quote:Op dinsdag 28 maart 2023 07:44 schreef yinu het volgende:
Ik had de vorige update ook gemist, maar ben altijd blij om ze te lezen! Wat een hoop werk verzet weer zeg…
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan is 'ie nog dikgedrukt voor me in m'n AT, maar dat zijn geloof ik meer "nieuwe posts sinds de laatste keer dat je online was". Of iets dergelijks.
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:53 schreef Smallish het volgende:
Ik lees ook graag mee en geniet van je Topic!
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 16:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier een trouwe '+1' op je posts omdat ik heel graag meelees, maar klusser van niks, dus ik kan nooit zoveel vertellen.
Nog genoeg te doen dus we gaan dit volgende deel weer gewoon vullen, blij dat jullie het nog steeds leuk vinden om te lezenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:07 schreef Puala het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de klussen in t volgende topic
Dat had ik willen doen, maar vergeten, dus dank voor de reminder ik heb ze nu toegevoegd.quote:Op woensdag 29 maart 2023 17:31 schreef Fietsertje70 het volgende:
Fijn, weer 300 posts meelurken. Ik mis wel een foto van jullie twee huisgenoten in de OP.....
De plannen zijn er nog steeds, maar achtertuin wordt waarschijnlijk niet eerder dan 2024 of we moeten een loterij winnen 🤩quote:Op woensdag 29 maart 2023 23:21 schreef Seven. het volgende:
Hoppa, weer een nieuw deel!
En hoe staat het met de plannen voor de zwemvijver?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afgelopen week was dus die drukke week, dus dit weekend in combinatie met de paasverplichtingen ook niet heel veel gedaan, maar we zijn gestart met punt 1 van het lijstje![]()
Zaterdag had ik een brunch met vriendinnen, op de terugweg ben ik gestopt in een dorp dicht bij mijn geboorteplaats om het nieuwe boek van mijn favoriete schrijfster te kopen en te laten signeren. Hierna nog een tussenstop bij Ikea voor de laatste vakantiespullen (waszak en setje keukengerei) en de boodschappen. De man had ondertussen de laatste stammetjes met de kettingzaak weggehaald en voorbereidingen getroffen voor de schutting aan de rechterkant van het huis. Na het eten samen de gaten voor de schuttingpalen verder afgemaakt.
Zondag heb ik eerst de laatste pagina's van m'n nieuwe boek uitgelezen en daarna weer snel naar buiten om de palen op hun plaats te zetten en middelste palen te bevestigen. Dit ging redelijk voorspoedig dus we hadden ook nog tijd om meteen beton te storten.
Na het beton storten was het tijd om bij mijn schoonmoeder te gaan paaslunchen. Halverwege de middag weer naar huis voordat mijn moeder en zus op de stoep stonden om bij ons te komen eten. Altijd fijn dat mijn zus dan ook een deel van het eten voor haar rekening neemt, hierdoor hoefde alleen de lamsschouder op de bbq en de creme brulee in de stoomoven.
Vandaag hadden we de hele dag (tot de regen halverwege de middag). Helaas realiseerden we ons dat de afvoer nog ingegraven moest worden voordat de onderste plank erop kon, er lag hier ook nog een stukje pad (waarschijnlijk uit de tijd van de brugwachter want de vorige eigenaar had hier al een hek staan voor zijn vogel voličre). Eerst het pad weggehaald en een sleuf gegraven voor de afvoer en daarna was het tijd voor de schutting.
De schutting staat, de onderste plank aan de straat ook en de hedera is geplant en toen ging het regenen en kwam schoonmoeder langs om te kijken wat we hadden gedaan. Komende week is het tijd voor de fundering van de poort, dan kan het hek erachter weg en kunnen we de steiger naar het laatste stuk schutting rijden voor de bovenste platen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Schutting is ong 2,35meter. Dus wat hoger dan gemiddeld.quote:Op maandag 10 april 2023 21:58 schreef Seven. het volgende:
Hoe hoog wordt de schutting?
Druk programma inderdaad. Welk boek?
Best heel veel, maar het stomme is dat we deze stenen zelf een aantal jaar geleden daar op een hoop hebben gestort toen we in de voortuin bezig waren. Maar door zand en bladeren was de berg zo afgedekt dat het nu maar leek of er 10 stenen zouden liggen 🤐quote:Op zondag 16 april 2023 07:46 schreef Seven. het volgende:
Die stapel met stenen. Hoeveel van dat soort verrassingen hebben jullie al wel niet gehad
![]()
.
Ik kan me het eindresultaat nog niet zo goed voorstellen maar helemaal groen klinkt goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.partyalot.nl/
Ik heb even ingetekend wat het plan isquote:Op zondag 16 april 2023 09:30 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik zal proberen om vandaag foto’s te maken van de hele buitenrand van de tuin.
Ja, dat blijft ook iedere keer weer verrassen. De schutting langs de straat lijkt op de foto niet lang, maar is 19 meter bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 april 2023 23:07 schreef Seven. het volgende:
Stuk duidelijker zo. Die tuin van jullie is echt wel een immense taak.
Het uitzicht is dusdanig dat we dat graag in het zicht hadden gehouden maar dan hebben de auto’s die voorbij rijden (ongeveer het halve dorp iedere dag) ook vrij zicht op onze tuin en huis en met schutting is het geluid van de weg heel veel minder, ook een pluspunt.quote:Op maandag 17 april 2023 18:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat een meters... En een uitdaging ook! Je wil natuurlijk veel van de omgeving een beetje uit je beeld hebben, maar ook niet jezelf helemaal dicht bouwen.
ik moet uiteindelijk ook een keer aan de slag met een schutting die wat geluid weert.. wat en hoe hebben jullie een beslissing genomen over de schutting?quote:Op maandag 17 april 2023 19:11 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het uitzicht is dusdanig dat we dat graag in het zicht hadden gehouden maar dan hebben de auto’s die voorbij rijden (ongeveer het halve dorp iedere dag) ook vrij zicht op onze tuin en huis en met schutting is het geluid van de weg heel veel minder, ook een pluspunt.
Budget was bij ons gezien de lengte en hoogte de grootste drijfveer. Ook omdat we al wisten dat hij begroeid zou (moeten) worden. Het eerste idee was een (dubbele) muur met overkapping er tegenaan, maar we mogen niet bouwen binnen 4 Meter van de straat dus dat viel ook af en moest het een indien nodig demontabele schutting worden.quote:Op maandag 17 april 2023 19:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik moet uiteindelijk ook een keer aan de slag met een schutting die wat geluid weert.. wat en hoe hebben jullie een beslissing genomen over de schutting?
Die kokosschutting heb ik ook naar gekeken en idd flink aan de prijs.. en ik weet überhaupt niet of het hier beschikbaar is..quote:Op maandag 17 april 2023 19:44 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Budget was bij ons gezien de lengte en hoogte de grootste drijfveer. Ook omdat we al wisten dat hij begroeid zou (moeten) worden. Het eerste idee was een (dubbele) muur met overkapping er tegenaan, maar we mogen niet bouwen binnen 4 Meter van de straat dus dat viel ook af en moest het een indien nodig demontabele schutting worden.
We hebben gekeken naar kokosschutting zoals langs de snelweg maar die vinden wij te duur voor ons.
Dus bleef over zelfs iets maken met massa omdat dat auto geluid goed tegenhoud.
Hoogte heeft te maken met de weerkaatsing van het geluid en wij hebben hier veel vrachtverkeer dus dat is dan extra fijn. Vergunning was zelfs nog hoger maar wij zijn uitgegaan van de hoogte van de platen als guideline.quote:Op dinsdag 18 april 2023 06:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die kokosschutting heb ik ook naar gekeken en idd flink aan de prijs.. en ik weet überhaupt niet of het hier beschikbaar is..![]()
En waarom zo hoog? Heb je echt die hoogte nodig voor het geluid? wij hebben hier geen bovenverdieping, dus dat scheelt dan al..
Het groen in het hek bedoel je? Dat is tijdelijk, er komt hout tegen het hek.quote:Op zondag 23 april 2023 21:49 schreef mrien het volgende:
Is het groene gedeelte tijdelijk of blijft dat?
Mooie vorderingen!
Tweede laag zit er ook op. Planning was om de eerste laag aan de andere kant ook te doen maar de grondlak was op. Nieuwe besteld en die wordt vanavond geleverd, om 18uur al een pakje ontvangen maar deze komt tussen 21 en 22. Dus dat redden we vandaag niet meer 😕quote:Op zondag 23 april 2023 21:25 schreef SV-tje het volgende:
1 zijde van de planken zit in de eerste laag grondverf
Ja dat bedoelde ik, duidelijk 👍🏼quote:Op maandag 24 april 2023 00:12 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het groen in het hek bedoel je? Dat is tijdelijk, er komt hout tegen het hek.
Alhoewel dat hout ook weer groen geverfd wordt, maar uiteindelijk moet de schutting ook helemaal groen worden door de hedera, dus dan ontstaat een groene wand naast het huis.
We gaan een eiken vloer hergebruiken.quote:Op zondag 30 april 2023 23:05 schreef Seven. het volgende:
Metamorfose! Wat voor hout gebruiken jullie?
Het is de bedoeling dat het vergrijst en daarmee is het voor de komende 10 jaar in ieder geval onderhoudsvrij is het idee.quote:Op maandag 1 mei 2023 06:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat lijkt nu al heel anders zo ! Is dat soort gevelbekleding nog een beetje onderhoudsarm ?
quote:Dingen die het komende jaar op de planning staan:
- Laatste stukje schutting met poort afmaken en hedera planten -> we zijn zelfs al iets verder gegaan met de schutting. De poort moet nog wel met hout bekleed worden maar dat doen we op beide poorten tegelijk.
- Dode beukenhaag plantjes vervangen (zijn er niet heel veel gelukkig) -> vandaag gedaan en de rest van de beuken ook geplant
- Goot maken bij de zijkant van het huis -> vorig weekend gedaan
- Gevelbekleding maken en plaatsen -> work in progress
We hebben ook nog 3500m2 tuin die moet worden aangepakt en de to do lijst is langer dan de lijst voor komend jaar dus voorlopig zijn jullie nog niet van me af.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:52 schreef exlurker het volgende:
Nog even en dan weten jullie met jullie alle vrije tijd geen raad. Heb met bewondering alles wat jullie gemaakt hebben gevolgd!
Dank je! Soms voelt het ook als doorzetten, maar meestal vinden we het vooral leuk wat we aan het doen zijn.quote:
Ik ervaar de tuin werkzaamheden bij ons wel snel als zwaar door de omvang.quote:Op zondag 7 mei 2023 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind zelf die werkzaamheden buitenshuis fijn om te doen en goed vol te houden. Het werk binnenhuis zorgt voor meer gedoe en overlast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben ook een unit gevonden die als schuur/werkplaats kan gaan dienen, deze gaat begin juli verplaatst worden. Hij komt tussen de overkapping en de schutting te staan.
Straatkant wordt bekleed met de schutting platen en de tuinkant met dezelfde gevelbekleding als de aangepaste delen van het huis. Op de kopse kanten komen aan beide kanten openslaande deuren (die hebben we een jaar geleden al via marktplaats gekocht.
Wat we ook al even hadden staan via marktplaats is de laatste poort van de achtertuin, die hebben we dit weekend geplaatst (vorig weekend al beton gestort). De poort wordt nog bekleed met hout, maar voor nu alvast gezorgd dat Luuk niet meer naar buiten kan kijken straks.
Ook hier meteen weer een hek weggehaald en de poort aangesloten op het bestaande hekwerk.
Na
Ooit
De hedera die ik net voor onze vakantie heb geplaatst heeft het moeilijk met de droogte en warmte, gelukkig doet de meerderheid uit maart het goed en laat het stukje in de schaduw wat in april is geplant zien hoe snel hedera kan groeien.
Op de terugweg van vakantie stopten we even in Zwitserland en daar zag ik weer een stuk tuin zoals ik hem graag thuis zou willen zien, ooit komt het goed![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door SV-tje op 12-06-2023 00:06:33 ]http://www.partyalot.nl/
Dat is precies wat we in ons hoofd hebben inderdaad, zijn al eens gaan kijken in het maxima park en wil ook nog graag naar Laren naar het Singer museum.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:37 schreef Seven. het volgende:
Je inspiratie doet me denken aan Piet Oudolf tuinen.
Is Luuk je hond? Als het je man is, dan is het wel zielig dat hij niet naar buiten mag kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.partyalot.nl/
Ik ga me er eens in verdiepen want siergrassen komen zeker terug.quote:Op maandag 19 juni 2023 09:34 schreef AnneX het volgende:
Bij het tuinplaatje uit Zwitserland, vind je hier ook inspiratie?
https://www.siergras.nl/
En we hebben ook een schuttingquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:30 schreef Seven. het volgende:
Top, heb je weer een schuur! En alles gladjes verlopen.
Max 2 jaar en dan zit 'ie helemaal dichtgegroeidquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
En we hebben ook een schutting![]()
Nog niet helemaal af, want we moeten de betonnen palen nog zetten, nadat we er een aantal extra hebben gehaald in Limburg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen verder met de binnenkant van de unit.
Dat is inderdaad de bedoeling. Aan de binnenkant willen we wat meer afwisseling, maar er is bijna de hele dag schaduw, dus moeten goed kijken wat we daar kunnen planten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Max 2 jaar en dan zit 'ie helemaal dichtgegroeid. Doen jullie aan de binnenkant ook hedera?
Klimhortensia, maar die groeit echt tergend langzaam in de schaduw.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:06 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bedoeling. Aan de binnenkant willen we wat meer afwisseling, maar er is bijna de hele dag schaduw, dus moeten goed kijken wat we daar kunnen planten.
Mijn klimhortensia krijgt zelfs nog een mini beetje zon en is na 8 jaar pas 1,5m hoog dus ik zou 'm niet aanraden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klimhortensia, maar die groeit echt tergend langzaam in de schaduw.
Dank je!quote:
Vuurdoorn spreekt me niet zo aan, hadden we vroeger thuis en hier zat het ook op een wand van het huis, maar kamperfoelie heb ik op mijn lijstje staan, goed om te horen dat die het goed doet.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn klimhortensia krijgt zelfs nog een mini beetje zon en is na 8 jaar pas 1,5m hoog dus ik zou 'm niet aanraden.
Vuurdoorn en kamperfoelie doen het bij mij goed in volle schaduw.
Dank je, we vinden het ook echt leuk om weer iets echt te doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:28 schreef Puala het volgende:
Als jullie weer van start kunnen met iets nieuws gaan jullie er ook echt gelijk voor heHard gewerkt, zeker met die warmte!
Onder de schutting graven gaat ze niet lukken, daar stonden eerst muurtjes en die fundering hebben we laten zitten.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:44 schreef yinu het volgende:
Vuurdoorn en kamperfoelie hier ook in volle schaduw. De vuurdoorn heeft even nodig gehad om op gang te komen, maar nu is hij los! Ook leuke bloemtrossen die veel insecten trekken en besjes voor de vogels. Tevens handig om de honden te ontmoedigen om onder de schutting door te graven (hoewel die joekels van jullie dan wel echt een enorme tunnel moeten maken dus dat is misschien niet echt een probleem)
Oh, en: ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe indrukwekkend jullie tempo is, en dat jullie dingen ook echt afmaken!
*kijkt naar 784 half-afgemaakte projecten om zich heen*
Ik heb de clematissen opgeslagen, de schaduw komt bij ons ook van bomen, dus ideaal dat ze dat gewend zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:09 schreef yinu het volgende:
Ik vond vuurdoorn ook altijd nogal suf maar tegenwoordig kan ik ‘m meer waarderen. En kamperfoelie in z’n eentje kan nogal kaal en pierig worden, dus ik probeer die altijd wel te combineren met iets anders. Heb ik jou mijn favoriete clematis al wel eens aangeraden? Winterbloeiend, gedeeltelijk wintergroen en doet het bij mij prima in een stukje waar wel iets van zon komt maar in de winter eigenlijk niet. Hier nog meer leuke clematissen. Omdat het planten zijn die van nature in bossen groeien zijn er best veel die schaduw of halfschaduw kunnen waarderen.
En ja, ik denk dat het wel klopt dat ik bij jou de voortgang makkelijker zie dan bij mezelf…
Lat aan de binnenkant geschroefd en daar de cirkelzaag langs geleiden. Hoefden alleen kleine stukjes nog met reciprozaag gedaan te wordenquote:Op donderdag 13 juli 2023 22:55 schreef bleiblei het volgende:
Hoe krijg je zo een mooie strakke rechte zaagsnede?
Of is dat gezichtsbedrog?
Hornbachquote:Op woensdag 19 juli 2023 08:16 schreef SV-tje het volgende:
Tips voor goedkope OSB of underlayment zijn welkom. Tot nu toe is Hornbach goedkoper dan tweedehands via marktplaats, maar nog steeds eigenlijk te duur gezien de totale prijs van de unit.
Toch maar bij Hornbach besteld.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hornbachde eindbaas onder de bouwmarkten. Helaas geen tips..
OSB is helemaal hip.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
Gooi er wat neonkleurige zitzakken in en het is net de 'creatieve ruimte' op mijn werk.
Het is vooral de goedkoopste manier om de wanden te verstevigen in ons geval. Maar wij hebben op kantoor ook fineer tafels in een vergaderzaal met osb print 🤐quote:
Gezelligheid is ook belangrijk. Hoe gaan jullie het OSB afwerken, gewoon zo laten denk ik?quote:Op zondag 23 juli 2023 22:51 schreef SV-tje het volgende:
Vandaag minder gedaan dan gepland, onverwacht bezoek gecombineerd met F1, wel gezellig![]()
Ook nog een hoop kabels gelegd en platen voor gezaagd.
[ afbeelding ]
Zo laten inderdaad, zo zie je het minste beschadigingen als de muur geraakt wordt door een motorband, een stuk staal of een stuk hout. Mocht het in de toekomst nodig zijn kunnen we altijd nog een pot grijze verf open trekken.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gezelligheid is ook belangrijk. Hoe gaan jullie het OSB afwerken, gewoon zo laten denk ik?
Toen de deur terug in het kozijn hing bleek hij na de verf ineens een beetje te klemmen, dus deur er weer uit en scharnieren aangepast.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:24 schreef SV-tje het volgende:
Morgen de deur weer terug en het kozijn verder aflakken, de elektra verder afmaken, ook in de achterste ruimte en het plafond voor de 2e keer in de latex.
Daarna gaan we in de achterste ruimte de platen monteren, de randen afwerken en de vloer leggen.
Dat wisten we van te voren omdat we aan beide kanten deuren willen (daarom vorig jaar al deuren gekocht via marktplaats. Het was een unit of een container maar in beide moesten dingen worden aangepast. Nu was deze unit wel in een slechte staat maar daar was de prijs ook naar. Elke andere was 1.000euro duurder en daar hadden we grotendeels dezelfde dingen moeten veranderen (misschien niet alle buitenmuren bekleden met Osb, maar waarschijnlijk hadden we dat daar ook gedaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een werk hebben jullie aan zo'n kant en klare unit!
Ik ga ook een schuurpapiermapje maken
Het was geen commentaar hoorquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:23 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat wisten we van te voren omdat we aan beide kanten deuren willen (daarom vorig jaar al deuren gekocht via marktplaats. Het was een unit of een container maar in beide moesten dingen worden aangepast. Nu was deze unit wel in een slechte staat maar daar was de prijs ook naar. Elke andere was 1.000euro duurder en daar hadden we grotendeels dezelfde dingen moeten veranderen (misschien niet alle buitenmuren bekleden met Osb, maar waarschijnlijk hadden we dat daar ook gedaan.
☺ zo zag ik het ook niet gelukkig. Meer de uitleg dat we wisten waar we aan begonnen 😉quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was geen commentaar hoor
Jullie zijn heel grondig en netjes, daar kunnen wij nog wat van leren.
Ik kan het me voorstellen. Op het grote geheel is dit een relatief klein klusproject maar wel een met grote gevolgen wat opruimen en organisatie betreft.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:28 schreef SV-tje het volgende:
[..]
☺ zo zag ik het ook niet gelukkig. Meer de uitleg dat we wisten waar we aan begonnen 😉
Voor ons voelt het goed om weer echt even bezig te zijn en als we klaar zijn kunnen we zoveel dingen opruimen daar kijken we ook naar uit.
Lekker lijkt mij dat, dat je weer ruimte en overzicht krijgt! Wat een werk verrichten jullie hoorquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:28 schreef SV-tje het volgende:
[..]
☺ zo zag ik het ook niet gelukkig. Meer de uitleg dat we wisten waar we aan begonnen 😉
Voor ons voelt het goed om weer echt even bezig te zijn en als we klaar zijn kunnen we zoveel dingen opruimen daar kijken we ook naar uit.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:34 schreef SV-tje het volgende:
De eerste kant van de unit is klaar.
[ afbeelding ]
Nog even de slotplaat en cilinder van het slot vervangen en dan kunnen, fietsen, scooter en motor (als we die opgehaald hebben van z'n tijdelijke stalling) erin, samen met de spullen die op zolder staan die in de rekken kunnen.
Morgen gaan mijn zus en ik koken voor het verjaardagsfeestje van een nichtje en gaat de man ondertussen aan de slag met de vloer voor de andere kant, zodat we die komende week kunnen leggen.
De hele tuin moet nog worden opgehoogd, dus de bestrating op straatniveau ligt straks gelijk met de ingang van de unit.quote:
Even teruglezen, er zitten drie lagen lak op.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie ruimte toch op deze manier, gaat de vloer nog verder afgewerkt worden met iets tegen al het zand en rommel die je naar binnen loopt ? Of blijft dat zo onafgewerkt ?
Ja, dit is wel next level!quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:39 schreef SV-tje het volgende:
[..]
De hele tuin moet nog worden opgehoogd, dus de bestrating op straatniveau ligt straks gelijk met de ingang van de unit.
Ga je de hele tuin ophogen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:39 schreef SV-tje het volgende:
[..]
De hele tuin moet nog worden opgehoogd, dus de bestrating op straatniveau ligt straks gelijk met de ingang van de unit.
Dank je, ja gelukkig wel. Zijn natuurlijk ook al wel even bezig.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 07:13 schreef pmponer het volgende:
Ik probeer een beetje bij te lezen, en had gezien de topic titel niet zo'n groot project verwacht
Respect daarvoor, en er is al een hoop gelukt zo te zien
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie ruimte toch op deze manier, gaat de vloer nog verder afgewerkt worden met iets tegen al het zand en rommel die je naar binnen loopt ? Of blijft dat zo onafgewerkt ?
Zitten inderdaad drie lagen antislip trappenlak op.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:01 schreef BE het volgende:
[..]
Even teruglezen, er zitten drie lagen lak op.Zie je niet, zitten er wel.
quote:
Uit de zwemvijver hoeft niet heel veel aarde meer uit, Vooraan bij het huis hoeft er niet veel aarde uit, maar richting de overkapping loopt het af aan de linkerkant, hier moet zwart zand bij voor de planten. Aan de rechterkant komt (half)verharding, daar is de hoogte ook al bijna goed. Onder de overkapping moet nogal wat kuub wit zand bij en dan een laag beton. Achter de overkapping blijft de hoogte zoals hij nu is, met uitzondering van het stuk bestrating, dat dus gelijk moet komen met het straatniveau. Zwart zand is daar al op de goed hoogte, en loopt langzaam af naar achteren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ga je de hele tuin ophogen?Doe je dat met aarde uit de zwemvijver?
Ah, gelukkig. Het zou een klein fortuin kosten om je hele tuin op te hogen!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:46 schreef SV-tje het volgende:
Uit de zwemvijver hoeft niet heel veel aarde meer uit, Vooraan bij het huis hoeft er niet veel aarde uit, maar richting de overkapping loopt het af aan de linkerkant, hier moet zwart zand bij voor de planten. Aan de rechterkant komt (half)verharding, daar is de hoogte ook al bijna goed. Onder de overkapping moet nogal wat kuub wit zand bij en dan een laag beton. Achter de overkapping blijft de hoogte zoals hij nu is, met uitzondering van het stuk bestrating, dat dus gelijk moet komen met het straatniveau. Zwart zand is daar al op de goed hoogte, en loopt langzaam af naar achteren.
Exact de reden waarom we het nog niet hebben gedaan. Alleen voor wit zand onder de overkapping zijn we al flink wat goed kwijt, dat besteden we voorlopig liever aan andere dingen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, gelukkig. Het zou een klein fortuin kosten om je hele tuin op te hogen!
Ja, snap ik. Met grond voor de planten kun je mogelijk improviseren door hoogteverschillen aan te brengen en/of gefaseerd te werken.quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Exact de reden waarom we het nog niet hebben gedaan. Alleen voor wit zand onder de overkapping zijn we al flink wat goed kwijt, dat besteden we voorlopig liever aan andere dingen.
Tuin aarde is gelukkig niet heel duur (hebben we ook al gehaald voor de hedera) en is hier twee kilometer verderop te halen. Daar ontkomen we niet aan aangezien het meerendeel van de tuin waar beplanting moet komen wit zand is (oude bestrating en vijver) en het deel wat wel zwart zand is zo droog en voedingsloos is na al die jaren. Gefaseerd werken wordt het sowieso, eerst de basis en dan langzaam de planten. Er staat nagenoeg niets (op mooie oude bomen na).quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Met grond voor de planten kun je mogelijk improviseren door hoogteverschillen aan te brengen en/of gefaseerd te werken.
Hoeveel betaal je ervoor? En heb je een idee hoeveel kuub je nodig hebt? Als je het ophogen zelf doet, bespaar je natuurlijk veel geld. Daar staat tegenover dat het zwaar is, maar jullie zijn handig en gebruiken daar vast materieel voor.quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:41 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Tuin aarde is gelukkig niet heel duur (hebben we ook al gehaald voor de hedera) en is hier twee kilometer verderop te halen. Daar ontkomen we niet aan aangezien het meerendeel van de tuin waar beplanting moet komen wit zand is (oude bestrating en vijver) en het deel wat wel zwart zand is zo droog en voedingsloos is na al die jaren. Gefaseerd werken wordt het sowieso, eerst de basis en dan langzaam de planten. Er staat nagenoeg niets (op mooie oude bomen na).
Ik heb het dan over het stuk tuin wat hier groen is. Dus niet de voorkant, zijkant of achter de overkapping. Daar zullen we (muv voortuin) het doen met wat we hebben.[ afbeelding ]
Ook hier zullen we het meeste zelf doen, maar voor het uitgraven en de dimensies uitzetten willen we nog wel een dag een graafmachine inhuren.quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoeveel betaal je ervoor? En heb je een idee hoeveel kuub je nodig hebt? Als je het ophogen zelf doet, bespaar je natuurlijk veel geld. Daar staat tegenover dat het zwaar is, maar jullie zijn handig en gebruiken daar vast materieel voor.
Met gefaseerd werken bedoelde ik trouwens dat je de basis misschien niet in één keer hoeft te doen. Dat is wat de meeste mensen doen met een “nieuwe” tuin en het vraagt een grote, eenmalige investering.
Maar goed, eigenlijk zijn jullie al gefaseerd bezig met de tuin!
Oh, 15 kuub valt wel mee! Doe je er meteen houtsnippers op?quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:04 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ook hier zullen we het meeste zelf doen, maar voor het uitgraven en de dimensies uitzetten willen we nog wel een dag een graafmachine inhuren.
We hebben net even grof gerekend en 15cm dik 100m2 opervlakte voor de planten komt op 15kuub. Dan hebben we het nog niet over de kant langs het water achter de bomen die daar staan. Kuub kostte paar maanden geleden 40euro.
Nee, we hebben dat voor gedaan van door onszelf gerooide struiken maar kregen achteraf de tip dat vooral niet te doen. In beginsel houd het onkruid tegen maar als het verteerd is het juist een voedingsbron voor onkruid. Eerste paar jaar wordt het onkruid plukken en daarna moeten planten dicht genoeg bij elkaar staan. Duurdere eikenhouten snippers hebben dat misschien minder maar is weer een extra kostenpostquote:Op zondag 13 augustus 2023 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, 15 kuub valt wel mee! Doe je er meteen houtsnippers op?
Volgens onderzoekers zijn houtsnippers juist het beste wat je in borders aan kunt brengen. Het is inderdaad wel zo dat je ze op termijn moet aanvullen. Ik weet niet wat voor onkruiden je daar hebt, maar tegen sommige onkruiden is niet op te plukken.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:44 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Nee, we hebben dat voor gedaan van door onszelf gerooide struiken maar kregen achteraf de tip dat vooral niet te doen. In beginsel houd het onkruid tegen maar als het verteerd is het juist een voedingsbron voor onkruid. Eerste paar jaar wordt het onkruid plukken en daarna moeten planten dicht genoeg bij elkaar staan. Duurdere eikenhouten snippers hebben dat misschien minder maar is weer een extra kostenpost
De bedoeling is dat alles helemaal vol komt te staan, dus dan is bijvullen geen optie meer, en het zorgt voor voedingsstoffen, iets wat wij niet willen toevoegen, door het blad van de bomen is extra mulchen niet nodig.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens onderzoekers zijn houtsnippers juist het beste wat je in borders aan kunt brengen. Het is inderdaad wel zo dat je ze op termijn moet aanvullen. Ik weet niet wat voor onkruiden je daar hebt, maar tegen sommige onkruiden is niet op te plukken.
Ik weet trouwens niet of voor een typische prairietuin zoals jij die wilt houtsnippers ook het beste zijn. Die planten houden volgens mij doorgaans van arme grond.
We hebben kachel 1 en 4 even uitgesneden uit karton, daardoor is in ieder geval te zien dat 3 te klein is.quote:
Zelfde type baan (business controller) maar bij een ander bedrijf.quote:Op zondag 17 september 2023 17:53 schreef Seven. het volgende:
Wat voor nieuwe baan en hoe komen jullie aan die mooie steiger? Antraciet kozijnen zijn mooi geworden! Wat was het plan ook alweer voor gevelbekleding?
Hey wat ik me dan eigenlijk afvraag, is of jullie dus bewust kiezen voor een schoorsteenbuis voor de ramen langs?quote:Op zondag 17 september 2023 17:03 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We hebben kachel 1 en 4 even uitgesneden uit karton, daardoor is in ieder geval te zien dat 3 te klein is.
1.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Buis komt precies in het midden voor de deuren, voor het hout en niet voor het raam. Kachel staat natuurlijk wel deels voor de deuren, de architect had gepland om inbouwhaard met ramen erboven te maken maar dat vonden we niet zo mooi.quote:Op zondag 17 september 2023 22:27 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hey wat ik me dan eigenlijk afvraag, is of jullie dus bewust kiezen voor een schoorsteenbuis voor de ramen langs?
#team Pualaquote:Op maandag 18 september 2023 08:59 schreef Puala het volgende:
Ik vind de 1e qua model veel leuker en tijdlozer. Ik vind die andere toch wat meer jaren 70 en jullie interieur niet
Hopelijk zijn jullie tijdens de vakantie ook nog een beetje tot rust gekomen![]()
Zou je niet eerst nog een zomer met een kartonnen variant doen? Dan weet je zeker dat je er niet aan gaat irriteren dat het ding toch misschien wel heel erg in de weg staat bij de deuren.quote:Op zondag 17 september 2023 22:43 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Buis komt precies in het midden voor de deuren, voor het hout en niet voor het raam. Kachel staat natuurlijk wel deels voor de deuren, de architect had gepland om inbouwhaard met ramen erboven te maken maar dat vonden we niet zo mooi.
quote:Op maandag 18 september 2023 08:59 schreef Puala het volgende:
Ik vind de 1e qua model veel leuker en tijdlozer. Ik vind die andere toch wat meer jaren 70 en jullie interieur niet
Hopelijk zijn jullie tijdens de vakantie ook nog een beetje tot rust gekomen![]()
Ik neig ook steeds meer naar de eerste.quote:
We hebben 5,5 jaar de sleutel nu en wonen er ruim 4 jaar.quote:Op maandag 18 september 2023 09:20 schreef kree het volgende:
tis wel een lang project. haha hoelang volg ik dit al inmiddels?
Ziet er allemaal wel mooi uit trouwens
We willen deze winter echt al gebruik maken van de kachel dus nog een jaar wachten is geen optie. De middelste deur doen we nu open voor de honden, maar we kunnen net zo makkelijk een van de andere 9 deuren gebruiken. Zelf lopen we zelden daarlangs naar buiten, maar via de deur aan de zijkant.quote:Op maandag 18 september 2023 10:18 schreef PJ het volgende:
[..]
Zou je niet eerst nog een zomer met een kartonnen variant doen? Dan weet je zeker dat je er niet aan gaat irriteren dat het ding toch misschien wel heel erg in de weg staat bij de deuren.
Mooi ding! Gezellig zo'n vuurtje.quote:Op zondag 24 september 2023 13:24 schreef SV-tje het volgende:
De beslissing is genomen, zagen gisteren online dat er showroommodellen verkocht zouden worden, dus vandaag meteen nog een keer gaan kijken en de kachel is besteld. Het is deze geworden [ afbeelding ]
Over anderhalve week wordt hij geleverd, dus voor dat het slechter weer wordt kunnen we hem nog aansluiten en kan hij worden gebruikt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het verlengde van de eettafel in de eetkamer komt een kleine tafel met 4 stoelen op het terras. Op dit terras willen we tegels combineren met andere stenen.
De schuine kant aan de rechterkant is niet het einde van de tuin, maar hier achter ligt het stroompje wat door onze tuin ligt en de bomen die hier langs staan.
De moestuinbakken staan op de filterbak is.
[ Bericht 0% gewijzigd door SV-tje op 01-10-2023 17:22:33 ]http://www.partyalot.nl/
Ik denk ook dat het een hele leuke combi gaat worden. De zwemvijver gaat er binnen komend jaar nog niet komen, maar we willen wel een begin maken met delen van de tuin, en dan wordt het belangrijk om een duidelijker plan te hebben.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:28 schreef Seven. het volgende:
Wauw, hele mooie plannen. Palen straat, Piet Oudolf, ik sla hier wel op aan.
En gaat het nu dan echt gebeuren met de zwemvijver?
Ja, snap ik! Huis en tuin renoveren werkt veel beter als je een duidelijk eindplaatje voor ogen hebt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:12 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het een hele leuke combi gaat worden. De zwemvijver gaat er binnen komend jaar nog niet komen, maar we willen wel een begin maken met delen van de tuin, en dan wordt het belangrijk om een duidelijker plan te hebben.
Daarom doen we het ook in delen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is echt wel next level tuin aanleggen
Gelukkig, want de weg er naartoe zal lang zijnquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:06 schreef Puala het volgende:
Mooie plannen voor de tuin. Ben heel benieuwd hoe dit straks is als het af is
Maar zeker net zo benieuwd naar de weg er naartoe
Na zoveel jaar mag dat ook wel een keertje tochquote:Op zondag 1 oktober 2023 17:28 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Gelukkig, want de weg er naartoe zal lang zijn![]()
Zeker nu we bedacht hebben om een deel van onze vrije tijd en geld niet alleen te gebruiken om te klussen maar ook wat vaker weg te gaan/leuke dingen te doen.
Daar ga je geen spijt van krijgen. Wij zijn nu 7+ jaar bezig en hebben dit jaar eindelijk wat meer ruimte in de agenda voor dagjes uit enzo. We genieten er echt van, jullie vast ook.quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:28 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Gelukkig, want de weg er naartoe zal lang zijn![]()
Zeker nu we bedacht hebben om een deel van onze vrije tijd en geld niet alleen te gebruiken om te klussen maar ook wat vaker weg te gaan/leuke dingen te doen.
Vandaag naar de Efteling nadat net de kachel is bezorgd 😇quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar ga je geen spijt van krijgen. Wij zijn nu 7+ jaar bezig en hebben dit jaar eindelijk wat meer ruimte in de agenda voor dagjes uit enzo. We genieten er echt van, jullie vast ook.
Thanks! De weegschaal dateert uit de tijd dat mijn ouders een eigen zaak hadden en zelf snoepzakken maakten. Maar volgens mij was hij toen al niet nieuw, ik zal eens vragen wat de achtergrond er van is.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Je keukenweegschaal![]()
De rest ook natuurlijk
Dank je! Alle lades in de keuken en de badkamer hebben we op maat besteld bij https://www.meubelbeslagonline.nl/quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:04 schreef Seven. het volgende:
Mooie strakke inrichting van je laatje zo.
Waar heb jij dat laatje voor je buffetkast op maat laten maken?
En jullie kachel staat mooi zo.
Nog heel veel is er niet gebeurd dusquote:Op woensdag 29 maart 2023 11:27 schreef SV-tje het volgende:
Dingen die het komende jaar op de planning staan:
- Laatste stukje schutting met poort afmaken en hedera planten done
- Dode beukenhaag plantjes vervangen (zijn er niet heel veel gelukkig) done
- Goot maken bij de zijkant van het huis done
- Gevelbekleding maken en plaatsen
- Houtwerk binnen en buiten lakken gedeeltelijk
- Muren spuiten
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken
- Trap spuiten
- Mechanische afzuiging aansluiten en die kant van de zolder afmaken
En 2025 en 2026 ook niet denk ik 😉quote:Op zondag 14 januari 2024 23:37 schreef exlurker het volgende:
Zo te lezen komen jullie 2024 nog niet zonder werk te zitten
Wel meer tochquote:
quote:Op zondag 14 januari 2024 21:28 schreef SV-tje het volgende:
Voor dit jaar hebben we natuurlijk weer een planning(ik in ieder geval)
- dak van de unit vervangen, dan is ie helemaal als nieuw
- zonnepanelen op de unit plaatsen
- Mechanische afzuiging aansluiten
- regenpijpen bij het huis plaatsen
- onder de overkapping zand en kering om dit zand in de overkapping te houden
- beton onder de overkapping
- bestrating terras
- brug afmaken en andere brug weghalen
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden)
- Hedera en klimplanten plaatsen tegen hekwerk, schutting aan de tuinkant en waar nodig schutting aan de buitenkant
- Houtwerk binnen en buiten lakken
- Muren spuiten
- Trap spuiten
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken
- kastdeuren keuken en slaapkamer
De overkapping is 98m2 (7,5x13)quote:Op zondag 31 maart 2024 23:20 schreef Seven. het volgende:
Hoe groot is de overkapping ook alweer?
En benieuwd hoe jullie nieuwe brug wordt. Is er een speciale reden om de huidige brug niet op te knappen?
Ik denk dat de foto vertekend. Is 3 meter hoog en staat in de tuin omringd door een hek/schutting van 2,5 meter. Ik denk dat er garages zijn in Nederland waar het makkelijker is.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:25 schreef PJ het volgende:
Zonnepanelen maar goed vastzetten: is wel heel makkelijk van het dak af te pakken op deze manier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna door naar het andere dak, er waren twee omvormers kapot, die hebben we vervangen en daarna de panelen schoongemaakt, dat was weer nodig. Vandaag een hogere opbrengst dan gisteren terwijl er minder zon was.
Vandaag stond in het teken van de tuin opruimen. We zijn begonnen met het hakselen van takken die er al lagen en verder naar achteren kwamen daar nieuwe takken bij. Wanneer over een paar weken de graafmachine komt moet hij naar achteren kunnen rijden. Vandaag is nog lang niet alles weg wat gezaagd is, maar daar gaan we komende week mee door.
Dit waren 6 grote en 3 kleine kruiwagens vol, dus ook hier hebben we nog wat te gaan.
Om nog terug te komen op de vraag van @Seven eerder. Op deze foto zie je de 2 bruggen achter elkaar liggen en zie je ook hoe slecht de huidige brug is, rechts ligt hij op blokken en links is hij deels gedraaid.
Het eerste punt van de lijst kunnen we afstrepenquote:Voor dit jaar hebben we natuurlijk weer een planning(ik in ieder geval)
- dak van de unit vervangen, dan is ie helemaal als nieuw
- zonnepanelen op de unit plaatsen -> komend weekend willen we het frame laten lassen, zodat voor het einde van de maand de panelen het dak op kunnen
- onder de overkapping zand en kering om dit zand in de overkapping te houden -> De kering is er, het zand komt eind april/begin mei
- brug afmaken en andere brug weghalen -> door de graafmachine
- bestrating terras
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden) -> het hek hebben we al, nu nog plaatsen
- Hedera en klimplanten plaatsen tegen hekwerk, schutting aan de tuinkant en waar nodig schutting aan de buitenkant
- Mechanische afzuiging aansluiten
- Muren spuiten
- Trap spuiten
- kastdeuren keuken en slaapkamerhttp://www.partyalot.nl/
Tegels en/of klinkers inderdaad. Even kijken wat we het meeste over hebben.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:31 schreef Seven. het volgende:
Wat ga je in de ballast bakken leggen, tegels?
En voelt wel altijd goed hé, om je ouwe meuk weg te brengen. Zeker als je er al een jaar tegenaan kijkt.
En toen bleek vandaag dat de graafmachine toch niet dit weekend komt maar pas aan het einde van de maand, gelukkig voor ons niet zo'n probleem. Betekend dat we andere dingen eerst kunnen doen:quote:Op zondag 28 april 2024 21:49 schreef SV-tje het volgende:
Dit weekend alle voorbereidingen getroffen voor de graafmachine die volgend weekend komt.
quote:Op maandag 6 mei 2024 00:52 schreef AnneX het volgende:
Gestemd voor de L. opstelling.
Overigens toen hier dergl banken stonden paste ik de opstelling aan aan het seizoen.
Dus tuingericht zomers en tegenover (toen) haard ‘s winters.
Wij hebben in alle jaren nog nooit iets aangepast aan indelingen tot nu, maar ik neig nu naar losse elementen die inderdaad verplaatsbaar zijn, naar gelang de behoefte.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vind de U opstelling wel heel erg knus in het najaar en winter.
Voorjaar en zomer de L opstelling.
Dank je! We hebben er weer zin in.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:30 schreef mrien het volgende:
De l of u opstelling denk ik
Wat een werk hebben jullie de laatste tijd toch weer verzet!
Gelukkig kunnen ze dat heel goed duidelijk makenquote:Op maandag 6 mei 2024 07:45 schreef Claudia_x het volgende:
Met de U-opstelling zie je niet dat de hond naar binnen wil.
Op de foto lijkt het groter dan dat het overkomt, ook omdat we de bank verder naar voren hebben geschoven, maar ik snap wat je bedoeld.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef bleiblei het volgende:
De 2 banken opstelling vult in mijn ogen de ruimte mooier. Anders heb je zo een groot leeg stuk vloer in de woonkamer.
Heel benieuwd wat je als tafeltje zou bedenkenquote:
quote:Op maandag 6 mei 2024 11:49 schreef Seven. het volgende:
2 losse banken ook heel erg gaaf trouwens, maar de foto is genomen uit een andere hoek dus lastiger vergelijken.
We hebben er nu een krukje tussen gezet om inderdaad een beetje dat effect te krijgen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:41 schreef Seven. het volgende:
Zo een tafeltje dat precies tussen banken past zodat het toch nog 1 geheel lijkt(maar lijkt alsof je die al hebt?).
In de L opstelling zou ik wel een grotere salontafel kiezen.
We zijn er inmiddels achter dat man liever niet dan wel met zijn benen omhoog zit, dus kijken naar extra armsteun in het midden als er 2 lange zijdes zijn of we gaan voor L met losse hocker die we aan kunnen schuiven als loungedeel als ik daar wil zitten bij de kachel.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:11 schreef Puala het volgende:
Een U maar dan met aan 1 kant een korter loungedeel en de andere kant wel een zitdeel
Dit is de totale tuinquote:Op zondag 12 mei 2024 23:47 schreef Seven. het volgende:
De tuin van @:SV-tje is zo groot dat het me af en toe gewoon duizelt.
Hard gewerkt weer, nog steeds heel erg benieuwd naar het eindplaatje. Zo mooi dat je dat al in je hoofd hebt zitten en dat je ondertussen al weer een paar jaar daar naartoe werkt.
Inderdaad! Wij wonen aan de straat aan de onderkant, maar daar zit eigenlijk een groot deel van de zijkant van onze achtertuin. Dit heeft te maken met de oorspronkelijke bouw, wat nu onze achtertuin is was vroeger de voortuin van het huis en de ophaalbrug die hier lag had een straatje aan de rand van ons eigen perceel naar het bruggetje wat nu onze gehuurde tuin is.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nu heb ik veel beter beeld bij de oriëntatie!
Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nu heb ik veel beter beeld bij de oriëntatie!
Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Duidelijk en heel behulpzaam inderdaad. Ik zie nu ook de locatie van jullie nieuwe unit met zonnepanelen.
Wat een project
Nooit bij stilgestaan dat het soms lastig zichtbaar is hoe het nu precies zit, terwijl toen wij de allereerste keer bij het huis gingen kijken maanden voordat we het uiteindelijk wilde kopen ook niet precies wisten hoe het zag.quote:
Gistermiddag waren we niet thuis, dus nog geen idee, gaan we eind van de week zien als we overdag thuis zijn en Luuk naar buiten kan.quote:
Gelukkig hoeven we aan de achterkant niet op te hogen, maar het laat wel goed het hoogte verschil zien inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2024 09:27 schreef Puala het volgende:
Jullie gaan straks echt wel flink omhoog in de tuin! Wow! Wel fijn dat het grootste deel waarschijnlijk met machines kan?
En die doeken zien er weer netjes uit, maar wel lekker als ze straks begroeid zijn
Mijn man heeft het snel door gelukkig, dus heel benieuwd wat er de komende 2 weken nog allemaal gebeurd.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Seven. het volgende:
Ah, grondwerk! Ging het makkelijk met de Bobcat? Letterlijk bergen verzet!
Bedoel je in de tuin of in het algemeen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:06 schreef bleiblei het volgende:
Wel leuk spelen op een minigraver. En blijft lastiger dan het lijkt
.
Maar gaat vrij vlot zo! Hebben jullie eigenlijk nog een hoofdproject? Of verspreiden jullie de aandacht over meerdere grotere (1 dag of meer) projecten?
Wij hebben dat zeker ook. En een halfafgemaakt project weer opstarten kost ook weer extra tijd. Dit jaar loopt werkelijk alles dat we doen enorme vertraging op. Juist reden om bij het huidige project te blijven maar ik wil ook wel heel graag door met het volgende. Is best moeilijk soms.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
In het huis zijn nog een aantal projecten:quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
Ivm. Het leven eromheen is overigens mijn tempo zo laag dat we minder last hebben van dat spaargeld effect. Gebrek aan tijd is de grootste vertrager.
Gelukkig vinden we het als we echt iets kunnen doen nog steeds leuk. Zitten inmiddels in jaar 7quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij ons hetzelfdeAl is het grondwerk gelukkig wel gedaan, na 4 jaar voorbereiden
![]()
Het plannen van dit soort dingen blijft gewoon ingewikkeld. Geld, tijd, regen, zin, veranderende prioriteitenlijst en dan ook de rest van het leven nog. Leuk, zo'n klushuis
Dat is waar!quote:Op zondag 28 juli 2024 19:04 schreef Puala het volgende:
Zandbaktuinen zijn wel de potentie voor meerWanneer willen jullie t beton laten komen?
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeldquote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is waar!
Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
Hier ook nog niets geregeld, omdat we tot voor kort nog niet wisten of we het grondwerk konden doen.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeld.
Gaan jullie de overkapping isoleren?quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is waar!
Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
Onder het EPDM op het dak ligt isolatie en ook tussen het zand en het beton gaan we isolatie plaatsen, we hebben deze isolatie gratis gekregen. Mochten we de overkapping ooit dicht maken dan hebben we op die manier vloer en dak al geīsoleerd en het scheelt ook in de hoeveelheid zand die we nodig hebben.quote:
Morgen de laatste volle dag dat we de graafmachine kunnen gebruiken, zijn nu bezig met het uitzetten van de vorm van het zwemdeel van de vijver.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:37 schreef Puala het volgende:
Wel lekkere meters om te maken, de voorbereidingen gaan hard zo
Welke boom bedoel je, de bladeren die boven het terras hangen? Dat is een kleine acacia, gaan we juist de onderste tak afhalen omdat hij zo boven het terras hangt, maar staan 5 grote en 13 kleine acacias op dat stuk langs het water, dus moeten er nog een paar uit, sommige hebben bijna geen takken en bladeren omdat ze zo dicht bij elkaar staan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een prachtige boom op je laatste foto!
Lekker bezig, hoor.
Die rechtsboven in de foto. Die lijkt niet boven het terras te hangen, of vertekent het beeld?quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:01 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Welke boom bedoel je, de bladeren die boven het terras hangen? Dat is een kleine acacia, gaan we juist de onderste tak afhalen omdat hij zo boven het terras hangt, maar staan 5 grote en 13 kleine acacias op dat stuk langs het water, dus moeten er nog een paar uit, sommige hebben bijna geen takken en bladeren omdat ze zo dicht bij elkaar staan.
Zal even een foto maken
Rechtsboven is inderdaad de acacia, dus inderdaad een vertekend beeld, maar er staan er veel meer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die rechtsboven in de foto. Die lijkt niet boven het terras te hangen, of vertekent het beeld?
Dat vroeg ik vanavond ook aan mijn man, en hij wil de komende week 's avonds, nog wat dingen gladstrijken. Dus wel zo ongeveer, we willen in de toekomst nog één keer kijken om hem te huren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je de hele verlanglijst van het werk met de kraan kunnen afwerken?
Verder gaan we een weekje naar Parijs, maar er wordt ook weer gewerkt aan onze to do lijst.quote:Op maandag 12 juni 2023 20:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is precies wat we in ons hoofd hebben inderdaad, zijn al eens gaan kijken in het maxima park en wil ook nog graag naar Laren naar het Singer museum.
Ook zijn we voor mijn zus bezig met het maken van schuifdeuren voor haar appartement.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:28 schreef SV-tje het volgende:
Voor dit jaar hebben we natuurlijk weer een planning(ik in ieder geval)
- dak van de unit vervangen, dan is ie helemaal als nieuw done
- zonnepanelen op de unit plaatsen done
- Mechanische afzuiging aansluiten deze week de dakdoorvoer plaatsen
- onder de overkapping zand en kering om dit zand in de overkapping te houden done
- bestrating terras we gaan deze vakantie bestrating uitzoeken
- brug afmaken en andere brug weghalen balken zijn voor de helft gelakt, aan het einde van de vakantie moeten de balken gemonteerd zijn
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden) staat voor deze vakantie op de planning
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken staat voor deze vakantie op de planning
- Muren spuiten
- Trap spuiten
- kastdeuren keuken en slaapkamer
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.quote:Op maandag 23 september 2024 07:38 schreef Seven. het volgende:
Wat voor railings doen jullie ook alweer?
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?quote:Op maandag 23 september 2024 09:00 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.
Of als je bijv een LEO (lomp en onhandig) als mij op bezoek krijgtquote:Op maandag 23 september 2024 10:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?
Enige ouderen die hier komen zijn mijn moeder en schoonmoeder, schoonmoeder kan de brug niet bereiken omdat er geen bestrating naar toe loopt en er hoogte verschil is. Mijn moeder zou het wel kunnen. Maar zodra ze niet over de brug kunnen lopen kunnen ze ook niets aan die kant van de tuin.quote:Op maandag 23 september 2024 10:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?
Hoe was het? Mooie tijd om de Oudolftuin daar te bekijken!quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:06 schreef SV-tje het volgende:
Het tweede deel van onze zomervakantie is aangebroken.
Als eerste uitje hebben we een bezoek gebracht aan het Singer museum in Laren.
Ik zou wel railing nemen, maar inderdaad zo breed dat je er met een kruiwagen overheen kunt. Is er nog ander materiaal waarmee je eroverheen wil kunnen?quote:Op maandag 23 september 2024 09:00 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.
Mooi museum en inderdaad goede tijd om de tuin te bekijken. We hebben het maximapark een keer eind mei/begin juni bekeken en dit nu half september dus goed idee hoe het er dan uitziet.quote:Op maandag 23 september 2024 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe was het? Mooie tijd om de Oudolftuin daar te bekijken!
Ik moet het denk ik anders zeggen, de huidige brug is breed genoeg voor een kruiwagen, maar als je daar dan takken op hebt liggen van het snoeien blijven die achter de vertikale palen van de railing hangen.quote:Op maandag 23 september 2024 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou wel railing nemen, maar inderdaad zo breed dat je er met een kruiwagen overheen kunt. Is er nog ander materiaal waarmee je eroverheen wil kunnen?
Het einde van de vakantie is bijna aangebroken. Natuurlijk weer minder gedaan dan gedacht, met andere woorden alles kost meer tijd en energie dan we hebben, maar fijne vakantie gehad dat is het belangrijkste.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:06 schreef SV-tje het volgende:
Het tweede deel van onze zomervakantie is aangebroken.
Als eerste uitje hebben we een bezoek gebracht aan het Singer museum in Laren.
[..]
Verder gaan we een weekje naar Parijs, maar er wordt ook weer gewerkt aan onze to do lijst.
[..]
Ook zijn we voor mijn zus bezig met het maken van schuifdeuren voor haar appartement.
De schoorsteen is geveegd voor het nieuwe stookseizoen, en we hebben de pijp verlengd. Als laatste gaan we nog de planten in de plantenbak aanpassen, 1 grote plant gaat eruit in een aparte pot en een andere plant kan dan in de bak.
quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:23 schreef SV-tje het volgende:
Als je allebei niet fit bent en morgen weer aan het werk mag na de vakantie gaat het allemaal niet heel makkelijk. We hebben het voor elkaar gekregen om 1 van de 2 dakdoorvoeren te plaatsen. Helemaal rechts van het dak moet de andere nog komen. WTW unit lokatie is uitgedacht en kan besteld worden.
[ afbeelding ]
Manlief is een paar weken echt niet fit geweest, dus in de weekenden bijkomen om de volgende werkweer weer in te gaan. Ik had hele drukke weken op het werk, dus in het weekend ook niet veel energie meer. En toen de ergste drukte voorbij was werd ik ziek.
Ondanks dit toch wat dingen gebeurd de afgelopen weken. Beide dakdoorvoeren zijn geplaatst en de WTW unit hangt. Nu nog alle buizen samen brengen en aansluiten, dan kunnen we een stuk van de zolder als kast gaan gebruiken![]()
Via een veilingsite ook tweedehandsbalken gekocht die voor de brug gebruikt kunnen worden en de plantenbak heringericht nieuwe planten toegevoegd.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:20 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We pakken het lijstje er even bij:
- Mechanische afzuiging aansluiten - Alles staat er klaar voor
- bestrating terras
- brug afmaken en andere brug weghalen - extra balken liggen klaar. Nu kan het proces van op maat maken, schaven, schuren en lakken weer beginnen
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden)
- Houtwerk binnen en buiten lakken - offerte is in de maak om dit te laten doen
- Muren spuiten - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- Trap spuiten - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- kastdeuren keuken en slaapkamer - kan pas als we eruit zijn met de vloer
Hij is nog niet aangesloten, dus over dit huis kan ik nog niets zeggen. Maar in ons nieuwbouwhuis hadden we het ook en ik heb wel het idee dat de luchtklimaat beter was dan nu. Nu hebben we natuurlijk een groot huis, met weinig afgesloten ruimtes, maar soms wil je echt even een deur open doen en die neiging had ik in het vorige huis niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:07 schreef Seven. het volgende:
Merken jullie veel verschil met de WTW?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste 2 platen waar de container op moet komen hebben we vandaag al wel op hun plaats kunnen leggen. Dit zijn platen die normaal gebruikt worden om kranen te stempelen, we hebben we ook gebruikt bij de vijver en hebben nog een stapel in de voortuin liggen om de tuin verder af te maken.
De container komt met de achterkant bij de boom, de breedte is ongeveer vergelijkbaar met de strook bomen/struiken.
We verven de container groen en dan komen aan de straatkant klimplanten en aan de tuinkant ook begroeiing.
Als de graafmachine er is wordt ook de oude brug weggehaald, dus nog een laatste foto van de twee bruggen naast elkaar.
[ Bericht 44% gewijzigd door SV-tje op 12-01-2025 00:43:16 ]http://www.partyalot.nl/
Wat leuk, die oude foto's en de vergelijking.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:44 schreef SV-tje het volgende:
Op funda stond een tijd geleden één van de brugwachtershuisjes die tegelijk gebouwd zijn met de onze te koop (deze is net als die van ons nog redelijk gespaard gebleven in de oorlog)
Het uitbouwtje aan de linkerkant is waar bij ons later de hal en garage is aangebouwd en bij ons is dit nu de achterkant van het huis ipv de voorkant.
Ook bij dit huis is de oorspronkelijke deur aan de onderkant dichtgemetseld en vervangen door een raam.
Funda huis:
[ afbeelding ]
Oudste detailfoto van ons huis
[ afbeelding ]
Funda huis:
[ afbeelding ]
Toen wij het kochten:
[ afbeelding ]
Work in progress:
[ afbeelding ]
Vandaag is manlief weer binnen verder gegaan met de afzuiginstallatie.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:10 schreef SV-tje het volgende:
De WTW unit hangt en inmiddels zijn alle buizen naar buiten ook aangesloten. Voor de laatste aansluitingen naar de buizen binnen is ook alles aanwezig, dus de komende weken kan dit afgemaakt worden.
[ afbeelding ]
Wietplantagequote:Op zondag 19 januari 2025 00:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat dakraam is wel echt vet.
Enne, wat gaat er in vredesnaam.in die container. Dat ding is 12m lang. Hoeveel tuingereedschap hebben jullie?
.
Die is sneller vol dan je denkt ben ik bang, reserve klaptafel en stoelen voor buiten, 3 kruiwagens, hakselaar, grasmaaier, steiger, ladders, kettingzaag enz.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat dakraam is wel echt vet.
Enne, wat gaat er in vredesnaam.in die container. Dat ding is 12m lang. Hoeveel tuingereedschap hebben jullie?
.
Hahaha, we wonen wel in het zuiden van het land, maar neequote:
Zijn de muren en plafonds ook donkerblauw?quote:Op zondag 19 januari 2025 16:47 schreef SV-tje het volgende:
Vandaag de hal bij m'n zus afgemaakt
[ afbeelding ]
De 3 witte schuifdeuren worden ook nog donkerblauw, net als de ene die er al iets langer hangt.
Respect hoe jullie door blijven gaanquote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:36 schreef SV-tje het volgende:
Ik had een sociaal weekend met mijn moeder dit weekend. Ondertussen heeft mijn man de ventilatie afgemaakt. Alles is nu aangesloten en het werkt goed![]()
[ afbeelding ]
Nu kunnen we verder met het maken van een kast in die hoek van de zolder.
Ja, en de vloer is blauw marmoleum.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zijn de muren en plafonds ook donkerblauw?
Dank je, jij weet hoe het voelt toch.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Respect hoe jullie door blijven gaan
Zolder is nog beetje vol naar onze zin. Moet ooit mooie gang worden met dichte kasten aan beide zijden, en dan ipv stelling deur naar aan te bouwen garage/kantoor/slaapkamers.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:24 schreef Puala het volgende:
Wel een heerlijke opbergruimte zo op die zolder!
En is 1 bank niet leeg in de ruimte?
Inmiddels ben ik wat ideeën aan het verzamelen over wat we zouden kunnen doen voor de kast aan de kant van de televisie. Want waarom zouden we niet steeds dingen blijven toevoegen aan alles wat we kunnen doen in dit huisquote:Op donderdag 13 februari 2025 21:13 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Zolder is nog beetje vol naar onze zin. Moet ooit mooie gang worden met dichte kasten aan beide zijden, en dan ipv stelling deur naar aan te bouwen garage/kantoor/slaapkamers.
1 bank is heel leeg, maar andere was heel erg doorgezakt, komende maanden goed nadenken over nieuwe bank en kast bij de televisie.
Het gaat waarschijnlijk toch een donkere kleur worden, aangezien manlief natuurlijk ook een stem heeft.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:16 schreef SV-tje het volgende:
Mijn gevoel blijft zeggen dat het blad donker moet zijn (contrast met de vloer), maar qua kleurenpalet zijn powder of pistachio echt veel beter. En dan neig ik meer naar powder dan naar pistachio
Kast achter de bank hebben we ook over nagedacht maar dan moet de bank wel heel ver naar voren komen en dan is de loop vanuit de keuken niet handig meer.quote:Op maandag 24 februari 2025 08:25 schreef Puala het volgende:
Hmm, wil je echt een volle kast naast een tvscherm? Vind je dat niet onrustig om naar te kijken? Misschien is een kast achter je bank en je bank meer "in de ruimte" wel prettiger?
Wel tof om te zien hoe gaandeweg dingen veranderen he. Van lichter groen naar donkerder groen. Andere kleuren er bij.
Ik snap m, klinkt wel overwogen. Ben heel benieuwd naar t eindresultaatquote:Op maandag 24 februari 2025 08:36 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Kast achter de bank hebben we ook over nagedacht maar dan moet de bank wel heel ver naar voren komen en dan is de loop vanuit de keuken niet handig meer.
De kast zal zeker niet vol worden, want dat is inderdaad niet prettig kijken. Wij zijn sowieso geen mensen van vol, dus een kandelaartje, een plant en een stolp met wat vakantie souvenirs eronder en dan zal het wel zijn vermoed ik. Zeker geen boeken of 20 vazen
Ga ik nu doen!quote:Op maandag 24 februari 2025 09:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik snap m, klinkt wel overwogen. Ben heel benieuwd naar t eindresultaat![]()
Topic is bijna dicht, open jij een nieuwe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |