quote:Op maandag 5 december 2022 17:53 schreef Puala het volgende:
Ik vind de kunst bij jullie toilet boven echt heel tof!
Dank jullie wel! Zelf ook heel blij mee, vooral omdat we niet heel veel kunnen doen verder op dit moment.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan kunnen we dit idee van de architect verwezenlijken
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
quote:
Planten wordt een variatie van echte hangplanten en iets meer rechtopstaande denk ik. Mijn moeder heeft in ieder geval al een pannenkoekenplant voor me gestektquote:Op maandag 23 januari 2023 23:06 schreef yinu het volgende:
Oeh, veelbelovende ontwikkelingen! Ik ben heel benieuwd naar die hangende planten, weet je al wat voor plantjes je erin gaat doen? Superleuk, lijkt mij.
En ik vind de tafel top. Eens met @:seven. dat powder ook wel heel tof zou kunnen zijn bij jullie. Anders stem ik voor burgudy (of is het geen poll?)
Jij bent helemaal op de goede tour, dit is inderdaad ongeveer wat ik leuk vind. Nu nog even afwachten wat er in het tuincentrum beschikbaar is en mijn man mooi vind. Anders ga ik online kijken nu met behulp van de namen die je noemde.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:19 schreef yinu het volgende:
Leuk, plantjes uitzoeken! Als je tips wilt... ik kan de Rhipsalis pachyptera echt aanbevelen, en andere soorten rhipsalis trouwens ook. Leuke planten die het onder veel soorten licht doen en je lekker helemaal kunt laten uitdrogen voor ze weer water willen. Ik zie hem niet zo vaak als hangplant maar bij ons doet hij het echt heel goed.
[ afbeelding ]
Geldt ook voor de zaagcactus Epiphyllum anguliger (en andere soorten epiphyllum). Die hebben ook een leuke combinatie tussen rechtop en hang: rechtopstaande nieuwe 'sprieten' en als die langer worden gaan ze hangen.
[ afbeelding ]
En ik ben enorm fan geworden van Hoya's. Bij ons hangen die tamelijk hoog, dus water geven moet met een trapje, en ze hebben gelukkig ook in de zomer niet zo heel veel nodig. Ze klimmen heel leuk omhoog langs het touwtje van de pot, ze steken dan eerst een lange kale spriet uit, en die gaat heel langzaam in het rond tasten, en als hij dan houvast gevonden heeft gaat hij omhoog kronkelen en dan pas komen er blaadjes aan. Er zijn heel veel soorten en ik vind de bloemen echt geweldig. Op dit plaatje zie je een paar soorten, en ook die 'verse' sprieten.
[ afbeelding ]
Sprinklr hebben we planten besteld voor onze jungle plantenbak inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:50 schreef yinu het volgende:
Ik ben best fan van Sprinklr, als het om online bestellen gaat. Doen hun best om de kamerplanten zo veel mogelijk biologisch aan te bieden en hebben veel van de ‘populaire’ planten wel in hun assortiment. Of een lokale plantenwinkel, daar heb je ook best goede tussen zitten. Ik heb van tuincentra al regelmatig planten met beestjes gekregen en hoewel beestjes haast onvermijdelijk zijn, is het toch fijner als je plant niet vanaf het begin helemaal onder zit. Ook zie ik bij tuincentra best vaak planten met trips staan. Dus even goed opletten
Ik ben dol op hangplanten dus als je nog meer tips wilt, laat maar even weten!
Daar zitten ook hele leuke tussen inderdaad.quote:
Misschien helpt het als jullie samen een kleurenwaaier voor de begane grond samenstellen. De kleur groen is prachtig en ik snap jullie allebei: je wilt niet lukraak kleur toevoegen, maar één kleur (groen) oogt 'vlak'.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 08:04 schreef SV-tje het volgende:
Mijn man zegt dat ie powder niets vind omdat roze nergens terugkomt, terwijl ik juist probeer met de salontafels, kussens en kleden wat meer kleur probeer toe te voegen en niet alleen in groen te blijven hangen.
@:claudia_x kun jij met jouw geweldige plaatjes zoektocht misschien nog iets bijdragen?
Zou je daar alle soorten linoleum voor kunnen gebruiken of is er een speciale lijn. Hoe zit het met vlekken en kringen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en ik vind een tafel met linoleum zó mooi.
Er is meubel linoleumquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:32 schreef J.P.A.J.S het volgende:
[..]
Zou je daar alle soorten linoleum voor kunnen gebruiken of is er een speciale lijn. Hoe zit het met vlekken en kringen.
Grappig, mijn eerste reactie is dat het oranje het niet echt doet voor me, en toen dacht ik aan behang wat we hebben gezien voor achter de kast in de eetkamer. Onze huidige meubels zijn niet echt representatief voor wat we uiteindelijk willen. Grote houten stukken van keuken (walnoot), kast (palissander) en vloer (eiken met witte ondertoon) wel natuurlijk, net als de eetkamerstoelen. Maar banken worden binnen nu en 5 jaar vervangen, stoelen moeten nog worden opgeknapt en krijgen dan natuurlijk ook ander stofje. Groene wand en zwart staal blijft ook. Keukenwand wordt lichtgroen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien helpt het als jullie samen een kleurenwaaier voor de begane grond samenstellen. De kleur groen is prachtig en ik snap jullie allebei: je wilt niet lukraak kleur toevoegen, maar één kleur (groen) oogt 'vlak'.
Wat ik vooralsnog terug zie komen, zijn bruin- en geeltinten en zwart als contrastkleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En deze vaas valt me op:
[ afbeelding ]
Je zou daarop voort kunnen bouwen. Zoiets zou een mooi palet kunnen zijn:
[ afbeelding ]
Alles in de lijn ecru-geel-oranje is dan prima. In deze prent komen de kleuren mooi samen:
[ afbeelding ]
Je zit dan volgens mij in de hoek van 'powder', 'burgundy' als je die toevoeging mooi vindt, of de onderste rij met grijzen. Wat je ook kunt doen, is een lichtere groentint aan het palet toevoegen:
[ afbeelding ]
'Pistachio' zou dan een optie kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |