abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206954670
Ik vind de kunst bij jullie toilet boven echt heel tof! O+
pi_206957290
O+ O+
Heel tof!
  zondag 11 december 2022 @ 23:54:52 #253
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207048563
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:53 schreef Puala het volgende:
Ik vind de kunst bij jullie toilet boven echt heel tof! O+
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 19:53 schreef mrien het volgende:
O+ O+
Heel tof!
Dank jullie wel! Zelf ook heel blij mee, vooral omdat we niet heel veel kunnen doen verder op dit moment.

Vandaag weer wat kleine klusjes opgepakt,
- stopcontact onder de trap is aangesloten door mijn man, dan kunnen we dit gebruiken voor de kerstversiering aan de trap.
- knopjes op de kast in de hal, zodat ik nu ook bij de bovenste kastdeurtjes kan om een sjaal te pakken, wel lekker met deze temperaturen
- ik heb de nieuwe kerstboom opgezet, 2.30m is toch wel wat meer werk dan de oude van 1.55m.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207050781
Heel mooi, de kunst, vooral die boven! En de kerstboom staat er mooi bij O+
  maandag 23 januari 2023 @ 22:34:14 #255
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207691143
42 dagen niet gepost, en eigenlijk ook niet geklust, het moet niet gekker worden.
Ook nu nog niet heel veel te laten zien, maar er zit weer wat aan te komen. Via Instagram zag ik dat hangpotten die we heel leuk vonden in de aanbieding waren bij Loods 5, dus gisteren naar Amersfoort om 22 van deze potjes te kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan kunnen we dit idee van de architect verwezenlijken
  maandag 23 januari 2023 @ 22:55:16 #256
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207691325
Ook zijn we er uit wat voor tafel we in de toekomst willen, liepen tegen deze tafel aan
hebben al vaker gekeken naar linoleum of soort gelijke bladen, maar dit beviel ons heel goed. Deze tafel heeft te veel hout en is niet leverbaar in het formaat dat wij willen, maar dat we gaan voor een linoleum blad is wel bijna zeker en dan multiplex verjongd blad eronder met zwart stalen poten.
Vraag wordt dan alleen nog welke kleur, we hebben natuurlijk al een groene muur en groene stoelen, dus een groen blad wordt waarschijnlijk te veel, maar genoeg andere opties.

Ik neig naar Mauve of Burgundy in combinatie bij de walnoot keuken en Palissander kast. Olive is trouwens de kleur van de tafel hierboven.
  maandag 23 januari 2023 @ 22:58:07 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207691356
Powder :9~
Resistance is futile.
pi_207691425
Oeh, veelbelovende ontwikkelingen! Ik ben heel benieuwd naar die hangende planten, weet je al wat voor plantjes je erin gaat doen? Superleuk, lijkt mij.

En ik vind de tafel top. Eens met @Seven. dat powder ook wel heel tof zou kunnen zijn bij jullie. Anders stem ik voor burgudy (of is het geen poll? :+ )
  maandag 23 januari 2023 @ 23:16:37 #259
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207691493
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:58 schreef Seven. het volgende:
Powder :9~
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:06 schreef yinu het volgende:
Oeh, veelbelovende ontwikkelingen! Ik ben heel benieuwd naar die hangende planten, weet je al wat voor plantjes je erin gaat doen? Superleuk, lijkt mij.

En ik vind de tafel top. Eens met @:seven. dat powder ook wel heel tof zou kunnen zijn bij jullie. Anders stem ik voor burgudy (of is het geen poll? :+ )
Planten wordt een variatie van echte hangplanten en iets meer rechtopstaande denk ik. Mijn moeder heeft in ieder geval al een pannenkoekenplant voor me gestekt ;)
Verder gaan we naar tuincentrum hier in de buurt daar heb ik al eerder heel veel soorten hangplanten gezien. Maar de man des huizes heeft hier ook wel echt een mening over dus gaan we samen uitzoeken.

Powder niet over nagedacht, maar is ook heel mooi inderdaad, wel benieuwd of het past bij de vloer, maar ik denk dat het als we eraan toe zijn gewoon heel veel kleuren stalen moeten bestellen.
pi_207691844
Leuk, plantjes uitzoeken! Als je tips wilt... ik kan de Rhipsalis pachyptera echt aanbevelen, en andere soorten rhipsalis trouwens ook. Leuke planten die het onder veel soorten licht doen en je lekker helemaal kunt laten uitdrogen voor ze weer water willen. Ik zie hem niet zo vaak als hangplant maar bij ons doet hij het echt heel goed.

Geldt ook voor de zaagcactus Epiphyllum anguliger (en andere soorten epiphyllum). Die hebben ook een leuke combinatie tussen rechtop en hang: rechtopstaande nieuwe 'sprieten' en als die langer worden gaan ze hangen.

En ik ben enorm fan geworden van Hoya's. Bij ons hangen die tamelijk hoog, dus water geven moet met een trapje, en ze hebben gelukkig ook in de zomer niet zo heel veel nodig. Ze klimmen heel leuk omhoog langs het touwtje van de pot, ze steken dan eerst een lange kale spriet uit, en die gaat heel langzaam in het rond tasten, en als hij dan houvast gevonden heeft gaat hij omhoog kronkelen en dan pas komen er blaadjes aan. Er zijn heel veel soorten en ik vind de bloemen echt geweldig. Op dit plaatje zie je een paar soorten, en ook die 'verse' sprieten.

dinsdag 24 januari 2023 @ 09:11:56 #261
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207692888
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:19 schreef yinu het volgende:
Leuk, plantjes uitzoeken! Als je tips wilt... ik kan de Rhipsalis pachyptera echt aanbevelen, en andere soorten rhipsalis trouwens ook. Leuke planten die het onder veel soorten licht doen en je lekker helemaal kunt laten uitdrogen voor ze weer water willen. Ik zie hem niet zo vaak als hangplant maar bij ons doet hij het echt heel goed.

[ afbeelding ]

Geldt ook voor de zaagcactus Epiphyllum anguliger (en andere soorten epiphyllum). Die hebben ook een leuke combinatie tussen rechtop en hang: rechtopstaande nieuwe 'sprieten' en als die langer worden gaan ze hangen.

[ afbeelding ]

En ik ben enorm fan geworden van Hoya's. Bij ons hangen die tamelijk hoog, dus water geven moet met een trapje, en ze hebben gelukkig ook in de zomer niet zo heel veel nodig. Ze klimmen heel leuk omhoog langs het touwtje van de pot, ze steken dan eerst een lange kale spriet uit, en die gaat heel langzaam in het rond tasten, en als hij dan houvast gevonden heeft gaat hij omhoog kronkelen en dan pas komen er blaadjes aan. Er zijn heel veel soorten en ik vind de bloemen echt geweldig. Op dit plaatje zie je een paar soorten, en ook die 'verse' sprieten.

[ afbeelding ]
Jij bent helemaal op de goede tour, dit is inderdaad ongeveer wat ik leuk vind. Nu nog even afwachten wat er in het tuincentrum beschikbaar is en mijn man mooi vind. Anders ga ik online kijken nu met behulp van de namen die je noemde.
pi_207697684
Ik ben best fan van Sprinklr, als het om online bestellen gaat. Doen hun best om de kamerplanten zo veel mogelijk biologisch aan te bieden en hebben veel van de ‘populaire’ planten wel in hun assortiment. Of een lokale plantenwinkel, daar heb je ook best goede tussen zitten. Ik heb van tuincentra al regelmatig planten met beestjes gekregen en hoewel beestjes haast onvermijdelijk zijn, is het toch fijner als je plant niet vanaf het begin helemaal onder zit. Ook zie ik bij tuincentra best vaak planten met trips staan. Dus even goed opletten ;)

Ik ben dol op hangplanten dus als je nog meer tips wilt, laat maar even weten!
pi_207699133
Scindapsus soorten zijn ook heel tof O+
  dinsdag 24 januari 2023 @ 20:41:01 #264
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207700793
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:50 schreef yinu het volgende:
Ik ben best fan van Sprinklr, als het om online bestellen gaat. Doen hun best om de kamerplanten zo veel mogelijk biologisch aan te bieden en hebben veel van de ‘populaire’ planten wel in hun assortiment. Of een lokale plantenwinkel, daar heb je ook best goede tussen zitten. Ik heb van tuincentra al regelmatig planten met beestjes gekregen en hoewel beestjes haast onvermijdelijk zijn, is het toch fijner als je plant niet vanaf het begin helemaal onder zit. Ook zie ik bij tuincentra best vaak planten met trips staan. Dus even goed opletten ;)

Ik ben dol op hangplanten dus als je nog meer tips wilt, laat maar even weten!
Sprinklr hebben we planten besteld voor onze jungle plantenbak inderdaad.
Ik zeg tuincentrum maar het is een redelijk klein lokaal bedrijf, de grote Avri hier in de buurt laat ik voor wat hij is.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 20:45:11 #265
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207700883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:12 schreef Puala het volgende:
Scindapsus soorten zijn ook heel tof O+
Daar zitten ook hele leuke tussen inderdaad.

Maar nog even geduld dit weekend eerst bij mijn zus (degene die heel vaak bij ons heeft geholpen) klussen. Deuren en kozijnen in haar gang eruit en voorbereidingen voor verlaagd plafond dan kan de stucadoor langskomen voor haar toilet en gang. Als die geweest is komen er schuifdeuren terug.
pi_207701589
Ja, ik heb ook een leuke Scindapsus Pictus die het goed doet in een relatief donker hoekje O+
pi_207711687
Wel mooi dit topic @SV-tje , ik lees dit topic al jaren en jaren enzo en het is nog niet af :P

Haha het begint wel steeds mooier te worden
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 08:04:26 #268
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207743360
Mijn man zegt dat ie powder niets vind omdat roze nergens terugkomt, terwijl ik juist probeer met de salontafels, kussens en kleden wat meer kleur probeer toe te voegen en niet alleen in groen te blijven hangen.
@Claudia_x kun jij met jouw geweldige plaatjes zoektocht misschien nog iets bijdragen?
pi_207744681
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:04 schreef SV-tje het volgende:
Mijn man zegt dat ie powder niets vind omdat roze nergens terugkomt, terwijl ik juist probeer met de salontafels, kussens en kleden wat meer kleur probeer toe te voegen en niet alleen in groen te blijven hangen.
@:claudia_x kun jij met jouw geweldige plaatjes zoektocht misschien nog iets bijdragen?
Misschien helpt het als jullie samen een kleurenwaaier voor de begane grond samenstellen. De kleur groen is prachtig en ik snap jullie allebei: je wilt niet lukraak kleur toevoegen, maar één kleur (groen) oogt 'vlak'.

Wat ik vooralsnog terug zie komen, zijn bruin- en geeltinten en zwart als contrastkleur:

En deze vaas valt me op:

Je zou daarop voort kunnen bouwen. Zoiets zou een mooi palet kunnen zijn:

Alles in de lijn ecru-geel-oranje is dan prima. In deze prent komen de kleuren mooi samen:

Je zit dan volgens mij in de hoek van 'powder', 'burgundy' als je die toevoeging mooi vindt, of de onderste rij met grijzen. Wat je ook kunt doen, is een lichtere groentint aan het palet toevoegen:

'Pistachio' zou dan een optie kunnen zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207744738
Oh en ik vind een tafel met linoleum zó mooi. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207746111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en ik vind een tafel met linoleum zó mooi. O+
Zou je daar alle soorten linoleum voor kunnen gebruiken of is er een speciale lijn. Hoe zit het met vlekken en kringen.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 14:21:40 #272
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207747483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:32 schreef J.P.A.J.S het volgende:

[..]
Zou je daar alle soorten linoleum voor kunnen gebruiken of is er een speciale lijn. Hoe zit het met vlekken en kringen.
Er is meubel linoleum
pi_207748352
Kijk, dat is weer een tiptop-@claudia_x-post!
Ik vind tafels met linoleum blad ook zo mooi O+

Heb er volgens mij in dit topic wel eens een paar gepost en heb er sindsdien ook een paar op mijn droomhuis-wishlist staan. Wij hebben een grote houten tafel die mijn vriend nu als bureau gebruikt en die misschien ooit een keer als eettafel zou kunnen dienen en het liefst zou ik dan het blad met meubellinoleum (laten) bedekken. Hoewel mijn vriend dat een slecht idee vindt. Dus dan moeten we misschien een nieuwe tafel ;)

Met die groene stoelen kan ik me trouwens wel voorstellen dat een groen tafelblad een beetje teveel van het groene wordt. Ik blijf in team powder… het is ook weer geen knallend zuurstokroze maar een tamelijk neutrale tint waar zoveel bij past en die heel goed met de stoelen combineert in mijn ogen. Burgundy vind ik dan misschien een beetje neigen naar ‘kerst’ qua groen en rood. Maar dat valt misschien in het echt wel mee… dus ik zou ook zeker staaltjes aanvragen en kleurpaletten maken om een beetje de algemene sfeer te bepalen.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:10:18 #274
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207753215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Misschien helpt het als jullie samen een kleurenwaaier voor de begane grond samenstellen. De kleur groen is prachtig en ik snap jullie allebei: je wilt niet lukraak kleur toevoegen, maar één kleur (groen) oogt 'vlak'.

Wat ik vooralsnog terug zie komen, zijn bruin- en geeltinten en zwart als contrastkleur:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En deze vaas valt me op:

[ afbeelding ]

Je zou daarop voort kunnen bouwen. Zoiets zou een mooi palet kunnen zijn:

[ afbeelding ]

Alles in de lijn ecru-geel-oranje is dan prima. In deze prent komen de kleuren mooi samen:

[ afbeelding ]

Je zit dan volgens mij in de hoek van 'powder', 'burgundy' als je die toevoeging mooi vindt, of de onderste rij met grijzen. Wat je ook kunt doen, is een lichtere groentint aan het palet toevoegen:

[ afbeelding ]

'Pistachio' zou dan een optie kunnen zijn.
Grappig, mijn eerste reactie is dat het oranje het niet echt doet voor me, en toen dacht ik aan behang wat we hebben gezien voor achter de kast in de eetkamer. Onze huidige meubels zijn niet echt representatief voor wat we uiteindelijk willen. Grote houten stukken van keuken (walnoot), kast (palissander) en vloer (eiken met witte ondertoon) wel natuurlijk, net als de eetkamerstoelen. Maar banken worden binnen nu en 5 jaar vervangen, stoelen moeten nog worden opgeknapt en krijgen dan natuurlijk ook ander stofje. Groene wand en zwart staal blijft ook. Keukenwand wordt lichtgroen.
Maken van een kleurenpalet was een hele goede tip, want eigenlijk zijn we er dan wel :o

[ Bericht 4% gewijzigd door SV-tje op 28-01-2023 21:13:45 (kleurenpalet toegevoegd) ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:16:05 #275
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207753435
Mijn gevoel blijft zeggen dat het blad donker moet zijn (contrast met de vloer), maar qua kleurenpalet zijn powder of pistachio echt veel beter. En dan neig ik meer naar powder dan naar pistachio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')