abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208261982
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.

Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:18:34 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262018
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:16 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.

Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
Ja, de buren van mijn ex-zwager deden ook niet mee, dus je ziet het verschil ook goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 maart 2023 @ 09:27:41 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_208262136
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat _O-

Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest :+

Maar stiekem vind ik die patina best mooi.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:30:01 #179
5428 crew  miss_sly
pi_208262158
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik wilde net hier komen vragen hoe het ging met de voegen Exode. Goed nieuws. Heerlijk dat het straks allemaal gedaan is. Hard gewerkt!

Hier heel weekend geschilderd. Twee heel blije dames. Komende dagen nog eea afmaken, dingen ophangen en zo. Zo blij voor ze dat het helemaal naar hun zin is O+
Na jarenlang (gemeubileerd) huren, met de meest mooie kamers maar toch nooit hun eigen keuze, hebben ze het nu precies zoals ze het zelf graag willen O+
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?

Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208262160
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat _O-

Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest :+

Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.

Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
pi_208262196
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?

Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij O+
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Met een meidenkwartet
pi_208262204
Ons huis valt sowieso op, want nieuw dak en zonnepanelen. De buurvrouw vroeg ook grappend of we ons wilden afsplitsen van de rest.
Maar ja, de gedachtes en voors en tegens van het dak heb ik hier al gedeeld.

Woensdag moeten we de mannen van de voegen betalen en daarna gaat het geld naar andere dingen dan in deze oude dame. Zoals Disney >:)
  maandag 6 maart 2023 @ 09:35:30 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262217
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:

Het scheelt al als het een hoekwoning of tweekapper is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:36:50 #184
5428 crew  miss_sly
pi_208262232
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Ik heb het dus helemaal gemist :o Voelt het lekker, jullie huis

Leuk is dat, he, dat ze nu zelf mee kunnen helpen. Onze dochter heeft het grootste gedeelte van het schilderwerk vorige week zelf gedaan.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:37:47 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262246
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.

Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg :{
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208262272
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.

Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:

Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
pi_208262281
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg :{
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro..... :o
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:42:30 #188
5428 crew  miss_sly
pi_208262299
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:39 schreef exode het volgende:
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.

Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:

Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
pi_208262340
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.

Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Met een meidenkwartet
pi_208262541
Wat leuk om te lezen Miss_sly en Cathmar, dat ze het zo bedacht hebben.

B wil de kleuren wel hetzelfde houden zegt ie, zijn gordijnen en 1 muur zijn petrol, zijn bed is hout en de rest is gewoon wit. Het is een kleine kamer, met een inbouwkast. Dus er zijn wel wat uitdagingen. Hij twijfelt of hij een bureau wil en hij is erg uitgesproken dat een bankje of zo wil. Maar hoe en wat weet ie niet. Hij heeft ook een shitload aan Hotwheels en racebanen in zijn kamer en daar speelt ie ook echt mee. Daar moet wel plek voor over blijven.

1 geluk, wat hij bedenkt, kan verloofde uitvoeren, die heeft 2 rechterhanden en anders schoonvader maar dan duurt het wat langer....
  maandag 6 maart 2023 @ 10:17:32 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262603
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:40 schreef exode het volgende:

[..]
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro..... :o
Boh... boel geld :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 10:49:47 #192
5428 crew  miss_sly
pi_208262872
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:46 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.

Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Hier ook zachte kleurtjes: beige en heel zachtroze. Witte meubels met wat hout. Alleen nog de petrolkleurige gordijnen. Die wil ik best nog veranderen, maar dat moet nog even wachten.
pi_208263840
Nou jaaaaaa...
Ik net de tandarts bellen, heb de afspraak niet goed in de agenda gezet volgens mij.
Ik stond in de wachtrij, nog 3... nog 2... nog 1.... en er wordt opgehangen (12.00u), ik probeer terug te bellen en krijg het antwoordapparaat. Ze hebben pauze... :')
Zou dat ding op een tijdklok staan... vanmiddag maar nieuwe poging doen *) .
Gelukkig bel ik niet met kiespijn ofzo... :+

Buren gaan de woonkamer/keuken opknappen. Huis wordt leeggehaald, ik vermoed dat het de komende dagen herrie gaat worden... -O- kijk er niet bepaald naar uit.

Tienerkamers: de ene heeft 2 witte en 2 turquoise muren, ze wil nog een keer andere gordijnen, maar daar zijn we nog niet actief mee bezig geweest. De huidige passen wel, maar hebben teveel roze naar haar smaak ;).
De andere kamer 2 witte en 2 gele muren, met zwart-witte gordijnen.

Beide een wit bed, wit bureau, witte kast en witte boekenkast.
Fake it till you make it...
  maandag 6 maart 2023 @ 12:31:33 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_208263927
Kinderkameropsom? _O-

Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto's :Y) scheelt een hoop leestijd.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 13:18:14 #195
5428 crew  miss_sly
pi_208264447
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
Kinderkameropsom? _O-

Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto's :Y) scheelt een hoop leestijd.
Hopelijk einde van de week. We wachten nog op een bureau en een kaptafel :D
  maandag 6 maart 2023 @ 13:23:38 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208264516
@exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.

En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D

Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 maart 2023 @ 13:30:17 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208264609
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tink89 het volgende:
@:exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.

En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D

Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
Een knipvoeg past ook niet bij een jaren 70 huis maar kan bepaalde jaren 20 (en eerder) huizen helemaal afmaken, en grappig genoeg gaat dat vaak al niet meer op voor de huizen vanaf de jaren 30.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 maart 2023 @ 13:32:40 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_208264636
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis :P
Zo is er voor iedereen wat wils ;)
disclaimer
pi_208264759
Ik vind de buitenkant dus ook erg belangrijk, bij onze zoektocht 7 jaar geleden viel daardoor 99% van de huizen af.

Knipvoeg of snijvoeg is zoals de oudere huizen vroeger werden gevoegd. Ik vind het erbij horen, wat je wel steeds meer ziet, is dat oudere huizen aan de buitenkant gestuct worden. 1 gladde buitenmuur. Dat knipvoeg gedoe is nogal arbeidsintensief en het feit dat wij 6 jaar hebben gezocht naar een bedrijf en dit bedrijf ons dus ook 1,5 jaar heeft laten wachten zegt wel genoeg over hoe schaars het wordt.

Wat fijn Tink en lekker dat je nog even extra vrij bent voor je nieuwe baan.

De annulering van Londen is schijnbaar een ding, want Eurostar heeft dus een deel geannuleerd waardoor Thalys niet meewerkt en het hotel al helemaal niet. Kortom mijn werkgever krijgt geen geld terug.
pi_208265742
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef SQ het volgende:
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis :P
Zo is er voor iedereen wat wils ;)
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hut :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')