abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 maart 2023 @ 17:45:18 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208238176
Ik hou van disney maar ik heb toch een drempel om naar de parken te gaan. Vooral de prijs houdt me tegen en omdat ik het best wel uitzoekwerk vind want ik wil natuurlijk ook de beste deal. Ook de hoge kosten in de parken zelf houdt me wel tegen. Maar eigenlijk zou ik wel geaag volgend jaar gaan, anders zijn zeer echt te oud voor.
pi_208238446
Ik vind het wel leuk te lezen over jullie a Disney liefde. Heb ik totaal niet! Kinderen, 2 vd 4, vonden het wel leuk maar voor mij nog steeds geen reden om naar een park te gaan. Hopelijk gaan ze zelf ooit, kan me wel voorstellen dat het een hele ervaring is. Er zijn alleen zo ontzettend veel andere vakanties en uitstapjes waar ik mijn geld liever aan uit geef.
Met een meidenkwartet
pi_208238747
Ik vond (zeven jaar geleden) het ontbijt zeer matig en de koffie dieptriest. Avondeten ging wel. Ik vind Disney echt tof en zou er graag nog een keer heen gaan, maar niet als culinaire ervaring :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 18:31:45 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208238912
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken :?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 maart 2023 @ 18:36:05 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208238987
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:50 schreef BE het volgende:

[..]
Is er dan meer dan één park? :? :o

Ik ben 100 jaar geleden eens een keer met een vriendje geweest, maar dat is echt 25 jaar geleden of zo, langer nog denk ik zelfs. :o

Anyway, mochten we ooit gaan dan weet ik je te vinden @:vicky
Ik bedoelde eigenlijk de hotels, maar gezien niet alle accommodaties hotels zijn... gebruikte ik parken, maar ik geloof dat er inmiddels ook meerdere parken zijn zo'n filmdingtoestand ook nog ofzo.
Ik weet het allemaal niet :'( :'( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208239155
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken :?
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.
Zie ook https://www.financieelona(...)e-partners-opletten/
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208239170
Ik ben zo’n 6 x in Disney geweest.
De laatste keer was afgelopen zomer met man, kinderen en mijn ouders.
Was hartstikke leuk maar ook doodvermoeiend. :')
Is toch anders dan wanneer je zelf kind bent of wanneer je als volwassene zonder je eigen kinderen bent. :P

Wat de hotels betreft: vroeger zaten we in Davy Crocket, dat is echt auto afstand naar het park.
De afgelopen paar keren bij hotel Santa Fe, loopafstand 15 minuten.

We hebben wel gekeken naar andere hotels dichterbij maar je betaalt dan in totaal gauw een paar honderd meer en dat vonden we toch het geld niet waard.
In de zomer vonden we het een prima wandeling terug naar het hotel. Onze dochter was 4,5 en die ging dan in de bolderkar.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 18:57:38 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208239319
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.
Zie ook https://www.financieelona(...)e-partners-opletten/
Ja, maar dat verschil is maar twee tientjes, terwijl het verschil tussen bij mij of bij hem opvoeren van de aftrekpost ¤ 174 scheelt.... ik snap het echt niet :')
Dat het gunstiger is om het bij mij op te voeren, want het verschil in algemene heffingskorting is maar heel beperkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:14:31 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208239566
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:09 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij hebben echt ontzettend lekker gegeten afgelopen dagen
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.
in de haak.
pi_208239625
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
pi_208239667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?

Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
Fake it till you make it...
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:23:20 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208239674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Uiteraard speel ik ook met de getallen, maar qua logica kan ik er nog steeds niets anders van maken dan dat het gunstiger is om de aftrekpost volledig bij hem neer te leggen, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Voor het versturen al diverse combinaties bekeken en zelfs net de aangifte nog weer opnieuw geopend om te kijken of ik toch iets verkeerd gezien had, maar het blijft gunstiger om het bij mij neer te leggen.

Moet ik wel zeggen dat ik vorig jaar al gezegd heb dat het dit jaar waarschijnlijk weinig meer uit zou maken, maar dat het nu al gunstiger zou zijn de aftrekpost bij mij neer te leggen had ik niet verwacht, en snap ik nog steeds niet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208240011
Ik verdeel altijd ten gunste van verloofde, levert standaard het meeste op. Geen idee waarom.

Het was wel gepuzzel dit keer door het oversluiten van hypotheekdelen, versneld afbetalen energielening etc. De BD weet alles van je, maar ik moest toch best veel invullen en aanpassen.
pi_208240099
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:14 schreef trui het volgende:

[..]
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.
3 gangen bij Auberge, buffet bij Pyms kitchen en La Grange de Billy Bob, 3 gangen bij Silver Spur steakhouse.
A en M hebben 3 gangen gegeten bij Walt. M zei dat het erg lekker was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208240187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?

Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
Ze hebben het geprobeerd :P

https://www.nu.nl/economi(...)or-verstoringen.html

:D
pi_208240377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.
pi_208241079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.
Ze hebben de functionaliteit weer verwijderd omdat het toch niet goed werkte, dus het klopt dat het bij jou wel kon :Y maar nu dus niet meer.
pi_208241363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:45 schreef Kyara het volgende:
Ik hou van disney maar ik heb toch een drempel om naar de parken te gaan. Vooral de prijs houdt me tegen en omdat ik het best wel uitzoekwerk vind want ik wil natuurlijk ook de beste deal. Ook de hoge kosten in de parken zelf houdt me wel tegen. Maar eigenlijk zou ik wel geaag volgend jaar gaan, anders zijn zeer echt te oud voor.
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoon -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208242041
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:05 schreef Aure het volgende:

[..]
Ze hebben het geprobeerd :P

https://www.nu.nl/economi(...)or-verstoringen.html

:D
Mijn man had het erover dat het in de app wel goed verdeeld leek te zijn, maar via de pc moest hij zelf weer schuiven ofzo.
Maar dat is vaag want dat was eergister en gisteren. Maar goed.
Fake it till you make it...
pi_208244982
Eten in Disney vond ik echt wel tegenvallen. En had toch de tips opgevolgd van collega met abo die alle restaurants al wel eens geprobeerd heeft.
Dan moet ik zeggen dat de restaurants die je moet reserveren prima vond. Maar dat deden we een keer per dag. De rest was gewoon fast food en dat heb ik echt vaak beter gehad hoor :P

Wachtrijen waren (zelfs in de meivakantie) echt geen uur of anderhalf uur. Soms wel, maar is in de app goed te zien en dan kozen we dus iets anders.

Bij Disney figuren in de rij voor op de foto hebben we maar 1 x gedaan. Eyore was er helaas niet, daar is dochter fan van. Wel teigetje, en daar kwamen we net op het juiste moment voorbij toen de rij nog kort was.
Stitch of Pooh wilde ze ook wel mee op de foto maar dat waren ellenlange rijen. Daar had ze zelf ook geen behoefte aan. Die wachttijd besteden we liever aan een attractie.

Wat mij inderdaad wel verbaasde is dat er veel volwassenen (zonder kinderen) in de rij staan voor die foto’s. Dacht ook dat dat vooral wat voor kinderen was. Maar ook volwassenen die dus uitgebreid alle dansjes bij de parade mee doen en dergelijke. (En dan heb ik dus twee collega’s met abo waarvan ik weet dat ze ook op de foto gaan met, maar toch verbaasde ik me over de aantallen ;) ).

Als je een abo hebt kun je overigens wel een bonnetje halen met een tijd er op wanneer je aan de beurt bent voor de foto. Je moet dan wel enigszins in de buurt blijven, maar toch een soort van virtuele wachtrij (en zij staan dus vooraan bij de lichtshow/droneshow). Zitten toch wel wat leuke voordelen aan (maar aan mij niet besteed hoor, leuk voor een keer, niet voor 6 weekenden per jaar)
pi_208246321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoon -O-.
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.

En verder moet je goed kijken wanneer je gaat. Rondom feestdagen is het erg druk, net als de weekenden in juni en september. Maar pak je een weekend eind november of januari dan valt het enorm mee, zowel qua prijs als qua wachttijden.

Ik raad je overigens Davy Crockett aan Kyara. Hotelkamers voor 5 personen zijn belachelijk duur, en anders heb je twee kamers nodig.

En ik vind het eten in Parijs ook mwah. Chez Remi was niet meer dan matig met daarbij belabberde bediening (maar de aankleding maakt een hoop goed), Silver spur was oké. Plaza gardens is qua eten ondermaats. Buffet van Downtown was prima maar erg beperkt (ook maar een klein restaurant). Alleen bij the Steakhouse in Disney Village hebben we een keer erg goed gegeten, die zou ik wel aanraden. Ontbijt was wel goed in zowel Newport Bay als Marvel. Maar wij gaan iig nooit meer bijbetalen voor halfpension.
pi_208247274
De langste wachtrij waar ik ooit in heb gestaan was in de Efteling bij Joris en de Draak, 45 minuten. En wij gaan altijd in vakanties, nooit op studiedagen etc. Of wij hebben altijd geluk, of het valt dus wel mee allemaal.

Vooral dat eerder naar binnen bespaart veel tijd, voor ons de grootste reden om in een Disneyhotel of Efteling hotel te slapen.

En rijen....
Vandaag vertrek ik met de Eurostar naar Londen, ik ben erg benieuwd. Terug vind ik wel even extra spannend want dinsdag wordt er gestaakt in Frankrijk en ik heb een overstap in Brussel, op een Thalys die volgens mij vanuit Frankrijk komt. Volgens Eurostar en Thalys is er niets aan de hand voor mij, maar ja, wie weet wijzigt dat nog. De trein later gaat niet, die is al geannuleerd.

Het worden intensieve dagen, bomvol meetings en jaja, borrels en lunches/diners.

B heeft net een knuffel in mijn koffer gestopt zodat ik aan hem kan denken O+
pi_208247454
De ervaringen in de restaurants zijn erg wisselend, merk ik.
Ik lees hier 2 x een goede ervaring bij Silver Spur steakhouse terwijl onze ervaring afgelopen zomer echt memorabel belabberd was. Het eten althans, de bediening was echt top. :P
Uiteindelijk was het eten bij een All you can eat restaurant prettiger/beter dan tafelbediening.
Vooral onze zoon vindt lopend buffet echt ideaal. :P
  zondag 5 maart 2023 @ 10:00:12 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208247550
Mijn ervaring met EuroDisney waar we heen gingen toen mijn zoon 4 jaar was, is ongeveer hetzelfde als onze ervaring in de Efteling met hem.

De enige plek waar hij het naar zijn zin had was het doolhof van Alice in Wonderland (in de Efteling was het het mini-doolhof).

En ik kan jullie verzekeren dat 3 dagen Alice in Wonderland wel wat veel van het goede is en de prijs niet echt waard.

Meer dan dat heb ik niet meegekregen. Hij vond het wel leuk, hoewel hij de Efteling nog altijd wel leuker vond omdat de volwassenen daar niet mee kunnen en hij echt de hele dag in dat doolhof rondliep in zijn eentje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_208247599
Wij zijn vorig jaar met zijn vijven in de meivakantie 3 nachten naar Davy Crockett geweest voor +/- 1600 euro. Voor dit jaar heb ik gekeken en zou het 1600 euro zijn voor 2 nachten. Dat vond ik echt te gortig, zeker gezien het feit dat eten in het park er ook nog bij komt enz. Van dat geld kan ik een heleboel andere leuke dingen doen met het gezin, dus dit jaar sowieso geen Disney voor ons.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:38:29 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208247835
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 02:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.

En verder moet je goed kijken wanneer je gaat. Rondom feestdagen is het erg druk, net als de weekenden in juni en september. Maar pak je een weekend eind november of januari dan valt het enorm mee, zowel qua prijs als qua wachttijden.

Ik raad je overigens Davy Crockett aan Kyara. Hotelkamers voor 5 personen zijn belachelijk duur, en anders heb je twee kamers nodig.

En ik vind het eten in Parijs ook mwah. Chez Remi was niet meer dan matig met daarbij belabberde bediening (maar de aankleding maakt een hoop goed), Silver spur was oké. Plaza gardens is qua eten ondermaats. Buffet van Downtown was prima maar erg beperkt (ook maar een klein restaurant). Alleen bij the Steakhouse in Disney Village hebben we een keer erg goed gegeten, die zou ik wel aanraden. Ontbijt was wel goed in zowel Newport Bay als Marvel. Maar wij gaan iig nooit meer bijbetalen voor halfpension.
Thanks! Ik kan me herinneren dat ik de site ook niet handig vond zoeken omdat je al direct voor een locatie moet kiezen.

Ik wilde al zo graag naar Disney toen het net geopend was maar mijn ouders vonden dat toen al belachelijk duur. Ben wel in Disneyworld geweest in Orlando maar eerlijk gezegd vond ik toen Universal een stuk leuker maar toen was ik ook 14/15 jaar.
pi_208248047
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn vorig jaar met zijn vijven in de meivakantie 3 nachten naar Davy Crockett geweest voor +/- 1600 euro. Voor dit jaar heb ik gekeken en zou het 1600 euro zijn voor 2 nachten. Dat vond ik echt te gortig, zeker gezien het feit dat eten in het park er ook nog bij komt enz. Van dat geld kan ik een heleboel andere leuke dingen doen met het gezin, dus dit jaar sowieso geen Disney voor ons.
Gigantische prijsstijging inderdaad. Wij wilden ook 3 nachten maar dat werd 2300 Euro per 4persoonskamer. Dat vonden we te gortig, helemaal omdat we 3 dagen denk ik wel genoeg vinden. Dus nu een hotel net buiten Disney als eerste nacht.

Ik zie trouwens dat Kerst en de zomervakantie nog een stuk duurder zijn.
pi_208248175
We betaalden van de zomer ruim ¤2100, Santa Fe.
3 nachten, 4 dagen, half pension (vouchers ontbijt/lunch -en/of diner).
2 volwassene en 2 kinderen.
pi_208248308
Wij zijn ook 1600 kwijt voor 3 dagen wel inclusief ontbijt en avondeten
  zondag 5 maart 2023 @ 11:35:20 #130
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_208248477
Oooh ik wil volgend jaar ook naar Disney O+

Heb er geld voor opzij gezet, hoop met 6000 wel een eindje te komen :')

Wil wel een goed aantal dagen/nachten en met de trein. Ik hoopte op een Pinkstervakantie maar helaas pindakaas :D

Dan maar in mei ofzo. En in eerste instantie wilde ik het marvel-hotel maar na de prijzen gezien te hebben gaan we voor sequoia lodge denk ik :7

Ik ben er al 4x geweest, vooral toen ik jonger was, maar ik vind het zoooo leuk. Sta ook op foto's met figuren en heb handtekeningen van ze verzameld hahahaha *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208248639
Ik zat vorig jaar met zoon voor 1200 euro 8 dagen midden in de zomervakantie in Londen, inclusief heen en terug trein én ov kosten voor die 9 dagen. Geen haar op mn hoofd om 1600 voor 2 of 3 dagen EuroDisney neer te leggen :X Zelfs niet als die prijs voor een week zou zijn.
Das ook de reden dat ik niet meer in Nederland in een huisje ga zitten. Kost me véél meer en dan heb je nog niks. Schrok me jaren geleden al de pleuris toen ik dat wilde boeken, wil de prijzen van nu niet eens weten.

Voor nu nog niks geboekt :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208248877
Dan heb je goed gezocht Mush. Een beetje hotel in Londen is ¤200 per nacht.

Ik ga de komende 2 nachten dus naar Londen en dat kost mijn werkgever inclusief trein, exclusief eten ¤900.

Alles is natuurlijk poepjeduur geworden. Onze Zweden trip komende zomer is ook een stukje duurder dan 2 jaar geleden.
pi_208248981
Wij zaten 3 dagen en 2 nachten in Londen vorige week. Incl ontbijt en de eurostar; 530 euro voor drie personen.
pi_208249186
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
¤200 voor een jas is ook anders dan ¤200 voor een concert kaartje bijv. :P
pi_208249288
Ik heb een limiet, rond de 100 euro per nacht en dan buiten het centrum, een appartement, met keuken al zal ik er nóóit koken :D maar mét vaatwasser omdat ik weiger om voor duur geld een ontbijt in het hotel te doen waarbij je op tijd moet zijn om aan te schuiven. En tijdens vakantie wil ik niet op de klok hoeven te kijken, krijg ik stress van.
Plus een trein voor de deur waarmee we zo overal zijn want ik ben een schijtbak in de auto :@

Maar als baas betaalt, boeit het niet @exode ;)

Best netjes, @lily Zeker voor de binnenstad.
If they say
  zondag 5 maart 2023 @ 12:39:30 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208249305
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
pi_208249456
Wat ook leuk is om te doen in Londen, rondom in een bus gaan zitten en kijken waar je uitkomt. Goedkoper dan zo'n toeristenbus en je ziet méér van Londen.

Al waren we de laatste keer wel in de bus de verkeerde kant opgestapt toen we terug moesten naar het station _O- Buitenwijk gezien, al heb ik geen idee wélke, maar je zit toch en de bus de goede kant op is dan ook weer zo gepakt :+
If they say
pi_208250070
@exode werkse en veel plezier in Londen :)
If they say
pi_208250271
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
Wij hadden van de zomer geboekt van di - vrijdag.
We waren 4 uur ‘s morgens vertrokken vanuit Zeeland en waren rond 9 uur daar.
Inchecken en bagage achtergelaten en dan krijg je al je entreekaarten.
Denk dat we rond 10 uur in het park stonden.
Je mag wel vanaf 15:00 uur pas op de kamer.

Vrijdag rond 19:00 weer richting Nederland weer vertrokken.

Had je deze al gezien?

Vicky in TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 16
  zondag 5 maart 2023 @ 13:50:08 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208250318
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
Dat is een prima vergelijking en ook gelijk mijn probleem, want ¤ 200 voor een jas vind ik geen probleem en ¤ 200 voor een concertkaartje wel.

¤ 200 voor een avondje uit eten zit er weer tussenin, er zijn best restaurants waarbij ik dat niet zo'n punt vind, voor een 6 gangen inclusief bijpassende wijnen, maar voor een gewoon avondje uit eten vind ik dat wel te duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208250448
quote:

Wij gaan een dag eerder op ons gemak al die kant op en slapen dichtbij Disney. Volgende ochtend minimale reistijd dus meteen de ochtend het park al in.
'S Nachts rijden doen wij niet (meer). Onze kinderen slapen dan niet en verloofde is nachtblind.
pi_208250562
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.
En ik betaalde 250 euro voor een VIP ticket voor Toto en dat vond ik waar voor mijn geld :P

Gelukkig mag iedereen lekker zelluf bepalen waar ze haar geld aan uitgeeft.
Zelf ga ik liever langer voor minder ergens heen en dan bij voorkeur Londen O+
If they say
pi_208251488
Wij pakken, als we zelf gaan, de eerste nacht een goedkoop hotel in de buurt. Soms is dat formule 1, maar we hebben ook een keer de eerste nacht in Davy Crocket gezeten omdat dat daadwerkelijk de goedkoopste optie was (met 5 personen). Wel via booking.com, niet via Disney zelf. En vorig jaar betaalde schoonvader en wilden ze niet wisselen van hotel, dus heeft schoonvader een volle dag extra betaald terwijl we pas om 16:00 uur aankwamen. Ik zelf vind dat zonde van de tijd én het geld. Mijn schoonfamilie (inclusief mijn man helaas) vertrekt het liefst op de vertrekdag ook al rond 12:00 uur, iets wat ik ook zonde vind. Maar mijn man reist ook het liefst overdag terwijl ik dat zonde van de dag vind, hebben we ook elke vliegreis weer discussies over. Ik vlieg het liefst om 6:00 uur 's ochtends heen en 20:00 uur terug, hij het liefst om 12:00 uur heen en 12:00 uur terug. Scheelt netto ruim een vakantiedag.
pi_208251855
quote:

Dag eerder rijden, hotel vlakbij. Laatste dag tot einde in het park blijven en daarna nog een nachtje in een hotel.
1x s ochtends vroeg heen gegaan. 1x s nachts naar huis.. doen we nooit meer.

@exode veel plezier!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208252076
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.
En ik betaalde 250 euro voor een VIP ticket voor Toto en dat vond ik waar voor mijn geld :P

Gelukkig mag iedereen lekker zelluf bepalen waar ze haar geld aan uitgeeft.
Zelf ga ik liever langer voor minder ergens heen en dan bij voorkeur Londen O+
Wat waard is voor je geld, is sowieso voor iedereen anders.
Dat is de discussie ook niet. Ik moet er niet aan denken naar Toto te gaan. :P Smaken verschillen, ook in vakantie bestemmingen.
pi_208252195
Groetjes uit de Efteling :W
pi_208252913
Het is toch ook voor iedereen anders joh. Wat je leuk vindt, of belangrijk genoeg om je geld aan uit te geven.
Ik geef weer liever 200 euro aan een concertkaartje uit dan aan een jas. Ik koop een jas voor een tientje bij Vinted en ga met mijn dochter naar lady Gaga voor veel meer.

Dat kan ook geen discussie zijn.

Juist leuk, dat iedereen anders is.
pi_208253198
Toen wij naar Disney gingen hebben we dat gecombineerd met Parijs. We zijn eerst een paar dagen naar Parijs gegaan en vanuit Parijs al op tijd met de trein naar Disney.
De laatste dag hebben we volgens mij rond 19.00 de trein vanuit Disney terug genomen.

Ik geeft ook liever geld uit aan ervaringen (vakanties, dagjes weg en dergelijke) dan aan spullen. Daarom is de overweging om evt te verhuizen naar een iets groter of vrijer huis gestrand omdat we beiden liever een lagere hypotheek hebben die we hopelijk over 10-15 jaar hebben afbetaald, zodat we veel leuke dingen kunnen doen, dan dat we nu de hypotheek gaan ophogen (wat makkelijk zou kunnen als we zouden willen)
pi_208253623
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis. :(
pi_208253780
Jemig @exode dat is balen. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')