In the pocket dan al hier.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Soms vind ik taart die net niet gaar is veel lekkerder
Mocht nog iemand willen berekenen hoe lang je buiten moet zijn zonder zonnebrandcreme voor voldoende vitamine D aanmaak: https://fastrt.nilu.no/VitD-ez_quartMED.html Blijkbaar zijn nu 8 minuten voldoende op dit tijdstip.
Ik heb ook al 3 kwartier gewandeld, maar dat was wat eerder in de ochtend.quote:
10 minuten met Dora en kopje koffie in de zon.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook al 3 kwartier gewandeld, maar dat was wat eerder in de ochtend.
Of huidkanker.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja en ik draai een BBQ dus dat is vast ook buiten hihaho. inb4 mokerbruin.
"if no dietary vitamin D is available"quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Mocht nog iemand willen berekenen hoe lang je buiten moet zijn zonder zonnebrandcreme voor voldoende vitamine D aanmaak: https://fastrt.nilu.no/VitD-ez_quartMED.html Blijkbaar zijn nu 8 minuten voldoende op dit tijdstip.
Ik krijg er een veel hoger getal uit, zelfs als ik als pale caucasianin in de sneeuw op drie kilometer hoogte zitquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Staat je locatie nog op Tromsø?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg er een veel hoger getal uit, zelfs als ik als pale caucasianin in de sneeuw op drie kilometer hoogte zitOf is de Nederlandse ozonlaag dun? Want dan gaat ie fors omlaag.
Nee, coördinaten ingevoerd. Maar Londen geeft vergelijkbare getallen.quote:
Ja, nou, ik smeer me dus altijd wel in met factor 50 (want zonne-allergie) maar ik word dus wel mokerbruin.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Also waarom ik niet zonder zonnebrand de zon inga en ik dus immer ultrapale blijf
Zou ik misschien ook worden als ik genoeg daadwerkelijk in die zon ging zitten, maar ik ben een ontwijker.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nou, ik smeer me dus altijd wel in met factor 50 (want zonne-allergie) maar ik word dus wel mokerbruin.
Same. Ik heb gewoon zo'n huid.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zou ik misschien ook worden als ik genoeg daadwerkelijk in die zon ging zitten, maar ik ben een ontwijker.
Hhheerlak.quote:
Dietary = uit je voedingquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"if no dietary vitamin D is available"
eerst pillen proberen, dan pas naar de natuur kijken
Ik zal zo nog eens kijken! Misschien keek ik niet goed. Coördinaten van hier, blonde, onbewolkt, asfalt, medium ozonlaag ingevuld.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg er een veel hoger getal uit, zelfs als ik als pale caucasianin in de sneeuw op drie kilometer hoogte zitOf is de Nederlandse ozonlaag dun? Want dan gaat ie fors omlaag. Of als je in de middag buiten bent.
Oh wauw, dat is echt wel heel ingewikkeld en sneu zegquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Sarabi het volgende:
Net terug van de dierenarts. Hij heeft suikerziekte.....Dat gaat de komende tijd wel even heftig worden.
We gaan ook veel in ons leven aan moeten gaan passen omdat hij voortaan 2x per dag op vaste tijden insuline moet krijgen.
Zondag dus geen Bruce Springsteen voor ons. En maandag kijken of we een auto kunnen lenen zodat iemand later naar de brouwerij kan komen om te helpen met bottelen.
Nou ben ik totaal niet van Bruce, maar ik kan me voorstellen dat dit wel heel erg zuur is, los van de rest. Is er niet iemand die tijdens dat concert voor de medicatie kan zorgen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Sarabi het volgende:
Net terug van de dierenarts. Hij heeft suikerziekte.....Dat gaat de komende tijd wel even heftig worden.
We gaan ook veel in ons leven aan moeten gaan passen omdat hij voortaan 2x per dag op vaste tijden insuline moet krijgen.
Zondag dus geen Bruce Springsteen voor ons. En maandag kijken of we een auto kunnen lenen zodat iemand later naar de brouwerij kan komen om te helpen met bottelen.
ja ik ook. Vijlen en Gehwol Klovenzalf smeren.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:13 schreef Lonaa het volgende:
Jongens ik heb alweer een mokergrote kloof onder mn voet.
Er zit helemaal niet zoveel eelt. Het is ook altijd op dezelfde plekquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik ook. Vijlen en Gehwol Klovenzalf smeren.
Kennelijk wel te veel anders krijg je geen klovenquote:
Ja, nee, ik was nog geen 8 weken geleden bij de pedicure. Er zit een gewoon laagje eelt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennelijk wel te veel anders krijg je geen klovenGewoon bij de Kruidvat te koop, meteen beginnen want kloven zijn kut.
Oh wat shit. Ik gok dat je dierenarts ook dieetvoeding heeft aangeraden? Dat is soms wel de moeite waard: er zijn toch nog best wat katten die na een aantal maanden gestabiliseerd zijn en het daarna zonder insuline maar op dieetvoer het goed doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Sarabi het volgende:
Ja, morgen. Eerste ven 7 uur op m'n voeten staan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was vorige week nog bij de pedicure. Ga elke 7 weken trouwens. En die gescheurde huid eronder is dus precies wat er kut is aan een kloof. Ga dat spul halen.
Succes.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, morgen. Eerste ven 7 uur op m'n voeten staan.
Ik had hier ook geen moment aangedacht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh wauw, dat is echt wel heel ingewikkeld en sneu zeg
Ik kan zo 1,2,3 nog niemand verzinnen maar we hebben nog een paar dagen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou ben ik totaal niet van Bruce, maar ik kan me voorstellen dat dit wel heel erg zuur is, los van de rest. Is er niet iemand die tijdens dat concert voor de medicatie kan zorgen?
Yep, dieetvoeding is besteldquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh wat shit. Ik gok dat je dierenarts ook dieetvoeding heeft aangeraden? Dat is soms wel de moeite waard: er zijn toch nog best wat katten die na een aantal maanden gestabiliseerd zijn en het daarna zonder insuline maar op dieetvoer het goed doen.
Niemand in het omgeving die de medicatie kan (leren) geven?
Oh de tumor had ik even gemist. Pred zeker? Dat is lastig ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had hier ook geen moment aangedacht.
[..]
Ik kan zo 1,2,3 nog niemand verzinnen maar we hebben nog een paar dagen.
[..]
Yep, dieetvoeding is besteldmaar aangezien hij ook de medicatie voor de tumor in zijn kop heeft kan ik me voorstellen dat de insuline wel altijd nodig gaat zijn. Maar we gaan het zien.
Mijn moeder zorgt normaal voor de katten maar die is niet zo'n held. Ik durf het nu zelf ook nog nietMaar in de toekomst zal er vast toch wel een kattenoppas in de buurt te vinden zijn die dit soort medicatie kan toevoegen.
Ja preciesquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kut Sarabi. Kan me voorstellen dat het zo kort op de diagnose en zelf nog uitvogelen hoe je dit moet aanvliegen met je beestje, het niet goed voelt om gelijk al iemand in te vliegen.
Pred inderdaadquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh de tumor had ik even gemist. Pred zeker? Dat is lastig ja.
Wat ik zelf vaak goed vind werken is de kat wat eten geven en dan prikken. Zijn ze afgeleid, hoewel veel katten nauwelijks reageren op het gelukkig heel dunne naaldje.
Maar het blijft rot, vooral omdat je je leven zo moet aanpassen
Sneuquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja preciesLater zal dat vast afentoe wel kunnen, want het toedienen stelt niet veel voor.
[..]
Pred inderdaad
En bedankt voor de tip! Ik ben vooral bang dat ik iets fout doe. Maar mijn man heeft het net al gedaan en die mag het de komende tijd doen. Dan kan ik nog even aan het idee wennen.
En ergens ben ik al lang blij dat we nog iets kunnen doenIk had me eigenlijk op heel iets anders ingesteld. Maar het is wel even wat wennen en plannen.
Een week (of 2) slapen met een dikke laag vaseline op je poot en sokken aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:13 schreef Lonaa het volgende:
Jongens ik heb alweer een mokergrote kloof onder mn voet.
Same. Mijn armen lijken ook kleurtechnisch niet bij de rest van mijn lijf te horen.quote:
Dit doet het altijdquote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:43 schreef Troel het volgende:
Heeft eindelijk de ING geen storing, doet de RABO het niet
Ja, het wordt echt even wennen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een rotnieuws @:Sarabi
Het is ook zo lastig dat je nauwelijks kunt smokkelen met de tijden.
Hoor dat wel vaker dat de ander zo reageert. Een keer meenemen, laten knuffelen door de da? Zou dat een idee zijn? Of bij terug wrijven met het dekentje waar de patiënt op lag?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, het wordt echt even wennen.
Ondertussen is er ruzie in huis omdat de kat raar ruikt en zijn broer dat niet oké vindt. Dat gaat nog leuk worden nu hij vaak op controle moet.
Dat dekentje doen we al afentoequote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoor dat wel vaker dat de ander zo reageert. Een keer meenemen, laten knuffelen door de da? Zou dat een idee zijn? Of bij terug wrijven met het dekentje waar de patiënt op lag?
Ach toen ik zag dat het 30 graden werd, werd ik al een beetje bang hoe ik dat concert vol ging houdenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik neem dan vaak een dekentje van de bank waar ze vaak liggen mee in de auto, en als kat dan klaar is bij dierenarts haal ik het andere dekentje uit de mand en stop ik die 'nieuwe' van de bank erin. Dan ruikt ie bij thuiskomst al weer iets meer naar 'zichzelf'.
Wel rot Sarabi, ook van je concert dan nu.. hopelijk werkt dieetvoer straks toch al goed genoeg!
Klopt, maar het kind wilde geen contant geld meequote:
Katquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ach toen ik zag dat het 30 graden werd, werd ik al een beetje bang hoe ik dat concert vol ging houdenHet is erger voor mijn man.
En verder ben ik vooral heel blij dat we hem gewoon weer mee naar huis kregendaar ging ik eerlijk gezegd niet van uit.
Een medehaatsterquote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:48 schreef Candaasje het volgende:
Ik haat (haaaaaaaaaat) winkelen. Dus doe het meestal online, want makkelijker filteren op beetje duurzaam/tweedehands /beetje lokaal en ik hoef de deur niet uit.
Mijn eerste keer Pinkpop was het volgens mij ook 1000 graden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog nachtmerries van mn eerste keer pinkpop en van met een kop vol blaren terug naar huis. 2 weken niet kunnen lachen zonder dat er iets knapte en begon te lekkentoch dichter bij de evenaar
Ja dat is altijd wel een ding, ik bestel dus maar van enkele merken, want daarvan weet ik een beetje hoe het zit inmiddels.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een medehaatster
Maar helaas meestal op eckte winkels aangewezen, omdat het mij te vaak niet staat of gewoon niet goed zit en ik wil niet meedoen met het hele retourcircus.
Uierzalf doet het ook goed. Duur bij een drogist of goedkoop bij welkoop/boerenbond.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik ook. Vijlen en Gehwol Klovenzalf smeren.
Is dit merk een beetje stevig? Ik heb het idee dat kwaliteit van kleding achteruit holt en ook jeans steeds flodderiger worden. Ik zoek een merk dat helpt mn muffintop onder controle te houden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat is altijd wel een ding, ik bestel dus maar van enkele merken, want daarvan weet ik een beetje hoe het zit inmiddels.
Hoewel ik van mudjeans net een maatje te klein had, maar die zitten in NL en recyclen juist oude broeken, dus die gaan daar wel beter mee om. (Een broekje kost dan ook wel een klein fortuin)
Heb ik van de week ook gedaan maar dan bij greenchoice. Zekerheid over mijn gasprijs deze winter is wel fijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:00 schreef AnneX het volgende:
En vanmorgen een energie contract voor 1 jaar vast bij Vattenfall afgesloten.
Van nadenken daarover kreeg ik ook het heen en weer.
Ik durf het je niet te zeggen, dit is mijn eerste mudjeans. Vriend heeft wel al vaker broeken gekocht bij hen, maar ik weet niet of ze bij vrouwen er niet altijd net wat meer elastische materialen doorheen gooien. (Ik heb langere broeken van Kuyichi, en die gaan helaas wel lubberen na verloop van niet al te lange tijd)quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is dit merk een beetje stevig? Ik heb het idee dat kwaliteit van kleding achteruit holt en ook jeans steeds flodderiger worden. Ik zoek een merk dat helpt mn muffintop onder controle te houden.
Ik weet niet welke winkel dat is?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:57 schreef AnneX het volgende:
Het was een lange volle middag met veel sjouwen door tuincentrum, met kruiwagen heen en weer van auto naar voor- en naar achtertuin. Met spade uit schuur etc. heen en weer.
Plantjes erin, water geven ( slang aansluiten = heen en weer).
Achter van alles klaargezet onder de parasol voor morgen om potten te vullen.
Zelfs zaaien zou nog kunnen. Pffft.
Auto stond uurtje onder een boom ondertussen. Vorige week naar de wasstraat.
Kon ik met een emmer heen en weer voor de vogelschijt![]()
En toen heen en weer naar de parkeerplaats. Dat zijn zeker 5093 stappen vanmiddag.![]()
Mijn middag.
@:Candaasje ben je met de lastige rug toch goed terecht bij de bh winkel van Clubsoda? Die heb ik al langer op een toshop lijstje staan.
Of zijn bh’s tegenwoordig ook verantwoord gemaakt?
Voor mn.X heb ik mij vannacht suf gegoogled op t shirts met v hals.
Leuke t shirts dan. Nada.
Wat een leuk idee! Er zijn toch Kerstthema winkels het hele jaar open?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:19 schreef Blues het volgende:
En ik zoek voor 13 juli (ja jullie lezen het goed) een kerst t shirt.
Artsen hebben besloten geen kerstborrel te houden in december, lastig met al die dagen, rooster rondkrijgen enz enz, maar in Wijk aan Zee in de zomer een kerstborrel op het strand te houden
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:20 schreef AnneX het volgende:
Wat een leuk idee! Er zijn toch Kerstthema winkels het hele jaar open?
Vinted! Daar moet je zoiets kunnen vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:19 schreef Blues het volgende:
Artsen hebben besloten geen kerstborrel te houden in december, lastig met al die dagen, rooster rondkrijgen enz enz, maar in Wijk aan Zee in de zomer een kerstborrel op het strand te houden
Wij hadden de auto ook gewassen (nou ja, wij, g dus en uitgezogen en zo), gaan we vandaag een schelpenpad op naar die eerebegraafplaats (ja met dubbel equote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:57 schreef AnneX het volgende:
Het was een lange volle middag met veel sjouwen door tuincentrum, met kruiwagen heen en weer van auto naar voor- en naar achtertuin. Met spade uit schuur etc. heen en weer.
Plantjes erin, water geven ( slang aansluiten = heen en weer).
Achter van alles klaargezet onder de parasol voor morgen om potten te vullen.
Zelfs zaaien zou nog kunnen. Pffft.
Auto stond uurtje onder een boom ondertussen. Vorige week naar de wasstraat.
Kon ik met een emmer heen en weer voor de vogelschijt![]()
En toen heen en weer naar de parkeerplaats. Dat zijn zeker 5093 stappen vanmiddag.![]()
Mijn middag.
@:Candaasje ben je met de lastige rug toch goed terecht bij de bh winkel van Clubsoda? Die heb ik al langer op een toshop lijstje staan.
Of zijn bh’s tegenwoordig ook verantwoord gemaakt?
Voor mn.X heb ik mij vannacht suf gegoogled op t shirts met v hals.
Leuke t shirts dan. Nada.
Goeie! Nog nooit iets gekocht. Hebben die ook wel maat 46/XL? Had al wel iets op MP gezien.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vinted! Daar moet je zoiets kunnen vinden.
Ja je kan op alle maten zoeken. Ik koop regelmatig via vinted. Ik vind het geweldigquote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Goeie! Nog nooit iets gekocht. Hebben die ook wel maat 46/XL? Had al wel iets op MP gezien.
Ik heb een paar jaar geleden een kerst shirt gemaakt, wel met lange mouwen. Kan m opsturen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:19 schreef Blues het volgende:
Heel lief, ik verwacht dat het op 13 juli warm is dus ik ben op zoek naar korte mouwen, dun en gek/fout.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden een kerst shirt gemaakt, wel met lange mouwen. Kan m opsturen?
Doe ik morgen even. En je mag de mouwen afknippen hoor. Was ooit een eenmalig gekkigheidje. En had die dag ook spijt van lange mouwen want er moest een vest over. T is van dunne tshirt stof maar dan dubbele mouwen was te warmquote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Heel lief, ik verwacht dat het op 13 juli warm is dus ik ben op zoek naar korte mouwen, dun en gek/fout.
Kan je eerst ff een foto maken?
Ja het is een lang shirt, meer een tuniek. Geen idee wat voor maat. Tussen 48 en 52 denk ik, heb m in 2019 gemaakt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:25 schreef Blues het volgende:
Oh ja dat is echt een kersterige! 😃 maat?
Die lijkt me wel wat lang.. ?
Ah nee ik zoek echt max 46. En t shirt lengte.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja het is een lang shirt, meer een tuniek. Geen idee wat voor maat. Tussen 48 en 52 denk ik, heb m in 2019 gemaakt.
Die is inderdaad veel leukerquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah nee ik zoek echt max 46. En t shirt lengte.
Tnx voor t aanbod.
Deze is ook grappig[ afbeelding ]
Nee dat is imo gewoon onderdeel van: als ik vroeg op moet, zul jij ookquote:Op woensdag 7 juni 2023 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Wordt het te warm voor de bouw vandaag? Ze waren hier om zes uur begonnen met een steiger bouwen en dan moet je al die stalen buizen steeds tegelijk op de grond gooien.
Nu ben ik in het bezit van een moker, en ehm. Problemem raken wel snel onder het maaiveld.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:02 schreef sigme het volgende:
Jullie kennen vast de uitdrukking "Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker" wel. Ik vraag me steeds meer af hoe de problemen eruitzien wanneer elke oplossing een moker is.
Die zullen gewoon vroeg beginnen. Elke keer die buizen rustig neerleggen schieten ook niet opquote:Op woensdag 7 juni 2023 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Wordt het te warm voor de bouw vandaag? Ze waren hier om zes uur begonnen met een steiger bouwen en dan moet je al die stalen buizen steeds tegelijk op de grond gooien.
Blues, die Oh Deer! is leuk
Mijn moeder heeft de prachtigste rokken op Vinted gekocht. Voor 2,3,5 euro. Aan sommigen hingen nog prijskaartjes.
Nee, ik snap ook wel dat ze één voor één zachtjes neerleggen niet opschiet. Maar was er geen ander klusje om 6 uurquote:Op woensdag 7 juni 2023 08:38 schreef derLudolf het volgende:
Die zullen gewoon vroeg beginnen. Elke keer die buizen rustig neerleggen schieten ook niet op
WoW spelen is sowieso gewoon een activiteit die thuishoort bij de " must do's "quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik snap ook wel dat ze één voor één zachtjes neerleggen niet opschiet. Maar was er geen ander klusje om 6 uurNetten ophangen of zo. Nou ja, vroeg op is ook nuttig, ik heb al een boel gedaan en mag van mezelf nu even wow spelen
Elk nadeel heb z'n voordeel, zeg maar.
Same. Jeuk, warmte, rare dromen. Ik geloof dat ik 20 keer wakker ben geworden ofzo. Zo voelt het in elk geval wel.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:02 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, dit was niet de beste nacht ooit
Ze begrepen wel dat 4500 kuub in 1 dag niet zo logisch was?quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Same. Jeuk, warmte, rare dromen. Ik geloof dat ik 20 keer wakker ben geworden ofzo. Zo voelt het in elk geval wel.
Ik zit nu een stomme administratieve klus uit te stellen terwijl ik wacht tot iemand de gasmeter komt vervangen. Die meter besloot in april ineens dat we op 1 dag 4500 kuub verbruikten en gaf daarna geen gegevens meer door aan de netbeheerder.
Weet ik, maar ik vond deze zo lief voor mijquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Geen waarde hechten aan weegschalen van ziekenhuizen/huisartsen hoor
We hadden op de pre-operatieve poli 3 spreekkamers met 3 weegschalen en alle 3 gaven ze wat anders aan. Zat zeker 3 kg verschil tussen.
Ik had hetzelfde.. een uur te laat wakker geworden..quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:21 schreef Troel het volgende:
Ik heb mezelf verslapen vanochtend. Ik heb dus blijkbaar de wekker uitgedrukt en ben verder gaan slapen.
Fietsen ging goed, mèt nare arm, is alleen alquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:22 schreef Kaatje1 het volgende:
APK keuring van het lijf gehad. Alles goed, deze weegschaal gaf met kleding en schoenen, en ontbijt 1,5 kg minder aan dan vanochtend “schoon aan de haak”. Mocht m niet meenemen![]()
Fietsen ging erg goed, alleen is er iets mis met de fiets, dus zo even naar de fietsenmaker.
Fijnquote:
Nou, we zijn een uur bezig geweest met heen en weer bellen. Dit is wel echt een gedoe hoor. Uiteindelijk moet de meter toch wel worden vervangen en wordt ons verbruik gecorrigeerd door een 'speciale afdeling' omdat het buiten de norm valt. We worden op de hoogte gehouden maar het is niet bekend door wie, op welke termijn en hoe. Dit verhaal is vast nog niet klaar.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze begrepen wel dat 4500 kuub in 1 dag niet zo logisch was?
Ik ben $beroemdeactrice ik ben 296 jaar maar met $smeerseltje straalt mijn huid nog net als in 1870quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Wat gebruiken sommige artikelen toch buitengewoon idiote stockfoto's....
[ afbeelding ]
Haar huid ziet er wel beter uit dan de mijne.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben $beroemdeactrice ik ben 296 jaar maar met $smeerseltje straalt mijn huid nog net als in 1870KOOPDAN!
Als je niet in een hokje past wordt alles ineens gedoequote:Op woensdag 7 juni 2023 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, we zijn een uur bezig geweest met heen en weer bellen. Dit is wel echt een gedoe hoor. Uiteindelijk moet de meter toch wel worden vervangen en wordt ons verbruik gecorrigeerd door een 'speciale afdeling' omdat het buiten de norm valt. We worden op de hoogte gehouden maar het is niet bekend door wie, op welke termijn en hoe. Dit verhaal is vast nog niet klaar.
Sterkte. Heel vele mensen doen lacherig over dit soort dingen en over lijstjes enzo, maar het geeft zoveel rust als je het overzicht hebt!quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:18 schreef Sarabi het volgende:
Even alles op een rijtje gezet wat we de komende maanden moeten gaan fixen in onze planning. Ik heb nog geen oplossingen maar dan is het in ieder geval een beetje uit mijn hoofd. Hopelijk gaat slapen dan ook beter
Jup, uitslag en puisten op m'n benen. Ik dacht eerst dat het door de shitload aan suiker kwam, want ik heb het ook met Ice Tea en dat is al niet veel beter natuurlijk.quote:
Je kan ook overstappen op the real Thing: koffie ?quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jup, uitslag en puisten op m'n benen. Ik dacht eerst dat het door de shitload aan suiker kwam, want ik heb het ook met Ice Tea en dat is al niet veel beter natuurlijk.
Maar met Ginger Ale heb ik geen last, en dat is ook 9 gram per 100ml ....
Maar het is wel altijd duidelijk een gevalletje actie--> reactie. Dus ik probeer het drinken van cola wel enigszins te beperken, tenzij nachtdienst ditdat.
Het is geen of/of kwestiequote:Op woensdag 7 juni 2023 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je kan ook overstappen op the real Thing: koffie ?
Thanksquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Sterkte. Heel vele mensen doen lacherig over dit soort dingen en over lijstjes enzo, maar het geeft zoveel rust als je het overzicht hebt!
Hier is tot nu toe de oplossing "staafmixer erop". Doet wonderen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:02 schreef sigme het volgende:
Jullie kennen vast de uitdrukking "Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker" wel. Ik vraag me steeds meer af hoe de problemen eruitzien wanneer elke oplossing een moker is.
Nou inderdaad. Die kerel is hier bijna 2 uur geweest. Het was ook zo'n simpele ziel, dat helpt ook niet. Heus heel welwillend gelukkig. Ik heb de opmerkingen die hij moest maken op zijn tablet gedicteerd. Ik wil niet dat door zijn simpelheid, dit langer duurt dan strikt noodzakelijk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je niet in een hokje past wordt alles ineens gedoe
Kennelijk ben ik immuun voor cafeïne.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je kan ook overstappen op the real Thing: koffie ?
Idemquote:
Hier is de idem meteen weer verdwenenquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel bier he Fles?![]()
Jaaa wel bierVeel bier
Dit heb / had ik ook; het doet niets met mijn spijsvertering (de lol van toilet memes met een kop koffie ontgaat me dan ook volkomen) en al helemaal niets met mn nachtrust..quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik immuun voor cafeïne.
Ik slurp de hele dag koffie, soms 20+ bakken lungo/espresso en het doet niks met me.
Ik blijf er zeker niet wakker van, de laatste bak koffie gaat er soms vlak voor het slapen gaan nog in en ik slaap daarna als een roos.
Mocht iemand nog een ander 'natuurlijk' middel weten om echt wakker te blijven, dan houd ik me aanbevolen…
Que? Op vakantie ?quote:
Hier ook frisjes. Was blij dat het lukte om een jas aan te trekken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:23 schreef fietsie het volgende:
Dat zullen dan die donkergrijze ribbels zijn geweest zoals die hier vanmorgen even overkwamen. Hier strak zonnetje en frisjes.
Meterstand paste ook niet in het hokjequote:Op woensdag 7 juni 2023 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Die kerel is hier bijna 2 uur geweest. Het was ook zo'n simpele ziel, dat helpt ook niet. Heus heel welwillend gelukkig. Ik heb de opmerkingen die hij moest maken op zijn tablet gedicteerd. Ik wil niet dat door zijn simpelheid, dit langer duurt dan strikt noodzakelijk.
Hij kon alleen zijn opdracht niet verzenden want de meterstand was buiten de verwachte waarden. No shit
0.2 glazen flesjes zijn zo snel opquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dol op Coca Cola, koud, glazen flesje bohmaar drink het echt zelden. Denk dit jaar tot nu toe nul glazen.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meterstand paste ook niet in het hokje
Te oud, Kaatje. Maar dat mogen ze niet zeggen. 'Overgekwalificeerd' klinkt veel aardigerquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Net maar eens een mailtje gedaan naar een recruiter. Werd gelijk afgewezen omdat ik overgekwalificeerd ben. Vond het zelf zeker niet en het was een hele leuke vacature. Eens zien of ze er nog iets mee gaan doen.
Daar ga ik ook vanuit. Maar ben benieuwd met wat voor antwoord ze komenquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Te oud, Kaatje. Maar dat mogen ze niet zeggen. 'Overgekwalificeerd' klinkt veel aardiger![]()
(ik vind er echt wat van, overal roepen dat er personeelstekort is, maar 40+'ers niet aan willen nemen)
‘Gewoon’ lekker in discussie gaan.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar ga ik ook vanuit. Maar ben benieuwd met wat voor antwoord ze komen
Wij hebben nu 2x 50+quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Te oud, Kaatje. Maar dat mogen ze niet zeggen. 'Overgekwalificeerd' klinkt veel aardiger![]()
(ik vind er echt wat van, overal roepen dat er personeelstekort is, maar 40+'ers niet aan willen nemen)
Fijnquote:Op woensdag 7 juni 2023 17:36 schreef Blues het volgende:
Hoiiii gare taart hier![]()
![]()
Wat is inwerken toch vermoeiend
Maarrrrrr wat een leuke nieuwe slimme collega![]()
Ik zag al kleine dingetjes die mij nu al heel positief stemmen
Wijntje hierquote:
quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:40 schreef Blues het volgende:
Wij hebben nu 2x 50+
De 1e is dus nu al een succes.
En ik werd n.a.v. mijn verjaardag vorige week 2x eind 50 geschat
Dus de assistent teamleider is niet aan het micromanagen? (zou dat niet een rol hebben gespeeld bij die burnout des teamleidsters?)quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:46 schreef AnneX het volgende:
Zo waar een zinnig en ontspannen bieb overleg gehad met de ass teamleider.
Zo kan het ook.
De teamleider is sinds begin april ziek gemeld. Burn out. En vorige week zag ik dat zij de wa berichtjes las ‘s morgens om half zeven. 🙃Lijkt mij niet bevorderlijk voor herstel.
Eens met het eerste.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]heel fijn! En met lekker veel levenservaring en wijsheid. Ik snap de focus op heel jong nooit zo goed. (en deze gaan niet met zwangerschapsverlof
daar hebben wij er nu een aantal van, maar dat krijg je als je allemaal jonge vrouwen aanneemt)
Ik zou je ook niet ouder dan eind 50 schatten hoor
[..]
Dus de assistent teamleider is niet aan het micromanagen? (zou dat niet een rol hebben gespeeld bij die burnout des teamleidsters?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Affijn, vanmiddag onder de sol nieuwe plantjes in de terraspotten gezet.
Beter bijhouden. En toch spaarzaam met water zijn.![]()
Ja, maar al een poos niet meer gehaald. We gaan binnenkort op volksverhuizing een weekendje weg naar het oosten van het land, dan kan je wel op de lijstquote:Op woensdag 7 juni 2023 20:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:clubsoda en @:tele6, kennen jullie deze gerookte amandeltofu van DM al? Ik deed hem net door een stamppot met paksoi, wortel en atjar![]()
Ach, ik heb de pornstar-martini-dubbelfriss gekochtquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ik hou echt enorm van cola![]()
Gisteren dronk ik tijdens het lezen van een zeer saaie en omslachtig opgeschreven scriptie een 25cl biertje met mojito limonadesiroop want lekker zoetdus tot zover mijn goede smaak haha.
Ik moest lachen om hetgeen in je spoiler staatquote:Op woensdag 7 juni 2023 20:30 schreef AnneX het volgende:
Affijn, vanmiddag onder de sol nieuwe plantjes in de terraspotten gezet.
Beter bijhouden. En toch spaarzaam met water zijn.
Klinkt interessant! Heb je 'm al geproefd?quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ach, ik heb de pornstar-martini-dubbelfriss gekocht(handig ook met een kind wat inmiddels heel behoorlijk Engels spreekt...)
Iemand hier kwam met de tip teisseire spritz en die is heerlijkquote:Op woensdag 7 juni 2023 20:50 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Klinkt interessant! Heb je 'm al geproefd?
Ik wil minder alcohol drinken (niet meer elk weekend) en vind het altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen.
Dank je, staat genoteerdquote:Op woensdag 7 juni 2023 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Iemand hier kwam met de tip teisseire spritz en die is heerlijk
Waarom zo moeilijk doen. Storing gemeld, is ook in het systeem te zien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Die kerel is hier bijna 2 uur geweest. Het was ook zo'n simpele ziel, dat helpt ook niet. Heus heel welwillend gelukkig. Ik heb de opmerkingen die hij moest maken op zijn tablet gedicteerd. Ik wil niet dat door zijn simpelheid, dit langer duurt dan strikt noodzakelijk.
Hij kon alleen zijn opdracht niet verzenden want de meterstand was buiten de verwachte waarden. No shit
Ja en het is niet bijzonderquote:Op woensdag 7 juni 2023 20:50 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Klinkt interessant! Heb je 'm al geproefd?
Ik wil minder alcohol drinken (niet meer elk weekend) en vind het altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen.
https://www.hartvannederl(...)ubbelfrisss-kinderen![]()
Moeilijk doenquote:Op woensdag 7 juni 2023 21:04 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk doen. Storing gemeld, is ook in het systeem te zien.
Laat de monteur gewoon de meter vervangen zonder op of aanmerkingen. Daar kan hij helemaal niets mee. En je bent "zeur" nummer zoveel die dag.
Er gaat nu een automatisch proces lopen. En er komt vanzelf een bericht. Indien je het er niet mee eens bent met het voorstel kun je in beroep gaan. Staat nietjes uitgelegd.
Maar meestal in de gecorrigeerde stand dusdanig gunstig dat niemand beroep aantekent.
Ach ja. Het komt vast wel goed vroeg of laat. Ik wacht het af. Ik hoop dat dit snel is geregeld want ik wil een nieuw energiecontract.quote:
Ik heb het over dat je de monteur opdracht gaf iets op te schrijven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Moeilijk doenGa jij zomaar het risico lopen op het ontvangen van een rekening van dik 16.000 euro?
Ze hadden niet door dat er iets gecorrigeerd moest worden he? Dat bedachten ze pas na 2 uur nadenken. Als de administratie en IT van Enexis gewoon zou kloppen, zouden we dit hele gedoe niet hebben. Ze snappen überhaupt niet wat er aan de hand is, dat er een totaal ander probleem is dan waar die kerel er vandaag voor was. Als zij niet zelf zien dat er dingen fout gaan, moet ik het ze blijkbaar vertellen. Dat is absoluut niet iets dat zomaar vanzelf boven water komt. Ze wisten niet eens dat er een probleem was.
Ik verwachtte niet dat dit vandaag opgelost zou zijn. Zo werken dit soort bedrijven niet. Dat gaat over tig schijven die allemaal slecht met elkaar communiceren. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Overigens hadden beide medewerkers alle begrip voor mijn lichte bezorgdheid over deze situatie. Ik heb op geen enkele manier moeilijk gedaan. De medewerkers vandaag hebben hun uiterste best gedaan. Hoe het nu verder loopt is wat mij betreft nog wel 50% kans op een clusterfuck van jewelste maar daar konden de mensen van vandaag niets aan doen. Afwachten maar.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Niemand had door dat er een afwijkend gebruik was in de afgelopen 7 weken, ook vandaag niet. Dus het is leuk dat er in theorie een proces is maar daar is tot nu toe niets van te merken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb het over dat je de monteur opdracht gaf iets op te schrijven.
En na het melden van de storing komt er GEEN rekening die afwijkt van wat normaal is. En was deze rekening wel gekomen omdat je niet gezien had dat de meter stuk was. Dan werd deze direct geblokkeerd.
Er is namelijk een compleet proces rond defecte meters opgebouwd. Die dingen gaan bij bosjes stuk.
En ja ik heb er inmiddels ervaring mee. Niet bij me zelf maar wel bij meerdere familieleden.
Beter!quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:51 schreef Jeroboam het volgende:
Bij ons gaf de gasmeter maanden geen waarde door aan de energiemaatschappij maar het duurde ook maanden voordat ze een monteur stuurden. Al die tijd was ik bang dat ze een heel ongunstige herberekening zouden doen maar die viel echt heel erg mee, was gunstiger zelfs.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind deze als enige juist niet zo lekker, beetje bitter. De tesseire mojito vind ik erg lekker, eigenlijk alle die ik heb geproefd verder vind ik prima tot heel lekker.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhh wat een ideequote:Op woensdag 7 juni 2023 22:06 schreef Syrena het volgende:
[..]die tip ik aan iedereen
![]()
En mik 'm zelf soms in de prosecco
Daar hou ik juist wel van, een beetje bitter, net niet teveel. daarom was ik er zo blij mee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik vind deze als enige juist niet zo lekker, beetje bitter. De tesseire mojito vind ik erg lekker, eigenlijk alle die ik heb geproefd verder vind ik prima tot heel lekker.
@:Clubsoda die klinkt best wel lekker
Het zou mij ook niet opvallen als de meter plots heel erg veel meer aangeeft. Wie kijkt er nou regelmatig op de watermeter?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Beter!
Bij ons is de meter dus op 1 dag 4500 kuub verder gelopen. Dat had niemand door behalve wijEr is geen systeem dat dan een alarmmelding doorgeeft aan een ander systeem of wat dan ook.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de herberekening netjes gaat zijn nu ze eenmaal doorhebben dat er iets fout is gegaan.
Geniet ervanquote:Op donderdag 8 juni 2023 08:29 schreef Troel het volgende:
Goedemorgen! Vandaag lekker voor een paar dagen off the grid
Mijn jeweetwel kater had ook suikerziekte.. met injecties etc aan de gang. Na een half jaartje oid bleek eea enigszins hersteld te zijn en ging het goed met alleen suikerziekte eten (dus niet meer de injecties). Hij heeft met dat eten nog 5 jaar geleefd (hij werd 19)quote:Op donderdag 8 juni 2023 08:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Geniet ervan![]()
Gisteren 4u liggen piekeren 's nachts. Vannacht nog maar 2u, het gaat de goede kant op
Dat zou helemaal zijn. We gaan het zienquote:Op donderdag 8 juni 2023 08:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mijn jeweetwel kater had ook suikerziekte.. met injecties etc aan de gang. Na een half jaartje oid bleek eea enigszins hersteld te zijn en ging het goed met alleen suikerziekte eten (dus niet meer de injecties). Hij heeft met dat eten nog 5 jaar geleefd (hij werd 19)dus blijf de goede hoop houden
Dat wilde ik morgen inderdaad aan de dierenarts gaan vragenquote:Op donderdag 8 juni 2023 08:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Goed geslapen weer, geen pijn. Van 4x2 paracetamol naar 3x2 gegaan. Alleen omdat ik langer sliep was ik vanochtend toch iets te laat met innemen (toch flink pijn). Maar vergeleken met vorige week is het peanuts.
@:sarabi is er niet iemand (evt via dierenbescherming) die langs zou kunnen komen om te prikken wanneer jullie niet kunnen?
Ach, hoe verdrietig.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verdrietig nieuws vandaag. Onze vriend (die in het verpleeghuis) kan elk moment sterven. J is er nu naartoe.
Het is beter zo maar wel echt heel kut. Hij is 45
Sterktequote:Op donderdag 8 juni 2023 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verdrietig nieuws vandaag. Onze vriend (die in het verpleeghuis) kan elk moment sterven. J is er nu naartoe.
Dat zijn de fijnste ochtendenquote:Op donderdag 8 juni 2023 10:37 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn echtgenote werkt niet op donderdag en ik realiseerde me dat het, nu ik ook thuis ben, zonde is om op die dagen samen te gaan zitten wachten tot schoonmaakster weg is. Dus stonden we vanochtend vroeg al op de heide voor een ommetje en drinken we nu samen koffie in de zon
Sterkte!quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ohohoh.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer een mijlpaal, bh aangekregen zonder al te veel moeite. Wel wat pijnlijk maar goed te doen.
Hopelijk gaat die vanavond net zo makkelijk uit.
Hier ook deze dagen. Er wordt geoefend, aldus de krant.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ohohoh.![]()
Zojuist kwamen 2 Apaches over:zó laag, dat ze bijna de kerktoren en de boomtoppen scheerden.
Wat een klere herrie. Je zal er maar naast wonen.
Weer eens naar de sport machines. Na 2 weken. Kijken of ik het nog kan.
Het is eigenlijk al jaren kut. Zoiets wens je niemand toe. Veel sterkte voor jullie. Wat toch een ellende als je het verkeerde lot uit de loterij hebt getrokkenquote:Op donderdag 8 juni 2023 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heel oneerlijk inderdaad. Echt het verkeerde lot.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al jaren kut. Zoiets wens je niemand toe. Veel sterkte voor jullie. Wat toch een ellende als je het verkeerde lot uit de loterij hebt getrokken
quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:00 schreef AnneX het volgende:
Vanuit de Alpen: wij zijn er voor je Lucky💐
Heel kutquote:Op donderdag 8 juni 2023 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel oneerlijk inderdaad. Echt het verkeerde lot.
Ze zijn er nu met de hele vriendengroep. Fijn voor hen, mooi dat ze zo hecht zijn. Maar het maakt wel dat ik me enorm eenzaam voel vandaag. Ook al heb ik er destijds zelf voor gekozen om geen contact meer met de vrouw van de zieke vriend te hebben.
Dat is dan zo dubbel hequote:Op donderdag 8 juni 2023 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn al zo lang aan het hopen dat hij snel overlijdt. En nu het zo ver is, is het toch zo verdrietig.
Mijlpaalquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer een mijlpaal, bh aangekregen zonder al te veel moeite. Wel wat pijnlijk maar goed te doen.
Hopelijk gaat die vanavond net zo makkelijk uit.
Mijlpaal 2, bh is uit. Dat ging minder fijn.quote:
Een vriend van zweert bij een aktive luchtfilter, zo eentje met koolfilter, electrostatische filter en een fan. Die zuigt alle lucht rond en bevrijdt die van (bijna) alle zwevende deeltjes en geurtjes.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik werd om half 6 wakker en sliep tot mijn grote verrassing toch nog op en af tot 8 uur. Verder nies ik me 3 slagen in de rondte dus ik wacht met smart tot de antihistamine inkickt.
Werk je wel hard genoeg, vlindertje?quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Morgen weer 7.20 deur uit![]()
Weer presentaties, van 9-17.45, maar ik word dit keer om 15.45 afgelostwel dan meteen door naar afscheidsborrel van mn onderzoeksassistent op oude uni, dus denk niet heel veel eerder thuis, maar dat is wel leuk natuurlijk. Wel intensieve dagen zo, dus blij als het morgenavond is
complete artikel: https://www.scienceguide.(...)dag-per-week-gratis/quote:De gemiddelde wetenschapper wordt voor 40 uur per week betaald maar werkt 48 uur. Bij bèta’s en hoogleraren ligt dat gemiddeld nog hoger, blijkt uit onderzoek van ScienceGuide naar het Erkennen en Waarderen-programma.
De 48 uur haal ik gelukkig niet structureel gemiddeld denk ikquote:Op donderdag 8 juni 2023 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Werk je wel hard genoeg, vlindertje?
[..]
complete artikel: https://www.scienceguide.(...)dag-per-week-gratis/
Welk vakgebied doe je onderzoek naar?quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De 48 uur haal ik gelukkig niet structureel gemiddeld denk ikal hou ik het eigenlijk nooit echt bij en heb ik dus eigenlijk geen idee hoeveel wel. Vind dat ook altijd lastig, omdat ik indien thuis het werken vaak wat meer over de dag verspreid (lange pauze na lunch en dan in avond wel) - en tel je dan 'netto' werktijd of wanneer stop je met tellen (want op kantoor zit je ook niet 8u effectief te werken, maar neem je ook weer geen 3u pauze tussendoor).
Maar het verbaast me helaas ook weer niks. Ik heb bv ook niet per se de ambitie om door te groeien tot hoogleraar, als ik kijk naar de voorbeelden die ik daarin heb gehad - 6 dagen per week werken van ochtend tot avond en dan na het eten nog even twee uurtjes. Nee, dank je.
Hi Alex!quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:48 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Welk vakgebied doe je onderzoek naar?
Oh, grappig. Vriendin van me is promovenda in Tilburg aan de psychologie-faculteit.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hi Alex!
Ik zit in het vakgebied van psychologie, tot een half jaar geleden vooral als onderzoeker, momenteel vooral als docent en vanaf volgend jaar als het goed is wat meer gebalanceerd allebei.
Leuk! Wat voor onderwerp zit ze op, weet je dat?quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:58 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Oh, grappig. Vriendin van me is promovenda in Tilburg aan de psychologie-faculteit.
Daar is een goede vriend van mijn net gepromoveerdquote:Op donderdag 8 juni 2023 21:58 schreef Alexandrian het volgende:
Oh, grappig. Vriendin van me is promovenda in Tilburg aan de psychologie-faculteit.
Medische psychologie. Jij?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Leuk! Wat voor onderwerp zit ze op, weet je dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als leek heb ik het deelgebied van de psychologie dat zich bezighoudt met persoonlijkheden altijd wel interessant gevonden.Géén Oostenrijkse schilder
Met die introductie nemen we geen genoegen... Eieren heb je die wel of niet in de koelkast liggen? Lust je bloedworst?quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:49 schreef Alexandrian het volgende:
Hey, ik ben Alex overigens. In mijn stam-SC is de helft geband dus kom even bij de buren kijken.
Onbewust snijd je hiermee een onderwerp aan dat naar mijn bescheiden mening best interessant is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met die introductie nemen we geen genoegen... Eieren heb je die wel of niet in de koelkast liggen? Lust je bloedworst?
quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:10 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Medische psychologie. Jij?Leuk vakgebied! Ik heb ruim 4 jaar in een academisch ziekenhuis gezeten voor mijn promotie, niet helemaal op dat vakgebied (meer richting klinische/neuro/ontwikkelings) maar wel veel meegekregen van die afdeling daar. Zit nu nog steeds beetje op datzelfde snijvlak van drie richtingen (waarom kiezen als je ook kunt combinerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als leek heb ik het deelgebied van de psychologie dat zich bezighoudt met persoonlijkheden altijd wel interessant gevonden.)
quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:10 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Medische psychologie. Jij?Psychologie binnen een medische setting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als leek heb ik het deelgebied van de psychologie dat zich bezighoudt met persoonlijkheden altijd wel interessant gevonden.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Watervasten? Dan eet je niets en drink je alleen water?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:27 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Onbewust snijd je hiermee een onderwerp aan dat naar mijn bescheiden mening best interessant is.
Ik ben namelijk aan het watervasten en heb derhalve momenteel helemaal niets in de koelkast liggen. Sinds carnaval 20 kilo lichter.
Normaliter doe ik eieren wel het liefst in de koelkast, voelt toch beter op de een of andere irrationele manier. Wat vlees betreft eet ik vrijwel alleen kip dus de bloedworst laat ik doorgaans staan.
Psychologie is altijd binnen een medische setting toch?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Psychologie binnen een medische setting.
Nee hoor, medische psychologie is maar een klein vakgebied. Verreweg de meeste psychologen werken in de GGZ en niet in ziekenhuizen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:45 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Psychologie is altijd binnen een medische setting toch?
Klopt maar het is minder idioot dan het klinkt en niet alleen om gewicht te verliezen. Doorgaans toon je na een aantal dagen zelfs verschijnselen van een high, kun je je erg goed focussen en zit je vol energie om maar een aantal dingen te noemen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Watervasten? Dan eet je niets en drink je alleen water?
Ah, op die fiets. Duidelijk. Ik vatte de term medisch wat breder op.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee hoor, medische psychologie is maar een klein vakgebied. Verreweg de meeste psychologen werken in de GGZ en niet in ziekenhuizen.
Het gros van de psychologen schrikt zich het apezuur van diabetes, kanker of hersenaandoeningen![]()
Maar sinds februari heb je alleen water genuttigd?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:48 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Klopt maar het is minder idioot dan het klinkt en niet alleen om gewicht te verliezen. Doorgaans toon je na een aantal dagen zelfs verschijnselen van een high, kun je je erg goed focussen en zit je vol energie om maar een aantal dingen te noemen.
Gelukkig niet hahaha.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar sinds februari heb je alleen water genuttigd?
Ohhh gelukkig!quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:09 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Gelukkig niet hahaha.
Ik eet doorgaans drie dagen niet, dan een of twee dagen wel enzv. Langzaamaan opgebouwd. Dus begonnen met één maaltijd per dag eten, dan één dag eten en één dag niet. Record was zeven dagen.
Ik sta onder supervisie van een huisarts overigens. Tot mijn verbazing was ie gelijk enthousiast toen ik hiermee op de proppen kwam.
Ik ben opgegroeid in de horeca dus de liefde voor eten is er bij mij in vrij letterlijke zin met de paplepel ingegotenquote:Op donderdag 8 juni 2023 23:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ohhh gelukkig!Een soort intermittent fasting maar dan iets extremer. Ik kreeg al associaties met die beweging die meent van lucht te kunnen leven
.
Hoe is jouw relatie met eten nu? Ik bedoel, de meeste posters in dit topic houden van eten. En 72 uur of langer niet kunnen eten klinkt ook een beetje eenzaam en liefdeloos ofzo. Niet als kritiek hoor, maar van een leven met voornamelijk functioneel eten zou ik denk ik wel ongelukkig worden. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het juist helpend is als het lastig is om maat te houden.
Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:30 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Ik ben al met al heel blij dat ik hieraan ben begonnen. Mijn relatie met eten is nu veel gezonder. Ik eet veel bewuster en ook echt met meer plezier omdat ik het echt leuk vind om me te verdiepen in allerlei processen waar ik hiervoor helemaal niet bij stil stond.
Ik besteed momenteel overigens meerdere uren per dag aan het kijken van allerlei eet-gerelateerde programma’s als een soort therapie. De liefde voor eten zal er dus altijd zijn en ik begrijp vrienden die eten vooral zien als een soort benzine dan ook oprecht niet. Het is vooral de manier waarop ik invulling geef aan die liefde die is verander.
Wat frustrerend van je fietsquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:07 schreef yinu het volgende:
Groetjes terug vanaf een bankje bij het ziekenhuis. Ik had een mri om 8.05en helaas was ik te laat ondanks heel erg op tijd vertrokken. Want mijn fiets was ingebouwd door een busje en de doorgang die ze hadden opengelaten was te smal voor mijn stuur. Dus moest ik C uit bed halen om me te helpen m’n fiets over het busje heen te tillen. Daarna hard fietsen en 25 minuten stilliggen in mri = best wel rugpijn. Nu zon en koffie en wachten op de afspraak met de neuroloog.
[..]
Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?
Oh wat naar ja. Sterkte.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groetjes vanuit bed. Ik had echt een epische droom. Daar zou een geweldig spannende en komische film van gemaakt kunnen worden. Ik weet alleen niet meer hoe het ging.
De vriend leeft nog, eigenwijs als hij is. Raar om op zo'n telefoontje te wachten.
Wat onhandig van je fiets. Maar wel fijn dat je wel je mri hebt gehad en niet nog een keer terug hoeft te komen. Hopelijk trekt de pijn zo weg.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:07 schreef yinu het volgende:
Groetjes terug vanaf een bankje bij het ziekenhuis. Ik had een mri om 8.05en helaas was ik te laat ondanks heel erg op tijd vertrokken. Want mijn fiets was ingebouwd door een busje en de doorgang die ze hadden opengelaten was te smal voor mijn stuur. Dus moest ik C uit bed halen om me te helpen m’n fiets over het busje heen te tillen. Daarna hard fietsen en 25 minuten stilliggen in mri = best wel rugpijn. Nu zon en koffie en wachten op de afspraak met de neuroloog.
[..]
Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?
Met 30 graden ga ik niet heel veel doen denk ikquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:34 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Is het al weekend?![]()
Wat zijn jullie weekend plannen?
Lekker eten en de airco aan zetten, wat video monteren, wat filmen en chillen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:34 schreef Barreltje het volgende:
Sterkte met de rugpijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:07 schreef yinu het volgende:
Ik ben een mooiboii dus drink persoonlijk geen koffie vanwege het effect dat het op je gebit heeft. Doorgaans worden koffie en thee gezien als acceptabel tijdens een vast alhoewel je altijd extremisten er tussen hebt zitten.quote:Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?
Vanmiddag het kind laten kortwieken bij de kapperquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:34 schreef Barreltje het volgende:
Ga je ver ?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:03 schreef Candaasje het volgende:
Morgen dan huis nog wat poetsen (joepie) en spullen pakken voor de vakantie.
Oeh lijkt me leuk! Lekker ruig en zo. Gaan ook wat treintjes daarquote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Corsica, dus geen wereldreis maar wel veel kampeerspullen die mee moeten
Coolquote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Corsica, dus geen wereldreis maar wel veel kampeerspullen die mee moeten
Is echt een heel mooi eilandquote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oeh lijkt me leuk! Lekker ruig en zo. Gaan ook wat treintjes daar
Heerlijk zeg. Veel plezier!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is echt een heel mooi eilandinderdaad ruiger binnenland met tof bergen en rotsen, en dan dobberen in de middellandse zee
![]()
Vriend wil het liefst bij die laatste beginnen, hij is normaal de actiefste van ons twee, maar is toe aan luiheid zegt ie zelf. Ik ben benieuwd hoe lang ie het stilzitten gaat volhouden
Ik vind dat oprecht zo bevredigend na afloop. Vorige week de tuin aangepakt en betrap mezelf er meermaals per dag op dat ik doelloos trots naar mijn creatie kijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:03 schreef Candaasje het volgende:
Morgen dan huis nog wat poetsen (joepie)
Enjoy.quote:Nu eerst eens koffie
Thanks! Je mag gewoon Alex zeggen hoorquote:Welkom Alexandrian!
Oh, echt. Die vrienden waar ik het over had zijn namelijk allemaal mannen van een bepaald kaliber zeg maar die ook voor andere dingen geen echte passie lijken te hebben. Vind je het ook niet gezellig om met dit weer bijvoorbeeld in het park te picknicken met vriendinnen ofzo?quote:Ik ben vaak wel voedsel = benzine
Da's niet zo raar toch? Je hebt het ook gewoon nodig om je nuttig te voelen. Dat je het ergens voor doet zeg maar.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:28 schreef Alexandrian het volgende:
Ik vind dat oprecht zo bevredigend na afloop. Vorige week de tuin aangepakt en betrap mezelf er meermaals per dag op dat ik doelloos trots naar mijn creatie kijk.
Geen! Zo aan toe na eerst een week schoonouders en daarna een week avondvierdaagsequote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:34 schreef Barreltje het volgende:
Ja, zit wel wat in inderdaad. Misschien een beetje last van imposter syndrome. Hiervoor zat ik eigenlijk nooit in de tuin. Nu met m’n nieuwe lifestyle is zo’n tuin toch wel handig om te grillen bijvoorbeeld maar omdat het allemaal zo snel is gegaan voelt het alsof je bepaalde dingen forceert ofzo, terwijl dat bij dit specifieke voorbeeld niet zo is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's niet zo raar toch? Je hebt het ook gewoon nodig om je nuttig te voelen. Dat je het ergens voor doet zeg maar.
Volgende week staat het weer twee scheuten hoog natuurlijk![]()
Dank! Gaat goed komenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |