Met die introductie nemen we geen genoegen... Eieren heb je die wel of niet in de koelkast liggen? Lust je bloedworst?quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:49 schreef Alexandrian het volgende:
Hey, ik ben Alex overigens. In mijn stam-SC is de helft geband dus kom even bij de buren kijken.
Onbewust snijd je hiermee een onderwerp aan dat naar mijn bescheiden mening best interessant is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met die introductie nemen we geen genoegen... Eieren heb je die wel of niet in de koelkast liggen? Lust je bloedworst?
quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:10 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Medische psychologie. Jij?Leuk vakgebied! Ik heb ruim 4 jaar in een academisch ziekenhuis gezeten voor mijn promotie, niet helemaal op dat vakgebied (meer richting klinische/neuro/ontwikkelings) maar wel veel meegekregen van die afdeling daar. Zit nu nog steeds beetje op datzelfde snijvlak van drie richtingen (waarom kiezen als je ook kunt combinerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als leek heb ik het deelgebied van de psychologie dat zich bezighoudt met persoonlijkheden altijd wel interessant gevonden.)
quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:10 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Medische psychologie. Jij?Psychologie binnen een medische setting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als leek heb ik het deelgebied van de psychologie dat zich bezighoudt met persoonlijkheden altijd wel interessant gevonden.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Watervasten? Dan eet je niets en drink je alleen water?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:27 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Onbewust snijd je hiermee een onderwerp aan dat naar mijn bescheiden mening best interessant is.
Ik ben namelijk aan het watervasten en heb derhalve momenteel helemaal niets in de koelkast liggen. Sinds carnaval 20 kilo lichter.
Normaliter doe ik eieren wel het liefst in de koelkast, voelt toch beter op de een of andere irrationele manier. Wat vlees betreft eet ik vrijwel alleen kip dus de bloedworst laat ik doorgaans staan.
Psychologie is altijd binnen een medische setting toch?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Psychologie binnen een medische setting.
Nee hoor, medische psychologie is maar een klein vakgebied. Verreweg de meeste psychologen werken in de GGZ en niet in ziekenhuizen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:45 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Psychologie is altijd binnen een medische setting toch?
Klopt maar het is minder idioot dan het klinkt en niet alleen om gewicht te verliezen. Doorgaans toon je na een aantal dagen zelfs verschijnselen van een high, kun je je erg goed focussen en zit je vol energie om maar een aantal dingen te noemen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Watervasten? Dan eet je niets en drink je alleen water?
Ah, op die fiets. Duidelijk. Ik vatte de term medisch wat breder op.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee hoor, medische psychologie is maar een klein vakgebied. Verreweg de meeste psychologen werken in de GGZ en niet in ziekenhuizen.
Het gros van de psychologen schrikt zich het apezuur van diabetes, kanker of hersenaandoeningen![]()
Maar sinds februari heb je alleen water genuttigd?quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:48 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Klopt maar het is minder idioot dan het klinkt en niet alleen om gewicht te verliezen. Doorgaans toon je na een aantal dagen zelfs verschijnselen van een high, kun je je erg goed focussen en zit je vol energie om maar een aantal dingen te noemen.
Gelukkig niet hahaha.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar sinds februari heb je alleen water genuttigd?
Ohhh gelukkig!quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:09 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Gelukkig niet hahaha.
Ik eet doorgaans drie dagen niet, dan een of twee dagen wel enzv. Langzaamaan opgebouwd. Dus begonnen met één maaltijd per dag eten, dan één dag eten en één dag niet. Record was zeven dagen.
Ik sta onder supervisie van een huisarts overigens. Tot mijn verbazing was ie gelijk enthousiast toen ik hiermee op de proppen kwam.
Ik ben opgegroeid in de horeca dus de liefde voor eten is er bij mij in vrij letterlijke zin met de paplepel ingegotenquote:Op donderdag 8 juni 2023 23:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ohhh gelukkig!Een soort intermittent fasting maar dan iets extremer. Ik kreeg al associaties met die beweging die meent van lucht te kunnen leven
.
Hoe is jouw relatie met eten nu? Ik bedoel, de meeste posters in dit topic houden van eten. En 72 uur of langer niet kunnen eten klinkt ook een beetje eenzaam en liefdeloos ofzo. Niet als kritiek hoor, maar van een leven met voornamelijk functioneel eten zou ik denk ik wel ongelukkig worden. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het juist helpend is als het lastig is om maat te houden.
Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:30 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Ik ben al met al heel blij dat ik hieraan ben begonnen. Mijn relatie met eten is nu veel gezonder. Ik eet veel bewuster en ook echt met meer plezier omdat ik het echt leuk vind om me te verdiepen in allerlei processen waar ik hiervoor helemaal niet bij stil stond.
Ik besteed momenteel overigens meerdere uren per dag aan het kijken van allerlei eet-gerelateerde programma’s als een soort therapie. De liefde voor eten zal er dus altijd zijn en ik begrijp vrienden die eten vooral zien als een soort benzine dan ook oprecht niet. Het is vooral de manier waarop ik invulling geef aan die liefde die is verander.
Wat frustrerend van je fietsquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:07 schreef yinu het volgende:
Groetjes terug vanaf een bankje bij het ziekenhuis. Ik had een mri om 8.05en helaas was ik te laat ondanks heel erg op tijd vertrokken. Want mijn fiets was ingebouwd door een busje en de doorgang die ze hadden opengelaten was te smal voor mijn stuur. Dus moest ik C uit bed halen om me te helpen m’n fiets over het busje heen te tillen. Daarna hard fietsen en 25 minuten stilliggen in mri = best wel rugpijn. Nu zon en koffie en wachten op de afspraak met de neuroloog.
[..]
Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?
Oh wat naar ja. Sterkte.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groetjes vanuit bed. Ik had echt een epische droom. Daar zou een geweldig spannende en komische film van gemaakt kunnen worden. Ik weet alleen niet meer hoe het ging.
De vriend leeft nog, eigenwijs als hij is. Raar om op zo'n telefoontje te wachten.
Wat onhandig van je fiets. Maar wel fijn dat je wel je mri hebt gehad en niet nog een keer terug hoeft te komen. Hopelijk trekt de pijn zo weg.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:07 schreef yinu het volgende:
Groetjes terug vanaf een bankje bij het ziekenhuis. Ik had een mri om 8.05en helaas was ik te laat ondanks heel erg op tijd vertrokken. Want mijn fiets was ingebouwd door een busje en de doorgang die ze hadden opengelaten was te smal voor mijn stuur. Dus moest ik C uit bed halen om me te helpen m’n fiets over het busje heen te tillen. Daarna hard fietsen en 25 minuten stilliggen in mri = best wel rugpijn. Nu zon en koffie en wachten op de afspraak met de neuroloog.
[..]
Klinkt interessant. Maar… ook geen koffie dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |