SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Kadyrovites melden ondertussen "great success!" in het veroveren van Mariinka.
Even afgezien van het feit dat ze al 8 jaar lang vechten om een stad van ooit 9000 inwoners.
[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 01-06-2023 21:56:21 ]
Eigen tanks eerstquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan je al voorstellen dat straks [ afbeelding ] dit mens dit soort dingen moet gaan regelen![]()
al heb ik goede hoop dat dit alleen eerste kamer ding was. toch?!?!)
Dat zie ik niet gebeurenquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan je al voorstellen dat straks [ afbeelding ] dit mens dit soort dingen moet gaan regelen![]()
al heb ik goede hoop dat dit alleen eerste kamer ding was. toch?!?!)
quote:
quote:I'm here all week. Try the veal! Don't forget to tip the waiters.
Dit is denk ik het belangrijkste wapen wat momenteel geleverd kan worden. Het schijnt erg goed te werken tegen drones.quote:
Dit geeft meer tijd aan de Russen om de verdedigingslinies in te richten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maandje wachten op meer materieel terwijl je troepen, die alleen basistraining hebben gehad, nog wat dingen bijleren is geen enorme ramp.
Ik denk ook niet dat Rusland zich in korte tijd nog enorm kan versterken.
Maar hebben ze genoeg mensen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit geeft meer tijd aan de Russen om de verdedigingslinies in te richten.
Een tijdje terug stond er in El Pais een goed overzicht over:
https://english.elpais.co(...)ounteroffensive.html
Tuurlijk, daar zijn waarschijnlijk met name Kazachen en Oezbeken aan het werk.quote:
Ziet er uit als zelfgemaakte 12 gauge slugs.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ruslands nieuw geproduceerde munitie blijkt ook geweldig te zijn...
https://nos.nl/artikel/24(...)or-oekraine-te-kopenquote:Plannen kabinet om tientallen Leopard-tanks voor Oekrane te kopen
Het kabinet is van plan om tientallen Leopard 1-tanks te kopen om aan Oekrane te leveren. Een Zwitsers bedrijf kan die mogelijk leveren, zeggen Haagse bronnen.
Daarvoor is nog wel toestemming nodig van de Zwitserse regering. Die wil zich zo veel mogelijk buiten het conflict met Rusland houden. Wapenleveranties brengen dat in gevaar, zeiden de Zwitsers eerder. De deal is dus nog niet rond.
quote:Rusland legt graandeal stil
Rusland heeft in het Turkse Istanbul de registratie stopgezet van vrachtschepen die over de Zwarte Zee naar Oekraense havens moeten gaan om Oekraense landbouwproducten, vooral graan, veilig door de oorlogszone te loodsen. Dat heeft het betrokken Oekraense ministerie donderdag gezegd.
In juli afgelopen jaar kwam de zogeheten graandeal op initiatief van Turkije en de Verenigde Naties tot stand. Onderdeel was dat ook Rusland bepaalde producten zou kunnen exporteren. Rusland heeft door sancties problemen met de financiering, verzekering, betaling en vervoer van exportproducten.
Volgens Oekraense zegslieden ligt de uitvoering van de deal weer stil. Half april waren er ook problemen door Russische bedenkingen. Er liggen op dit moment vijftig schepen met vrachtopdrachten in Turkse wateren in afwachting van toestemming en de tocht naar Oekrane. Daar ligt 2,4 miljoen ton graan op vervoer naar de internationale markten te wachten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ndeal-stil~ad8047aa/
Dat is waar.quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit geeft meer tijd aan de Russen om de verdedigingslinies in te richten.
Een tijdje terug stond er in El Pais een goed overzicht over:
https://english.elpais.co(...)ounteroffensive.html
Hier(Breda en dus vlakbij vliegveld Gilze Rijen) 7 Apache's in v-formatie met daarachter 4 Chinooks in ruitformatie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:36 schreef nixxx het volgende:
Net hier in Terneuzen, formatie van vier Apache en vier chinooks en daarachter nog twee grotere enkele schroef helikopters richting het noorden.
Edit die laatste dan waarschijnlijk Cougars, en trouwens 5 Apaches
Die gozer speelde het cool en professioneel rond MH17 en nu de kans zich voordoet speelt hij de bal koelbloedig terug.quote:
Reken daar maar op. Hadden ze gewoon toegegeven, schadevergoeding betaald en meegewerkt was de publieke opinie in Nederland minder vijandig geweest. Dan hadden Poetin's trekpoppen een punt kunnen malen in een debat. Maar nu? Geen kans.quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:19 schreef AgLarrr het volgende:
Die klootzakken in het Kremlin gaan nog spijt krijgen van het feit dat ze ons terug de polder in gelogen en gelachen hebben toen wij om medeleven en medewerking vroegen.
Wel iets meer gok ik.quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Markante verschil is dat er in Syrie heel veel verzet is tegen het regime. In rus: 0. Of misschien nu: 0,1?
Maar je mag het prima niet met me eens zijn, je mag wmb russen zielig vinden.
Maar hun zullen wat aan hun dictators moeten doen. Niemand anders kan dat voor ze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |