abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213465036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vraag me af of mijn ervaring werkelijk anders is of dat het puur mijn perceptie is. Omdat ik buitenaf woon, krijg ik veel gasten in mijn tuin. De reiger eet vissen uit de vijver. De egel poept mijn pad onder. De kat plet kattenkruid. De mol ontsiert m’n gazon. De slak eet m’n lupines op. M’n kas zit onder de vogelpoep. De kip schopt houtsnippers op m’n gazon. De mier en muis ontwrichten sommige planten. Fruit wordt door vogels opgegeten. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ja goh, je hebt je tuin niet volledig voor jezelf en daar komt wel eens wat werk bij kijken.
Dit alles, behalve de mol en de vijver, heb ik ook. Dat interesseert me niet, want is normaal en prima omheen te leven. Dat ik van meters aan sugarsnaps geen plant over heb door slakken is wat anders (en ook alles wat ik verder zou zaaien of uitplanten als ik niet heel hard werk om dat tegen te gaan, dus plant ik nu weinig tot niks want ik heb de energie niet om heel hard te werken tegen slakken).
Dat de katten van buurtgenoten tegen mijn hek, kliko's, voordeur, schutting en weet ik waar nog meer sproeien, vind ik ronduit goor en bijzonder vervelend, al was het nóg vervelender toen ze het tegen de zandbak van de kinderen deden. Nog steeds soms tegen de fietsen trouwens, daar word ik wel gallisch van.
Kattenpoep in de moestuin kan parasieten bevatten die je eten besmetten. Onwenselijk en ongezond.
Zo kan ik nog wel even door.

Wat iemand als overlast ervaart is uiteraard verschillend, dat merk je ook hier wel. Maar aan jouw voorbeelden te lezen lijkt me jouw ervaring ook wel wat anders, niet alleen je perceptie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 12:58:19 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213465098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vraag me af of mijn ervaring werkelijk anders is of dat het puur mijn perceptie is. Omdat ik buitenaf woon, krijg ik veel gasten in mijn tuin. De reiger eet vissen uit de vijver. De egel poept mijn pad onder. De kat plet kattenkruid. De mol ontsiert m’n gazon. De slak eet m’n lupines op. M’n kas zit onder de vogelpoep. De kip schopt houtsnippers op m’n gazon. De mier en muis ontwrichten sommige planten. Fruit wordt door vogels opgegeten. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ja goh, je hebt je tuin niet volledig voor jezelf en daar komt wel eens wat werk bij kijken.

Toevallig rende laatst de hond van de nieuwe vriend van mijn buurvrouw ons huis binnen. :D Zij voelde zich er rot om. Maar ach, ik houd van alle beesten, al maak ik een uitzondering voor de :r naaktslak :r.
Ben wel zo opgegroeid, dus heb altijd wel met bewondering naar de specht, eekhoorn en roofvogels gekeken maar inmiddels ben ik wat meer stads en komen ze gewoon niet meer. Zelfs met al die dieren (achterburen hebben ooit op een vogelteldag 64 verschillende soorten vogels geteld) vind ik nog dat de kat weg mag blijven :D

Mooiste ervaring die heb in dat opzicht is de specht die zijn jonge leerde om in onze putpaal te timmeren, bij de eerste paar timmers kwam de jongeling vast te zitten met zijn snavel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213465144
quote:
88s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:

Mooiste ervaring die heb in dat opzicht is de specht die zijn jonge leerde om in onze putpaal te timmeren, bij de eerste paar timmers kwam de jongeling vast te zitten met zijn snavel.
:D! En wat gebeurde er toen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213465160
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:49 schreef Vanyel het volgende:

Wat iemand als overlast ervaart is uiteraard verschillend, dat merk je ook hier wel. Maar aan jouw voorbeelden te lezen lijkt me jouw ervaring ook wel wat anders, niet alleen je perceptie.
Misschien wel. Ik ruik nooit kattenpis en wat poep deert me niet. De kas sluit ik gewoon af. Poep van de egel moet ik van m'n pad halen en vind ik vervelender, net als vogelpoep dat werkelijk overal op zit (de ramen, kozijnen, auto, kas, zonnepanelen).
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 13:18:23 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213465252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D! En wat gebeurde er toen?
Er weer uit trekken (met moeite), met het hoofd schudden en weer proberen. Nooit gedacht dat dat niet in één keer goed zou gaan maar ze kunnen het dus blijkbaar niet direct :D De ouder bleef het geduldig voor doen.

Kon het hele tafreel rustig gade slaan vanuit de keuken onder het genot van een kopje koffie :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213465433
De vogels gedragen zich hier overigens uiterst beschaafd. Die kakken vrijwel alleen op plekken waar het me niet interesseert. Incidenteel op een fiets en dan heb je het wel gehad.
Brave vogels O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213467562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:03 schreef Tuindier het volgende:

Ik had vandaag wel de eerste bloeiende papaver in de tuin!

*O*
pi_213467713
@Doedezemaar, ben je wel eens bij Margriet geweest? Daar ga ik binnenkort weer eens langs. Vriendelijke prijzen en met liefde (biologisch) gekweekt. Voor jou is het vast dichterbij.
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 17:34:30 #259
5428 crew  miss_sly
pi_213467792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
@:doedezemaar, ben je wel eens bij Margriet geweest? Daar ga ik binnenkort weer eens langs. Vriendelijke prijzen en met liefde (biologisch) gekweekt. Voor jou is het vast dichterbij.
Dat is voor mij ook dichtbij. Ik ga er zeker eens kijken binnenkort.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213467846
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is voor mij ook dichtbij. Ik ga er zeker eens kijken binnenkort.
Iets om rekening mee te houden: als je er met een verlanglijst naartoe gaat, dan kun je teleurgesteld worden. En ga je er zonder een idee naartoe, dan word je volkomen overweldigd. :D
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 17:41:36 #261
5428 crew  miss_sly
pi_213467933
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Iets om rekening mee te houden: als je er met een verlanglijst naartoe gaat, dan kun je teleurgesteld worden. En ga je er zonder een idee naartoe, dan word je volkomen overweldigd. :D
Goed om te weten :)
Ik zal er in eerste instantie gewoon eens een rondje gaan lopen en kijken wat er is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213467936
Nog een tip voor mensen in Noord-Holland: in Purmerend kun je in deze kas allerlei soorten kruiden vinden, ook heel vriendelijk geprijsd.
  Spellchecker woensdag 8 mei 2024 @ 17:45:01 #263
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213468013
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zal er in eerste instantie gewoon eens een rondje gaan lopen en kijken wat er is.
Handen op je rug :Y
pi_213468035
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En heel beperkt open, dus in ieder geval de openingstijden checken. Margriet loopt er rond om advies te geven, mocht je niet precies weten wat je wil. Het is een van mijn favoriete plekken om naartoe te gaan voor planten.
pi_213469299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
@:doedezemaar, ben je wel eens bij Margriet geweest? Daar ga ik binnenkort weer eens langs. Vriendelijke prijzen en met liefde (biologisch) gekweekt. Voor jou is het vast dichterbij.
Nope, maar eentje om te onthouden, dankjewel. Is nog wel een stukje rijden, bij de Tuinstek woon ik bij wijze van spreken om de hoek. Ik heb hier ook nog http://www.kwekerijdewindroos.nl/ in de buurt, daar wil ik ook nog wel een keertje gaan kijken, het principe van kweken in de volle grond vind ik wel mooi.
  woensdag 8 mei 2024 @ 20:51:21 #266
63722 z80
I fink you freaky
pi_213471273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:41 schreef Kanaroe het volgende:
Misschien een tipje; verzamel jaarrond je eierschalen.
Ik heb een bak daarvoor en als ie vol zit stamp ik de schalen fijn en verspreid ze in mijn tuin.

Leg ze om kwetsbare jonge plantjes tegen de vermaledijde naaktslak (hoewel ze er hier soms toch overheen kruipen)
Tevens brengt het kalk in de grond, tegen mos bijvoorbeeld èn vogels pikken ervan om zelf sterke eierschalen te maken voor het broedseizoen :)
Koffiedrap werkt ook goed. Tevens blijven de katten dan ook uit dat stukje tuin.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_213471388
M'n vijverpaadje, waar koekoeksbloem doorheen groeit die ik niet weg kan halen waardoor ik er alsnog niet handig kan lopen. :+

M'n bloemenweidepaadje. Het moet nog wat dichtgroeien om de stenen, dan ziet het er beter uit.

In de bloemenweide staan nog vooral boterbloemen. De eerste ratelaars bloeien al wel.

Deze wolfsmelk had ik nog niet laten zien.
pi_213471871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
M'n vijverpaadje, waar koekoeksbloem doorheen groeit die ik niet weg kan halen waardoor ik er alsnog niet handig kan lopen. :+
[ afbeelding ]

M'n bloemenweidepaadje. Het moet nog wat dichtgroeien om de stenen, dan ziet het er beter uit.
[ afbeelding ]

In de bloemenweide staan nog vooral boterbloemen. De eerste ratelaars bloeien al wel.
[ afbeelding ]

Deze wolfsmelk had ik nog niet laten zien.
[ afbeelding ]
Wat een fotogenieke idylle heb je je toch verworven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213472652
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Koffiedrap werkt ook goed. Tevens blijven de katten dan ook uit dat stukje tuin.
Met koffieprut heb ik kwa katten tegenhouden nog nooit successen geboekt
Heb wel ooit wijnruit geplant op een favoriete kattenwc in de tuin, daar komen ze nu niet meer
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:48:48 #270
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213474036
Enige wat helpt tegen katten is... katten ;) . Voordeel is dat die katten ook zorgen voor een muis & ratvrij huis. Mits je voor een beetje fanatieke gaat.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:32:40 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213474778
M'n schutting plannen:

Achter de trampoline komt ranonkelstruik of winterjasmijn. Eigenlijk is de een opgaand en de ander hangend, ze lijken echt wel sterk op elkaar. Volgens mij beiden hele zachte buigzame takken dus als er een keer iemand hard tegen het net gaat, dan geen zorgen dat dit alsnog voor ongelukken gaat zorgen. Nog even goed kijken naar licht behoefte, dat zal de doorslag geven.

Dan nog broodboom en jostabes. Als het goed is, hou ik daarmee de boel goed dicht voor het zicht, vogeltjes blij.
Resistance is futile.
pi_213476701
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:32 schreef Seven. het volgende:
M'n schutting plannen:

Achter de trampoline komt ranonkelstruik of winterjasmijn. Eigenlijk is de een opgaand en de ander hangend, ze lijken echt wel sterk op elkaar. Volgens mij beiden hele zachte buigzame takken dus als er een keer iemand hard tegen het net gaat, dan geen zorgen dat dit alsnog voor ongelukken gaat zorgen. Nog even goed kijken naar licht behoefte, dat zal de doorslag geven.

Dan nog broodboom en jostabes. Als het goed is, hou ik daarmee de boel goed dicht voor het zicht, vogeltjes blij.
Mijn ranonkel groeit in het bos en doet geen pogingen om zichzelf daaruit te groeien, dus die heeft duidelijk niet veel licht nodig.

SPOILER: mijn ranonkel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:38:30 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213477243
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Mijn ranonkel groeit in het bos en doet geen pogingen om zichzelf daaruit te groeien, dus die heeft duidelijk niet veel licht nodig.

SPOILER: mijn ranonkel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yes, dat gaat 'm worden. Winterjasmijn heeft meer licht nodig en die krijgt dan beter de ruimte. Deze zal dan wel in de overloop van de wadi komen te staan dus dat is wel een experiment dat mogelijk niet goed uit gaat pakken.

En ik denk dat ik de rietmatten dan deels weghaal voor wat extra licht rondom de ranonkelstruik. Hopelijk wordt dat een mooi haagje.
Resistance is futile.
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:21:23 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213481501
Wij zaten dus lekker op ons terras in de zon te genieten van de roodborstjes die om ons heen hingen. Dus ik bedacht me zo dat ik nog wat plantjes had voor onze hangende tuin. Dus ik begon zo heel enthousiast de bovenste bakken te verwijderen. Toen ik de deksel van de bieslook haalde, schrok ik van een vogeltje. De roodborstjes hebben dus achter de bieslook een nestje uitgebroed. Niet geteld hoeveel vogeltjes er uitgekomen zijn maar voorlopig is het terras off limits.

Hopelijk laten de vogels zich niet afschrikken door het werk in de tuin... Ook het terras wordt afgegraven. ;(

Resistance is futile.
pi_213481998
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:21 schreef Seven. het volgende:
Wij zaten dus lekker op ons terras in de zon te genieten van de roodborstjes die om ons heen hingen. Dus ik bedacht me zo dat ik nog wat plantjes had voor onze hangende tuin. Dus ik begon zo heel enthousiast de bovenste bakken te verwijderen. Toen ik de deksel van de bieslook haalde, schrok ik van een vogeltje. De roodborstjes hebben dus achter de bieslook een nestje uitgebroed. Niet geteld hoeveel vogeltjes er uitgekomen zijn maar voorlopig is het terras off limits.

Hopelijk laten de vogels zich niet afschrikken door het werk in de tuin... Ook het terras wordt afgegraven. ;(

[ link | afbeelding ]
Aaahw, wat gaaf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')