quote:Op maandag 6 mei 2024 00:52 schreef AnneX het volgende:
Gestemd voor de L. opstelling.
Overigens toen hier dergl banken stonden paste ik de opstelling aan aan het seizoen.
Dus tuingericht zomers en tegenover (toen) haard ‘s winters.
Wij hebben in alle jaren nog nooit iets aangepast aan indelingen tot nu, maar ik neig nu naar losse elementen die inderdaad verplaatsbaar zijn, naar gelang de behoefte.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vind de U opstelling wel heel erg knus in het najaar en winter.
Voorjaar en zomer de L opstelling.
Dank je! We hebben er weer zin in.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:30 schreef mrien het volgende:
De l of u opstelling denk ik
Wat een werk hebben jullie de laatste tijd toch weer verzet!
Gelukkig kunnen ze dat heel goed duidelijk makenquote:Op maandag 6 mei 2024 07:45 schreef Claudia_x het volgende:
Met de U-opstelling zie je niet dat de hond naar binnen wil.
Op de foto lijkt het groter dan dat het overkomt, ook omdat we de bank verder naar voren hebben geschoven, maar ik snap wat je bedoeld.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef bleiblei het volgende:
De 2 banken opstelling vult in mijn ogen de ruimte mooier. Anders heb je zo een groot leeg stuk vloer in de woonkamer.
Heel benieuwd wat je als tafeltje zou bedenkenquote:
quote:Op maandag 6 mei 2024 11:49 schreef Seven. het volgende:
2 losse banken ook heel erg gaaf trouwens, maar de foto is genomen uit een andere hoek dus lastiger vergelijken.
We hebben er nu een krukje tussen gezet om inderdaad een beetje dat effect te krijgen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:41 schreef Seven. het volgende:
Zo een tafeltje dat precies tussen banken past zodat het toch nog 1 geheel lijkt(maar lijkt alsof je die al hebt?).
In de L opstelling zou ik wel een grotere salontafel kiezen.
We zijn er inmiddels achter dat man liever niet dan wel met zijn benen omhoog zit, dus kijken naar extra armsteun in het midden als er 2 lange zijdes zijn of we gaan voor L met losse hocker die we aan kunnen schuiven als loungedeel als ik daar wil zitten bij de kachel.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:11 schreef Puala het volgende:
Een U maar dan met aan 1 kant een korter loungedeel en de andere kant wel een zitdeel
Dit is de totale tuinquote:Op zondag 12 mei 2024 23:47 schreef Seven. het volgende:
De tuin van @:SV-tje is zo groot dat het me af en toe gewoon duizelt.
Hard gewerkt weer, nog steeds heel erg benieuwd naar het eindplaatje. Zo mooi dat je dat al in je hoofd hebt zitten en dat je ondertussen al weer een paar jaar daar naartoe werkt.
Inderdaad! Wij wonen aan de straat aan de onderkant, maar daar zit eigenlijk een groot deel van de zijkant van onze achtertuin. Dit heeft te maken met de oorspronkelijke bouw, wat nu onze achtertuin is was vroeger de voortuin van het huis en de ophaalbrug die hier lag had een straatje aan de rand van ons eigen perceel naar het bruggetje wat nu onze gehuurde tuin is.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nu heb ik veel beter beeld bij de oriëntatie!
Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nu heb ik veel beter beeld bij de oriëntatie!
Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Duidelijk en heel behulpzaam inderdaad. Ik zie nu ook de locatie van jullie nieuwe unit met zonnepanelen.
Wat een project
Nooit bij stilgestaan dat het soms lastig zichtbaar is hoe het nu precies zit, terwijl toen wij de allereerste keer bij het huis gingen kijken maanden voordat we het uiteindelijk wilde kopen ook niet precies wisten hoe het zag.quote:
Gistermiddag waren we niet thuis, dus nog geen idee, gaan we eind van de week zien als we overdag thuis zijn en Luuk naar buiten kan.quote:
Gelukkig hoeven we aan de achterkant niet op te hogen, maar het laat wel goed het hoogte verschil zien inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2024 09:27 schreef Puala het volgende:
Jullie gaan straks echt wel flink omhoog in de tuin! Wow! Wel fijn dat het grootste deel waarschijnlijk met machines kan?
En die doeken zien er weer netjes uit, maar wel lekker als ze straks begroeid zijn
Mijn man heeft het snel door gelukkig, dus heel benieuwd wat er de komende 2 weken nog allemaal gebeurd.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Seven. het volgende:
Ah, grondwerk! Ging het makkelijk met de Bobcat? Letterlijk bergen verzet!
Bedoel je in de tuin of in het algemeen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:06 schreef bleiblei het volgende:
Wel leuk spelen op een minigraver. En blijft lastiger dan het lijkt
.
Maar gaat vrij vlot zo! Hebben jullie eigenlijk nog een hoofdproject? Of verspreiden jullie de aandacht over meerdere grotere (1 dag of meer) projecten?
Wij hebben dat zeker ook. En een halfafgemaakt project weer opstarten kost ook weer extra tijd. Dit jaar loopt werkelijk alles dat we doen enorme vertraging op. Juist reden om bij het huidige project te blijven maar ik wil ook wel heel graag door met het volgende. Is best moeilijk soms.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
In het huis zijn nog een aantal projecten:quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
Ivm. Het leven eromheen is overigens mijn tempo zo laag dat we minder last hebben van dat spaargeld effect. Gebrek aan tijd is de grootste vertrager.
Gelukkig vinden we het als we echt iets kunnen doen nog steeds leuk. Zitten inmiddels in jaar 7quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij ons hetzelfdeAl is het grondwerk gelukkig wel gedaan, na 4 jaar voorbereiden
![]()
Het plannen van dit soort dingen blijft gewoon ingewikkeld. Geld, tijd, regen, zin, veranderende prioriteitenlijst en dan ook de rest van het leven nog. Leuk, zo'n klushuis
Dat is waar!quote:Op zondag 28 juli 2024 19:04 schreef Puala het volgende:
Zandbaktuinen zijn wel de potentie voor meerWanneer willen jullie t beton laten komen?
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeldquote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is waar!
Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
Hier ook nog niets geregeld, omdat we tot voor kort nog niet wisten of we het grondwerk konden doen.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeld.
Gaan jullie de overkapping isoleren?quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is waar!
Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
Onder het EPDM op het dak ligt isolatie en ook tussen het zand en het beton gaan we isolatie plaatsen, we hebben deze isolatie gratis gekregen. Mochten we de overkapping ooit dicht maken dan hebben we op die manier vloer en dak al geïsoleerd en het scheelt ook in de hoeveelheid zand die we nodig hebben.quote:
Morgen de laatste volle dag dat we de graafmachine kunnen gebruiken, zijn nu bezig met het uitzetten van de vorm van het zwemdeel van de vijver.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:37 schreef Puala het volgende:
Wel lekkere meters om te maken, de voorbereidingen gaan hard zo
Welke boom bedoel je, de bladeren die boven het terras hangen? Dat is een kleine acacia, gaan we juist de onderste tak afhalen omdat hij zo boven het terras hangt, maar staan 5 grote en 13 kleine acacias op dat stuk langs het water, dus moeten er nog een paar uit, sommige hebben bijna geen takken en bladeren omdat ze zo dicht bij elkaar staan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een prachtige boom op je laatste foto!
Lekker bezig, hoor.
Die rechtsboven in de foto. Die lijkt niet boven het terras te hangen, of vertekent het beeld?quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:01 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Welke boom bedoel je, de bladeren die boven het terras hangen? Dat is een kleine acacia, gaan we juist de onderste tak afhalen omdat hij zo boven het terras hangt, maar staan 5 grote en 13 kleine acacias op dat stuk langs het water, dus moeten er nog een paar uit, sommige hebben bijna geen takken en bladeren omdat ze zo dicht bij elkaar staan.
Zal even een foto maken
Rechtsboven is inderdaad de acacia, dus inderdaad een vertekend beeld, maar er staan er veel meer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die rechtsboven in de foto. Die lijkt niet boven het terras te hangen, of vertekent het beeld?
Dat vroeg ik vanavond ook aan mijn man, en hij wil de komende week 's avonds, nog wat dingen gladstrijken. Dus wel zo ongeveer, we willen in de toekomst nog één keer kijken om hem te huren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je de hele verlanglijst van het werk met de kraan kunnen afwerken?
Verder gaan we een weekje naar Parijs, maar er wordt ook weer gewerkt aan onze to do lijst.quote:Op maandag 12 juni 2023 20:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is precies wat we in ons hoofd hebben inderdaad, zijn al eens gaan kijken in het maxima park en wil ook nog graag naar Laren naar het Singer museum.
Ook zijn we voor mijn zus bezig met het maken van schuifdeuren voor haar appartement.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:28 schreef SV-tje het volgende:
Voor dit jaar hebben we natuurlijk weer een planning(ik in ieder geval)
- dak van de unit vervangen, dan is ie helemaal als nieuw done
- zonnepanelen op de unit plaatsen done
- Mechanische afzuiging aansluiten deze week de dakdoorvoer plaatsen
- regenpijpen bij het huis plaatsen
- onder de overkapping zand en kering om dit zand in de overkapping te houden done
- beton onder de overkapping
- bestrating terras we gaan deze vakantie bestrating uitzoeken
- brug afmaken en andere brug weghalen balken zijn voor de helft gelakt, aan het einde van de vakantie moeten de balken gemonteerd zijn
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden) staat voor deze vakantie op de planning
- Hedera en klimplanten plaatsen tegen hekwerk, schutting aan de tuinkant en waar nodig schutting aan de buitenkant
- Gevelbekleding maken en plaatsen
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken staat voor deze vakantie op de planning
- Houtwerk binnen en buiten lakken
- Muren spuiten
- Trap spuiten
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken
- kastdeuren keuken en slaapkamer
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.quote:Op maandag 23 september 2024 07:38 schreef Seven. het volgende:
Wat voor railings doen jullie ook alweer?
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?quote:Op maandag 23 september 2024 09:00 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.
Of als je bijv een LEO (lomp en onhandig) als mij op bezoek krijgtquote:Op maandag 23 september 2024 10:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?
Enige ouderen die hier komen zijn mijn moeder en schoonmoeder, schoonmoeder kan de brug niet bereiken omdat er geen bestrating naar toe loopt en er hoogte verschil is. Mijn moeder zou het wel kunnen. Maar zodra ze niet over de brug kunnen lopen kunnen ze ook niets aan die kant van de tuin.quote:Op maandag 23 september 2024 10:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?
Hoe was het? Mooie tijd om de Oudolftuin daar te bekijken!quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:06 schreef SV-tje het volgende:
Het tweede deel van onze zomervakantie is aangebroken.
Als eerste uitje hebben we een bezoek gebracht aan het Singer museum in Laren.
Ik zou wel railing nemen, maar inderdaad zo breed dat je er met een kruiwagen overheen kunt. Is er nog ander materiaal waarmee je eroverheen wil kunnen?quote:Op maandag 23 september 2024 09:00 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.
Mooi museum en inderdaad goede tijd om de tuin te bekijken. We hebben het maximapark een keer eind mei/begin juni bekeken en dit nu half september dus goed idee hoe het er dan uitziet.quote:Op maandag 23 september 2024 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe was het? Mooie tijd om de Oudolftuin daar te bekijken!
Ik moet het denk ik anders zeggen, de huidige brug is breed genoeg voor een kruiwagen, maar als je daar dan takken op hebt liggen van het snoeien blijven die achter de vertikale palen van de railing hangen.quote:Op maandag 23 september 2024 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou wel railing nemen, maar inderdaad zo breed dat je er met een kruiwagen overheen kunt. Is er nog ander materiaal waarmee je eroverheen wil kunnen?
Het einde van de vakantie is bijna aangebroken. Natuurlijk weer minder gedaan dan gedacht, met andere woorden alles kost meer tijd en energie dan we hebben, maar fijne vakantie gehad dat is het belangrijkste.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:06 schreef SV-tje het volgende:
Het tweede deel van onze zomervakantie is aangebroken.
Als eerste uitje hebben we een bezoek gebracht aan het Singer museum in Laren.
[..]
Verder gaan we een weekje naar Parijs, maar er wordt ook weer gewerkt aan onze to do lijst.
[..]
Ook zijn we voor mijn zus bezig met het maken van schuifdeuren voor haar appartement.
De schoorsteen is geveegd voor het nieuwe stookseizoen, en we hebben de pijp verlengd. Als laatste gaan we nog de planten in de plantenbak aanpassen, 1 grote plant gaat eruit in een aparte pot en een andere plant kan dan in de bak.
quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:23 schreef SV-tje het volgende:
Als je allebei niet fit bent en morgen weer aan het werk mag na de vakantie gaat het allemaal niet heel makkelijk. We hebben het voor elkaar gekregen om 1 van de 2 dakdoorvoeren te plaatsen. Helemaal rechts van het dak moet de andere nog komen. WTW unit lokatie is uitgedacht en kan besteld worden.
[ afbeelding ]
Manlief is een paar weken echt niet fit geweest, dus in de weekenden bijkomen om de volgende werkweer weer in te gaan. Ik had hele drukke weken op het werk, dus in het weekend ook niet veel energie meer. En toen de ergste drukte voorbij was werd ik ziek.
Ondanks dit toch wat dingen gebeurd de afgelopen weken. Beide dakdoorvoeren zijn geplaatst en de WTW unit hangt. Nu nog alle buizen samen brengen en aansluiten, dan kunnen we een stuk van de zolder als kast gaan gebruiken![]()
Via een veilingsite ook tweedehandsbalken gekocht die voor de brug gebruikt kunnen worden en de plantenbak heringericht nieuwe planten toegevoegd.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:20 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We pakken het lijstje er even bij:
- Mechanische afzuiging aansluiten - Alles staat er klaar voor
- regenpijpen bij het huis plaatsen
- beton onder de overkapping
- bestrating terras
- brug afmaken en andere brug weghalen - extra balken liggen klaar. Nu kan het proces van op maat maken, schaven, schuren en lakken weer beginnen
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden)
- Hedera en klimplanten plaatsen tegen hekwerk, schutting aan de tuinkant en waar nodig schutting aan de buitenkant
- Gevelbekleding maken en plaatsen
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken
- Houtwerk binnen en buiten lakken - offerte is in de maak om dit te laten doen
- Muren spuiten - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- Trap spuiten - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- kastdeuren keuken en slaapkamer - kan pas als we eruit zijn met de vloer
Hij is nog niet aangesloten, dus over dit huis kan ik nog niets zeggen. Maar in ons nieuwbouwhuis hadden we het ook en ik heb wel het idee dat de luchtklimaat beter was dan nu. Nu hebben we natuurlijk een groot huis, met weinig afgesloten ruimtes, maar soms wil je echt even een deur open doen en die neiging had ik in het vorige huis niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:07 schreef Seven. het volgende:
Merken jullie veel verschil met de WTW?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste 2 platen waar de container op moet komen hebben we vandaag al wel op hun plaats kunnen leggen. Dit zijn platen die normaal gebruikt worden om kranen te stempelen, we hebben we ook gebruikt bij de vijver en hebben nog een stapel in de voortuin liggen om de tuin verder af te maken.
De container komt met de achterkant bij de boom, de breedte is ongeveer vergelijkbaar met de strook bomen/struiken.
We verven de container groen en dan komen aan de straatkant klimplanten en aan de tuinkant ook begroeiing.
Als de graafmachine er is wordt ook de oude brug weggehaald, dus nog een laatste foto van de twee bruggen naast elkaar.
[ Bericht 44% gewijzigd door SV-tje op 12-01-2025 00:43:16 ]http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Wat leuk, die oude foto's en de vergelijking.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:44 schreef SV-tje het volgende:
Op funda stond een tijd geleden één van de brugwachtershuisjes die tegelijk gebouwd zijn met de onze te koop (deze is net als die van ons nog redelijk gespaard gebleven in de oorlog)
Het uitbouwtje aan de linkerkant is waar bij ons later de hal en garage is aangebouwd en bij ons is dit nu de achterkant van het huis ipv de voorkant.
Ook bij dit huis is de oorspronkelijke deur aan de onderkant dichtgemetseld en vervangen door een raam.
Funda huis:
[ afbeelding ]
Oudste detailfoto van ons huis
[ afbeelding ]
Funda huis:
[ afbeelding ]
Toen wij het kochten:
[ afbeelding ]
Work in progress:
[ afbeelding ]
Vandaag is manlief weer binnen verder gegaan met de afzuiginstallatie.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:10 schreef SV-tje het volgende:
De WTW unit hangt en inmiddels zijn alle buizen naar buiten ook aangesloten. Voor de laatste aansluitingen naar de buizen binnen is ook alles aanwezig, dus de komende weken kan dit afgemaakt worden.
[ afbeelding ]
Wietplantagequote:Op zondag 19 januari 2025 00:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat dakraam is wel echt vet.
Enne, wat gaat er in vredesnaam.in die container. Dat ding is 12m lang. Hoeveel tuingereedschap hebben jullie?
.
Die is sneller vol dan je denkt ben ik bang, reserve klaptafel en stoelen voor buiten, 3 kruiwagens, hakselaar, grasmaaier, steiger, ladders, kettingzaag enz.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat dakraam is wel echt vet.
Enne, wat gaat er in vredesnaam.in die container. Dat ding is 12m lang. Hoeveel tuingereedschap hebben jullie?
.
Hahaha, we wonen wel in het zuiden van het land, maar neequote:
Zijn de muren en plafonds ook donkerblauw?quote:Op zondag 19 januari 2025 16:47 schreef SV-tje het volgende:
Vandaag de hal bij m'n zus afgemaakt
[ afbeelding ]
De 3 witte schuifdeuren worden ook nog donkerblauw, net als de ene die er al iets langer hangt.
Respect hoe jullie door blijven gaanquote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:36 schreef SV-tje het volgende:
Ik had een sociaal weekend met mijn moeder dit weekend. Ondertussen heeft mijn man de ventilatie afgemaakt. Alles is nu aangesloten en het werkt goed![]()
[ afbeelding ]
Nu kunnen we verder met het maken van een kast in die hoek van de zolder.
Ja, en de vloer is blauw marmoleum.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zijn de muren en plafonds ook donkerblauw?
Dank je, jij weet hoe het voelt toch.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Respect hoe jullie door blijven gaan
Zolder is nog beetje vol naar onze zin. Moet ooit mooie gang worden met dichte kasten aan beide zijden, en dan ipv stelling deur naar aan te bouwen garage/kantoor/slaapkamers.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:24 schreef Puala het volgende:
Wel een heerlijke opbergruimte zo op die zolder!
En is 1 bank niet leeg in de ruimte?
Inmiddels ben ik wat ideeën aan het verzamelen over wat we zouden kunnen doen voor de kast aan de kant van de televisie. Want waarom zouden we niet steeds dingen blijven toevoegen aan alles wat we kunnen doen in dit huisquote:Op donderdag 13 februari 2025 21:13 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Zolder is nog beetje vol naar onze zin. Moet ooit mooie gang worden met dichte kasten aan beide zijden, en dan ipv stelling deur naar aan te bouwen garage/kantoor/slaapkamers.
1 bank is heel leeg, maar andere was heel erg doorgezakt, komende maanden goed nadenken over nieuwe bank en kast bij de televisie.
Het gaat waarschijnlijk toch een donkere kleur worden, aangezien manlief natuurlijk ook een stem heeft.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:16 schreef SV-tje het volgende:
Mijn gevoel blijft zeggen dat het blad donker moet zijn (contrast met de vloer), maar qua kleurenpalet zijn powder of pistachio echt veel beter. En dan neig ik meer naar powder dan naar pistachio
Kast achter de bank hebben we ook over nagedacht maar dan moet de bank wel heel ver naar voren komen en dan is de loop vanuit de keuken niet handig meer.quote:Op maandag 24 februari 2025 08:25 schreef Puala het volgende:
Hmm, wil je echt een volle kast naast een tvscherm? Vind je dat niet onrustig om naar te kijken? Misschien is een kast achter je bank en je bank meer "in de ruimte" wel prettiger?
Wel tof om te zien hoe gaandeweg dingen veranderen he. Van lichter groen naar donkerder groen. Andere kleuren er bij.
Ik snap m, klinkt wel overwogen. Ben heel benieuwd naar t eindresultaatquote:Op maandag 24 februari 2025 08:36 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Kast achter de bank hebben we ook over nagedacht maar dan moet de bank wel heel ver naar voren komen en dan is de loop vanuit de keuken niet handig meer.
De kast zal zeker niet vol worden, want dat is inderdaad niet prettig kijken. Wij zijn sowieso geen mensen van vol, dus een kandelaartje, een plant en een stolp met wat vakantie souvenirs eronder en dan zal het wel zijn vermoed ik. Zeker geen boeken of 20 vazen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |