oh wat klote!!quote:Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis.
quote:Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis.
Wij hebben graag dagelijks de luxe van dat grotere huis met tuin, kost wat maar die hypotheek van bijna ¤ 1.800 per maand vind ik dan weer geen probleem (aflossing + rente).quote:Op zondag 5 maart 2023 16:44 schreef hilliebillie het volgende:
Toen wij naar Disney gingen hebben we dat gecombineerd met Parijs. We zijn eerst een paar dagen naar Parijs gegaan en vanuit Parijs al op tijd met de trein naar Disney.
De laatste dag hebben we volgens mij rond 19.00 de trein vanuit Disney terug genomen.
Ik geeft ook liever geld uit aan ervaringen (vakanties, dagjes weg en dergelijke) dan aan spullen. Daarom is de overweging om evt te verhuizen naar een iets groter of vrijer huis gestrand omdat we beiden liever een lagere hypotheek hebben die we hopelijk over 10-15 jaar hebben afbetaald, zodat we veel leuke dingen kunnen doen, dan dat we nu de hypotheek gaan ophogen (wat makkelijk zou kunnen als we zouden willen)
Ja....ik zag de afgelopen dagen de ene na de andere trein op cancelled gaan. Dus ik was al bang dat het zou gebeuren.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh, wat kut @:exode![]()
Enige 'mazzel' is dat je er nú achter komt en niet pas als je daar al bent. Maar het blijft gewoon kut.
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.quote:Op zondag 5 maart 2023 18:08 schreef exode het volgende:
Van zo'n hoge hypotheek zou ik dan weer slapeloze nachten hebben.
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huisquote:Op zondag 5 maart 2023 18:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.
En mezelf kennende hebben we de hypotheek wel eerder afgelost
En vergeet niet: we hebben geen energienota (die hebben we wel, maar die is negatief).
Nou zullen we die over een paar jaar waarschijnlijk wel hebben, maar dan zal hij nog steeds laag zijn.
En dat is ook rente plus volledige aflossing?quote:Op zondag 5 maart 2023 18:28 schreef exode het volgende:
[..]
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huis
Yes. We hebben recent (net voor de rentestijgingen) onze hypotheekdelen omgezet. We betalen afgerond ¤900 per maand, 2042 afgelost.quote:Op zondag 5 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is ook rente plus volledige aflossing?
Want die vergelijking gaat daardoor nogal eens een beetje scheef, bij ons is het gros aflossing, de rente is maar zo'n ¤ 640,45 deze maand (dat wordt iedere maand minder minder), de rest is aflossing, dus dat zie ik meer als "sparen in stenen".
Oh wat waardeloos zegquote:Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Daarom maak ik me ook niet zo druk om de hoogte van de hypotheek; ik zie de maandelijkse aflossing als sparen in stenen, zonder dat ik er belasting over hoef te betalen als er meer dan een ton overwaarde is.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:47 schreef LeSage het volgende:
Ik had laatst een gesprek met 2 collega’s. Eentje huurt via woningbouw (in haar eentje) en was aan het vertellen hoeveel ze spaarde. Ze kon zich niet voorstellen dat de andere collega met partner niet zoveel kon sparen en dat dat best slecht was.
Daar bracht ik even tactisch in dat collega 2 wel aan volledige aflossing van haar hypotheek doet en dat je dat prima als spaargeld mee kunt rekenen.
Dag van collega 2 was helemaal gemaakt
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:54 schreef Leandra het volgende:
Plus dat een huis ook weer zoveel mooier oogt met nieuwe voegen, zeker als dat knipvoegen zijn zoals past bij een huis uit die tijd.
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...quote:Op maandag 6 maart 2023 08:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.
De schilder zei het vorig jaar ook al en zwager die aannemer was ook, gewoon opnieuw bekleden, isoleren en kozijnen.
Het verschil is wel echt heel bizar nu, ik had het niet zo extreem verwacht.
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...
Dat zijn van die dingen die je alleen maar leert zien door er mee bezig te zijn.
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef exode het volgende:
Ik vind die mannen wel echt hilarisch hoor, ik hou van die mannenhumor. Ook naar ons, wat een lol ze hebben.
'Mevrouw, kan jij Dirkie wat tips geven, hij gaat elke avond stappen, maar geen vrouw blijft aan hem plakken.'
[..]
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.
Ja, de buren van mijn ex-zwager deden ook niet mee, dus je ziet het verschil ook goed.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:16 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.
Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?quote:Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik wilde net hier komen vragen hoe het ging met de voegen Exode. Goed nieuws. Heerlijk dat het straks allemaal gedaan is. Hard gewerkt!
Hier heel weekend geschilderd. Twee heel blije dames. Komende dagen nog eea afmaken, dingen ophangen en zo. Zo blij voor ze dat het helemaal naar hun zin is![]()
Na jarenlang (gemeubileerd) huren, met de meest mooie kamers maar toch nooit hun eigen keuze, hebben ze het nu precies zoals ze het zelf graag willen
Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat
Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest![]()
Maar stiekem vind ik die patina best mooi.
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?
Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij
Het scheelt al als het een hoekwoning of tweekapper isquote:Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat
Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest![]()
Maar stiekem vind ik die patina best mooi.
Ik heb het dus helemaal gemistquote:Op maandag 6 maart 2023 09:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoegquote:Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.
Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro.....quote:Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:39 schreef exode het volgende:
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.
Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:
Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
Echt leuk he, dat proces.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
Boh... boel geldquote:Op maandag 6 maart 2023 09:40 schreef exode het volgende:
[..]
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro.....
Hier ook zachte kleurtjes: beige en heel zachtroze. Witte meubels met wat hout. Alleen nog de petrolkleurige gordijnen. Die wil ik best nog veranderen, maar dat moet nog even wachten.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:46 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.
Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Hopelijk einde van de week. We wachten nog op een bureau en een kaptafelquote:Op maandag 6 maart 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
Kinderkameropsom?
Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto'sscheelt een hoop leestijd.
Een knipvoeg past ook niet bij een jaren 70 huis maar kan bepaalde jaren 20 (en eerder) huizen helemaal afmaken, en grappig genoeg gaat dat vaak al niet meer op voor de huizen vanaf de jaren 30.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tink89 het volgende:
@:exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.
En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D
Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hutquote:Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef SQ het volgende:
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis
Zo is er voor iedereen wat wils
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |