* Blues zet blauwe passiebloem op lijstje.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn passiebloem is helaas een witte versie. Vorig jaar neer gezet. En dit jaar helaas nergens de blauwe versie gezien.
Maar inderdaad ook de passiebloem woekert graag. en van mij mag die.
Een vruchtenplukker werkt niet bij druiven. Die trossen moet je knippen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh, nou zie ik het![]()
Neem zo'n vruchtenplukker met telescopische steel
[ link | afbeelding ]
Best handige dingen, ik heb er 1 voor de appelboom
Heb je ook kiwi's hangen trouwens?
Bloemen zitten er genoeg in. Telkens 1 of 2 open, en een heleboel knoppen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:20 schreef Vanyel het volgende:
De mijne had 2 of 3 bloemen en daarna heb ik niks meer gezien, terwijl ie wel steeds van die beginnende bolletjes maakte.
Stoute passievrucht
Was te proberen met die druivenquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Een vruchtenplukker werkt niet bij druiven. Die trossen moet je knippen.
En de kiwi maakt wel bloemaanzet. Kleine bolletjes. Sommige worden ook bloempje. Maar verder alleen blad.
Van mij mag ie ook woekeren maar door de kleine tuin is dat niet handig. Ik vind het al knap dat ie een klimop er grotendeels onder heeft gekregen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn passiebloem is helaas een witte versie. Vorig jaar neer gezet. En dit jaar helaas nergens de blauwe versie gezien.
Maar inderdaad ook de passiebloem woekert graag. en van mij mag die.
Een sleedoorn of een pruimelaar?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:47 schreef z80 het volgende:
Wie weet welk soort/ras pruim dit is? Of hoe ik er achter kan komen.
De vrucht is zeer stevig en niet sappig. Maar indien goed rijp de smaak van een "normale" pruim.
[ afbeelding ]
Die van mij heb ik in april 2021 geplant. De stam is nu zo'n 1,5-2 cm dik. Het dichte bladoppervlak is zo'n 2x2 meter en max. 40 cm diep. Waarbij ik de uitschieters zo veel mogelijk terugweef in die 2x2 meter.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 05:16 schreef Vanyel het volgende:
De mijne heb ik pas deze lente hier geplant, 2 mini's van nog geen halve meter. Die zijn wel behoorlijk gegroeid, maar het is nog wel een vrij iele vertoning
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:28 schreef laziness het volgende:
De herfstaster heeft er al zin in.
[ link | afbeelding ]
Ik heb druppelslangen liggen en een sproeier achter. De frequentie en lengte moest steeds verder opgevoerd. Mijn kornoelje heeft desondanks wel bruin blad aan de bovenkant.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:54 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Bij mij nog niet. Sowieso lijkt het erop dat jullie tuinen nauwelijks te lijden hebben gehad van de droogte. Die van mij helaas wel, hoewel de asters het goed lijken te hebben doorstaan.
Leuk plantje hè? Ik ga 'm komend jaar ook vermeerderen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 13:06 schreef Kanaroe het volgende:
1 vierkante meter OLVBS!
Als ik mijn poort binnenwandel komt de geur me al tegenmoet![]()
[ link | afbeelding ]
Had eerder in het seizoen al een paar bosjes laten drogen om tussen mijn kleding te leggen
Maar door de warmte is het in de tuin ook gaan liggen en uitdrogen
Protip voor de liefhebber
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |