Zonder schermpjes? Buiten?quote:Op woensdag 22 maart 2023 23:45 schreef Starflyer het volgende:
Stoepranden zie ik ze nu af en toe nog steeds doen.
Nepstoeprandenquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Zonder schermpjes? Buiten?![]()
![]()
![]()
Met het zoeken naar deze foto kwam ik ook plastic randen tegen die je t/o elkaar kan zetten in de vorm van stoepranden.
[ afbeelding ]
Daar kan nauwelijks een auto tussendoorquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
![]()
Met het zoeken naar deze foto kwam ik ook plastic randen tegen die je t/o elkaar kan zetten in de vorm van stoepranden.
[ afbeelding ]
Ja, buiten. Met een echte stoepquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Aan die laatste hebben we in Nederland nog een uitdrukking te danken, die zou in dit topic kunnen: 40+ / Woorden en uitdrukkingen van vroegerquote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:17 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Da's meer voor het topic ieder-die-80-is-zal-deze-producten-herkennenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:13 schreef deedeetee het volgende:
De voddenboer met hondenkar. Nee dat heb ik niet meer zo meegemaakt.
[ afbeelding ]
Schillenboer is een ander verhaal.
Dat kleine meisje links had ik kunnen zijn. Mijn moeder knipte mijn haar precies t zelfde.
[ afbeelding ]
Mee eens maar ik vond t leuk om te posten.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's meer voor het topic ieder-die-80-is-zal-deze-producten-herkennen
Zeker!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens maar ik vond t leuk om te posten.
Wiens idee ? Dat van pubers ?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Zeker!
Maar het draagt ook bij aan het idee dat 40+ers bejaard zijn
pubers onder de 30 jaquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wiens idee ? Dat van pubers ?
Onzin hoor, ik ben 70+ en nog lang niet bejaard.
Op een gegeven moment kwam er een verbod om honden voor karren te spannen, omdat die vaak te zwaar beladen waren. Dat verbod is er nog steeds (Wet Dieren art. 2.1 lid 2b).quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:13 schreef deedeetee het volgende:
De voddenboer met hondenkar. Nee dat heb ik niet meer zo meegemaakt.
[ afbeelding ]
Schillenboer is een ander verhaal.
Dat kleine meisje links had ik kunnen zijn. Mijn moeder knipte mijn haar precies t zelfde.
[ afbeelding ]
Scharensliepquote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:42 schreef chufi het volgende:
Heel vroeger in de beginnen nog wel eens zoiets in de straat gezien
[ afbeelding ]
https://historischarchief(...)ies/401-de-hondenkarquote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:15 schreef Domnivoor het volgende:
verbod om honden voor karren te spanne
Dat is veel later dan ik dacht. Met een ontheffing mag een hond nog steeds trekken. Een vriendin van me heeft een trekkende husky, Beest is bijna te sterk om gewoon uit te laten.quote:Uiteindelijk wordt in 1962, vijftig jaar na de oprichting van de Bond, de Wet op de Dierenbescherming ingevoerd. Deze wet zorgt ervoor dat het verboden wordt om beroepsmatig met honden te werken. Op dat moment zijn er nog maar dertig á veertig trekhonden in het land over. De hondenkar belandt in het museum.
Met een snor, of onjeklonje?quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:09 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik wilde er niet dood mee gevonden worden
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |