abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213503681
Akelei struikgewas:

pi_213507089
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:51 schreef AnneX het volgende:
Akelei struikgewas:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi weelderig O+
pi_213510052
De brem in vuur & vlam
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 mei 2024 @ 08:18:38 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213510148
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 08:09 schreef sigme het volgende:
De brem in vuur & vlam
[ afbeelding ]
Mooi, ik zie ze alleen maar in het geel!
Resistance is futile.
pi_213511538
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 08:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ook, onder mijn bosmaaier, die dingen branden als een lier.
pi_213512160
IJsheiligen w/
pi_213512941
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:51 schreef AnneX het volgende:
Akelei struikgewas:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Je kunt een akeleikwekerij gaan beginnen. O+

Die van mij zijn dit jaar raar bezig. Of ze zijn heel klein, of ze staan op merkwaardige plekken. Er groeit er één tussen de stenen aan de zijkant van ons bruggetje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213512976
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 08:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ze zijn er ook in het rood (eigenlijk is het meer donkerroze).

Mooi, @sigme! Die van mij zijn ook begonnen, maar bloeien nog niet in vol ornaat. Die van de buurvrouw is alweer bijna klaar met bloeien.
pi_213513773

De eerste vingerhoudskruid staat inmiddels te bloeien hier, maar dit is wel een hele rare, met een vier-dubbele stengel.
pi_213513874

Vanaf mijn favo plekje is dit mijn uitzicht op dit moment.
pi_213525585
@Blues hoe gaat het met de stam van de himalyacedar?
Die is toch kortgezet?
pi_213525846
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 21:57 schreef AnneX het volgende:
@:Blues hoe gaat het met de stam van de himalyacedar?
Die is toch kortgezet?
Aan de gesnoeide dikke takken zien we weer jonge groene uitlopers O+
  zondag 12 mei 2024 @ 21:12:32 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213541243
M'n rode beukenhaag is echt mooi uitgelopen ^O^ . Volgend weekend ga ik 'm even snoeien (normaal voor de langste dag van het jaar, toch?). Dat is wel behoorlijk vroeg maar ik wil de hovenier zoveel mogelijk ruimte geven. Die komt volgens mij met een enorme kraan.

Ik denk dat 'ie volgend jaar al wel grotendeels dicht zit.
Resistance is futile.
pi_213541860
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:12 schreef Seven. het volgende:
M'n rode beukenhaag is echt mooi uitgelopen ^O^ . Volgend weekend ga ik 'm even snoeien (normaal voor de langste dag van het jaar, toch?). Dat is wel behoorlijk vroeg maar ik wil de hovenier zoveel mogelijk ruimte geven. Die komt volgens mij met een enorme kraan.

[ link | afbeelding ]

Mooi hoor: een rooie 👍🏼
Volgend mij vooral de hoogte snoeien: dan loopt de haag daaronder beter ofwel voller uit. Dan zou ik er 20/30 cm korter zetten.
P.S. de langste dag duurt nog even…😎
pi_213542303
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:12 schreef Seven. het volgende:

[ link | afbeelding ]

Nu al heel fraai!
pi_213542314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:23 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]

Vanaf mijn favo plekje is dit mijn uitzicht op dit moment.
Wat een uitzicht, zo groen. O+
  zondag 12 mei 2024 @ 23:00:19 #292
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213542389
Wij hebben dit weekend de (groene) beukenhaag ook gesnoeid, zal morgen even foto maken, begint al echt iets te worden *O*

Verder hebben we nog meer gesnoeid en gemaaid. De planten groeiden met takken van een paar meter horizontaal naar het hek (vanwege het licht) en hadden dan aan de andere kant van het hek een paar blaadjes, hiermee ging het hek kapot en de hedera kreeg weinig kans, dus die uitlopers weggehaald en nu alleen echte bomen laten staan.

Er blijft nog genoeg groen over

Hier moet aan de rechterkant een trap komen en rondom het terras grotere heesters

Hier hebben we iets meer dan een jaar geleden de hoge coniferen weggehaald, dit is er voor terug gekomen. Nog wel wat te doen dus wanneer we daar de boswal willen maken.
Dit ligt ernaast en zo zag het er daar ook eerst uit.

Aan brandnetels geen gebrek

De tuin is groen, en ik kom her en der planten tegen (vandaag een kornoelje (naast de boomstam op de één na laatste foto) en een vlier) die dan op plekken staan waar ze niet tot hun recht komen, maar omdat alles er al zo lang staat en de bodem één wortel paradijs is, is verplaatsen ook niet echt een optie. En in de voortuin tussen het hek naar de straat staat nog een klein restje rododendron.

[ Bericht 5% gewijzigd door SV-tje op 12-05-2024 23:06:34 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 12 mei 2024 @ 23:47:43 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213542770
De tuin van @SV-tje is zo groot dat het me af en toe gewoon duizelt :D .

Hard gewerkt weer, nog steeds heel erg benieuwd naar het eindplaatje. Zo mooi dat je dat al in je hoofd hebt zitten en dat je ondertussen al weer een paar jaar daar naartoe werkt.
Resistance is futile.
  maandag 13 mei 2024 @ 07:00:34 #294
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213543408
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:47 schreef Seven. het volgende:
De tuin van @:SV-tje is zo groot dat het me af en toe gewoon duizelt :D .

Hard gewerkt weer, nog steeds heel erg benieuwd naar het eindplaatje. Zo mooi dat je dat al in je hoofd hebt zitten en dat je ondertussen al weer een paar jaar daar naartoe werkt.
Het eindplaatje bevat maar een klein stukje van de tuin hoor, precies het stuk dat nu niet op de foto staat 😉 ik geloof dat het totaal perceel 3500m2 meter is maar daar loopt natuurlijk het water dan doorheen.
Voor de voortuin en de stukken van de foto’s is er niet echt een plan behalve dat waar de coniferen stonden heesters moeten komen om het gebouw wat af te dekken.
Ik zal eens kijken of ik vanavond een paar foto’s kan maken waar de gehele tuin op staat.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_213545364
M'n gele brem wordt elk jaar spectaculairder, terwijl ik hem na de bloei héél drastisch terugsnoei. Hij is bijna 2 meter hoog en heeft dus een enorme groeikracht.

De kat heeft een schaduwplek gevonden onder kardoen:

Een compilatie van een paar gekke plekken waar ik akelei dit jaar vind. Tussen schildersverdriet:

Op de oprit:

Aan de zijkant van onze stenen brug:
  maandag 13 mei 2024 @ 13:07:48 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213545916
Ik probeer net een grote batch planten te bestellen bij Direct plant, gaat de site plat :') .
Resistance is futile.
  maandag 13 mei 2024 @ 13:17:55 #297
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213546000
Crosspost..

Hier is het voorlopig een grote wildernis, met een drukt van jewelste met insecten en vlinders

ik heb voorlopig een haast met grasmaaien :7 ik vind het wel gezellig zo met allerlei bloemtjes die opkomen

O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 13:21:15 #298
5428 crew  miss_sly
pi_213546033
Wij waren uitgerekend afgelopen week op vakantie en bij terugkomst was er met dit groeizame weer enorm veel heermoes omhooggeschoten :')

Maar ook andere planten doen het goed, terwijl weer andere wat zieltogen dit jaar. Mijn mooie rode brem heeft maar wat zielige bloemetjes en mijn hortensia's hebben de vorst aan de grond echt niet goed doorstaan.

Mijn nieuw geplante krentenboompje en judasboompje doen het dan weer erg goed O+

Nou ja, er valt nog genoeg te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213546490
We hebben hier gisteren ook een aardige bos heermoes uit lopen trekken, ik kreeg flashbacks naar m’n vorige tuin.
pi_213547152
quote:
8s.gif Op maandag 13 mei 2024 13:07 schreef Seven. het volgende:
Ik probeer net een grote batch planten te bestellen bij Direct plant, gaat de site plat :') .
Bij tuinplantenwinkel.nl slaag je misschien ook wel? Heb ik heel goede ervaring mee. Eigen bezorgdienst, snelle bezorging, lage verzendkosten (ook <100 euro) en de wortels van planten knellen niet in hun pot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')