quote:
Ik zit er aan te denken ook een hoogstam boompje te kopen..quote:
De mijne (nog) niet maar ik zag er gisteren één waar wel wat aan hing.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 01:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
[..]
Ik zit er aan te denken ook een hoogstam boompje te kopen..
Geeft 'ie goed vruchten in ons klimaat? (Ik heb gelezen dat je niet de 'Brown Turkey' moet nemen maar wel de 'Col de Dame Blanche')
Knap als je lavendel dood laat gaan. Dat spul heeft echt amper water nodig.quote:Op zondag 6 juli 2025 10:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Lavendel, iets dat op margrietjes lijkt, alles wat ik in een bloembak stop. Het zal ongetwijfeld met zon te maken hebben, mijn tuin(tje) zit op het zuiden.
Brown Turkey gaf hier meteen het eerste jaar vruchten, heb er 2 verschillende staan, eentje van de Lidl en een op ministam van de Welkoop, de vruchten zijn nu ook allemaal al groot, ik hoop op oogst in augustus, de oogst wordt elk jaar groter. De dure Brogiotto bianco die er sinds dit voorjaar staat heeft nu wat kleine vruchtjes, dus daar zie ik ook wel oogst van komen dit najaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 01:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
[..]
Ik zit er aan te denken ook een hoogstam boompje te kopen..
Geeft 'ie goed vruchten in ons klimaat? (Ik heb gelezen dat je niet de 'Brown Turkey' moet nemen maar wel de 'Col de Dame Blanche')
Dacht dat je moest wachten tot september met oogsten..quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Brown Turkey gaf hier meteen het eerste jaar vruchten, heb er 2 verschillende staan, eentje van de Lidl en een op ministam van de Welkoop, de vruchten zijn nu ook allemaal al groot, ik hoop op oogst in augustus, de oogst wordt elk jaar groter. De dure Brogiotto bianco die er sinds dit voorjaar staat heeft nu wat kleine vruchtjes, dus daar zie ik ook wel oogst van komen dit najaar.
2 andere zijn echt nog heel mini, ik weet zo ook even niet welke soorten het zijn, dus die mogen eerst wat groeien.
In een vorige tuin had ik ook Brown Turkey en die gaf ook goede oogst vanaf het eerste jaar.
Dat ligt aan het soort. De Brown Turkey rijpt vrij vroeg, er zitten al maanden vruchten aan de 2 struiken die zijn in augustus echt wel oogstrijp. Als ze paars kleuren en er bijna vanaf vallen kun je ze oogsten. Met een beetje geluk komen er nog meer vruchten aan gedurende de zomer.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dacht dat je moest wachten tot september met oogsten..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot zover de balkon ervaringen. Als als als er wat gaat bloeien, laat ik het wel zien.
Ja hier ook, geen verzoek maar wel veel zoemers en vliegers! En ook in de ooievaars en ook in de vlindersquote:Op zondag 27 juli 2025 10:19 schreef Seven. het volgende:
Mijn man heeft mij vriendelijk verzocht om de duizendknoop drastisch te verminderen wegens overload aan bijen en hommels.
Jouw man met ‘gouden handen’…😎 Heeft ie er last van?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:19 schreef Seven. het volgende:
Mijn man heeft mij vriendelijk verzocht om de duizendknoop drastisch te verminderen wegens overload aan bijen en hommels.
Hij zegt van welquote:Op zondag 27 juli 2025 12:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jouw man met ‘gouden handen’…😎 Heeft ie er last van?
Wij gisteren ook! In de spoorbloem. Ik had er nog nooit een gezien. Wat een geweldig beestjequote:Op zondag 27 juli 2025 21:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zag vandaag een kolibrievlinder in onze tuin
Hier ook in de spoorbloem. Heel bijzonder hoe zo’n beestje niet op de plant gaat zitten maar er boven blijft hangen.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij gisteren ook! In de spoorbloem. Ik had er nog nooit een gezien. Wat een geweldig beestje
Bazenplantquote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:01 schreef Blues het volgende:
Mijn miljoenknoop![]()
![]()
Dit zie ik als ik de tuinkamerdeur open doe
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RIP slak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |