abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 september 2023 @ 13:24:16 #151
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_210735621
De beslissing is genomen, zagen gisteren online dat er showroommodellen verkocht zouden worden, dus vandaag meteen nog een keer gaan kijken en de kachel is besteld. Het is deze geworden

Over anderhalve week wordt hij geleverd, dus voor dat het slechter weer wordt kunnen we hem nog aansluiten en kan hij worden gebruikt *O* :Y
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_210738294
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 13:24 schreef SV-tje het volgende:
De beslissing is genomen, zagen gisteren online dat er showroommodellen verkocht zouden worden, dus vandaag meteen nog een keer gaan kijken en de kachel is besteld. Het is deze geworden [ afbeelding ]

Over anderhalve week wordt hij geleverd, dus voor dat het slechter weer wordt kunnen we hem nog aansluiten en kan hij worden gebruikt *O* :Y
Mooi ding! Gezellig zo'n vuurtje.
pi_210741500
Dat gaat genieten worden O+
pi_210797108
Het zijn drukke weken op het werk, dus weinig tijd voor mij om te klussen. Mijn man is bezig met het opknappen van de aanhanger waarvan de bodem en verlichting niet meer goed was.
Ik had vandaag een klein moment over en ben verder gegaan met de tekening voor het voorste deel van de tuin.

Links tussen de poort naar de voortuin en de schuurunit een "palenstraat"

Onderaan de tekening is de overkapping, het pad van de palenstraat loopt langs de unit naar overkapping. Aan de overkapping vast het zwemgedeelte van de zwemvijver. Daar boven het platendeel, en een lopend water naar een filter die al in de tuin staat aan de rechterkant tussen de bomen.

Tussen het huis en de vijver komt een rand bestrating zodat je naar buiten kunt lopen als de deuren open zijn. En beplanting in de stijl van Piet Oudolf.

In de nis tussen de woonkamer en de eetkamer komt beplanting van laag aan de kant van het huis en laag aan de kant van de tuin, omdat je zowel vanuit het raam in de woonkamer als vanuit de tuin dit kunt zien. de bak loopt voor het zicht door tussen het terras bij de eetkamer en de rand bestrating bij de woonkamer.
Planten worden waarschijnlijk: Lievevrouwebedstro, purperklokje, nieskruid, herfstanemoon, ijzerhard en lampepoetsersgras.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het verlengde van de eettafel in de eetkamer komt een kleine tafel met 4 stoelen op het terras. Op dit terras willen we tegels combineren met andere stenen.

De schuine kant aan de rechterkant is niet het einde van de tuin, maar hier achter ligt het stroompje wat door onze tuin ligt en de bomen die hier langs staan.

De moestuinbakken staan op de filterbak is.

[ Bericht 0% gewijzigd door SV-tje op 01-10-2023 17:22:33 ]
  zaterdag 30 september 2023 @ 19:28:20 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210797306
Wauw, hele mooie plannen. Palen straat, Piet Oudolf, ik sla hier wel op aan O+ .

En gaat het nu dan echt gebeuren met de zwemvijver?
Resistance is futile.
pi_210797767
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2023 19:28 schreef Seven. het volgende:
Wauw, hele mooie plannen. Palen straat, Piet Oudolf, ik sla hier wel op aan O+ .

En gaat het nu dan echt gebeuren met de zwemvijver?
Ik denk ook dat het een hele leuke combi gaat worden. De zwemvijver gaat er binnen komend jaar nog niet komen, maar we willen wel een begin maken met delen van de tuin, en dan wordt het belangrijk om een duidelijker plan te hebben.
  zaterdag 30 september 2023 @ 20:22:24 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210797832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 20:12 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het een hele leuke combi gaat worden. De zwemvijver gaat er binnen komend jaar nog niet komen, maar we willen wel een begin maken met delen van de tuin, en dan wordt het belangrijk om een duidelijker plan te hebben.
Ja, snap ik! Huis en tuin renoveren werkt veel beter als je een duidelijk eindplaatje voor ogen hebt.
Resistance is futile.
pi_210797870
Dit is echt wel next level tuin aanleggen _O_
Spoilers!
pi_210801169
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is echt wel next level tuin aanleggen _O_
Daarom doen we het ook in delen.

Wat we als eerste willen oppakken (en dat betekend als we de andere dingen hebben gedaan zoals gevelbekleding) bestrating langs de zijkant van de eetkamer. En het terras voor de eetkamer, deel van de stenen die daar nu nog liggen moeten gebruikt worden voor het pad langs de zijkant namelijk. Ander deel is de palenstraat, de palen hebben we hier al voor en dit zorgt voor een makkelijker beloopbaar pad van het huis naar de overkapping.
pi_210804530
Voor deeltje 8 mag de topictitel wel een beetje aangepast worden: het is een echt brugwachtershuis, beslist geen huisje. Wat wordt het fraai!
pi_210805311
Mooie plannen voor de tuin. Ben heel benieuwd hoe dit straks is als het af is O+
Maar zeker net zo benieuwd naar de weg er naartoe
  zondag 1 oktober 2023 @ 17:28:13 #162
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_210806387
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:06 schreef Puala het volgende:
Mooie plannen voor de tuin. Ben heel benieuwd hoe dit straks is als het af is O+
Maar zeker net zo benieuwd naar de weg er naartoe
Gelukkig, want de weg er naartoe zal lang zijn :s)
Zeker nu we bedacht hebben om een deel van onze vrije tijd en geld niet alleen te gebruiken om te klussen maar ook wat vaker weg te gaan/leuke dingen te doen.
pi_210806429
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:28 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Zeker nu we bedacht hebben om een deel van onze vrije tijd en geld niet alleen te gebruiken om te klussen maar ook wat vaker weg te gaan/leuke dingen te doen.
Na zoveel jaar mag dat ook wel een keertje toch ;)
  zondag 1 oktober 2023 @ 18:30:32 #164
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210806927
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:28 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Daar ga je geen spijt van krijgen. Wij zijn nu 7+ jaar bezig en hebben dit jaar eindelijk wat meer ruimte in de agenda voor dagjes uit enzo. We genieten er echt van, jullie vast ook.
Spoilers!
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:11:41 #165
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_210850967
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Daar ga je geen spijt van krijgen. Wij zijn nu 7+ jaar bezig en hebben dit jaar eindelijk wat meer ruimte in de agenda voor dagjes uit enzo. We genieten er echt van, jullie vast ook.
Vandaag naar de Efteling nadat net de kachel is bezorgd 😇
  woensdag 8 november 2023 @ 22:38:53 #166
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_211239249
En we zijn door gegaan met weinig doen ;)

Wel hebben we nog een aantal betonnen palen opgehaald in Limburg om de schutting af te kunnen maken. Dit moesten we doen voordat we mijn auto (met trekhaak) gingen inleveren. We konden daar ook meteen brandhout van appelbomen meenemen, dit moet nog wel drogen tot volgend jaar. Dus hebben we een rommelstukje van de tuin nu leeggemaakt voor een haardhoutopslag. Er moet nog een dakje boven komen, recht komt brandhout voor dit jaar en we gaan hem ook nog naar links uitbreiden voor snoeihout.

zaterdag 16 december 2023 @ 20:09:45 #167
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_211640764
Het hout voor dit jaar is besteld en de schoorsteen aan de buitenkant hebben we opgebouwd. Vandaag kon de dakdekker langs komen, dus vanochtend de schoorsteen afgemaakt voordat we naar een verjaardag moesten.
Morgen weer een verjaardag, dus het binnendeel wordt waarschijnlijk later in de week. Maar met kerst moet de kachel aan kunnen *O*

We konden van binnen naar buitenkijken.

zaterdag 16 december 2023 @ 21:02:20 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211641263
Dat is iig een mooi begin! *O*
  zaterdag 16 december 2023 @ 22:21:50 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211642206
Hoppa!
Resistance is futile.
  donderdag 4 januari 2024 @ 21:57:13 #170
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_211920491
Helaas kerst niet gehaald, de dubbelwandige pijp paste niet op de witte pijp, dus stukje andere pijp moeten bestellen, maar die bedrijven waren natuurlijk allemaal gesloten tussen kerst en oudjaar. Inmiddels hebben we de pijp binnen gehad, maar toen bleek dat haastige spoed inderdaad zelden goed is. Want mijn man had de witte pijp te kort afgezaagd. Morgen kunnen we een andere ophalen, dus dit weekend zou het echt moeten gaan gebeuren, precies op tijd voor het koud wordt.

En ja het afdekkapje moet nog op de bovenkant.

In de paar dagen na kerst en 2 januari die niet bezet werden door andere verplichtingen ook eindelijk de tegels die we al 2 jaar in huis hebben geplakt en gevoegd.
Om de hele fijne schoonmaakkast nog beter te maken daar stopcontacten in gemaakt om de apparatuur te kunnen opladen.

Ook weer een lade ingericht, deze zit onder de betegelde kast

De grote bak had ik al, de kleine bakjes zijn van Ikea en pasten precies zo in de lade *O*
pi_211920540
Je keukenweegschaal O+

De rest ook natuurlijk ;)
  donderdag 4 januari 2024 @ 22:04:20 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211920559
Mooie strakke inrichting van je laatje zo.

Waar heb jij dat laatje voor je buffetkast op maat laten maken?

En jullie kachel staat mooi zo O+ .
Resistance is futile.
  donderdag 4 januari 2024 @ 22:39:02 #173
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_211920899
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 22:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Je keukenweegschaal O+

De rest ook natuurlijk ;)
Thanks! De weegschaal dateert uit de tijd dat mijn ouders een eigen zaak hadden en zelf snoepzakken maakten. Maar volgens mij was hij toen al niet nieuw, ik zal eens vragen wat de achtergrond er van is.

quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 22:04 schreef Seven. het volgende:
Mooie strakke inrichting van je laatje zo.

Waar heb jij dat laatje voor je buffetkast op maat laten maken?

En jullie kachel staat mooi zo O+ .
Dank je! Alle lades in de keuken en de badkamer hebben we op maat besteld bij https://www.meubelbeslagonline.nl/
  zondag 14 januari 2024 @ 20:44:38 #174
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212031654
De kachel heeft de hele week gebrand, helaas zat er wel na de eerste keer dat hij aanging een scheur in de ruit, maar dat valt onder de garantie, dus komt nog een nieuwe voor, gelukkig kon hij wel gewoon aan.
Verder heeft mijn man verlichting aan de voor en zijkant van het huis aangesloten, zodat mijn moeder als ze komt oppassen lampjes rondom het huis heeft, en voor onszelf ook fijn dat we 's ochtends en 's avonds kunnen zien waar we lopen tussen de deur en de auto. En hij heeft de dorpel van de voordeur verhoogd, aangezien de deur ingekort moest worden voor de vloer binnen en er daardoor een spleet was ontstaan.
Ik heb vrijdag en zaterdag bij mijn zus geholpen met verfen van de toilet en hal, dus weinig thuis geweest.

[ Bericht 11% gewijzigd door SV-tje op 14-01-2024 20:58:31 ]
  zondag 14 januari 2024 @ 21:28:24 #175
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212032092
Even gequote uit de eerste posten van dit topic, de to do lijst zoals we die begin 2023 hadden bedacht.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:27 schreef SV-tje het volgende:

Dingen die het komende jaar op de planning staan:
- Laatste stukje schutting met poort afmaken en hedera planten done
- Dode beukenhaag plantjes vervangen (zijn er niet heel veel gelukkig) done
- Goot maken bij de zijkant van het huis done
- Gevelbekleding maken en plaatsen
- Houtwerk binnen en buiten lakken gedeeltelijk
- Muren spuiten
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken
- Trap spuiten
- Mechanische afzuiging aansluiten en die kant van de zolder afmaken
Nog heel veel is er niet gebeurd dus :X
Toen we toe waren aan de gevelbekleding gingen we op vakantie en aan het eind van deze vakantie vonden we een unit, daarna zijn we (langer dan ingeschat) bezig geweest om de unit te plaatsen en aan te passen, qua tijd en geld.

Voor dit jaar hebben we natuurlijk weer een planning O-) (ik in ieder geval)
- dak van de unit vervangen, dan is ie helemaal als nieuw
- zonnepanelen op de unit plaatsen
- Mechanische afzuiging aansluiten
- regenpijpen bij het huis plaatsen
- onder de overkapping zand en kering om dit zand in de overkapping te houden
- beton onder de overkapping
- bestrating terras
- brug afmaken en andere brug weghalen
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden)
- Hedera en klimplanten plaatsen tegen hekwerk, schutting aan de tuinkant en waar nodig schutting aan de buitenkant
- Gevelbekleding maken en plaatsen
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken
- Houtwerk binnen en buiten lakken
- Muren spuiten
- Trap spuiten
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken
- kastdeuren keuken en slaapkamer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: