. Die van Hupje.
Maar als je iets zoekt waar hij langer mee zoet is, zou ik naar Smart games kijken.
Ik zocht eerst op "toy hoop and stick in liquid", en daar zat een relevant resultaat bij dat "handheld water game" genoemd werd, toen daarop gezocht.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:15 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Hoe krijgen jullie dat nou zo snel gevonden??? Ik heb zolang zitten zoeken, maar niet gevonden.
Het scheelt ook wel als je een idee hebt wat je zoekt denk ik.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:15 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Hoe krijgen jullie dat nou zo snel gevonden??? Ik heb zolang zitten zoeken, maar niet gevonden.
Het is een cadeau-idee voor opa en oma, die zijn niet zo digitaal, dus die kopen het liefst in een fysieke winkel.
Dank voor de hulp! Nu kan ik in ieder geval doormailen, wat er bedoeld wordt
Ik heb één set die ik steeds terug doe in de oorspronkelijke doos, het Peperkoekhuisje dat we iedere Kerst bouwen.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Hoe ruimen jullie de lego op? Alles bij elkaar? Of per set?
Nu ligt alles zo een beetje op zijn speelkleed, per doos gekocht en een aantal dingen bij elkaar.
Maar ik zoek nog een permanentere handige manier van opruimen.....
Ja, maar nee.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:13 schreef exode het volgende:
Wij hebben van die spelletjes in de auto liggen voor de kinderen. Die van Hupje.
Maar als je iets zoekt waar hij langer mee zoet is, zou ik naar Smart games kijken.
Bij Intertoys kun je de winkelvoorraad bekijken. Daar heet het 'water geduldspel' .quote:Op zondag 18 juni 2023 11:15 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Het is een cadeau-idee voor opa en oma, die zijn niet zo digitaal, dus die kopen het liefst in een fysieke winkel.
Dank voor de hulp! Nu kan ik in ieder geval doormailen, wat er bedoeld wordt
Tuurlijk, maar ik vroeg ook nog andere tipsquote:Op zondag 18 juni 2023 11:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, maar nee.
Hij vraagt niet om een smart game, hij vraagt om dat andere ding.
Dus dan koop je daar waar hij om vraagt.
Mijn kinderen hebben het ook heel lang gespeeld, noemden het hun Nintendo Switch kleinquote:Op zondag 18 juni 2023 12:19 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik vroeg ook nog andere tips![]()
Manlief vindt het ook een onzinspelletje, alleen maar omdat hij dat bij een vriendje heeft gezien, maar ik heb zoiets van als hij dat leuk vindt om te krijgen, dan zet ik dat op het lijstje![]()
Fijn dat jullie er zijn, want mijn Google vaardigheden stellen ernstig teleur![]()
Gister had ik online bij Top1Toys gekeken bij spelletjes, waterspelletjes, geduldspelletjes, behendigheidsspelletjes, maar niks gevonden. Elders ook niet gevonden.
Ze lagen hier ook bij de zeeman voor een euro of twee, bij de kassa in vier kleuren geloof ik. Ik heb daar als kind ook uren mee gespeeld.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:01 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat een prijsverschillen trouwens: bij Lobbes ¤ 2,50, bij Bol.com rond de ¤ 6....
Wij hebben ze van Lobbes, was 1 van de auto cadeaus 2 jaar geleden op weg naar Zweden. Het was/is bij ons steeds 5 minuutjes vermaak. Maar voor die prijs....quote:Op zondag 18 juni 2023 13:01 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat een prijsverschillen trouwens: bij Lobbes ¤ 2,50, bij Bol.com rond de ¤ 6....
Dat is een vraag zonder simpel antwoord, want Legoquote:Op zondag 18 juni 2023 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Smartgames is ook een idee.
En Lego natuurlijk (daar weet jij alles van). Hoe ruimen jullie de lego op? Alles bij elkaar? Of per set?
Nu ligt alles zo een beetje op zijn speelkleed, per doos gekocht en een aantal dingen bij elkaar.
Alles bij elkaar, 1 grote bende. En nu komt eigenlijk het punt dat het weg moet, maar hoe doe je dat dan.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Smartgames is ook een idee.
En Lego natuurlijk (daar weet jij alles van). Hoe ruimen jullie de lego op? Alles bij elkaar? Of per set?
Per set, of per kilo. Het laatste levert het minste op en kijk even of je zeldzame sets hebt.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:48 schreef BE het volgende:
[..]
Alles bij elkaar, 1 grote bende. En nu komt eigenlijk het punt dat het weg moet, maar hoe doe je dat dan.![]()
Per set gaat dus niet meer, zo netjes zijn we nietmaar zomaar wegdoen is ook zo wat.
Als je nog dozen hebt zou ik met de doos erbij zoveel mogelijk sets proberen te maken, staat achterop iedere doos wat erin zit.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:48 schreef BE het volgende:
[..]
Alles bij elkaar, 1 grote bende. En nu komt eigenlijk het punt dat het weg moet, maar hoe doe je dat dan.![]()
Per set gaat dus niet meer, zo netjes zijn we nietmaar zomaar wegdoen is ook zo wat.
Deze semi-lurker is blij met het lezen van een opbergsysteem-idee. Bas is ook gek op lego en na zijn 4e verjaardag is er veel leuks bij gekomen. Het is vooral grappig om de oude sets uit de jaren 90 van manlief naast de nieuwe City sets te zien .quote:Op zondag 18 juni 2023 14:25 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is een vraag zonder simpel antwoord, want Lego![]()
Het ligt eraan hoe hij Lego't en of jij het steeds gaat opruimen of hij en wat zijn logica is.
Juul heeft prinsessen Lego, die wordt niet opgeruimd, dat staat allemaal uitgestald op haar bureautje, daar kan ze uren rollen spellen mee doen.
B bouwt geen sets, die bouwt. Kleuren door elkaar, soorten door elkaar etc. Wij hebben hem zelf een logica laten bedenken, samen met ons. Hij moet het tenslotte allemaal kunnen vinden en weer opruimen. Wat hij heeft gedaan:
Een grote Ikea trofast kast met bakken
In die bakken zitten blokjes, plaatjes en ander bouwspul op kleur gesorteerd
Treinrailsen
Bouwplaten
Auto's
Technisch Lego grote onderdelen
Wielen
Moppe miniladekast van Ikea
Minifigs
Wapens
blokjes waar hij weinig van heeft zoals oranje
klein spul
Muurtjes
Dieren
etc
Een Lego koffertje met van die scheidingswandjes met transparante dingen
Zijn Lego Boost robot en zijn Lego Mario heeft ie in aparte Curver bakken met vakjes. Vooral die Boost willen we niet los hebben, dat zijn hele specifieke onderdelen en kleuren.
Onze Lego laat ik maar achterwege. Wel heb ik eindelijk de waterval af, wat een pokkewerk was dat.
quote:Op zondag 18 juni 2023 16:33 schreef exode het volgende:
Dozen zijn van 'gewone' sets niet zo belangrijk BE, heb je de boekjes nog? En anders kan je alle boekjes online bij Lego vinden. Mocht dat toch teveel gedoe zijn, zoek dan iig even uit of je er niets zeldzaams tussen hebt zitten en daarna gewoon in kiloprijs aanbieden.
90% van het speelgoed in de woonkamer is van onszelf![]()
KLAAR. Niet 100% tevreden maar het was wel heul veul werk dit jaar. En ik kwam helaas veel te veel transparante blokjes tekort voor een waanzinnige waterval.Awesome!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb een plank met Harry Potter Lego, hoe houd je dit een beetje goed stofvrij?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Met een toetsenbord stofzuigertje. Ideaal, zegt verloofde. Moet alles wel goed vast geklikt zitten overigens anders lijkt het daarna net alsof er een orkaan is geweest.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Awesome!![]()
Ik heb een plank met Harry Potter Lego, hoe houd je dit een beetje goed stofvrij?
Moet ik daar maar even om kijken, thnx!quote:Op zondag 18 juni 2023 16:42 schreef exode het volgende:
[..]
Met een toetsenbord stofzuigertje. Ideaal, zegt verloofde. Moet alles wel goed vast geklikt zitten overigens anders lijkt het daarna net alsof er een orkaan is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |