SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben ook een unit gevonden die als schuur/werkplaats kan gaan dienen, deze gaat begin juli verplaatst worden. Hij komt tussen de overkapping en de schutting te staan.
Straatkant wordt bekleed met de schutting platen en de tuinkant met dezelfde gevelbekleding als de aangepaste delen van het huis. Op de kopse kanten komen aan beide kanten openslaande deuren (die hebben we een jaar geleden al via marktplaats gekocht.
Wat we ook al even hadden staan via marktplaats is de laatste poort van de achtertuin, die hebben we dit weekend geplaatst (vorig weekend al beton gestort). De poort wordt nog bekleed met hout, maar voor nu alvast gezorgd dat Luuk niet meer naar buiten kan kijken straks.
Ook hier meteen weer een hek weggehaald en de poort aangesloten op het bestaande hekwerk.
Na
Ooit
De hedera die ik net voor onze vakantie heb geplaatst heeft het moeilijk met de droogte en warmte, gelukkig doet de meerderheid uit maart het goed en laat het stukje in de schaduw wat in april is geplant zien hoe snel hedera kan groeien.
Op de terugweg van vakantie stopten we even in Zwitserland en daar zag ik weer een stuk tuin zoals ik hem graag thuis zou willen zien, ooit komt het goed![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door SV-tje op 12-06-2023 00:06:33 ]http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Dat is precies wat we in ons hoofd hebben inderdaad, zijn al eens gaan kijken in het maxima park en wil ook nog graag naar Laren naar het Singer museum.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:37 schreef Seven. het volgende:
Je inspiratie doet me denken aan Piet Oudolf tuinen.
Is Luuk je hond? Als het je man is, dan is het wel zielig dat hij niet naar buiten mag kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Ik ga me er eens in verdiepen want siergrassen komen zeker terug.quote:Op maandag 19 juni 2023 09:34 schreef AnneX het volgende:
Bij het tuinplaatje uit Zwitserland, vind je hier ook inspiratie?
https://www.siergras.nl/
En we hebben ook een schuttingquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:30 schreef Seven. het volgende:
Top, heb je weer een schuur! En alles gladjes verlopen.
Max 2 jaar en dan zit 'ie helemaal dichtgegroeidquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
En we hebben ook een schutting![]()
Nog niet helemaal af, want we moeten de betonnen palen nog zetten, nadat we er een aantal extra hebben gehaald in Limburg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen verder met de binnenkant van de unit.
Dat is inderdaad de bedoeling. Aan de binnenkant willen we wat meer afwisseling, maar er is bijna de hele dag schaduw, dus moeten goed kijken wat we daar kunnen planten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Max 2 jaar en dan zit 'ie helemaal dichtgegroeid. Doen jullie aan de binnenkant ook hedera?
Klimhortensia, maar die groeit echt tergend langzaam in de schaduw.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:06 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bedoeling. Aan de binnenkant willen we wat meer afwisseling, maar er is bijna de hele dag schaduw, dus moeten goed kijken wat we daar kunnen planten.
Mijn klimhortensia krijgt zelfs nog een mini beetje zon en is na 8 jaar pas 1,5m hoog dus ik zou 'm niet aanraden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klimhortensia, maar die groeit echt tergend langzaam in de schaduw.
Dank je!quote:
Vuurdoorn spreekt me niet zo aan, hadden we vroeger thuis en hier zat het ook op een wand van het huis, maar kamperfoelie heb ik op mijn lijstje staan, goed om te horen dat die het goed doet.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn klimhortensia krijgt zelfs nog een mini beetje zon en is na 8 jaar pas 1,5m hoog dus ik zou 'm niet aanraden.
Vuurdoorn en kamperfoelie doen het bij mij goed in volle schaduw.
Dank je, we vinden het ook echt leuk om weer iets echt te doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:28 schreef Puala het volgende:
Als jullie weer van start kunnen met iets nieuws gaan jullie er ook echt gelijk voor heHard gewerkt, zeker met die warmte!
Onder de schutting graven gaat ze niet lukken, daar stonden eerst muurtjes en die fundering hebben we laten zitten.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:44 schreef yinu het volgende:
Vuurdoorn en kamperfoelie hier ook in volle schaduw. De vuurdoorn heeft even nodig gehad om op gang te komen, maar nu is hij los! Ook leuke bloemtrossen die veel insecten trekken en besjes voor de vogels. Tevens handig om de honden te ontmoedigen om onder de schutting door te graven (hoewel die joekels van jullie dan wel echt een enorme tunnel moeten maken dus dat is misschien niet echt een probleem)
Oh, en: ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe indrukwekkend jullie tempo is, en dat jullie dingen ook echt afmaken!
*kijkt naar 784 half-afgemaakte projecten om zich heen*
Ik heb de clematissen opgeslagen, de schaduw komt bij ons ook van bomen, dus ideaal dat ze dat gewend zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:09 schreef yinu het volgende:
Ik vond vuurdoorn ook altijd nogal suf maar tegenwoordig kan ik ‘m meer waarderen. En kamperfoelie in z’n eentje kan nogal kaal en pierig worden, dus ik probeer die altijd wel te combineren met iets anders. Heb ik jou mijn favoriete clematis al wel eens aangeraden? Winterbloeiend, gedeeltelijk wintergroen en doet het bij mij prima in een stukje waar wel iets van zon komt maar in de winter eigenlijk niet. Hier nog meer leuke clematissen. Omdat het planten zijn die van nature in bossen groeien zijn er best veel die schaduw of halfschaduw kunnen waarderen.
En ja, ik denk dat het wel klopt dat ik bij jou de voortgang makkelijker zie dan bij mezelf…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |