Doe ikquote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Pas goed op jezelf
Mooi dat die rookmelderplakkers dus toch ook plakken aan bobbeltjes plafond. Maar als dat spul zo goed plakt dat het het stucwerk eraf trekt, wij zouden wel minder structuur op de muur willen
hahaha.
Zo begon het hier ook. Oh, de vloer en meubels zijn eruit, kunnen we het plafond makkelijk witten(niet gedaan sinds we hier 8 jaar geleden kwammen wonen). Ach, wat gaatjes in de muur bij het verwijderen van de plinten vanwege de vloer. Oude gaatjes van schilderen (achter nieuwe schilderijen) ook maar vullen. Radiator van de muur dus nog meer gaatjes. Dus muren moeten nu ook geverfdquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:22 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dacht, dan schilder ik het plafond, klein halletje. Maar dan moeten de deuren ook. En de deurstijlen. En de bovenkanten van de deuren. En dan matcht het niet met de huiskamer dus moet die ook... Laat het wel zoals het is. Wie kijkt er nou naar boven?![]()
En het sneeuwt hier
Als je (diep) slaapt, ruik je niks. Je wordt misschien wel wakker door geknetter of hoesten, maar niet door de geur!quote:Op maandag 27 februari 2023 17:48 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker, na 2x brand ben ik echter wel geoefend. Maar inderdaad, brandmelders redden levens en ze werken ongetwijfeld sneller en beter dan mijn neus. We hebben zelfs de vluchtroutes bedacht.
Whahaha, precies waar ik voor vreesdequote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:36 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Zo begon het hier ook. Oh, de vloer en meubels zijn eruit, kunnen we het plafond makkelijk witten(niet gedaan sinds we hier 8 jaar geleden kwammen wonen). Ach, wat gaatjes in de muur bij het verwijderen van de plinten vanwege de vloer. Oude gaatjes van schilderen (achter nieuwe schilderijen) ook maar vullen. Radiator van de muur dus nog meer gaatjes. Dus muren moeten nu ook geverfd
Straks is de hele woonkamer/gang/hal gedaan, plafond, muren en vloer allemaal vers. Tot die tijd even doorbijten in de bende.
Nee, dat stukje was juist spierwit, rest is grauwigquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:49 schreef Phaidra het volgende:
Als het gewoon wit is: heb je tipp-ex? Werkt ook heel goed. En knuffel.
Ik heb verschillende mogen testen ook en bij allemaal vielen wat grotere kruimels of een kattenbak korrel er met dezelfde gang weer uit bij het mondstuk. Wat een troep.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:56 schreef SQ het volgende:
Slechte ervaring met steelstofzuigers. Teringduur, snel kapot, snel leeg. Voor kleine gemorste dingen wel handig, maar daar zijn ze dan weer te duur voor.
Ik hou van mijn shark kruimeldief. Ideaal dingetje.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:08 schreef Donna het volgende:
Voor 5 kruimels kan je beter een kruimeldief halen dan.
Ook die dingen van Dyson?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:56 schreef SQ het volgende:
Slechte ervaring met steelstofzuigers. Teringduur, snel kapot, snel leeg. Voor kleine gemorste dingen wel handig, maar daar zijn ze dan weer te duur voor.
Juist dat ding van dyson.quote:
Good to know!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Juist dat ding van dyson.
Ik heb voor de helft van dat geld een dure miele met snoer en stofzak gekocht en die is écht fantastisch!
Wij werden wakker van de geur van verbrand plastic.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je (diep) slaapt, ruik je niks. Je wordt misschien wel wakker door geknetter of hoesten, maar niet door de geur!
Steelstofzuiger heb ik overwogen maar niet aangeschaft omdat de hulp wel in 1x alle 3 de verdiepingen moet kunnen doen. Dus nu een gewone stofzuiger plus een robot voor beneden.
Neuh wij hebben ook ooit zo'n goedkope inventum gehad maar dan kun je beter met een bezem vegen. Miele ftw.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:31 schreef Leandra het volgende:
Ik heb ook geen stomme man, ik erger me alleen soms verschrikkelijk aan hem, te lang alleen gewoond denk ik.
Het ligt niet aan hem, het ligt aan mij 😂
Meestal
Oh, en gewone stofzuigers, een beneden en een boven, die voor zolder heb ik gemold tijdens de bouw dus in de garage staat nog een cheap ass ding van Blokker dat zelfs z'n cheap ass money niet waard is, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn referentiekader 😊
Mijn robot krijgt in dat soort gevallen gewoon een tijdelijke no go zone.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:38 schreef Leandra het volgende:
Oh, ook nog een robot stofzuiger beneden, maar die konden we tot zondag lastig gebruiken omdat het kerstdorp nog op de grond stond
Hier ook Henry maar die vind ik ook wat tegenvallen eigenlijk. Had meer van hem verwacht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:39 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een Henry, gewoon de originele (zag dat ze, in ieder geval van de Hetty-variant, ook steelstofzuigers hadden, maar daar geen ervaring mee).
En ook geen stomme man trouwens (meestal niet tenminste)
Tja. Tis een man he.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook Henry maar die vind ik ook wat tegenvallen eigenlijk. Had meer van hem verwacht.
Wij hebben een van AEG (ik denk de 8000 serie) met een extra accu erbij, want anders redden we het niet om het hele huis in 1x te doen. Was toen een actie waarbij je kon kiezen voor korting of een extra accu. En ik ben erg blij dat we die accu hebben gekozen. Expres een gekozen waar we de borstel niet hoeven te veranderen of we nou de gladde vloer beneden of de vloerbedekking boven stofzuigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:50 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte mush!
Heeft er iemand hier een steelstofzuiger? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Klinkt goed Troel!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:03 schreef Troel het volgende:
Voor de mensen die nog novasure overwegen. Gisteren de ingreep gehad, onder plaatselijke verdoving. Het is dat ik vanwege de morfine nog niet mag deelnemen aan het verkeer, maar anders zou ik gewoon aan het werk zijn gegaan. Het is me reuze meegevallen, sinds gisterenavond zelfs geen krampje meer en sinds thuiskomst zo'n drie druppeltjes bloed verloren (ha en dat terwijl ik ongesteld ben!).
Yay, das een zorg minderquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:18 schreef Aure het volgende:
Om nog even terug te komen op paracetamol bij mn jongste. Die is weer ziek namelijkMaar ik heb nu de roter bessensmaak door vieren gedaan en hij krijgt dan een kwart per keer, en die vindt ie heel lekker!
Daar is onze robot te simpel voor...quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn robot krijgt in dat soort gevallen gewoon een tijdelijke no go zone.
Echt niet dat ik zelf ga zuigen
Zou ik niet doen hoor, de Roborock is veel fijner.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar is onze robot te simpel voor...
Later als ik groot ben wil ik een Roomba, dan kan deze naar boven.
Ik denk dat wij dezelfde stofzuiger hebben, ook hier was de houder een voordeel, omdat mijn man sowieso een gruwelijke hekel heeft aan gaten boren om iets op te hangenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had in november een AEG steelstofzuiger gekocht tijdens een goede actie (¤199 plus nog ¤70 retour of een gratis 2e batterij). Was een topding met een fijne houder, maar na een ruime maand wilde hij niet meer opladenhij is opgestuurd voor reparatie maar dat was niet mogelijk op korte termijn. Kon dus geld terug krijgen of een nieuwe stofzuiger, alleen hadden ze geen AEG’s meer op voorraad (en die was ondertussen ook alweer ¤400). Uiteindelijk een dealtje kunnen maken en een Samsung Jet 75 gehaald met nog wat extra korting (moest ¤70 bijbetalen, maar die hadden we eerder al van AEG ontvangen als cashback). De Jet werkt prima, maar ik vond eigenlijk de AEG fijner. Voelde wat robuuster aan, het batterijniveau werd beter aangegeven en er zat een stevige houder bij waar ook de accessoires aan konden hangen. De Jet kun je alleen maar vast zetten door in de muur te boren nabij een stopcontact en daar hebben we geen fijne plek voor. De AEG kon ik gewoon verplaatsen om op te laden.
En ik heb wel een fijne man! Niet altijd even nuttig en romantiek kent hij niet, maar verder zitten we wel goed op één lijn, ook qua opvoeding en hoe we in het leven staan.
Ik ben ook team Roborock.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou ik niet doen hoor, de Roborock is veel fijner.
Dat is het advies van het OMT, maar geen idee of het al overgenomen is.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Edit: en nu ook de schijteritis. Maar testen: het hoort nu toch bij het leven, net als griep? Voor de griep zijn óók geen testen dus: NEEDat riep zoon net vanaf de pot
![]()
Hier ook team Mielequote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Juist dat ding van dyson.
Ik heb voor de helft van dat geld een dure miele met snoer en stofzak gekocht en die is écht fantastisch!
Ging er eigenlijk vanuit dat het was overgenomen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is het advies van het OMT, maar geen idee of het al overgenomen is.
Los daarvan ben ik blij met een vriendengroep die wel van het testen isOudste heeft met zijn astma nu al voor de derde of vierde keer het te pakken en die heeft er echt wel last van!
Ja, maar als je gaat als je aan het hoesten en proesten bent, dan ben je toch ook al een randdebiel? (excusez le mot)quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Ik ben echt team anti testen. Wat je helaas nu veel ziet zijn collega's die de longen uit hun lijf blaffen maar toch gezellig op kantoor gaan zitten "want de test was negatief".
Als je test op covid moet je eigenlijk ook gaan testen op alle andere virussen die rond gaan, en dat lijkt me ook niet bepaald haalbaar. Dus, niet meer testen en graag thuis blijven als je iets onder de leden hebt
Ja, dat lijkt mij dus ook. Voor mij is het testen dus gewoon naast logisch nadenken als je iets onder de leden hebt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:28 schreef Leandra het volgende:
Dat idd... dat je geen positieve Covid-test hebt wil niet zeggen dat een ander besmet wil raken met allerlei andere besmettelijke ziektes.
Ja dat vind ik ook. Maar zo denken anderen niet altijd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar als je gaat als je aan het hoesten en proesten bent, dan ben je toch ook al een randdebiel? (excusez le mot)
Ja maar het is nu wel bespreekbaarder.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:31 schreef Aure het volgende:
Maar dat was voor covid toch ook al een beetje de cultuur? Ik weet niet beter dan dat iedereen dan hoestend op kantoor zat. Men bleef alleen thuis met koorts ofzo.
Ja, maar door Covid kan er nu wel thuisgewerkt worden, het lijkt me heel verstandig als mensen dat ook gewoon blijven doen als ze snotterig zijn of hun longen uit hun lijf blaffen, ongeacht het aantal streepjes op de Covid-test.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:31 schreef Aure het volgende:
Maar dat was voor covid toch ook al een beetje de cultuur? Ik weet niet beter dan dat iedereen dan hoestend op kantoor zat. Men bleef alleen thuis met koorts ofzo.
Voor kantoorbanen geldt dat natuurlijk wel, maar goed, er zijn ook heel veel mensen die niet een kantoorbaan hebben. Voor die mensen zou wel meer coulance vanuit de werkgevers mogen komen. Veel hoesten = ziek.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar door Covid kan er nu wel thuisgewerkt worden, het lijkt me heel verstandig als mensen dat ook gewoon blijven doen als ze snotterig zijn of hun longen uit hun lijf blaffen, ongeacht het aantal streepjes op de Covid-test.
Klopt, bij heel veel banen kan het idd niet, zowel mijn zoon als schoondochter kunnen niet thuiswerken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor kantoorbanen geldt dat natuurlijk wel, maar goed, er zijn ook heel veel mensen die niet een kantoorbaan hebben. Voor die mensen zou wel meer coulance vanuit de werkgevers mogen komen. Veel hoesten = ziek.
Wellicht dat ik er ook anders ga over denken zodra mijn voorraad onderwijstesten op zijn en ik er weer voor moet betalenquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Maar zo denken anderen niet altijd.
Maar ik ga dus niet constant (preventief) testen. Ook niet voor andere mensen. Ik wil niet zo in het leven staan. Die andere mensen mogen dan de afweging maken of ze met deze hoogrisicopersoon in contact willen komen
Met mijn levensstijl zou ik dan echt een paar keer per week moeten testenquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij dus ook. Voor mij is het testen dus gewoon naast logisch nadenken als je iets onder de leden hebt.
En ik test dus ook gewoon (keel+neus) als ik nergens last van lijk te hebben, maar voordat ik met een grote groep iets ga doen. Omdat ik niet de situatie van iedereen weet, maar wel weet hoe vervelend het is als je iemand thuis hebt zitten die wel echt veel last heeft van corona (meer dan van een flinke influenza).
Het valt me inderdaad op dat iedereen weer gewoon snotverkouden en miserabel op kantoor gaat zitten. Ik had toch gehoopt dat dat inmiddels de wereld uit zou zijn...quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Ik ben echt team anti testen. Wat je helaas nu veel ziet zijn collega's die de longen uit hun lijf blaffen maar toch gezellig op kantoor gaan zitten "want de test was negatief".
Als je test op covid moet je eigenlijk ook gaan testen op alle andere virussen die rond gaan, en dat lijkt me ook niet bepaald haalbaar. Dus, niet meer testen en graag thuis blijven als je iets onder de leden hebt
Ja klopt. Ik vind het ook irritant hoor als mensen ziek op kantoor zitten. Vooral omdat je bij ons gewoon prima kunt en mag thuiswerken. Ik probeer mensen wel naar huis te sturen als ik merk dat ze echt niet lekker zijn. Maar het is ook wel lastig bepalen waar de grens ligt vind ik. Ik had laatst een kriebelhoest, maar niet continu (zeg dat ik één keer in 't uur eventjes een kriebelhoestbui kreeg) , mjah daar ga ik dan weer niet voor thuisblijven.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar het is nu wel bespreekbaarder.
Al geef ik toe dat ik ook niet altijd de zure sloot wil zijn die iedereen aan zijnhaar burgerplicht herinnert. Maar ik stap wel op als ik naast zo'n hoester zit, en zeg dan wel iets van "joh moet jij niet gewoon lekker in bed liggen" ofzo.
Beetje halfslachtig wel van mezelf.
Met jouw werk is dat ook anders ja. Maar als je een kantoorbaan zou hebben waarbij je makkelijk kan thuiswerken...quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:50 schreef LeSage het volgende:
Ik kan niet thuis werken, en sorry, maar voor een hoest of snotneus blijf ik inderdaad niet thuis. Denk dat ik afgelopen seizoen dan misschien 3 keer had kunnen werken en vandaag ook weer thuis had moeten blijven.
Koorts, echt beroerd, dan blijf ik heus wel in mijn bedje liggen
Het thuiswerken ligt natuurlijk ook wel aan het soort werk dat je doet. Pas was ik hoesterig en ben ik toch naar kantoor gegaan. Ik zit alleen en had een heel mooi briefje op de deur geplakt over besmettingsgevaarquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:50 schreef LeSage het volgende:
Ik kan niet thuis werken, en sorry, maar voor een hoest of snotneus blijf ik inderdaad niet thuis. Denk dat ik afgelopen seizoen dan misschien 3 keer had kunnen werken en vandaag ook weer thuis had moeten blijven.
Koorts, echt beroerd, dan blijf ik heus wel in mijn bedje liggen
Als we dat op mijn werk zouden doen zitten alle kinderen thuis bij de ouders ipv bij ons in de klasquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor kantoorbanen geldt dat natuurlijk wel, maar goed, er zijn ook heel veel mensen die niet een kantoorbaan hebben. Voor die mensen zou wel meer coulance vanuit de werkgevers mogen komen. Veel hoesten = ziek.
Spannend! Succes met wachtenquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
Zoon en schoondochter hebben kleinzoon hier net afgeleverd, want 20-weken-echo...
En kennelijk liep zoon mij in de zeik te nemen toen hij mij vertelde dat ze deze keer niet van tevoren wilden weten of het een jongetje of meisje is, dat horen ze vandaag ook.
Ben benieuwd 🥰
Zijn jullie altijd allemaal de hele tijd jullie longen uit je lijf aan het hoesten dan?quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als we dat op mijn werk zouden doen zitten alle kinderen thuis bij de ouders ipv bij ons in de klas
Ook niet wenselijk
Het ging over (thuis blijven/werken bij) verkouden zijn, niet specifiek over je longen uit je lijf hoesten. Daar zitten veel gradaties tussen. In dat laatste geval kan ik me ook voorstellen dat je te ziek bent om te werkenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Zijn jullie altijd allemaal de hele tijd jullie longen uit je lijf aan het hoesten dan?
Ik heb het niet over een loopneus of over een kriebelhoest ofzo, maar echt over volcontinu blaffen. Ik heb niet het idee dat de juffen op onze school dagelijks hun longen er uit kotsen, maar wellicht heb ik een scheef beeld
Zolang iemand niet omvalt, niet naar ademhappend hoest en de boel ondersproeit met bacillen vind ik het prima als ze niet thuisblijvenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
Maar wat verstaan jullie dan onder een verkoudheid?
Ik denk dat we gewoon hetzelfde bedoelen in andere woorden.
Als je echt verkouden bent (dus het virus) dan kun je daar echt wel ziek van zijn. Koorts, hoofdpijn, flink veel hoesten, malaise. Da's niet hetzelfde als een loopneus en wat kuchen.
Ik dacht dat het ging over je negatieve covidtest als excuus gebruiken om gewoon ziek naar kantoor/je werk te komen, dat was iig wel mijn insteek in het gesprekquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:11 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Het ging over (thuis blijven/werken bij) verkouden zijn, niet specifiek over je longen uit je lijf hoesten. Daar zitten veel gradaties tussen. In dat laatste geval kan ik me ook voorstellen dat je te ziek bent om te werken
(Maar als je ze verder goed voelt, ben je wat mij betreft welkom om te werken hoor, dan hou ik wel een klein beetje afstand)
Volgende week donderdag...quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:27 schreef amaranta het volgende:
@:leandra, spannend!
Wanneer mag je weer onder het mes?
Het is weer een typische OUD-discussie gewordenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging over je negatieve covidtest als excuus gebruiken om gewoon ziek naar kantoor/je werk te komen, dat was iig wel mijn insteek in het gesprek
Ik versta onder een verkoudheid wat een hoop mensen "een griepje" noemen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
Maar wat verstaan jullie dan onder een verkoudheid?
Ik denk dat we gewoon hetzelfde bedoelen in andere woorden.
Als je echt verkouden bent (dus het virus) dan kun je daar echt wel ziek van zijn. Koorts, hoofdpijn, flink veel hoesten, malaise. Da's niet hetzelfde als een loopneus en wat kuchen.
Ja precies, da's ook mijn beeld van verkoudheid.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik versta onder een verkoudheid wat een hoop mensen "een griepje" noemen.
Als je bacillen sproeit, hoest.
Laten we zeggen die reclame waarin dat mens verzuipt in het snot in haar glazen kantoortje... dan zou ze daar niet moeten zitten, tenzij het een thuiskantoor is.
Een echte griep is slopend idd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja precies, da's ook mijn beeld van verkoudheid.
Bij griep ben je gewoon echt minimaal een week compleet geveld.
Laatst een collega die pontificaal voor een vergadering een pak zakdoekjes en medicijnen op tafel zette. Juist ja, 2 dagen later 'ik heb toch covid'. Nog 2 dagen later een andere collega, die in een risicogroep zit besmet. Echt, hij had prima online deel kunnen nemen aan die vergadering, maar de zelfbelangrijkheid is pontificaal aanwezig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het valt me inderdaad op dat iedereen weer gewoon snotverkouden en miserabel op kantoor gaat zitten. Ik had toch gehoopt dat dat inmiddels de wereld uit zou zijn...
Sjezus, dan ben je ook wel een lamzak eerste klas hoor... je had er met je zakdoekjes en medicijnen sowieso niet moeten zijn, ongeacht je testresultaat van dat moment.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Laatst een collega die pontificaal voor een vergadering een pak zakdoekjes en medicijnen op tafel zette. Juist ja, 2 dagen later 'ik heb toch covid'. Nog 2 dagen later een andere collega, die in een risicogroep zit besmet. Echt, hij had prima online deel kunnen nemen aan die vergadering, maar de zelfbelangrijkheid is pontificaal aanwezig.
Inderdaad. Hij had niet eens getest 'want je kan toch niet bij elk kuchje testen'. Ik heb hem op dat moment nog gevraagd of hij wel daar moest zijn. 'ja, want ik heb het zo druk'. Toen hij weer terug kwam heb ik ook aangegeven dat ik graag zou hebben dat hij thuis bleef als hij ziek was, maar dat werd weggelachen.....quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sjezus, dan ben je ook wel een lamzak eerste klas hoor... je had er met je zakdoekjes en medicijnen sowieso niet moeten zijn, ongeacht je testresultaat van dat moment.
Gut oh gut, wat vinden we onszelf weer belangrijk... van die mensen die denken dat de wereld stopt met draaien als ze niet persoonlijk aanwezig zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij had niet eens getest 'want je kan toch niet bij elk kuchje testen'. Ik heb hem op dat moment nog gevraagd of hij wel daar moest zijn. 'ja, want ik heb het zo druk'. Toen hij weer terug kwam heb ik ook aangegeven dat ik graag zou hebben dat hij thuis bleef als hij ziek was, maar dat werd weggelachen.....
Toch wel geregeld een groot deel van de collega's hoor... Al die hoestende kinderen blijven je aanstekenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Zijn jullie altijd allemaal de hele tijd jullie longen uit je lijf aan het hoesten dan?
Ik heb het niet over een loopneus of over een kriebelhoest ofzo, maar echt over volcontinu blaffen. Ik heb niet het idee dat de juffen op onze school dagelijks hun longen er uit kotsen, maar wellicht heb ik een scheef beeld
Ah zo. Nou ja als het kan, dan idd blijf thuis. Maar ik heb afgelopen december dus echt wel half-grieperig op school gestaan omdat ik een negatieve test had en ik het niet over mn hart kon verkrijgen om mn groep naar huis te laten sturen als Sinterklaas kwamquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging over je negatieve covidtest als excuus gebruiken om gewoon ziek naar kantoor/je werk te komen, dat was iig wel mijn insteek in het gesprek
Beterschap!quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Edit: en nu ook de schijteritis. Maar testen: het hoort nu toch bij het leven, net als griep? Voor de griep zijn óók geen testen dus: NEEDat riep zoon net vanaf de pot
![]()
Thanx! Hij wil perse naar ikea dus doet alsof ie beter isquote:Op woensdag 1 maart 2023 13:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Beterschap!
Hahaha, je zoon heeft een punt... testen hoeft niet meer.
Ik ga sowieso het liefst zieke mensen uit de wegongeacht of het nou corona is of niet.
Wat dat betreft vond ik die coronaregels wel lekker duidelijk en zou het wat mij betreft altijd zo mogen zijn dat als je ziek bent (niet gewoon verkouden, maar echt ziek), je thuis blijft. Niet die stoerdoenerij van: ach paracetamol en gaan.
Echt, de wereld draait ook wel door zonder jou...
@:hilliebillie, de horror... luizen bij jezelf. Alleen al van het idee krijg ik rillingen. Hopelijk lukt het snel om ze kwijt te raken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Maar dat de wereld draait zonder jou is dus niet altijd zo.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Beterschap!
Hahaha, je zoon heeft een punt... testen hoeft niet meer.
Ik ga sowieso het liefst zieke mensen uit de wegongeacht of het nou corona is of niet.
Wat dat betreft vond ik die coronaregels wel lekker duidelijk en zou het wat mij betreft altijd zo mogen zijn dat als je ziek bent (niet gewoon verkouden, maar echt ziek), je thuis blijft. Niet die stoerdoenerij van: ach paracetamol en gaan.
Echt, de wereld draait ook wel door zonder jou...
@:hilliebillie, de horror... luizen bij jezelf. Alleen al van het idee krijg ik rillingen. Hopelijk lukt het snel om ze kwijt te raken
Ik ben dus bijna de hele maand februari thuis geweest met een soort van terrorgriep en 2 collega's ook. Was ik weer op het werk, zegt een collega; Ja ik denk dat jullie het van mij hebben, voelde me echt de hele week naar hier een paar weken geleden. WAAROM GA JE DAN NIET NAAR HUIS?quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gut oh gut, wat vinden we onszelf weer belangrijk... van die mensen die denken dat de wereld stopt met draaien als ze niet persoonlijk aanwezig zijn.
Als je je halve bedrijf besmet, dan stopt het bedrijf wel met draaien.
quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thanx! Hij wil perse naar ikea dus doet alsof ie beter isHij heeft nu alleen hoofdpijn, geen snot of rondslingerende bacillen, vind het niet echt handig. Maar hij had zich erop verheugd. Kijk later wel.
Ik hou sowieso best wel afstand van mensen tegenwoordig, das dan wel weer iets wat ik heb overgehouden door corona. Of als iemand loopt te rochelen, dan ga ik er met een boog omheen. De regels waren toen idd duidelijk en dat was dan wel weer fijn.
Tis heerlijk weer! En fijn dat dochter weer uit bed is. Zou voor haar ook goed zijn, beetje frisse lucht happen
Hij had vanmorgen nog koorts, nu ben je wel een beetje als die 'onmisbare personen' als je hem toch meeneemt naar Ikea...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was er net en je kan echt geen afstand houden hoor, druk! En je zit overal aan etc, ik zou het niet verantwoord vinden iig...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thanx! Hij wil perse naar ikea dus doet alsof ie beter isHij heeft nu alleen hoofdpijn, geen snot of rondslingerende bacillen, vind het niet echt handig. Maar hij had zich erop verheugd. Kijk later wel.
Ik hou sowieso best wel afstand van mensen tegenwoordig, das dan wel weer iets wat ik heb overgehouden door corona. Of als iemand loopt te rochelen, dan ga ik er met een boog omheen. De regels waren toen idd duidelijk en dat was dan wel weer fijn.
Tis heerlijk weer! En fijn dat dochter weer uit bed is. Zou voor haar ook goed zijn, beetje frisse lucht happen
Tja. als ik die kinderen toch eens mee naar buiten kon krijgen... (ik heb wel demonstratief het raam ff lekker open gezet) maar 13 en 15 neem je niet even onder de armSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Zij van 13 is gisteren wel mee geweest een rondje lopen, met telefoon in haar hand al "snappend" met een of ander pukkelig puberjongetje
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@LeSage, natuurlijk is het vervelend als er een vervanger moet komen. Maar ziek is ook ziek (denk ik dan).
En als je je nu om de haverklap ziek zou melden, kan ik me ook voorstellen dat je collega's op een gegeven moment zoiets hebben van ja toe ff.
Maar anders dan dat... behalve onpraktisch e.d. zijn mensen over het algemeen wel vervangbaar.
@exode, jammer van toverland. Gelukkig niet zo indrukwekkend dat het heel erg was om eerder weg te gaan.
Fake it till you make it...
In theorie niet, in de praktijk wel. Alleen Fenix en Zork zouden dicht zijn maar het was aardig uitgestorven.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:56 schreef SQ het volgende:
Denk ook dat toverland nog voor 80% dicht is nu?
quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Tja. als ik die kinderen toch eens mee naar buiten kon krijgen... (ik heb wel demonstratief het raam ff lekker open gezet) maar 13 en 15 neem je niet even onder de arm. Zij van 13 is gisteren wel mee geweest een rondje lopen, met telefoon in haar hand al "snappend" met een of ander pukkelig puberjongetje
.
Ik zie dat pukkelige puberjongetje voor me @NijnaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:LeSage, natuurlijk is het vervelend als er een vervanger moet komen. Maar ziek is ook ziek (denk ik dan).
En als je je nu om de haverklap ziek zou melden, kan ik me ook voorstellen dat je collega's op een gegeven moment zoiets hebben van ja toe ff.
Maar anders dan dat... behalve onpraktisch e.d. zijn mensen over het algemeen wel vervangbaar.
@:exode, jammer van toverland. Gelukkig niet zo indrukwekkend dat het heel erg was om eerder weg te gaan.
Nouja, als ze maar even, op eigen benen
buiten is geweest toch? 15 jarigen zijn idd wat lastiger tot bewegen te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij hoest en proest verder niet he, anders was het een uitgemaakte zaak. Hij heeft nu alleen nog wat hoofdpijn. Buik is oké en koorts is weg.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:23 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hij had vanmorgen nog koorts, nu ben je wel een beetje als die 'onmisbare personen' als je hem toch meeneemt naar Ikea...
Ik was er net en je kan echt geen afstand houden hoor, druk! En je zit overal aan etc, ik zou het niet verantwoord vinden iig...
Geen idee hoe dat vanavond of morgen zal zijn. Hij kwakkelt al vanaf vrijdag.
En ikea gaat hier zo: eten, trap naar benee, keuken en badkamer afdeling via de kortste route en weer weg. Tis dat ik iets nodig heb daar, ik ga niet voor mijn lol de ikea binnen
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:56 schreef exode het volgende:
De gevel.....ze dachten waarschijnlijk, ze hebben 1,5 jaar gewacht dus we nemem de tijd.
Ze zouden elke dag komen en afgelopen maandag moest het afgerond zijn.
De werkelijkheid is dat ze in de afgelopen 2 weken 2,5 dag zijn geweest en dus nog lang niet klaar zijn. Onze achtertuin is schijnbaar de opslag voor steigers.
Kortom ik ben er best klaar mee dus het is goed dat we niet thuis zijn. Net voor we weg gingen de buurman gesproken, die ging ze maar weer eens bellen.
Godskolere zegquote:Op woensdag 1 maart 2023 16:56 schreef exode het volgende:
De gevel.....ze dachten waarschijnlijk, ze hebben 1,5 jaar gewacht dus we nemem de tijd.
Ze zouden elke dag komen en afgelopen maandag moest het afgerond zijn.
De werkelijkheid is dat ze in de afgelopen 2 weken 2,5 dag zijn geweest en dus nog lang niet klaar zijn. Onze achtertuin is schijnbaar de opslag voor steigers.
Kortom ik ben er best klaar mee dus het is goed dat we niet thuis zijn. Net voor we weg gingen de buurman gesproken, die ging ze maar weer eens bellen.
Oiquote:Op woensdag 1 maart 2023 17:53 schreef Leandra het volgende:
Hou het even in de gaten met die hoofdpijn, ik hoorde net dat hier in de regio van de week een meisje van 20 aan hersenvliesontsteking is overleden
Oh, dan is dat helemaal eng.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oi![]()
Das een van mijn angsten, hersenvliesontsteking. Heb het zelf gehad toen ik 3 was en zodra het woordje nekpijn valt, raak ik gestresst. Vraag ik ook altijd kin op de borst te doen en kijk voor rode vlekjes.
Zoon voelt zich nu prima, we zitten bij ikea![]()
Kijk wel hoe het morgen is. Hij gedraagt zich ook niet ziek meer.
Thanx!
quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Tja. als ik die kinderen toch eens mee naar buiten kon krijgen... (ik heb wel demonstratief het raam ff lekker open gezet) maar 13 en 15 neem je niet even onder de arm. Zij van 13 is gisteren wel mee geweest een rondje lopen, met telefoon in haar hand al "snappend" met een of ander pukkelig puberjongetje
.
Ik voel me ook heus niet écht onmisbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:LeSage, natuurlijk is het vervelend als er een vervanger moet komen. Maar ziek is ook ziek (denk ik dan).
@:exode, jammer van toverland. Gelukkig niet zo indrukwekkend dat het heel erg was om eerder weg te gaan.
maar mensen die uit een andere sector komen waarbij thuiswerken kan, of het werk laten liggen, vinden het soms makkelijk om dan te roepen, terwijl dat gewoon niet voor iedereen geldt.
Afgelopen maanden ben ik een paar keer thuisgebleven wegens echt ziek, maar verkouden ben ik al sinds oktober, daar werk ik gewoon mee door.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ja, ik heb ook zulke collega’squote:Op woensdag 1 maart 2023 21:20 schreef Hupje het volgende:
Ik heb 1x gehad dat mijn klas thuis moest blijven, omdat zowel mijn collega van die dag als ik ziek waren (in-bed-lig-ziek). Meestal ben ik in vakanties ziek![]()
Ik vind het goed als mensen thuisblijven als ze ziek zijn, maar sommige collega's zijn zo vaak ziek thuis, dat ik me afvraag of ze wel echt ziek zijn![]()
Als ik corona gerelateerde klachten heb (vanaf iets meer dan een lichte loopneus) en ik zie andere mensen, dan doe ik een test. Heb er al zo veel gedaan, dit kan er dan wel bij om anderen te helpen.
Och, wat een rottige timing, beterschap voor T!quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:57 schreef Vicky het volgende:
Blech.. laatste dag Disney, T ziek. Hele nacht spugen. Ze is met M in het hotel gebleven, ik ben met A in het park maar het voelt niet compleet..
T slaapt nu, hopelijk voelt ze zich straks beter.
Villa volta staat bij B in zijn top 5. De eerste keer was geweldig. Hij kon niet stoppen met 'Woooooow wat gaaf' roepen. We zijn er in de zomervakantie iets van 15 x in geweest. Hij wil graag ontdekken hoe het werkt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Och @:VickyHoop ik dat de terugreis soepel verloopt. Beterschap
![]()
Zoon stond vanmorgen op, zette het op een springen en deelde mee dat ie zich prima voelt en beter is. Hoezee![]()
Hij wil misschien op basketbal en heeft volgende week zaterdag zijn eerste proefles. Moet met binnenschoenen waar beslist niet buiten op gelopen isHeeft ie niet dus gaan we die straks maar kopen. Kan ie ze ook mooi voor gym gebruiken want daar heeft ie nog van die instapdingen met elastiek voor
![]()
En dan maar meteen naar de bios. Hij wil graag naar Creed dus net de tickets geboekt.
Stoer van B @:exode! Villa volta in de efteling is voor ons de max
Ach, weer een zieke in een pretparkquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:57 schreef Vicky het volgende:
Blech.. laatste dag Disney, T ziek. Hele nacht spugen. Ze is met M in het hotel gebleven, ik ben met A in het park maar het voelt niet compleet..
Villa volta is ook echt zo gaafquote:Op donderdag 2 maart 2023 11:00 schreef exode het volgende:
[..]
Villa volta staat bij B in zijn top 5. De eerste keer was geweldig. Hij kon niet stoppen met 'Woooooow wat gaaf' roepen. We zijn er in de zomervakantie iets van 15 x in geweest. Hij wil graag ontdekken hoe het werkt.
Hij is eigenlijk niet zo'n durfal, hij kijkt graag de kat uit de boom. Maar er stond maar 5 minuten wachttijd voor Troy. Dus hij geen tijd om bang te worden.
Ik krijg hem alleen echt niet in donkere achtbanen. Vogelrok vond hij vreselijk bijvoorbeeld. Hij wil zien wat eraan komt.
De Pegasus vond ik ook een beetje overrated. Daar stond elke keer de langste rij van alle achtbanen. De verwachtingen waren dus best hoog. Na 1x vonden we het de moeite niet meer. Net te wild voor de jongste ook, hij wilde sowieso niet nog eens. En wij gingen dan liever nog een keer in de Polar, Dragon of Emmett. Als je dan toch in de rij moet staan. Echt een raadsel waarom die zo populair wasquote:Op donderdag 2 maart 2023 11:54 schreef exode het volgende:
Juul is wel echt een durfal, die was echt boos dat ze van ons niet in Joris mocht afgelopen Kerstvakantie.
Ik houd ook van achtbanen maar het moet wel een beetje soepel lopen zeg maar. De Pegasus was niet zo fijn weet ik nog. Hard en hoog is prima maar niet dat je de kar doorgestuiterd wordt.
Hyperspace mountain?quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:03 schreef exode het volgende:
Wij gaan dus in de meivakantie naar Disney. Ik ben wel eens in die afschietachtbaan geweest, geweldig! Maar die is nu iets heftiger aan het einde geworden en ik lees dat ze hard remmen waardoor mensen naar voren klappen met hun hoofd. Daar ga ik dan echt niet in. Leuk voor je nek.
Star wars nog iets heet die.
Goed om te wetenquote:Op donderdag 2 maart 2023 12:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hyperspace mountain?
Valt mee hoor. Ik ga er in met mijn kapotte rug 🤣
Heb dat helemaal niet op die manier ervaren eigenlijk? Hier zijn we best vaak in geweest en niemand last van z’n nek.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:03 schreef exode het volgende:
Wij gaan dus in de meivakantie naar Disney. Ik ben wel eens in die afschietachtbaan geweest, geweldig! Maar die is nu iets heftiger aan het einde geworden en ik lees dat ze hard remmen waardoor mensen naar voren klappen met hun hoofd. Daar ga ik dan echt niet in. Leuk voor je nek.
Star wars nog iets heet die.
Die mijn achtbaan is gesloten wanneer wij er zijn. Maar inderdaad daar stuiter je wel doorheen. Zwager en neefje gaan sowieso in Hyperspace, ga ik daarna welquote:Op donderdag 2 maart 2023 12:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heb dat helemaal niet op die manier ervaren eigenlijk? Hier zijn we best vaak in geweest en niemand last van z’n nek.
Er is in Disney wel een andere achtbaan die niet heel soepel gaat. Voor een volwassene wel te doen maar dochter had er echt wel last van dat ze alle kanten ingeslingerd werd.
(En in Bobbejaanland een achtbaan als de kinderen daarin hun hoofd naar voren deden tijdens de rit, dan konden ze door de g-krachten hun hoofd niet meer recht krijgen 😂 moesten ze wel bewust doen hoor, was niet dat dat automatisch zo ging)
Ik heb meer dan genoeg volle spaarkaarten, kan er wel 1 overdragen? Of meer. Zijn wel via de App dus even kijken hoe dat werkt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:07 schreef Hupje het volgende:
Ik ben voor het laatst naar de Efteling geweest net voordat kind 4 werd (scheelt toch veel qua prijs). En toen hadden we gezegd dat we wel weer een keer zouden gaan als hij 8 was ofzo. Dat wordt hij binnenkort, dus je snapt wat hij vroegIk ben dus maar aan het sparen bij AH.
Met schoolreisje bij Dippiedoe vond hij de achtbaan leuk, dus wie weet wat we kunnen doen dit jaar in de Efteling. De vorige keer was het vooral Droomvlucht en het sprookjesbos.
Same! Wij zijn premium dus sparen dubbel zo snel en je hebt maar 4 zegels nodig voor een volle kaart. We hebben er nu 29 en daar zijn de weekboodschappen van vandaag nog niet in verwerkt volgens mij.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb meer dan genoeg volle spaarkaarten, kan er wel 1 overdragen? Of meer. Zijn wel via de App dus even kijken hoe dat werkt.
Crush coaster zijn wij 1x in geweest. Zorgen dat we ruim voor de poorten voor de extra magic time Al voor de poort stonden. En daarna meteen door naar crush coaster. Hoefden we ‘maar’ 45 minuten te wachten. (Maar we zijn er niet naar toe gerend, dat kan zeker 20 minuten wachttijd nog schelen denk ik). Ik vond hem leuk maar niet bijzonder of zo. Snap de hype er rondom niet zo goed. Maar waarschijnlijk duurt de rij gewoon lang vanwege de beperkte hoeveelheid karretjesquote:Op donderdag 2 maart 2023 13:14 schreef exode het volgende:
[..]
Die mijn achtbaan is gesloten wanneer wij er zijn. Maar inderdaad daar stuiter je wel doorheen. Zwager en neefje gaan sowieso in Hyperspace, ga ik daarna wel
Die Aerosmith achtbaan is nog hetzelfde alleen andere aankleding toch Vicky? Die vond ik ook gaaf. En hopelijk dit x wel in Crush, de wachtrijen waren daar enorm de laatste x dat we er waren.
Bobbejaanland en Walibi zijn wij nog niet geweest.
Lief, maar ik denk dat ik er ben na de boodschappen van deze week. Anders stuur ik je een pm!quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb meer dan genoeg volle spaarkaarten, kan er wel 1 overdragen? Of meer. Zijn wel via de App dus even kijken hoe dat werkt.
He getver, dat is een rottig einde van de vakantie in Disney. Beterschapquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:57 schreef Vicky het volgende:
Bij ons doet de gemeente daar niet aan. Wel heeft de buurman een connectie bij de gemeente weten te vinden. Wij leggen de bladeren van de enorme monumentale eik op een bepaalde plek in de berm en als de buurman dan belt wordt het meegenomen door de eerstvolgende groen-ploeg die in ons dorp komt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:56 schreef Nijna het volgende:
ik zal de gemeente eens vragen of ze hier volgend najaar zo'n afrastering neer kunnen zetten voor blad,
Och wat naar dat ze zich zo beroerd voeltquote:Op donderdag 2 maart 2023 14:13 schreef Vicky het volgende:
T was in het park maar het gaat echt niet. We zouden heel luxe gaan lunchen. M is nu samen met A.
T en ik worden zo met een karretje ofzo naar de auto gebracht. Lopen redt ze niet.
@:exode Aerosmith is veranderd in Flight Force. De baan is hetzelfde alleen andere effecten
W.E.B. is super leuk.
Crush hebben A en ik vanmorgen gedaan.
Wij waren gister bij de preventiemedewerker van de tandarts, ofwel "poetsles"quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat voor artikel is dat?
Over tandenpoetsen: ik check nog elke dag of hij gepoetst heeft, en of het goed is gedaan. Hij is 11.
Is hij nu verpest voor het leven?
Ik oordeel niet over anderen, maar ik wil het zelf wel meer loslaten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat voor artikel is dat?
Over tandenpoetsen: ik check nog elke dag of hij gepoetst heeft, en of het goed is gedaan. Hij is 11.
Is hij nu verpest voor het leven?
Haha nou ja je kunt geen "fit for all" aanpak hanteren. De achtjarige vindt het ook erg oneerlijk dat zij meer moet doen dan d'r broertje van 2,5 jaar jonger. Ik probeer wel uit te leggen dat hij waarschijnlijk al jonger de dingen moet doen die zij nu pas zonder hulp hoeft te doen, maar vanuit haar referentiekader bestaat dat uiteraard nietquote:Op donderdag 2 maart 2023 16:25 schreef Quoi het volgende:
Ha! Wij zijn met hetzelfde bezig naar aanleiding van een lezing die ik volgde van Steven Pont. Dat zesjarige monster kan natuurlijk al veel te veel zelf, maar ongemerkt pamperde ik hem nog best. Het matcht wel met de update die hij net heeft gehad na een weekje goed-ziek-zijn, dus hij pakt het aardig op. Hoera.
Maar met 3 stuks met verschillende leeftijden zal het een grotere uitdaging zijn @:SQ
Heeft hij in zijn lezing ook over hamsters verteld?quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:25 schreef Quoi het volgende:
Ha! Wij zijn met hetzelfde bezig naar aanleiding van een lezing die ik volgde van Steven Pont. Dat zesjarige monster kan natuurlijk al veel te veel zelf, maar ongemerkt pamperde ik hem nog best. Het matcht wel met de update die hij net heeft gehad na een weekje goed-ziek-zijn, dus hij pakt het aardig op. Hoera.
Maar met 3 stuks met verschillende leeftijden zal het een grotere uitdaging zijn @:SQ
Uhuquote:Op donderdag 2 maart 2023 16:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heeft hij in zijn lezing ook over hamsters verteld?
Ik snap het wel hoor, maar toch is dat eerste wel een beetje curling, want je neemt dat stukje verantwoordelijkheid / ongemak wel bij hem weg.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:32 schreef amaranta het volgende:
Ik ben zeker geen curling moeder. Maar ik sta wel altijd aan.
Smorgens ga ik bv om 7:30 naar m’n werk. En als de kinderen dan nog niet op zijn dan check ik Magister om te kijken of ze 1e uur les hebben. Heb al meer dan eens zoon wakker moeten maken die na de wekker nog even z’n ogen dacht te sluiten.
Man ligt dan nog te ronken. Interesseert hem waarschijnlijk vrij weinig of ze te laat komen.
Vooral bij zoon zou ik wat meer moeten controleren. Omdat hij zich aankleed als ik al weg ben weet ik dus niet of hij een schone onderbroek/sokken aan heeft getrokken. Of z’n lenzen in heeft gedaan. En dan kom ik daar pas achter als ik thuis ben ‘s avonds.
Vooral dat hij z’n lenzen nooit draagt vind ik vervelend.
Verder laat ik ze behoorlijk los. Ze smeren al vanaf vroeg in de basisschool hun eigen brood. Kleden zichzelf aan. Zorgen voor hun spullen.
Ik gooi de schone kleren op hun bed/stoel en laat ze dat zelf opruimen.
Ze verschonen hun eigen bed.
Opruimen/afruimen/vaatwasser is geen taakje. Maar ze doen het wel als we het vragen.
Vaatwasser uitruimen zit in mijn ochtendroutine en doe ik zelf. Soms is de vaatwasser klaar voordat ik naar bed ga. En dan doe ik het zelf ook voor het slapengaan.
Dat uit bed trommelen is zeker curling.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, maar toch is dat eerste wel een beetje curling, want je neemt dat stukje verantwoordelijkheid / ongemak wel bij hem weg.
Ik zeg niet dat ik het anders of beter zal doen als de tijd er is, maar dat zijn wel die typische dingen die er bij horen.
Verder wel echt chapeau voor alles wat ze zelf doen
Of je replyed.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:50 schreef Hupje het volgende:
Haha ik had gisteren een online vergadering van een werkgroep en daar werden dingen afgesproken en nu krijg ik een mail met een tekst waar ik iets mee moet doen, maar iemand anders zou dat oppakken. Ik weet alleen niet meer wieDan toch zelf maar doen. Of even wachten op de notulen.
Niks. Ik zeg er ook niks van. Als hij ql gaat douchen dan zeg ik. Schoon ondergoed aantrekken. En dan heeft hij minstens 2x per week een schone onderbroek aan.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:42 schreef SQ het volgende:
En wat zou het als hij geen schone onderbroek aan doet, hij krijgt op een zeker punt vanzelf door dat het smerig is
Doe ik bij mijn 9 jarige ook nog.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:15 schreef SQ het volgende:
Wat naar zeg Vicky, beterschap voor d'r![]()
Mijn kinderen krijgen sinds deze week een strenger regime omdat ik best wel was geschrokken nadat ik een artikel las over curling-ouders en ik me Heel Erg aangesproken voeldeZo van oh shit, mijn nonchalante houding is eigenlijk helemaal niet zo bevorderlijk voor de ontwikkeling van mijn kinderen
Voor de grotere 2 werkt het prima. De oudste van 8 moet nu bijvoorbeeld zelf haar ontbijt en lunch maken (ja dat deed ik nog), ze moeten naast tafel afruimen nu ook tafel dekken, ik snij geen appels meer (ja dat deed ik nog), ik doe haar kleren niet meer in de wasmand (ja dat deed ik nog), ik poets haar tanden niet meer (ja dat deed ik nog) en zo zijn er nog wel meer dingen die wat strikter zijn geworden.
Halverwege. Maar ik had achteraf sommige wel liever dichtbij de vloer gehad.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Ff iets anders. Stopcontacten.
Op welke hoogte zitten die bij jullie?
Bij ons ong halverwege de muur tussen vloer en plafond (meer richting vloer dan plafond).
En man wil ze dus verplaatsen naar dichtbij de vloer. Maar ik vind dat eigenlijk wel fijn. Zo halverwege.
Maar misschien is dat helemaal niet gangbaar??
Simon wordt in juli 6.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:20 schreef SQ het volgende:
hoe oud is Simon?
Billen vegen ben ik echt heel snel mee gestopt. Mijn kleuterzoon is er ook niet zo goed in maar dan was ik maar wat meer gore onderbroeken. Op school krijgen ze idd ook geen hulp
Maar verplaats je dan van onder naar boven, of van boven naar onder?quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:45 schreef F_r het volgende:
Hier de meeste bij de vloer. En een paar halverwege. Verplaatsen kan als we meteen opnieuw gaan stucen. Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
Ik vind bij de vloer eigenlijk mooier maar halverwege praktischer. Dus geen idee wat ik dan eigenlijk zou willenquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar verplaats je dan van onder naar boven, of van boven naar onder?
Nou dat dus. Ik vind hèt prima als ze halverwege de muur blijven hangen. Maar blijkbaar zijn ze een doorn in mans oogquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik vind bij de vloer eigenlijk mooier maar halverwege praktischer.
Dat overbelast voelen is wel herkenbaar... Maar met een niet helemaal standaard dochter is het wel zoeken naar waar we meer bij haar zelf kunnen leggen en waar we toch meer moeten bemoeien.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:02 schreef SQ het volgende:
Ja ik poets de bijna zesjarige dus nog wel, maar de achtjarige niet meer. Ze kan het ook prima en ze is al een paar keer bij de tandarts geweest dus ze weet ook wel hoe het moet. Ze hebben beiden elektrische tandenborstels en ze weet dat de borstel vier keer een signaaltje moet hebben gegeven voor ze mag stoppen. Twee keer onder, twee keer boven.
Maar het zijn stiekem zo veel dingen die ik voor ze doe / deed... en ik voelde me daardoor ook wel overbelast raken, puur het feit dat je voor zo veel mensen de hele dag moet nadenken en regelen en alles moet fiksen. Dus het is deels in hun eigen belang en deels in mijn eigen belang dat er echt dingen moeten veranderen.
Het is ook wel een typische plaag van onze generatie denk ik.
Bij ons zitten de meeste stopcontacten onderaan de muur, de onderkant zit zo'n 20 cm vanaf de grond.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Bij ons ong halverwege de muur tussen vloer en plafond (meer richting vloer dan plafond).
En man wil ze dus verplaatsen naar dichtbij de vloer. Maar ik vind dat eigenlijk wel fijn. Zo halverwege.
20 cm boven de grond?quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Herkenbaarquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niks. Ik zeg er ook niks van. Als hij ql gaat douchen dan zeg ik. Schoon ondergoed aantrekken. En dan heeft hij minstens 2x per week een schone onderbroek aan.
Komt regelmatig voor dat ik de was doe. En dat ik van iedereen meerdere onderbroeken tegenkom. En van hem 1. 😇😅😂
Niet alle kinderen roepenquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:44 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Simon wordt in juli 6.
Heb je hem dan gewoon laten roepen tot ie zelf ging vegen? Simon houdt het roepen van "Mama/Papa, ik ben klaahaaar" best lang vol
Dit doe ik ook nog steedsquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet alle kinderen roepen
Mijne kwam altijd van de wc gerend en dan ging ik kijken en dan lag er dus een drol in. Zonder papier.
Na elke wcbeurt roepen: vegen! Doortrekken! Handen wassen! en dan hopen dat er iets blijft hangen
Ja dat stinkt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:35 schreef F_r het volgende:
Ik smeer nog steeds het brood voor mijn kinderen en maak het fruit klaar. Werd voor mij ook altijd gedaan zelfs toen ik tussen 2 huizen weer even thuis woonde. Voor de rest curl ik niet zo. Maar mag het werk wat strenger qua wasgoed ed. Ik sommeer oudste ook zich te gaan wassen, douchen ed want puberzweet
Volgende week.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja dat stinkt.
Gaat jouw puber binnenkort aanmelden op middelbare? Ver fietsen?
Mijlpaal hoor!quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:53 schreef F_r het volgende:
[..]
Volgende week.
Vanuit ons had ze eigenlijk keus uit 3 scholen die qua afstand ongeveer even ver zijn.
Ze heeft net ook gedoucht maar dat moet van mij
Vooral dat handen wassen (met zeep niet even onder de kraan steken) blijft niet helemaal plakken bij de grootstequote:Op donderdag 2 maart 2023 19:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit doe ik ook nog steeds![]()
Het blijft niet hangen
Vriendinnetje?quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:41 schreef amaranta het volgende:
****INCOMING****
Mijn zoon gaat vrijwillig douchen
Hier in de woonkamer onderaan de muur (cm of 20 vanaf de vloer). Verder vrijwel overal halverwege de muur. Zaten ze in de woonkamer ook maar toen gingen we verbouwen en hebben we alles naar onder verplaatst, dat schijnt tegenwoordig de norm te zijn. Het is op veel plekken wel wat strakker, maar op sommige plekken mis ik ook wel dat ze halverwege zaten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Nee. Hij kwam van het voetbal. Maar normaal zou hij zeggen. Ik heb gisteren al gedoucht.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Vooral dat handen wassen (met zeep niet even onder de kraan steken) blijft niet helemaal plakken bij de grootste
[..]
Vriendinnetje?
Zeer valide argument dat ik ook ongeveer om de dag gebruik.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. Hij kwam van het voetbal. Maar normaal zou hij zeggen. Ik heb gisteren al gedoucht.
Bij L zijn we er eerst bij gaan staan. Hij was bang dat hij het verkeerd deed en poep aan zijn handen kreeg dus dan stond ik of man erbij om te kijken of het wel goed ging. Stickerkaart gemaakt en bij 10x goed gezegd dat hij het nu helemaal zelf kan. Werkte hier als een trein.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Heb je hem dan gewoon laten roepen tot ie zelf ging vegen? Simon houdt het roepen van "Mama/Papa, ik ben klaahaaar" best lang vol
Hier ook voor de 40jarige.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Donna het volgende:
Lichten uit en deuren dicht is het grootste probleem voor de bijna 5yo.
Mijn 13-jarige heeft daar nog steeds af en toe last van.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:51 schreef SQ het volgende:
Mijn middelste liet nog wel regelmatig de wc overstromen door proppen papier ter grootte van een voetbal er doorheen te willen spoelen. Dat is nu wel beter.
Man zegt dat tegenwoordig stopcontacten standaard op 30 cm zitten. En schakelaars op 1.05 meter.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Ik heb Jacob verboden om de wcborstel te gebruiken. Dan moet hij me roepen. Verder mag hij ongeveer alles zelf maar de wcvloer moeten dweilen voorkom ik graag.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:57 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn 13-jarige heeft daar nog steeds af en toe last van.
En dan lekker aanstampen met de pleeborstel.![]()
De meeste zitten laag. In de hal, de gang boven en in het washok zitten halverwege. Ik stoor me er niet aan. Die achter de bank zit halverwege en dat is echt relaxed, makkelijk telefoon opladen 🤣quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Heb je dan bijv. de lamp in de WC en op de gang (die worden hier altijd vergeten) altijd aan staan?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:43 schreef LeSage het volgende:
Mijn moeder is nog steeds een curlingouder![]()
En soms best lastig, want ze heeft mij nooit geleerd om zelfstandig te worden.
Dus bij mijn jongens pak ik het wel wat anders aan. Die moeten al veel meer zelf doen.
Licht uit doen is hier niet echt nodig, redelijk donker huis, dus een heel aantal lampen staan altijd aan. En het is smartverlichting, dus gaat zelf om 7 uur ‘s ochtends aan, bij zonsondergang op avondstand en als ik welterusten roep gaat alles uit.
Deuren dicht daarentegen…..
Ik heb normaal maat 41. Heb 2 paar Skechers gekocht. Van de een maat 40, van de ander maat 41quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijn dat je met A toch nog iets hebt kunnen doen @:Vicky Succes met de terugreis![]()
SkechersZoon kocht gister weer een paar, voor basketbal, maar die gaan terug. Maat 39 en even later kocht ie schoenen maat 40, voor gewoon. Dus vrees dat de 39 met 2 maanden niet meer past en dat vind ik zonde.
Dochter droeg ze...lang geleden al. Heb van haar nog een paar die haar te klein waren geworden en zoon in het ziekenhuis lag, 11 jaar geledenen ik koop ze zelf ook.
Creed was best goed, al vond ik het te voorspelbaar![]()
Zoon wil wel 1 en 2 weer kijken, die vond ik beter.
Hier is het man die het badkamerlicht vaak vergeet uit te doen. Kom ik in het donker thuis, zie ik de bovenverdieping verlicht en dat heeft dan heel de dag aan gestaanNou is dat minder erg dan het gas
![]()
Zoon kan er ook wat van. Dan gil ik dat ze ons op mars niet hoeven te zien
quote:Op donderdag 2 maart 2023 22:03 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik heb Jacob verboden om de wcborstel te gebruiken. Dan moet hij me roepen. Verder mag hij ongeveer alles zelf maar de wcvloer moeten dweilen voorkom ik graag.
Maar ik snap dat dat verbod ergens tussen nu en zijn 13e niet meer werkt, dus ik zal ooit een betere oplossing verzinnen.
Thnx! Zitten jullie nog in de ❄️❄️?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:56 schreef BE het volgende:
Ik denk steeds dat het zaterdag is, maar het is gewoon pas vrijdag!
@:Vicky goede reus terug!
Ahh ok. Wil ik ook nog wel een keer naartoe. Zag er mooi uit.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:59 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, was alleen het weekend. We waren maandag al weer terug.
Ik leg bij de jongste de was op haar bureau, dat legt ze keurig in de kast.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik werd zo gek van het afspelen van het bandje 'deur dicht' dat ik voor de woonkamer en wc een deurdranger heb gekocht. Werkt als een tiet!
Ik probeer de kinderen wel veel zelf te laten doen, maar één van de drie is niet zo makkelijk en daar gaat het dus wel regelmatig mis. Dan laat ik 'm dus wel dingen zelf doen en laat hij vervolgens zijn broer zijn ontbijt maken of zijn fruitbak vullen.![]()
Maar zelf de was uitruimen hè, hoe gaat dat bij jullie pubers? Ik vouw en strijk alles keurig, maar als ik niet 20+ keer aangeef dat ze haar kast moet inruimen gebeurt er niets. De afspraak is dat de mand uitgeruimd moet worden op dezelfde dag dat hij in haar kamer bezorgd is. Is nog nooit gelukt volgens mij.![]()
Was verzamelen doe ik dus ook, maar dat komt vooral omdat ik het niet trek dat ik dan net een was heb gedraaid en er vervolgens alsnog een shitload ranzige kleding ligt.
En dan die pleeborstel met resten papier enzo gewoon terug in de houder zetten...quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:57 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn 13-jarige heeft daar nog steeds af en toe last van.
En dan lekker aanstampen met de pleeborstel.![]()
Check!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:02 schreef Nijna het volgende:
En dan die pleeborstel met resten papier enzo gewoon terug in de houder zetten...![]()
Oh dan moet je wel een heel eind kunnenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:07 schreef Vicky het volgende:
Whaha bijna @:Nijna
De zolen zijn gemaakt van Pirellibanden.. dus die zijn wel stevig.
Ja dat zekerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh dan moet je wel een heel eind kunnen! Niks zo fijn als lekker kunnen lopen!
Die van jouw foto zien er wel steviger uit dan die gympies van het begin.
Hebben wij ook maar dan omdat de schakelaar bij de woonkamer zit en niet bij de voordeur wat onhandig is als je in het donker thuiskomt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:00 schreef Bami het volgende:
Lamp op de gang beneden hebben wij tegenwoordig op een bewegingssensor zitten. Die knop zit bij de voordeur, mega onhandig als je vanuit de woonkamer of keuken naar boven wil. Dus ben heel blij met de bewegingssensor. Ook handig als je met je handen vol de voordeur binnenkomt.
Damnquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Wij zijn zo dom geweest om geen stopcontacten bij de bank te maken. Echt, elektraplan voor het hele huis uitgewerkt, ALLE bedrading en stopcontacten nieuw getrokken, en we zetten de bank neer na 9 maanden verbouwen en denken "oh. Kuttt."
Dat hebben wij dus ook gehad toen we gingen verbouwen. Alleen in de hoek. Maar aan de andere kant is helemaal geen stopcontact. Zo dom van ons.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Wij zijn zo dom geweest om geen stopcontacten bij de bank te maken. Echt, elektraplan voor het hele huis uitgewerkt, ALLE bedrading en stopcontacten nieuw getrokken, en we zetten de bank neer na 9 maanden verbouwen en denken "oh. Kuttt."
Zo lang geleden al? Nee toch?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:
Er zijn toch een aantal standaard hoogtes voor stopcontacten?
Hier zitten ze allemaal laag, behalve degenen die naast een lichtknopje zitten.
Maar hoe hoog de (overige) stopcontacten zitten hangt vooral af van het bouwbesluit in de tijd dat je huis gebouwd werd, maar dat is volgens mij sinds de jaren 70 laag, daarvoor op 1.05 of 1.10 hoogte.
Klopt. Ik heb ze overigens allemaal laag behalve die in de keukenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:
Er zijn toch een aantal standaard hoogtes voor stopcontacten?
Hier zitten ze allemaal laag, behalve degenen die naast een lichtknopje zitten.
Maar hoe hoog de (overige) stopcontacten zitten hangt vooral af van het bouwbesluit in de tijd dat je huis gebouwd werd, maar dat is volgens mij sinds de jaren 70 laag, daarvoor op 1.05 of 1.10 hoogte.
Maar dit is het voordeel idd. Wat ik best wel een groot voordeel vind.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:50 schreef SQ het volgende:
Klein voordeel is eigenlijk wel dat ik minder met mijn telefoon in mijn klauw voor de tv zit. En werken op de laptop is stiekem toch fijner aan tafel of aan de bar.
De kindertablets hangen we nog wel eens aan de powerbank
Ons vorige jaren 70 huis had ze halverwege zitten. Dit jaren 70 huis ook behalve deels beneden omdat de vorige eigenaren dat aangepast hebben.quote:
Onze tweekapper uit 1971 had ze laag, dat was destijds ook zelfbouw geweest, dus het kan best zijn dat die al iets voor liepen qua manier van bouwen (op andere vlakken ook wel: leidingen in de muur in de badkamer).quote:
In de keuken heb ik idd ook nog een dubbel stopcontact dat hoog zit, op een andere wand dan die van het lichtknopje.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ze overigens allemaal laag behalve die in de keukenen ik heb er ook een paar in de inbouwkast voor lampjes (dat dan weer wel he 🤷♀️)
Ja waarschijnlijk wel idd. En ik woon in Friesland, daar duurt het altijd nog wat langer voordat een trend aan komt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze tweekapper uit 1971 had ze laag, dat was destijds ook zelfbouw geweest, dus het kan best zijn dat die al iets voor liepen qua manier van bouwen (op andere vlakken ook wel: leidingen in de muur in de badkamer).
Ik twijfel even of mijn sociale huurwoning uit 1975 de stopcontacten op 30 cm of 105 cm had... ik neig idd naar 105.
Wij hadden ook geen stopcontact in de badkamer. Wel stroom. Daar hebben we dus nog een stopcontact laten plaatsen toen we hier kwamen wonen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel idd. En ik woon in Friesland, daar duurt het altijd nog wat langer voordat een trend aan komt.![]()
![]()
Ons huis is van 1982. Alle stopcontacten hoog. En in de badkamer zit niet eens stroom ook.![]()
Maar daar kunnen we wat aan doen, tzt.
Was er niet zo'n "Help mijn man is klusser" aflevering waarin er te weinig stopcontacten in de keuken zaten en mevrouw daardoor minder blij was met het resultaat?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende:
Ik vind dus hoog fijn. Bv bij de bank en bij de tafel.
Ik mis overigens ook een stopcontact bij de kookplaat. Waarom er daar geen zit is mij een raadsel.
Hahaha. Ik heb er niet veel nodig hoor, ik gebruik er toch geen zes tegelijk. Heb er twee bij de koffiezetapparaat (waarvan 1 dus altijd ongebruikt...), twee rechts op het aanrecht waar altijd de telefoons en tablets worden opgeladen, die gebruik ik ook voor het broodrooster, de blender en de mixer enzo, en twee op het eiland, voor mn staafmixer en de laptop ofzo.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was er niet zo'n "Help mijn man is klusser" aflevering waarin er te weinig stopcontacten in de keuken zaten en mevrouw daardoor minder blij was met het resultaat?
Daar hebben wij dan weer geen stopcontacten. Sowieso te weinig stopcontacten in de eetkamer. Ook in de slaapkamers, wel bij elke lichtschakelaar dus geen probleem met stofzuigen maar als de laptop stroom nodig heeft bungelt er een kabel door de kamer.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef SQ het volgende:
We hebben wél 3 stopcontacten bij de eettafel.
Maar de poets klaagt ook omdat ze altijd zo moet puzzelen met de snoerlengte van de stofzuiger omdat er te weinig loze stopcontacten zijn.
Hier idem, en omdat ik het omdraaistopcontact in het eiland voor de senseo gebruik haal ik die er ook altijd weer uit na mijn ene kop koffie op een dag.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:20 schreef SQ het volgende:
Oh maar ik heb dus op de koffieautomaat na geen vaste apparaten op mijn werkblad, die zet ik na gebruik altijd in de kast
Hehe, ja die hebben wij dus welquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Ja! I can totally relate!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was er niet zo'n "Help mijn man is klusser" aflevering waarin er te weinig stopcontacten in de keuken zaten en mevrouw daardoor minder blij was met het resultaat?
En das precies de reden dat ik ze draag: ze zitten als sloffenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:02 schreef Nijna het volgende:
Skechers heb ik helemaal niks mee. De jongste heeft ze gehad, maar die schoenen waren in no time uit zijn fatsoen. Ik heb ze eens gepast als golfschoenen. Ze zitten als sloffen, maar qua steun vind ik het ook net sloffen.
Ik heb liever wat stevigere stappers, maar ben ook een enorme zeikerd qua schoenen.
Ja zo'n oplossing hebben wij ook.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:25 schreef Debsterr het volgende:
Oh ja en vergeten dat je wellicht een wandlamp later wil plaatsen bij je bank en dan geen laag stopcontact onder in de hoek plaatsen. Dom. Dus dat hebben we met leggen van de plinten opgelost door er een kabel achterdoor te trekken met een eigengemaakt blokje eraan, die dan helemaal naar een ander stopcontact ergens loopt.
De meterkast zit naast de badkamer, dus stroom is heel dichtbij.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hadden ook geen stopcontact in de badkamer. Wel stroom. Daar hebben we dus nog een stopcontact laten plaatsen toen we hier kwamen wonen.
Same. Nouja en een waterkoker dan. Maar that's it.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:20 schreef SQ het volgende:
Oh maar ik heb dus op de koffieautomaat na geen vaste apparaten op mijn werkblad, die zet ik na gebruik altijd in de kast
Hahaha, vast geen oerhollanders danquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Same. Nouja en een waterkoker dan. Maar that's it.
Ik ken mensen die altijd de rijstkoker op het aanrecht hebben staan.
Dat had ons huis ook niet! Eerste eis bij de nieuwe keuken was dat ik een stopcontact bij de kookplaat wilde. Nog steeds blij mee haha.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende:
Ik vind dus hoog fijn. Bv bij de bank en bij de tafel.
Ik mis overigens ook een stopcontact bij de kookplaat. Waarom er daar geen zit is mij een raadsel.
Check.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha, vast geen oerhollanders dan
Ik ken ook zo iemand, die is half indo
Daarom heb ik een quookerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Check.![]()
Mijn vriend ook trouwens, dat half indo, maar die wil het liefst een compleet leeg aanrecht. Die verstopt de waterkoker nog als hij z'n zin krijgt.
Ik heb er daar 8. En het is te weinig.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:50 schreef Debsterr het volgende:
Ik blijf vooral gelukkig met het feit dat ik tegen man zei: laten we daar (achter de tv kast) ook 4 doen! En hij zei: nee joh, 2 is voldoende... Maar ik hield vol en we komen nu al tekort dus ik had sowieso gelijk.
Wij hebben verbouwd toen een Quooker 'net nieuw' was en toen hebben we het eigenlijk helemaal niet overwogen. Nu wel spijt van, maarja.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarom heb ik een quooker![]()
en 2 vaatwassers
Lege aanrechten
Ik heb dat een tijdje geleden ook gedaan. Na jarenlange prikangst (inclusief therapie) was ik eindelijk zo ver dat ik het durfde. Wat denk je? Zijn m'n aderen ongeschiktquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:35 schreef Donna het volgende:
Ik heb me aangemeld als bloeddonor. Volgende week de keuring. Ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:53 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb dat een tijdje geleden ook gedaan. Na jarenlange prikangst (inclusief therapie) was ik eindelijk zo ver dat ik het durfde. Wat denk je? Zijn m'n aderen ongeschikt
Ja ze zijn nu in aan het onderzoeken of het loont om de mobiele bloedbank hier af en toe langs te laten komen. Maakt het stukken makkelijker.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Bij een van mijn vorige werkplekken was de bloedbank gewoon op locatie, dat was zo makkelijk, even in de pauze prikken. Ik heb nu maar aangegeven dat ik tot eind 2026 zwanger ben, want ze bleven me maar spammen
Ziek lange zwangerschap wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Bij een van mijn vorige werkplekken was de bloedbank gewoon op locatie, dat was zo makkelijk, even in de pauze prikken. Ik heb nu maar aangegeven dat ik tot eind 2026 zwanger ben, want ze bleven me maar spammen
Ik hoop dat je woonkamer 30m² is want als hij 30m³ is dan is dat zo'n 10-12m² afhankelijk van je plafondhoogtequote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Vicky ik heb lichtgrijze met roze en lichtblauwe met glitter😁
[..]
En das precies de reden dat ik ze draag: ze zitten als sloffen![]()
Heb moeilijke voeten, schoenen kopen is drama. Kom dus meestal met skechers terug.
En stopcontacten...ik heb voor een huiskamer van 30m3 maar 3 dubbeleAlles zit dus met een stekkerdozen in elkaar gefrot. En ze hangen ergens op een meter hoogte, jaren 70 woning.
Ach, toen waren er natuurlijk weinig stroomvreters die ingeplugd moesten worden
En de dakopbouw heeft 4 dubbele in 1 slaapkamer![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |