abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 22:19:57 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209447135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:49 schreef Alexandrian het volgende:
Hey, ik ben Alex overigens :P. In mijn stam-SC is de helft geband dus kom even bij de buren kijken.
Met die introductie nemen we geen genoegen... Eieren heb je die wel of niet in de koelkast liggen? Lust je bloedworst?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:27:57 #252
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209447258
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Met die introductie nemen we geen genoegen... Eieren heb je die wel of niet in de koelkast liggen? Lust je bloedworst?
Onbewust snijd je hiermee een onderwerp aan dat naar mijn bescheiden mening best interessant is.

Ik ben namelijk aan het watervasten en heb derhalve momenteel helemaal niets in de koelkast liggen. Sinds carnaval 20 kilo lichter.

Normaliter doe ik eieren wel het liefst in de koelkast, voelt toch beter op de een of andere irrationele manier. Wat vlees betreft eet ik vrijwel alleen kip dus de bloedworst laat ik doorgaans staan.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_209447328
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:10 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Medische psychologie. Jij?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als leek heb ik het deelgebied van de psychologie dat zich bezighoudt met persoonlijkheden altijd wel interessant gevonden.
Leuk vakgebied! Ik heb ruim 4 jaar in een academisch ziekenhuis gezeten voor mijn promotie, niet helemaal op dat vakgebied (meer richting klinische/neuro/ontwikkelings) maar wel veel meegekregen van die afdeling daar. Zit nu nog steeds beetje op datzelfde snijvlak van drie richtingen (waarom kiezen als je ook kunt combineren :P )
pi_209447416
Mensen ik wil graag dat jullie ook The Ultimatum: Queer love kijken. Dan kan ik met jullie gnorken en wenen over het grootste Dyke drama ooit op tv O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 08-06-2023 22:56:52 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209447464
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:10 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Medische psychologie. Jij?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als leek heb ik het deelgebied van de psychologie dat zich bezighoudt met persoonlijkheden altijd wel interessant gevonden.
Psychologie binnen een medische setting.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 22:44:41 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209447499
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:27 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Onbewust snijd je hiermee een onderwerp aan dat naar mijn bescheiden mening best interessant is.

Ik ben namelijk aan het watervasten en heb derhalve momenteel helemaal niets in de koelkast liggen. Sinds carnaval 20 kilo lichter.

Normaliter doe ik eieren wel het liefst in de koelkast, voelt toch beter op de een of andere irrationele manier. Wat vlees betreft eet ik vrijwel alleen kip dus de bloedworst laat ik doorgaans staan.
Watervasten? Dan eet je niets en drink je alleen water? :?
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:45:13 #257
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209447510
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Psychologie binnen een medische setting.
Psychologie is altijd binnen een medische setting toch?
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 22:45:58 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209447523
Nog 23km :)
pi_209447529
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:45 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Psychologie is altijd binnen een medische setting toch?
Nee hoor, medische psychologie is maar een klein vakgebied. Verreweg de meeste psychologen werken in de GGZ en niet in ziekenhuizen.

Het gros van de psychologen schrikt zich het apezuur van diabetes, kanker of hersenaandoeningen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:48:51 #260
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209447558
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Watervasten? Dan eet je niets en drink je alleen water? :?
Klopt maar het is minder idioot dan het klinkt en niet alleen om gewicht te verliezen. Doorgaans toon je na een aantal dagen zelfs verschijnselen van een high, kun je je erg goed focussen en zit je vol energie om maar een aantal dingen te noemen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:50:11 #261
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209447575
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee hoor, medische psychologie is maar een klein vakgebied. Verreweg de meeste psychologen werken in de GGZ en niet in ziekenhuizen.

Het gros van de psychologen schrikt zich het apezuur van diabetes, kanker of hersenaandoeningen :+
Ah, op die fiets. Duidelijk. Ik vatte de term medisch wat breder op.

Begeef jij je ook in dit vakgebied?
pi_209447721
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:48 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Klopt maar het is minder idioot dan het klinkt en niet alleen om gewicht te verliezen. Doorgaans toon je na een aantal dagen zelfs verschijnselen van een high, kun je je erg goed focussen en zit je vol energie om maar een aantal dingen te noemen.
Maar sinds februari heb je alleen water genuttigd? :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:09:26 #263
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209447784
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maar sinds februari heb je alleen water genuttigd? :o
Gelukkig niet hahaha.

Ik eet doorgaans drie dagen niet, dan een of twee dagen wel enzv. Langzaamaan opgebouwd. Dus begonnen met één maaltijd per dag eten, dan één dag eten en één dag niet. Record was zeven dagen.

Ik sta onder supervisie van een huisarts overigens. Tot mijn verbazing was ie gelijk enthousiast toen ik hiermee op de proppen kwam.

Er zijn overigens wel mensen die het echt voor bizar lange tijd volhouden. Bij Jinek zat er tijdens corona ook een. Wereldrecord staat op 382 dagen.
pi_209447785
We have far more in common than that which devides us..
pi_209447833
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:09 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Gelukkig niet hahaha.

Ik eet doorgaans drie dagen niet, dan een of twee dagen wel enzv. Langzaamaan opgebouwd. Dus begonnen met één maaltijd per dag eten, dan één dag eten en één dag niet. Record was zeven dagen.

Ik sta onder supervisie van een huisarts overigens. Tot mijn verbazing was ie gelijk enthousiast toen ik hiermee op de proppen kwam.
Ohhh gelukkig! :D Een soort intermittent fasting maar dan iets extremer. Ik kreeg al associaties met die beweging die meent van lucht te kunnen leven :P.

Hoe is jouw relatie met eten nu? Ik bedoel, de meeste posters in dit topic houden van eten. En 72 uur of langer niet kunnen eten klinkt ook een beetje eenzaam en liefdeloos ofzo. Niet als kritiek hoor, maar van een leven met voornamelijk functioneel eten zou ik denk ik wel ongelukkig worden. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het juist helpend is als het lastig is om maat te houden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:30:05 #266
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209447936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ohhh gelukkig! :D Een soort intermittent fasting maar dan iets extremer. Ik kreeg al associaties met die beweging die meent van lucht te kunnen leven :P.

Hoe is jouw relatie met eten nu? Ik bedoel, de meeste posters in dit topic houden van eten. En 72 uur of langer niet kunnen eten klinkt ook een beetje eenzaam en liefdeloos ofzo. Niet als kritiek hoor, maar van een leven met voornamelijk functioneel eten zou ik denk ik wel ongelukkig worden. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het juist helpend is als het lastig is om maat te houden.
Ik ben opgegroeid in de horeca dus de liefde voor eten is er bij mij in vrij letterlijke zin met de paplepel ingegoten :P.

Maar juist door het vasten waardeer ik de momenten waarop ik mag eten veel meer. Ook kwam ik er achter hoe zout veel dingen die we eten eigenlijk zijn. We eten daarnaast vaak ook niet per se vanwege trek maar uit verveling. Door het vasten ben ik dit soort patronen gaan zien.

Ik was vroeger ook nooit zo’n fan van ontbijten maar m’n mams forceerde me toch iets te eten want ‘ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag’. Toen ik er achter kwam dat dat een marketingslogan was bedacht door Dr. Kellogg van de welbekende ontbijtgranen ging er een wereld voor me open.

Ik ben al met al heel blij dat ik hieraan ben begonnen. Mijn relatie met eten is nu veel gezonder. Ik eet veel bewuster en ook echt met meer plezier omdat ik het echt leuk vind om me te verdiepen in allerlei processen waar ik hiervoor helemaal niet bij stil stond.

Ik besteed momenteel overigens meerdere uren per dag aan het kijken van allerlei eet-gerelateerde programma’s als een soort therapie :D. De liefde voor eten zal er dus altijd zijn en ik begrijp vrienden die eten vooral zien als een soort benzine dan ook oprecht niet. Het is vooral de manier waarop ik invulling geef aan die liefde die is verander.
pi_209447989
Zo klinkt het wel als een fijne manier voor jou! En programma’s over eten en koken zijn altijd goed *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209448804
:( mug :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 9 juni 2023 @ 07:55:27 #269
217702 Lonaa
Honger!
pi_209449210
Groetjes vanaf Manana manana. In het zonnetje, met koffie.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209449780
Groetjes terug vanaf een bankje bij het ziekenhuis. Ik had een mri om 8.05 :') en helaas was ik te laat ondanks heel erg op tijd vertrokken. Want mijn fiets was ingebouwd door een busje en de doorgang die ze hadden opengelaten was te smal voor mijn stuur. Dus moest ik C uit bed halen om me te helpen m’n fiets over het busje heen te tillen. Daarna hard fietsen en 25 minuten stilliggen in mri = best wel rugpijn. Nu zon en koffie en wachten op de afspraak met de neuroloog.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:30 schreef Alexandrian het volgende:

[..]

Ik ben al met al heel blij dat ik hieraan ben begonnen. Mijn relatie met eten is nu veel gezonder. Ik eet veel bewuster en ook echt met meer plezier omdat ik het echt leuk vind om me te verdiepen in allerlei processen waar ik hiervoor helemaal niet bij stil stond.

Ik besteed momenteel overigens meerdere uren per dag aan het kijken van allerlei eet-gerelateerde programma’s als een soort therapie :D. De liefde voor eten zal er dus altijd zijn en ik begrijp vrienden die eten vooral zien als een soort benzine dan ook oprecht niet. Het is vooral de manier waarop ik invulling geef aan die liefde die is verander.
Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 09:15:10 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209449854
Groetjes vanuit bed. Ik had echt een epische droom. Daar zou een geweldig spannende en komische film van gemaakt kunnen worden. Ik weet alleen niet meer hoe het ging.

De vriend leeft nog, eigenwijs als hij is. Raar om op zo'n telefoontje te wachten.
Spoilers!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 09:16:17 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209449866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 09:07 schreef yinu het volgende:
Groetjes terug vanaf een bankje bij het ziekenhuis. Ik had een mri om 8.05 :') en helaas was ik te laat ondanks heel erg op tijd vertrokken. Want mijn fiets was ingebouwd door een busje en de doorgang die ze hadden opengelaten was te smal voor mijn stuur. Dus moest ik C uit bed halen om me te helpen m’n fiets over het busje heen te tillen. Daarna hard fietsen en 25 minuten stilliggen in mri = best wel rugpijn. Nu zon en koffie en wachten op de afspraak met de neuroloog.
[..]
Wat frustrerend van je fiets :o Hoop dat de pijn wegtrekt in de loop van de dag.
Spoilers!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 09:27:29 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209449964
Goedemorgen.

Ik maak er een rustig ochtendje van: WOGgen.

c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209449997
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groetjes vanuit bed. Ik had echt een epische droom. Daar zou een geweldig spannende en komische film van gemaakt kunnen worden. Ik weet alleen niet meer hoe het ging.

De vriend leeft nog, eigenwijs als hij is. Raar om op zo'n telefoontje te wachten.
Oh wat naar ja. Sterkte.
pi_209450015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 09:07 schreef yinu het volgende:
[..]
Wat onhandig van je fiets. Maar wel fijn dat je wel je mri hebt gehad en niet nog een keer terug hoeft te komen. Hopelijk trekt de pijn zo weg.

Echt apart inderdaad wachten op zo’n telefoontje.

Veel plezier @Lonaa is het werk of plezier?

Ik heb straks een afspraak bij het FNV. Kijken of zij meer snappen van uitkeringen en leeftijd dan ik. Leek me handiger dan navragen bij het uwv wat altijd nog kan. Volgende week een afspraak bij het uwv en dan kan ik me hoop ik daarna weer aanmelden bij vluchtelingenwerk. Er komen nog 2 asielboten hier dus denk dat ze best nog iemand kunnen gebruiken.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')