Haha dat doe ik idd ook liever. Of tegenwoordig chatten als het kan.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Liever niet hahaha, maar ik ben dan ook een mailer i.p.v. beller bijvoorbeeld.
In mijn werk zie je dat ook heel goed. Je kan met ons contact opnemen via telefoon of via mail. Contactpersonen bij ICT bellen liever, mijn collega's daar zitten de godganse dag aan de telefoon. Ik en mijn collega bedienen mensen binnen bibliotheken en die zijn allemaal wat schuw. Die mailen dus vooral. Als we een beller hebben is er óf echt een groot probleem óf het is iemand vanuit ICT die het verkeerde nummer heeftquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Liever niet hahaha, maar ik ben dan ook een mailer i.p.v. beller bijvoorbeeld.
Het gekke is dat ik heel veel klantenservice werk heb gedaan vroeger, zowel fysiek als digitaal, maar op de een of andere manier ben ik toch best gedigitaliseerd de laatste tijdquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In mijn werk zie je dat ook heel goed. Je kan met ons contact opnemen via telefoon of via mail. Contactpersonen bij ICT bellen liever, mijn collega's daar zitten de godganse dag aan de telefoon. Ik en mijn collega bedienen mensen binnen bibliotheken en die zijn allemaal wat schuw. Die mailen dus vooral. Als we een beller hebben is er óf echt een groot probleem óf het is iemand vanuit ICT die het verkeerde nummer heeft(dat laatste gebeurt het meest).
Ik vind het prima, want ik ben ook niet dol op bellen.
Oh ja maar beslissingen en afspraken bevestig ik sowieso altijd driedubbel schriftelijkquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:19 schreef Phaidra het volgende:
Zakelijk is via mail ook gewoon prettig dat alles zwart op wit staat. Geen gesteggel achteraf of die betaling zus of zo wel was toegezegd. Het staat hier dat je het zou doen, daag.
hoewel het in Arnhem ook vakantie is....quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:46 schreef SQ het volgende:
Was wel fijn om gisteren naar Arnhem te gaan want d
Niks van gemerkt, maar goed, wij zijn ook een paar van die enkele zielen die niet elke schoolvakantie op vakantie gaan dus misschien ligt het daar wel aanquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
hoewel het in Arnhem ook vakantie is....
Heel aankomende week blijft het droog. Kouder, maar wel droogquote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:10 schreef Nijna het volgende:
Wat een troosteloos weer...kinderen zijn thuis, hebben vakantie.
Daar waren ze wel aan toe en ik ook wel (aan geen gezeur over school), maar dan eigenlijk het liefst wel met stilte in huis...![]()
https://www.hoewerktdat.be/handwerk/hoe-maak-je-slijmquote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:04 schreef Aure het volgende:
Er werd vandaag slijm gemaakt met lijm, scheerschuim en lenzenvloeistof maar het bleef toch best wel erg plakkerig, bijna niet hanteerbaar. Iemand hier die de perfecte verhoudingen weet voor hanteerbaar slijm?
Meer lenzenvloeistof aan het eind.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:04 schreef Aure het volgende:
Er werd vandaag slijm gemaakt met lijm, scheerschuim en lenzenvloeistof maar het bleef toch best wel erg plakkerig, bijna niet hanteerbaar. Iemand hier die de perfecte verhoudingen weet voor hanteerbaar slijm?
Mijn dochter maakt het met borax (we hebben van dat poeder wat ze in water oplost, geen idee van de verhouding volgens mij vergeet ze het elke keer ook weerquote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:04 schreef Aure het volgende:
Weet ik en weet zij ook.quote:
Met mijn zoon gaat het helaas op het moment niet echt goed. Het ging lange tijd wel echt heel goed en elk jaar beter. Van 3 havo op het speciaal onderwijs overgestapt naar 4 havo op het reguliere onderwijs en daarna naar HBO Werktuigbouwkunde. Ook dat ging heel erg goed het 1e jaar. Zo goed, dat school zijn laatste project wilde houden voor in school en hem dus zelfs alle kosten heeft vergoed voor dat project.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:08 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wat ik nou eigenlijk zo lang wil vragen: hoe gaat het met je zoon? Al die jaren dat ik las over de strubbelingen, ben benieuwd!
En met jou??? B
Ja, MBO is echt anders. Daar krijg ik als ouder nog wel mails van school en informatie bij wie je terecht kunt bij problemen en zo.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:12 schreef Leandra het volgende:
Wat een flaw in het schoolsysteem dat je in alle gevallen als ouder buiten beeld wordt gehouden, want 18.
Wat dat betreft kudo's voor de mbo waar mijn oudste naartoe ging, want ik weet dat ik daar nog een keer een gesprek heb gehad toen Soneal al geboren was, dus toen was de oudste 19.
Sterkte Livelink
Mijn ervaring is zelfs dat HBO zo erg is ingesteld op (bijna)18jarigen dat ouders zelfs buiten beeld worden gehouden als kinderen 16 (of nog jonger) zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:12 schreef Leandra het volgende:
Wat een flaw in het schoolsysteem dat je in alle gevallen als ouder buiten beeld wordt gehouden, want 18.
Ik kan je one World aanraden. Dat is het oude museon en omniversum samengevoegd. Zou leuk moeten zijn voor jouw kinderen, de losse delen waren dat in ieder geval wel. En persoonlijk vind ik rond 10 jaar ook de gevangenpoort erg leuk, maar dat is niet aan ieder kind besteed, is in/over een middeleeuwse gevangenis inclusief martelgerei.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:15 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een weekendje Den Haag. Gisteren al een beetje rond gewandeld en een escaperoom gedaan (wordt een mooie traditie om dat op vakantie te doen denk ik).
Vandaag naar een tentoonstelling van escher. Maar nu nog lekker aan het ontbijt. Verder nog even kijken wat er vandaag op het pad gaat komen.
En morgen waarschijnlijk naar Madurodam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat je een ingang naar binnen weet te vinden, maar wat zonde dat het waarschijnlijk voor je zoon al te laat is. Zéker omdat technische mensen zo hard nodig zijn.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Dank je voor je reactie. De Gevangenpoort zijn we inderdaad geweest. Was interessant om te zien. One world had ik nog niet van gehoord, klinkt inderdaad ook wel leuk. Denk dat het morgen toch gewoon Madurodam gaat worden, maar ga het morgen nog eens in de groep gooien.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:24 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik kan je one World aanraden. Dat is het oude museon en omniversum samengevoegd. Zou leuk moeten zijn voor jouw kinderen, de losse delen waren dat in ieder geval wel. En persoonlijk vind ik rond 10 jaar ook de gevangenpoort erg leuk, maar dat is niet aan ieder kind besteed, is in/over een middeleeuwse gevangenis inclusief martelgerei.
Livelink, wat frustrerend! Is zelf een stageplek voor hem regelen geen optie? Wellicht dat bedrijven wel open staan voor wat begeleiding/bemiddeling vanuit de ouder? Wellicht dat je viavia zo iemand kunt vinden. Wat school daar van vindt maakt niet uit. Sterkte ermee iig.
Ik kwam net dit tegen. Gaat over de stap van voortgezet speciaal onderwijs naar het hoger onderwijs, maar het idee dat er soms extra ondersteuning nodig is, is hier ook van toepassing. En het is ook een vorm van inclusie, om daar als onderwijsinstelling werk van te maken.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat ontzettend vervelend, @:Livelink!
Ik weet zelf niet hoe het er bij het HBO aan toe gaat, maar vind het wel vreemd dat je niet met ze in gesprek kan komen. Ik begrijp wel dat zij niet dingen over hem aan jou kunnen vertellen ivm 18+, maar ik zou denken dat andersom wel mogelijk zou moeten zijn. Als in, ik geloof je absoluut dat het dus niet lukt, maar ik ben het met je eens dat het zou moeten kunnen.
Ik werk zelf op het WO, ik hoop toch dat hier de studieadviseurs bereikbaar zijn voor ouders indien nodig. Of misschien dat je aan contactgegevens van de stage-coordinator kan komen als die er is? Ik begeleid veel studenten bij het schrijven van hun masterthesis, en ik zou het eerlijk gezegd heel fijn vinden als ouders aan de bel zouden kunnen trekken als zij zien dat het echt niet goed gaat met hun kind, al is het maar zodat ik dan contact op kan nemen om te polsen hoe het gaat. Super frustrerend en enorm verdrietig dat het niet lukt iemand aan de mouw te trekken daar.. want zoiets heb je vast allang geprobeerd.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Met mijn zoon gaat het helaas op het moment niet echt goed. Het ging lange tijd wel echt heel goed en elk jaar beter. Van 3 havo op het speciaal onderwijs overgestapt naar 4 havo op het reguliere onderwijs en daarna naar HBO Werktuigbouwkunde. Ook dat ging heel erg goed het 1e jaar. Zo goed, dat school zijn laatste project wilde houden voor in school en hem dus zelfs alle kosten heeft vergoed voor dat project.
Maar helaas, toen kwam het tweede jaar en in februari moest hij stage lopen. En dat werd voor hem een onoverkomelijke hobbel in zijn hoofd, wat er in geresulteerd heeft dat hij in december gewoon compleet gestopt is met alles en sinds die tijd thuis zit en ik helaas ontdekt heb dat het heel anders is om problemen te hebben met een kind van onder de 18 jaar dan ouder dan 18. Waar ik gewend was om in actie te komen, hulptroepen in te schakelen, scholen te bellen enz., kan ik nu helemaal niks. Hij wil niet meewerken en als ouder speel je geen rol meer bij hbo-opleidingen. Dus ik weet het gewoon even niet meer. Op dit moment hoop ik dat het allemaal weer beter zal gaan als het weer wat mooier weer wordt, maar dat is vrees ik meer wishfull-thinking dan iets anders.
En het is zo'n zonde van zijn potentieel. Want ik weet dat hij op de juiste plek echt een aanwinst kan zijn op de arbeidsmarkt. En ik weet ook dat als hij eenmaal die horde heeft genomen om ergens te gaan werken, dat het dan best wel goed komt. En ik baal er van dat er kennelijk niet een mogelijkheid bestaat bij een HBO-opleiding om gewoon eens in gesprek te komen. Dat ik hen er van had kunnen overtuigen om hem even te helpen met het vinden van een stage-plek, maar ik loop tegen gesloten deuren aan. Ik ben wel nog van plan om zijn opleiding gewoon een algemene brief te sturen met tips voor de toekomst. Want dit wil toch eigenlijk niemand? We leven in een tijd van personeelstekorten en gebrek aan technische mensen, maar ze laten studenten gewoon verzuipen als die niet mondig genoeg zijn om zelf hulp te vragen. Sorry voor deze egopost, die hier misschien niet op de juiste plaats is, maar het frustreert me enorm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het idee dat er qua voorzieningen behoorlijk veel geregeld is, maar het probleem vooral ligt in dat de student zelf aan de bel moet trekken dat daar behoefte aan is. De informatievoorziening daarover verbeteren zou mogelijk kunnen helpen (ik weet onvoldoende hoe die bij mijn uni's nu is om daar iets van te kunnen zeggen), maar dan blijft dat studenten wel die stap moeten durven/willen/kunnen zetten. Bij mijn ene uni zijn er studieadviseurs maar ook studentenpsychologen en allerlei trainingen/workshops (planningsvaardigheden, stress, studiezelfvertrouwen, rouw, zelfvertrouwen etc). Voorzieningen om langer de tijd te krijgen voor een tentamen, of het tentamen in een andere kleinere zaal te maken. De andere uni werk ik nog niet zo lang, maar zijn er diezelfde voorzieningen voor tentamens en ongetwijfeld ook de andere voorzieningen, en weet ik dat de stagecoördinator altijd beschikbaar is om mee te denken voor stageplekken. Alleen als de student die stap zelf (om welke reden dan ook) niet neemt of wil nemen, is het dus lastig te helpen. En als dan zoals in het geval van Livelink de ouder dan ook helemaal niemand kan bereiken om de situatie uit te leggen zodat via die weg in elk geval alsnog hulp ingeroepen kan worden..quote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik kwam net dit tegen. Gaat over de stap van voortgezet speciaal onderwijs naar het hoger onderwijs, maar het idee dat er soms extra ondersteuning nodig is, is hier ook van toepassing. En het is ook een vorm van inclusie, om daar als onderwijsinstelling werk van te maken.![]()
https://opera-educatie.nl(...)aar-hoger-onderwijs/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lastige is dat een student dan wel die stap moet kunnen nemen om om hulp te vragen.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er qua voorzieningen behoorlijk veel geregeld is, maar het probleem vooral ligt in dat de student zelf aan de bel moet trekken dat daar behoefte aan is. De informatievoorziening daarover verbeteren zou mogelijk kunnen helpen (ik weet onvoldoende hoe die bij mijn uni's nu is om daar iets van te kunnen zeggen), maar dan blijft dat studenten wel die stap moeten durven/willen/kunnen zetten. Bij mijn ene uni zijn er studieadviseurs maar ook studentenpsychologen en allerlei trainingen/workshops (planningsvaardigheden, stress, studiezelfvertrouwen, rouw, zelfvertrouwen etc). Voorzieningen om langer de tijd te krijgen voor een tentamen, of het tentamen in een andere kleinere zaal te maken. De andere uni werk ik nog niet zo lang, maar zijn er diezelfde voorzieningen voor tentamens en ongetwijfeld ook de andere voorzieningen, en weet ik dat de stagecoördinator altijd beschikbaar is om mee te denken voor stageplekken. Alleen als de student die stap zelf (om welke reden dan ook) niet neemt of wil nemen], is het dus lastig te helpen. En als dan zoals in het geval van Livelink de ouder dan ook helemaal niemand kan bereiken om de situatie uit te leggen zodat via die weg in elk geval alsnog hulp ingeroepen kan worden..
Ik ga wel eens navragen hoe dat laatste eigenlijk zit bij mijn uni's. Ben ik wel benieuwd naar (en heb ook wel een mening over hoe ik vind dat dat zou moeten zijn).
Ja, dat dus.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:36 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het lastige is dat een student dan wel die stap moet kunnen nemen om om hulp te vragen.
Lopen we nu op de middelbare school al tegenaan. Mijn oudste kan nog geen hulp vragen, alle docenten weten dat als het goed is. En toch blijven ze aangeven dat ze zelf moet komen als ze vragen heeft.
zeer herkenbaar hier, helaas. Maar ze zullen 't toch moeten leren, dus het is goed om het regelmatig weer te bespreken met z'n allen. Wat kan helpen is docenten ook af en toe weer te informeren dat dit iets is waar je dochter nog mee aan het oefenen is (het stellen van vragen, het vragen om hulp/uitleg). Bij onze Cato (MBO opleiding) is dit recent ook weer door diens studieloopbaanbegeleider gedaan (het informeren van docenten hierover). Hiermee stimuleren we Cato hopelijk ook om werkelijk af en toe iets te vragen.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:36 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het lastige is dat een student dan wel die stap moet kunnen nemen om om hulp te vragen.
Lopen we nu op de middelbare school al tegenaan. Mijn oudste kan nog geen hulp vragen, alle docenten weten dat als het goed is. En toch blijven ze aangeven dat ze zelf moet komen als ze vragen heeft.
En dat snap ik, maar aan de andere kant... ze weten dat ze niet zelf kan vragen en de afspraak is dat ze aan haar vragen of ze de stof begrijpt. Maar blijkbaar is dat raar als je op het vwo zit...![]()
Ik ben blij dat ze tot nu toe wel open staat voor hulp... maar ik weet niet hoe dat straks is als ze 18 is... (hebben nog 2,5 jaar...). Maar we gaan tegen die tijd wel kijken naar mentorschap als dat handig lijkt.
Klopt en deels ben ik het daar wel mee eens. Maar aan de andere kant... er vallen studenten uit die prima de capaciteiten hebben om de studie te doen, maar geen hulp kunnen vragen.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat dus.En dat zal op een hbo/uni niet anders zijn, daar hameren ze zo op zelfstandigheid, initiatief, eigen verantwoordelijkheid, etc.
Dat is inderdaad precies het punt dat ik probeerde te maken - dat allerlei mogelijkheden er (in elk geval in mijn ervaring) wel zijn, áls erom gevraagd wordt. En/of als bij begin aangegeven wordt waar extra hulp/begeleiding gewenst is.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:36 schreef Nijna het volgende:
[..]
En dat snap ik, maar aan de andere kant... ze weten dat ze niet zelf kan vragen en de afspraak is dat ze aan haar vragen of ze de stof begrijpt. Maar blijkbaar is dat raar als je op het vwo zit...![]()
Ik ben blij dat ze tot nu toe wel open staat voor hulp... maar ik weet niet hoe dat straks is als ze 18 is... (hebben nog 2,5 jaar...). Maar we gaan tegen die tijd wel kijken naar mentorschap als dat handig lijkt.
Wat fijn dat je dat zo doet voor je studentenquote:Op zondag 26 februari 2023 16:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik probeer er zelf ook wel bewust mee bezig te zijn. Ik doe dus veel begeleiding van scripties. Ik vraag ze bij de start van de scriptie, die ze extern schrijven en waarbij ik dan vanuit de uni ook begeleid (1 op 1), wat hun sterke punten zijn die ze kunnen gebruiken bij het scriptie proces en wat hun valkuilen zijn, zodat ik dat in de gaten kan houden. En of er persoonlijke omstandigheden zijn die mogelijk invloed hebben op het proces, en daarbij geef ik aan dat ze natuurlijk zelf mogen weten of en zo ja in hoeveel detail ze dat met me willen delen. Ik heb nu bv twee studenten die psychische moeilijkheden hebben waardoor ze het lastig hebben en eigenlijk behoefte hebben aan extra begeleiding die ze op hun externe plek niet kunnen krijgen/willen vragen. Geen psychologische begeleiding, daar ben ik niet voor opgeleid dus dat doe ik niet, maar meer wat vaker even inchecken, hulp bij 'hoe begin je aan..' of 'hoe hou je het overzicht', dat soort dingen. Ik krijg 15u per student voor begeleiding, feedback geven op alle losse onderdelen en concept geheel en beoordelen eindversie, en ik spreek die twee studenten eens per twee a drie weken (waar zij behoefte aan hebben) een uur. Ik ben alleen al aan de gesprekken meer tijd kwijt dan ik voor de hele begeleiding krijg, maar ik doe het met liefde omdat ik weet dat het voor hen een verschil maakt.
Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar om aan te geven dat het niet overal/altijd zo is dat er niet aan studenten wordt gevraagd of er hulp nodig is oid. Ik weet dat ik ook zeker niet de enige ben op mijn beide werkplekken die dit soort dingen doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op maandag 27 februari 2023 10:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Goeie morgen!
Zoon heeft buikgriep ofzo. Bij vlagen buikpijn en gister overgegeven. Fijn, in de vakantie![]()
En toen ik vannacht naar benee ging voor de plee en weer naar boven ging waarna zoon naar de plee moest en ik weer mee naar benee kon, liep ik de keuken in...Wat schrikken, gelukkig dat je naar beneden moest en het zagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap voor zoon!
Hier ook een zieke, ze was net een week beter... misschien niet goed uitgeziekt ofzo...wel jammer van de vakantie.
Fake it till you make it...
Dat was idd mazzel. Zei het hem daarstraks, wist ie niet meer? Dus ik vroeg of hij er voortaan op kon letten en toen werd hij boosquote:Op maandag 27 februari 2023 12:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat schrikken, gelukkig dat je naar beneden moest en het zag
Beterschap voor zoon!
Hier ook een zieke, ze was net een week beter... misschien niet goed uitgeziekt ofzo...wel jammer van de vakantie.
Beterschap daar! Hier is het de puber, ik breng kopjes thee en fruit enzo, maar verder wil ze geen bemoeienis. En dat is dan wel weer een voordeel van puber boven peuter.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:07 schreef Donna het volgende:
Hier ook een peuter ziek. Haar zus is wel naar de vakantie BSO, daar had ze zo'n zin in.
Had ik net morgen voor mezelf een dagje vrij ingeplant.
Oh, die wordt tegenwoordig al boos zodra ik alleen al aanstalten maak om iets te zeggen. Heeft me ook geblokt op zn foonquote:Op maandag 27 februari 2023 13:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Beterschap daar! Hier is het de puber, ik breng kopjes thee en fruit enzo, maar verder wil ze geen bemoeienis. En dat is dan wel weer een voordeel van puber boven peuter.
@:Mushanga71, bijzonder dat je man boos werd als je vraagt of hij er beter op wil letten...
De timing is inderdaad niet ideaal... misschien had ik haar beter vorige week nog kunnen laten uitzieken...maar goed, ze leek opgeknapt. Maar misschien was dat toch niet helemaal het geval.
Knapt de jouwe al wat op?
Veel plezier met spiderman tussen de bedrijven door![]()
@:Vicky, veel plezier daar! Is het druk of valt het mee?
Het is best druk, maar wel te doenquote:Op maandag 27 februari 2023 13:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Beterschap daar! Hier is het de puber, ik breng kopjes thee en fruit enzo, maar verder wil ze geen bemoeienis. En dat is dan wel weer een voordeel van puber boven peuter.
@:Mushanga71, bijzonder dat je man boos werd als je vraagt of hij er beter op wil letten...
De timing is inderdaad niet ideaal... misschien had ik haar beter vorige week nog kunnen laten uitzieken...maar goed, ze leek opgeknapt. Maar misschien was dat toch niet helemaal het geval.
Knapt de jouwe al wat op?
Veel plezier met spiderman tussen de bedrijven door![]()
@:Vicky, veel plezier daar! Is het druk of valt het mee?
Die met die magneten hebben wij ook, ik weet niet of ze plakken als je niet een glad plafond heb. Ik heb ze onderaan de trap (hout) geplakt en dat houdt prima.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:49 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, die wordt tegenwoordig al boos zodra ik alleen al aanstalten maak om iets te zeggen. Heeft me ook geblokt op zn foon![]()
Had zoon paar maanden geleden ook. Was week ziek, week beter en toen weer een week ziek. Weet niet wat voor virussen er rondgaan maar vervelend is het wel. Ligt dus niet aan jou![]()
Hier gaat het op en af. Nu nergens last van maar dan ineens weer buikpijn en ziekig.
Das wel weer fijn van een echte puber: je geeft ze wat ze nodig hebben en ze vermaken zichzelf. Of slapenZoon de nog-niet-helemaal-puber zit op de bank tegen me aan. Handig werken zo
Vandaar Spider-Man ertussen door
![]()
Vanavond ffies naar praxis. Zag magneten die je op het plafond en op het rookalarm kan plakken. Ga ik dat maar doen. Plus nog wat bijhalen. Beter teveel...
Goed dat je het zegt. Ik wil er eentje in de gang hangen maar daar zit nog van dat bobbeltjes-spul op het plafond. Zit wel hout, maar das precies voor de voordeur. Geen idee of dat handig is. Maar ffies kijken.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Die met die magneten hebben wij ook, ik weet niet of ze plakken als je niet een glad plafond heb. Ik heb ze onderaan de trap (hout) geplakt en dat houdt prima.
Ach,man is al heel lang niet gezellig meer dus probeer ik het met zoon samen wel gezellig te makenquote:Op maandag 27 februari 2023 14:03 schreef hilliebillie het volgende:
Oei dat is schrikken mushanga. Maar de reactie van je man en het blokken van jou op z’n telefoon klinkt ook niet heel gezellig overigens
't is toch wel fijn als je iets eerder wakker wordt dan pas op het moment dat de rook je uit je slaap haaltquote:Op maandag 27 februari 2023 17:13 schreef exode het volgende:
Ik ben zelf een rookmelder, dat gaat nooit meer over denk ik.
Maar verder smart rookmelders in huis en zo'n speciale op zolder bij de ketel. Toch een fijn idee.
Wij hebben ze ook, van g_nest.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:22 schreef SQ het volgende:
[..]
't is toch wel fijn als je iets eerder wakker wordt dan pas op het moment dat de rook je uit je slaap haalt
Wij hebben geschakelde rookmelders door het hele huis, behalve in de slaapkamers van de kinderen en de badkamer. Krijgen ook direct medling op onze telefoons als er 1 af gaat.
Zeker, na 2x brand ben ik echter wel geoefend. Maar inderdaad, brandmelders redden levens en ze werken ongetwijfeld sneller en beter dan mijn neus. We hebben zelfs de vluchtroutes bedacht.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:22 schreef SQ het volgende:
[..]
't is toch wel fijn als je iets eerder wakker wordt dan pas op het moment dat de rook je uit je slaap haalt
Wij hebben geschakelde rookmelders door het hele huis, behalve in de slaapkamers van de kinderen en de badkamer. Krijgen ook direct medling op onze telefoons als er 1 af gaat.
Dat is hier ook, als iemand te warm heeft gedoucht en daarna de deur van de badkamer te ver open laat staan, gaat t ding ook loeien. Hij doet t in elk gevalquote:Op maandag 27 februari 2023 17:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben ze ook, van g_nest.
Mex_ die doucht denk ik onder de kokend water want elke keer als hij doucht gaat de rookmelder loeien. There’s smoke in the ?? Alarm might go off and it might sound loud. Ofzoiets.
Ja da's ook het voordeel van nest, die zitten op het stroomnetquote:Op maandag 27 februari 2023 17:53 schreef Hupje het volgende:
Oh, hip, rookmelders met melding op je telefoon. Niet te hard zeggen hier anders wil vriend die vast ook![]()
Simpel maar doeltreffend vind ik prima. Alleen dat die batterijen altijd 's nachts op gaan, hè...
Ik had er één op de kast liggen en één in de meterkastquote:Op maandag 27 februari 2023 17:02 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden hier ook de brandmelders (eindelijk) opgehangen. Zo’n magneetding en twee draaidingen. Ging alle drie heel simpel, ook met zo’n bobbeltjes plafond. En een tip, kijk wanneer ze vervangen moeten worden en zet dat gelijk in je online agenda.
Mijn man doet überhaupt niets van onderhoud in huis (heeft twee linkerhanden, dus vaak ook maar beter ook), dus dit soort dingen komt sowieso bij mij neer. Ik ben ook degene die het dak op klimt om de regenpijp weer vast te maken. Hij belt er liever een mannetje voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Pas goed op jezelfquote:Op maandag 27 februari 2023 19:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank meiden![]()
@:amaranta, ik heb volgende week een afspraak bij de praktijkondersteuner. Hopelijk krijg ik wat meer inzicht. We gaan het zien. En thanx![]()
@:Livelink zoon is degene die me op de been houdt. Tis alleen zo triest dat hij dit mee moet maken. Had hem een onbezorgde jeugd gegund.
Dochter redt zich wel, maak ik me minder zorgen om. Maar zoon...
Maar: we zullen doorgaan!
@:F_r ik doe mn best![]()
Nou, er hangen 2 rookmelders. En die plakdingen werken zó goed op een bobbeltjes plafond, dat toen ik um los wilde halen omdat ie scheef hing, een gedeelte van het plafond mee trok. Nu dus een witte vlekBij daglicht maar proberen daar iets van te maken met kleurpotlood
Wij hadden een dirt devil of zoiets. Werkte super, maar na een half jaar echt flink verminderd in zuigkracht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:50 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte mush!
Heeft er iemand hier een steelstofzuiger? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |