Mijn man heeft het snel door gelukkig, dus heel benieuwd wat er de komende 2 weken nog allemaal gebeurd.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Seven. het volgende:
Ah, grondwerk! Ging het makkelijk met de Bobcat? Letterlijk bergen verzet!
Bedoel je in de tuin of in het algemeen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:06 schreef bleiblei het volgende:
Wel leuk spelen op een minigraver. En blijft lastiger dan het lijkt
.
Maar gaat vrij vlot zo! Hebben jullie eigenlijk nog een hoofdproject? Of verspreiden jullie de aandacht over meerdere grotere (1 dag of meer) projecten?
Wij hebben dat zeker ook. En een halfafgemaakt project weer opstarten kost ook weer extra tijd. Dit jaar loopt werkelijk alles dat we doen enorme vertraging op. Juist reden om bij het huidige project te blijven maar ik wil ook wel heel graag door met het volgende. Is best moeilijk soms.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
In het huis zijn nog een aantal projecten:quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik bedoelde in het algemeen. Huis vs. Tuin. Als ik zelf teveel parallel doe, merk ik dat ik structuur ga missen en uiteindelijk weinig echt afmaak. Dus daarom probeer ik te voorkomen te veel zijstappen te maken met andere klussen naast mijn mainproject.
Ivm. Het leven eromheen is overigens mijn tempo zo laag dat we minder last hebben van dat spaargeld effect. Gebrek aan tijd is de grootste vertrager.
Gelukkig vinden we het als we echt iets kunnen doen nog steeds leuk. Zitten inmiddels in jaar 7quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij ons hetzelfdeAl is het grondwerk gelukkig wel gedaan, na 4 jaar voorbereiden
![]()
Het plannen van dit soort dingen blijft gewoon ingewikkeld. Geld, tijd, regen, zin, veranderende prioriteitenlijst en dan ook de rest van het leven nog. Leuk, zo'n klushuis
Dat is waar!quote:Op zondag 28 juli 2024 19:04 schreef Puala het volgende:
Zandbaktuinen zijn wel de potentie voor meerWanneer willen jullie t beton laten komen?
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeldquote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is waar!
Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
Hier ook nog niets geregeld, omdat we tot voor kort nog niet wisten of we het grondwerk konden doen.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hebben jullie al iemand gevonden voor die klus? Ik wil eind september ook storten en vlinderen, maar qua beton nog niets geregeld.
Gaan jullie de overkapping isoleren?quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is waar!
Beton willen we in onze vakantie (eind september) laten doen omdat het ook gevlinderd moet worden. Voor die tijd moeten we ook bekisting maken en de isolatie plaatsen.
Onder het EPDM op het dak ligt isolatie en ook tussen het zand en het beton gaan we isolatie plaatsen, we hebben deze isolatie gratis gekregen. Mochten we de overkapping ooit dicht maken dan hebben we op die manier vloer en dak al geïsoleerd en het scheelt ook in de hoeveelheid zand die we nodig hebben.quote:
Morgen de laatste volle dag dat we de graafmachine kunnen gebruiken, zijn nu bezig met het uitzetten van de vorm van het zwemdeel van de vijver.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:37 schreef Puala het volgende:
Wel lekkere meters om te maken, de voorbereidingen gaan hard zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |