SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Het verdomme eens tijd wordenquote:
Klimaatverandering!11!quote:
100% van welquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:10 schreef CyberCow het volgende:
dit jaar geen advies voor zuinig aan te doen met water.
Ja, dat is de grap dusquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
COR is al lang dicht man, wat ben je nou voor mod dat je dat niet eens weet
Ik wist dat ook niet. Echt? Jammer, was altijd gezellig daar.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
COR is al lang dicht man, wat ben je nou voor mod dat je dat niet eens weet
Geintje, natuurlijkquote:
186 dagen. Man man manquote:
1 troost, het zal nu niet nog eens 186 dagen duren tot de volgende twintiger.quote:
quote:
quote:18 dagen later dan het langjarig gemiddelde, dus niet schokkend
Gelukkig niet, nee.quote:Op donderdag 4 mei 2023 15:12 schreef Haags het volgende:
[..]
1 troost, het zal nu niet nog eens 186 dagen duren tot de volgende twintiger.
Op geen enkel officieel station is de 25 behaald. Of had Deelen opeens weer een 42,7 ofzo?quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:04 schreef Elan het volgende:
Ondertussen lokaal de eerste zomerse dag, en maar klagen over de kou hier
Volgens mij pas later op de avond na een uur of 20/21quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
En krijgen we nog onweer denk?
De atmosfeer voelt er goed voor aan zelfs hier, maar op de satelliet zie ik nu niet echt ontploffingen
Vannacht trekt een buienlijntje over waar geen energie in zit omdat nacht, morgenmiddag krijgen we bloemkolen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
De atmosfeer voelt er goed voor aan zelfs hier, maar op de satelliet zie ik nu niet echt ontploffingen
Dat onweer komt morgen aan het begin van de middag pas. Je bent een beetje te vroeg.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
Eindelijk één dagje boven de 20 graden ennnn daar is de eerste klaagpost over te warm al hoorquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is alweer smerig broeierig hier in het zuiden
Vond het wel lekker eigenlijk vanmiddag zo hier aan de kust.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eindelijk één dagje boven de 20 graden ennnn daar is de eerste klaagpost over te warm al hoor
[ afbeelding ]
Proostquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:26 schreef Rabieluh het volgende:
Dit is echt genieten, deze dag eens afsluiten met een witbiertje in de zon.
Totaal niet broeierig ook.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eindelijk één dagje boven de 20 graden ennnn daar is de eerste klaagpost over te warm al hoor
[ afbeelding ]
N=1quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef Nattekat het volgende:
Hier is het trouwens echt totaal niet benauwd of drukkend, jullie zijn de warmte gewoon niet meer gewend
Een snelle blik op de luchtvochtigheidkaart leert mij dat het nergens benauwd is.quote:
Die van morgenochtend vroeg had je eigenlijk een paar uur later moeten hebben. Dan was het pas interessant geworden.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:06 schreef INViCTuS het volgende:
Morgenochtend vroeg al kans op terreur buien. 4-7 uur in de ochtend. Oost Nederland, dat wel. Daarna vooral tussen 15 en 20 uur
Discriminerend voor ons westelingen, wij krijgen nooit watquote:
TeRrOr Is CoMiNg!quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
Het front dat nu boven Zeeland hangt had voor vuurwerk moeten zorgen. Maar het front trekt op een kuttijdstip over.quote:
Klopt. Was België iddquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Op geen enkel officieel station is de 25 behaald. Of had Deelen opeens weer een 42,7 ofzo?
Je bent zelf omweerterreur.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 00:15 schreef ACT-F het volgende:
Omweerterreur in Zeeland:
https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/blogs/webcams
Ik werd er gelukkig wakker van, nog een mooie horizontale joekel van een bliksem gespot.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 00:15 schreef ACT-F het volgende:
Omweerterreur in Zeeland:
https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/blogs/webcams
quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En toch nog stevig genoeg om er om 4 uur 's nachts wakker van te worden, opbokken met die meukquote:
RIP Bevrijdingsfestivals in Overijssel. Mijn dochter gaat naar die in Enschede, ik vind het maar niks zoquote:Op vrijdag 5 mei 2023 00:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Meer organisatie nu. Maar dat is wel heel er exclusief voor het oosten. Het westen krijgt dan nog steeds die geïsoleerde buien, en die zijn traditiegetrouw leuker
Timing is erg ongelukkig ja, tussen 13 en 18u zo'n beetje de zwaarste buien waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
RIP Bevrijdingsfestivals in Overijssel. Mijn dochter gaat naar die in Enschede, ik vind het maar niks zo
Om je een beetje te troosten; ik denk dat het festival in Den Haag de enige is die het droog gaat houden vanmiddag. De buien die achter dit lijntje ontstaan zijn veel verradelijker. Het slechte nieuws is dat die buien ook over het oosten gaan trekken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
RIP Bevrijdingsfestivals in Overijssel. Mijn dochter gaat naar die in Enschede, ik vind het maar niks zo
Laat maar kommenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Oh, laat maar, boven Frankrijk is een terreurbui aan het onwikkelen die recht op Den Haag afkoerst.
Die zou ook Leiden moeten treffen, en we weten allemaal dat dat onmogelijk is, dus die bui zal straks wel langzaam dood gaan.quote:
Die regen is gewoon jammer, maar ik vind de mogelijkheid tot plotselinge onweersbuien echt verontrustendquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat ziet er echt niet best uit voor de vele festivals
https://www.tiktok.com/@geer.en.goor/video/6992432316341587206quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:55 schreef ondeugend het volgende:
Raadt eens wie er gaat kamperen dit weekend....
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.tiktok.com/@:geer.en.goor/video/6992432316341587206
quote:
Toch alleen maar ambtenaren die vrij zijn vandaag.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat ziet er echt niet best uit voor de vele festivals
Regen hebben we al in overvloed gehad de afgelopen maanden. Doe maar stevig onweer.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:03 schreef d.k. het volgende:
Mooie gestage regen, geen onweer![]()
Als er dan toch iets moet vallen heb ik liever onweer dan stomme regen.
Stevig onweer krijg je nietquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Regen hebben we al in overvloed gehad de afgelopen maanden. Doe maar stevig onweer.
Nog beter is gewoon eens stabiel droog voor een paar weken
In jouw deel van het land bedoel je, neem ik aan.quote:
Als ik het niet mag, mogen jullie het ook nietquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In jouw deel van het land bedoel je, neem ik aan.
Hier is het wel en ik wil het niet, bij jou is het niet en jij wil het wel. Het leven is oneerlijk!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik het niet mag, mogen jullie het ook niet
Drie keer raden waar ik zit...het wordt wel lichter nu, maar het regent nog steeds.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Het Zuidoosten gaat inderdaad wel fors wat neerslag krijgen zo te zien.
Heb je daar bewijs voor?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, vannacht om 3 uur was het lichter buiten.
Heb je daar bewijs voor?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
Wie heeft het licht uit gedaan? Lijkt wel december.
* kerstboom pakt *quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
Wie heeft het licht uit gedaan? Lijkt wel december.
Alleen de temperatuur is aangenamerquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig, grijs en regen. Begon het al te missen.
Na zes maanden herfst bij voorkeur rustig afkicken inderdaad, stel je voor.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig, grijs en regen. Begon het al te missen.
Windstoten van 10-20km/u?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:40 schreef PzKpfw het volgende:
Het moet ook direct weer gepaard met die smerige kutwind.
Die van mij blazen er doorgaans wel met een hogere snelheid uit.quote:
Mensen ontruimd hoorde ik ook op de radio vanwege noodweer..quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:06 schreef Djeez het volgende:
Bevrijdingsfestival Assen en Groningen inmiddels afgelast. En ik wilde net naar Jannes
Blij gemaakt met een dooie mus. Ik had zin in kneiterhard onweer met een lekkere lading regen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:07 schreef StephanL het volgende:
Alles gast hier tot nu toe langs. Zit hier 5 km van de kust af, ter hoogte van Noordwijk. Gekkigheid
Ja idd. . Wel donker maar geen druppie regenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Blij gemaakt met een dooie mus. Ik had zin in kneiterhard onweer met een lekkere lading regen.
Niks, HELEMAAL NIKS!
jannesquote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:06 schreef Djeez het volgende:
Bevrijdingsfestival Assen en Groningen inmiddels afgelast. En ik wilde net naar Jannes
Luckyquote:
Het onweer zat op zo'n 50 km hier vandaan en de band met regen schampte ons net.quote:
Die schijnt hier al sinds 15.00.quote:
Nee, ik dekte me nog inquote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:44 schreef Zwoerd het volgende:
Hier viel het allemaal wel mee, wat regen en in de verte wat gedonder. Het apocalyptische weer h weer waar @:Nattekat mij gisteren mee lekker maakte is niet gekomen.
Ik neem je niks kwalijk hoorquote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik dekte me nog in
Zei zelfs dat de tuinstoel overeind zou blijven staan.
En uiteindelijk is het redelijk noodweer geweest, alleen niet overal.
Ik had zelf ook wel zinquote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik neem je niks kwalijk hoor :p
Maar dood de plaatjes die je postte kreeg wel zin in terror weer in het oosten van land, maar alles is hier langsheen getrokken.
Ben het wel met je eens dat de luchtvochtigheid wel een heel stuk naar beneden mag.quote:
Vreselijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Holland.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:30 schreef Nattekat het volgende:
Mei zou juist de maand van gortdroge lucht moeten zijn, waar is het mis gegaan.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Vreselijken dan moet de zomer nog beginnen
Voor het gevoel is de zomer inmiddels volop begonnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Niks mis mee iddquote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor het gevoel is de zomer inmiddels volop begonnen
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Vreselijken dan moet de zomer nog beginnen
Het idee alleen alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als 25 mei maar droog verlooptquote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:30 schreef Nattekat het volgende:
Mei zou juist de maand van gortdroge lucht moeten zijn, waar is het mis gegaan.
quote:De laatste van de ijsheiligen valt op Orbán: 25 mei. Volgens de volkswijsheid zal de wijn zuur zijn als het dan regent, maar wordt de wijn zoet als het helder weer is.
Hier nog nietquote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor het gevoel is de zomer inmiddels volop begonnen
Gaat nog wat worden. Zeetemperatuur is wereldwijd al recordwarm en dan moet El Nino (officieel) nog beginnen.quote:
Hopelijk schudt dit jaar een hele hoop mensen eens wakker.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Gaat nog wat worden. Zeetemperatuur is wereldwijd al recordwarm en dan moet El Nino (officieel) nog beginnen.
Het zeewater voor de kust van Afrika en het zuiden is inmiddels ook warmer dan het begin van de metingen.
Ik ben bang dat dat tegenvaltquote:Op zondag 7 mei 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk schudt dit jaar een hele hoop mensen eens wakker.
Wappies hebben vreemde gedachtenquote:Op zondag 7 mei 2023 11:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat de meteorologen de hittegolf hebben veroorzaakt?
Omdat ze hebben gezegd dat 38 graden in april een record is. Sommige mensen raken in een pure hersenkramp als anderen een feit delen die niet overkomt met hun eigen werkelijkheid (WEF heeft klimaatverandering verzonnen, er zitten miljoenen mensen in het complot).quote:Op zondag 7 mei 2023 11:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms zou ik willen weten hoe de wereld eruit had gezien als we alle internetkabels naar de VS gewoon hadden doorgesneden voor de opkomst van asociale media.quote:Op zondag 7 mei 2023 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ze hebben gezegd dat 38 graden in april een record is. Sommige mensen raken in een pure hersenkramp als anderen een feit delen die niet overkomt met hun eigen werkelijkheid (WEF heeft klimaatverandering verzonnen, er zitten miljoenen mensen in het complot).
Wat een gezeur, gemiddelde gewoon boven de 15 graden. Niets mis mee.quote:
Ik vermoed dat de 50 graden dit jaar dichtbij gaat komen in Spanje.quote:Op zondag 7 mei 2023 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ze hebben gezegd dat 38 graden in april een record is. Sommige mensen raken in een pure hersenkramp als anderen een feit delen die niet overkomt met hun eigen werkelijkheid (WEF heeft klimaatverandering verzonnen, er zitten miljoenen mensen in het complot).
Dit ja. En dat is hoger dan het maandgemiddeldequote:Op zondag 7 mei 2023 11:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een gezeur, gemiddelde gewoon boven de 15 graden. Niets mis mee.
Net boven de 15, veel en vaak regen en weinig zon. Ik weet niet hoor, maar ik vind het verre van aangenaam.quote:Op zondag 7 mei 2023 12:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja. En dat is hoger dan het maandgemiddelde
Het is hier prachtig weer momenteel.quote:Op zondag 7 mei 2023 12:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Net boven de 15, veel en vaak regen en weinig zon. Ik weet niet hoor, maar ik vind het verre van aangenaam.
Momenteel welquote:
quote:Op zondag 7 mei 2023 12:34 schreef aloa het volgende:
Niks mis mee. Gemiddeld rond de 15 graden, met wat uitschieters naar de 20 eind van de komende week.
[ afbeelding ]
Nee, de Spaanse pepers hebben een hittegolf veroorzaakt! Natuurlijk is het allemaal de schuld van meteorologen, want ik heb 22 graden besteld ja!quote:Op zondag 7 mei 2023 11:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Exact dit. De olieproductie stopt niet omdat de ontwikkelde landen geen olie meer afnemen. Het leeuwendeel is ontwikkelingsland en kan de goedkope energiebron goed gebruiken.quote:Op zondag 7 mei 2023 11:40 schreef dick_laurent het volgende:
Zolang de big corporations en de Saoudi's het geld en de touwtjes in handen houden blijft het allemaal bij een hoop geschreeuw van oh nee klimaatverandering helluuuup. Maar puntje bij paaltje verandert er verdomde weinig.
"En dan nu over naar het weer, met onze weervrouw Madame Jeanette."quote:Op zondag 7 mei 2023 14:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, de Spaanse pepers hebben een hittegolf veroorzaakt! Natuurlijk is het allemaal de schuld van meteorologen, want ik heb 22 graden besteld ja!
Opzich niet eens heel hoog.quote:Op zondag 7 mei 2023 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is dan weer zo jammer.
Blijft ook wel even hangen lijkt hetquote:Op zondag 7 mei 2023 14:46 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Omweer!![]()
![]()
iig best wat gedonder in Eindhoven nu.
We all live in a yellow submarinequote:
Hele dag aangenaam buiten kunnen zitten ondanks de bewolking. Niets aan de hand, wees blij dat die wind eindelijk eens weg is.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:23 schreef INViCTuS het volgende:
Echt, wanneer blijft het nou eens een keer een paar weken stabiel aangenaam en droog weer.
De temperatuur is ok, maar verder is het weerbeeld gewoon vertiefd herfstweer. Past wel in het beeld van deze bijzonder karige lente
Morgen droger, daarna weer kletsnat?
Morgen is op veel plekken weer eens een dag zonder grote kans op regen- en onweersbuien. Er zijn zonnige perioden en met temperaturen van 18 tot 22 graden is het vrij warm voor de tijd van het jaar. In de namiddag maakt het oosten en noordoosten van het land kans op een enkele bui, maar zo uitgebreid en intens als de afgelopen dagen lijkt het niet te zijn.
Dinsdag en woensdag is de kans op regen echter weer erg groot. Sterker nog, volgens het Europese weermodel zou de dinsdag wel eens kletsnat kunnen verlopen met de hele dag aanhoudende regenval. Opnieuw zou dan 10 tot 20, mogelijk zelfs 30 millimeter regen kunnen vallen. Ook de woensdag lijkt regionaal weer flink nat te worden. Of er ook daadwerkelijk zo veel regen gaat vallen als het Europese model verwacht is nog onzeker, maar droog blijft het in ieder geval niet.
LOL ik zat in de trein naar Amsterdam en ben vanwege het weer en alle storingen maar uitgestapt in Hilversum en heb de trein terug genomen.quote:
Ede Zuid valt het mee. Beetje regen gelukkig.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:14 schreef Ed1234 het volgende:
In Ede gaat het los nu, het regent goed hard en volgens buienradar blijft dat nog wel een uurtje of 3 zo.
Hier wel regen, maar geen terreurbuien.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:03 schreef Haags het volgende:
@:nattekat maat, fijn dat we code geel weer hebben weten te overleven. Toch mooi wederom alleen maar zon gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er oprecht geen een opnoemen.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
Natuurlijk hebben we ook een paar mooie dagen gehad
Toch eens iets aan je geheugen doen danquote:
een echt lekkere dag is in mijn beleving (cumulatief) : >19 graden, geen koude en/of harde wind, geen constante dreiging van plensbuien + onweer waardoor je ook nog wat kunt anticiperen in plaats van de korte momentjes / uurtjes plukken constant omhoog kijkend.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch eens iets aan je geheugen doen dan
Morgen wel weer een kletsnatte dag waarschijnlijk
Wordt een hele lijn van zuid Limburg tot Zwolle zo te zien.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Hier boven de Veluwe poppen de buien alweer op
Ach zieltje tochquote:Op zondag 7 mei 2023 18:48 schreef dick_laurent het volgende:
Hier was nét ten noorden van ons bij Alicante vanmiddag een sappige onweersbui. Jammer, had wel wat donder en bliksem willen waarnemen.
Achja, wel lekker in de zee gezwommen.
Ik zie dat er wel een stevige bui over Almelo trekt.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:08 schreef Arizona het volgende:
Hopelijk krijgen we hier in Twente ook lekkere regen- en onweersbuien!
ik zit oostelijker, alles blijft ten westen van mijquote:Op maandag 8 mei 2023 14:25 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik zie dat er wel een stevige bui over Almelo trekt.
Samequote:Op maandag 8 mei 2023 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
ik zit oostelijker, alles blijft ten westen van mij
Oostelijker dan Almelo, moeder gods, dan woon je zo'n beetje in Polen.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
ik zit oostelijker, alles blijft ten westen van mij
Njet!quote:Op maandag 8 mei 2023 18:51 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Oostelijker dan Almelo, moeder gods, dan woon je zo'n beetje in Polen.
voor precies niemand lekkerquote:
net over dat ene stoplichtquote:Op maandag 8 mei 2023 14:25 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik zie dat er wel een stevige bui over Almelo trekt.
Woensdag drie mei was ook prima!quote:Op maandag 8 mei 2023 12:27 schreef Vigilance het volgende:
[..]
een echt lekkere dag is in mijn beleving (cumulatief) : >19 graden, geen koude en/of harde wind, geen constante dreiging van plensbuien + onweer waardoor je ook nog wat kunt anticiperen in plaats van de korte momentjes / uurtjes plukken constant omhoog kijkend.
Als ik die filter heen leg over dagen zoals koningsdag, voormalig koninginnedag, afgelopen weekeinde, alle dagen in april, alle dagen in maart, alle dagen in mei. Dan blijft eigenlijk alleen donderdag 4 mei nog over.
Op de temperatuur na danquote:
Temperatuur is acceptabel, maar verder is het natuurlijk alles behalve lente. Vrij klam weer ookquote:
Oerhollandsch. Heerlijk in het bos wandelen, warme chocolademelk en huisgemaakte appeltaart. @RamboDirkquote:
Je vergeet: 'lekker voor het haardvuur zitten' nog.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:06 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Oerhollandsch. Heerlijk in het bos wandelen, warme chocolademelk en huisgemaakte appeltaart. @:rambodirk
Ik tag @Nattekat ook evenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:06 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Oerhollandsch. Heerlijk in het bos wandelen, warme chocolademelk en huisgemaakte appeltaart. @:rambodirk
Hij komt terug om z'n missie af te makenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:38 schreef Vigilance het volgende:
Dit is toch ook wel bijna jiskefetisch:
Morgen is het daarbij aan de bewolkte kant, donderdag kan ook de zon er af en toe doorkomen. Vrijdag draait de wind naar het oosten en komt de storing, die ons land vandaag en morgen in oostelijke richting passeert, weer naar het westen terug. Het kan dan opnieuw een tijdje regenen.
![]()
Gast het is fucking 14 graden bij jouquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:42 schreef Nattekat het volgende:
OPBOKKEN MET DIE BENAUWDHEID
Echt, het was heel even lekker vanochtend, maar dat is alweer afgelopen.
Ik neem 27 graden gortdroge lucht over 20 graden met 95% luchtvochtigheid hoor, met alle liefde.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gast het is fucking 14 graden bij jou
Hier is het 27 en ik ga zo sporten
Lv is hier nu 35% ... ja okequote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik neem 27 graden gortdroge lucht over 20 graden met 95% luchtvochtigheid hoor, met alle liefde.
Volgens mij hebben we dat alleen maar in de 3 weken voor en na 20 juni.quote:
Ventileren heeft op zich op deze manier weinig nut. Beter gebruik je een bouwdroger en een bouwventilator op iedere verdiepingquote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:35 schreef Vigilance het volgende:
Same here. Nieuwbouwhuis moet ventileren om al het bouwvocht eruit te laten maar is min of meer onmogelijk omdat het zeiknat is de hele tijd. Dus kunnen stucadoor, vloerenlegger etc. al weken niet aan de slag.
https://www.weerzoetermeer.nlquote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we dat alleen maar in de 3 weken voor en na 20 juni.
Ha, ongetwijfeld spuit 11, maar heb je hier al eens aan gedacht?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:35 schreef Vigilance het volgende:
Same here. Nieuwbouwhuis moet ventileren om al het bouwvocht eruit te laten maar is min of meer onmogelijk omdat het zeiknat is de hele tijd. Dus kunnen stucadoor, vloerenlegger etc. al weken niet aan de slag.
Ik dacht dat je de periode bedoelde dat het de hele nacht blijft schemerenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.weerzoetermeer.nl
hier komt de zon op 2 minuten voor zes
Helaas. De gaslantaarns moeten blijven worden aangestoken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de periode bedoelde dat het de hele nacht blijft schemeren
Zeker, gaat ook wel gebeuren. Desondanks is droog / zonnig weer alsnog voordeliger. En uberhaupt leuker om even buiten wat te klussen. Maar het zit er voorlopig niet in helaas. Tendens is al vanaf begin maart hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ha, ongetwijfeld spuit 11, maar heb je hier al eens aan gedacht?
https://www.boels.com/nl-(...)er-150-liter/p/11326
Eigenlijk wel. 40 is hier schier onmogelijk als de grond zo vochtig is.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Alsof daar nu al iets van te zeggen is. Wat een onzin.
Dit is klimaattechnisch de droogste periode van het jaar. Je merkte dit weekend al dat er zelfs met mooi weer verschrikkelijk veel vocht in de lucht hangt, dat verdwijnt niet zomaar. Tegen de tijd dat je daar van af bent zit je al diep in juni, en dan komt het immer vochtige augustus al een beetje in beeld.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:09 schreef Scjvb het volgende:
Hm.. hoewel ietwat later, het weer kan hierna zomaar ineens omslaan naar langdurig warm én droog zomerweer, zoals in 2018!
Yep, misschien klopt dat ook wel. Garanties zijn er niet. Vandaar de opmerking 'ietwat later', hoewel het vijf jaar geleden ook wisselvalligheid troef was tot ergens eind april, waarna zon en warmte losbarstte en aanhield tot 9 augustus.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is klimaattechnisch de droogste periode van het jaar. Je merkte dit weekend al dat er zelfs met mooi weer verschrikkelijk veel vocht in de lucht hangt, dat verdwijnt niet zomaar. Tegen de tijd dat je daar van af bent zit je al diep in juni, en dan komt het immer vochtige augustus al een beetje in beeld.
Volgens mij is die zomer de geboorte van "OPBOKKEN MET xquote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Yep, misschien klopt dat ook wel. Garanties zijn er niet. Vandaar de opmerking 'ietwat later', hoewel het vijf jaar geleden ook wisselvalligheid troef was tot ergens eind april, waarna zon en warmte losbarstte en aanhield tot 9 augustus.
Maar de boeren moeten van het kabinet wel voor 1 oktober de aardappels oogsten....want stikstofquote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:22 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)teeds-meer-problemen
Interessant, vooral voor diegenen die altijd blêren dat al die regen zo goed is tegen de altijd gevreesde droogte. Teveel water is net zo goed no bueno
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is die zomer de geboorte van "OPBOKKEN MET x"
@:Frutsel
quote:
idd. gewoon lekker gezapig naar werk, broodje kaas eten, savonds bloemkool en dan nog even een of andere slappe talkshow en slapen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Ach, het is doordeweeks. (Bijna) iedereen werkt toch.
No problemo
van WKN?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |