Damnquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Wij zijn zo dom geweest om geen stopcontacten bij de bank te maken. Echt, elektraplan voor het hele huis uitgewerkt, ALLE bedrading en stopcontacten nieuw getrokken, en we zetten de bank neer na 9 maanden verbouwen en denken "oh. Kuttt."
Dat hebben wij dus ook gehad toen we gingen verbouwen. Alleen in de hoek. Maar aan de andere kant is helemaal geen stopcontact. Zo dom van ons.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Wij zijn zo dom geweest om geen stopcontacten bij de bank te maken. Echt, elektraplan voor het hele huis uitgewerkt, ALLE bedrading en stopcontacten nieuw getrokken, en we zetten de bank neer na 9 maanden verbouwen en denken "oh. Kuttt."
Zo lang geleden al? Nee toch?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:
Er zijn toch een aantal standaard hoogtes voor stopcontacten?
Hier zitten ze allemaal laag, behalve degenen die naast een lichtknopje zitten.
Maar hoe hoog de (overige) stopcontacten zitten hangt vooral af van het bouwbesluit in de tijd dat je huis gebouwd werd, maar dat is volgens mij sinds de jaren 70 laag, daarvoor op 1.05 of 1.10 hoogte.
Klopt. Ik heb ze overigens allemaal laag behalve die in de keukenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:
Er zijn toch een aantal standaard hoogtes voor stopcontacten?
Hier zitten ze allemaal laag, behalve degenen die naast een lichtknopje zitten.
Maar hoe hoog de (overige) stopcontacten zitten hangt vooral af van het bouwbesluit in de tijd dat je huis gebouwd werd, maar dat is volgens mij sinds de jaren 70 laag, daarvoor op 1.05 of 1.10 hoogte.
Maar dit is het voordeel idd. Wat ik best wel een groot voordeel vind.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:50 schreef SQ het volgende:
Klein voordeel is eigenlijk wel dat ik minder met mijn telefoon in mijn klauw voor de tv zit. En werken op de laptop is stiekem toch fijner aan tafel of aan de bar.
De kindertablets hangen we nog wel eens aan de powerbank
Ons vorige jaren 70 huis had ze halverwege zitten. Dit jaren 70 huis ook behalve deels beneden omdat de vorige eigenaren dat aangepast hebben.quote:
Onze tweekapper uit 1971 had ze laag, dat was destijds ook zelfbouw geweest, dus het kan best zijn dat die al iets voor liepen qua manier van bouwen (op andere vlakken ook wel: leidingen in de muur in de badkamer).quote:
In de keuken heb ik idd ook nog een dubbel stopcontact dat hoog zit, op een andere wand dan die van het lichtknopje.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ze overigens allemaal laag behalve die in de keukenen ik heb er ook een paar in de inbouwkast voor lampjes (dat dan weer wel he 🤷♀️)
Ja waarschijnlijk wel idd. En ik woon in Friesland, daar duurt het altijd nog wat langer voordat een trend aan komt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze tweekapper uit 1971 had ze laag, dat was destijds ook zelfbouw geweest, dus het kan best zijn dat die al iets voor liepen qua manier van bouwen (op andere vlakken ook wel: leidingen in de muur in de badkamer).
Ik twijfel even of mijn sociale huurwoning uit 1975 de stopcontacten op 30 cm of 105 cm had... ik neig idd naar 105.
Wij hadden ook geen stopcontact in de badkamer. Wel stroom. Daar hebben we dus nog een stopcontact laten plaatsen toen we hier kwamen wonen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel idd. En ik woon in Friesland, daar duurt het altijd nog wat langer voordat een trend aan komt.![]()
![]()
Ons huis is van 1982. Alle stopcontacten hoog. En in de badkamer zit niet eens stroom ook.![]()
Maar daar kunnen we wat aan doen, tzt.
Was er niet zo'n "Help mijn man is klusser" aflevering waarin er te weinig stopcontacten in de keuken zaten en mevrouw daardoor minder blij was met het resultaat?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende:
Ik vind dus hoog fijn. Bv bij de bank en bij de tafel.
Ik mis overigens ook een stopcontact bij de kookplaat. Waarom er daar geen zit is mij een raadsel.
Hahaha. Ik heb er niet veel nodig hoor, ik gebruik er toch geen zes tegelijk. Heb er twee bij de koffiezetapparaat (waarvan 1 dus altijd ongebruikt...), twee rechts op het aanrecht waar altijd de telefoons en tablets worden opgeladen, die gebruik ik ook voor het broodrooster, de blender en de mixer enzo, en twee op het eiland, voor mn staafmixer en de laptop ofzo.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was er niet zo'n "Help mijn man is klusser" aflevering waarin er te weinig stopcontacten in de keuken zaten en mevrouw daardoor minder blij was met het resultaat?
Daar hebben wij dan weer geen stopcontacten. Sowieso te weinig stopcontacten in de eetkamer. Ook in de slaapkamers, wel bij elke lichtschakelaar dus geen probleem met stofzuigen maar als de laptop stroom nodig heeft bungelt er een kabel door de kamer.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef SQ het volgende:
We hebben wél 3 stopcontacten bij de eettafel.
Maar de poets klaagt ook omdat ze altijd zo moet puzzelen met de snoerlengte van de stofzuiger omdat er te weinig loze stopcontacten zijn.
Hier idem, en omdat ik het omdraaistopcontact in het eiland voor de senseo gebruik haal ik die er ook altijd weer uit na mijn ene kop koffie op een dag.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:20 schreef SQ het volgende:
Oh maar ik heb dus op de koffieautomaat na geen vaste apparaten op mijn werkblad, die zet ik na gebruik altijd in de kast
Hehe, ja die hebben wij dus welquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Ja! I can totally relate!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was er niet zo'n "Help mijn man is klusser" aflevering waarin er te weinig stopcontacten in de keuken zaten en mevrouw daardoor minder blij was met het resultaat?
En das precies de reden dat ik ze draag: ze zitten als sloffenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:02 schreef Nijna het volgende:
Skechers heb ik helemaal niks mee. De jongste heeft ze gehad, maar die schoenen waren in no time uit zijn fatsoen. Ik heb ze eens gepast als golfschoenen. Ze zitten als sloffen, maar qua steun vind ik het ook net sloffen.
Ik heb liever wat stevigere stappers, maar ben ook een enorme zeikerd qua schoenen.
Ja zo'n oplossing hebben wij ook.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:25 schreef Debsterr het volgende:
Oh ja en vergeten dat je wellicht een wandlamp later wil plaatsen bij je bank en dan geen laag stopcontact onder in de hoek plaatsen. Dom. Dus dat hebben we met leggen van de plinten opgelost door er een kabel achterdoor te trekken met een eigengemaakt blokje eraan, die dan helemaal naar een ander stopcontact ergens loopt.
De meterkast zit naast de badkamer, dus stroom is heel dichtbij.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hadden ook geen stopcontact in de badkamer. Wel stroom. Daar hebben we dus nog een stopcontact laten plaatsen toen we hier kwamen wonen.
Same. Nouja en een waterkoker dan. Maar that's it.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:20 schreef SQ het volgende:
Oh maar ik heb dus op de koffieautomaat na geen vaste apparaten op mijn werkblad, die zet ik na gebruik altijd in de kast
Hahaha, vast geen oerhollanders danquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Same. Nouja en een waterkoker dan. Maar that's it.
Ik ken mensen die altijd de rijstkoker op het aanrecht hebben staan.
Dat had ons huis ook niet! Eerste eis bij de nieuwe keuken was dat ik een stopcontact bij de kookplaat wilde. Nog steeds blij mee haha.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende:
Ik vind dus hoog fijn. Bv bij de bank en bij de tafel.
Ik mis overigens ook een stopcontact bij de kookplaat. Waarom er daar geen zit is mij een raadsel.
Check.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha, vast geen oerhollanders dan
Ik ken ook zo iemand, die is half indo
Daarom heb ik een quookerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Check.![]()
Mijn vriend ook trouwens, dat half indo, maar die wil het liefst een compleet leeg aanrecht. Die verstopt de waterkoker nog als hij z'n zin krijgt.
Ik heb er daar 8. En het is te weinig.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:50 schreef Debsterr het volgende:
Ik blijf vooral gelukkig met het feit dat ik tegen man zei: laten we daar (achter de tv kast) ook 4 doen! En hij zei: nee joh, 2 is voldoende... Maar ik hield vol en we komen nu al tekort dus ik had sowieso gelijk.
Wij hebben verbouwd toen een Quooker 'net nieuw' was en toen hebben we het eigenlijk helemaal niet overwogen. Nu wel spijt van, maarja.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarom heb ik een quooker![]()
en 2 vaatwassers
Lege aanrechten
Ik heb dat een tijdje geleden ook gedaan. Na jarenlange prikangst (inclusief therapie) was ik eindelijk zo ver dat ik het durfde. Wat denk je? Zijn m'n aderen ongeschiktquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:35 schreef Donna het volgende:
Ik heb me aangemeld als bloeddonor. Volgende week de keuring. Ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:53 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb dat een tijdje geleden ook gedaan. Na jarenlange prikangst (inclusief therapie) was ik eindelijk zo ver dat ik het durfde. Wat denk je? Zijn m'n aderen ongeschikt
Ja ze zijn nu in aan het onderzoeken of het loont om de mobiele bloedbank hier af en toe langs te laten komen. Maakt het stukken makkelijker.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Bij een van mijn vorige werkplekken was de bloedbank gewoon op locatie, dat was zo makkelijk, even in de pauze prikken. Ik heb nu maar aangegeven dat ik tot eind 2026 zwanger ben, want ze bleven me maar spammen
Ziek lange zwangerschap wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Bij een van mijn vorige werkplekken was de bloedbank gewoon op locatie, dat was zo makkelijk, even in de pauze prikken. Ik heb nu maar aangegeven dat ik tot eind 2026 zwanger ben, want ze bleven me maar spammen
Ik hoop dat je woonkamer 30m² is want als hij 30m³ is dan is dat zo'n 10-12m² afhankelijk van je plafondhoogtequote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Vicky ik heb lichtgrijze met roze en lichtblauwe met glitter😁
[..]
En das precies de reden dat ik ze draag: ze zitten als sloffen![]()
Heb moeilijke voeten, schoenen kopen is drama. Kom dus meestal met skechers terug.
En stopcontacten...ik heb voor een huiskamer van 30m3 maar 3 dubbeleAlles zit dus met een stekkerdozen in elkaar gefrot. En ze hangen ergens op een meter hoogte, jaren 70 woning.
Ach, toen waren er natuurlijk weinig stroomvreters die ingeplugd moesten worden
En de dakopbouw heeft 4 dubbele in 1 slaapkamer![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |