abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2024 @ 00:27:22 #201
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213436252
Dit was het weekend van de zonnepanelen. Eerst gisteren bij ons de panelen geplaatst, helaas waren nog niet alle kabels bezorgd dus kon de tweede rij er nog niet op. Daarom heeft man vandaag bij zijn broer panelen geplaatst.

Vanuit de tuin, de wand boven de deur wordt schuin opgetrokken van laag aan de straatkant naar de hoogte van de overkapping, gelijk aan de gevelbekleding bij het huis.

De hedera gedraagt zich gelukkig zoals ik had gehoopt en is moeilijk kapot te krijgen. Zelfs de plekken waar alleen dode takjes leken te staan komen nu toch blaadjes tevoorschijn *O*

We zijn ook wat aan het schuiven met de inrichting.
Dit is zoals het was en zoals het uitgetekend was door de architect

Dit is hoe we aan het schuiven zijn. Uiteindelijk moet er sowieso andere bank(en) komen, qua kleur denken we aan iets lichters.

Benieuwd wat jullie vinden :Y
POLL
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_213436379
Gestemd voor de L. opstelling.

Overigens toen hier dergl banken stonden paste ik de opstelling aan aan het seizoen.
Dus tuingericht zomers en tegenover (toen) haard ‘s winters.
pi_213436964
De l of u opstelling denk ik
Wat een werk hebben jullie de laatste tijd toch weer verzet!
pi_213437008
Ik vind de U opstelling wel heel erg knus in het najaar en winter.
Voorjaar en zomer de L opstelling.
pi_213437034
Met de U-opstelling zie je niet dat de hond naar binnen wil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:32:43 #206
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213438228
De 2 banken opstelling vult in mijn ogen de ruimte mooier. Anders heb je zo een groot leeg stuk vloer in de woonkamer.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:47:55 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213439197
L-opstelling met leuk tafeltje _O_
Resistance is futile.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:49:40 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213439208
2 losse banken ook heel erg gaaf trouwens, maar de foto is genomen uit een andere hoek dus lastiger vergelijken.
Resistance is futile.
  maandag 6 mei 2024 @ 22:34:03 #209
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213446572
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:52 schreef AnneX het volgende:
Gestemd voor de L. opstelling.

Overigens toen hier dergl banken stonden paste ik de opstelling aan aan het seizoen.
Dus tuingericht zomers en tegenover (toen) haard ‘s winters.
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vind de U opstelling wel heel erg knus in het najaar en winter.
Voorjaar en zomer de L opstelling.
Wij hebben in alle jaren nog nooit iets aangepast aan indelingen tot nu, maar ik neig nu naar losse elementen die inderdaad verplaatsbaar zijn, naar gelang de behoefte.

quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:30 schreef mrien het volgende:
De l of u opstelling denk ik
Wat een werk hebben jullie de laatste tijd toch weer verzet!
Dank je! We hebben er weer zin in.

quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:45 schreef Claudia_x het volgende:
Met de U-opstelling zie je niet dat de hond naar binnen wil.
Gelukkig kunnen ze dat heel goed duidelijk maken ~O>

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef bleiblei het volgende:
De 2 banken opstelling vult in mijn ogen de ruimte mooier. Anders heb je zo een groot leeg stuk vloer in de woonkamer.
Op de foto lijkt het groter dan dat het overkomt, ook omdat we de bank verder naar voren hebben geschoven, maar ik snap wat je bedoeld.

quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:47 schreef Seven. het volgende:
L-opstelling met leuk tafeltje _O_
Heel benieuwd wat je als tafeltje zou bedenken :Y

quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:49 schreef Seven. het volgende:
2 losse banken ook heel erg gaaf trouwens, maar de foto is genomen uit een andere hoek dus lastiger vergelijken.
  maandag 6 mei 2024 @ 22:41:15 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213446657
Zo een tafeltje dat precies tussen banken past zodat het toch nog 1 geheel lijkt ^O^ (maar lijkt alsof je die al hebt?).

In de L opstelling zou ik wel een grotere salontafel kiezen.
Resistance is futile.
pi_213446920
Een U maar dan met aan 1 kant een korter loungedeel en de andere kant wel een zitdeel :Y
  dinsdag 7 mei 2024 @ 07:58:01 #212
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213448751
Volgens mij gaat dit het worden:

quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:41 schreef Seven. het volgende:
Zo een tafeltje dat precies tussen banken past zodat het toch nog 1 geheel lijkt ^O^ (maar lijkt alsof je die al hebt?).

In de L opstelling zou ik wel een grotere salontafel kiezen.
We hebben er nu een krukje tussen gezet om inderdaad een beetje dat effect te krijgen.
Ik dacht/hoopte dat je het over de salontafel had, die moet inderdaad groter worden en aan een paar eisen voldoen, geen (of alleen accent) hout en stevig genoeg dat onze lompe honden hem niet omver lopen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 23:11 schreef Puala het volgende:
Een U maar dan met aan 1 kant een korter loungedeel en de andere kant wel een zitdeel :Y
We zijn er inmiddels achter dat man liever niet dan wel met zijn benen omhoog zit, dus kijken naar extra armsteun in het midden als er 2 lange zijdes zijn of we gaan voor L met losse hocker die we aan kunnen schuiven als loungedeel als ik daar wil zitten bij de kachel.
  zondag 12 mei 2024 @ 23:00:45 #213
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213542395
De zonnepanelen liggen, dus laat het mooie weer maar de hele zomer duren

Voor de oplettende kijker, ja er moeten nog betonnen palen tegen het laatste stuk van de schutting en dan kan daar ook hedera geplant worden.

Verder hebben we veel gesnoeid en gemaaid. De planten groeiden met takken van een paar meter horizontaal naar het hek (vanwege het licht) en hadden dan aan de andere kant van het hek een paar blaadjes, hiermee ging het hek kapot en de hedera kreeg weinig kans, dus die uitlopers weggehaald en nu alleen echte bomen laten staan.

Er blijft nog genoeg groen over

Hier moet aan de rechterkant een trap komen en rondom het terras grotere heesters

Hier hebben we iets meer dan een jaar geleden de hoge coniferen weggehaald, dit is er voor terug gekomen. Nog wel wat te doen dus wanneer we daar de boswal willen maken.
Dit ligt ernaast en zo zag het er daar ook eerst uit.

Aan brandnetels geen gebrek, en een kornoelje naast de boomstam op de eerste foto

De balken voor de brug zijn work in progress, dus als het goed is volgend weekend al een deel op de brug.
  maandag 13 mei 2024 @ 21:34:15 #214
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213552610
Even een reactie van @Seven uit het Bloemen/planten in je eigen tuin gequote.

quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:47 schreef Seven. het volgende:
De tuin van @:SV-tje is zo groot dat het me af en toe gewoon duizelt :D .

Hard gewerkt weer, nog steeds heel erg benieuwd naar het eindplaatje. Zo mooi dat je dat al in je hoofd hebt zitten en dat je ondertussen al weer een paar jaar daar naartoe werkt.
Dit is de totale tuin

De witte lijn links en onder zijn de straten, aan die kant ligt ook de voorkant van het huis. De zwarte lijn om het huis heen is onze eigen grond, dit is 1395m2.
Tegen deze achterlijn staat de overkapping. Er omheen met sloot ligt het deel van de tuin dat we huren, je ziet hier ook de oude brug liggen als wit streepje over de sloot.

Tuin rechtuit vanuit de middelste deur in de woonkamer

Tuin rechts vanuit de middelste deur in de woonkamer

Tuin links vanuit de middelste deur in de woonkamer

Tuin links richting het terras achter de eetkamer

Vanaf het terras naar voren

Vanaf het terras naar de overkant

Vanaf het terras naar achteren

De voortuin met de gesnoeide beukenhaag
  maandag 13 mei 2024 @ 21:46:59 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213552808
Nu heb ik veel beter beeld bij de oriëntatie!

Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
Resistance is futile.
  maandag 13 mei 2024 @ 22:38:22 #216
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213553548
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:

Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
Inderdaad! Wij wonen aan de straat aan de onderkant, maar daar zit eigenlijk een groot deel van de zijkant van onze achtertuin. Dit heeft te maken met de oorspronkelijke bouw, wat nu onze achtertuin is was vroeger de voortuin van het huis en de ophaalbrug die hier lag had een straatje aan de rand van ons eigen perceel naar het bruggetje wat nu onze gehuurde tuin is.
Ik heb nog even de oude foto van de voortuin met schutting erbij gepakt.

Het muurtje met hek, waar de beukenhaag nu groeit ligt in de ronding (met de zwarte lijn hieronder).
De blauwe lijnen worden poorten om de voortuin af te sluiten.
Het lichte groen zijn de schuttingen met hedera. De 3 donkergroene strepen zijn de poorten die we al hebben en het donkerste groene lijntje op de erfgrens is het hekwerk wat we nog moeten plaatsen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:25:17 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213555530
Duidelijk en heel behulpzaam inderdaad. Ik zie nu ook de locatie van jullie nieuwe unit met zonnepanelen.

Wat een project O+
Spoilers!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:23:16 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213556309
_O_ Veel duidelijker nu idd! 😅
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:31:12 #219
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213563721
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Duidelijk en heel behulpzaam inderdaad. Ik zie nu ook de locatie van jullie nieuwe unit met zonnepanelen.

Wat een project O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:23 schreef BE het volgende:
_O_ Veel duidelijker nu idd! 😅
Nooit bij stilgestaan dat het soms lastig zichtbaar is hoe het nu precies zit, terwijl toen wij de allereerste keer bij het huis gingen kijken maanden voordat we het uiteindelijk wilde kopen ook niet precies wisten hoe het zag.
Mochten er nog specifieke vragen zijn hoe dingen zitten vraag het voroal, dan probeer ik het nog verder te verduidelijken.
  zondag 19 mei 2024 @ 23:07:23 #220
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213623320
Dit weekend ook weer verder gegaan met de tuin. Omdat we het eerste deel van de tuin (tussen het huis en de overkapping, waar ook de zwemvijver moet komen) op 1 hoogte willen brengen moet er langs het nieuwe terras en het pad richting de overkapping een wand komen om het zand vast te houden.

zondag 9 juni 2024 @ 23:37:56 #221
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213854161
Na een paar weken niet of nauwelijks klussen, onder andere door een racedag op Zandvoort en een kookworkshop vorig weekend, vandaag weer wat gedaan.

Een paar weken geleden hebben we een groot deel van het hek leeg gemaakt, om ervoor te zorgen dat alleen de hedera in het hek groeit en Luuk niet naar buiten kan kijken hebben we doek gespannen. Volgende week het tweede deel.

Vanuit de tuin
  maandag 10 juni 2024 @ 00:18:13 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213854420
En doet Luuk het hier beter op?
Resistance is futile.
pi_213855852
Jullie gaan straks echt wel flink omhoog in de tuin :o ! Wow! Wel fijn dat het grootste deel waarschijnlijk met machines kan?

En die doeken zien er weer netjes uit, maar wel lekker als ze straks begroeid zijn :Y
  maandag 10 juni 2024 @ 22:01:35 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213863831
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2024 00:18 schreef Seven. het volgende:
En doet Luuk het hier beter op?
Gistermiddag waren we niet thuis, dus nog geen idee, gaan we eind van de week zien als we overdag thuis zijn en Luuk naar buiten kan.

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 09:27 schreef Puala het volgende:
Jullie gaan straks echt wel flink omhoog in de tuin :o ! Wow! Wel fijn dat het grootste deel waarschijnlijk met machines kan?

En die doeken zien er weer netjes uit, maar wel lekker als ze straks begroeid zijn :Y
Gelukkig hoeven we aan de achterkant niet op te hogen, maar het laat wel goed het hoogte verschil zien inderdaad.
  zondag 21 juli 2024 @ 20:56:48 #225
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214366965
Nadat degene die met een graafmachine zou komen al een hele tijd niet reageerde of last minute af zegde, zou hij 2 weken terug komen, maar toen was de prijs ineens verdubbeld, dus toen hebben wij afgezegd. Via een collega konden we zelf een bobcat huren voor een aantal weken. Dit weekend was het zover :Y
Vrijdagochtend, na al een aantal uur werk op donderdagavond

Zaterdagochtend, berg zwart zand is weg en 10 kuub ophoogzand is besteld

Ophoogzand zo snel mogelijk weer verplaatsen

Achter de overkapping ook een afschot gemaakt

De stand van zondagavond

Ook de berg die hier lag is weg

Mijn moeder en ik hebben ondertussen een deel van de hedera die weg gaat verplaatst naar de straatkant. Volgende week weer een deel.

zondag 21 juli 2024 @ 21:36:46 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214367704
Ah, grondwerk! Ging het makkelijk met de Bobcat? Letterlijk bergen verzet!
Resistance is futile.
  zondag 21 juli 2024 @ 21:53:45 #227
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214368000
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Seven. het volgende:
Ah, grondwerk! Ging het makkelijk met de Bobcat? Letterlijk bergen verzet!
Mijn man heeft het snel door gelukkig, dus heel benieuwd wat er de komende 2 weken nog allemaal gebeurd.
Volgende 10 kuub ophoogzand is in ieder geval besteld voor donderdag.
  woensdag 24 juli 2024 @ 22:42:20 #228
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214399459
Klaar voor het zand dat morgen wordt gebracht, overkapping is gevuld met zwart zand.

HIer vanaf de andere kant goed te zien hoeveel zand erin is gegaan

Aan deze kant komt een laagje zand zodat de blauwe balken van de brug onder het zand liggen, vanaf de overkapping en het pad komt een trap naar de brug, en links om de paal heen loopt de grond op zodat je daar met bv een kruiwagen omhoog kunt lopen.
Het beton om de paal gaan we het bovenste stuk nog netjes maken, dan blijft dat verder zichtbaar.
  woensdag 24 juli 2024 @ 23:06:57 #229
36431 bleiblei
pi_214399744
Wel leuk spelen op een minigraver O+ . En blijft lastiger dan het lijkt :D .

Maar gaat vrij vlot zo! Hebben jullie eigenlijk nog een hoofdproject? Of verspreiden jullie de aandacht over meerdere grotere (1 dag of meer) projecten?
  donderdag 25 juli 2024 @ 08:32:44 #230
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214401475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:06 schreef bleiblei het volgende:
Wel leuk spelen op een minigraver O+ . En blijft lastiger dan het lijkt :D .

Maar gaat vrij vlot zo! Hebben jullie eigenlijk nog een hoofdproject? Of verspreiden jullie de aandacht over meerdere grotere (1 dag of meer) projecten?
Bedoel je in de tuin of in het algemeen?
In de tuin is het hoofddoel zorgen dat we beton kunnen laten storten onder de overkapping.
Maar er komt ook een hoogwerker voor de bomen, dus nu we die minigraver hebben ook meteen zandberg die daarvoor in de weg ligt weggeschept en afschut gemaakt zodat die naar de plek waar hij naar toe moet kan rijden.
En als we tijd hebben ook meteen stenen weghalen waar ze weg moeten en in de voortuin de oude voortuin dichtgooien, dus allemaal dingen die met alleen menskracht zwaar zijn en met minigraver een stuk eenvoudiger. We hebben een einddatum voor de minigraver dus wat we kunnen doen proberen we gedaan te krijgen.
Daarna gaan we (als het droog weer is) verder met de gevelbekleding. En als het weer slechter wordt weer naar binnen.
Ik heb een overzicht gemaakt aan het begin van het jaar van projecten en hun ingeschatte kosten en die over het jaar verspreid zodat we tijd en geld over het jaar op hoofdlijnen kennen. Voor alles wat we doen moeten we eerste sparen dus dat speelt ook mee in de planning, maar dat zal bij jullie niet anders zijn.
  donderdag 25 juli 2024 @ 08:33:24 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214401484
Leuke fase! En vast een waar jullie al een tijd naar toe werken.

Meters maken _O_
Spoilers!
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:15:02 #232
36431 bleiblei
pi_214402297
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
Ivm. Het leven eromheen is overigens mijn tempo zo laag dat we minder last hebben van dat spaargeld effect :D . Gebrek aan tijd is de grootste vertrager.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:32:06 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214402500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
Wij hebben dat zeker ook. En een halfafgemaakt project weer opstarten kost ook weer extra tijd. Dit jaar loopt werkelijk alles dat we doen enorme vertraging op. Juist reden om bij het huidige project te blijven maar ik wil ook wel heel graag door met het volgende. Is best moeilijk soms.

Maar ik kan me voorstellen dat het grondwerk van SV-tje juist weer toegang geeft tot een hele berg aan nieuwe projecten als dat eenmaal is gedaan.
Spoilers!
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:39:09 #234
36431 bleiblei
pi_214402569
Oh, maar het was geen commentaar! Ik dacht dat het volgende grote project aangebroken was. Was vooral benieuwd wat hun aanpak is. Want situatie is vergelijkbaar met die van ons. "Het houdt niet op, niet vanzelf" :') ;( .
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:45:09 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214402637
Bij ons hetzelfde :Y Al is het grondwerk gelukkig wel gedaan, na 4 jaar voorbereiden _O-

Het plannen van dit soort dingen blijft gewoon ingewikkeld. Geld, tijd, regen, zin, veranderende prioriteitenlijst en dan ook de rest van het leven nog. Leuk, zo'n klushuis O+
Spoilers!
  donderdag 25 juli 2024 @ 11:37:11 #236
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214403229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ivm. Het leven eromheen is overigens mijn tempo zo laag dat we minder last hebben van dat spaargeld effect :D . Gebrek aan tijd is de grootste vertrager.
In het huis zijn nog een aantal projecten:
- vensterbanken/afwerking rondom de ramen aansluitend op de kasten
- kastdeuren
- spuiten muren
- plinten lakken en monteren
- architraven/deurkozijnen monteren/lakken
- binnendeuren lakken
- wtw unit

Waarbij muv de wtw unit alles samenhangt met de vloer dus daar zitten we vast tot dat dat afgerond is.
De vensterbanken, kastdeuren en wtw unit gaan gepaard met grote uitgaven dus daarvoor is het spaarplan opgesteld.

Omdat we daar zo lang blijven hangen is het voor ons nu heel fijn om ons te richten op iets wat we kunnen afwerken en het zal de hoeveelheid zand in huis hopelijk ook verminderen, dat was de belangrijkste reden om dit nu op te pakken en geld daar nu aan uit te geven.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:27:29 #237
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214416173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij ons hetzelfde :Y Al is het grondwerk gelukkig wel gedaan, na 4 jaar voorbereiden _O-

Het plannen van dit soort dingen blijft gewoon ingewikkeld. Geld, tijd, regen, zin, veranderende prioriteitenlijst en dan ook de rest van het leven nog. Leuk, zo'n klushuis O+
Gelukkig vinden we het als we echt iets kunnen doen nog steeds leuk. Zitten inmiddels in jaar 7

[ Bericht 0% gewijzigd door SV-tje op 26-07-2024 15:28:07 (Jaar 7 ipv jaar 6) ]
  zondag 28 juli 2024 @ 12:42:33 #238
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214446531
Donderdag werd er weer 10 kuub zand bezorgd

Het eerste deel van de overkapping is op hoogte en aangetrild

Inmiddels ook tussen de bomen rechs helemaal vlak en een groot deel van het laatste stuk van de oude oprit de stenen eruit gehaald.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:38:21 #239
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214452320
Het klusweekend zit er weer op. BIjna alle stenen zijn er uit, meer konden we niet kwijt.
Wel grappig om te vertellen, het idee om de overkapping op hoogte te brengen kwam voort uit het feit dat we daar graag beton willen laten storten om van het zand binnen af te zijn. Nu is de verkapping straks wel op hoogte en bijna klaar voor beton, maar is de rest van de tuin een grotere zandbak dan daarvoor _O- :X

[ Bericht 0% gewijzigd door SV-tje op 28-07-2024 19:19:07 ]
pi_214453359
Zandbaktuinen zijn wel de potentie voor meer :D Wanneer willen jullie t beton laten komen?
  zondag 28 juli 2024 @ 19:33:02 #241
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214453657
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:04 schreef Puala het volgende:
Zandbaktuinen zijn wel de potentie voor meer :D Wanneer willen jullie t beton laten komen?
Dat is waar!

Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:36:20 #242
36431 bleiblei
pi_214453694
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Dat is waar!

Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeld :X .
  zondag 28 juli 2024 @ 21:14:45 #243
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214455782
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeld :X .
Hier ook nog niets geregeld, omdat we tot voor kort nog niet wisten of we het grondwerk konden doen.
  zondag 28 juli 2024 @ 21:30:24 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214456278
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Dat is waar!

Gaan jullie de overkapping isoleren?
Resistance is futile.
  zondag 28 juli 2024 @ 21:35:06 #245
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214456390
quote:
5s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Gaan jullie de overkapping isoleren?
Onder het EPDM op het dak ligt isolatie en ook tussen het zand en het beton gaan we isolatie plaatsen, we hebben deze isolatie gratis gekregen. Mochten we de overkapping ooit dicht maken dan hebben we op die manier vloer en dak al geïsoleerd en het scheelt ook in de hoeveelheid zand die we nodig hebben.
  zondag 4 augustus 2024 @ 00:46:17 #246
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214552560
Bij het uithalen van de laatste stenen is het tafelblad gesneuveld. De tafel die bij het huis stond en die we inmddiels al jaren gebruiken. Goede tips voor een tijdelijk nieuw blad zijn welkom.

De achtertuin is nu wel zo goed als klaar, achter de overkapping is de bestrating er ook uit en het zand opgehoogd, hier gaan we een deel van de bestrating hergebruiken. De rest van de bestrating ligt in de voortuin om te worden opgehaald.

Gisteren en vandaag was de voortuin aan de beurt, hier hebben we een aantal jaren geleden de vijver al zo goed mogelijk weggehaald, maar nu met de graafmachine de grond zoveel mogelijk gelijk maken.
Van

Via

Naar

Ook hier veel het natuurlijk niet mee om dit op te ruimen, we dachten dat we het grootste deel van de vijver al met randstenen hadden verwijderd, maar het bleek dat het vijverfolie bijna een meter rondom de vijver doorliep met stenen en kiezels erop |:(
Grotendeels van de inhoud van de aanhanger kwam uit dit stukje tuin

Na deze aanhanger is er nog een aanhanger moet groen naar de milieustraat gegaan voor de planten en het snoeien naast het terras boven de warmtepomp.
pi_214555813
Wel lekkere meters om te maken, de voorbereidingen gaan hard zo
pi_214555997
^O^
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:40:37 #249
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214668101
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 11:37 schreef Puala het volgende:
Wel lekkere meters om te maken, de voorbereidingen gaan hard zo
Morgen de laatste volle dag dat we de graafmachine kunnen gebruiken, zijn nu bezig met het uitzetten van de vorm van het zwemdeel van de vijver.
  zondag 11 augustus 2024 @ 11:36:37 #250
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214673112
Een paar foto's van de stand vanochtend.

Gisteravond voor het eerst op het terras aan de zijkant gegeten, omdat dat natuurlijk het enige terras is dat we nog hebben.
  zondag 11 augustus 2024 @ 13:24:34 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214675138
Hoppa, weer een hoop grond verzet!
Resistance is futile.
pi_214678397
Wat een prachtige boom op je laatste foto!

Lekker bezig, hoor.
  zondag 11 augustus 2024 @ 18:01:16 #253
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214679344
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een prachtige boom op je laatste foto!

Lekker bezig, hoor.
Welke boom bedoel je, de bladeren die boven het terras hangen? Dat is een kleine acacia, gaan we juist de onderste tak afhalen omdat hij zo boven het terras hangt, maar staan 5 grote en 13 kleine acacias op dat stuk langs het water, dus moeten er nog een paar uit, sommige hebben bijna geen takken en bladeren omdat ze zo dicht bij elkaar staan.
Zal even een foto maken
pi_214679455
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:01 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Welke boom bedoel je, de bladeren die boven het terras hangen? Dat is een kleine acacia, gaan we juist de onderste tak afhalen omdat hij zo boven het terras hangt, maar staan 5 grote en 13 kleine acacias op dat stuk langs het water, dus moeten er nog een paar uit, sommige hebben bijna geen takken en bladeren omdat ze zo dicht bij elkaar staan.
Zal even een foto maken
Die rechtsboven in de foto. Die lijkt niet boven het terras te hangen, of vertekent het beeld?
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:55:16 #255
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214683274
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Die rechtsboven in de foto. Die lijkt niet boven het terras te hangen, of vertekent het beeld?
Rechtsboven is inderdaad de acacia, dus inderdaad een vertekend beeld, maar er staan er veel meer.

Links de dunne stammetjes die boven het terras hangen, maar recht achter de eik staat een grote acacia, waarvan je ook een deel op de foto ziet.
Rechts van deze bomen staat de rest

En als je dan een gleuf graaft krijg je dit, op de foto niet heel goed te zien, maar het was een ondoordringbare laag met wortels

En de eerste platen voor de omtrek van de zwemvijver staan op hun plek
pi_214683437
Heb je de hele verlanglijst van het werk met de kraan kunnen afwerken?
Spoilers!
  zondag 11 augustus 2024 @ 22:21:22 #257
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214684053
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je de hele verlanglijst van het werk met de kraan kunnen afwerken?
Dat vroeg ik vanavond ook aan mijn man, en hij wil de komende week 's avonds, nog wat dingen gladstrijken. Dus wel zo ongeveer, we willen in de toekomst nog één keer kijken om hem te huren.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:16:20 #258
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214767258
Ik heb nog even een goede overzichtsfoto gemaakt, nadat de graafmachine maandagavond weer is opgehaald.

En met invulling in de toekomst erbij

Rood is Terras en pad rondom het huis
Geel is pad naar de overkapping
Lichtgroen is vijverplanten
Donkergroen is overige planten
Blauw is zwemdeel
Rechts komt de palenstraat (achter de boom langs)
Achter de overkapping wordt een deel bestraat voor inrit, plaats voor de aanhanger, houthok en een deel met groen/gras waar overheen gereden kan worden met jaarlijkse slootschoonmaak
Onder de overkapping komt beton en het deel naast de overkapping voor de unit (met het raam) wordt ook beton, tegen die volledige wand komt de buitenkeuken.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:46:30 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214770400
Kijk, nu heb ik er beeld bij. Mooi hoor!
Resistance is futile.
  vrijdag 20 september 2024 @ 22:06:31 #260
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215048345
Het tweede deel van onze zomervakantie is aangebroken.
Als eerste uitje hebben we een bezoek gebracht aan het Singer museum in Laren.

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:26 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Dat is precies wat we in ons hoofd hebben inderdaad, zijn al eens gaan kijken in het maxima park en wil ook nog graag naar Laren naar het Singer museum.

Verder gaan we een weekje naar Parijs, maar er wordt ook weer gewerkt aan onze to do lijst.

quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:28 schreef SV-tje het volgende:

Voor dit jaar hebben we natuurlijk weer een planning O-) (ik in ieder geval)
- dak van de unit vervangen, dan is ie helemaal als nieuw done
- zonnepanelen op de unit plaatsen done
- Mechanische afzuiging aansluiten deze week de dakdoorvoer plaatsen
- regenpijpen bij het huis plaatsen
- onder de overkapping zand en kering om dit zand in de overkapping te houden done
- beton onder de overkapping
- bestrating terras we gaan deze vakantie bestrating uitzoeken
- brug afmaken en andere brug weghalen balken zijn voor de helft gelakt, aan het einde van de vakantie moeten de balken gemonteerd zijn
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden) staat voor deze vakantie op de planning
- Hedera en klimplanten plaatsen tegen hekwerk, schutting aan de tuinkant en waar nodig schutting aan de buitenkant
- Gevelbekleding maken en plaatsen
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken staat voor deze vakantie op de planning
- Houtwerk binnen en buiten lakken
- Muren spuiten
- Trap spuiten
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken
- kastdeuren keuken en slaapkamer
Ook zijn we voor mijn zus bezig met het maken van schuifdeuren voor haar appartement.
De schoorsteen is geveegd voor het nieuwe stookseizoen, en we hebben de pijp verlengd. Als laatste gaan we nog de planten in de plantenbak aanpassen, 1 grote plant gaat eruit in een aparte pot en een andere plant kan dan in de bak.
  maandag 23 september 2024 @ 00:48:38 #261
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215069072
Het begin met de brug is gemaakt.

Voor de mensen met ruimtelijk/technisch inzicht, we komen inderdaad balken tekort. Bij het begin van de brug moeten ook langere balken komen, dus binnenkort weer naar het sloopbedrijf in de buurt voor extra balken en dan beginnen we opnieuw met zagen, schaven, schuren en lakken.
  maandag 23 september 2024 @ 07:38:54 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215069617
Wat voor railings doen jullie ook alweer?
Resistance is futile.
  maandag 23 september 2024 @ 09:00:41 #263
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215070004
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 07:38 schreef Seven. het volgende:
Wat voor railings doen jullie ook alweer?
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.
  maandag 23 september 2024 @ 10:00:05 #264
36431 bleiblei
pi_215070401
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:00 schreef SV-tje het volgende:

[..]
We twijfelen nog of er een railing komt, en als er een railing komt welke dan. Railing is eigenlijk alleen belangrijk voor de honden, dan zou 40cm hoogte genoeg zijn, maar dat is ook weer raar. Brug is anderhalf keer zo breed als de oude brug dus als je eroverheen loopt loop je niet bij de rand. Railing bij de oude brug was vooral onhandig als je er met kruiwagen of andere dingen overheen liep.
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?
pi_215070642
Wel weer lekker bezig @SV-tje!
pi_215070650
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Railing is ook handig als er kinderen of ouderen over heen gaan. Wel mooi bruggetje trouwens! Wat voor hout gebruiken jullie?
Of als je bijv een LEO (lomp en onhandig) als mij op bezoek krijgt :+ :')
  maandag 23 september 2024 @ 11:56:23 #267
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215071244
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Enige ouderen die hier komen zijn mijn moeder en schoonmoeder, schoonmoeder kan de brug niet bereiken omdat er geen bestrating naar toe loopt en er hoogte verschil is. Mijn moeder zou het wel kunnen. Maar zodra ze niet over de brug kunnen lopen kunnen ze ook niets aan die kant van de tuin.

Zijn sloophouten balken dus is van alles wat.
pi_215072182
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:06 schreef SV-tje het volgende:
Hoe was het? Mooie tijd om de Oudolftuin daar te bekijken!
pi_215072248
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:00 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik zou wel railing nemen, maar inderdaad zo breed dat je er met een kruiwagen overheen kunt. Is er nog ander materiaal waarmee je eroverheen wil kunnen?
  maandag 23 september 2024 @ 16:21:03 #270
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215073618
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe was het? Mooie tijd om de Oudolftuin daar te bekijken!
Mooi museum en inderdaad goede tijd om de tuin te bekijken. We hebben het maximapark een keer eind mei/begin juni bekeken en dit nu half september dus goed idee hoe het er dan uitziet.
  maandag 23 september 2024 @ 16:29:52 #271
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215073681
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zou wel railing nemen, maar inderdaad zo breed dat je er met een kruiwagen overheen kunt. Is er nog ander materiaal waarmee je eroverheen wil kunnen?
Ik moet het denk ik anders zeggen, de huidige brug is breed genoeg voor een kruiwagen, maar als je daar dan takken op hebt liggen van het snoeien blijven die achter de vertikale palen van de railing hangen.
Mocht de brug glad worden zullen we wel iets moeten verzinnen, maar nu zijn de balken 165cm breed, dus als je in het midden loopt kun je niet echt bij de railing om je vast te houden. Doordat het zo breed is heb je ook niet echt het idee dat je op een brug loopt. De brug loopt naar de wilde overkant van de tuin, dus daar zullen weinig andere mensen dan wij komen. Als je wil kun je ook nog helemaal achterom het water lopen. En in de toekomst waarschijnlijk zelfs via een paadje aan de voorkant, maar al deze plekken zijn niet bereikbaar via bestrating en meestal met een schuine afloop of trap in de toekomst. Dus het doen voor anderen is niet zinvol. Om het terras over het water gaan we wel een railing maken omdat je niet wilt dat je met je stoel het water in schuift. Waarschijnlijk wordt dat iets met zwart staal en misschien staaldraad, mochten we nog iets gaan maken bij de brug zal het daar wel op lijken.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:20:34 #272
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215185987
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:06 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Verder gaan we een weekje naar Parijs, maar er wordt ook weer gewerkt aan onze to do lijst.
[..]
Ook zijn we voor mijn zus bezig met het maken van schuifdeuren voor haar appartement.
De schoorsteen is geveegd voor het nieuwe stookseizoen, en we hebben de pijp verlengd. Als laatste gaan we nog de planten in de plantenbak aanpassen, 1 grote plant gaat eruit in een aparte pot en een andere plant kan dan in de bak.
Het einde van de vakantie is bijna aangebroken. Natuurlijk weer minder gedaan dan gedacht, met andere woorden alles kost meer tijd en energie dan we hebben, maar fijne vakantie gehad dat is het belangrijkste.
We pakken het lijstje er even bij:

- Mechanische afzuiging aansluiten - Steiger opgehaald en staat klaar, voorbereidingen zijn gedaan, morgen het dak op
- bestrating terras - Bestrating bekeken, qua tegels vinden we hetzelfde mooi en hebben we ook iets gevonden, qua klinkers wil ik graag iets met verschillende kleuren stenen kleuren, man wil liever effen kleur
- brug afmaken en andere brug weghalen - brug is af voorzover we nu balken hebben, later op zoek naar meer tweedehands balken
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden) - hekwerk staat, beuken die we daar hadden neergezet weer eruit gehaald en dode beuken uit de haag vervangen en stukje ander hek aangeplant, hier hadden we halve steenschotten neergezet, maar gaan daar uiteindelijk ook voor beuken (de groene markering).

- Hedera en klimplanten plaatsen tegen hekwerk, schutting aan de tuinkant en waar nodig schutting aan de buitenkant
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken staat voor deze vakantie op de planning
- Houtwerk binnen en buiten lakken
- Muren spuiten
- Trap spuiten
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken
- kastdeuren keuken en slaapkamer

En een paar plaatjes om het te bewijzen O-)

[ Bericht 3% gewijzigd door SV-tje op 05-10-2024 18:31:24 ]
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:23:29 #273
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215196277
Als je allebei niet fit bent en morgen weer aan het werk mag na de vakantie gaat het allemaal niet heel makkelijk. We hebben het voor elkaar gekregen om 1 van de 2 dakdoorvoeren te plaatsen. Helemaal rechts van het dak moet de andere nog komen. WTW unit lokatie is uitgedacht en kan besteld worden.
  zaterdag 16 november 2024 @ 21:50:04 #274
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215604038
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:23 schreef SV-tje het volgende:
Als je allebei niet fit bent en morgen weer aan het werk mag na de vakantie gaat het allemaal niet heel makkelijk. We hebben het voor elkaar gekregen om 1 van de 2 dakdoorvoeren te plaatsen. Helemaal rechts van het dak moet de andere nog komen. WTW unit lokatie is uitgedacht en kan besteld worden.
[ afbeelding ]
Manlief is een paar weken echt niet fit geweest, dus in de weekenden bijkomen om de volgende werkweer weer in te gaan. Ik had hele drukke weken op het werk, dus in het weekend ook niet veel energie meer. En toen de ergste drukte voorbij was werd ik ziek.
Ondanks dit toch wat dingen gebeurd de afgelopen weken. Beide dakdoorvoeren zijn geplaatst en de WTW unit hangt. Nu nog alle buizen samen brengen en aansluiten, dan kunnen we een stuk van de zolder als kast gaan gebruiken :s)
Via een veilingsite ook tweedehandsbalken gekocht die voor de brug gebruikt kunnen worden en de plantenbak heringericht nieuwe planten toegevoegd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 18:20 schreef SV-tje het volgende:

[..]
We pakken het lijstje er even bij:

- Mechanische afzuiging aansluiten - Alles staat er klaar voor
- bestrating terras
- brug afmaken en andere brug weghalen - extra balken liggen klaar. Nu kan het proces van op maat maken, schaven, schuren en lakken weer beginnen
- Hekwerk plaatsen aan de zijkant van de voortuin (deel waar de coniferen stonden)
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken
- Houtwerk binnen en buiten lakken - offerte is in de maak om dit te laten doen
- Muren spuiten - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- Trap spuiten - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- zitvensterbanken in de keuken en slaapkamer maken - kan pas als we eruit zijn met de vloer
- kastdeuren keuken en slaapkamer - kan pas als we eruit zijn met de vloer

zaterdag 16 november 2024 @ 22:07:21 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215604302
Merken jullie veel verschil met de WTW?
Resistance is futile.
  zaterdag 16 november 2024 @ 23:39:51 #276
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215605116
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 22:07 schreef Seven. het volgende:
Merken jullie veel verschil met de WTW?
Hij is nog niet aangesloten, dus over dit huis kan ik nog niets zeggen. Maar in ons nieuwbouwhuis hadden we het ook en ik heb wel het idee dat de luchtklimaat beter was dan nu. Nu hebben we natuurlijk een groot huis, met weinig afgesloten ruimtes, maar soms wil je echt even een deur open doen en die neiging had ik in het vorige huis niet.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:10:40 #277
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216257443
De WTW unit hangt en inmiddels zijn alle buizen naar buiten ook aangesloten. Voor de laatste aansluitingen naar de buizen binnen is ook alles aanwezig, dus de komende weken kan dit afgemaakt worden.

In de tussen tijd liepen we op marktplaats ook tegen een 40foot container aan. Deze wordt woensdag opgehaald en hier neer gezet.
Dinsdag ochtend komt als het goed is iemand met een graafmachine om zand op de juiste plaats neer te leggen en een aantal bigbags en stenen te verplaatsen, zouden eigenlijk gisteren komen, maar je weet hoe dat gaat.
Dan is deze kant van de tuin ook opgeruimd en kunnen we al het tuin gereedschap etc ook fatsoenlijk opbergen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2 platen waar de container op moet komen hebben we vandaag al wel op hun plaats kunnen leggen. Dit zijn platen die normaal gebruikt worden om kranen te stempelen, we hebben we ook gebruikt bij de vijver en hebben nog een stapel in de voortuin liggen om de tuin verder af te maken.

De container komt met de achterkant bij de boom, de breedte is ongeveer vergelijkbaar met de strook bomen/struiken.
We verven de container groen en dan komen aan de straatkant klimplanten en aan de tuinkant ook begroeiing.

Als de graafmachine er is wordt ook de oude brug weggehaald, dus nog een laatste foto van de twee bruggen naast elkaar.

[ Bericht 44% gewijzigd door SV-tje op 12-01-2025 00:43:16 ]
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:44:34 #278
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216257865
Op funda stond een tijd geleden één van de brugwachtershuisjes die tegelijk gebouwd zijn met de onze te koop (deze is net als die van ons nog redelijk gespaard gebleven in de oorlog)
Het uitbouwtje aan de linkerkant is waar bij ons later de hal en garage is aangebouwd en bij ons is dit nu de achterkant van het huis ipv de voorkant.
Ook bij dit huis is de oorspronkelijke deur aan de onderkant dichtgemetseld en vervangen door een raam.
Funda huis:

Oudste detailfoto van ons huis

Funda huis:

Toen wij het kochten:

Work in progress:
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:54:40 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216257982
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:44 schreef SV-tje het volgende:
Op funda stond een tijd geleden één van de brugwachtershuisjes die tegelijk gebouwd zijn met de onze te koop (deze is net als die van ons nog redelijk gespaard gebleven in de oorlog)
Het uitbouwtje aan de linkerkant is waar bij ons later de hal en garage is aangebouwd en bij ons is dit nu de achterkant van het huis ipv de voorkant.
Ook bij dit huis is de oorspronkelijke deur aan de onderkant dichtgemetseld en vervangen door een raam.
Funda huis:
[ afbeelding ]
Oudste detailfoto van ons huis
[ afbeelding ]

Funda huis:
[ afbeelding ]
Toen wij het kochten:
[ afbeelding ]
Work in progress:
[ afbeelding ]
Wat leuk, die oude foto's en de vergelijking.
Resistance is futile.
  woensdag 15 januari 2025 @ 22:43:15 #280
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216314846
Dinsdagochtend kon de graafmachine wel komen, dus de brug ligt aan de kant om gedemonteerd te worden.

En het zand voor de container is opgehoogd.

Vanochtend is de container verplaatst naar onze tuin

zaterdag 18 januari 2025 @ 22:24:45 #281
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216348946
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:10 schreef SV-tje het volgende:
De WTW unit hangt en inmiddels zijn alle buizen naar buiten ook aangesloten. Voor de laatste aansluitingen naar de buizen binnen is ook alles aanwezig, dus de komende weken kan dit afgemaakt worden.
[ afbeelding ]
Vandaag is manlief weer binnen verder gegaan met de afzuiginstallatie.
De aansluitingen op de dakdoorvoeren zijn gemaakt, en de boxen heeft hij vandaag ook gemaakt.

zaterdag 18 januari 2025 @ 23:10:37 #282
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216349545
Nog even ter vergelijking waar we vandaan komen vanaf 2018.

[ Bericht 14% gewijzigd door SV-tje op 19-01-2025 16:42:55 ]
  zondag 19 januari 2025 @ 00:03:40 #283
36431 bleiblei
pi_216350066
Dat dakraam is wel echt vet O+ .
Enne, wat gaat er in vredesnaam.in die container. Dat ding is 12m lang :o . Hoeveel tuingereedschap hebben jullie? :D .
  zondag 19 januari 2025 @ 07:22:41 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216351052
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 00:03 schreef bleiblei het volgende:
Enne, wat gaat er in vredesnaam.in die container. Dat ding is 12m lang :o . Hoeveel tuingereedschap hebben jullie? :D .
Wietplantage :7 .
Resistance is futile.
  zondag 19 januari 2025 @ 12:13:31 #285
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216353846
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 00:03 schreef bleiblei het volgende:
Die is sneller vol dan je denkt ben ik bang, reserve klaptafel en stoelen voor buiten, 3 kruiwagens, hakselaar, grasmaaier, steiger, ladders, kettingzaag enz.

quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2025 07:22 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wietplantage :7 .
Hahaha, we wonen wel in het zuiden van het land, maar nee
  zondag 19 januari 2025 @ 16:47:04 #286
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216357320
Vandaag de hal bij m'n zus afgemaakt

De 3 witte schuifdeuren worden ook nog donkerblauw, net als de ene die er al iets langer hangt.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 20:36:01 #287
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216463453
Ik had een sociaal weekend met mijn moeder dit weekend. Ondertussen heeft mijn man de ventilatie afgemaakt. Alles is nu aangesloten en het werkt goed :)

Nu kunnen we verder met het maken van een kast in die hoek van de zolder.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 20:48:33 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216463659
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:47 schreef SV-tje het volgende:
Vandaag de hal bij m'n zus afgemaakt
[ afbeelding ]

De 3 witte schuifdeuren worden ook nog donkerblauw, net als de ene die er al iets langer hangt.
Zijn de muren en plafonds ook donkerblauw?
Resistance is futile.
pi_216464015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:36 schreef SV-tje het volgende:
Ik had een sociaal weekend met mijn moeder dit weekend. Ondertussen heeft mijn man de ventilatie afgemaakt. Alles is nu aangesloten en het werkt goed :)
[ afbeelding ]

Nu kunnen we verder met het maken van een kast in die hoek van de zolder.
Respect hoe jullie door blijven gaan _O_
  dinsdag 28 januari 2025 @ 21:58:11 #290
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216464360
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Zijn de muren en plafonds ook donkerblauw?
Ja, en de vloer is blauw marmoleum.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 21:21 schreef Puala het volgende:

[..]
Respect hoe jullie door blijven gaan _O_
Dank je, jij weet hoe het voelt toch.
  woensdag 12 februari 2025 @ 22:57:35 #291
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216657745
Na het afwerken van de WTW unit hebben we de zolder weer opgeruimd en roede gemaakt voor werkkleding en zomer/winterkleding. Daar komt ooit nog deuren voor, maar voor nu alweer een stapje verder. Een deel van de spullen zal altijd op zolder blijven, denk aan kerst- en kampeerspullen en een deel zal gebruikt worden of uiteindelijk nog een andere plek in het huis vinden.

Het kleed bij de voordeur was versleten, dus tijd voor een nieuwe

En vanaf nu ook nog maar 1 bank, die natuurlijk nog vervangen moet worden door een grotere versie
pi_216662025
Wel een heerlijke opbergruimte zo op die zolder!

En is 1 bank niet leeg in de ruimte?
pi_216671582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:24 schreef Puala het volgende:
Wel een heerlijke opbergruimte zo op die zolder!

En is 1 bank niet leeg in de ruimte?
Zolder is nog beetje vol naar onze zin. Moet ooit mooie gang worden met dichte kasten aan beide zijden, en dan ipv stelling deur naar aan te bouwen garage/kantoor/slaapkamers.

1 bank is heel leeg, maar andere was heel erg doorgezakt, komende maanden goed nadenken over nieuwe bank en kast bij de televisie.
  woensdag 19 februari 2025 @ 23:45:48 #294
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216756876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 21:13 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Zolder is nog beetje vol naar onze zin. Moet ooit mooie gang worden met dichte kasten aan beide zijden, en dan ipv stelling deur naar aan te bouwen garage/kantoor/slaapkamers.

1 bank is heel leeg, maar andere was heel erg doorgezakt, komende maanden goed nadenken over nieuwe bank en kast bij de televisie.
Inmiddels ben ik wat ideeën aan het verzamelen over wat we zouden kunnen doen voor de kast aan de kant van de televisie. Want waarom zouden we niet steeds dingen blijven toevoegen aan alles wat we kunnen doen in dit huis ;)
Het gaat om deze wand

Het idee is om een kast te maken over de volledige groene wand waar de televisie aanhangt met de diepte van de kolom. Aan de onderkant een aantal dichte kasten, we moeten hier ook rekening houden met het kelderluik dat nog open moet kunnen.
Aan de kant van de keuken en richting het plafond denken we aan de open kanten van deze kast

De rest van de kast moet dan een combinatie worden van

Qua kleur is het lastig, het liefste zouden we de kleur aanhouden die nu ook op de muur zit.

Benieuwd naar jullie ideeën.
  zondag 23 februari 2025 @ 23:39:14 #295
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216813078
Dit weekend ontvingen we een kleurstaaltje voor de keuken (arpa fenix verde kitami). Ik had ook wat kleurstaaltjes besteld als optie voor de eetkamer tafel. Die staaltjes waren niet wat we zochten, omdat het regende zaterdag zijn we naar het bedrijf toe gereden om daar nog wat meer te bekijken.
We zagen uiteindelijk verschillende opties, maar ook een kleur (verde comodoro) die bijna gelijk is aan onze groene muur en die we dus zouden kunnen gebruiken voor de cinewall.
Op de terugweg was er nog net wat tijd voor de winkels zouden sluiten en zijn we nog even gestopt bij de meubelboulevard in Son, nu we wat beter weten wat we willen qua formaat van de bank waren we benieuwd wat we dan zouden willen. De eerste winkel waar we binnenliepen vonden we de eerste bank al leuk, maar een stukje verder in de winkel zagen we een bank waar we nu serieus over aan het nadenken zijn. Vooral in combinatie met de rest van de inrichting, aangezien het wel heel anders is dan we tot nu toe dachten. We hebben altijd in de richting gedacht van een oker of cognackleurige bank. Of misschien groen, maar dit is beige.

We gaan nog zeker een keer kijken en dan wat eerder op de dag zodat we ook kunnen kijken naar andere kleuropties. Maar dit begint ook langzaam te wennen.
Vanavond al een mooi behang gezien die een optie zou kunnen zijn.

2 jaar geleden heb ik een kleurenpalet gemaakt
Hier is inmiddels ook wat in veranderd
We gaan dus wat meer richting chique dan vintage/mid century

[ Bericht 1% gewijzigd door SV-tje op 23-02-2025 23:44:27 ]
  zondag 23 februari 2025 @ 23:52:09 #296
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216813112
En om mezelf 2 jaar terug even te quoten
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:16 schreef SV-tje het volgende:
Mijn gevoel blijft zeggen dat het blad donker moet zijn (contrast met de vloer), maar qua kleurenpalet zijn powder of pistachio echt veel beter. En dan neig ik meer naar powder dan naar pistachio
Het gaat waarschijnlijk toch een donkere kleur worden, aangezien manlief natuurlijk ook een stem heeft.
pi_216813931
Hmm, wil je echt een volle kast naast een tvscherm? Vind je dat niet onrustig om naar te kijken? Misschien is een kast achter je bank en je bank meer "in de ruimte" wel prettiger?

Wel tof om te zien hoe gaandeweg dingen veranderen he. Van lichter groen naar donkerder groen. Andere kleuren er bij.
  maandag 24 februari 2025 @ 08:36:32 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216813998
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 08:25 schreef Puala het volgende:
Hmm, wil je echt een volle kast naast een tvscherm? Vind je dat niet onrustig om naar te kijken? Misschien is een kast achter je bank en je bank meer "in de ruimte" wel prettiger?

Wel tof om te zien hoe gaandeweg dingen veranderen he. Van lichter groen naar donkerder groen. Andere kleuren er bij.
Kast achter de bank hebben we ook over nagedacht maar dan moet de bank wel heel ver naar voren komen en dan is de loop vanuit de keuken niet handig meer.
De kast zal zeker niet vol worden, want dat is inderdaad niet prettig kijken. Wij zijn sowieso geen mensen van vol, dus een kandelaartje, een plant en een stolp met wat vakantie souvenirs eronder en dan zal het wel zijn vermoed ik. Zeker geen boeken of 20 vazen
pi_216814197
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 08:36 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Kast achter de bank hebben we ook over nagedacht maar dan moet de bank wel heel ver naar voren komen en dan is de loop vanuit de keuken niet handig meer.
De kast zal zeker niet vol worden, want dat is inderdaad niet prettig kijken. Wij zijn sowieso geen mensen van vol, dus een kandelaartje, een plant en een stolp met wat vakantie souvenirs eronder en dan zal het wel zijn vermoed ik. Zeker geen boeken of 20 vazen
Ik snap m, klinkt wel overwogen. Ben heel benieuwd naar t eindresultaat O+

Topic is bijna dicht, open jij een nieuwe? ;)
  maandag 24 februari 2025 @ 13:03:06 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216817033
Dat behang! O+ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')