SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt super betrouwbaarquote:Op donderdag 1 juni 2023 07:29 schreef Eightyone het volgende: [ tweet ] Dit gaat over Navo-oefeningen. Hoe betrouwbaar?
Dat leek in Europa bijna bereikt. Toen kwam Rusland.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:57 schreef sturmpie het volgende:
wanneer gaan ze daar stoppen met soldaatje spelen, ik vind dat niet meer van deze tijd
Zodra de laatste Russische militair Oekraïne heeft verlaten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:57 schreef sturmpie het volgende:
wanneer gaan ze daar stoppen met soldaatje spelen, ik vind dat niet meer van deze tijd
Kwaliteit welquote:
Dat is het ook, want dat is een herhaling van zetten van de Minsk-akkoorden van 2014/2015: https://nl.wikipedia.org/(...)waren%20een,Minsk%20('Minsk%20I').quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:01 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Ik heb geen idee als 'niet-regular' in dit topic. Daarom stel ik ook de vraag: geen onderhandelingen, geen verdrag, dus wat dan?
"Het de Russen zo moeilijk mogelijk maken", "De Russen verdrijven uit veroverd gebied" zijn de wensen van de kenners hier. Maar hoe realistisch is dit? En vinden die kenners dan dat al die doden maar op de koop toe moeten worden genomen?
Als niet-kenner/niet-regular zou ik wel pleiten voor een staakt het vuren, gevolgd door onderhandelingen. Maar goed, dat schijnt een belachelijk idee te zijn volgens jou
Dat lijkt me (helaas) fake. Linkse foto achterste pijler is er een barst halverwege die niet in overeenstemming is met hoe een normale spanningsbarst in beton zou optreden. Ik kan uiteraard verkeerd zijn, maar is niet hoe het er normaal uit ziet.quote:
Opmerking passend bij UI (struisvogelkop)quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en als de niet regular waarvan je toegeeft dat je die idd bent,
Ben je er van bewust dat er martelkamers zijn, zelfs voor kinderen, in bezette gebieden?
Dus bezet gebied = oekrainse doden?
Dus nu gebied aan putin laten = nog meer doden?
Maar ik geef toe, dan verdwijnt het allemaal naar de achtergrond, dan hoor je er niks meer van....
Maar dan moet je gewoon lekker je kop in het zand steken. Gewoon geen nieuws omtrent deze oorlog tot je nemen. Zelfde effect.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:57 schreef sturmpie het volgende:
Zodra Rusland opgeeft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:57 schreef sturmpie het volgende:
Bron?quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik hoor/lees geruchten dat Poetin/Rusland de oorlog eigenlijk wil/noodgedwongen moet beëindigen
[..]
Nu nog combineren met Franse MRE's, die zijn subliem!quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een bijzonder belangrijk pakket. Het Duitse materieel is van erg goede kwaliteit, in ieder geval stukken beter dan het Amerikaanse en Engelse spul.
Geruchten, dus geen bron. Da’s wel zo’n beetje het kenmerk van vage geruchten die je van anderen opvangt.quote:
Ja, das niet zo slim he?quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze was iets te enthousiast met het posten van spannende content voor haar Instagram.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Doet het vast goed bij de vacatures voor cipier.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze was iets te enthousiast met het posten van spannende content voor haar Instagram.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Tja, iemand die zoveel tijd op internet doorbrengt, moet ook wel op de hoogte zijn van het feit dat men dit niet wil hebben.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Welnee, een maandje of zes-twaalf en een flinke boete. Als er een systeem is geraakt door die actie dan wordt het wel een hogere straf.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tja, iemand die zoveel tijd op internet doorbrengt, moet ook wel op de hoogte zijn van het feit dat men dit niet wil hebben.
Laat maar lekker 8 jaar zitten
Even voor de duidelijkheid, dit is dus een Russisch overheidsgebouw, ik dacht aanvankelijk dat het een troosteloze flat was.quote:
Dit deed Poetin ook toen de DDR viel.....quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze verbranden documenten die anders in handen van het Freedom of Russia legion komen?
Wat voor bijzonders zal het zijn wat erop staat?
[ twitter ]
Dat doet letterlijk elk land.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit deed Poetin ook toen de DDR viel.....
Is standaard KGB procedure.
Ik vraag me steeds meer af: is de hele Russische'overheid' een KGB operatie geworden onder Poetin?
Ja. Na de chaos onder Jeltsin heeft de FSB de facto een coup gepleegd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Is de hele Russische'overheid' een KGB operatie geworden onder Poetin?
Het kreeg een salvo grads voor zijn kiezen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is dus een Russisch overheidsgebouw, ik dacht aanvankelijk dat het een troosteloze flat was.
Maar het is dus een volstrekt legitiem doel.
Geef duidleijk bewijs, van terug trekken van westerse ambassades en massaal papieren verbranden zoals we zien bij russische. dat dit een standaard procedure is.quote:
Het is ook goed om het zo te doen; je doorbreekt hun bubbel van “in veiligheid leven terwijl mijn land een buurland bezet”, maar je wil geen burgerslachtoffers maken uiteraard.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:14 schreef Momo het volgende:
De drones in Moskou lijken toch wel voor te zorgen dat een aantal mensen daar wakker worden dat er een oorlog aan de gang is.
Burn Bags:quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Geef duidleijk bewijs, van terug trekken van westerse ambassades en massaal papieren verbranden zoals we zien bij russische. dat dit een standaard procedure is.
in het westen komt alleen rook uit de schoorsteen bij de benoeming van een nieuwe paus.
Laat de Ruzzen maar goed voelen hoe het voelt om bestookt te worden met raketten en drones jaquote:Op donderdag 1 juni 2023 11:43 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is ook goed om het zo te doen; je doorbreekt hun bubbel van “in veiligheid leven terwijl mijn land een buurland bezet”, maar je wil geen burgerslachtoffers maken uiteraard.
Dus meer drones op deze manier aankomende weken richting Moskou ja. Elke week een “done-aanval”.
Haha domme russen, je moet gewoon zeggen dat je "geen interesse hebt in drone aanvallen", en dan kan je niks gebeuren. Werkte immers ook met politiek.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:14 schreef Momo het volgende:
De drones in Moskou lijken toch wel voor te zorgen dat een aantal mensen daar wakker worden dat er een oorlog aan de gang is.
https://www.bloomberg.com(...)liban-wins#xj4y7vzkgquote:Op donderdag 1 juni 2023 11:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Geef duidleijk bewijs, van terug trekken van westerse ambassades en massaal papieren verbranden zoals we zien bij russische. dat dit een standaard procedure is.
in het westen komt alleen rook uit de schoorsteen bij de benoeming van een nieuwe paus.
Ze kunnen deze oorlog natuurlijk nooit winnen. Als ze meer wapens en munitie zouden hebben vallen er alleen maar meer doden, duurt het alleen maar langer. Het beste is om nu te onderhandelen en zo snel mogelijk Russisch grondgebied aan Ukraine te geven. Als we Zelensky gelukkig houden escaleert het misschien niet te veel.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kan Rusland niet beter concessies doen?
Thanks, maar dat standaard gebeurd, heb ik twijfels over in bureaucratieen, aangezien alles verantwoord moet worden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:10 schreef Kale het volgende:
[..]
Burn Bags:
https://en.wikipedia.org/wiki/Burn_bag
https://www.tijd.be/polit(...)menten/10326019.html
Volgens een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gaat het louter om een normale procedure wanneer de diplomatieke aanwezigheid in een land wordt afgebouwd.
https://www.nporadio1.nl/(...)verbrandt-documenten
Verbranden documenten standaardprocedure
Volgens Van der Putten is het niet verwonderlijk dat er op het Chinese consulaat halsoverkop documenten worden verbrand. "Dit zouden veel andere landen waarschijnlijk ook doen, want elk land heeft op hun consulaat informatie waarvan ze willen dat die niet naar buiten komt. Het is waarschijnlijk een standaardprocedure."
quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:16 schreef oheng het volgende:
Dit is de huidige staat van de Kerch brug. Verrast iemand dit? Gebouwd in record tijd door een bedrijf die hier helemaal geen ervaring in had (Stroygazmontazh Ltd), in een land dat drijft op leugens en corruptie.
[ twitter ]
Moderne Russische architectuur?quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:16 schreef oheng het volgende:
Dit is de huidige staat van de Kerch brug. Verrast iemand dit? Gebouwd in record tijd door een bedrijf die hier helemaal geen ervaring in had (Stroygazmontazh Ltd), in een land dat drijft op leugens en corruptie.
[ twitter ]
Gelukkig houden die dolfijnen het in de gatenquote:Op donderdag 1 juni 2023 13:16 schreef oheng het volgende:
[ twitter ]
(disclaimer: ik weet meer vaan grote staalconstructies dan van beton) Ja, mij een beetje. Bij een op knik belastte kolom zou je diagonale scheuren verwachten, geen verticale.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:16 schreef oheng het volgende:
[ twitter ]
https://constrblog.wordpr(...)ced-concrete-column/quote:3. Splitting Cracks: Splitting cracks in reinforced concrete column belong to short parallel vertical cracks having non-uniform width. These types of cracks may occur in columns with insufficient steel reinforcement, and low concrete quality. Splitting cracks in concrete columns originated because of attaining its maximum load bearing strength.
The ultimate Load bearing strength of the column is exceeded when concrete cross section is not enough or reinforcement ratio is inadequate or combination thereof.
Lijkt een jaar of 15/16 inderdaad, wel dapper dat hij zijn leven toch op het spel durft te zetten door dit legion te joinenquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die is volgens mij nog geen 18 joh.
Ja, met dat schaamhaar op z’n kin. Ergens wel treurig. Zo’n ventje hoort op school thuis, beetje rommelen met meisjes enzo. Niet in zo’n legioen toch.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt een jaar of 15/16 inderdaad, wel dapper dat hij zijn leven toch op het spel durft te zetten door dit legion te joinen
Analyse van de brug, uit 2017:quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:16 schreef oheng het volgende:
[ twitter ]
19.505 heropgevoede, gehersenspoelde, mishandelde, ontvoerde gestolen kinderen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:07 schreef Barbusse het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
Hartverscheurend dit. Kutrussen.
Please please please stuur er een paar rakketten of sea drones op af.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:16 schreef oheng het volgende:
[ twitter ]
Eens. Zo'n jochie hoort niet in een oorlog thuis. Mja.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, met dat schaamhaar op z’n kin. Ergens wel treurig. Zo’n ventje hoort op school thuis, beetje rommelen met meisjes enzo. Niet in zo’n legioen toch.
En ze zijn nog lang niet klaar...quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
19.505 heropgevoede, gehersenspoelde, mishandelde, ontvoerde gestolen kinderen.
Negentien duizend vijfhonderd vijf. Ongeveer de bevolking van Alblasserdam.
Vlucht maar naar Vladiwostok danquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:01 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Op zich niet raar om te willen vluchten als je in oorlogsgebied leeft
Of siberie, of elk willekeurig ander shithole zonder water, riolering, internet of verharde wegen. Want russia is immers stronk of het is het niet, toch.quote:
Beter dit dan in de gehaktmolen van Poetin. Hij vecht voor zn eigen toekomstquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt een jaar of 15/16 inderdaad, wel dapper dat hij zijn leven toch op het spel durft te zetten door dit legion te joinen
quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of siberie, of elk willekeurig ander shithole zonder water, riolering, internet of verharde wegen. Want russia is immers stronk of het is het niet, toch.
Vind ik ook heulemaal prima. Zolang ze maar niet hier komen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ga maar op het Rode Plein staan. Wij hoeven deze vijfde colonne niet.
quote:Rusland: Westen duwt Moldavië de oorlog in
Het Westen duwt Moldavië de oorlog in, waarschuwt de baas van de Russische inlichtingendienst FSB. Hij stoort zich eraan dat Moldavië gastland is van een top met alle Europese leiders behalve Rusland en bondgenoot Belarus. De top van de Europese Politieke Gemeenschap is volgens vriend en vijand bedoeld als signaal van eensgezind Europees weerwerk tegen Moskou.
'Het Westen zet Moldavië actief aan om deel te nemen aan het Oekraïense conflict', zegt Alexander Bortnikov volgens het Russische staatspersbureau Tass. Oekraïne is volgens hem al 'bruggenhoofd geworden voor de oorlog tegen Rusland' van het Westen en nu zou Moldavië aan de beurt zijn.
Wij gaan de problemen van Rusland niet oplossen. Als Russen van het landsbestuur af willen moeten ze maar in opstand komen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[..]
Vind ik ook heulemaal prima. Zolang ze maar niet hier komen.
Zo werkt dit niet. Of hebben wij niet nog iets te vertellen onder Rutte? En daar is het 100x ergerquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of siberie, of elk willekeurig ander shithole zonder water, riolering, internet of verharde wegen. Want russia is immers stronk of het is het niet, toch.
Moldavië heeft amper een leger en heeft helemaal niet de financiële armslag daarvoor. Volgens mij is het juist Rusland dat al 30 jaar zorgt voor het blok aan hun been dat Transnistrië heet. Maar die logica is denk ik te hoog gegrepen voor het Kremlin.quote:
Opvang in de eigen regio, toch?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zo werkt dit niet. Of hebben wij niet nog iets te vertellen onder Rutte? En daar is het 100x erger
Waarom zouden wij Russen moeten opvangen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zo werkt dit niet. Of hebben wij niet nog iets te vertellen onder Rutte? En daar is het 100x erger
Hilarisch. Dus:quote:
Ik weet niet waar je op doelt met je post, maar het is niet logisch om mensen toe te laten uit een land dat claimt in oorlog te zijn met je.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Volgens sommigen zijn Russen ook maar slachtoffer van Poetinquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je op doelt met je post, maar het is niet logisch om mensen toe te laten uit een land dat claimt in oorlog te zijn met je.
Las het net. Kijken of ik de oude bak van mij nog tegenkom.quote:
In het begin van de invasie neigde ik ook naar die mening. Maar na ruim een jaar vol met oorlogsmisdaden kan ik dat niet meer.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens sommigen zijn Russen ook maar slachtoffer van Poetin
Ik heb het al vaker gezegd maar de Russen zullen een manier moeten vinden om te dealen met het gewelddadige, koloniale sovjetverleden en accepteren dat Rusland geen wereldmacht meer is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In het begin van de invasie neigde ik ook naar die mening. Maar na ruim een jaar vol met oorlogsmisdaden kan ik dat niet meer.
Het begint al met te erkennen van feit:quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd maar de Russen zullen een manier moeten vinden om te dealen met het gewelddadige, koloniale sovjetverleden en accepteren dat Rusland geen wereldmacht meer is.
Zo lang dat niet het geval is, zal Rusland een bedreiging voor ons zijn, simpelweg omdat ze zichzelf altijd als slachtoffer zien en op een totaal andere golflengte zitten, met dito moreel kompas.
Oh zijn wij in oorlog??quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je op doelt met je post, maar het is niet logisch om mensen toe te laten uit een land dat claimt in oorlog te zijn met je.
Op grond hiervan zou Rusland per direct het permanente lidmaatschap van de VN Veiligheidsraad moeten worden ontnomen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het begint al met te erkennen van feit:
Russische Federatie =/= Sovjet Unie
Sovjet Unie =/= rusland.
Dat niet alleen want Poetin spiegelt zich aan tijden van voor de Soviet Unie. Erkenning begint bij het feit dat tijden en machtsverhoudingen veranderen en dat het niet erg is om geen wereldmacht (meer) te zijn. Net als dat Nederland, Portugal, Spanje en het VK dat ook niet meer zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het begint al met te erkennen van feit:
Russische Federatie =/= Sovjet Unie
Sovjet Unie =/= rusland.
Dat is, een vaak impopulaire mening die ik al zo ongeveer vanaf dag 1 heb.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In het begin van de invasie neigde ik ook naar die mening. Maar na ruim een jaar vol met oorlogsmisdaden kan ik dat niet meer.
De Russen hebben geen zin in een kopie van Syrië.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is, een vaak impopulaire mening die ik al zo ongeveer vanaf dag 1 heb.
Of het nu a'la de fransen gaat, die de bastille bestormden, a'la de polen gaat, wiens vakbonden elementair waren mbt het afkomen van hun rus-proxy regeringen, of zoals oekraine die op het maidan plein de omwenteling in werking zetten, of zoals NL, die regenten had die de koning vertelde dat niet hij, maar zij het voor het zeggen hadden,
Een bevolking zal iets moeten doen om de despoten uit het machtscentrum te verwijderen. Is daar een blauwdruk voor? Nope. Is het makkelijk? Nope. Kost het levens? Meestal wel. No pain no gain.
Bron?quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:28 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De Russen hebben geen zin in een kopie van Syrië.
Escalazie!!1!quote:
Dat sowieso. Alleen wil niemand er aan.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op grond hiervan zou Rusland per direct het permanente lidmaatschap van de VN Veiligheidsraad moeten worden ontnomen.
Markante verschil is dat er in Syrie heel veel verzet is tegen het regime. In rus: 0. Of misschien nu: 0,1?quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:28 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Maandje wachten op meer materieel terwijl je troepen, die alleen basistraining hebben gehad, nog wat dingen bijleren is geen enorme ramp.quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn we een maand verder, eer die leo 1's er zijn.
Op een bepaald moment zul je een rummy moeten pullen (you fight with the army you have, not with the army you whish you have at a later date).
Al is het maar voor die 1000en soldaten die je in post #259 ziet. Hoe lang kun je die mensen nog gemotiveerd houden
Snap de gedachte, maar Rusland is de suucessor en snap met de kennis en naiviteit van toen, dat die keuze gemaakt is toen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op grond hiervan zou Rusland per direct het permanente lidmaatschap van de VN Veiligheidsraad moeten worden ontnomen.
https://nos.nl/video/2477(...)chermen-tegen-dronesquote:Nieuwe Defensie-eenheid moet Nederland beschermen tegen drones
De Koninklijke Landmacht richt een nieuwe luchtverdedigingseenheid op, tegen drones. De oprichtingsceremonie was vanochtend in Vredepeel. Volgens kolonel Jos Kuijpers laat de oorlog in Oekraïne zien waarom Nederland goed voorbereid moet zijn.
en terecht.quote:
Misschien meer geschikt daarvoor dan een land besturen.quote:
Wagner tegen het TikTok leger.quote:
quote:
Escanazie.quote:
Volgens Rusland wel ja.quote:
Ben absoluut geen van vvd, maar dit doet 'ie idd bijzonder goed.quote:
Kan je al voorstellen dat straksquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ben absoluut geen van vvd, maar dit doet 'ie idd bijzonder goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Kadyrovites melden ondertussen "great success!" in het veroveren van Mariinka.
Even afgezien van het feit dat ze al 8 jaar lang vechten om een stad van ooit 9000 inwoners.
[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 01-06-2023 21:56:21 ]
Eigen tanks eerstquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan je al voorstellen dat straks [ afbeelding ] dit mens dit soort dingen moet gaan regelen![]()
al heb ik goede hoop dat dit alleen eerste kamer ding was. toch?!?!)
Dat zie ik niet gebeurenquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan je al voorstellen dat straks [ afbeelding ] dit mens dit soort dingen moet gaan regelen![]()
al heb ik goede hoop dat dit alleen eerste kamer ding was. toch?!?!)
quote:
quote:I'm here all week. Try the veal! Don't forget to tip the waiters.
Dit is denk ik het belangrijkste wapen wat momenteel geleverd kan worden. Het schijnt erg goed te werken tegen drones.quote:
Dit geeft meer tijd aan de Russen om de verdedigingslinies in te richten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maandje wachten op meer materieel terwijl je troepen, die alleen basistraining hebben gehad, nog wat dingen bijleren is geen enorme ramp.
Ik denk ook niet dat Rusland zich in korte tijd nog enorm kan versterken.
Maar hebben ze genoeg mensen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit geeft meer tijd aan de Russen om de verdedigingslinies in te richten.
Een tijdje terug stond er in El Pais een goed overzicht over:
https://english.elpais.co(...)ounteroffensive.html
Tuurlijk, daar zijn waarschijnlijk met name Kazachen en Oezbeken aan het werk.quote:
Ziet er uit als zelfgemaakte 12 gauge slugs.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ruslands nieuw geproduceerde munitie blijkt ook geweldig te zijn...
https://nos.nl/artikel/24(...)or-oekraine-te-kopenquote:Plannen kabinet om tientallen Leopard-tanks voor Oekraïne te kopen
Het kabinet is van plan om tientallen Leopard 1-tanks te kopen om aan Oekraïne te leveren. Een Zwitsers bedrijf kan die mogelijk leveren, zeggen Haagse bronnen.
Daarvoor is nog wel toestemming nodig van de Zwitserse regering. Die wil zich zo veel mogelijk buiten het conflict met Rusland houden. Wapenleveranties brengen dat in gevaar, zeiden de Zwitsers eerder. De deal is dus nog niet rond.
quote:Rusland legt graandeal stil
Rusland heeft in het Turkse Istanbul de registratie stopgezet van vrachtschepen die over de Zwarte Zee naar Oekraïense havens moeten gaan om Oekraïense landbouwproducten, vooral graan, veilig door de oorlogszone te loodsen. Dat heeft het betrokken Oekraïense ministerie donderdag gezegd.
In juli afgelopen jaar kwam de zogeheten graandeal op initiatief van Turkije en de Verenigde Naties tot stand. Onderdeel was dat ook Rusland bepaalde producten zou kunnen exporteren. Rusland heeft door sancties problemen met de financiering, verzekering, betaling en vervoer van exportproducten.
Volgens Oekraïense zegslieden ligt de uitvoering van de deal weer stil. Half april waren er ook problemen door Russische bedenkingen. Er liggen op dit moment vijftig schepen met vrachtopdrachten in Turkse wateren in afwachting van toestemming en de tocht naar Oekraïne. Daar ligt 2,4 miljoen ton graan op vervoer naar de internationale markten te wachten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ndeal-stil~ad8047aa/
Dat is waar.quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier(Breda en dus vlakbij vliegveld Gilze Rijen) 7 Apache's in v-formatie met daarachter 4 Chinooks in ruitformatie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:36 schreef nixxx het volgende:
Net hier in Terneuzen, formatie van vier Apache en vier chinooks en daarachter nog twee grotere enkele schroef helikopters richting het noorden.
Edit die laatste dan waarschijnlijk Cougars, en trouwens 5 Apaches
Die gozer speelde het cool en professioneel rond MH17 en nu de kans zich voordoet speelt hij de bal koelbloedig terug.quote:
Reken daar maar op. Hadden ze gewoon toegegeven, schadevergoeding betaald en meegewerkt was de publieke opinie in Nederland minder vijandig geweest. Dan hadden Poetin's trekpoppen een punt kunnen malen in een debat. Maar nu? Geen kans.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:19 schreef AgLarrr het volgende:
Die klootzakken in het Kremlin gaan nog spijt krijgen van het feit dat ze ons terug de polder in gelogen en gelachen hebben toen wij om medeleven en medewerking vroegen.
Wel iets meer gok ik.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Markante verschil is dat er in Syrie heel veel verzet is tegen het regime. In rus: 0. Of misschien nu: 0,1?
Maar je mag het prima niet met me eens zijn, je mag wmb russen zielig vinden.
Maar hun zullen wat aan hun dictators moeten doen. Niemand anders kan dat voor ze.
Als ze met Storm Shadows de Russische wapendepots, oliedepots, barakken en supply lines bombarderen is het lastig inrichten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Te link. Teveel SAMs, teveel Sukhois.quote:
Houtopslagplaatsen branden ook vaak in Rusland. En je hebt wel planken nodig voor een loopgraaf. Ook een dingetje.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ze met Storm Shadows de Russische wapendepots, oliedepots, barakken en supply lines bombarderen is het lastig inrichten.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier(Breda en dus vlakbij vliegveld Gilze Rijen) 7 Apache's in v-formatie met daarachter 4 Chinooks in ruitformatie.![]()
De kat werd bang van alle lawaai
Kunnen ze wel.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maandje wachten op meer materieel terwijl je troepen, die alleen basistraining hebben gehad, nog wat dingen bijleren is geen enorme ramp.
Ik denk ook niet dat Rusland zich in korte tijd nog enorm kan versterken.
En al die Armata's nog inzettenquote:Op donderdag 1 juni 2023 20:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kunnen ze wel.
Het en der staan er nog wat T34 en T55 tanks, plus men kan nog een behoorlijk blik met onvrijwilligers er bij halen vooral uit de rijke regionen zoals Moskou.
Graag voorzien van een sticker: “met de groeten van MH17”.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)or-oekraine-te-kopen
quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Graag voorzien van een sticker: “met de groeten van MH17”.
Die huh is natuurlijk minder toepasselijk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Polen is wel bezig deze oorlog dit is ongeveer wel de samenvatting.
[ afbeelding ]
Voor ons, Westerlingen, misschien. Niet voor Russen, voor hen kan een oord immers niet ellendig en deprimerend genoeg zijn. Nergens kun je zo fijn gehurkt in de modder wodka zuipen tot je er bij neervalt als tussen de grauwe Plattenbau flats van een Russische stad.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
In het begin van de oorlog heeft Polen samen met de Baltische staten echt heel veel gestuurd. Vooral veel oude Sovjet wapens die Oekraïne meteen kon gebruiken. Nu is het veel meer gelijk getrokken ook met alle allianties voor trainingen enzovoort. Maar vind opvallen dat Polen nu ook weer richting Moldavië meteen dingen stuurt vanwege de problemen daarzo. Voor de rest heeft Polen gewoon een kut regering hoor.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die huh is natuurlijk minder toepasselijk.
Dan eerder 392x “mag ik?”
De Russen hebben vooral zin in lekker apatisch "niet in politiek geïnteresseerd te zijn", oftewel "ich hab es nicht gewußt". Alleen werkt dat in 2023 niet meer zo...quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:28 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Voor het permanent bemannen van deze stellingen, niet voor het makenquote:Op donderdag 1 juni 2023 19:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar zijn waarschijnlijk met name Kazachen en Oezbeken aan het werk.
Dat ontken ik zeker niet ! Maar Oekraïne heeft natuurlijk ook enorm lopen vragen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In het begin van de oorlog heeft Polen samen met de Baltische staten echt heel veel gestuurd. Vooral veel oude Sovjet wapens die Oekraïne meteen kon gebruiken. Nu is het veel meer gelijk getrokken ook met alle allianties voor trainingen enzovoort. Maar vind opvallen dat Polen nu ook weer richting Moldavië meteen dingen stuurt vanwege de problemen daarzo. Voor de rest heeft Polen gewoon een kut regering hoor.
Ah, weer een uitstapje met de verenigingquote:
toertochtje door rusland. Wel voor het eten thuis zijnquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah, weer een uitstapje met de vereniging
De historie leert ons dat normaal de verdedigende partij het voordeel heeft. Als het de Russen echt lukt om meerdere verdedigingslinies te bouwen dan is daar door de aanvaller heel weinig tegen te doen. Het is dus met name de vraag wat er ondertussen in de winterperiode en daarvoor al gebouwd is. Misschien heeft iemand een goed overzicht daarvan?quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is waar.
Daar tegenover blazen de Oekraïners een hoop materiaal van de Russen op. Krijgen ze meer wapens geleverd en meer training.
Ik zou niet durven beweren dat die extra verdediging geen problemen geeft, maar beter toegerust met meer training, zou die extra werken teniet moeten doen lijkt me. Te meer omdat de Russen eerder minder dan meer troepen zullen hebben.
En natuurlijk, dat kan ik zo maar verkeerd inschatten. Sowieso komt er een moment waarop je niet langer moet uitstellen.
Voor een groot deel van de frontlinie geldt dat men voordat de Storm Shadows arriveerden al bijna een jaar de tijd heeft gehad om de frontlinie in te richten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ze met Storm Shadows de Russische wapendepots, oliedepots, barakken en supply lines bombarderen is het lastig inrichten.
5x Apache + 2x AS.532quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier(Breda en dus vlakbij vliegveld Gilze Rijen) 7 Apache's
We maken tzt mee in hoeverre de verdediging afdoende is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De historie leert ons dat normaal de verdedigende partij het voordeel heeft. Als het de Russen echt lukt om meerdere verdedigingslinies te bouwen dan is daar door de aanvaller heel weinig tegen te doen. Het is dus met name de vraag wat er ondertussen in de winterperiode en daarvoor al gebouwd is. Misschien heeft iemand een goed overzicht daarvan?
Wat dat betreft is het belangrijk te observeren in hoeverre Rusland de productie van wapens weet op te voeren. Ik meen gelezen te hebben in maart dat men bezig is men nieuwe fabrieken maar het is onduidelijk in hoeverre dat allemaal al operatief is. In ieder geval zou het momenteel gaan om 90 nieuwe + herstelde tanks per maand.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kunnen ze wel.
Het en der staan er nog wat T34 en T55 tanks, plus men kan nog een behoorlijk blik met onvrijwilligers er bij halen vooral uit de rijke regionen zoals Moskou.
Bouwvakkers in Rusland komen meestal uit dat soort gebieden, net als de Polen in Nederland.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor het permanent bemannen van deze stellingen, niet voor het maken
Precies, en hoe langer men de tijd heeft om verdedigingswerken te bouwen hoe minder ruimte er overblijft om precies te manoeuvreren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
We maken tzt mee in hoeverre de verdediging afdoende is.
Vele factoren spelen mee. De Russen zullen zwakke plekken hebben en de Oekraïners zullen verstandig moeten manoeuvreren.
Maar dan is de vraag:quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bouwvakkers in Rusland komen meestal uit dat soort gebieden, net als de Polen in Nederland.
Was laatst een artikel over dat die fabrieken alleen die doelen halen op papier maar niet in werkelijkheid. Het zijn ook geen nieuwe tanks maar tanks die ze opknappen voornamelijk met reserve onderdelen van tanks die er nog slechter aan toe zijn. Nadeel is dat Rusland op deze manier hun tanks jaren lang heeft opgeslagen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het belangrijk te observeren in hoeverre Rusland de productie van wapens weet op te voeren. Ik meen gelezen te hebben in maart dat men bezig is men nieuwe fabrieken maar het is onduidelijk in hoeverre dat allemaal al operatief is. In ieder geval zou het momenteel gaan om 90 nieuwe + herstelde tanks per maand.
Het is ook de vraag in hoeverre sancties de kwaliteit van deze tanks beïnvloeden.
Het idee van dit soort posities is dat je met een lage bezetting de tegenstander toch vrij gemakkelijk kunt tegenhouden waarna er mobiele reserveëenheden kunnen worden ingezet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag:
Hebben ze genoeg mensen om al die defensieve posities permanent te bemannen. Of ze wat horigen uit het achterland kunnen importeren om die posities te bouwen voor een handjevol kopeken, twijfelt niemand over
Dat kan ik niet ontkennen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, en hoe langer men de tijd heeft om verdedigingswerken te bouwen hoe minder ruimte er overblijft om precies te manoeuvreren.
Die verbetering in de russische verdedigingslinie wordt uitgesmeerd over zo'n 1600km.quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de Leopard 1. Ik was dan ook blij toen ik vanmiddag deze video zag:quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)or-oekraine-te-kopen
Veel van die tanks zijn ook veel te oud hé en niet langer functioneel. In het laatste jaar van de tweede wereldoorlog produceerde de Soviëtunie bijvoorbeeld 2500 tanks per maand. Het is zinloos die tanks op te knappen en opslag is erg kostbaar bij dergelijk grote aantallen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Was laatst een artikel over dat die fabrieken alleen die doelen halen op papier maar niet in werkelijkheid. Het zijn ook geen nieuwe tanks maar tanks die ze opknappen voornamelijk met reserve onderdelen van tanks die er nog slechter aan toe zijn. Nadeel is dat Rusland op deze manier hun tanks jaren lang heeft opgeslagen.
[ afbeelding ]
Dus dan moet je niet gek staan te kijken dat een groot gedeelte na jaren lang stil staan en in weer en wind te hebben gestaan dat ze niet meer werken.
Die video had ik al een aantal keer eerder gepost. Ik denk dat met name het gewicht erg belangrijk gaat zijn, het wegennetwerk in de regio's waar gevochten wordt is namelijk geweldig en veel bruggen vernietigd. Deze tank kan dan ook gebruikt worden in samenwerking met Soviet pontonmateriaal bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Die verbetering in de russische verdedigingslinie wordt uitgesmeerd over zo'n 1600km.
De verbeteringen in de Oekrainsche aanval komen ten gunste van een front van enkele tientallen kilometers...
[..]
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de Leopard 1. Ik was dan ook blij toen ik vanmiddag deze video zag:
Maar nu kijkt de tegenstander met hulp van Amerikaanse en Europese satellieten achter de linies en schakelen ze achter de linies de bevoorrading van brandstof en voedsel uit. Ook treffen ze de aflossing, de reserve-eenheden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee van dit soort posities is dat je met een lage bezetting de tegenstander toch vrij gemakkelijk kunt tegenhouden waarna er mobiele reserveëenheden kunnen worden ingezet.
Dat is ook een belangrijke strategie natuurlijk, het moeilijk maken voor reserveëenheden om het front te bereiken. Aan de andere kant proberen de Russen recentelijk met name hun artillerieoverwicht te versterken/behouden door het uitschakelen van artillerie en luchtafweer/radarsystemen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar nu kijkt de tegenstander met hulp van Amerikaanse en Europese satellieten achter de linies en schakelen ze achter de linies de bevoorrading van brandstof en voedsel uit. Ook treffen ze de aflossing, de reserve-eenheden.
En achter de Russische verdedigingslinie worden treinen gesaboteerd en banden lek gestoken.
Tijd om die praatjes waar te maken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
Oh blijkbaar was een schuilkelder in Kyiv gesloten en konden mensen er niet in. Is een meisje overleden, niet duidelijk voor me of dat direct daardoor kwam, dat ze niet kon schuilen terwijl ze dat wel wilde.
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog geen zicht op een echt groot offensief?
Denk niet dat het nog gaat gebeuren eigenlijk.
Hoeveel KM van dat soort linies hebben ze ondertussen, en hoeveel mensen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee van dit soort posities is dat je met een lage bezetting de tegenstander toch vrij gemakkelijk kunt tegenhouden waarna er mobiele reserveëenheden kunnen worden ingezet.
Die verbetering komt natuurlijk ten goede van de plekken waar een offensief verwacht wordt. De onderbuik van het front tussen Melitopol en Donetsk grofweg is waar het meeste gefortificeerd wordt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 22:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Die verbetering in de russische verdedigingslinie wordt uitgesmeerd over zo'n 1600km.
De verbeteringen in de Oekrainsche aanval komen ten gunste van een front van enkele tientallen kilometers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |