Je kan ook een terracotta potje met stro erin ernaast leggen. Met een beetje geluk kruipt de oorworm erin en die doen het werk voor je.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Groene bladluis-explosie in de grote plant/struik, en die krengen zijn ook meteen op de nieuwe plantjes die ik er bij heb gezet gaan zittenIk heb gister meteen een mild mengseltje van water en groene zeep gemaakt en ga een weekje dagelijks spuiten.
Na die luizenplaag van vorig jaar heb ik als reactie hierop een paar weken geleden meerdere van die potjes met stro opgehangen. Die op de foto hieronder hangt bij mijn Pruim. Hopelijk werkt dit een beetje. Tot nu toe nog geen luizen gezien.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:52 schreef June. het volgende:
[..]
Je kan ook een terracotta potje met stro erin ernaast leggen. Met een beetje geluk kruipt de oorworm erin en die doen het werk voor je.
Noodbloesem. Een bijzonder verschijnsel blijft dat.quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:20 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mijn goeie ouwe rozemarijn heeft dit jaar voor het eerst in +/- 20 jaar gebloeid en maakt nu zaad.
Ik ben bang dat ze daarna doodgaat dus ik bewaar wat zaadjes, en ik knip wat takjes om te stekken.
Noodbloesem. Oké, dat ga ik eens even op zoeken.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Noodbloesem. Een bijzonder verschijnsel blijft dat.
Ik weet niet of het een officiële term is. Een vriend van mij die hovenier is noemt het zo.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Noodbloesem. Oké, dat ga ik eens even op zoeken.
Bedankt!
Zou het niet helpen om hem rigoureus terug te snoeien tot net boven 't houtige deel zodat hij weer opnieuw uit kan lopen?quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:20 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mijn goeie ouwe rozemarijn heeft dit jaar voor het eerst in +/- 20 jaar gebloeid en maakt nu zaad.
Ik ben bang dat ze daarna doodgaat dus ik bewaar wat zaadjes, en ik knip wat takjes om te stekken.
Niks mis met Ooievaarsbek. Loopt vroeg uit, bloeit maandenlang en inderdaad goed voor de bijen en hommels.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:43 schreef livelink het volgende:
Ik wilde een bij-vriendelijke tuin en heb dus een hele border met alleen ooievaarsbek in twee verschillende kleuren. Als je er langsloopt zoemt het echt van de bijen en hommels![]()
Niet de mooiste plant, maar wel één van de dankbaarste planten..
Misschien wel. Als ze echt af gaat sterven zou dat een noodgreep kunnen zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:24 schreef Twieki het volgende:
[..]
Zou het niet helpen om hem rigoureus terug te snoeien tot net boven 't houtige deel zodat hij weer opnieuw uit kan lopen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |