Met mijn zoon gaat het helaas op het moment niet echt goed. Het ging lange tijd wel echt heel goed en elk jaar beter. Van 3 havo op het speciaal onderwijs overgestapt naar 4 havo op het reguliere onderwijs en daarna naar HBO Werktuigbouwkunde. Ook dat ging heel erg goed het 1e jaar. Zo goed, dat school zijn laatste project wilde houden voor in school en hem dus zelfs alle kosten heeft vergoed voor dat project.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:08 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wat ik nou eigenlijk zo lang wil vragen: hoe gaat het met je zoon? Al die jaren dat ik las over de strubbelingen, ben benieuwd!
En met jou??? B
Ja, MBO is echt anders. Daar krijg ik als ouder nog wel mails van school en informatie bij wie je terecht kunt bij problemen en zo.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:12 schreef Leandra het volgende:
Wat een flaw in het schoolsysteem dat je in alle gevallen als ouder buiten beeld wordt gehouden, want 18.
Wat dat betreft kudo's voor de mbo waar mijn oudste naartoe ging, want ik weet dat ik daar nog een keer een gesprek heb gehad toen Soneal al geboren was, dus toen was de oudste 19.
Sterkte Livelink
Mijn ervaring is zelfs dat HBO zo erg is ingesteld op (bijna)18jarigen dat ouders zelfs buiten beeld worden gehouden als kinderen 16 (of nog jonger) zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:12 schreef Leandra het volgende:
Wat een flaw in het schoolsysteem dat je in alle gevallen als ouder buiten beeld wordt gehouden, want 18.
Ik kan je one World aanraden. Dat is het oude museon en omniversum samengevoegd. Zou leuk moeten zijn voor jouw kinderen, de losse delen waren dat in ieder geval wel. En persoonlijk vind ik rond 10 jaar ook de gevangenpoort erg leuk, maar dat is niet aan ieder kind besteed, is in/over een middeleeuwse gevangenis inclusief martelgerei.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:15 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een weekendje Den Haag. Gisteren al een beetje rond gewandeld en een escaperoom gedaan (wordt een mooie traditie om dat op vakantie te doen denk ik).
Vandaag naar een tentoonstelling van escher. Maar nu nog lekker aan het ontbijt. Verder nog even kijken wat er vandaag op het pad gaat komen.
En morgen waarschijnlijk naar Madurodam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat je een ingang naar binnen weet te vinden, maar wat zonde dat het waarschijnlijk voor je zoon al te laat is. Zéker omdat technische mensen zo hard nodig zijn.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Dank je voor je reactie. De Gevangenpoort zijn we inderdaad geweest. Was interessant om te zien. One world had ik nog niet van gehoord, klinkt inderdaad ook wel leuk. Denk dat het morgen toch gewoon Madurodam gaat worden, maar ga het morgen nog eens in de groep gooien.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:24 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik kan je one World aanraden. Dat is het oude museon en omniversum samengevoegd. Zou leuk moeten zijn voor jouw kinderen, de losse delen waren dat in ieder geval wel. En persoonlijk vind ik rond 10 jaar ook de gevangenpoort erg leuk, maar dat is niet aan ieder kind besteed, is in/over een middeleeuwse gevangenis inclusief martelgerei.
Livelink, wat frustrerend! Is zelf een stageplek voor hem regelen geen optie? Wellicht dat bedrijven wel open staan voor wat begeleiding/bemiddeling vanuit de ouder? Wellicht dat je viavia zo iemand kunt vinden. Wat school daar van vindt maakt niet uit. Sterkte ermee iig.
Ik kwam net dit tegen. Gaat over de stap van voortgezet speciaal onderwijs naar het hoger onderwijs, maar het idee dat er soms extra ondersteuning nodig is, is hier ook van toepassing. En het is ook een vorm van inclusie, om daar als onderwijsinstelling werk van te maken.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat ontzettend vervelend, @:Livelink!
Ik weet zelf niet hoe het er bij het HBO aan toe gaat, maar vind het wel vreemd dat je niet met ze in gesprek kan komen. Ik begrijp wel dat zij niet dingen over hem aan jou kunnen vertellen ivm 18+, maar ik zou denken dat andersom wel mogelijk zou moeten zijn. Als in, ik geloof je absoluut dat het dus niet lukt, maar ik ben het met je eens dat het zou moeten kunnen.
Ik werk zelf op het WO, ik hoop toch dat hier de studieadviseurs bereikbaar zijn voor ouders indien nodig. Of misschien dat je aan contactgegevens van de stage-coordinator kan komen als die er is? Ik begeleid veel studenten bij het schrijven van hun masterthesis, en ik zou het eerlijk gezegd heel fijn vinden als ouders aan de bel zouden kunnen trekken als zij zien dat het echt niet goed gaat met hun kind, al is het maar zodat ik dan contact op kan nemen om te polsen hoe het gaat. Super frustrerend en enorm verdrietig dat het niet lukt iemand aan de mouw te trekken daar.. want zoiets heb je vast allang geprobeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |