In the pocket dan al hier.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Soms vind ik taart die net niet gaar is veel lekkerder
Mocht nog iemand willen berekenen hoe lang je buiten moet zijn zonder zonnebrandcreme voor voldoende vitamine D aanmaak: https://fastrt.nilu.no/VitD-ez_quartMED.html Blijkbaar zijn nu 8 minuten voldoende op dit tijdstip.
Ik heb ook al 3 kwartier gewandeld, maar dat was wat eerder in de ochtend.quote:
10 minuten met Dora en kopje koffie in de zon.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook al 3 kwartier gewandeld, maar dat was wat eerder in de ochtend.
Of huidkanker.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja en ik draai een BBQ dus dat is vast ook buiten hihaho. inb4 mokerbruin.
"if no dietary vitamin D is available"quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Mocht nog iemand willen berekenen hoe lang je buiten moet zijn zonder zonnebrandcreme voor voldoende vitamine D aanmaak: https://fastrt.nilu.no/VitD-ez_quartMED.html Blijkbaar zijn nu 8 minuten voldoende op dit tijdstip.
Ik krijg er een veel hoger getal uit, zelfs als ik als pale caucasianin in de sneeuw op drie kilometer hoogte zitquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Staat je locatie nog op Tromsø?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg er een veel hoger getal uit, zelfs als ik als pale caucasianin in de sneeuw op drie kilometer hoogte zitOf is de Nederlandse ozonlaag dun? Want dan gaat ie fors omlaag.
Nee, coördinaten ingevoerd. Maar Londen geeft vergelijkbare getallen.quote:
Ja, nou, ik smeer me dus altijd wel in met factor 50 (want zonne-allergie) maar ik word dus wel mokerbruin.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Also waarom ik niet zonder zonnebrand de zon inga en ik dus immer ultrapale blijf
Zou ik misschien ook worden als ik genoeg daadwerkelijk in die zon ging zitten, maar ik ben een ontwijker.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nou, ik smeer me dus altijd wel in met factor 50 (want zonne-allergie) maar ik word dus wel mokerbruin.
Same. Ik heb gewoon zo'n huid.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zou ik misschien ook worden als ik genoeg daadwerkelijk in die zon ging zitten, maar ik ben een ontwijker.
Hhheerlak.quote:
Dietary = uit je voedingquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"if no dietary vitamin D is available"
eerst pillen proberen, dan pas naar de natuur kijken
Ik zal zo nog eens kijken! Misschien keek ik niet goed. Coördinaten van hier, blonde, onbewolkt, asfalt, medium ozonlaag ingevuld.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg er een veel hoger getal uit, zelfs als ik als pale caucasianin in de sneeuw op drie kilometer hoogte zitOf is de Nederlandse ozonlaag dun? Want dan gaat ie fors omlaag. Of als je in de middag buiten bent.
Oh wauw, dat is echt wel heel ingewikkeld en sneu zegquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Sarabi het volgende:
Net terug van de dierenarts. Hij heeft suikerziekte.....Dat gaat de komende tijd wel even heftig worden.
We gaan ook veel in ons leven aan moeten gaan passen omdat hij voortaan 2x per dag op vaste tijden insuline moet krijgen.
Zondag dus geen Bruce Springsteen voor ons. En maandag kijken of we een auto kunnen lenen zodat iemand later naar de brouwerij kan komen om te helpen met bottelen.
Nou ben ik totaal niet van Bruce, maar ik kan me voorstellen dat dit wel heel erg zuur is, los van de rest. Is er niet iemand die tijdens dat concert voor de medicatie kan zorgen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Sarabi het volgende:
Net terug van de dierenarts. Hij heeft suikerziekte.....Dat gaat de komende tijd wel even heftig worden.
We gaan ook veel in ons leven aan moeten gaan passen omdat hij voortaan 2x per dag op vaste tijden insuline moet krijgen.
Zondag dus geen Bruce Springsteen voor ons. En maandag kijken of we een auto kunnen lenen zodat iemand later naar de brouwerij kan komen om te helpen met bottelen.
ja ik ook. Vijlen en Gehwol Klovenzalf smeren.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:13 schreef Lonaa het volgende:
Jongens ik heb alweer een mokergrote kloof onder mn voet.
Er zit helemaal niet zoveel eelt. Het is ook altijd op dezelfde plekquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik ook. Vijlen en Gehwol Klovenzalf smeren.
Kennelijk wel te veel anders krijg je geen klovenquote:
Ja, nee, ik was nog geen 8 weken geleden bij de pedicure. Er zit een gewoon laagje eelt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennelijk wel te veel anders krijg je geen klovenGewoon bij de Kruidvat te koop, meteen beginnen want kloven zijn kut.
Oh wat shit. Ik gok dat je dierenarts ook dieetvoeding heeft aangeraden? Dat is soms wel de moeite waard: er zijn toch nog best wat katten die na een aantal maanden gestabiliseerd zijn en het daarna zonder insuline maar op dieetvoer het goed doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Sarabi het volgende:
Ja, morgen. Eerste ven 7 uur op m'n voeten staan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was vorige week nog bij de pedicure. Ga elke 7 weken trouwens. En die gescheurde huid eronder is dus precies wat er kut is aan een kloof. Ga dat spul halen.
Succes.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, morgen. Eerste ven 7 uur op m'n voeten staan.
Ik had hier ook geen moment aangedacht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh wauw, dat is echt wel heel ingewikkeld en sneu zeg
Ik kan zo 1,2,3 nog niemand verzinnen maar we hebben nog een paar dagen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou ben ik totaal niet van Bruce, maar ik kan me voorstellen dat dit wel heel erg zuur is, los van de rest. Is er niet iemand die tijdens dat concert voor de medicatie kan zorgen?
Yep, dieetvoeding is besteldquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh wat shit. Ik gok dat je dierenarts ook dieetvoeding heeft aangeraden? Dat is soms wel de moeite waard: er zijn toch nog best wat katten die na een aantal maanden gestabiliseerd zijn en het daarna zonder insuline maar op dieetvoer het goed doen.
Niemand in het omgeving die de medicatie kan (leren) geven?
Oh de tumor had ik even gemist. Pred zeker? Dat is lastig ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had hier ook geen moment aangedacht.
[..]
Ik kan zo 1,2,3 nog niemand verzinnen maar we hebben nog een paar dagen.
[..]
Yep, dieetvoeding is besteldmaar aangezien hij ook de medicatie voor de tumor in zijn kop heeft kan ik me voorstellen dat de insuline wel altijd nodig gaat zijn. Maar we gaan het zien.
Mijn moeder zorgt normaal voor de katten maar die is niet zo'n held. Ik durf het nu zelf ook nog nietMaar in de toekomst zal er vast toch wel een kattenoppas in de buurt te vinden zijn die dit soort medicatie kan toevoegen.
Ja preciesquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kut Sarabi. Kan me voorstellen dat het zo kort op de diagnose en zelf nog uitvogelen hoe je dit moet aanvliegen met je beestje, het niet goed voelt om gelijk al iemand in te vliegen.
Pred inderdaadquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh de tumor had ik even gemist. Pred zeker? Dat is lastig ja.
Wat ik zelf vaak goed vind werken is de kat wat eten geven en dan prikken. Zijn ze afgeleid, hoewel veel katten nauwelijks reageren op het gelukkig heel dunne naaldje.
Maar het blijft rot, vooral omdat je je leven zo moet aanpassen
Sneuquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja preciesLater zal dat vast afentoe wel kunnen, want het toedienen stelt niet veel voor.
[..]
Pred inderdaad
En bedankt voor de tip! Ik ben vooral bang dat ik iets fout doe. Maar mijn man heeft het net al gedaan en die mag het de komende tijd doen. Dan kan ik nog even aan het idee wennen.
En ergens ben ik al lang blij dat we nog iets kunnen doenIk had me eigenlijk op heel iets anders ingesteld. Maar het is wel even wat wennen en plannen.
Een week (of 2) slapen met een dikke laag vaseline op je poot en sokken aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:13 schreef Lonaa het volgende:
Jongens ik heb alweer een mokergrote kloof onder mn voet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |