abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2024 @ 00:27:22 #201
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213436252
Dit was het weekend van de zonnepanelen. Eerst gisteren bij ons de panelen geplaatst, helaas waren nog niet alle kabels bezorgd dus kon de tweede rij er nog niet op. Daarom heeft man vandaag bij zijn broer panelen geplaatst.

Vanuit de tuin, de wand boven de deur wordt schuin opgetrokken van laag aan de straatkant naar de hoogte van de overkapping, gelijk aan de gevelbekleding bij het huis.

De hedera gedraagt zich gelukkig zoals ik had gehoopt en is moeilijk kapot te krijgen. Zelfs de plekken waar alleen dode takjes leken te staan komen nu toch blaadjes tevoorschijn *O*

We zijn ook wat aan het schuiven met de inrichting.
Dit is zoals het was en zoals het uitgetekend was door de architect

Dit is hoe we aan het schuiven zijn. Uiteindelijk moet er sowieso andere bank(en) komen, qua kleur denken we aan iets lichters.

Benieuwd wat jullie vinden :Y
POLL
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_213436379
Gestemd voor de L. opstelling.

Overigens toen hier dergl banken stonden paste ik de opstelling aan aan het seizoen.
Dus tuingericht zomers en tegenover (toen) haard ‘s winters.
pi_213436964
De l of u opstelling denk ik
Wat een werk hebben jullie de laatste tijd toch weer verzet!
pi_213437008
Ik vind de U opstelling wel heel erg knus in het najaar en winter.
Voorjaar en zomer de L opstelling.
pi_213437034
Met de U-opstelling zie je niet dat de hond naar binnen wil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:32:43 #206
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213438228
De 2 banken opstelling vult in mijn ogen de ruimte mooier. Anders heb je zo een groot leeg stuk vloer in de woonkamer.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:47:55 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213439197
L-opstelling met leuk tafeltje _O_
Resistance is futile.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:49:40 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213439208
2 losse banken ook heel erg gaaf trouwens, maar de foto is genomen uit een andere hoek dus lastiger vergelijken.
Resistance is futile.
  maandag 6 mei 2024 @ 22:34:03 #209
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213446572
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:52 schreef AnneX het volgende:
Gestemd voor de L. opstelling.

Overigens toen hier dergl banken stonden paste ik de opstelling aan aan het seizoen.
Dus tuingericht zomers en tegenover (toen) haard ‘s winters.
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vind de U opstelling wel heel erg knus in het najaar en winter.
Voorjaar en zomer de L opstelling.
Wij hebben in alle jaren nog nooit iets aangepast aan indelingen tot nu, maar ik neig nu naar losse elementen die inderdaad verplaatsbaar zijn, naar gelang de behoefte.

quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:30 schreef mrien het volgende:
De l of u opstelling denk ik
Wat een werk hebben jullie de laatste tijd toch weer verzet!
Dank je! We hebben er weer zin in.

quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:45 schreef Claudia_x het volgende:
Met de U-opstelling zie je niet dat de hond naar binnen wil.
Gelukkig kunnen ze dat heel goed duidelijk maken ~O>

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef bleiblei het volgende:
De 2 banken opstelling vult in mijn ogen de ruimte mooier. Anders heb je zo een groot leeg stuk vloer in de woonkamer.
Op de foto lijkt het groter dan dat het overkomt, ook omdat we de bank verder naar voren hebben geschoven, maar ik snap wat je bedoeld.

quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:47 schreef Seven. het volgende:
L-opstelling met leuk tafeltje _O_
Heel benieuwd wat je als tafeltje zou bedenken :Y

quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:49 schreef Seven. het volgende:
2 losse banken ook heel erg gaaf trouwens, maar de foto is genomen uit een andere hoek dus lastiger vergelijken.
  maandag 6 mei 2024 @ 22:41:15 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213446657
Zo een tafeltje dat precies tussen banken past zodat het toch nog 1 geheel lijkt ^O^ (maar lijkt alsof je die al hebt?).

In de L opstelling zou ik wel een grotere salontafel kiezen.
Resistance is futile.
pi_213446920
Een U maar dan met aan 1 kant een korter loungedeel en de andere kant wel een zitdeel :Y
  dinsdag 7 mei 2024 @ 07:58:01 #212
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213448751
Volgens mij gaat dit het worden:

quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:41 schreef Seven. het volgende:
Zo een tafeltje dat precies tussen banken past zodat het toch nog 1 geheel lijkt ^O^ (maar lijkt alsof je die al hebt?).

In de L opstelling zou ik wel een grotere salontafel kiezen.
We hebben er nu een krukje tussen gezet om inderdaad een beetje dat effect te krijgen.
Ik dacht/hoopte dat je het over de salontafel had, die moet inderdaad groter worden en aan een paar eisen voldoen, geen (of alleen accent) hout en stevig genoeg dat onze lompe honden hem niet omver lopen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 23:11 schreef Puala het volgende:
Een U maar dan met aan 1 kant een korter loungedeel en de andere kant wel een zitdeel :Y
We zijn er inmiddels achter dat man liever niet dan wel met zijn benen omhoog zit, dus kijken naar extra armsteun in het midden als er 2 lange zijdes zijn of we gaan voor L met losse hocker die we aan kunnen schuiven als loungedeel als ik daar wil zitten bij de kachel.
  zondag 12 mei 2024 @ 23:00:45 #213
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213542395
De zonnepanelen liggen, dus laat het mooie weer maar de hele zomer duren

Voor de oplettende kijker, ja er moeten nog betonnen palen tegen het laatste stuk van de schutting en dan kan daar ook hedera geplant worden.

Verder hebben we veel gesnoeid en gemaaid. De planten groeiden met takken van een paar meter horizontaal naar het hek (vanwege het licht) en hadden dan aan de andere kant van het hek een paar blaadjes, hiermee ging het hek kapot en de hedera kreeg weinig kans, dus die uitlopers weggehaald en nu alleen echte bomen laten staan.

Er blijft nog genoeg groen over

Hier moet aan de rechterkant een trap komen en rondom het terras grotere heesters

Hier hebben we iets meer dan een jaar geleden de hoge coniferen weggehaald, dit is er voor terug gekomen. Nog wel wat te doen dus wanneer we daar de boswal willen maken.
Dit ligt ernaast en zo zag het er daar ook eerst uit.

Aan brandnetels geen gebrek, en een kornoelje naast de boomstam op de eerste foto

De balken voor de brug zijn work in progress, dus als het goed is volgend weekend al een deel op de brug.
  maandag 13 mei 2024 @ 21:34:15 #214
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213552610
Even een reactie van @Seven uit het Bloemen/planten in je eigen tuin gequote.

quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:47 schreef Seven. het volgende:
De tuin van @:SV-tje is zo groot dat het me af en toe gewoon duizelt :D .

Hard gewerkt weer, nog steeds heel erg benieuwd naar het eindplaatje. Zo mooi dat je dat al in je hoofd hebt zitten en dat je ondertussen al weer een paar jaar daar naartoe werkt.
Dit is de totale tuin

De witte lijn links en onder zijn de straten, aan die kant ligt ook de voorkant van het huis. De zwarte lijn om het huis heen is onze eigen grond, dit is 1395m2.
Tegen deze achterlijn staat de overkapping. Er omheen met sloot ligt het deel van de tuin dat we huren, je ziet hier ook de oude brug liggen als wit streepje over de sloot.

Tuin rechtuit vanuit de middelste deur in de woonkamer

Tuin rechts vanuit de middelste deur in de woonkamer

Tuin links vanuit de middelste deur in de woonkamer

Tuin links richting het terras achter de eetkamer

Vanaf het terras naar voren

Vanaf het terras naar de overkant

Vanaf het terras naar achteren

De voortuin met de gesnoeide beukenhaag
  maandag 13 mei 2024 @ 21:46:59 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213552808
Nu heb ik veel beter beeld bij de oriėntatie!

Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
Resistance is futile.
  maandag 13 mei 2024 @ 22:38:22 #216
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213553548
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:

Ik dacht dus dat de voortuin achter de schutting met de Hedera ligt, maar dat is in feite jullie achtertuin. En daar komt (ooit) nog een zwemvijver en jullie pergola/palen constructie.
Inderdaad! Wij wonen aan de straat aan de onderkant, maar daar zit eigenlijk een groot deel van de zijkant van onze achtertuin. Dit heeft te maken met de oorspronkelijke bouw, wat nu onze achtertuin is was vroeger de voortuin van het huis en de ophaalbrug die hier lag had een straatje aan de rand van ons eigen perceel naar het bruggetje wat nu onze gehuurde tuin is.
Ik heb nog even de oude foto van de voortuin met schutting erbij gepakt.

Het muurtje met hek, waar de beukenhaag nu groeit ligt in de ronding (met de zwarte lijn hieronder).
De blauwe lijnen worden poorten om de voortuin af te sluiten.
Het lichte groen zijn de schuttingen met hedera. De 3 donkergroene strepen zijn de poorten die we al hebben en het donkerste groene lijntje op de erfgrens is het hekwerk wat we nog moeten plaatsen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:25:17 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213555530
Duidelijk en heel behulpzaam inderdaad. Ik zie nu ook de locatie van jullie nieuwe unit met zonnepanelen.

Wat een project O+
Spoilers!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:23:16 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213556309
_O_ Veel duidelijker nu idd! 😅
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:31:12 #219
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213563721
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Duidelijk en heel behulpzaam inderdaad. Ik zie nu ook de locatie van jullie nieuwe unit met zonnepanelen.

Wat een project O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:23 schreef BE het volgende:
_O_ Veel duidelijker nu idd! 😅
Nooit bij stilgestaan dat het soms lastig zichtbaar is hoe het nu precies zit, terwijl toen wij de allereerste keer bij het huis gingen kijken maanden voordat we het uiteindelijk wilde kopen ook niet precies wisten hoe het zag.
Mochten er nog specifieke vragen zijn hoe dingen zitten vraag het voroal, dan probeer ik het nog verder te verduidelijken.
  zondag 19 mei 2024 @ 23:07:23 #220
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213623320
Dit weekend ook weer verder gegaan met de tuin. Omdat we het eerste deel van de tuin (tussen het huis en de overkapping, waar ook de zwemvijver moet komen) op 1 hoogte willen brengen moet er langs het nieuwe terras en het pad richting de overkapping een wand komen om het zand vast te houden.

zondag 9 juni 2024 @ 23:37:56 #221
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213854161
Na een paar weken niet of nauwelijks klussen, onder andere door een racedag op Zandvoort en een kookworkshop vorig weekend, vandaag weer wat gedaan.

Een paar weken geleden hebben we een groot deel van het hek leeg gemaakt, om ervoor te zorgen dat alleen de hedera in het hek groeit en Luuk niet naar buiten kan kijken hebben we doek gespannen. Volgende week het tweede deel.

Vanuit de tuin
  maandag 10 juni 2024 @ 00:18:13 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213854420
En doet Luuk het hier beter op?
Resistance is futile.
pi_213855852
Jullie gaan straks echt wel flink omhoog in de tuin :o ! Wow! Wel fijn dat het grootste deel waarschijnlijk met machines kan?

En die doeken zien er weer netjes uit, maar wel lekker als ze straks begroeid zijn :Y
  maandag 10 juni 2024 @ 22:01:35 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213863831
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2024 00:18 schreef Seven. het volgende:
En doet Luuk het hier beter op?
Gistermiddag waren we niet thuis, dus nog geen idee, gaan we eind van de week zien als we overdag thuis zijn en Luuk naar buiten kan.

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 09:27 schreef Puala het volgende:
Jullie gaan straks echt wel flink omhoog in de tuin :o ! Wow! Wel fijn dat het grootste deel waarschijnlijk met machines kan?

En die doeken zien er weer netjes uit, maar wel lekker als ze straks begroeid zijn :Y
Gelukkig hoeven we aan de achterkant niet op te hogen, maar het laat wel goed het hoogte verschil zien inderdaad.
  zondag 21 juli 2024 @ 20:56:48 #225
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214366965
Nadat degene die met een graafmachine zou komen al een hele tijd niet reageerde of last minute af zegde, zou hij 2 weken terug komen, maar toen was de prijs ineens verdubbeld, dus toen hebben wij afgezegd. Via een collega konden we zelf een bobcat huren voor een aantal weken. Dit weekend was het zover :Y
Vrijdagochtend, na al een aantal uur werk op donderdagavond

Zaterdagochtend, berg zwart zand is weg en 10 kuub ophoogzand is besteld

Ophoogzand zo snel mogelijk weer verplaatsen

Achter de overkapping ook een afschot gemaakt

De stand van zondagavond

Ook de berg die hier lag is weg

Mijn moeder en ik hebben ondertussen een deel van de hedera die weg gaat verplaatst naar de straatkant. Volgende week weer een deel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')