Mijn vader had een film camera ook met 2 lampen. Ik kan er geen plaatje van vinden maar hij leek net een verlicht hertquote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:31 schreef summer2bird het volgende:
OP een kleine update gegeven, dode linkjes vervangen, domo reclame erin gezet en een leuk titelplaatje gemaakt.
Als er nog iets in moet moet je maar ff roepen
In die makkelijke pakkennnnnnnnquote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:51 schreef deedeetee het volgende:
O help nu spookt het domo vla liedje weer door mijn hoofd
Ziet er bekend uit, ja.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:07 schreef chufi het volgende:
Zoiets had mn pa voor foto's..
[ afbeelding ]
"Kun jij die Domo reclame uit de 80er jaren met die koeien nog voor de geest halen?"quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
Moemoe, blabla, hopjes, vanille en chocola. Aardbeien en blanke vla (heerlijk houdbare vla, oehaaa) we maken Domo Domo Domo vla, in die makkelijke pakken Whoeoeoeoeoe
FTFYquote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:05 schreef deedeetee het volgende:
Mijn vader had ern stokoud boxje waar hij foto's mee maakte. Lukt op de foon niet om ern foto te plaatsen morgen ff proberen op de laptop.
Zoiets was het. Maakte prima foto's.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boxcamera
Oh ja die reclame met die zingende koeien. En over koeien gesproken, er was er ook eentje met "Oh jee, we zijn de melk vergeten." En die met Peer Mancini, "Ik had nog zo gezegd, geen bommetje."quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
Moemoe, blabla, hopjes, vanille en chocola. Aardbeien en blanke vla (heerlijk houdbare vla, oehaaa) we maken Domo Domo Domo vla, in die makkelijke pakken Whoeoeoeoeoe
Oh jee, we zijn de melk vergeten is van nesquik, chokoladepoeder om chocomelk te maken.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:13 schreef nomina het volgende:
[..]
Oh ja die reclame met die zingende koeien. En over koeien gesproken, er was er ook eentje met "Oh jee, we zijn de melk vergeten." En die met Peer Mancini, "Ik had nog zo gezegd, geen bommetje."
Ik had nog zo gezegd, geen bommetje is van Melkunie. Toevallig gisteren aan de kinderen laten zienquote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:13 schreef nomina het volgende:
[..]
Oh ja die reclame met die zingende koeien. En over koeien gesproken, er was er ook eentje met "Oh jee, we zijn de melk vergeten." En die met Peer Mancini, "Ik had nog zo gezegd, geen bommetje."
Als ze geen remia hebben gaan we naar huis.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:34 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik had nog zo gezegd, geen bommetje is van Melkunie. Toevallig gisteren aan de kinderen laten zien
Flashback!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:16 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lange jan vond ik niet lekker er was ook een drop versiequote:
Tik tik tik tik tikquote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:14 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oh shit !!! Slimmerds wisten dit te omzeilen. Wie weet het ?
Jaquote:
Die koekjesquote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:16 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mijn dochter want die wist me een telefoonrekening van ruim 600 gulden te bezorgen eind jaren '80quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:14 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oh shit !!! Slimmerds wisten dit te omzeilen. Wie weet het ?
Was dat met klikjes? Op een draai toestelquote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn dochter want die wist me een telefoonrekening van ruim 600 gulden te bezorgen eind jaren '80![]()
Ik heb geruime tijd een grote tas met daar in het telefoontoestel mee moeten nemen als ik weg moest als dochter thuis was.
Die ken ik, ja. De tikken gingen bijna per seconde in gesprekken met mijn toenmalige vriendin in Engelandquote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:55 schreef qajariaq het volgende:
Wij woonden met drie in een (studenten)huis. Bij de telefoon deze tikkenteller.
[ afbeelding ]
Elke twee maanden verrekenen, soms bleken een paar tikken niet genoteerd te zijn. Die verdeelde ik dan over ons drie. Eén ging daar niet mee akkoord. Want dat koste hem dan bijna een gulden en hij maakte nooit fouten. Gelukkig was ie snel weer verhuisd.
Draaischijf met slotje dat de jongedame wist te kraken. Geen idee hoe ze dat deed. Ze was in die tijd niet erg mededeelzaam. Hele boze tiener op tilt.....quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Was dat met klikjes? Op een draai toestel![]()
Naar Engeland ook zo duur? Amerika was meer dan een dollar per minuut. Een dollar was toen wel ruim drie gulden. Australië of de binnenlanden van Afrika was nog duurder.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die ken ik, ja. De tikken gingen bijna per seconde in gesprekken met mijn toenmalige vriendin in Engeland
De draaischijf was gebaseerd op onderbreken van de lijn (pulsen) Dus als je vlot het juiste aantal keer kort de 'haak' indrukte kon je de draaischijf imiteren. Dus tien keer kort indrukken voor een nul of drie keer voor een drie. Lukte niet altijd maar met een beetje moeite kon je dus een slotje omzeilen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Draaischijf met slotje dat de jongedame wist te kraken. Geen idee hoe ze dat deed. Ze was in die tijd niet erg mededeelzaam. Hele boze tiener op tilt.....
Ik was ongeveer fl. 150,- kwijt voor twee uur bellen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:23 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Naar Engeland ook zo duur? Amerika was meer dan een dollar per minuut. Een dollar was toen wel ruim drie gulden. Australië of de binnenlanden van Afrika was nog duurder.
Las chicas del cablequote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:36 schreef chufi het volgende:
Ik werd altijd gebeld vanuit Spanje ... kostte geen cent ...![]()
[ afbeelding ]
Mn schoonzus werkte daarquote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:39 schreef maily het volgende:
[..]
Las chicas del cable(als ik het goed schrijf
)
Ze haalde volgens mij het slotje er gewoon vanaf, mss de bekende truc met de haarspeld.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De draaischijf was gebaseerd op onderbreken van de lijn (pulsen) Dus als je vlot het juiste aantal keer kort de 'haak' indrukte kon je de draaischijf imiteren. Dus tien keer kort indrukken voor een nul of drie keer voor een drie. Lukte niet altijd maar met een beetje moeite kon je dus een slotje omzeilen.
Later werd het 'toonbellen' met druktoetsen. Dan kon je een cassettebandje bij de hoorn iemand bellen.
Ik ben geen expert maar zoek maar eens op phreaking
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De draaischijf was gebaseerd op onderbreken van de lijn (pulsen) Dus als je vlot het juiste aantal keer kort de 'haak' indrukte kon je de draaischijf imiteren. Dus tien keer kort indrukken voor een nul of drie keer voor een drie. Lukte niet altijd maar met een beetje moeite kon je dus een slotje omzeilen.
Later werd het 'toonbellen' met druktoetsen. Dan kon je een cassettebandje bij de hoorn iemand bellen.
Ik ben geen expert maar zoek maar eens op phreaking
Ik was dol op fruitella stopte er zoveel mogelijk in mijn mond en dan lekker die grote brok wegkauwen. Je had toen ook lollies van en soort harde noga waar witte of gewone chocolade omheen zat. Als je die lang genoeg in je mond hield werden die ook zachter en kauwbaar. Waren wel duur 10 cent per stuk. Hele hap uit mijn zakgeld.quote:Op zondag 19 maart 2023 07:05 schreef Het_Bokje het volgende:
Die Lange Jan's vond ik ook niet te vreten. Gewoon een verharde vorm van Fruitella (was ik ook geen fan van).
En je had ook van die doosjes ..... Dummy's !
ff zoeken...
[ afbeelding ]
Dit is een nieuw doosje![]()
Die troep bestaat nog steeds
Ik wist niet dat die meuk van Fruitella was... Die doosjes waren vroeger toch heel anders? (met een 'dun' lettertype)
Of waren het vroeger "Dummies" ? Nee toch?
Ja die lolliesquote:Op zondag 19 maart 2023 10:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik was dol op fruitella stopte er zoveel mogelijk in mijn mond en dan lekker die grote brok wegkauwen. Je had toen ook lollies van en soort harde noga waar witte of gewone chocolade omheen zat. Als je die lang genoeg in je mond hield werden die ook zachter en kauwbaar. Waren wel duur 10 cent per stuk. Hele hap uit mijn zakgeld.
Die koekjesquote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:16 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Volgens mij zaten ze een een zak en was een groot gedeelte al kapot. Dus die moesten eerst opquote:
quote:Op zondag 19 maart 2023 18:33 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die fout maak je als kind maar één keer als je stiekem een chocolaatje pakt![]()
Gadver, ik proef ze weer,,,,quote:Op zondag 19 maart 2023 18:33 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die fout maak je als kind maar één keer als je stiekem een chocolaatje pakt![]()
Ja inderdaadquote:Op zondag 19 maart 2023 18:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Volgens mij zaten ze een een zak en was een groot gedeelte al kapot. Dus die moesten eerst op
Ik fietste eens met mijn oudste achterin dat ding en toen haalde een andere fietser mij in; mevrouw uw kind staat in het stoeltjequote:Op maandag 20 maart 2023 18:23 schreef Blues het volgende:
Ja![]()
Wel met een tuigje want oudste klom er uit![]()
@Loveablequote:Op maandag 20 maart 2023 23:35 schreef nomina het volgende:
Een video. Wel Duits, maar toch wel veel herkenbaar.
Ik vraag mij af wat ze zal herkennen.quote:
Blikje schoenpoets leeg dan mochten we dat gebruiken om mee te hinkelen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:36 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb net een dvd besteldquote:
Oh dat ken ik nietquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Blikje schoenpoets leeg dan mochten we dat gebruiken om mee te hinkelen.
Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Blikje schoenpoets leeg dan mochten we dat gebruiken om mee te hinkelen.
Ah, dat blikje met zand ken ik niet. Of ik ben het vergeten.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
spelregels konden variëren.
[ afbeelding ]
Misschien al eens gepost maar dit deden we ook vaak!quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Patronen ook, ik zag vaak deze:quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wij gebruikten daar gewoon een kiezelsteentje voor.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:12 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ah, dat blikje met zand ken ik niet. Of ik ben het vergeten.
Zonder schermpjes? Buiten?quote:Op woensdag 22 maart 2023 23:45 schreef Starflyer het volgende:
Stoepranden zie ik ze nu af en toe nog steeds doen.
Nepstoeprandenquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Zonder schermpjes? Buiten?![]()
![]()
![]()
Met het zoeken naar deze foto kwam ik ook plastic randen tegen die je t/o elkaar kan zetten in de vorm van stoepranden.
[ afbeelding ]
Daar kan nauwelijks een auto tussendoorquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
![]()
Met het zoeken naar deze foto kwam ik ook plastic randen tegen die je t/o elkaar kan zetten in de vorm van stoepranden.
[ afbeelding ]
Ja, buiten. Met een echte stoepquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Aan die laatste hebben we in Nederland nog een uitdrukking te danken, die zou in dit topic kunnen: 40+ / Woorden en uitdrukkingen van vroegerquote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:17 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Da's meer voor het topic ieder-die-80-is-zal-deze-producten-herkennenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:13 schreef deedeetee het volgende:
De voddenboer met hondenkar. Nee dat heb ik niet meer zo meegemaakt.
[ afbeelding ]
Schillenboer is een ander verhaal.
Dat kleine meisje links had ik kunnen zijn. Mijn moeder knipte mijn haar precies t zelfde.
[ afbeelding ]
Mee eens maar ik vond t leuk om te posten.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's meer voor het topic ieder-die-80-is-zal-deze-producten-herkennen
Zeker!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens maar ik vond t leuk om te posten.
Wiens idee ? Dat van pubers ?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Zeker!
Maar het draagt ook bij aan het idee dat 40+ers bejaard zijn
pubers onder de 30 jaquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wiens idee ? Dat van pubers ?
Onzin hoor, ik ben 70+ en nog lang niet bejaard.
Op een gegeven moment kwam er een verbod om honden voor karren te spannen, omdat die vaak te zwaar beladen waren. Dat verbod is er nog steeds (Wet Dieren art. 2.1 lid 2b).quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:13 schreef deedeetee het volgende:
De voddenboer met hondenkar. Nee dat heb ik niet meer zo meegemaakt.
[ afbeelding ]
Schillenboer is een ander verhaal.
Dat kleine meisje links had ik kunnen zijn. Mijn moeder knipte mijn haar precies t zelfde.
[ afbeelding ]
Scharensliepquote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:42 schreef chufi het volgende:
Heel vroeger in de beginnen nog wel eens zoiets in de straat gezien
[ afbeelding ]
https://historischarchief(...)ies/401-de-hondenkarquote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:15 schreef Domnivoor het volgende:
verbod om honden voor karren te spanne
Dat is veel later dan ik dacht. Met een ontheffing mag een hond nog steeds trekken. Een vriendin van me heeft een trekkende husky, Beest is bijna te sterk om gewoon uit te laten.quote:Uiteindelijk wordt in 1962, vijftig jaar na de oprichting van de Bond, de Wet op de Dierenbescherming ingevoerd. Deze wet zorgt ervoor dat het verboden wordt om beroepsmatig met honden te werken. Op dat moment zijn er nog maar dertig á veertig trekhonden in het land over. De hondenkar belandt in het museum.
Met een snor, of onjeklonje?quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:09 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik wilde er niet dood mee gevonden worden
[ link | afbeelding ]
Ook dit model? Die mag al 40 jaar niet meer verhandeld worden.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 16:27 schreef flipsen het volgende:
Hier worden die nog aan de lopende band verkocht en ik heb er meerdere in gebruiik, niet verder vertellen
Tegenwoordig heb je andere variantenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 16:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet geheel onterecht. Maar ik heb er nog wel eens ergens (niet in gebruik).
In Argentinië doen ze niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:16 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ook dit model? Die mag al 40 jaar niet meer verhandeld worden.
Nee goh !!!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In Argentinië doen ze niet zo moeilijk
Waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In Argentinië doen ze niet zo moeilijk
Wat zijn dit?quote:
Misschien heet het merk anders, maar iets soortgelijks is nog wel te koop.quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:48 schreef flipsen het volgende:
Ik zit net een zakje studentenhaver weg te werken en moest bij het uitzoeken van de rozijnen (want die vindt vrouwlief niet lekker) opeens aan dit topic denken
[ afbeelding ]
Of zijn die nog steeds te koop in NL?
Nog steeds ruimschoots te koop.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:17 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets stond bij ons in de kast
Nog steeds te koop, precies dezelfde doosjes.quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:48 schreef flipsen het volgende:
Ik zit net een zakje studentenhaver weg te werken en moest bij het uitzoeken van de rozijnen (want die vindt vrouwlief niet lekker) opeens aan dit topic denken
[ afbeelding ]
Of zijn die nog steeds te koop in NL?
Nee haarclipjes, dit zijn een haarspelden, die aan de linkerkant noemden wij haarschuifjes of pinnetjes. Die grotere werden gebruikt als je lang haar in een knot deed.quote:
Wat doe je in godsnaam met die bovenstequote:Op zaterdag 8 april 2023 18:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee haarclipjes, dit zijn een haarspelden, die aan de linkerkant noemden wij haarschuifjes of pinnetjes. Die grotere werden gebruikt als je lang haar in een knot deed.
[ afbeelding ]
Bedoel je de zwarte elastiekjes ? Dat lijkt mij duidelijk daarmee doe je je haar in een staart.quote:Op zaterdag 8 april 2023 18:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat doe je in godsnaam met die bovenste
Oh het lijkt me niet zo elastisch meer als dropquote:Op zaterdag 8 april 2023 18:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bedoel je de zwarte elastiekjes ? Dat lijkt mij duidelijk daarmee doe je je haar in een staart.
Ze zien er idd wel raar uit, dat ben ik met je eens. Ook klein, iig niet iets van vroeger want toen had je de gewone bruine elastiekjes. Deze zijn mss om veel kleine vlechtjes te maken ?quote:Op zaterdag 8 april 2023 18:52 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh het lijkt me niet zo elastisch meer als drop
Mijn moeder draaide verknipte lakens in mijn haar voor pijpenkrullen. Dat deed zeer en je slaapt niet zo lekker.quote:Op zaterdag 8 april 2023 18:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze zien er idd wel raar uit, dat ben ik met je eens. Ook klein, iig niet iets van vroeger want toen had je de gewone bruine elastiekjes. Deze zijn mss om veel kleine vlechtjes te maken ?
En je haar zakt ook snel uit, tenzij je het haar vochtig maakt met koude thee of suikerwater. Dat 1ste deed mijn moeder met haar eigen haar en dat van mijn zus. Ik heb dun haar en mocht geen krulspelden in. Mijn haar werd super kort geknipt. Dat werd toen een rattenkop genoemd. Ik vond het vreselijk kwam huilend terug van de kapper.quote:Op zaterdag 8 april 2023 18:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn moeder draaide verknipte lakens in mijn haar voor pijpenkrullen. Dat deed zeer en je slaapt niet zo lekker.
Och ja, helemaal vergeten dat ik dat ook deed op zaterdagavond voor het uitgaan. Was tijdens de semi-punk alternative periode.quote:Op zaterdag 8 april 2023 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je haar zakt ook snel uit, tenzij je het haar vochtig maakt met koude thee of suikerwater. Dat 1ste deed mijn moeder met haar eigen haar en dat van mijn zus. Ik heb dun haar en mocht geen krulspelden in. Mijn haar werd super kort geknipt. Dat werd toen een rattenkop genoemd. Ik vond het vreselijk kwam huilend terug van de kapper.
Zo herkenbaar dit. Ik zal echt niet zeggen dat vroeger alles beter was (was absoluut niet het geval!), maar het was vroeger wel veel meer avontuurlijker. Veel meer dingen die je zelf moest doen. Zelf de tv aanzetten, en weer opstaan als je naar Nederland 2 wilde overschakelen.quote:Op zaterdag 8 april 2023 23:05 schreef nomina het volgende:
Amerikaanse video over producten van weleer
Video over het leven voor internet
Playlist van bovenstaande poster over de jaren 80
quote:Op zaterdag 8 april 2023 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je haar zakt ook snel uit, tenzij je het haar vochtig maakt met koude thee of suikerwater. Dat 1ste deed mijn moeder met haar eigen haar en dat van mijn zus. Ik heb dun haar en mocht geen krulspelden in. Mijn haar werd super kort geknipt. Dat werd toen een rattenkop genoemd. Ik vond het vreselijk kwam huilend terug van de kapper.
Nee dat ken ik niet, wij kochten zegels op school die in boekjes werden geplakt.quote:
Wasrek op het dak? Is dat niet onhandig met wind enzo? Kleren die van het dak afwaaien?quote:Op zondag 9 april 2023 15:52 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vooral heel gevaarlijk om je was daar op te hangenquote:Op zondag 9 april 2023 22:24 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Wasrek op het dak? Is dat niet onhandig met wind enzo? Kleren die van het dak afwaaien?
Het droogt wel lekker snel zoquote:Op zondag 9 april 2023 22:49 schreef maily het volgende:
[..]
Vooral heel gevaarlijk om je was daar op te hangen
quote:
https://www.blijdatikrij.nl/over-ons/geschiedenisquote:Geschiedenis.
Historie sinds 1980
Blij dat ik Rij, als uitspraak, is bekend geworden van een campagneslogan van BOVAG en RAI in de jaren '80. De grote pro auto campagne leidde tot een groei in mobiliteit en vrijheid van het individu. De campagne van het autootje met het hoedje was een groot succes. Blij dat ik Rij van nu staat los van Bovag en RaiŪ
Dat is zeker al pre jaren '80.quote:Op woensdag 12 april 2023 12:59 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
https://www.blijdatikrij.nl/over-ons/geschiedenis
quote:De stichting Mobiele Collectie Nederland (MCN), de Federatie Historische Automobiel- en
Motorfietsclubs (FEHAC) en Het Nederlands Openluchtmuseum organiseren gezamenlijk een mooie
dag met als thema 'Blij dat ik rij'. Beleef mee hoe 'blij we waren' toen we een auto kregen en hoe het
openbaar vervoer het moeilijk kreeg. En beleef mee hoe 'Blij dat ik Rij' in de jaren 1970 een
succesvolle actie werd om de automobilist een hart onder de riem te steken.
Oh jéé Piet was een klant van mijn vader en ik heb zijn zoon nog gedatequote:
Ik ook.quote:Op woensdag 12 april 2023 19:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh jéé Piet was een klant van mijn vader en ik heb zijn zoon nog gedate
Daar past een raadseltje van vroeger bij: wat is de uitkomst van 7x7?quote:
Ik weet het nietquote:Op zondag 16 april 2023 21:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar past een raadseltje van vroeger bij: wat is de uitkomst van 7x7?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Neeeeeee mijn moeder had dat ding en ik ging paars naar school met witte ogenquote:
Herkenbaar.quote:Op zondag 16 april 2023 23:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Neeeeeee mijn moeder had dat ding en ik ging paars naar school met witte ogen
Oh gelukkig ik dacht nah dat kan wel wat langerquote:
quote:Op zondag 16 april 2023 23:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh gelukkig ik dacht nah dat kan wel wat langer
Atariquote:Op zondag 16 april 2023 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Begin met deze
[ afbeelding ]
Toen deze
[ afbeelding ]
Toen kwam deze
[ afbeelding ]
Ik had deze: (altijd leuk een knipperende rand)quote:Op zondag 16 april 2023 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Begin met deze
[ afbeelding ]
Toen deze
[ afbeelding ]
Toen kwam deze
[ afbeelding ]
Ik droomde laatst over de Sinclair ZX-Spectrumquote:Op zondag 16 april 2023 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Begin met deze
[ afbeelding ]
Toen deze
[ afbeelding ]
Toen kwam deze
[ afbeelding ]
Ja die heb ik ook gehadquote:Op maandag 17 april 2023 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik droomde laatst over de Sinclair ZX-Spectrum
quote:Op zondag 16 april 2023 22:31 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik weet het niet
Wat krijg je na 7x zeven? Fijn zandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
100 FOR A=1 TO 10quote:Op maandag 17 april 2023 08:59 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik had deze: (altijd leuk een knipperende rand)
[ afbeelding ]
SWTPC 6800 4Kquote:Op maandag 17 april 2023 12:03 schreef Starflyer het volgende:
Ik begon met deze.
[ afbeelding ]
Om later over te gaan op de Commodore VIC 20 en daarna de Commodore 64.
Smarties? Treets?quote:Op maandag 1 mei 2023 19:53 schreef maily het volgende:
Help ....
Bij welke snoepjes?- chips-? koekjesreclame hoorde deze slogan: "en die zijn ook zo op" ....
Oef, dat deed ik dus wel altijd, en het werkte ook altijd.quote:
Ik weet het niet maar het is wel in de stijl van Lu Tuc Tucquote:Op maandag 1 mei 2023 19:53 schreef maily het volgende:
Help ....
Bij welke snoepjes?- chips-? koekjesreclame hoorde deze slogan: "en die zijn ook zo op" ....
En we hebben het ook gewoon overleefd, al die weekmakers en andere zooi die je gewoon kon proevenquote:Op donderdag 4 mei 2023 09:08 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik proef het inderdaad gewoon weer. Mooie tijd, lekker veel buitenspelen.
Wij hadden thuis de C64 met floppy drive.quote:Op maandag 17 april 2023 15:42 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn eersteCassette bandje met spelletje erin, boodschappen doen. Terug komen en een boot error
Heb nog ergens een boekje liggen met de volledige assembler listing van de ZX81 ROM. Toen kon dat nog, was slechts 8K. Per pagina waarschijnlijk het duurste boek dat ik ooit gekocht heb, kostte toen (40 jaar geleden) 1100 Bfr ( 27.50Ī) voor ongeveer 100 pagina's. Ik herinner me dat de sinus en cosinus functies met Chebyshev polynomials berekend werden.quote:Op maandag 17 april 2023 20:40 schreef flipsen het volgende:
ZX-81 jonguh... Wel direct met 16k (die je maar beter niet kon aanraken want dan was je alles weer kwijt).
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.nightfallcrew.com%2Fwp-content%2Fgallery%2Fmemotech-memopack-16k-for-sinclair-zx-81%2FIMG_9008.jpg%3F47b77a&f=1&nofb=1&ipt=467ea95e7d9603612327d2186855691be214b2d3f4aa80405d819a2d30a59fba&ipo=images]afbeelding[/url] ]
Daarna C64, C-Amiga500, C-Amiga2000, C-Amiga1200 met alle toeters en bellen en toen toch maar over op een Windows laptop.
Ik kan de geur van die dingen nog ruiken zelfsquote:
kloptquote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:37 schreef Lie_cat het volgende:
Die had iedereen in zijn slaapkamer hangen.
Het tomado rek.
ik dacht een beschuitbak..quote:Op zondag 7 mei 2023 12:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Geen idee wat dit is. Iets om water weg te laten lekken?
Jij gaat door voor de koelkast. Idd voor augurken, zilveruitjes etc.quote:Op zondag 7 mei 2023 13:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. Van tupperware. Kun je ook gebruiken voor augurken enzo.
quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:54 schreef nomina het volgende:
Leuke programmareeks
Deze is ook de moeite waard slechte kwaliteit maar ach https://www.google.com/search?
Oops .... hoe foutquote:Op woensdag 10 mei 2023 21:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[ afbeelding ]
Voetpad verkeersbord, stond ook wel bekend als het kinderlokkerverkeersbord.
Tja toen lachten we erom. Nu wordt alles op een weegschaal gelegd.quote:
Die staan hier echt in bijna ieder cafe/bar nog gewoon op tafelquote:
En ze braken afquote:Op donderdag 11 mei 2023 15:28 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die dingen waren zo fucking klein, je was ze steeds kwijt.
Wilhelminaparkquote:Op woensdag 10 mei 2023 21:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[ afbeelding ]
Voetpad verkeersbord, stond ook wel bekend als het kinderlokkerverkeersbord.
Dit zijn kastdeursleutels, achterdeuren hadden vaak nog wel vier klavieren. Met een klein beetje ervaring ook met twee paperclips te openen trouwens.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:56 schreef nomina het volgende:
Zouden er tegenwoordig nog veel achterdeuren met dit soort sleutels zijn?
Ik had er vroeger een en erg nauwkeurig waren ze niet. Er wilden nogal eens verschillende sleutels op hetzelfde slot passen.
[ afbeelding ]
Nee, Brood is in 2001 van die flat gesprongen.quote:
Majoor Bosshardt overleed in 2007quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee, Brood is in 2001 van die flat gesprongen.
Hij keek omhoog om nog voor de laatste keer onder een rokje te kunnen kijken had ie eerder ooit beweerd.
Ik weet nog dat er een actie was. Je kreeg zo'n sleuteltje ergens bij en als hij paste op een fiets bij de fietsenmaker dan mocht je die fiets meenemen. Natuurlijk paste geen enkele sleutel.quote:
Die waren lekker, zo lekker dat mijn maag is leeg leeg gepompt Ja ze stonden hoog maar ik had een aardige stellage gemaakt met stoel en nog wat. Gelukkig was ik eerlijk toen mijn moeder het lege potje vond. Ja alles opgegetenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |