abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:55:52 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_208219188
Kut, telefoon alweer leeg.

disclaimer
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:59:20 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208219230
Stopcontacten ❤
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:59:42 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208219237
Stop contacten :{w
pi_208219244
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende: Ik vind dus hoog fijn. Bv bij de bank en bij de tafel. Ik mis overigens ook een stopcontact bij de kookplaat. Waarom er daar geen zit is mij een raadsel.
Dat vind ik bizar. Ik heb te weinig stopcontacten in de keuken. Vind ik. 2 links en 2 rechts van de kookplaat, 2 links en 2 rechts in het eiland en nog 2 laag bij de grond voor stofzuiger enzo. En dan in het eet/leefdeel van de keuken nog 9 of 10.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208219247
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:53 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik heb normaal maat 41. Heb 2 paar Skechers gekocht. Van de een maat 40, van de ander maat 41

Heb 5 dagen op deze gelopen
[ afbeelding ]
Zitten zo lekker en een goede zool eronder. Het zijn trail schoenen.

@:exode wanneer gaan jullie? Slaap je in een Disney hotel? Mocht je tips willen.. stuur maar een dmmetje
We vertrekken 1 mei, slapen we eerst 1 nacht in Grand Magic en daarna 2 nachten in Newport Bay (club rooms). We gaan met schoonzus, zwager, neefje van 12 en nichtje van 9 dus met zijn 8en.

Tips altijd welkom, we hebben al wel veel uitgezocht en gereserveerd. Iig 08:30 door de poorten gaan om van de Extra magic time te genieten.
pi_208219266
Nou
Echt
Het
Is
Niet
Waar

Kwamen we net thuis van vakantie.....zijn de voegen mannen 4 man sterk aan het werk. Nog 2 dagen voegwerk vertelden ze. Al het hakwerk is klaar, de zijkant is bijna klaar met voegen.

Ik denk dat ze hebben gewacht tot wij opgedonderd waren. Wel fijn, zaten wij niet in de takkeherie vanaf 07:30.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:04:05 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208219373
@Nijna Ik ben niet gemachtigd, maar vul altijd gewoon de DigiD van mijn vriend in. Het is me het gedoe niet waard om het anders te doen.

Jaren 70 huis met de meeste stopcontacten hoog. Alleen op zolder en in de keuken waar we verbouwd en opnieuw gestuct hebben zitten ze precies waar ik wil.
Heb ik vast al ooit verteld, maar een stopcontact in de woonkamer heeft ooit bij de buren op de stroom aangesloten gezeten en andersom. En we hebben ook een stopcontact midden in een ruimte op groep 1 die dan toch (grapje!) op groep 2 zit. :') Leuk, zelf-bouw van prutsers.
pi_208219600
Bij ons vorige huis had de bewoner voor ons elektra door lopen lussen. 5 stopcontacten konden daardoor alleen van de stroom af als we de hoofdschakelaar uitzetten. En dan hadden we er ook nog 1 die helemaal niet uit kon. We hadden toen bijna brand tijdens het klussen, kortsluiting zonder dat de stop eruit klapte. 2 weken daarvoor was ons appartement uitgebrand dus we hebben de gehele elektra laten vervangen voordat we verder gingen met klussen.

Geen idee hoeveel stopcontacten we nu hebben. Genoeg want ik irriteer me niet :)

Wel smartlampen in de woonkamer, mede omdat 1 schakelaar achter een kast zit.
pi_208219608
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik hoop dat je woonkamer 30m² is want als hij 30m³ is dan is dat zo'n 10-12m² afhankelijk van je plafondhoogte :+
Hoewel 3 stopcontacten op 10m² wel aardig zou voldoen, dat dan wel weer :')
Oh, poep, das wel erg klein jah _O-
Ben teveel bezig met gasverbruik :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:59 schreef amaranta het volgende:
Stop contacten :{w
Lekker rustig :P

Wij gaan zo naar mn schoonzus, eten we daar. Hoef ik niet te koken 8-) al moet ik diep in mijn geheugen graven wanneer ik wel voor het laatst zelf gekookt heb :') :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:43:39 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208219632
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:57 schreef Nijna het volgende:
Bezig met de belastingaangifte in de app, kreeg gister appje van mijn man dat ik toestemming moest geven om het in te vullen namens mij via de digid app.
Ik had die hele app nog niet, dus die geactiveerd, ID toegevoegd.
Klik ik op de link, krijg ik dat er geen ID is toegevoegd :X .

Vanmorgen maar bellen met de belastingdienst, ja dan moest ik toestemming geven door hem te machtigen.
Dus dat ingesteld, maar nu werkt het nog steeds niet. Dus nu maar poging via de computer...
Volgens mij deed de BD dan de aannname dat je man de aangifte zou invullen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208219667
Oh ja, gister werd er een aangetekende brief bezorgd die ik 21 januari verstuurde en waar ik het geld ondertussen van teruggekregen heb. Knap he! 8)7
If they say
pi_208219895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:00 schreef exode het volgende:

[..]
We vertrekken 1 mei, slapen we eerst 1 nacht in Grand Magic en daarna 2 nachten in Newport Bay (club rooms). We gaan met schoonzus, zwager, neefje van 12 en nichtje van 9 dus met zijn 8en.

Tips altijd welkom, we hebben al wel veel uitgezocht en gereserveerd. Iig 08:30 door de poorten gaan om van de Extra magic time te genieten.
Nice. Daarstraks even binnen gekeken bij NPB.
Tip 1: je kan de dag voor je naar NPB al inchecken vanaf 15.00 uur. Je krijgt dan alvast je magic pas. De dag zelf parkeer je de auto en kan je meteen naar Disney. Je krijgt een mail/SMS met je kamernummer.
Tip 2: als de Shine Brighter is, ga op het middenplein staan bij de groene lijn.
Tip 3: ga absoluut naar de droneshow in Studio's. Die is echt geweldig.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208221728
Thanks Vicky, ik noteer tip 2 en 3.

Wat betreft tip 1: we gaan al rond 8 uur inchecken. Dan hebben we meteen de magic passen. Ergens in de middag gaan we dan terug naar het hotel om de spullen in de kamer te zetten. (En te ontprikkelen in de club lounge, wiehoe)

Daarna terug, want prinsessen diner.

We komen volledig afgedraaid thuis denk ik na 3 dagen.

Hele gave foto's!
pi_208222260
Ik noteer de tips ook even wij gaan in de meivakantie maar gaan naar chayenne
pi_208222263
Veel plezier exode
pi_208222340
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:12 schreef Hupje het volgende:
@:Nijna Ik ben niet gemachtigd, maar vul altijd gewoon de DigiD van mijn vriend in. Het is me het gedoe niet waard om het anders te doen.

Jaren 70 huis met de meeste stopcontacten hoog. Alleen op zolder en in de keuken waar we verbouwd en opnieuw gestuct hebben zitten ze precies waar ik wil.
Heb ik vast al ooit verteld, maar een stopcontact in de woonkamer heeft ooit bij de buren op de stroom aangesloten gezeten en andersom. En we hebben ook een stopcontact midden in een ruimte op groep 1 die dan toch (grapje!) op groep 2 zit. :') Leuk, zelf-bouw van prutsers.
Dat deed hij via de website ook altijd, maar via de app moest het blijkbaar via toestemming.
Nou ja, het is gelukt. We krijgen alleen wel ineens een stuk minder terug dan voorgaande jaren en kunnen daar nog niet echt een verklaring voor vinden...

@Leandra, dat heeft de BD dan goed aangenomen ;).
Maar ik moest dus toestemming geven. Maar via de website is het wel gelukt en had het gewoon gekund zoals vorig jaar, dat ik even zelf inlogde met mijn digiD, wat een gedoe.
Maar via de app lukte het dus niet.
Fake it till you make it...
pi_208222421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:59 schreef F_r het volgende:
Leuk! Wanneer ga je?
pi_208222489
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:05 schreef Nijna het volgende:
We krijgen alleen wel ineens een stuk minder terug dan voorgaande jaren en kunnen daar nog niet echt een verklaring voor vinden...
Jongste kind nu te oud voor inkomensafhankelijke combinatiekorting?
pi_208222893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:21 schreef exode het volgende:
Thanks Vicky, ik noteer tip 2 en 3.

Wat betreft tip 1: we gaan al rond 8 uur inchecken. Dan hebben we meteen de magic passen. Ergens in de middag gaan we dan terug naar het hotel om de spullen in de kamer te zetten. (En te ontprikkelen in de club lounge, wiehoe)

Daarna terug, want prinsessen diner.

We komen volledig afgedraaid thuis denk ik na 3 dagen.

Hele gave foto's!
Tip 1 is voor de avond voor je naar NPB gaat.. dan hoef je niet op de 1e dag D in te checken, heb je je magicpas al en kan je meteen naar het park ;)
Wij hebben prinsessen lunch gedaan. Was echt heel erg leuk en onwijs lekker eten. Voorheen gingen we altijd naar Cafe Mickey maar die is weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208222899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:45 schreef Donna het volgende: [..] Heb je dan bijv. de lamp in de WC en op de gang (die worden hier altijd vergeten) altijd aan staan?
:@ :Y De lamp van de wc is momenteel niet verbonden met de app, maar die knop zit ook te hoog voor de kinderen, dus niet moet wel aan staan. En de gang staat dan weer nooit aan, want die is heel licht. Vooral keuken, woonkamer en eetkamer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208222967
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:59 schreef F_r het volgende:
Superleuk!! In april is het park bijna elke dag tot 23.00 open.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 maart 2023 @ 19:56:25 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208223572
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:Leandra, dat heeft de BD dan goed aangenomen ;).
Maar ik moest dus toestemming geven. Maar via de website is het wel gelukt en had het gewoon gekund zoals vorig jaar, dat ik even zelf inlogde met mijn digiD, wat een gedoe.
Maar via de app lukte het dus niet.
Dan had ik je post anders gelezen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208223871
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:31 schreef Vicky het volgende:

[..]
Tip 1 is voor de avond voor je naar NPB gaat.. dan hoef je niet op de 1e dag D in te checken, heb je je magicpas al en kan je meteen naar het park ;)
Wij hebben prinsessen lunch gedaan. Was echt heel erg leuk en onwijs lekker eten. Voorheen gingen we altijd naar Cafe Mickey maar die is weg.

Ooooooh, wat een ontzettend goede tip. Dank je wel.
pi_208223944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:09 schreef exode het volgende:

[..]
Ooooooh, wat een ontzettend goede tip. Dank je wel.
Graag gedaan. Wij mochten zondag de parkeerplaats oprijden, auto neergezet, ingecheckt en gelijk naar de Village.

Oh en neem stekkerdozen mee. In Sequioa was maar 1 stopcontact

[ Bericht 5% gewijzigd door Vicky op 03-03-2023 20:59:00 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208224629
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:

[..]
Jongste kind nu te oud voor inkomensafhankelijke combinatiekorting?
Maar dan hadden we het vorig jaar ook al niet gehad moeten hebben, want in 2022 werd ze 13. En er staat dat het kind op 1 januari jonger dan 12 moet zijn.
pi_208224858
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Graag gedaan. Wij mochten zondag de parkeerplaats oprijden, auto neergezet, ingecheckt en gelijk naar de Village.

Oh en neem stekkerdozen mee. In Sequioa was maar 1 stopcontact
Liet je dan je waardevolle spullen in de auto totdat je de hotelkamer in mocht? (Zoals tablets)
pi_208225099
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:00 schreef exode het volgende:

[..]
Liet je dan je waardevolle spullen in de auto totdat je de hotelkamer in mocht? (Zoals tablets)
Ja. Wij legden een deken over de tassen.
Vandaag bleek dat de deur van de auto wagenwijd open stond voor ruim 3 uur.. foutje..
Niks gejat gelukkig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:21:54 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208225312
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:47 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar dan hadden we het vorig jaar ook al niet gehad moeten hebben, want in 2022 werd ze 13. En er staat dat het kind op 1 januari jonger dan 12 moet zijn.
Maar vorig jaar deed je toch aangifte over 2021?
Dus toen was ze op 1 januari wel jonger dan 12 want dat werd ze in 2021.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208226770
Wij nemen de 1e dag de waardevolle spullen altijd in een rugzak mee het park in, ook al hebben we afdekking voor onze achterbak waardoor je niet kunt zien of er iets in zit. Als je het wel in de auto laat zorg dan dat alles geheel uit staat (niet op standby), want anders kunnen ze met bepaalde apparaten zien of er apparaten in de buurt via bluetooth of wifi verbinding proberen te maken. De kans dat ze dat doen is niet zo groot, maar als het gebeurt is wel gelijk heel je vakantie verpest.

Die Avengers droneshow ziet er overigens wel erg gaaf uit! Erg jammer dat die begin mei alweer stopt (na de vakantie wel), die zou ik ook graag een keer gezien hebben. De 30-jaar drone-show was ook erg tof gedaan. Alleen wel erg onhandig dat de parken tot 23:00 uur open zijn met kleine kinderen, want die show is dan ook pas om 22:50, dus dat is wel iets om qua planning rekening mee te houden.

Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen voor ons bezoek aan Disney World in de meivakantie. Vorige week zaten we op de 60-dagen mark waarna je dingen kunt gaan reserveren, en alles wat we wilden is gelukt! We gaan in een draaiend restaurant eten met Knabbel en Babbel (waar mijn dochters groot fan van zijn) en een andere keer met Disney-figuren in jungle thema. Daarnaast gaan we eten in een dinosaurus-restaurant en tot slot gaan we met een high tech lift de ruimte in waar we kunnen eten met uitzicht op de aarde :D En daarmee is de diner voucher van $1008 wel ruimschoots op verwacht ik :') Alle andere dagen gaan we voor (veel goedkopere) quick service restaurants en die hoef je gelukkig niet te reserveren.
pi_208230882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar vorig jaar deed je toch aangifte over 2021?
Dus toen was ze op 1 januari wel jonger dan 12 want dat werd ze in 2021.
Oh jaaaa :+ misschien is dat het dan toch wel. Maar dan klopt het nog niet met wat er nu minder is. Want die combinatiekorting is meer dan dat wat we missen zeg maar... :?
pi_208230907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:10 schreef exode het volgende:

[..]
Leuk! Wanneer ga je?
3 t/m 5 mei
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:10:26 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208230944
Ik zit alle Disney verhalen echt met open mond te lezen. :o Dat een bezoek aan een pretpark zo veel voorbereiding en planning vergt! :o Pffff, ik krijg nu al stress van het idee ooit te moeten gaan! :o :D

Ik vrees de dag dat mijn heren er om gaan vragen. ;)
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:18:11 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208230975
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh jaaaa :+ misschien is dat het dan toch wel. Maar dan klopt het nog niet met wat er nu minder is. Want die combinatiekorting is meer dan dat wat we missen zeg maar... :?
Het EWF percentage is weer gedaald: van 0,55% naar 0,45% en dit jaar naar 0,35% dus dat zie je volgend jaar in de aangifte over dit jaar, als je WOZ niet te hard gestegen is.

Met de WOZ die we vorige week binnen kregen en het EWF-percentage dat dit jaar gaat gelden weer ik al dat dat volgend jaar bij de aangifte ¤ 500 lager ligt dan dit jaar bij de aangifte over 2022, dus dat is helemaal prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:26:22 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208231020
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het EWF percentage is weer gedaald: van 0,55% naar 0,45% en dit jaar naar 0,35% dus dat zie je volgend jaar in de aangifte over dit jaar, als je WOZ niet te hard gestegen is.

Met de WOZ die we vorige week binnen kregen en het EWF-percentage dat dit jaar gaat gelden weer ik al dat dat volgend jaar bij de aangifte ¤ 500 lager ligt dan dit jaar bij de aangifte over 2022, dus dat is helemaal prima.
:D En dit maakt het gevoel dat ik op een Russisch forum beland ben niet minder! _O-

Ik moet echt meer slapen denk ik!
Ben we een uur geleden maar weer veel te vroeg uit gegaan omdat ik echt niet lekker meer lag. -O- Ergens deze week komt mijn nieuwe Matt Sleeps topper in de hoop dat ik dan beter slaap. *O*
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:27:50 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208231029
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:26 schreef BE het volgende:

[..]
:D En dit maakt het gevoel dat ik op een Russisch forum beland ben niet minder! _O-

Ik moet echt meer slapen denk ik!
Ben we een uur geleden maar weer veel te vroeg uit gegaan omdat ik echt niet lekker meer lag. -O- Ergens deze week komt mijn nieuwe Matt Sleeps topper in de hoop dat ik dan beter slaap. *O*
De bijtelling van de waarde van je eigen huis, daarmee betaal je belasting over het bezitten van een huis, die bijtelling is al een paar jaar aan het dalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208231033
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:05 schreef F_r het volgende:

[..]
3 t/m 5 mei
Kunnen we naar elkaar zwaaien :)
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:29:27 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208231037
De oorontsteking van de oudste wordt getopt door een kotsende dreumes, kotsende mama en een man-aan-de-poeperitus... Wil iemand een dagje met mij van leven ruilen? -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208231038
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:10 schreef BE het volgende:
Ik zit alle Disney verhalen echt met open mond te lezen. :o Dat een bezoek aan een pretpark zo veel voorbereiding en planning vergt! :o Pffff, ik krijg nu al stress van het idee ooit te moeten gaan! :o :D

Ik vrees de dag dat mijn heren er om gaan vragen. ;)
Dat hoeft niet hoor, je kan ook gewoon lekker gaan. Ik vind het onderdeel van de voorpret.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:33:01 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208231054
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:29 schreef Tink89 het volgende:
De oorontsteking van de oudste wordt getopt door een kotsende dreumes, kotsende mama en een man-aan-de-poeperitus... Wil iemand een dagje met mij van leven ruilen? -O-
Oh darn :{
Beterschap voor jullie :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208231069
Jeetje Tink, jullie hebben wel de hele jackpot tegelijk. Beterschap en sterkte.
pi_208231277
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je woz met >40% stijgt, word je hier niet rijk van :wtf:
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 4 maart 2023 @ 09:23:39 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208231427
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je woz met >40% stijgt, word je hier niet rijk van :wtf:
Nee, klopt...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208231981
quote:
Damn Tink.. alle registers open bij jullie.. beterschap daar! :*

@BE hihi niet perse nodig hoor al die voorbereiding. Maar soms is het wel super handig om dingen van te voren te weten. Mocht je ooit gaan.. app me maar ;)
Hopelijk slaap je snel beter!

@Leandra hoe is het met je benen?
Verder snap ik de ballen van dat hele WOZ gebeuren..

Vanmiddag maar eens kijken naar de belastingaangifte doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 4 maart 2023 @ 10:35:03 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208232102
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:20 schreef Vicky het volgende:

[..]
@:leandra hoe is het met je benen?
Verder snap ik de ballen van dat hele WOZ gebeuren..

Vanmiddag maar eens kijken naar de belastingaangifte doen.

Gaat vrij goed, nog wel onderhuidse hardheid, maar dat wordt steeds minder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208232169
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:28 schreef exode het volgende:

[..]
Kunnen we naar elkaar zwaaien :)
We zitten wel in een ander hotel. Maar misschien zien we elkaar
pi_208232189
Voor Disneyland Parijs is voorbereiding niet nodig idd, al zijn sommige dingen handig om rekening mee te houden omdat je dan zonder veel moeite een betere ervaring hebt (zoals waar je het beste kunt staan tijdens shows).

Voor Disney World is het wel redelijk essentieel als je bepaalde attracties überhaupt een keer wilt kunnen doen, en bij een echt restaurant wil eten (en eten schijnt daar van veel hoger niveau te zijn dan in Parijs, veel mensen gaan ook voor het eten richting Disney World, en in Parijs is dat bijzaak). Zonder voorbereiding/inlezen ga je de populaire attracties daar niet zomaar kunnen doen en sta je zo 5 uur in de rij voor 3 attracties. Maar die wachttijden zijn ook veel extremer dan in Parijs, bij alle attracties. Maar goed, voor ons is het ook een vorm van voorpret. En we plannen alleen het eerste uur per dag (van de eerste vier dagen), en daarna zien we wel.
pi_208232211
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:41 schreef F_r het volgende:

[..]
We zitten wel in een ander hotel. Maar misschien zien we elkaar
Ik zal broodkruimels achter me gooien.
pi_208232266
Wij hebben dit keer voor Disney wel gereserveerd voor 1x diner en 1x lunch. Prinsessen diner was een must met Juul en we wilden heel graag bij Chez Remy lunchen.
Eigenlijk wilden we ook de show van Mickey reserveren, maar die draait niet als wij er zijn.

Verder bestaat de voorbereiding uit bedenken welke dag we welk park in gaan en dan we meteen om 08:30 het park binnen willen en de favoriete attracties af gaan voordat het druk wordt.
Onze pretparken regime is: ochtend meteen als het kan naar binnen, attracties af die we echt willen en dan om een uur of 11 als het echt druk wordt, gaan wij in de chill modus en zien we wel hoe de dag verder loopt.
Disney is natuurlijk niet een achtbanen park dus vooral van de sfeer genieten. B heeft al een lijst van figuren met wie hij op de foto wil.

We hebben de clubkamers dus de hele dag in de lounge van het hotel welkom en tussen 4 en 6 hapjes. Ervaring is wel dat onze kinderen rond een uur of 3 echt even al die prikkels uit moeten. En dan zien we wel of we 's avonds teruggaan. We zullen ons vast opdelen dan.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 10:59:09 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208232295
Onpopulaire mening:

Ik vind Disney echt geen kont aan. En de kinderen vinden dat ook. 😄🙈
pi_208232316
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:59 schreef amaranta het volgende:
Onpopulaire mening:

Dan mag je dus niet mee he. Weet wat je zegt. ;)

Wij waren al Disney gek voordat de kinderen kwamen, we hebben ze geindoctrineerd.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 11:02:25 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208232318
Ik vind het vooral bizar duur, komt natuurlijk ook omdat ik wel een beetje leuk wil overnachten als we daar dan toch naartoe zouden gaan, maar goed :@

Laat ik het zo stellen: de goedkopere Disney parken vind ik ook te duur voor wat ze bieden en de afstand tot het park.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 maart 2023 @ 11:03:03 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208232321
quote:
Onpopulaire mening:

Haha heerlijk. Mij doet het ook niet altijd even veel, maar een van mijn kinderen is een enorme fan dus we gaan toch binnenkort weer eens met ons tweetjes, dit keer zelfs ook naar de Disney World versie. Flying Fish, misschien kun jij ons nog wat tips geven? (Ik stuur je wel een pb).
in de haak.
pi_208232353
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:02 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral bizar duur, komt natuurlijk ook omdat ik wel een beetje leuk wil overnachten als we daar dan toch naartoe zouden gaan, maar goed :@

Laat ik het zo stellen: de goedkopere Disney parken vind ik ook te duur voor wat ze bieden en de afstand tot het park.
Het is belachelijk duur. Wij zitten in Newport Bay en betalen voor 2 nachten 1600 Euro, maar dat is wel in een clubkamer met allerlei extra's.
Dat is wel onze hele meivakantie overigens. En al 4 jaar geleden 'gepland' met schoonzus en zwager.

Het is vreselijk duur en ik ben echt heel blij dat wij het kunnen betalen. Cheyenne en Sante Fe zijn goedkoper en meer dan prima overigens. Het is alleen verder weg van het park.
pi_208232358
quote:
Onpopulaire mening:

Boks!
We zijn er 1x met dochter geweest, 13 jaar geleden. We hebben niet 1 Disney figuur gezien en het was al met al een flinke domper voor dat vele geld :')
We waren een paar dagen in Parijs dus dat een dagje gedaan.

Oi @Tink89 :{ Beterschap voor jullie :*
If they say
pi_208232367
De conclusie was lang geleden al dat wij (verloofde en ik) gewoon nog kinderen zijn wat dat betreft. Wij worden heel blij van Disney, Efteling, Lego etc.
pi_208232383
quote:

Maar waarom zou je veel geld betalen voor een hotel waar je alleen slaapt? Als je er gedurende de dag ook tijd doorbrengt is het een ander verhaal, maar bij Disney is loopafstand (lees: geen vervoer nodig na de eindshow) wel echt een heel groot pluspunt. Maar verder zie ik geen reden om voor het dure Marvel hotel te kiezen tov het veel goedkopere Cheyenne bijvoorbeeld. Maar ik gok dat wij voortaan sowieso voor Davy Crocket gaan als we alleen met het eigen gezin gaan. Lekker goedkoop en makkelijk (en vooral heel veel sneller) zelf kunnen ontbijten!

Stuur maar een pm met wat jullie daar willen doen trui!
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 11:12:40 #58
382129 crew  Donna
pi_208232391
Ik heb helemaal niks met Disney, maar als de meiden groter zijn willen we wel een keer naar Disneyland Paris. Mijn vriend is er als kind geweest en herinnert het zich nog heel goed. Die wil dus heel graag. Het lijkt me ook best leuk verder, maar ik heb er niet zoveel mee.
Minnie Mouse vind ik wel leuk. :7
  zaterdag 4 maart 2023 @ 11:14:54 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208232408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:07 schreef exode het volgende:

[..]
Het is belachelijk duur. Wij zitten in Newport Bay en betalen voor 2 nachten 1600 Euro, maar dat is wel in een clubkamer met allerlei extra's.
Dat is wel onze hele meivakantie overigens. En al 4 jaar geleden 'gepland' met schoonzus en zwager.

Het is vreselijk duur en ik ben echt heel blij dat wij het kunnen betalen. Cheyenne en Sante Fe zijn goedkoper en meer dan prima overigens. Het is alleen verder weg van het park.
2 nachten ¤ 1.600 :X
Ik hoop echt dat daar 3 dagen entree inclusief zijn.

Maar goed... verder van het park heb ik dan geen zin in, als wij zouden gaan is het met de trein en dan ga ik niet met een of ander busje of treintje vanuit een hotel ver weg naar het park, gewoon niet, ik ben daar niet geschikt voor :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 maart 2023 @ 11:17:57 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208232429
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:08 schreef exode het volgende:
De conclusie was lang geleden al dat wij (verloofde en ik) gewoon nog kinderen zijn wat dat betreft. Wij worden heel blij van Disney, Efteling, Lego etc.
Oh, Efteling en Lego word ik ook blij van, maar als ik ¤ 1.000 - ¤ 1.500 moet uitgeven voor een reisje van een paar dagen zijn er plekken waar ik blijer van word zeg maar :')

Ik denk dat ik dan nog liever een hotel in Parijs zelf neem en er dan een dagje Disney van maak.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208232434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:02 schreef exode het volgende:

[..]

Wij waren al Disney gek voordat de kinderen kwamen, we hebben ze geindoctrineerd.
Whahaha wij ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 4 maart 2023 @ 11:19:51 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_208232439
Mijn schoonfamilie is wel van de Disney. Ik weet ook niet wat dat dan is maar alle Disneyfilms zijn heilig, lopen ook in van die truien met Mickey mouse er op etc. Ik heb dat dus ook niet. Ik vind t allemaal een beetje te veel en te plastic. Ik ben geen disneyhater maar ook zeker geen Disney worshipper.

Waarschijnlijk gaan we wel ooit met de kinderen maar dan is het vooral zo'n bucket list ding denk ik.
disclaimer
pi_208232445
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar waarom zou je veel geld betalen voor een hotel waar je alleen slaapt? Als je er gedurende de dag ook tijd doorbrengt is het een ander verhaal, maar bij Disney is loopafstand (lees: geen vervoer nodig na de eindshow) wel echt een heel groot pluspunt. Maar verder zie ik geen reden om voor het dure Marvel hotel te kiezen tov het veel goedkopere Cheyenne bijvoorbeeld. Maar ik gok dat wij voortaan sowieso voor Davy Crocket gaan als we alleen met het eigen gezin gaan. Lekker goedkoop en makkelijk (en vooral heel veel sneller) zelf kunnen ontbijten!

Stuur maar een pm met wat jullie daar willen doen trui!
De meiden willen heel graag naar Marvel maar ik vind het echt veel te duur.
Wij zaten nu 4 dagen/3 nachten in Seqouia lodge en dat was inclusief maaltijdvoucher goedkoper dan 3 dagen/2 nachten Marvel.
Seqouia was zelfs goedkoper dan Cheyenne.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208232541
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
De meiden willen heel graag naar Marvel maar ik vind het echt veel te duur.
Wij zaten nu 4 dagen/3 nachten in Seqouia lodge en dat was inclusief maaltijdvoucher goedkoper dan 3 dagen/2 nachten Marvel.
Seqouia was zelfs goedkoper dan Cheyenne.
Wij zaten de vorige keer in Marvel. Het hotel ziet er prachtig uit, maar de kamers zijn hetzelfde als in Newport Bay. Enige unieke pluspunt was het photostation, waar je foto’s in Marvel thema kon maken en zonder wachtrij met Spider-Man op de foto kon. En ze hebben een ruimte waar ze soms tekenles geven (maar die laatste kun je ook gebruik van maken zonder daar te slapen). Is het extra geld echt niet waard imo. Mijn schoonvader betaalde en mijn schoonzusje wilde hier heel graag heen, dus die trekt dan zijn portomonee wel :') die 4 dagen daar met 9,5 personen kostte meer dan onze huidige 15 dagen Florida met Disneyhotel, vlucht en 14 dagen tickets voor 5 personen.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 11:31:34 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208232555
Haha medestanders.
En wij hebben notabene een jaarpas gehad. (Gekregen, niet zelf aangeschaft). We zijn
in dat jaar denk ik 3 geweest. En gewoon leuk. Maar niet dat ik nou helemaal lyrisch ben.
pi_208232562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
2 nachten ¤ 1.600 :X
Ik hoop echt dat daar 3 dagen entree inclusief zijn.

Maar goed... verder van het park heb ik dan geen zin in, als wij zouden gaan is het met de trein en dan ga ik niet met een of ander busje of treintje vanuit een hotel ver weg naar het park, gewoon niet, ik ben daar niet geschikt voor :')
Yes, 3 dagen entree. Efteling is bijvoorbeeld wel echt een stuk goedkoper.
Disney is heel goed in veel geld vragen (en wij betalen dat braaf).
pi_208232622
Sequoia is wel echt onze lievelings, heerlijke sfeer, topmedewerkers. Maar die was dit keer vreemd genoeg duurder dan Newport Bay. En een buitenzwembad leek ons een keer leuk.

Als het Disney hotel weer open is, willen we daar echt een keer heen.

Echt, wij zijn te goed in geld uitgeven. Maar goed, wij besparen dan weer op andere dingen, we wonen niet voor niets in een klein huisje ;)

Overigens zeg ik steeds Disney, maar is dat alleen Juul, die is momenteel helemaal Vaiana fan en B is gek op Stitch. Verloofde is al sinds ik haar ken groot Pixar fan. B vindt Pixar films ook erg leuk.

Wij zijn heel gevoelig voor plastic fantastic. Echt je weet dat Mickey gewoon iemand in een pak is, maar toch willen we ermee op de foto. :@

Op onze bucketlist staan Disney World ook nog, maar ook parken zoals Europapark, Legoland in Duitsland en Engeland en een rondleiding door de Lego fabriek. Maar dat bij elkaar opgeteld is ongeveer de uitbouw van ons huisje denk ik.
pi_208232660
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:37 schreef exode het volgende:
Sequoia is wel echt onze lievelings, heerlijke sfeer, topmedewerkers. Maar die was dit keer vreemd genoeg duurder dan Newport Bay. En een buitenzwembad leek ons een keer leuk.

Als het Disney hotel weer open is, willen we daar echt een keer heen.

Echt, wij zijn te goed in geld uitgeven. Maar goed, wij besparen dan weer op andere dingen, we wonen niet voor niets in een klein huisje ;)

Overigens zeg ik steeds Disney, maar is dat alleen Juul, die is momenteel helemaal Vaiana fan en B is gek op Stitch. Verloofde is al sinds ik haar ken groot Pixar fan. B vindt Pixar films ook erg leuk.

Wij zijn heel gevoelig voor plastic fantastic. Echt je weet dat Mickey gewoon iemand in een pak is, maar toch willen we ermee op de foto. :@

Op onze bucketlist staan Disney World ook nog, maar ook parken zoals Europapark, Legoland in Duitsland en Engeland en een rondleiding door de Lego fabriek. Maar dat bij elkaar opgeteld is ongeveer de uitbouw van ons huisje denk ik.
Oh ja het Disneyhotel staat ook nog op de planning.. maar dan moet ik eerst de jackpot winnen 🤣

A is ook helemaal gek van Stitch. T van Frozen en Chesshire cat. Helaas hadden ze weinig Chesshire meuk. Wel heel veel Stitch.
Wij zijn ook heel goed in geld uitgeven 🤣 en we zijn soms een beetje te impulsief.

Europapark staat ook nog op onze bucketlist.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208232677
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:19 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonfamilie is wel van de Disney. Ik weet ook niet wat dat dan is maar alle Disneyfilms zijn heilig, lopen ook in van die truien met Mickey mouse er op etc. Ik heb dat dus ook niet. Ik vind t allemaal een beetje te veel en te plastic. Ik ben geen disneyhater maar ook zeker geen Disney worshipper.

Waarschijnlijk gaan we wel ooit met de kinderen maar dan is het vooral zo'n bucket list ding denk ik.
Vreemd genoeg zijn wij ook geen Disney-fans :D We hebben 1 Disney-shirt, gekocht voor ons allereerste bezoek met het gezin. Eén dochter is wel fan van Minnie, maar de anderen kijken liever Paw Patrol en Gabby’s kattenwereld. En zelf kijken we graag de Marvel-films, maar dat geld ook voor andere actie/fantasy-films, Marvel springt daar niet bovenuit ofzo. Voor het eerste bezoek aan Disney hebben we de oudste bewust een heel aantal Disney-films laten kijken omdat hij eigenlijk nog niemand er van kende.

Wij houden van weg gaan, of dat nou een dagje naar een park of dierentuin is, of naar een huisje. Disney combineert dat met leuke shows erbij. Slagharen vinden we bijvoorbeeld ook heel leuk, maar is puur gericht op kinderen. Pre-kinderen zijn we ook al eens naar Disney World geweest, alleen toen met een veel hoger tempo. Nu gaan we het rustig aan doen en slaan we de Universal parken (die qua attracties leuker zijn) over, omdat we de kinderen daar nog te jong voor vinden. Al wil de oudste wel heel graag naar Nintendo-land, dus we overwegen nu voor volgend jaar een algemene vakantie die kant op, met een dagtrip naar Universal.
pi_208232931
Mijn neefje van 11 zat een beetje stoer te doen tegen B en het neefje wat meegaat naar Disney. Dat hij Disney niets vond en kinderachtig.

2 keer raden welke boeken hij verslindt, alle Donald Ducks....

Dus andere neefje (die dus meegaat) en B hebben al bedacht dat ze met alle karakters die in de Duckies staan op de foto willen gaan en hem dat gaan Appen. _O-
pi_208232949
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gaat vrij goed, nog wel onderhuidse hardheid, maar dat wordt steeds minder.
Fijn!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208232965
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:07 schreef exode het volgende:
Mijn neefje van 11 zat een beetje stoer te doen tegen B en het neefje wat meegaat naar Disney. Dat hij Disney niets vond en kinderachtig.

2 keer raden welke boeken hij verslindt, alle Donald Ducks....

Dus andere neefje (die dus meegaat) en B hebben al bedacht dat ze met alle karakters die in de Duckies staan op de foto willen gaan en hem dat gaan Appen. _O-
Whaha geweldig! Donald en Pluto stonden bij de molen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:29 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wij zaten de vorige keer in Marvel. Het hotel ziet er prachtig uit, maar de kamers zijn hetzelfde als in Newport Bay. Enige unieke pluspunt was het photostation, waar je foto’s in Marvel thema kon maken en zonder wachtrij met Spider-Man op de foto kon.
Ze zijn hier (behalve ik) mega Marvel fan, vooral T. Die weet echt alles. Photostation zou 1 van de redenen zijn dat ze naar Marvel wil.
We hebben wel de Hero training gedaan, was met Black Panther. T helemaal happy, ze weet bijna alles van hem 🤣
Ik mocht vooral niks zeggen 🤣
En ze gingen me uitlachen toen ik niet kon benoemen wie wie was 🤐🤬

[ Bericht 12% gewijzigd door Vicky op 04-03-2023 12:16:26 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 4 maart 2023 @ 13:50:00 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208234470
quote:

Is er dan meer dan één park? :? :o

Ik ben 100 jaar geleden eens een keer met een vriendje geweest, maar dat is echt 25 jaar geleden of zo, langer nog denk ik zelfs. :o

Anyway, mochten we ooit gaan dan weet ik je te vinden @Vicky
  zaterdag 4 maart 2023 @ 13:53:55 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208234527
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:07 schreef exode het volgende:

[..]

Serieus? :o
Ik voel me op slag minder schuldig over mijn wens een keer voor een weekje naar Singapore te vliegen en daar in bizar duur hotels te gaan zitten. Dat lijkt mij persoonlijk een stuk leuker dan in een Disney hotel voor ¤ 1600. :o
Ik weet echt niet wat ik lees! :D

Overigens echt Geen oordeel he, ieder zijn ding! Echt vooral doen als je het leuk vindt! :Y
pi_208234588
quote:
Onpopulaire mening:

Nog onpopulairder: ik ben er nog nooit geweest. En ik heb gewoon niet het gevoel dat ik iets miste in mijn jeugd.
pi_208234745
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:53 schreef BE het volgende:

[..]
Serieus? :o
Ik voel me op slag minder schuldig over mijn wens een keer voor een weekje naar Singapore te vliegen en daar in bizar duur hotels te gaan zitten. Dat lijkt mij persoonlijk een stuk leuker dan in een Disney hotel voor ¤ 1600. :o
Ik weet echt niet wat ik lees! :D

Overigens echt Geen oordeel he, ieder zijn ding! Echt vooral doen als je het leuk vindt! :Y
Oeh, ik bedacht van de week dat ik binnenkort eens gewoon voor mijn lol in mijn eentje in een hotel wil met zwembad en chillen en niks enzo, maar jouw idee is 1000 beter.
pi_208234773
Ik ben vooral verbaasd over het 'op de foto met' wat ik hier lees. Ik dacht dat dat een niche ding zou zijn, iets wat hier en daar een kind wel zou willen als er verder even echt niks te doen is, maar blijkbaar is dat een prime attractie?

Shocking
pi_208234794
Ik ben er in mijn jeugd ook nooit geweest, pas als volwassene :P Wij konden dat echt niet betalen.

BE, ik durf het bijna niet te schrijven maar wij geven op jaarbasis gewoon veel geld uit aan vakanties. We hebben jaren geleden bewust een aantal keuzes gemaakt waardoor onze vaste lasten laag zijn.
Mijn vader heeft zich altijd een slag in de rondte gewerkt, lichamelijk zwaar werk. Ze zouden echt gaan genieten als hij met de VUT ging. Hij was 1 dag thuis en werd ziek en dat is niet meer goedgekomen. Hij was 63 toen hij overleed.
Dat heeft mij wel veranderd, niets later als ik oud ben, NU als ik er zin in heb en kan betalen.

Het is heul veul geld, belachelijk veel eigenlijk, maar wij hebben daarna spierpijn in onze kaken van het lachen.

Het is voor ons dus niet of of, als Singapore mij zou trekken, zou ik dat ook gewoon nog doen.
pi_208234800
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben vooral verbaasd over het 'op de foto met' wat ik hier lees. Ik dacht dat dat een niche ding zou zijn, iets wat hier en daar een kind wel zou willen als er verder even echt niks te doen is, maar blijkbaar is dat een prime attractie?

Shocking
Sterker nog het zijn de langste rijen....
Verloofde wil iig met Buzz lightyear op de foto. Ik heb niet echt een bepaald figuur, wel zou het leuk zijn als we met zijn 8en op de foto met Mickey en Minni kunnen. Maar dat wordt easy want die lopen in ons hotel rond.
pi_208234824
Net trouwens even snel de belastingaangifte ingevuld, moet nog wel een extra check doen maar ik kom op 0. Netjes. :D Ik had eigenlijk niet echt iets verwacht, niets terug iig.
pi_208235488
quote:
oh pfff, zijn jullie alweer de pineut -O- :* ziek zijn, maar niet ziek kunnen zijn, is het kutste wat er is.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 4 maart 2023 @ 15:18:57 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208235517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:21 schreef exode het volgende:
Ik ben er in mijn jeugd ook nooit geweest, pas als volwassene :P Wij konden dat echt niet betalen.

BE, ik durf het bijna niet te schrijven maar wij geven op jaarbasis gewoon veel geld uit aan vakanties. We hebben jaren geleden bewust een aantal keuzes gemaakt waardoor onze vaste lasten laag zijn.
Mijn vader heeft zich altijd een slag in de rondte gewerkt, lichamelijk zwaar werk. Ze zouden echt gaan genieten als hij met de VUT ging. Hij was 1 dag thuis en werd ziek en dat is niet meer goedgekomen. Hij was 63 toen hij overleed.
Dat heeft mij wel veranderd, niets later als ik oud ben, NU als ik er zin in heb en kan betalen.

Het is heul veul geld, belachelijk veel eigenlijk, maar wij hebben daarna spierpijn in onze kaken van het lachen.

Het is voor ons dus niet of of, als Singapore mij zou trekken, zou ik dat ook gewoon nog doen.
Wij hebben afgelopen zomer ook echt bizar veel geld uitgegeven tijdens de 3wk VS. Maar het was het zó ontzettend waard! :Y Dus ik snap je volledig hoor. :Y
pi_208235526
Belastingaangifte nog niet aan begonnen.

Ik ben als begin-twintig-er met m'n vriendje en wat vrienden naar Disney in Parijs geweest. Heeft geen indruk gemaakt, ik heb er weinig van onthouden.
1600 euro voor twee nachtjes, no way josé dat ik dat betaal. Vind de Efteling al duur (ík heb dat geld er niet zomaar voor over) :') Ik heb als kind wat groter is dan weer wél geld over voor een USA rondreis, dat was zó tof O+
Ieder z'n ding.
pi_208235593
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:22 schreef exode het volgende:

[..]
Sterker nog het zijn de langste rijen....
Verloofde wil iig met Buzz lightyear op de foto. Ik heb niet echt een bepaald figuur, wel zou het leuk zijn als we met zijn 8en op de foto met Mickey en Minni kunnen. Maar dat wordt easy want die lopen in ons hotel rond.
Oh dan kan ik misschien best naar Disney. Als de langste rijen staan bij de dingen die me echt niet boeien, is dat al winst.
Shows vind ik ook niks, is dat een tweede win?

Maar ja, of er dan nog wat overblijft?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 04-03-2023 15:33:24 ]
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 maart 2023 @ 15:31:27 #85
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208235739
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh dan kan ik misschien best naar Disney. Als de langste rijden staan bij de dingen die me echt niet boeien, is dat al winst.
Shows vind ik ook niks, is dat een tweede win?

Maar ja, of er dan nog wat overblijft?
Eten?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208235751
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Eten?
Oh O+
Jij begrijpt :Y

Maar dat kan ik ook op veel plekken zonder entree doen. Beter, als ik hier zo lees. Voor 1600 piek best een paar keer zelfs.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 15:41:42 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_208235866
Met van die verklede mensen op de foto in Disney heb ik al helemaal nooit begrepen _O-
disclaimer
pi_208235870
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:18 schreef BE het volgende:

[..]
Wij hebben afgelopen zomer ook echt bizar veel geld uitgegeven tijdens de 3wk VS. Maar het was het zó ontzettend waard! :Y Dus ik snap je volledig hoor. :Y
Dat is ook ontzettend gaaf, als Juul wat ouder is, willen we dat ook gaan doen.
pi_208235925
Om met een prinses op de foto te gaan sta je soms zo 1,5 uur in de rij, en dan weet je nog niet eens welke prinses het wordt :D Wij doen dat soort dingen overigens alleen als het rustig is en de kinderen aangeven dat graag te willen. Lala wilde bijvoorbeeld heel graag Minnie en Katrien. Wel doen we meestal de Magic shots/ foto’s die door fotografen gemaakt worden (als we een photopass hebben), die maken meestal mooie foto’s en dan sta ik er zelf ook een keer op. Als de kinderen er zin in hebben, hebben we daarmee altijd een leuke gezinsfoto.

Exode, mijn ervaring met de figuren in Newport Bay is overigens niet heel denderend. Omdat het binnen is heb je erg slecht licht en is het krap, en er staat er maar een deel van de dag een, en ook dan soms met rij (aan het begin en eind van de dag). Wel staan er soms andere figuren, laatste keer stond bij ons Dagobert er twee dagen, en die zie je eigenlijk nooit in het park. Geen idee of club eigen figuren heeft btw, dit was algemeen in de lobby twee jaar geleden (na corona).
pi_208235933
Wel grappig, USA is voor mij een soort zwart gat, komt nooit in me op als ik denk aan als het weer leuk is met de kinderen wil ik zo graag xxx.
Dan wil ik weer en meer naar Afrika en weer naar Azië en eten en dingen.
Usa is best heel tof, maar is zelfs nog nooit in me opgekomen als een bestemming om heen te gaan. Ook niet pre kinderen.
pi_208236021
Is alleen maar goed dat iedereen andere vakantie wensen heeft! Alleen een safari lijkt me een keer leuk, verder trekt Afrika mij niet. En grote delen van Azië ook niet (alleen Japan willen we graag nog een keer heen met het gezin). Doe mij maar een redelijk westers land met bijbehorende faciliteiten. Een collega heeft laatst een ‘cruise’ naar Antarctica gedaan, ik moet er niet aan denken om daar heen te moeten :D
pi_208236040
Disney is overigens (zoals vrijwel alles) wel echt enorm gestegen in prijs. Ten opzichte van 2019, toen wij er waren, iets van 50% hoger.
Hebben we nog op tijd geboekt, zie ik, want voor 1600 euro zit je nu in een bezemkast denk ik. Zelfs Sante Fe en Cheyenne zijn naar 1700 Euro gestegen die 2 nachten dat wij er zijn. Leve de schoolvakantie periodes.

De prinsessen kunnen wij tijdens het diner al afstrepen. En we proberen de rest tijdens de extra magic time te doen. verder zien we wel. Echt jammer dat de virtuele rijen niet meer bestaan.

Ik begrijp heel goed dat veel mensen parken zoals Disney niet leuk vinden of iig niet leuk genoeg voor dat geld. Rationeel snap ik het nog beter, maar ja mijn kinderhart wil gaan O+ 8-)
pi_208236082
Wij hebben voor de kinderen reizen door zowel Azie, Afrika als Amerika gemaakt. Van vrij primitief tot luxe.
Namibie zou ik wel eens met de kinderen willen doen als ze ouder zijn, Amerika dus ook. Azie niet en de rest van Afrika (denk ik, want zoveel heb ik nou ook weer niet gezien) niet.

Waar we nu echt totaal geen behoefte aan hebben, zijn zonvakanties, echt strandvakanties bedoel ik dan. Maar wie weet verandert dat weer als Juul kan zwemmen.
pi_208236113
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Eten?
Voor het eten moet je vooral niet naar Disney gaan. Jakkes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208236429
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hebben echt ontzettend lekker gegeten afgelopen dagen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208236616
Disney ben ik als student geweest, we gingen 4 dagen naar Parijs geloof ik, voor een studiepunt omdat we het anatomisch museum zouden bezoeken (dat was dicht :') ). en dus ook een dag Disney *) .

@Vicky, hoe is het met T?
pi_208236917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:17 schreef Nijna het volgende:
Disney ben ik als student geweest, we gingen 4 dagen naar Parijs geloof ik, voor een studiepunt omdat we het anatomisch museum zouden bezoeken (dat was dicht :') ). en dus ook een dag Disney *) .

@:Vicky, hoe is het met T?
Stuk beter gelukkig. Ze heeft weer praatjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208237658
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:09 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dit roept zoveel vragen op :D
pi_208237905
Je kan in Disneyland zelf en in Disney Village en in de Disney hotels echt wel prima eten. Niet hoogdravend, niet sterwaardig maar de tijd van alleen maar friet en ander junkfood is wel voorbij. Ontbijt is ook prima, meer dan prima eigenlijk.

Ik heb er in 2019 echt niet vies gegeten en dit jaar zie ik ook genoeg mogelijkheden ook al zit ik dan in de laatste fase van mijn strikte dieet.

Maar in de Efteling belanden wij standaard in Polles keuken voor pannekoeken dus ik weet of niet wij de lat hoog leggen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 maart 2023 @ 17:37:59 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208238077
quote:

[..]
Ik hou van eten en ben qua Disney niet heel serieus te nemen ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 maart 2023 @ 17:45:18 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208238176
Ik hou van disney maar ik heb toch een drempel om naar de parken te gaan. Vooral de prijs houdt me tegen en omdat ik het best wel uitzoekwerk vind want ik wil natuurlijk ook de beste deal. Ook de hoge kosten in de parken zelf houdt me wel tegen. Maar eigenlijk zou ik wel geaag volgend jaar gaan, anders zijn zeer echt te oud voor.
pi_208238446
Ik vind het wel leuk te lezen over jullie a Disney liefde. Heb ik totaal niet! Kinderen, 2 vd 4, vonden het wel leuk maar voor mij nog steeds geen reden om naar een park te gaan. Hopelijk gaan ze zelf ooit, kan me wel voorstellen dat het een hele ervaring is. Er zijn alleen zo ontzettend veel andere vakanties en uitstapjes waar ik mijn geld liever aan uit geef.
Met een meidenkwartet
pi_208238747
Ik vond (zeven jaar geleden) het ontbijt zeer matig en de koffie dieptriest. Avondeten ging wel. Ik vind Disney echt tof en zou er graag nog een keer heen gaan, maar niet als culinaire ervaring :D
  zaterdag 4 maart 2023 @ 18:31:45 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208238912
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken :?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 maart 2023 @ 18:36:05 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208238987
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:50 schreef BE het volgende:

[..]
Is er dan meer dan één park? :? :o

Ik ben 100 jaar geleden eens een keer met een vriendje geweest, maar dat is echt 25 jaar geleden of zo, langer nog denk ik zelfs. :o

Anyway, mochten we ooit gaan dan weet ik je te vinden @:vicky
Ik bedoelde eigenlijk de hotels, maar gezien niet alle accommodaties hotels zijn... gebruikte ik parken, maar ik geloof dat er inmiddels ook meerdere parken zijn zo'n filmdingtoestand ook nog ofzo.
Ik weet het allemaal niet :'( :'( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208239155
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken :?
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.
Zie ook https://www.financieelona(...)e-partners-opletten/
pi_208239170
Ik ben zo’n 6 x in Disney geweest.
De laatste keer was afgelopen zomer met man, kinderen en mijn ouders.
Was hartstikke leuk maar ook doodvermoeiend. :')
Is toch anders dan wanneer je zelf kind bent of wanneer je als volwassene zonder je eigen kinderen bent. :P

Wat de hotels betreft: vroeger zaten we in Davy Crocket, dat is echt auto afstand naar het park.
De afgelopen paar keren bij hotel Santa Fe, loopafstand 15 minuten.

We hebben wel gekeken naar andere hotels dichterbij maar je betaalt dan in totaal gauw een paar honderd meer en dat vonden we toch het geld niet waard.
In de zomer vonden we het een prima wandeling terug naar het hotel. Onze dochter was 4,5 en die ging dan in de bolderkar.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 18:57:38 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208239319
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.
Zie ook https://www.financieelona(...)e-partners-opletten/
Ja, maar dat verschil is maar twee tientjes, terwijl het verschil tussen bij mij of bij hem opvoeren van de aftrekpost ¤ 174 scheelt.... ik snap het echt niet :')
Dat het gunstiger is om het bij mij op te voeren, want het verschil in algemene heffingskorting is maar heel beperkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:14:31 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208239566
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:09 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.
in de haak.
pi_208239625
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
pi_208239667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?

Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:23:20 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208239674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Uiteraard speel ik ook met de getallen, maar qua logica kan ik er nog steeds niets anders van maken dan dat het gunstiger is om de aftrekpost volledig bij hem neer te leggen, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Voor het versturen al diverse combinaties bekeken en zelfs net de aangifte nog weer opnieuw geopend om te kijken of ik toch iets verkeerd gezien had, maar het blijft gunstiger om het bij mij neer te leggen.

Moet ik wel zeggen dat ik vorig jaar al gezegd heb dat het dit jaar waarschijnlijk weinig meer uit zou maken, maar dat het nu al gunstiger zou zijn de aftrekpost bij mij neer te leggen had ik niet verwacht, en snap ik nog steeds niet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208240011
Ik verdeel altijd ten gunste van verloofde, levert standaard het meeste op. Geen idee waarom.

Het was wel gepuzzel dit keer door het oversluiten van hypotheekdelen, versneld afbetalen energielening etc. De BD weet alles van je, maar ik moest toch best veel invullen en aanpassen.
pi_208240099
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:14 schreef trui het volgende:

[..]
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.
3 gangen bij Auberge, buffet bij Pyms kitchen en La Grange de Billy Bob, 3 gangen bij Silver Spur steakhouse.
A en M hebben 3 gangen gegeten bij Walt. M zei dat het erg lekker was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208240187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?

Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
Ze hebben het geprobeerd :P

https://www.nu.nl/economi(...)or-verstoringen.html

:D
pi_208240377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.
pi_208241079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.
Ze hebben de functionaliteit weer verwijderd omdat het toch niet goed werkte, dus het klopt dat het bij jou wel kon :Y maar nu dus niet meer.
pi_208241363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:45 schreef Kyara het volgende:
Ik hou van disney maar ik heb toch een drempel om naar de parken te gaan. Vooral de prijs houdt me tegen en omdat ik het best wel uitzoekwerk vind want ik wil natuurlijk ook de beste deal. Ook de hoge kosten in de parken zelf houdt me wel tegen. Maar eigenlijk zou ik wel geaag volgend jaar gaan, anders zijn zeer echt te oud voor.
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoon -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208242041
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:05 schreef Aure het volgende:

[..]
Ze hebben het geprobeerd :P

https://www.nu.nl/economi(...)or-verstoringen.html

:D
Mijn man had het erover dat het in de app wel goed verdeeld leek te zijn, maar via de pc moest hij zelf weer schuiven ofzo.
Maar dat is vaag want dat was eergister en gisteren. Maar goed.
pi_208244982
Eten in Disney vond ik echt wel tegenvallen. En had toch de tips opgevolgd van collega met abo die alle restaurants al wel eens geprobeerd heeft.
Dan moet ik zeggen dat de restaurants die je moet reserveren prima vond. Maar dat deden we een keer per dag. De rest was gewoon fast food en dat heb ik echt vaak beter gehad hoor :P

Wachtrijen waren (zelfs in de meivakantie) echt geen uur of anderhalf uur. Soms wel, maar is in de app goed te zien en dan kozen we dus iets anders.

Bij Disney figuren in de rij voor op de foto hebben we maar 1 x gedaan. Eyore was er helaas niet, daar is dochter fan van. Wel teigetje, en daar kwamen we net op het juiste moment voorbij toen de rij nog kort was.
Stitch of Pooh wilde ze ook wel mee op de foto maar dat waren ellenlange rijen. Daar had ze zelf ook geen behoefte aan. Die wachttijd besteden we liever aan een attractie.

Wat mij inderdaad wel verbaasde is dat er veel volwassenen (zonder kinderen) in de rij staan voor die foto’s. Dacht ook dat dat vooral wat voor kinderen was. Maar ook volwassenen die dus uitgebreid alle dansjes bij de parade mee doen en dergelijke. (En dan heb ik dus twee collega’s met abo waarvan ik weet dat ze ook op de foto gaan met, maar toch verbaasde ik me over de aantallen ;) ).

Als je een abo hebt kun je overigens wel een bonnetje halen met een tijd er op wanneer je aan de beurt bent voor de foto. Je moet dan wel enigszins in de buurt blijven, maar toch een soort van virtuele wachtrij (en zij staan dus vooraan bij de lichtshow/droneshow). Zitten toch wel wat leuke voordelen aan (maar aan mij niet besteed hoor, leuk voor een keer, niet voor 6 weekenden per jaar)
pi_208246321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoon -O-.
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.

En verder moet je goed kijken wanneer je gaat. Rondom feestdagen is het erg druk, net als de weekenden in juni en september. Maar pak je een weekend eind november of januari dan valt het enorm mee, zowel qua prijs als qua wachttijden.

Ik raad je overigens Davy Crockett aan Kyara. Hotelkamers voor 5 personen zijn belachelijk duur, en anders heb je twee kamers nodig.

En ik vind het eten in Parijs ook mwah. Chez Remi was niet meer dan matig met daarbij belabberde bediening (maar de aankleding maakt een hoop goed), Silver spur was oké. Plaza gardens is qua eten ondermaats. Buffet van Downtown was prima maar erg beperkt (ook maar een klein restaurant). Alleen bij the Steakhouse in Disney Village hebben we een keer erg goed gegeten, die zou ik wel aanraden. Ontbijt was wel goed in zowel Newport Bay als Marvel. Maar wij gaan iig nooit meer bijbetalen voor halfpension.
pi_208247274
De langste wachtrij waar ik ooit in heb gestaan was in de Efteling bij Joris en de Draak, 45 minuten. En wij gaan altijd in vakanties, nooit op studiedagen etc. Of wij hebben altijd geluk, of het valt dus wel mee allemaal.

Vooral dat eerder naar binnen bespaart veel tijd, voor ons de grootste reden om in een Disneyhotel of Efteling hotel te slapen.

En rijen....
Vandaag vertrek ik met de Eurostar naar Londen, ik ben erg benieuwd. Terug vind ik wel even extra spannend want dinsdag wordt er gestaakt in Frankrijk en ik heb een overstap in Brussel, op een Thalys die volgens mij vanuit Frankrijk komt. Volgens Eurostar en Thalys is er niets aan de hand voor mij, maar ja, wie weet wijzigt dat nog. De trein later gaat niet, die is al geannuleerd.

Het worden intensieve dagen, bomvol meetings en jaja, borrels en lunches/diners.

B heeft net een knuffel in mijn koffer gestopt zodat ik aan hem kan denken O+
pi_208247454
De ervaringen in de restaurants zijn erg wisselend, merk ik.
Ik lees hier 2 x een goede ervaring bij Silver Spur steakhouse terwijl onze ervaring afgelopen zomer echt memorabel belabberd was. Het eten althans, de bediening was echt top. :P
Uiteindelijk was het eten bij een All you can eat restaurant prettiger/beter dan tafelbediening.
Vooral onze zoon vindt lopend buffet echt ideaal. :P
  zondag 5 maart 2023 @ 10:00:12 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208247550
Mijn ervaring met EuroDisney waar we heen gingen toen mijn zoon 4 jaar was, is ongeveer hetzelfde als onze ervaring in de Efteling met hem.

De enige plek waar hij het naar zijn zin had was het doolhof van Alice in Wonderland (in de Efteling was het het mini-doolhof).

En ik kan jullie verzekeren dat 3 dagen Alice in Wonderland wel wat veel van het goede is en de prijs niet echt waard.

Meer dan dat heb ik niet meegekregen. Hij vond het wel leuk, hoewel hij de Efteling nog altijd wel leuker vond omdat de volwassenen daar niet mee kunnen en hij echt de hele dag in dat doolhof rondliep in zijn eentje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_208247599
Wij zijn vorig jaar met zijn vijven in de meivakantie 3 nachten naar Davy Crockett geweest voor +/- 1600 euro. Voor dit jaar heb ik gekeken en zou het 1600 euro zijn voor 2 nachten. Dat vond ik echt te gortig, zeker gezien het feit dat eten in het park er ook nog bij komt enz. Van dat geld kan ik een heleboel andere leuke dingen doen met het gezin, dus dit jaar sowieso geen Disney voor ons.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:38:29 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208247835
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 02:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.

En verder moet je goed kijken wanneer je gaat. Rondom feestdagen is het erg druk, net als de weekenden in juni en september. Maar pak je een weekend eind november of januari dan valt het enorm mee, zowel qua prijs als qua wachttijden.

Ik raad je overigens Davy Crockett aan Kyara. Hotelkamers voor 5 personen zijn belachelijk duur, en anders heb je twee kamers nodig.

En ik vind het eten in Parijs ook mwah. Chez Remi was niet meer dan matig met daarbij belabberde bediening (maar de aankleding maakt een hoop goed), Silver spur was oké. Plaza gardens is qua eten ondermaats. Buffet van Downtown was prima maar erg beperkt (ook maar een klein restaurant). Alleen bij the Steakhouse in Disney Village hebben we een keer erg goed gegeten, die zou ik wel aanraden. Ontbijt was wel goed in zowel Newport Bay als Marvel. Maar wij gaan iig nooit meer bijbetalen voor halfpension.
Thanks! Ik kan me herinneren dat ik de site ook niet handig vond zoeken omdat je al direct voor een locatie moet kiezen.

Ik wilde al zo graag naar Disney toen het net geopend was maar mijn ouders vonden dat toen al belachelijk duur. Ben wel in Disneyworld geweest in Orlando maar eerlijk gezegd vond ik toen Universal een stuk leuker maar toen was ik ook 14/15 jaar.
pi_208248047
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn vorig jaar met zijn vijven in de meivakantie 3 nachten naar Davy Crockett geweest voor +/- 1600 euro. Voor dit jaar heb ik gekeken en zou het 1600 euro zijn voor 2 nachten. Dat vond ik echt te gortig, zeker gezien het feit dat eten in het park er ook nog bij komt enz. Van dat geld kan ik een heleboel andere leuke dingen doen met het gezin, dus dit jaar sowieso geen Disney voor ons.
Gigantische prijsstijging inderdaad. Wij wilden ook 3 nachten maar dat werd 2300 Euro per 4persoonskamer. Dat vonden we te gortig, helemaal omdat we 3 dagen denk ik wel genoeg vinden. Dus nu een hotel net buiten Disney als eerste nacht.

Ik zie trouwens dat Kerst en de zomervakantie nog een stuk duurder zijn.
pi_208248175
We betaalden van de zomer ruim ¤2100, Santa Fe.
3 nachten, 4 dagen, half pension (vouchers ontbijt/lunch -en/of diner).
2 volwassene en 2 kinderen.
pi_208248308
Wij zijn ook 1600 kwijt voor 3 dagen wel inclusief ontbijt en avondeten
  zondag 5 maart 2023 @ 11:35:20 #130
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_208248477
Oooh ik wil volgend jaar ook naar Disney O+

Heb er geld voor opzij gezet, hoop met 6000 wel een eindje te komen :')

Wil wel een goed aantal dagen/nachten en met de trein. Ik hoopte op een Pinkstervakantie maar helaas pindakaas :D

Dan maar in mei ofzo. En in eerste instantie wilde ik het marvel-hotel maar na de prijzen gezien te hebben gaan we voor sequoia lodge denk ik :7

Ik ben er al 4x geweest, vooral toen ik jonger was, maar ik vind het zoooo leuk. Sta ook op foto's met figuren en heb handtekeningen van ze verzameld hahahaha *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208248639
Ik zat vorig jaar met zoon voor 1200 euro 8 dagen midden in de zomervakantie in Londen, inclusief heen en terug trein én ov kosten voor die 9 dagen. Geen haar op mn hoofd om 1600 voor 2 of 3 dagen EuroDisney neer te leggen :X Zelfs niet als die prijs voor een week zou zijn.
Das ook de reden dat ik niet meer in Nederland in een huisje ga zitten. Kost me véél meer en dan heb je nog niks. Schrok me jaren geleden al de pleuris toen ik dat wilde boeken, wil de prijzen van nu niet eens weten.

Voor nu nog niks geboekt :+
If they say
pi_208248877
Dan heb je goed gezocht Mush. Een beetje hotel in Londen is ¤200 per nacht.

Ik ga de komende 2 nachten dus naar Londen en dat kost mijn werkgever inclusief trein, exclusief eten ¤900.

Alles is natuurlijk poepjeduur geworden. Onze Zweden trip komende zomer is ook een stukje duurder dan 2 jaar geleden.
pi_208248981
Wij zaten 3 dagen en 2 nachten in Londen vorige week. Incl ontbijt en de eurostar; 530 euro voor drie personen.
pi_208249186
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
¤200 voor een jas is ook anders dan ¤200 voor een concert kaartje bijv. :P
pi_208249288
Ik heb een limiet, rond de 100 euro per nacht en dan buiten het centrum, een appartement, met keuken al zal ik er nóóit koken :D maar mét vaatwasser omdat ik weiger om voor duur geld een ontbijt in het hotel te doen waarbij je op tijd moet zijn om aan te schuiven. En tijdens vakantie wil ik niet op de klok hoeven te kijken, krijg ik stress van.
Plus een trein voor de deur waarmee we zo overal zijn want ik ben een schijtbak in de auto :@

Maar als baas betaalt, boeit het niet @exode ;)

Best netjes, @lily Zeker voor de binnenstad.
If they say
  zondag 5 maart 2023 @ 12:39:30 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208249305
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
pi_208249456
Wat ook leuk is om te doen in Londen, rondom in een bus gaan zitten en kijken waar je uitkomt. Goedkoper dan zo'n toeristenbus en je ziet méér van Londen.

Al waren we de laatste keer wel in de bus de verkeerde kant opgestapt toen we terug moesten naar het station _O- Buitenwijk gezien, al heb ik geen idee wélke, maar je zit toch en de bus de goede kant op is dan ook weer zo gepakt :+
If they say
pi_208250070
@exode werkse en veel plezier in Londen :)
If they say
pi_208250271
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
Wij hadden van de zomer geboekt van di - vrijdag.
We waren 4 uur ‘s morgens vertrokken vanuit Zeeland en waren rond 9 uur daar.
Inchecken en bagage achtergelaten en dan krijg je al je entreekaarten.
Denk dat we rond 10 uur in het park stonden.
Je mag wel vanaf 15:00 uur pas op de kamer.

Vrijdag rond 19:00 weer richting Nederland weer vertrokken.

Had je deze al gezien?

Vicky in TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 16
  zondag 5 maart 2023 @ 13:50:08 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208250318
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
Dat is een prima vergelijking en ook gelijk mijn probleem, want ¤ 200 voor een jas vind ik geen probleem en ¤ 200 voor een concertkaartje wel.

¤ 200 voor een avondje uit eten zit er weer tussenin, er zijn best restaurants waarbij ik dat niet zo'n punt vind, voor een 6 gangen inclusief bijpassende wijnen, maar voor een gewoon avondje uit eten vind ik dat wel te duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208250448
quote:

Wij gaan een dag eerder op ons gemak al die kant op en slapen dichtbij Disney. Volgende ochtend minimale reistijd dus meteen de ochtend het park al in.
'S Nachts rijden doen wij niet (meer). Onze kinderen slapen dan niet en verloofde is nachtblind.
pi_208250562
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.
En ik betaalde 250 euro voor een VIP ticket voor Toto en dat vond ik waar voor mijn geld :P

Gelukkig mag iedereen lekker zelluf bepalen waar ze haar geld aan uitgeeft.
Zelf ga ik liever langer voor minder ergens heen en dan bij voorkeur Londen O+
If they say
pi_208251488
Wij pakken, als we zelf gaan, de eerste nacht een goedkoop hotel in de buurt. Soms is dat formule 1, maar we hebben ook een keer de eerste nacht in Davy Crocket gezeten omdat dat daadwerkelijk de goedkoopste optie was (met 5 personen). Wel via booking.com, niet via Disney zelf. En vorig jaar betaalde schoonvader en wilden ze niet wisselen van hotel, dus heeft schoonvader een volle dag extra betaald terwijl we pas om 16:00 uur aankwamen. Ik zelf vind dat zonde van de tijd én het geld. Mijn schoonfamilie (inclusief mijn man helaas) vertrekt het liefst op de vertrekdag ook al rond 12:00 uur, iets wat ik ook zonde vind. Maar mijn man reist ook het liefst overdag terwijl ik dat zonde van de dag vind, hebben we ook elke vliegreis weer discussies over. Ik vlieg het liefst om 6:00 uur 's ochtends heen en 20:00 uur terug, hij het liefst om 12:00 uur heen en 12:00 uur terug. Scheelt netto ruim een vakantiedag.
pi_208251855
quote:

Dag eerder rijden, hotel vlakbij. Laatste dag tot einde in het park blijven en daarna nog een nachtje in een hotel.
1x s ochtends vroeg heen gegaan. 1x s nachts naar huis.. doen we nooit meer.

@exode veel plezier!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208252076
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.
En ik betaalde 250 euro voor een VIP ticket voor Toto en dat vond ik waar voor mijn geld :P

Gelukkig mag iedereen lekker zelluf bepalen waar ze haar geld aan uitgeeft.
Zelf ga ik liever langer voor minder ergens heen en dan bij voorkeur Londen O+
Wat waard is voor je geld, is sowieso voor iedereen anders.
Dat is de discussie ook niet. Ik moet er niet aan denken naar Toto te gaan. :P Smaken verschillen, ook in vakantie bestemmingen.
pi_208252195
Groetjes uit de Efteling :W
pi_208252913
Het is toch ook voor iedereen anders joh. Wat je leuk vindt, of belangrijk genoeg om je geld aan uit te geven.
Ik geef weer liever 200 euro aan een concertkaartje uit dan aan een jas. Ik koop een jas voor een tientje bij Vinted en ga met mijn dochter naar lady Gaga voor veel meer.

Dat kan ook geen discussie zijn.

Juist leuk, dat iedereen anders is.
pi_208253198
Toen wij naar Disney gingen hebben we dat gecombineerd met Parijs. We zijn eerst een paar dagen naar Parijs gegaan en vanuit Parijs al op tijd met de trein naar Disney.
De laatste dag hebben we volgens mij rond 19.00 de trein vanuit Disney terug genomen.

Ik geeft ook liever geld uit aan ervaringen (vakanties, dagjes weg en dergelijke) dan aan spullen. Daarom is de overweging om evt te verhuizen naar een iets groter of vrijer huis gestrand omdat we beiden liever een lagere hypotheek hebben die we hopelijk over 10-15 jaar hebben afbetaald, zodat we veel leuke dingen kunnen doen, dan dat we nu de hypotheek gaan ophogen (wat makkelijk zou kunnen als we zouden willen)
pi_208253623
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis. :(
pi_208253780
Jemig @exode dat is balen. :(
pi_208254096
Wat klote zeg!
pi_208254194
Ooooh, wat kut @exode :(
Enige 'mazzel' is dat je er nú achter komt en niet pas als je daar al bent. Maar het blijft gewoon kut.
If they say
pi_208254464
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis. :(
oh wat klote!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 5 maart 2023 @ 17:44:53 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208254727
quote:
:{
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 5 maart 2023 @ 17:52:08 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208254861
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:44 schreef hilliebillie het volgende:
Toen wij naar Disney gingen hebben we dat gecombineerd met Parijs. We zijn eerst een paar dagen naar Parijs gegaan en vanuit Parijs al op tijd met de trein naar Disney.
De laatste dag hebben we volgens mij rond 19.00 de trein vanuit Disney terug genomen.

Ik geeft ook liever geld uit aan ervaringen (vakanties, dagjes weg en dergelijke) dan aan spullen. Daarom is de overweging om evt te verhuizen naar een iets groter of vrijer huis gestrand omdat we beiden liever een lagere hypotheek hebben die we hopelijk over 10-15 jaar hebben afbetaald, zodat we veel leuke dingen kunnen doen, dan dat we nu de hypotheek gaan ophogen (wat makkelijk zou kunnen als we zouden willen)
Wij hebben graag dagelijks de luxe van dat grotere huis met tuin, kost wat maar die hypotheek van bijna ¤ 1.800 per maand vind ik dan weer geen probleem (aflossing + rente).

Het heeft overigens wel tot gevolg dat ik nu helemaal niet meer in een huisje in Drenthe wil zitten.
Nou was dat al niet primair mijn keuze, maar N vindt dat leuk, en er is een zwembad en speeltuin, dus Soneal vindt dat ook leuk, maar los van het gegeven dat we daar de afgelopen 2 jaar geen geld voor hadden wegens de bouw van het huis en dit jaar niet omdat ik voor een godsvermogen aan operaties heb, heb ik ook helemaal geen zin meer in een huisje dat eigenlijk aan alle kanten minder is dan ons eigen huis, want waar het in het verleden nog de winst van vrijstaand op onze tussenwoningen en later onze tweekapper was, is die winst ook weg, dus wat moet ik dan nog in een huisje dat geen voordelen heeft ten opzichte van ons eigen huis?

Qua andere omgeving heb ik het daar ook wel gezien want we zaten altijd in hetzelfde park, en meestal zelfs in hetzelfde huisje :D

Plus dat ik sowieso een luxe-paardje ben, dus ik hou van hotels :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208255086
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh, wat kut @:exode :(
Enige 'mazzel' is dat je er nú achter komt en niet pas als je daar al bent. Maar het blijft gewoon kut.
Ja....ik zag de afgelopen dagen de ene na de andere trein op cancelled gaan. Dus ik was al bang dat het zou gebeuren.
Mijn trein was nog 1 van de weinige die doorging. Woensdag ook alles al geannuleerd.
pi_208255166
Van zo'n hoge hypotheek zou ik dan weer slapeloze nachten hebben.
  zondag 5 maart 2023 @ 18:19:51 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208255338
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:08 schreef exode het volgende:
Van zo'n hoge hypotheek zou ik dan weer slapeloze nachten hebben.
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.

En mezelf kennende hebben we de hypotheek wel eerder afgelost :')
En vergeet niet: we hebben geen energienota (die hebben we wel, maar die is negatief).
Nou zullen we die over een paar jaar waarschijnlijk wel hebben, maar dan zal hij nog steeds laag zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208255460
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.

En mezelf kennende hebben we de hypotheek wel eerder afgelost :')
En vergeet niet: we hebben geen energienota (die hebben we wel, maar die is negatief).
Nou zullen we die over een paar jaar waarschijnlijk wel hebben, maar dan zal hij nog steeds laag zijn.
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huis ;)
  zondag 5 maart 2023 @ 18:31:03 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208255486
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:28 schreef exode het volgende:

[..]
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huis ;)
En dat is ook rente plus volledige aflossing?
Want die vergelijking gaat daardoor nogal eens een beetje scheef, bij ons is het gros aflossing, de rente is maar zo'n ¤ 640,45 deze maand (dat wordt iedere maand minder minder), de rest is aflossing, dus dat zie ik meer als "sparen in stenen".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208255749
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat is ook rente plus volledige aflossing?
Want die vergelijking gaat daardoor nogal eens een beetje scheef, bij ons is het gros aflossing, de rente is maar zo'n ¤ 640,45 deze maand (dat wordt iedere maand minder minder), de rest is aflossing, dus dat zie ik meer als "sparen in stenen".
Yes. We hebben recent (net voor de rentestijgingen) onze hypotheekdelen omgezet. We betalen afgerond ¤900 per maand, 2042 afgelost.

Dit huis kopen was echt wel een bewuste keuze. Volgens mij hier eens geschreven. Wij hebben 7 jaar geleden de keuze gemaakt onze vaste lasten waar mogelijk te verlagen. Dus daar waar het kan doen we dat. Onze variabele uitgaven zijn wel hoog. (Verloofde heeft net weer een lading Lego besteld)
pi_208256641
Ik had laatst een gesprek met 2 collega’s. Eentje huurt via woningbouw (in haar eentje) en was aan het vertellen hoeveel ze spaarde. Ze kon zich niet voorstellen dat de andere collega met partner niet zoveel kon sparen en dat dat best slecht was.
Daar bracht ik even tactisch in dat collega 2 wel aan volledige aflossing van haar hypotheek doet en dat je dat prima als spaargeld mee kunt rekenen.
Dag van collega 2 was helemaal gemaakt :7
pi_208256657
quote:
Oh wat waardeloos zeg :*
pi_208256770
Toen ik de massagepraktijk nog had, werkte ik weken van 60 uur en was amper thuis. Ik was vooral bezig met geld binnenharken. Ik gaf ook cursussen aan beginnende masseurs, wat ze op ondernemersgebied moesten doen. Dat heb ik een keer samen met een andere trainer gedaan en die opende mijn ogen.
Ze vroeg me waarom ik toch steeds meer wilde verdienen, waarom ik niet keek naar uitgaven. Je vaste lasten verlagen, geeft zoveel vrijheid. Dat gesprek duurde vrij lang, daar zal ik jullie niet mee vermoeien.

Nou dat dus.

En ik ben mij er enorm van bewust dat wij een enorme luxe hebben dat het kan. Dat we genoeg verdienen en een ander huis konden kopen en ander lasten kunnen verlagen.
Het heeft ons heel veel vrijheid gegeven, vooral mentaal.
pi_208258599
@exode wat balen dat je reisje niet door kan gaan!

@Leandra ik snap ook zeker dat je graag een ruim huis hebt! Zeker met zelf bouwen zoals jullie dit gedaan hebben en je dus alles precies zo kunt maken als dat je zelf wilt! Het is niet voor niks dat we het wel overwogen hebben. Maa uiteindelijk dus de keuze gemaakt dat we toch echt wel prima zitten.

Onze hypotheek is een fractie van wat jullie betalen, maar eerlijk is eerlijk, niet met volledige aflossing er bij. Dit konden we niet betalen in de tijd dat we de hypotheek als starters afsloten.
Vanaf dat we redelijk wat spaargeld hadden hebben we eerst de hele woning verbouwd (alleen de badkamer moet nog een keer, maar dat was het nieuwste van de woning destijds). En toen zijn we extra gaan aflossen, eerst eenmalig van ons spaargeld dat we ‘over’ hadden. En nu sparen we bewust voor de aflossing en lossen 2x per jaar een bedrag af. Ik meen dat we het aflossingsvrije deel dan over Max 5 jaar hebben afgelost. En dan kijken we dan wel verder of we de rest ook nog versneld aflossen.

Voordeel hier mee is wel dat mocht er een financiële tegenvaller komen, dat we niet vast zitten aan het bedrag dat we voor de aflossing gebruiken, maar dat we het aflossen dus zouden kunnen pauzeren.

En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. En zo lang de keuzes berekenend gemaakt zijn en naar ieders mogelijkheid en tevredenheid is het goed hè!

(Overigens sluit ik ook niet uit dat we ooit wel nog groter of vrijer gaan wonen, maar dan moeten we wel echt het perfecte plaatje tegen gaan komen willen we het overwegen, aangezien we dan dus hogere lasten gaan krijgen)
  zondag 5 maart 2023 @ 22:14:07 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208259066
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:47 schreef LeSage het volgende:
Ik had laatst een gesprek met 2 collega’s. Eentje huurt via woningbouw (in haar eentje) en was aan het vertellen hoeveel ze spaarde. Ze kon zich niet voorstellen dat de andere collega met partner niet zoveel kon sparen en dat dat best slecht was.
Daar bracht ik even tactisch in dat collega 2 wel aan volledige aflossing van haar hypotheek doet en dat je dat prima als spaargeld mee kunt rekenen.
Dag van collega 2 was helemaal gemaakt :7
Daarom maak ik me ook niet zo druk om de hoogte van de hypotheek; ik zie de maandelijkse aflossing als sparen in stenen, zonder dat ik er belasting over hoef te betalen als er meer dan een ton overwaarde is.
En als er een situatie ontstaat dat we het op een of andere manier niet meer kunnen betalen, dan verkopen we het huis gewoon en gaan we kleiner wonen, het is zoals het is.
Met een hypotheek die tussen de 50% en 60% van de woningwaarde zit is dat ook niet zo'n punt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261755
Er zijn vandaag 6 voegen mannen aanwezig, ze willen voor de sneeuw klaar zijn denk ik.
De buurman was zaterdag nog op de koffie geweest, die vertelde dat ze deze week toch nog terugkomen met allerlei uithak apparatuur omdat ze 2 deuren verderop alsnog de schoorsteen opnieuw willen laten voegen.....
Die betalen nu het dubbele van wat wij voor de schoorsteen betalen omdat ze dat extra in moeten plannen etc.

Het is een hoop gedoe geweest en nog, maar de voeg mannen zelf zijn wel echt toppers zeg, die knallen gewoon door van 8 tot 4. En het ziet er mooi uit O+
De steiger aan de zijkant van het huis gaat vandaag al weg dus we kunnen weer normaal door de brandgang.
Als alle steigers weg zijn de schade aan de tuinen maar eens bekijken. Er zijn een hoop planten gesneuveld denk ik. Oh en een stuk regenpijp maar die zij vervangen zij.

EN DAN IS DE ELLENLANGE LIJST VAN DE BOUWKUNDIGE KEURING KLAAR, FINITO, AFGEROND, VERLEDEN TIJD.
  maandag 6 maart 2023 @ 08:54:48 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261782
Plus dat een huis ook weer zoveel mooier oogt met nieuwe voegen, zeker als dat knipvoegen zijn zoals past bij een huis uit die tijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261813
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:54 schreef Leandra het volgende:
Plus dat een huis ook weer zoveel mooier oogt met nieuwe voegen, zeker als dat knipvoegen zijn zoals past bij een huis uit die tijd.
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.
De schilder zei het vorig jaar ook al en zwager die aannemer was ook, gewoon opnieuw bekleden, isoleren en kozijnen.

Het verschil is wel echt heel bizar nu, ik had het niet zo extreem verwacht.
  maandag 6 maart 2023 @ 08:59:16 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208261820
Wat fijn dat het nu echt bijna opzit Exode! En zal inderdaad wel een flink verschil maken. Ben benieuwd naar de voor en nafoto.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:00:23 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261830
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:58 schreef exode het volgende:

[..]
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.
De schilder zei het vorig jaar ook al en zwager die aannemer was ook, gewoon opnieuw bekleden, isoleren en kozijnen.

Het verschil is wel echt heel bizar nu, ik had het niet zo extreem verwacht.
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...
Dat zijn van die dingen die je alleen maar leert zien door er mee bezig te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261837
Ik wilde net hier komen vragen hoe het ging met de voegen Exode. Goed nieuws. Heerlijk dat het straks allemaal gedaan is. Hard gewerkt!

Hier heel weekend geschilderd. Twee heel blije dames. Komende dagen nog eea afmaken, dingen ophangen en zo. Zo blij voor ze dat het helemaal naar hun zin is O+
Na jarenlang (gemeubileerd) huren, met de meest mooie kamers maar toch nooit hun eigen keuze, hebben ze het nu precies zoals ze het zelf graag willen O+
Met een meidenkwartet
pi_208261842
Ik vind die mannen wel echt hilarisch hoor, ik hou van die mannenhumor. Ook naar ons, wat een lol ze hebben.
'Mevrouw, kan jij Dirkie wat tips geven, hij gaat elke avond stappen, maar geen vrouw blijft aan hem plakken.'
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...
Dat zijn van die dingen die je alleen maar leert zien door er mee bezig te zijn.
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:12:12 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261943
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef exode het volgende:
Ik vind die mannen wel echt hilarisch hoor, ik hou van die mannenhumor. Ook naar ons, wat een lol ze hebben.
'Mevrouw, kan jij Dirkie wat tips geven, hij gaat elke avond stappen, maar geen vrouw blijft aan hem plakken.'
[..]
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261949
Oh wat leuk Cathmar, dat klinkt heel fijn voor ze.

Tink, hoe gaat het bij jou? Wat aan het opknappen?
pi_208261982
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.

Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:18:34 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262018
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:16 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.

Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
Ja, de buren van mijn ex-zwager deden ook niet mee, dus je ziet het verschil ook goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 maart 2023 @ 09:27:41 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_208262136
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat _O-

Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest :+

Maar stiekem vind ik die patina best mooi.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:30:01 #179
5428 crew  miss_sly
pi_208262158
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik wilde net hier komen vragen hoe het ging met de voegen Exode. Goed nieuws. Heerlijk dat het straks allemaal gedaan is. Hard gewerkt!

Hier heel weekend geschilderd. Twee heel blije dames. Komende dagen nog eea afmaken, dingen ophangen en zo. Zo blij voor ze dat het helemaal naar hun zin is O+
Na jarenlang (gemeubileerd) huren, met de meest mooie kamers maar toch nooit hun eigen keuze, hebben ze het nu precies zoals ze het zelf graag willen O+
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?

Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208262160
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat _O-

Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest :+

Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.

Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
pi_208262196
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?

Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij O+
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Met een meidenkwartet
pi_208262204
Ons huis valt sowieso op, want nieuw dak en zonnepanelen. De buurvrouw vroeg ook grappend of we ons wilden afsplitsen van de rest.
Maar ja, de gedachtes en voors en tegens van het dak heb ik hier al gedeeld.

Woensdag moeten we de mannen van de voegen betalen en daarna gaat het geld naar andere dingen dan in deze oude dame. Zoals Disney >:)
  maandag 6 maart 2023 @ 09:35:30 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262217
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:

Het scheelt al als het een hoekwoning of tweekapper is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:36:50 #184
5428 crew  miss_sly
pi_208262232
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Ik heb het dus helemaal gemist :o Voelt het lekker, jullie huis

Leuk is dat, he, dat ze nu zelf mee kunnen helpen. Onze dochter heeft het grootste gedeelte van het schilderwerk vorige week zelf gedaan.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:37:47 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262246
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.

Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg :{
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208262272
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.

Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:

Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
pi_208262281
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg :{
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro..... :o
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:42:30 #188
5428 crew  miss_sly
pi_208262299
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:39 schreef exode het volgende:
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.

Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:

Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
pi_208262340
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.

Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Met een meidenkwartet
pi_208262541
Wat leuk om te lezen Miss_sly en Cathmar, dat ze het zo bedacht hebben.

B wil de kleuren wel hetzelfde houden zegt ie, zijn gordijnen en 1 muur zijn petrol, zijn bed is hout en de rest is gewoon wit. Het is een kleine kamer, met een inbouwkast. Dus er zijn wel wat uitdagingen. Hij twijfelt of hij een bureau wil en hij is erg uitgesproken dat een bankje of zo wil. Maar hoe en wat weet ie niet. Hij heeft ook een shitload aan Hotwheels en racebanen in zijn kamer en daar speelt ie ook echt mee. Daar moet wel plek voor over blijven.

1 geluk, wat hij bedenkt, kan verloofde uitvoeren, die heeft 2 rechterhanden en anders schoonvader maar dan duurt het wat langer....
  maandag 6 maart 2023 @ 10:17:32 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262603
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:40 schreef exode het volgende:

[..]
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro..... :o
Boh... boel geld :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 10:49:47 #192
5428 crew  miss_sly
pi_208262872
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:46 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.

Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Hier ook zachte kleurtjes: beige en heel zachtroze. Witte meubels met wat hout. Alleen nog de petrolkleurige gordijnen. Die wil ik best nog veranderen, maar dat moet nog even wachten.
pi_208263840
Nou jaaaaaa...
Ik net de tandarts bellen, heb de afspraak niet goed in de agenda gezet volgens mij.
Ik stond in de wachtrij, nog 3... nog 2... nog 1.... en er wordt opgehangen (12.00u), ik probeer terug te bellen en krijg het antwoordapparaat. Ze hebben pauze... :')
Zou dat ding op een tijdklok staan... vanmiddag maar nieuwe poging doen *) .
Gelukkig bel ik niet met kiespijn ofzo... :+

Buren gaan de woonkamer/keuken opknappen. Huis wordt leeggehaald, ik vermoed dat het de komende dagen herrie gaat worden... -O- kijk er niet bepaald naar uit.

Tienerkamers: de ene heeft 2 witte en 2 turquoise muren, ze wil nog een keer andere gordijnen, maar daar zijn we nog niet actief mee bezig geweest. De huidige passen wel, maar hebben teveel roze naar haar smaak ;).
De andere kamer 2 witte en 2 gele muren, met zwart-witte gordijnen.

Beide een wit bed, wit bureau, witte kast en witte boekenkast.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:31:33 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_208263927
Kinderkameropsom? _O-

Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto's :Y) scheelt een hoop leestijd.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 13:18:14 #195
5428 crew  miss_sly
pi_208264447
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
Kinderkameropsom? _O-

Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto's :Y) scheelt een hoop leestijd.
Hopelijk einde van de week. We wachten nog op een bureau en een kaptafel :D
  maandag 6 maart 2023 @ 13:23:38 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208264516
@exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.

En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D

Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 maart 2023 @ 13:30:17 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208264609
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tink89 het volgende:
@:exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.

En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D

Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
Een knipvoeg past ook niet bij een jaren 70 huis maar kan bepaalde jaren 20 (en eerder) huizen helemaal afmaken, en grappig genoeg gaat dat vaak al niet meer op voor de huizen vanaf de jaren 30.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 maart 2023 @ 13:32:40 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_208264636
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis :P
Zo is er voor iedereen wat wils ;)
disclaimer
pi_208264759
Ik vind de buitenkant dus ook erg belangrijk, bij onze zoektocht 7 jaar geleden viel daardoor 99% van de huizen af.

Knipvoeg of snijvoeg is zoals de oudere huizen vroeger werden gevoegd. Ik vind het erbij horen, wat je wel steeds meer ziet, is dat oudere huizen aan de buitenkant gestuct worden. 1 gladde buitenmuur. Dat knipvoeg gedoe is nogal arbeidsintensief en het feit dat wij 6 jaar hebben gezocht naar een bedrijf en dit bedrijf ons dus ook 1,5 jaar heeft laten wachten zegt wel genoeg over hoe schaars het wordt.

Wat fijn Tink en lekker dat je nog even extra vrij bent voor je nieuwe baan.

De annulering van Londen is schijnbaar een ding, want Eurostar heeft dus een deel geannuleerd waardoor Thalys niet meewerkt en het hotel al helemaal niet. Kortom mijn werkgever krijgt geen geld terug.
pi_208265742
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef SQ het volgende:
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis :P
Zo is er voor iedereen wat wils ;)
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hut :'(
  maandag 6 maart 2023 @ 15:21:58 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_208265787
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hut :'(
Jaren 70 hutten zijn ook nog wel tochtig vaak. :D
disclaimer
pi_208265789
Ik vind overigens een hele rits aan nieuwbouwwoningen ook gewoon mooi. Hier verderop is een wijk die 5 jaar oud is en echt wel in mooie stijl is opgebouwd. Past wel echt bij de oude wijk, die waren echter wel echt heeeel erg duur. Ver boven wat wij willen betalen.

Er is al jaren sprake van een nieuwe wijk aan de rand van het dorp, 100 huizen. Zodra de gemeente dat eindelijk eens rond heeft, kijken we wel naar de bouw hoor. Als die ook zo mooi worden, denken we er misschien over na. Of helemaal niet. ;)
  maandag 6 maart 2023 @ 15:50:01 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_208266214
Oh ja, op zich niks mis met nieuwbouw natuurlijk. Zeker als het kleinschalige projectjes zijn, zo'n vinexwijk loop ik weer niet zo warm voor. Dan zijn het alleen maar huizen huizen huizen en niks anders, te saai voor mij.
Er zitten alleen altijd van die deprimerend kleine plaatsjes bij (zo klein dat het de naam "tuin" niet eens mag dragen).
disclaimer
pi_208266249
Knipvoeg gegoogled, wij hebben die ook in ons huis, zie ik nu.

#woordvandedag
  maandag 6 maart 2023 @ 15:53:17 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_208266269
ik denk dat wij op bepaalde stukjes ook knipvoeg hebben, maar ons huis is een beetje een ratjetoe van bouwstijlen.

Ik heb stukjes 1926, stukjes 1958, stukjes 1970 en stukjes 2019 :')
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:54:34 #206
5428 crew  miss_sly
pi_208266290
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Oh ja, op zich niks mis met nieuwbouw natuurlijk. Zeker als het kleinschalige projectjes zijn, zo'n vinexwijk loop ik weer niet zo warm voor. Dan zijn het alleen maar huizen huizen huizen en niks anders, te saai voor mij.
Er zitten alleen altijd van die deprimerend kleine plaatsjes bij (zo klein dat het de naam "tuin" niet eens mag dragen).
Wat dat betreft hebben wij hier echt geluk met ons nieuwbouwwijkje. Het is niet groot, mooie bouw, aantal verschillende types en modellen, en best behoorlijke tuinen.

Maar ook hier wordt de bouw steeds krapper op elkaar met kleinere percelen en meer van hetzelfde, helaas.
pi_208266451
Nou, ze zijn dus bijna klaar *O*

pi_208266722
Ik weet nooit of ik ons 13 jaar oude huis nou mooi vind of niet :D Het was een kleinschalig project, in een jaren-20-wijk en ze hebben geprobeerd de stijl wat aan te passen. In de praktijk betekent dat gele bakstenen en een rood (nep) mansardedak. Ik neig ernaar het wel karakteristiek te vinden maar er zullen vast ook een hoop mensen zijn die het foeilelijk vinden. Ons vorige huis was een mooie jaren-30-woning maar ik ben inmiddels echt wel om qua comfort voor uiterlijk :Y Wat een verschil is dat.
  maandag 6 maart 2023 @ 16:46:11 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208267006
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:06 schreef exode het volgende:
Nou, ze zijn dus bijna klaar *O*

[ afbeelding ]
jullie kant is zeker links, met die gordijntjes. ;) ;)
in de haak.
pi_208267047
Ik verkies ook comfort. Hiervoor in een historisch pand gewoond, als huurder. De luxe van een rechte vloer O+
Een beetje scheef ok maar ik voelde de bolling als ik erover liep :D
Wij wonen in een zielloos jaren 90 huis in een zielloze wijk. De buitenkant is meh. Indeling, ligging en comfort dikke prima.
Scheelt ook wel dat de oudere huizen die ik mooi vind (belle epoque) ruim buiten budget zijn.
Ik heb alleen nog altijd moeite met de kleine huizen en nog kleinere tuinen. Dan komt er toch wat heimwee naar boven.
  maandag 6 maart 2023 @ 16:59:21 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208267169
Ik vind ons huidige huis qua looks echt vreselijk. Het is uit 1996. Een rijtje van 5 en relatief vrijstaand, niet straatje op straatje op straatje.
En het allerallerliefst woonde ik in een oud huis. Ik denk nog steeds met weemoed aan mijn hofje uit 1600 en daar had ik achteraf bezien harder voor moeten proberen daar te blijven toen mijn relatie uit ging. Daarna echter een jaren '30 woning, in Gouda met alle palen en scheuren ellende die daar bij hoort en dan is zo'n relatief nieuw huis met betonnen vloeren en rechte wanden echt wel heel fijn. Enige waar ik echt van baal zijn die aluminiumkozijnen... die verf je minder snel 'even'...
pi_208267245
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:46 schreef trui het volgende:

[..]
jullie kant is zeker links, met die gordijntjes. ;) ;)
Uiteraard :)

Beide huizen zijn niet van ons, links is de andere hoek van onze 4 op een rij.

Het is nu een tyfusbende voor, echt een soort bouwplaats. Als alles is opgeruimd en de markies weer hangt zal ik eens een 'sfeer'foto maken.
pi_208267322
Ons huis is echt een plaatje.
Vrijstaand. Met uitbouwen en erkers. Glas in lood bovenramen en markiezen rondom beneden. Tuin rondom en kinderkopjes oprit. Uit 1932.

Maar ja, isoleren is een uitdaging.
pi_208267329
Rationeel was onze keuze ook niet toen we dit huis 6 jaar geleden kochten. We waren gewoon verliefd op basis van 1 foto van de makelaar op Facebook. Gelukkig hadden we een aankoopmakelaar anders hadden we veeeeeel te veeeeel geboden.

Het enige rationele was dat het aan onze maximaal aankoopprijs eis voldeed.

Het is scheef, het kost een shitload aan geld, het is klein, maar we zijn zo mogelijk nog verliefder. Ik word zo blij als ik onze wijk binnen kom rijden. Zo langs de buitenhuizen aan de Vecht, langs vooral veel bomen en ander groen. En dan onze straat, vol oude, schots en scheef gebouwde huizen.
En ons huisje, onze oude dame, het voelt zo lekker en zo knus en zo ons thuis.

Grappige is dat wij dus nog steeds Funda links krijgen van schoonfamilie. Die vinden echt dat we te klein wonen, maar 2 keer raden waar ze altijd graag rondhangen.
pi_208267372
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:13 schreef exode het volgende:
Grappige is dat wij dus nog steeds Funda links krijgen van schoonfamilie. Die vinden echt dat we te klein wonen.
:o _O-
pi_208267385
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:16 schreef lily het volgende:

[..]
:o _O-
Ja.....het zijn redelijk aparte mensen, laten we het daar maar op houden.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 17:18:19 #217
382129 crew  Donna
pi_208267394
_O-
  maandag 6 maart 2023 @ 17:28:35 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208267503
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:12 schreef lily het volgende:
Ons huis is echt een plaatje.
Vrijstaand. Met uitbouwen en erkers. Glas in lood bovenramen en markiezen rondom beneden. Tuin rondom en kinderkopjes oprit. Uit 1932.

Maar ja, isoleren is een uitdaging.
O+
pi_208267672
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet nooit of ik ons 13 jaar oude huis nou mooi vind of niet :D Het was een kleinschalig project, in een jaren-20-wijk en ze hebben geprobeerd de stijl wat aan te passen. In de praktijk betekent dat gele bakstenen en een rood (nep) mansardedak. Ik neig ernaar het wel karakteristiek te vinden maar er zullen vast ook een hoop mensen zijn die het foeilelijk vinden. Ons vorige huis was een mooie jaren-30-woning maar ik ben inmiddels echt wel om qua comfort voor uiterlijk :Y Wat een verschil is dat.
Ik weet opeens niet meer welk huis nu welk is, maar als ik het goeie in mijn hoofd heb, ben ik denk ik een hoop mensen :@
pi_208267823
Wij hebben een lelijk huis. Met zo’n soort wit gestucte voorkant en de bovenste verdieping een opbouw van platen van dat witte soort plastic spul. Ziet er niet uit. Maar van binnen heel erg praktisch met alles recht en erg ruime kamers. Daar kan zo’n mooie oude tussenwoning niet tegenop. Het is alleen erg donker binnen doordat we maar 1 raam hebben aan de voorkant, want we hebben de berging ook aan de voorkant zitten (en geen achterom. Dat gaat ook nog een dingetje worden, het past nu al niet in de berging…)
pi_208267920
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef exode het volgende:
Ik vind de buitenkant dus ook erg belangrijk, bij onze zoektocht 7 jaar geleden viel daardoor 99% van de huizen af.

Knipvoeg of snijvoeg is zoals de oudere huizen vroeger werden gevoegd. Ik vind het erbij horen, wat je wel steeds meer ziet, is dat oudere huizen aan de buitenkant gestuct worden. 1 gladde buitenmuur. Dat knipvoeg gedoe is nogal arbeidsintensief en het feit dat wij 6 jaar hebben gezocht naar een bedrijf en dit bedrijf ons dus ook 1,5 jaar heeft laten wachten zegt wel genoeg over hoe schaars het wordt.

Wat fijn Tink en lekker dat je nog even extra vrij bent voor je nieuwe baan.

De annulering van Londen is schijnbaar een ding, want Eurostar heeft dus een deel geannuleerd waardoor Thalys niet meewerkt en het hotel al helemaal niet. Kortom mijn werkgever krijgt geen geld terug.
Wat weird. Had je het geannuleerde gedeelte dan maar moeten lopen of zo :?

Zoon wil naar Londen, maar ik weet niet. Vorig jaar staakte er ook iets van het ov en er wordt daar veel gestaakt de laatste tijd.
Daarbij is dochter begin juni uitgerekend en weet ik niet of ik in augustus dan wel heulemaal in Londen wil zitten :+
Vooralsnog niks geboekt. Heb wel wat spaargeld, dus financieel komt dat wel goed.

En ons huis. Ik heb altijd geroepen dat ik never nooit in zo'n lelijke blokkendoos wilde wonen. En nu woon ik er alsnog :') Maar de wijk is fijn, ligt centraal, redelijk ruim én ik heb geen buren pal voor mn ramen. Het ligt ook nog es bij 3 parken in de buurt dus ik wil niet weg. Maar het huis is en blijft lelijk :P
If they say
  maandag 6 maart 2023 @ 18:14:58 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208267974
quote:
Je probeert te vaak dezelfde post achter elkaar te liken en ont-liken. Dit kan een zware belasting leveren op de servers. Soms kan het even duren voordat je like zichtbaar wordt. Heb iets meer geduld en probeer zorgvuldig met de like-knoppen om te gaan alsjeblieft? Alvast bedankt!
Sorry hoor.
pi_208268156
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Sorry hoor.
Oh, jij krijgt nog een melding. Bij mij duurt het tig voor het duimpje het doet waardoor ie aan, uit, aan gaat :')
If they say
  maandag 6 maart 2023 @ 18:40:36 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208268264
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh, jij krijgt nog een melding. Bij mij duurt het tig voor het duimpje het doet waardoor ie aan, uit, aan gaat :')
Ja, daarom kreeg ik de melding ook
pi_208268303
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, daarom kreeg ik de melding ook
Zo, deze ging wel in 1x goed :P
If they say
pi_208268378
Jaren 70 huis waar ik inmiddels wel aan gewend ben (en ook wel naar m'n smaak heb aangepast), maar toen het te koop stond had ik er eigenlijk niet eens willen gaan kijken _O-
Wel zeer natuurlijke ventilatie, ondanks al diverse aanpassingen. En vanalles wat net niet past of klunzig is uitgevoerd (zelfbouw van de vorige eigenaar).
Het enige jammere eigenlijk zijn de buren :P :@ Anders woonde ik hier echt nog wel lang.
pi_208268594
Mooi is ons huis niet, lelijk ook niet. Beetje standaard 13 in een dozijn huis. Staan aan deze kant van het dorp veel van het zelfde type huizen. Allemaal voormalig woningbouw huizen.
pi_208268680
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Sorry hoor.
Herkenbaar...
pi_208268693
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet opeens niet meer welk huis nu welk is, maar als ik het goeie in mijn hoofd heb, ben ik denk ik een hoop mensen :@
Er staat in onze straat maar een type recente bouw. Volgens mij waren we al eens tot de conclusie gekomen dat je het niets vindt :D
pi_208268798
Wij wonen in een blokkendoos. Aan de buitenkant niet mooi of bijzonder, van binnen heel ruim en fijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208269557
Als het huis van de overburen maar mooi is, daar kijk ik immers tegenaan.
pi_208269628
Ik kijk vooral tegen een wit bestelbusje aan omdat de eigenaar een soort obsessie heeft om voor onze deur te parkeren. Hij staat zelfs op streetview :')
pi_208269720
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kijk vooral tegen een wit bestelbusje aan omdat de eigenaren een soort obsessie heeft om voor onze deur te parkeren. Hij staat zelfs op streetview :')
Onze straat is zo smal dat er niet geparkeerd kan worden. Ideaal, wat dat betreft.
pi_208270108
Jaren 70 hut hier. Wel een redelijk perceel wel een krappe straat. Maar op zich wel een ruim opgezette wijk
pi_208270153
We wonen op een t-kruising. Dus geen overburen en er mag niet geparkeerd worden voor ons huis want drempel. En doordat de straat tegenover schuin loopt ook geen koplampen van auto's in de woonkamer. Heel af en toe rijdt er iemand te snel op de drempel en hoor je dat maar het is een rustige straat. Ideaal.
Ik zou mij ook ergeren aan geparkeerde busjes voor de deur :@
  maandag 6 maart 2023 @ 20:24:43 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_208270228
Ik woon ook op een T maar helaas wel aan een industrieterrein dus daar rijden de hele fucking dag vrachtwagens in en uit :P

Maar goed, dat wisten we toen we er aan begonnen dus ik klaag niet. En er is altijd iets te zien buiten O+
disclaimer
pi_208270230
Wij hebben alleen buren aan de achterkant. Er is wel een huis aan de overkant, maar niet voor onze deur. We hebben een speeltuintje, een fietspad en een groot grasveld voor de deur. Onze straat is geen doorgaande weg, alleen bestemmingsverkeer. Er gebeurd weinig, maar het is lekker rustig vergeleken met ons vorige huis. Toen woonde we aan een doorgaande drukke weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 20:27:10 #238
382129 crew  Donna
pi_208270256
Wij wonen buitenaf én doodlopend. O+
Geen buren die we kunnen zien. Bos aan de achterkant. Snelweg aan 1 kant (geen last van) en weiland met daarachter industrieterrein aan de voorkant.
Helaas geen speeltuintjes. Maar dat wisten we natuurlijk.
pi_208270274
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kijk vooral tegen een wit bestelbusje aan omdat de eigenaar een soort obsessie heeft om voor onze deur te parkeren. Hij staat zelfs op streetview :')
In ons vorige huis was er iemand met echt een grote bestelbus met heel grote aanhanger die hij bij ons voor de deur parkeerde. Dat vond ik in het weekend ook niet fijn. Dus op een geven moment zette ik onze 2e auto daar maar neer i.p.v. de oprit. Eigenlijk heel flauw maar echt niks kunnen zien vind ik ook niks.
  maandag 6 maart 2023 @ 20:31:07 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208270316
Ik woon in een doodlopend stukje. Diepe voortuin, dan stoep, wadi en brede straat. Zo fijn O+ en een oprit voor twee auto's. Ik houd ervan. Maar goed, om dat te kunnen betalen, gingen we wel in een dorpje in midden-Limburg wonen. Voor ons een heel fijne keuze, maar da's ongetwijfeld niet voor iedereen zo.
pi_208270401
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb beide O+

Zelf een schitterende tweekapper uit 1934, mét erker, origineel glas in lood, hoog dak met schattig zolderraampje.
En de overkant zijn soortgelijke huizen, maar dan groter :+
De schuinoverbuur is onze oude huisarts en die heeft een huis met 9 (!!) slaapkamers _O- hij woont er alleen met zijn vriendin tegenwoordig.

Rationeel gezien hadden we misschien beter voor meer geïsoleerd en minder klus moeten gaan, maar ik woon niet met mijn ratio, maar met mijn gevoel O+ en dit was liefde op het eerste gezicht (letterlijk, want ik stapte binnen in de hal met bordestrap, granito vloer en glas-in-lood en was verkocht). We kochten het diezelfde middag nog.
pi_208270423
Ik denk dat ik nu op de rustigste plek tot nu toe woon. Opgegroeid tussen een doorgaande weg en een snelweg, daarna aan een klein treinstation. Die goederentreinen 's nachts :X
Daarna weer aan een drukke weg dichtbij een luchthaven.
En nu dus een bloemkoolwijkje.
De balans tussen rust en toch binnen 10 minuten te voet in het centrum staan is precies goed voor ons.
pi_208270454
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:28 schreef F_r het volgende:

[..]
In ons vorige huis was er iemand met echt een grote bestelbus met heel grote aanhanger die hij bij ons voor de deur parkeerde. Dat vond ik in het weekend ook niet fijn. Dus op een geven moment zette ik onze 2e auto daar maar neer i.p.v. de oprit. Eigenlijk heel flauw maar echt niks kunnen zien vind ik ook niks.
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.
pi_208270480
Gisteren wel gelachen om diezelfde huisarts. Onze straat is éénrichting, maar daar wil men zich maar niet aan houden. Gisteren reed er een auto verkeerd in de straat, huisarts kwam even snel van zijn oprit af (ging uiteraard dus ook weg, maar gaf even extra snel gas) en liet die ander mooi het hele stuk in z’n achteruit terug rijden :D

Tis ook niet dat mensen het niet kunnen weten. Eerste 50 meter zijn nog 2 richtingen op, daar staat al een bord met ‘over 50 meter’ en dan na die 50 meter nog een bord. Maar ja, moet je echt zeker 1 bocht omrijden….
pi_208270527
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.
Die zit bij ons ook in de straat, een kdv. En dat is toch irritant met parkeren. Wij hebben al veel te weinig parkeerruimte en die mensen pleuren hun auto’s echt overal neer bij wegbrengen en ophalen. Inclusief de opritten van straatgenoten of gewoon even midden op ons smalle straatje 8)7
pi_208270580
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:43 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die zit bij ons ook in de straat, een kdv. En dat is toch irritant met parkeren. Wij hebben al veel te weinig parkeerruimte en die mensen pleuren hun auto’s echt overal neer bij wegbrengen en ophalen. Inclusief de opritten van straatgenoten of gewoon even midden op ons smalle straatje 8)7
Bij ons vooral die immense bakfietsen die al meters van te voren het opritje naar de stoep nemen en je bekant omver rijden.
pi_208270732
quote:

[..]
Hier paste die combinatie ook net niet lekker. Ik snap bel goed dat je daar niet de hele tijd tegen aan wil kijken.
pi_208270743
Parkeren is hier gezeik, maar 9 van de 10 x staan we voor onze eigen deur op de stoep. Bewoners parkeren onderling niet voor elkaars deur.

En we hebben huizen met opritten dichtbij en als het vol staat, mogen wij daar ook parkeren.

Busjes voor de deur vind ik wel rete irritant en ook gevaarlijk. Je hebt 0 overzicht meer.
pi_208270802
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Bij ons vooral die immense bakfietsen die al meters van te voren het opritje naar de stoep nemen en je bekant omver rijden.
Dit ben ik zelf :7
Bakfietsen zie ik maar weinig bij het kdv, zijn eigenlijk alleen ouders met auto’s.
  maandag 6 maart 2023 @ 21:07:43 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208270946
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat dat betreft hebben wij hier echt geluk met ons nieuwbouwwijkje. Het is niet groot, mooie bouw, aantal verschillende types en modellen, en best behoorlijke tuinen.

Maar ook hier wordt de bouw steeds krapper op elkaar met kleinere percelen en meer van hetzelfde, helaas.
Hier idem, er staat geen rij huizen recht tegenover een andere rij huizen, dat geeft het geheel (de hele wijk) een hele leuke uitstraling, voor nieuwbouw.
Plus verschillende bouwstijlen en baksteen kleuren, zonder dat het too much wordt.

De nieuwbouwwijk hierachter, die later gebouwd is, is wel allemaal recht toe, recht aan, dicht op elkaar en allemaal een grijze grauwe baksteen, met als variatie af en toe een huis waarbij een deel wit geverfd is, en soms met wat dwarsstenen in een andere kleur een patroon ofzo, maar ik vind onze wijk zoveel leuker :D
De wijk die daar weer achter gebouwd wordt is wel recht toe, recht aan, maar met meer variatie in het uiterlijk van de huizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208271046
quote:

[..]
Heb je m al eens aangesproken? Of weet je überhaupt wie het is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208271055
Hier wonen we in een hofje. Wel allemaal een eigen oprit. Sommige buurtbewoners kunnen meerdere auto’s op eigen terrein kwijt (waaronder wijzelf).

De overburen spannen wel de kroon. Er woont nog een volwassen kind thuis. Dus met drie hebben ze drie auto’s. Daarnaast staat er nog een grote Amerikaan te wachten tot hij wordt opgeknapt. Deze is van een niet meer thuiswonende zoon. En sinds een paar dagen staat er nog een oldtimer voor de deur. Dus met drie personen 5 auto’s. Dat neemt best wat parkeerplek in beslag.

Gelukkig staat de Amerikaan niet meer voor de deur bij ons maar in een parkeervak. Niet alleen is het een draak om te zien (afbladderende verf en roest en zo). Maar hij is ook behoorlijk lang en zorgde dus ook dat man niet fatsoenlijk met zijn werkbus de oprit op af kon (of er kon niet nog een andere auto achter geparkeerd worden).
  maandag 6 maart 2023 @ 21:16:37 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208271072
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dit ook wel, hoewel we de keuken aan de voorkant hebben en daar zitten we nooit :D

Ik zat al een hele tijd naar de huizen in deze wijk te kijken, maar N wilde niet, die wilde pas toen we zelf konden bouwen.
En ja, ik vind ons huis aan de buitenkant ook mooi, het zijn immers mijn keuzes qua indeling/verhouding, baksteen, voeg, dakpan en kozijnen, (maar de aannemer vindt de onze ook mooier dan het zusje een dorp verderop).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208271105
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb je m al eens aangesproken? Of weet je überhaupt wie het is?

SPOILER
Nee, ik weet niet wie het is.
pi_208271134
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, ik weet niet wie het is.
Posten?
Briefje onder de ruitenwissers? Met hartjes en kusjes?
  maandag 6 maart 2023 @ 21:24:28 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208271176
Parkeren is hier geen probleem, iedereen heeft een oprit voor minstens 2 auto's (wij een bietje meer), en voor de huizen aan de ene kant van de weg kan ook geparkeerd worden, soms staat de auto van de overbuurjongen voor ons huis, soms staat er geen auto, maar ik kan er altijd langs of overheen kijken.

Onze auto staat in de garage en ik heb altijd een Batcave gevoel als ik aan kom rijden, de grote garagedeur omhoog gaat en die weer dichtgaat als de auto binnen staat... O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208271289
Ik kijk niet naar een ander huis, zeker niet naar binnen, lekker veel groen :)

Ik ben opgegroeid in een superrustig straatje in een klein Brabants dorp. Ik heb nog steeds moeite om in slaap te vallen als er ergens lawaai is.
Oms straatje is rustig, heerlijk.
  maandag 6 maart 2023 @ 21:49:39 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208271506
Het huis van tegenover ons huis bestaat voor 3/4 uit blauwe schrootjes aan de buitenkant.
Ben er inmiddels wel aan gewend.
Het staat overigens nog steeds te koop. Maar degene die het koopt moet sowieso die schrootjes vervangen. Die zijn niet helemaal tegoei meer.
pi_208271657
Hier kan de volledige parkeergarage naar binnen kijken :P

En hier naar buiten kijken is meestal wel leuk, want er is vanalles te zien :D maar soms mis ik wel wat groen in de omgeving :P
pi_208271822
Een hofje, met met parkeervakken voor de deur.
Iedereen heeft onofficieel zijn eigen plekje voor de deur.
Een paar maanden geleden stond er telkens bij mijn buren opeens een onbekende auto voor de deur. Na een paar weken hebben de buren de eigenaar hierop aangesproken dat ze zich hieraan ergerden (en natuurlijk bijna de hele straat). Zij konden opeens niet voor de deur parkeren en deze eigenaar woonde niet eens in ons hofje, maar twee straten verderop. Deze vent was echt heel boos geworden en vond ons aanstellers, hij vond zijn auto wel zo veilig staan in ons hofje. Twee dagen later stond zijn auto met ingeslagen raampje en wat flinke krassen in zijn eigen straat. Ik denk dat hij meer vijanden had gemaakt :o
  maandag 6 maart 2023 @ 23:02:59 #261
344469 Amsel
zonder t
pi_208272341
Ook hier dan maar... Mijn moeder is vandaag overleden:

GC / just me is overleden
  maandag 6 maart 2023 @ 23:03:01 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208272344
Jee Loj! :o
in de haak.
  maandag 6 maart 2023 @ 23:06:31 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208272386
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:

Och Amsel, wat een ontzettend verdrietig bericht. En ik realiseer me nu pas dat jij haar dochter bent! Gecondoleerd en heel veel sterkte, wat zal die lieve just_me gemist gaan worden…:’( :*
in de haak.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 23:09:05 #264
5428 crew  miss_sly
pi_208272426
quote:

Och, ik wist niet dat ze je moeder was. Wat verdrietig. Gecondoleerd :*
  maandag 6 maart 2023 @ 23:10:51 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208272448
quote:

Och... :'(
Gecondoleerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208272968
quote:

Tjee, Amsel, sterkte. :* Je hebt weleens verteld dat ze samen met je vader -ondanks de scheiding -oppaste. Dat klonk allemaal heel lief en warm. Wat verdrietig dat jullie haar nu al moeten missen.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 00:22:14 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208272976
quote:

Sterkte :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Manager PR/Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 00:23:06 #268
269689 crew  Viv
pi_208272978
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Och, ik wist niet dat ze je moeder was.
Dit!
Heel veel sterkte Amsel :*
pi_208273391
Gecondoleerd en heel veel sterkte amsel :*
pi_208273451
Wat erg ;( Heel veel sterke, Amsel
pi_208273452
Och Amsel, sterkte.
pi_208273486
Wat verdrietig, Amsel ;(
  dinsdag 7 maart 2023 @ 07:14:43 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_208273507
quote:

Vreselijk nieuws, heel veel sterkte :*
disclaimer
pi_208273556
Gecondoleerd Amsel ;(
pi_208273558
Sterkte Amsel, wat verdrietig ;( :*
  dinsdag 7 maart 2023 @ 07:46:08 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208273646
quote:

;( :*
Nooit geweten dat jij jij bent. :o
  dinsdag 7 maart 2023 @ 07:48:13 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_208273655
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 07:46 schreef BE het volgende:

[..]
;( :*
Heeft ze ook maar 1 keer "hardop" gezegd toen ze uit de kast kwam in z&g.
(En dat weet ik dan nog omdat we tegelijk zwanger waren van onze eerste)
disclaimer
  dinsdag 7 maart 2023 @ 07:50:13 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208273665
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 07:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Heeft ze ook maar 1 keer "hardop" gezegd toen ze uit de kast kwam in z&g.
(En dat weet ik dan nog omdat we tegelijk zwanger waren van onze eerste)
Hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Best lekker wat anoniemer.
pi_208273694
Wat heftig Amsel, gecondoleerd en heel veel sterkte.
pi_208273944
quote:

Och Amsel, wat verdrietig ;( Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst :*
If they say
pi_208273978
quote:

Gecondoleerd!

Veel sterkte voor jou en de familie
pi_208274001
@Amsel wat een verdriet. Heel veel sterkte! :*
  dinsdag 7 maart 2023 @ 08:56:59 #283
344469 Amsel
zonder t
pi_208274052
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 07:46 schreef BE het volgende:

Oh echt?? Ik dacht dat je dat wel wist :o

En we zijn heel blij dat jij ons in deze periode bijstaat O+ Wat levert zo'n forum toch bijzondere contacten op.

Dank voor alle sterktewensen :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 maart 2023 @ 08:59:13 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208274070
@Amstel gecondoleerd. Heel veel sterkte met het verlies van je lieve mama
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Jubileum moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 09:00:02 #285
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_208274075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 08:56 schreef Amsel het volgende:

[..]

Huh? Ik wist dit ook niet :o

Heel veel sterkte Amsel, het is een gigantisch verlies.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_208274088
quote:

[..]
:o
Dit is wel bijzonder, hele nieuwe kennismaking volgende keer.

Gecondoleerd

quote:
En we zijn heel blij dat jij ons in deze periode bijstaat O+ Wat levert zo'n forum toch bijzondere contacten op.

Ik wil ook BE als ik 'zo iemand' ooit nodig heb, maar ik denk dat wij niet in haar gebied wonen :'(
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:04:55 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_208274097
quote:

Heel veel sterkte :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:05:32 #288
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208274099
Gecondoleerd.. heel vee sterkte.. :* ;(
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 09:16:18 #289
382129 crew  Donna
pi_208274164
Is Amsel ook Merel dan? Of raak ik nu helemaal in de war?

In het andere topic al gezegd, maar heel veel sterkte. :*
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:18:57 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208274183
Gecondoleerd Amsel wat een groot verlies. Heel veel sterkte. :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Kyara op 07-03-2023 09:25:08 ]
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:21:14 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208274200
Jongens, is dit wel handig? In het andere topic ook al een bejaarde die zichzelf interessant moet maken door de echte naam van Just me te gebruiken...
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:22:55 #292
344469 Amsel
zonder t
pi_208274206
Dat ik Merel ben hoeft geen geheim te zijn hoor.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:24:06 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_208274212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 09:22 schreef Amsel het volgende:
Dat ik Merel ben hoeft geen geheim te zijn hoor.
Ben je nog steeds, alleen in een andere taal :+
disclaimer
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:24:19 #294
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208274214
Gecondoleerd @Amsel :*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:30:09 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208274246
quote:

[..]

Ik vind het oprecht een eer om het te mogen doen. Tot straks! :*
  dinsdag 7 maart 2023 @ 09:33:43 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208274274
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 09:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Dit is wel bijzonder, hele nieuwe kennismaking volgende keer.

Gecondoleerd
[..]
Ik wil ook BE als ik 'zo iemand' ooit nodig heb, maar ik denk dat wij niet in haar gebied wonen :'(
Afstand is idd wel een factor wat het heel lastig gaat maken. Zeker als ik misschien al met een andere uitvaart bezig ben. Just Me woont op een half uurtje rijden dus dat is te doen en sowieso heb ik haar beloofd tijd hiervoor te maken. O+
pi_208274370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 09:33 schreef BE het volgende:

[..]
Afstand is idd wel een factor wat het heel lastig gaat maken. Zeker als ik misschien al met een andere uitvaart bezig ben. Just Me woont op een half uurtje rijden dus dat is te doen en sowieso heb ik haar beloofd tijd hiervoor te maken. O+
44 minuten *)
pi_208274393
quote:

Gecondoleerd en heel veel sterkte 🕯
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 maart 2023 @ 10:00:57 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208274486
Gecondoleerd en heel erg veel sterkte. Wat een immens verdriet..
pi_208274559
Gecondoleerd Amsel.. en BE je bent lief!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 7 maart 2023 @ 10:18:43 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_208274616
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 09:33 schreef BE het volgende:

[..]
Dit maakt je dus echt een topper he. En die andere topper verdient dit ook zeker!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')