abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208254096
Wat klote zeg!
pi_208254194
Ooooh, wat kut @exode :(
Enige 'mazzel' is dat je er nú achter komt en niet pas als je daar al bent. Maar het blijft gewoon kut.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208254464
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis. :(
oh wat klote!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 5 maart 2023 @ 17:44:53 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208254727
quote:
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis. :(
:{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 maart 2023 @ 17:52:08 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208254861
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:44 schreef hilliebillie het volgende:
Toen wij naar Disney gingen hebben we dat gecombineerd met Parijs. We zijn eerst een paar dagen naar Parijs gegaan en vanuit Parijs al op tijd met de trein naar Disney.
De laatste dag hebben we volgens mij rond 19.00 de trein vanuit Disney terug genomen.

Ik geeft ook liever geld uit aan ervaringen (vakanties, dagjes weg en dergelijke) dan aan spullen. Daarom is de overweging om evt te verhuizen naar een iets groter of vrijer huis gestrand omdat we beiden liever een lagere hypotheek hebben die we hopelijk over 10-15 jaar hebben afbetaald, zodat we veel leuke dingen kunnen doen, dan dat we nu de hypotheek gaan ophogen (wat makkelijk zou kunnen als we zouden willen)
Wij hebben graag dagelijks de luxe van dat grotere huis met tuin, kost wat maar die hypotheek van bijna ¤ 1.800 per maand vind ik dan weer geen probleem (aflossing + rente).

Het heeft overigens wel tot gevolg dat ik nu helemaal niet meer in een huisje in Drenthe wil zitten.
Nou was dat al niet primair mijn keuze, maar N vindt dat leuk, en er is een zwembad en speeltuin, dus Soneal vindt dat ook leuk, maar los van het gegeven dat we daar de afgelopen 2 jaar geen geld voor hadden wegens de bouw van het huis en dit jaar niet omdat ik voor een godsvermogen aan operaties heb, heb ik ook helemaal geen zin meer in een huisje dat eigenlijk aan alle kanten minder is dan ons eigen huis, want waar het in het verleden nog de winst van vrijstaand op onze tussenwoningen en later onze tweekapper was, is die winst ook weg, dus wat moet ik dan nog in een huisje dat geen voordelen heeft ten opzichte van ons eigen huis?

Qua andere omgeving heb ik het daar ook wel gezien want we zaten altijd in hetzelfde park, en meestal zelfs in hetzelfde huisje :D

Plus dat ik sowieso een luxe-paardje ben, dus ik hou van hotels :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208255086
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh, wat kut @:exode :(
Enige 'mazzel' is dat je er nú achter komt en niet pas als je daar al bent. Maar het blijft gewoon kut.
Ja....ik zag de afgelopen dagen de ene na de andere trein op cancelled gaan. Dus ik was al bang dat het zou gebeuren.
Mijn trein was nog 1 van de weinige die doorging. Woensdag ook alles al geannuleerd.
pi_208255166
Van zo'n hoge hypotheek zou ik dan weer slapeloze nachten hebben.
  zondag 5 maart 2023 @ 18:19:51 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208255338
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:08 schreef exode het volgende:
Van zo'n hoge hypotheek zou ik dan weer slapeloze nachten hebben.
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.

En mezelf kennende hebben we de hypotheek wel eerder afgelost :')
En vergeet niet: we hebben geen energienota (die hebben we wel, maar die is negatief).
Nou zullen we die over een paar jaar waarschijnlijk wel hebben, maar dan zal hij nog steeds laag zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208255460
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.

En mezelf kennende hebben we de hypotheek wel eerder afgelost :')
En vergeet niet: we hebben geen energienota (die hebben we wel, maar die is negatief).
Nou zullen we die over een paar jaar waarschijnlijk wel hebben, maar dan zal hij nog steeds laag zijn.
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huis ;)
  zondag 5 maart 2023 @ 18:31:03 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208255486
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:28 schreef exode het volgende:

[..]
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huis ;)
En dat is ook rente plus volledige aflossing?
Want die vergelijking gaat daardoor nogal eens een beetje scheef, bij ons is het gros aflossing, de rente is maar zo'n ¤ 640,45 deze maand (dat wordt iedere maand minder minder), de rest is aflossing, dus dat zie ik meer als "sparen in stenen".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208255749
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat is ook rente plus volledige aflossing?
Want die vergelijking gaat daardoor nogal eens een beetje scheef, bij ons is het gros aflossing, de rente is maar zo'n ¤ 640,45 deze maand (dat wordt iedere maand minder minder), de rest is aflossing, dus dat zie ik meer als "sparen in stenen".
Yes. We hebben recent (net voor de rentestijgingen) onze hypotheekdelen omgezet. We betalen afgerond ¤900 per maand, 2042 afgelost.

Dit huis kopen was echt wel een bewuste keuze. Volgens mij hier eens geschreven. Wij hebben 7 jaar geleden de keuze gemaakt onze vaste lasten waar mogelijk te verlagen. Dus daar waar het kan doen we dat. Onze variabele uitgaven zijn wel hoog. (Verloofde heeft net weer een lading Lego besteld)
pi_208256641
Ik had laatst een gesprek met 2 collega’s. Eentje huurt via woningbouw (in haar eentje) en was aan het vertellen hoeveel ze spaarde. Ze kon zich niet voorstellen dat de andere collega met partner niet zoveel kon sparen en dat dat best slecht was.
Daar bracht ik even tactisch in dat collega 2 wel aan volledige aflossing van haar hypotheek doet en dat je dat prima als spaargeld mee kunt rekenen.
Dag van collega 2 was helemaal gemaakt :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208256657
quote:
Oh wat waardeloos zeg :*
Fake it till you make it...
pi_208256770
Toen ik de massagepraktijk nog had, werkte ik weken van 60 uur en was amper thuis. Ik was vooral bezig met geld binnenharken. Ik gaf ook cursussen aan beginnende masseurs, wat ze op ondernemersgebied moesten doen. Dat heb ik een keer samen met een andere trainer gedaan en die opende mijn ogen.
Ze vroeg me waarom ik toch steeds meer wilde verdienen, waarom ik niet keek naar uitgaven. Je vaste lasten verlagen, geeft zoveel vrijheid. Dat gesprek duurde vrij lang, daar zal ik jullie niet mee vermoeien.

Nou dat dus.

En ik ben mij er enorm van bewust dat wij een enorme luxe hebben dat het kan. Dat we genoeg verdienen en een ander huis konden kopen en ander lasten kunnen verlagen.
Het heeft ons heel veel vrijheid gegeven, vooral mentaal.
pi_208258599
@exode wat balen dat je reisje niet door kan gaan!

@Leandra ik snap ook zeker dat je graag een ruim huis hebt! Zeker met zelf bouwen zoals jullie dit gedaan hebben en je dus alles precies zo kunt maken als dat je zelf wilt! Het is niet voor niks dat we het wel overwogen hebben. Maa uiteindelijk dus de keuze gemaakt dat we toch echt wel prima zitten.

Onze hypotheek is een fractie van wat jullie betalen, maar eerlijk is eerlijk, niet met volledige aflossing er bij. Dit konden we niet betalen in de tijd dat we de hypotheek als starters afsloten.
Vanaf dat we redelijk wat spaargeld hadden hebben we eerst de hele woning verbouwd (alleen de badkamer moet nog een keer, maar dat was het nieuwste van de woning destijds). En toen zijn we extra gaan aflossen, eerst eenmalig van ons spaargeld dat we ‘over’ hadden. En nu sparen we bewust voor de aflossing en lossen 2x per jaar een bedrag af. Ik meen dat we het aflossingsvrije deel dan over Max 5 jaar hebben afgelost. En dan kijken we dan wel verder of we de rest ook nog versneld aflossen.

Voordeel hier mee is wel dat mocht er een financiële tegenvaller komen, dat we niet vast zitten aan het bedrag dat we voor de aflossing gebruiken, maar dat we het aflossen dus zouden kunnen pauzeren.

En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. En zo lang de keuzes berekenend gemaakt zijn en naar ieders mogelijkheid en tevredenheid is het goed hè!

(Overigens sluit ik ook niet uit dat we ooit wel nog groter of vrijer gaan wonen, maar dan moeten we wel echt het perfecte plaatje tegen gaan komen willen we het overwegen, aangezien we dan dus hogere lasten gaan krijgen)
  zondag 5 maart 2023 @ 22:14:07 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208259066
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:47 schreef LeSage het volgende:
Ik had laatst een gesprek met 2 collega’s. Eentje huurt via woningbouw (in haar eentje) en was aan het vertellen hoeveel ze spaarde. Ze kon zich niet voorstellen dat de andere collega met partner niet zoveel kon sparen en dat dat best slecht was.
Daar bracht ik even tactisch in dat collega 2 wel aan volledige aflossing van haar hypotheek doet en dat je dat prima als spaargeld mee kunt rekenen.
Dag van collega 2 was helemaal gemaakt :7
Daarom maak ik me ook niet zo druk om de hoogte van de hypotheek; ik zie de maandelijkse aflossing als sparen in stenen, zonder dat ik er belasting over hoef te betalen als er meer dan een ton overwaarde is.
En als er een situatie ontstaat dat we het op een of andere manier niet meer kunnen betalen, dan verkopen we het huis gewoon en gaan we kleiner wonen, het is zoals het is.
Met een hypotheek die tussen de 50% en 60% van de woningwaarde zit is dat ook niet zo'n punt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261755
Er zijn vandaag 6 voegen mannen aanwezig, ze willen voor de sneeuw klaar zijn denk ik.
De buurman was zaterdag nog op de koffie geweest, die vertelde dat ze deze week toch nog terugkomen met allerlei uithak apparatuur omdat ze 2 deuren verderop alsnog de schoorsteen opnieuw willen laten voegen.....
Die betalen nu het dubbele van wat wij voor de schoorsteen betalen omdat ze dat extra in moeten plannen etc.

Het is een hoop gedoe geweest en nog, maar de voeg mannen zelf zijn wel echt toppers zeg, die knallen gewoon door van 8 tot 4. En het ziet er mooi uit O+
De steiger aan de zijkant van het huis gaat vandaag al weg dus we kunnen weer normaal door de brandgang.
Als alle steigers weg zijn de schade aan de tuinen maar eens bekijken. Er zijn een hoop planten gesneuveld denk ik. Oh en een stuk regenpijp maar die zij vervangen zij.

EN DAN IS DE ELLENLANGE LIJST VAN DE BOUWKUNDIGE KEURING KLAAR, FINITO, AFGEROND, VERLEDEN TIJD.
  maandag 6 maart 2023 @ 08:54:48 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261782
Plus dat een huis ook weer zoveel mooier oogt met nieuwe voegen, zeker als dat knipvoegen zijn zoals past bij een huis uit die tijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261813
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:54 schreef Leandra het volgende:
Plus dat een huis ook weer zoveel mooier oogt met nieuwe voegen, zeker als dat knipvoegen zijn zoals past bij een huis uit die tijd.
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.
De schilder zei het vorig jaar ook al en zwager die aannemer was ook, gewoon opnieuw bekleden, isoleren en kozijnen.

Het verschil is wel echt heel bizar nu, ik had het niet zo extreem verwacht.
  maandag 6 maart 2023 @ 08:59:16 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208261820
Wat fijn dat het nu echt bijna opzit Exode! En zal inderdaad wel een flink verschil maken. Ben benieuwd naar de voor en nafoto.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:00:23 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261830
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:58 schreef exode het volgende:

[..]
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.
De schilder zei het vorig jaar ook al en zwager die aannemer was ook, gewoon opnieuw bekleden, isoleren en kozijnen.

Het verschil is wel echt heel bizar nu, ik had het niet zo extreem verwacht.
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...
Dat zijn van die dingen die je alleen maar leert zien door er mee bezig te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261837
Ik wilde net hier komen vragen hoe het ging met de voegen Exode. Goed nieuws. Heerlijk dat het straks allemaal gedaan is. Hard gewerkt!

Hier heel weekend geschilderd. Twee heel blije dames. Komende dagen nog eea afmaken, dingen ophangen en zo. Zo blij voor ze dat het helemaal naar hun zin is O+
Na jarenlang (gemeubileerd) huren, met de meest mooie kamers maar toch nooit hun eigen keuze, hebben ze het nu precies zoals ze het zelf graag willen O+
Met een meidenkwartet
pi_208261842
Ik vind die mannen wel echt hilarisch hoor, ik hou van die mannenhumor. Ook naar ons, wat een lol ze hebben.
'Mevrouw, kan jij Dirkie wat tips geven, hij gaat elke avond stappen, maar geen vrouw blijft aan hem plakken.'
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...
Dat zijn van die dingen die je alleen maar leert zien door er mee bezig te zijn.
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:12:12 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261943
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef exode het volgende:
Ik vind die mannen wel echt hilarisch hoor, ik hou van die mannenhumor. Ook naar ons, wat een lol ze hebben.
'Mevrouw, kan jij Dirkie wat tips geven, hij gaat elke avond stappen, maar geen vrouw blijft aan hem plakken.'
[..]
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261949
Oh wat leuk Cathmar, dat klinkt heel fijn voor ze.

Tink, hoe gaat het bij jou? Wat aan het opknappen?
pi_208261982
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.

Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:18:34 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262018
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:16 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.

Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
Ja, de buren van mijn ex-zwager deden ook niet mee, dus je ziet het verschil ook goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 maart 2023 @ 09:27:41 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_208262136
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat _O-

Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest :+

Maar stiekem vind ik die patina best mooi.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:30:01 #179
5428 crew  miss_sly
pi_208262158
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik wilde net hier komen vragen hoe het ging met de voegen Exode. Goed nieuws. Heerlijk dat het straks allemaal gedaan is. Hard gewerkt!

Hier heel weekend geschilderd. Twee heel blije dames. Komende dagen nog eea afmaken, dingen ophangen en zo. Zo blij voor ze dat het helemaal naar hun zin is O+
Na jarenlang (gemeubileerd) huren, met de meest mooie kamers maar toch nooit hun eigen keuze, hebben ze het nu precies zoals ze het zelf graag willen O+
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?

Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208262160
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat _O-

Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest :+

Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.

Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
pi_208262196
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?

Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij O+
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Met een meidenkwartet
pi_208262204
Ons huis valt sowieso op, want nieuw dak en zonnepanelen. De buurvrouw vroeg ook grappend of we ons wilden afsplitsen van de rest.
Maar ja, de gedachtes en voors en tegens van het dak heb ik hier al gedeeld.

Woensdag moeten we de mannen van de voegen betalen en daarna gaat het geld naar andere dingen dan in deze oude dame. Zoals Disney >:)
  maandag 6 maart 2023 @ 09:35:30 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262217
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:

Het scheelt al als het een hoekwoning of tweekapper is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:36:50 #184
5428 crew  miss_sly
pi_208262232
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Ik heb het dus helemaal gemist :o Voelt het lekker, jullie huis

Leuk is dat, he, dat ze nu zelf mee kunnen helpen. Onze dochter heeft het grootste gedeelte van het schilderwerk vorige week zelf gedaan.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:37:47 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262246
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.

Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg :{
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208262272
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.

Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:

Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
pi_208262281
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg :{
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro..... :o
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:42:30 #188
5428 crew  miss_sly
pi_208262299
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:39 schreef exode het volgende:
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.

Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:

Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
pi_208262340
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.

Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Met een meidenkwartet
pi_208262541
Wat leuk om te lezen Miss_sly en Cathmar, dat ze het zo bedacht hebben.

B wil de kleuren wel hetzelfde houden zegt ie, zijn gordijnen en 1 muur zijn petrol, zijn bed is hout en de rest is gewoon wit. Het is een kleine kamer, met een inbouwkast. Dus er zijn wel wat uitdagingen. Hij twijfelt of hij een bureau wil en hij is erg uitgesproken dat een bankje of zo wil. Maar hoe en wat weet ie niet. Hij heeft ook een shitload aan Hotwheels en racebanen in zijn kamer en daar speelt ie ook echt mee. Daar moet wel plek voor over blijven.

1 geluk, wat hij bedenkt, kan verloofde uitvoeren, die heeft 2 rechterhanden en anders schoonvader maar dan duurt het wat langer....
  maandag 6 maart 2023 @ 10:17:32 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262603
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:40 schreef exode het volgende:

[..]
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro..... :o
Boh... boel geld :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 10:49:47 #192
5428 crew  miss_sly
pi_208262872
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:46 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.

Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Hier ook zachte kleurtjes: beige en heel zachtroze. Witte meubels met wat hout. Alleen nog de petrolkleurige gordijnen. Die wil ik best nog veranderen, maar dat moet nog even wachten.
pi_208263840
Nou jaaaaaa...
Ik net de tandarts bellen, heb de afspraak niet goed in de agenda gezet volgens mij.
Ik stond in de wachtrij, nog 3... nog 2... nog 1.... en er wordt opgehangen (12.00u), ik probeer terug te bellen en krijg het antwoordapparaat. Ze hebben pauze... :')
Zou dat ding op een tijdklok staan... vanmiddag maar nieuwe poging doen *) .
Gelukkig bel ik niet met kiespijn ofzo... :+

Buren gaan de woonkamer/keuken opknappen. Huis wordt leeggehaald, ik vermoed dat het de komende dagen herrie gaat worden... -O- kijk er niet bepaald naar uit.

Tienerkamers: de ene heeft 2 witte en 2 turquoise muren, ze wil nog een keer andere gordijnen, maar daar zijn we nog niet actief mee bezig geweest. De huidige passen wel, maar hebben teveel roze naar haar smaak ;).
De andere kamer 2 witte en 2 gele muren, met zwart-witte gordijnen.

Beide een wit bed, wit bureau, witte kast en witte boekenkast.
Fake it till you make it...
  maandag 6 maart 2023 @ 12:31:33 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_208263927
Kinderkameropsom? _O-

Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto's :Y) scheelt een hoop leestijd.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 13:18:14 #195
5428 crew  miss_sly
pi_208264447
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
Kinderkameropsom? _O-

Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto's :Y) scheelt een hoop leestijd.
Hopelijk einde van de week. We wachten nog op een bureau en een kaptafel :D
  maandag 6 maart 2023 @ 13:23:38 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208264516
@exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.

En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D

Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 maart 2023 @ 13:30:17 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208264609
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tink89 het volgende:
@:exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.

En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D

Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
Een knipvoeg past ook niet bij een jaren 70 huis maar kan bepaalde jaren 20 (en eerder) huizen helemaal afmaken, en grappig genoeg gaat dat vaak al niet meer op voor de huizen vanaf de jaren 30.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 maart 2023 @ 13:32:40 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_208264636
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis :P
Zo is er voor iedereen wat wils ;)
disclaimer
pi_208264759
Ik vind de buitenkant dus ook erg belangrijk, bij onze zoektocht 7 jaar geleden viel daardoor 99% van de huizen af.

Knipvoeg of snijvoeg is zoals de oudere huizen vroeger werden gevoegd. Ik vind het erbij horen, wat je wel steeds meer ziet, is dat oudere huizen aan de buitenkant gestuct worden. 1 gladde buitenmuur. Dat knipvoeg gedoe is nogal arbeidsintensief en het feit dat wij 6 jaar hebben gezocht naar een bedrijf en dit bedrijf ons dus ook 1,5 jaar heeft laten wachten zegt wel genoeg over hoe schaars het wordt.

Wat fijn Tink en lekker dat je nog even extra vrij bent voor je nieuwe baan.

De annulering van Londen is schijnbaar een ding, want Eurostar heeft dus een deel geannuleerd waardoor Thalys niet meewerkt en het hotel al helemaal niet. Kortom mijn werkgever krijgt geen geld terug.
pi_208265742
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef SQ het volgende:
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis :P
Zo is er voor iedereen wat wils ;)
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hut :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')