Jaren 70 hutten zijn ook nog wel tochtig vaak.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hut
Wat dat betreft hebben wij hier echt geluk met ons nieuwbouwwijkje. Het is niet groot, mooie bouw, aantal verschillende types en modellen, en best behoorlijke tuinen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Oh ja, op zich niks mis met nieuwbouw natuurlijk. Zeker als het kleinschalige projectjes zijn, zo'n vinexwijk loop ik weer niet zo warm voor. Dan zijn het alleen maar huizen huizen huizen en niks anders, te saai voor mij.
Er zitten alleen altijd van die deprimerend kleine plaatsjes bij (zo klein dat het de naam "tuin" niet eens mag dragen).
jullie kant is zeker links, met die gordijntjes.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:06 schreef exode het volgende:
Nou, ze zijn dus bijna klaar![]()
[ afbeelding ]
Uiteraardquote:Op maandag 6 maart 2023 16:46 schreef trui het volgende:
[..]
jullie kant is zeker links, met die gordijntjes.![]()
quote:Op maandag 6 maart 2023 17:13 schreef exode het volgende:
Grappige is dat wij dus nog steeds Funda links krijgen van schoonfamilie. Die vinden echt dat we te klein wonen.
quote:Op maandag 6 maart 2023 17:12 schreef lily het volgende:
Ons huis is echt een plaatje.
Vrijstaand. Met uitbouwen en erkers. Glas in lood bovenramen en markiezen rondom beneden. Tuin rondom en kinderkopjes oprit. Uit 1932.
Maar ja, isoleren is een uitdaging.
Ik weet opeens niet meer welk huis nu welk is, maar als ik het goeie in mijn hoofd heb, ben ik denk ik een hoop mensenquote:Op maandag 6 maart 2023 16:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet nooit of ik ons 13 jaar oude huis nou mooi vind of nietHet was een kleinschalig project, in een jaren-20-wijk en ze hebben geprobeerd de stijl wat aan te passen. In de praktijk betekent dat gele bakstenen en een rood (nep) mansardedak. Ik neig ernaar het wel karakteristiek te vinden maar er zullen vast ook een hoop mensen zijn die het foeilelijk vinden. Ons vorige huis was een mooie jaren-30-woning maar ik ben inmiddels echt wel om qua comfort voor uiterlijk
Wat een verschil is dat.
Wat weird. Had je het geannuleerde gedeelte dan maar moeten lopen of zoquote:Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef exode het volgende:
Ik vind de buitenkant dus ook erg belangrijk, bij onze zoektocht 7 jaar geleden viel daardoor 99% van de huizen af.
Knipvoeg of snijvoeg is zoals de oudere huizen vroeger werden gevoegd. Ik vind het erbij horen, wat je wel steeds meer ziet, is dat oudere huizen aan de buitenkant gestuct worden. 1 gladde buitenmuur. Dat knipvoeg gedoe is nogal arbeidsintensief en het feit dat wij 6 jaar hebben gezocht naar een bedrijf en dit bedrijf ons dus ook 1,5 jaar heeft laten wachten zegt wel genoeg over hoe schaars het wordt.
Wat fijn Tink en lekker dat je nog even extra vrij bent voor je nieuwe baan.
De annulering van Londen is schijnbaar een ding, want Eurostar heeft dus een deel geannuleerd waardoor Thalys niet meewerkt en het hotel al helemaal niet. Kortom mijn werkgever krijgt geen geld terug.
Sorry hoor.quote:Je probeert te vaak dezelfde post achter elkaar te liken en ont-liken. Dit kan een zware belasting leveren op de servers. Soms kan het even duren voordat je like zichtbaar wordt. Heb iets meer geduld en probeer zorgvuldig met de like-knoppen om te gaan alsjeblieft? Alvast bedankt!
Oh, jij krijgt nog een melding. Bij mij duurt het tig voor het duimpje het doet waardoor ie aan, uit, aan gaatquote:
Ja, daarom kreeg ik de melding ookquote:Op maandag 6 maart 2023 18:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, jij krijgt nog een melding. Bij mij duurt het tig voor het duimpje het doet waardoor ie aan, uit, aan gaat
Er staat in onze straat maar een type recente bouw. Volgens mij waren we al eens tot de conclusie gekomen dat je het niets vindtquote:Op maandag 6 maart 2023 17:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet opeens niet meer welk huis nu welk is, maar als ik het goeie in mijn hoofd heb, ben ik denk ik een hoop mensen
Onze straat is zo smal dat er niet geparkeerd kan worden. Ideaal, wat dat betreft.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kijk vooral tegen een wit bestelbusje aan omdat de eigenaren een soort obsessie heeft om voor onze deur te parkeren. Hij staat zelfs op streetview
In ons vorige huis was er iemand met echt een grote bestelbus met heel grote aanhanger die hij bij ons voor de deur parkeerde. Dat vond ik in het weekend ook niet fijn. Dus op een geven moment zette ik onze 2e auto daar maar neer i.p.v. de oprit. Eigenlijk heel flauw maar echt niks kunnen zien vind ik ook niks.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kijk vooral tegen een wit bestelbusje aan omdat de eigenaar een soort obsessie heeft om voor onze deur te parkeren. Hij staat zelfs op streetview
Ik heb beidequote:Op maandag 6 maart 2023 19:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Als het huis van de overburen maar mooi is, daar kijk ik immers tegenaan.
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:28 schreef F_r het volgende:
[..]
In ons vorige huis was er iemand met echt een grote bestelbus met heel grote aanhanger die hij bij ons voor de deur parkeerde. Dat vond ik in het weekend ook niet fijn. Dus op een geven moment zette ik onze 2e auto daar maar neer i.p.v. de oprit. Eigenlijk heel flauw maar echt niks kunnen zien vind ik ook niks.
Die zit bij ons ook in de straat, een kdv. En dat is toch irritant met parkeren. Wij hebben al veel te weinig parkeerruimte en die mensen pleuren hun auto’s echt overal neer bij wegbrengen en ophalen. Inclusief de opritten van straatgenoten of gewoon even midden op ons smalle straatjequote:Op maandag 6 maart 2023 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.
Bij ons vooral die immense bakfietsen die al meters van te voren het opritje naar de stoep nemen en je bekant omver rijden.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:43 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die zit bij ons ook in de straat, een kdv. En dat is toch irritant met parkeren. Wij hebben al veel te weinig parkeerruimte en die mensen pleuren hun auto’s echt overal neer bij wegbrengen en ophalen. Inclusief de opritten van straatgenoten of gewoon even midden op ons smalle straatje
Hier paste die combinatie ook net niet lekker. Ik snap bel goed dat je daar niet de hele tijd tegen aan wil kijken.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.
Dit ben ik zelfquote:Op maandag 6 maart 2023 20:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij ons vooral die immense bakfietsen die al meters van te voren het opritje naar de stoep nemen en je bekant omver rijden.
Hier idem, er staat geen rij huizen recht tegenover een andere rij huizen, dat geeft het geheel (de hele wijk) een hele leuke uitstraling, voor nieuwbouw.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben wij hier echt geluk met ons nieuwbouwwijkje. Het is niet groot, mooie bouw, aantal verschillende types en modellen, en best behoorlijke tuinen.
Maar ook hier wordt de bouw steeds krapper op elkaar met kleinere percelen en meer van hetzelfde, helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |