Ik bedoelde eigenlijk de hotels, maar gezien niet alle accommodaties hotels zijn... gebruikte ik parken, maar ik geloof dat er inmiddels ook meerdere parken zijn zo'n filmdingtoestand ook nog ofzo.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:50 schreef BE het volgende:
[..]
Is er dan meer dan één park?![]()
Ik ben 100 jaar geleden eens een keer met een vriendje geweest, maar dat is echt 25 jaar geleden of zo, langer nog denk ik zelfs.
Anyway, mochten we ooit gaan dan weet ik je te vinden @:vicky
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken
Ja, maar dat verschil is maar twee tientjes, terwijl het verschil tussen bij mij of bij hem opvoeren van de aftrekpost ¤ 174 scheelt.... ik snap het echt nietquote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.
Zie ook https://www.financieelona(...)e-partners-opletten/
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben echt ontzettend lekker gegeten afgelopen dagen
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
Uiteraard speel ik ook met de getallen, maar qua logica kan ik er nog steeds niets anders van maken dan dat het gunstiger is om de aftrekpost volledig bij hem neer te leggen, maar dat bleek dus niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
3 gangen bij Auberge, buffet bij Pyms kitchen en La Grange de Billy Bob, 3 gangen bij Silver Spur steakhouse.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:14 schreef trui het volgende:
[..]
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.
Ze hebben het geprobeerdquote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?
Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?
Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
Ze hebben de functionaliteit weer verwijderd omdat het toch niet goed werkte, dus het klopt dat het bij jou wel konquote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoonquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:45 schreef Kyara het volgende:
Ik hou van disney maar ik heb toch een drempel om naar de parken te gaan. Vooral de prijs houdt me tegen en omdat ik het best wel uitzoekwerk vind want ik wil natuurlijk ook de beste deal. Ook de hoge kosten in de parken zelf houdt me wel tegen. Maar eigenlijk zou ik wel geaag volgend jaar gaan, anders zijn zeer echt te oud voor.
Mijn man had het erover dat het in de app wel goed verdeeld leek te zijn, maar via de pc moest hij zelf weer schuiven ofzo.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:05 schreef Aure het volgende:
[..]
Ze hebben het geprobeerd
https://www.nu.nl/economi(...)or-verstoringen.html
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoon.
Thanks! Ik kan me herinneren dat ik de site ook niet handig vond zoeken omdat je al direct voor een locatie moet kiezen.quote:Op zondag 5 maart 2023 02:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.
En verder moet je goed kijken wanneer je gaat. Rondom feestdagen is het erg druk, net als de weekenden in juni en september. Maar pak je een weekend eind november of januari dan valt het enorm mee, zowel qua prijs als qua wachttijden.
Ik raad je overigens Davy Crockett aan Kyara. Hotelkamers voor 5 personen zijn belachelijk duur, en anders heb je twee kamers nodig.
En ik vind het eten in Parijs ook mwah. Chez Remi was niet meer dan matig met daarbij belabberde bediening (maar de aankleding maakt een hoop goed), Silver spur was oké. Plaza gardens is qua eten ondermaats. Buffet van Downtown was prima maar erg beperkt (ook maar een klein restaurant). Alleen bij the Steakhouse in Disney Village hebben we een keer erg goed gegeten, die zou ik wel aanraden. Ontbijt was wel goed in zowel Newport Bay als Marvel. Maar wij gaan iig nooit meer bijbetalen voor halfpension.
Gigantische prijsstijging inderdaad. Wij wilden ook 3 nachten maar dat werd 2300 Euro per 4persoonskamer. Dat vonden we te gortig, helemaal omdat we 3 dagen denk ik wel genoeg vinden. Dus nu een hotel net buiten Disney als eerste nacht.quote:Op zondag 5 maart 2023 10:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn vorig jaar met zijn vijven in de meivakantie 3 nachten naar Davy Crockett geweest voor +/- 1600 euro. Voor dit jaar heb ik gekeken en zou het 1600 euro zijn voor 2 nachten. Dat vond ik echt te gortig, zeker gezien het feit dat eten in het park er ook nog bij komt enz. Van dat geld kan ik een heleboel andere leuke dingen doen met het gezin, dus dit jaar sowieso geen Disney voor ons.
Wij hadden van de zomer geboekt van di - vrijdag.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
Dat is een prima vergelijking en ook gelijk mijn probleem, want ¤ 200 voor een jas vind ik geen probleem en ¤ 200 voor een concertkaartje wel.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
¤200 voor een jas is ook anders dan ¤200 voor een concert kaartje bijv.
Wij gaan een dag eerder op ons gemak al die kant op en slapen dichtbij Disney. Volgende ochtend minimale reistijd dus meteen de ochtend het park al in.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
¤200 voor een jas is ook anders dan ¤200 voor een concert kaartje bijv.
Dag eerder rijden, hotel vlakbij. Laatste dag tot einde in het park blijven en daarna nog een nachtje in een hotel.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Wat waard is voor je geld, is sowieso voor iedereen anders.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.
En ik betaalde 250 euro voor een VIP ticket voor Toto en dat vond ik waar voor mijn geld![]()
Gelukkig mag iedereen lekker zelluf bepalen waar ze haar geld aan uitgeeft.
Zelf ga ik liever langer voor minder ergens heen en dan bij voorkeur Londen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |