Mijn ranonkel groeit in het bos en doet geen pogingen om zichzelf daaruit te groeien, dus die heeft duidelijk niet veel licht nodig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:32 schreef Seven. het volgende:
M'n schutting plannen:
Achter de trampoline komt ranonkelstruik of winterjasmijn. Eigenlijk is de een opgaand en de ander hangend, ze lijken echt wel sterk op elkaar. Volgens mij beiden hele zachte buigzame takken dus als er een keer iemand hard tegen het net gaat, dan geen zorgen dat dit alsnog voor ongelukken gaat zorgen. Nog even goed kijken naar licht behoefte, dat zal de doorslag geven.
Dan nog broodboom en jostabes. Als het goed is, hou ik daarmee de boel goed dicht voor het zicht, vogeltjes blij.
SPOILER: mijn ranonkelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 9 mei 2024 08:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn ranonkel groeit in het bos en doet geen pogingen om zichzelf daaruit te groeien, dus die heeft duidelijk niet veel licht nodig.Yes, dat gaat 'm worden. Winterjasmijn heeft meer licht nodig en die krijgt dan beter de ruimte. Deze zal dan wel in de overloop van de wadi komen te staan dus dat is wel een experiment dat mogelijk niet goed uit gaat pakken.SPOILER: mijn ranonkelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik denk dat ik de rietmatten dan deels weghaal voor wat extra licht rondom de ranonkelstruik. Hopelijk wordt dat een mooi haagje.Resistance is futile.
Aaahw, wat gaaf!quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:21 schreef Seven. het volgende:
Wij zaten dus lekker op ons terras in de zon te genieten van de roodborstjes die om ons heen hingen. Dus ik bedacht me zo dat ik nog wat plantjes had voor onze hangende tuin. Dus ik begon zo heel enthousiast de bovenste bakken te verwijderen. Toen ik de deksel van de bieslook haalde, schrok ik van een vogeltje. De roodborstjes hebben dus achter de bieslook een nestje uitgebroed. Niet geteld hoeveel vogeltjes er uitgekomen zijn maar voorlopig is het terras off limits.
Hopelijk laten de vogels zich niet afschrikken door het werk in de tuin... Ook het terras wordt afgegraven.
[ link | afbeelding ]
Mooi weelderigquote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:51 schreef AnneX het volgende:
Akelei struikgewas:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ook, onder mijn bosmaaier, die dingen branden als een lier.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi, ik zie ze alleen maar in het geel!
Je kunt een akeleikwekerij gaan beginnen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:51 schreef AnneX het volgende:
Akelei struikgewas:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ze zijn er ook in het rood (eigenlijk is het meer donkerroze).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi, ik zie ze alleen maar in het geel!
Aan de gesnoeide dikke takken zien we weer jonge groene uitlopersquote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:57 schreef AnneX het volgende:
@:Blues hoe gaat het met de stam van de himalyacedar?
Die is toch kortgezet?
Mooi hoor: een rooie 👍🏼quote:Op zondag 12 mei 2024 21:12 schreef Seven. het volgende:
M'n rode beukenhaag is echt mooi uitgelopen. Volgend weekend ga ik 'm even snoeien (normaal voor de langste dag van het jaar, toch?). Dat is wel behoorlijk vroeg maar ik wil de hovenier zoveel mogelijk ruimte geven. Die komt volgens mij met een enorme kraan.
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat 'ie volgend jaar al wel grotendeels dicht zit.
Nu al heel fraai!quote:Op zondag 12 mei 2024 21:12 schreef Seven. het volgende:
M'n rode beukenhaag is echt mooi uitgelopen. Volgend weekend ga ik 'm even snoeien (normaal voor de langste dag van het jaar, toch?). Dat is wel behoorlijk vroeg maar ik wil de hovenier zoveel mogelijk ruimte geven. Die komt volgens mij met een enorme kraan.
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat 'ie volgend jaar al wel grotendeels dicht zit.
Wat een uitzicht, zo groen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:23 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf mijn favo plekje is dit mijn uitzicht op dit moment.
Het eindplaatje bevat maar een klein stukje van de tuin hoor, precies het stuk dat nu niet op de foto staat 😉 ik geloof dat het totaal perceel 3500m2 meter is maar daar loopt natuurlijk het water dan doorheen.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:47 schreef Seven. het volgende:
De tuin van @:SV-tje is zo groot dat het me af en toe gewoon duizelt.
Hard gewerkt weer, nog steeds heel erg benieuwd naar het eindplaatje. Zo mooi dat je dat al in je hoofd hebt zitten en dat je ondertussen al weer een paar jaar daar naartoe werkt.
Bij tuinplantenwinkel.nl slaag je misschien ook wel? Heb ik heel goede ervaring mee. Eigen bezorgdienst, snelle bezorging, lage verzendkosten (ook <100 euro) en de wortels van planten knellen niet in hun pot.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:07 schreef Seven. het volgende:
Ik probeer net een grote batch planten te bestellen bij Direct plant, gaat de site plat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |