SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Het verdomme eens tijd wordenquote:
Klimaatverandering!11!quote:
100% van welquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:10 schreef CyberCow het volgende:
dit jaar geen advies voor zuinig aan te doen met water.
Ja, dat is de grap dusquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
COR is al lang dicht man, wat ben je nou voor mod dat je dat niet eens weet
Ik wist dat ook niet. Echt? Jammer, was altijd gezellig daar.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
COR is al lang dicht man, wat ben je nou voor mod dat je dat niet eens weet
Geintje, natuurlijkquote:
186 dagen. Man man manquote:
1 troost, het zal nu niet nog eens 186 dagen duren tot de volgende twintiger.quote:
quote:
quote:18 dagen later dan het langjarig gemiddelde, dus niet schokkend
Gelukkig niet, nee.quote:Op donderdag 4 mei 2023 15:12 schreef Haags het volgende:
[..]
1 troost, het zal nu niet nog eens 186 dagen duren tot de volgende twintiger.
Op geen enkel officieel station is de 25 behaald. Of had Deelen opeens weer een 42,7 ofzo?quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:04 schreef Elan het volgende:
Ondertussen lokaal de eerste zomerse dag, en maar klagen over de kou hier
Volgens mij pas later op de avond na een uur of 20/21quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
En krijgen we nog onweer denk?
De atmosfeer voelt er goed voor aan zelfs hier, maar op de satelliet zie ik nu niet echt ontploffingen
Vannacht trekt een buienlijntje over waar geen energie in zit omdat nacht, morgenmiddag krijgen we bloemkolen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
De atmosfeer voelt er goed voor aan zelfs hier, maar op de satelliet zie ik nu niet echt ontploffingen
Dat onweer komt morgen aan het begin van de middag pas. Je bent een beetje te vroeg.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
Eindelijk één dagje boven de 20 graden ennnn daar is de eerste klaagpost over te warm al hoorquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is alweer smerig broeierig hier in het zuiden
Vond het wel lekker eigenlijk vanmiddag zo hier aan de kust.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eindelijk één dagje boven de 20 graden ennnn daar is de eerste klaagpost over te warm al hoor
[ afbeelding ]
Proostquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:26 schreef Rabieluh het volgende:
Dit is echt genieten, deze dag eens afsluiten met een witbiertje in de zon.
Totaal niet broeierig ook.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eindelijk één dagje boven de 20 graden ennnn daar is de eerste klaagpost over te warm al hoor
[ afbeelding ]
N=1quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef Nattekat het volgende:
Hier is het trouwens echt totaal niet benauwd of drukkend, jullie zijn de warmte gewoon niet meer gewend
Een snelle blik op de luchtvochtigheidkaart leert mij dat het nergens benauwd is.quote:
Die van morgenochtend vroeg had je eigenlijk een paar uur later moeten hebben. Dan was het pas interessant geworden.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:06 schreef INViCTuS het volgende:
Morgenochtend vroeg al kans op terreur buien. 4-7 uur in de ochtend. Oost Nederland, dat wel. Daarna vooral tussen 15 en 20 uur
Discriminerend voor ons westelingen, wij krijgen nooit watquote:
TeRrOr Is CoMiNg!quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:19 schreef kree het volgende:
Het front dat nu boven Zeeland hangt had voor vuurwerk moeten zorgen. Maar het front trekt op een kuttijdstip over.quote:
Klopt. Was België iddquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Op geen enkel officieel station is de 25 behaald. Of had Deelen opeens weer een 42,7 ofzo?
Je bent zelf omweerterreur.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 00:15 schreef ACT-F het volgende:
Omweerterreur in Zeeland:
https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/blogs/webcams
Ik werd er gelukkig wakker van, nog een mooie horizontale joekel van een bliksem gespot.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 00:15 schreef ACT-F het volgende:
Omweerterreur in Zeeland:
https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/blogs/webcams
quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En toch nog stevig genoeg om er om 4 uur 's nachts wakker van te worden, opbokken met die meukquote:
RIP Bevrijdingsfestivals in Overijssel. Mijn dochter gaat naar die in Enschede, ik vind het maar niks zoquote:Op vrijdag 5 mei 2023 00:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Meer organisatie nu. Maar dat is wel heel er exclusief voor het oosten. Het westen krijgt dan nog steeds die geïsoleerde buien, en die zijn traditiegetrouw leuker
Timing is erg ongelukkig ja, tussen 13 en 18u zo'n beetje de zwaarste buien waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
RIP Bevrijdingsfestivals in Overijssel. Mijn dochter gaat naar die in Enschede, ik vind het maar niks zo
Om je een beetje te troosten; ik denk dat het festival in Den Haag de enige is die het droog gaat houden vanmiddag. De buien die achter dit lijntje ontstaan zijn veel verradelijker. Het slechte nieuws is dat die buien ook over het oosten gaan trekken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
RIP Bevrijdingsfestivals in Overijssel. Mijn dochter gaat naar die in Enschede, ik vind het maar niks zo
Laat maar kommenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Oh, laat maar, boven Frankrijk is een terreurbui aan het onwikkelen die recht op Den Haag afkoerst.
Die zou ook Leiden moeten treffen, en we weten allemaal dat dat onmogelijk is, dus die bui zal straks wel langzaam dood gaan.quote:
Die regen is gewoon jammer, maar ik vind de mogelijkheid tot plotselinge onweersbuien echt verontrustendquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat ziet er echt niet best uit voor de vele festivals
https://www.tiktok.com/@geer.en.goor/video/6992432316341587206quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:55 schreef ondeugend het volgende:
Raadt eens wie er gaat kamperen dit weekend....
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.tiktok.com/@:geer.en.goor/video/6992432316341587206
quote:
Toch alleen maar ambtenaren die vrij zijn vandaag.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat ziet er echt niet best uit voor de vele festivals
Regen hebben we al in overvloed gehad de afgelopen maanden. Doe maar stevig onweer.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:03 schreef d.k. het volgende:
Mooie gestage regen, geen onweer![]()
Als er dan toch iets moet vallen heb ik liever onweer dan stomme regen.
Stevig onweer krijg je nietquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Regen hebben we al in overvloed gehad de afgelopen maanden. Doe maar stevig onweer.
Nog beter is gewoon eens stabiel droog voor een paar weken
In jouw deel van het land bedoel je, neem ik aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |