abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208136824
Vandaag partytime!
Dit zijn de enige momenten dat ik baal dat we een klein huis hebben. Halve woonkamer is al verbouwd en dan komen alleen de families en 2 vrienden.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 09:44:35 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208136950
Gefeliciteerd met de verjaardag van B Exode! 🥳🎂
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:46:20 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208138050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:08 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Wat ik nou eigenlijk zo lang wil vragen: hoe gaat het met je zoon? Al die jaren dat ik las over de strubbelingen, ben benieuwd!
En met jou??? B
Met mijn zoon gaat het helaas op het moment niet echt goed. Het ging lange tijd wel echt heel goed en elk jaar beter. Van 3 havo op het speciaal onderwijs overgestapt naar 4 havo op het reguliere onderwijs en daarna naar HBO Werktuigbouwkunde. Ook dat ging heel erg goed het 1e jaar. Zo goed, dat school zijn laatste project wilde houden voor in school en hem dus zelfs alle kosten heeft vergoed voor dat project.

Maar helaas, toen kwam het tweede jaar en in februari moest hij stage lopen. En dat werd voor hem een onoverkomelijke hobbel in zijn hoofd, wat er in geresulteerd heeft dat hij in december gewoon compleet gestopt is met alles en sinds die tijd thuis zit en ik helaas ontdekt heb dat het heel anders is om problemen te hebben met een kind van onder de 18 jaar dan ouder dan 18. Waar ik gewend was om in actie te komen, hulptroepen in te schakelen, scholen te bellen enz., kan ik nu helemaal niks. Hij wil niet meewerken en als ouder speel je geen rol meer bij hbo-opleidingen. Dus ik weet het gewoon even niet meer. Op dit moment hoop ik dat het allemaal weer beter zal gaan als het weer wat mooier weer wordt, maar dat is vrees ik meer wishfull-thinking dan iets anders.

En het is zo'n zonde van zijn potentieel. Want ik weet dat hij op de juiste plek echt een aanwinst kan zijn op de arbeidsmarkt. En ik weet ook dat als hij eenmaal die horde heeft genomen om ergens te gaan werken, dat het dan best wel goed komt. En ik baal er van dat er kennelijk niet een mogelijkheid bestaat bij een HBO-opleiding om gewoon eens in gesprek te komen. Dat ik hen er van had kunnen overtuigen om hem even te helpen met het vinden van een stage-plek, maar ik loop tegen gesloten deuren aan. Ik ben wel nog van plan om zijn opleiding gewoon een algemene brief te sturen met tips voor de toekomst. Want dit wil toch eigenlijk niemand? We leven in een tijd van personeelstekorten en gebrek aan technische mensen, maar ze laten studenten gewoon verzuipen als die niet mondig genoeg zijn om zelf hulp te vragen. Sorry voor deze egopost, die hier misschien niet op de juiste plaats is, maar het frustreert me enorm.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_208138081
Oh @livelink, wat ontzettend verdrietig :'( Ik heb geen tips helaas, je bent zelf al zo ervaren in het begeleiden van jouw zoon en het organiseren van hulpverlening, dus als jij het al niet weet...

Sterkte :*
pi_208138159
Och Livelink, wat een triest en moeilijk gebeuren ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208138178
Shit zeg, wat bizar ook dat je geen enkele ingang kunt vinden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:12:19 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208138282
Wat een flaw in het schoolsysteem dat je in alle gevallen als ouder buiten beeld wordt gehouden, want 18.

Wat dat betreft kudo's voor de mbo waar mijn oudste naartoe ging, want ik weet dat ik daar nog een keer een gesprek heb gehad toen Soneal al geboren was, dus toen was de oudste 19.

Sterkte Livelink :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208138432
Och @livelink ;( Hier ook geen tips maar wil je wel even zeggen dat je een geweldige mama bent :*
Systeem houdt geen rekening met het menselijke. Er wordt vanuit gegaan dat zodra iemand 18 is zelf alles maar moet regelen en kunnen.
Hoop ik wel dat je érgens nog een voet tussen de deur kunt krijgen.
Sterkte! :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:30:15 #234
37150 livelink
pi_208138472
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:12 schreef Leandra het volgende:
Wat een flaw in het schoolsysteem dat je in alle gevallen als ouder buiten beeld wordt gehouden, want 18.

Wat dat betreft kudo's voor de mbo waar mijn oudste naartoe ging, want ik weet dat ik daar nog een keer een gesprek heb gehad toen Soneal al geboren was, dus toen was de oudste 19.

Sterkte Livelink :*
Ja, MBO is echt anders. Daar krijg ik als ouder nog wel mails van school en informatie bij wie je terecht kunt bij problemen en zo.
pi_208138628
O nee dat is wel het tegenovergestelde van waar ik op hoopte LL. Wat naar zeg.
Met een meidenkwartet
pi_208138945
Wát verschrikkelijk kut LiveLink.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 14:15:59 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208139577
Wat een klotesituatie @livelink :{
pi_208139697
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:12 schreef Leandra het volgende:
Mijn ervaring is zelfs dat HBO zo erg is ingesteld op (bijna)18jarigen dat ouders zelfs buiten beeld worden gehouden als kinderen 16 (of nog jonger) zijn.
pi_208139806
Wat een rotsituatie Livelink :*
pi_208141654
@livelink :* Je schreef er eerder al over. Wat rot dat het nog niet veranderd is. Ik zou zeker nog eens met een zorgpoot van de opleiding hierover communiceren.

Ik had een cadeaukaart, een boekenbon. Maar op de voorkant stond groot 'Read shop'. Dus wilde de boekhandel hier hem niet innemen? Maar online wel. Dus nu heb ik een boek online besteld met de boekenbon en laat ik hem daar gratis bezorgen. Wat ze willen, hoor :')
pi_208141688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 09:15 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een weekendje Den Haag. Gisteren al een beetje rond gewandeld en een escaperoom gedaan (wordt een mooie traditie om dat op vakantie te doen denk ik).

Vandaag naar een tentoonstelling van escher. Maar nu nog lekker aan het ontbijt. Verder nog even kijken wat er vandaag op het pad gaat komen.

En morgen waarschijnlijk naar Madurodam.
Ik kan je one World aanraden. Dat is het oude museon en omniversum samengevoegd. Zou leuk moeten zijn voor jouw kinderen, de losse delen waren dat in ieder geval wel. En persoonlijk vind ik rond 10 jaar ook de gevangenpoort erg leuk, maar dat is niet aan ieder kind besteed, is in/over een middeleeuwse gevangenis inclusief martelgerei.

Livelink, wat frustrerend! Is zelf een stageplek voor hem regelen geen optie? Wellicht dat bedrijven wel open staan voor wat begeleiding/bemiddeling vanuit de ouder? Wellicht dat je viavia zo iemand kunt vinden. Wat school daar van vindt maakt niet uit. Sterkte ermee iig.
pi_208143535
Livelink, wat ontzettend stom :( en mijn ervaring met een kleinschalige pabo was dat ze mij uiteindelijk ook compleet lieten verzuipen, terwijl ik veel te jong was om alles zelf uit te zoeken. Met wat extra begeleiding was het me waarschijnlijk wel gelukt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je een ingang naar binnen weet te vinden, maar wat zonde dat het waarschijnlijk voor je zoon al te laat is. Zéker omdat technische mensen zo hard nodig zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208143650
livelink dikke knuffel. En een gemiste kans in het onderwijs. Een 18e jarige heeft met of zonder een beperking nog zoveel sturing nodig. Een goede docent/mentor kan dan heel veel betekenen iemand die buiten de kaders denkt maar vooral meedenkt. Ik hoop van harte dat er snel licht aan het einde van de tunnel komt voor hem en voor jullie
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:48:49 #244
37150 livelink
pi_208144881
Dank jullie wel allemaal :*
pi_208145691
Ach LL, geen enkele ervaring of tips, enkel een virtuele knuffel. Hopelijk vinden jullie toch een weg.
pi_208145775
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:48 schreef livelink het volgende:
Dank jullie wel allemaal :*
Wat naar om dit te lezen. Heel veel sterkte en wijsheid en al dat soort dingen :*
pi_208146071
Ik wil je trouwens nog zeggen dat ik het heel tof van je vind dat je voor de toekomstige studenten een brief wil sturen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208146284
Wat ontzettend vervelend, @livelink!
Ik weet zelf niet hoe het er bij het HBO aan toe gaat, maar vind het wel vreemd dat je niet met ze in gesprek kan komen. Ik begrijp wel dat zij niet dingen over hem aan jou kunnen vertellen ivm 18+, maar ik zou denken dat andersom wel mogelijk zou moeten zijn. Als in, ik geloof je absoluut dat het dus niet lukt, maar ik ben het met je eens dat het zou moeten kunnen.
Ik werk zelf op het WO, ik hoop toch dat hier de studieadviseurs bereikbaar zijn voor ouders indien nodig. Of misschien dat je aan contactgegevens van de stage-coordinator kan komen als die er is? Ik begeleid veel studenten bij het schrijven van hun masterthesis, en ik zou het eerlijk gezegd heel fijn vinden als ouders aan de bel zouden kunnen trekken als zij zien dat het echt niet goed gaat met hun kind, al is het maar zodat ik dan contact op kan nemen om te polsen hoe het gaat. Super frustrerend en enorm verdrietig dat het niet lukt iemand aan de mouw te trekken daar.. want zoiets heb je vast allang geprobeerd.
pi_208146866
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik kan je one World aanraden. Dat is het oude museon en omniversum samengevoegd. Zou leuk moeten zijn voor jouw kinderen, de losse delen waren dat in ieder geval wel. En persoonlijk vind ik rond 10 jaar ook de gevangenpoort erg leuk, maar dat is niet aan ieder kind besteed, is in/over een middeleeuwse gevangenis inclusief martelgerei.

Livelink, wat frustrerend! Is zelf een stageplek voor hem regelen geen optie? Wellicht dat bedrijven wel open staan voor wat begeleiding/bemiddeling vanuit de ouder? Wellicht dat je viavia zo iemand kunt vinden. Wat school daar van vindt maakt niet uit. Sterkte ermee iig.
Dank je voor je reactie. De Gevangenpoort zijn we inderdaad geweest. Was interessant om te zien. One world had ik nog niet van gehoord, klinkt inderdaad ook wel leuk. Denk dat het morgen toch gewoon Madurodam gaat worden, maar ga het morgen nog eens in de groep gooien.

@livelink wat een ontzettend vervelende situatie zeg! Hopelijk vind je nog ergens een Maas in het systeem waardoor je er tussen kan komen. :*
  Manager PR/Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 22:49:11 #250
269689 crew  Viv
pi_208147451
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat ontzettend vervelend, @:Livelink!
Ik weet zelf niet hoe het er bij het HBO aan toe gaat, maar vind het wel vreemd dat je niet met ze in gesprek kan komen. Ik begrijp wel dat zij niet dingen over hem aan jou kunnen vertellen ivm 18+, maar ik zou denken dat andersom wel mogelijk zou moeten zijn. Als in, ik geloof je absoluut dat het dus niet lukt, maar ik ben het met je eens dat het zou moeten kunnen.
Ik werk zelf op het WO, ik hoop toch dat hier de studieadviseurs bereikbaar zijn voor ouders indien nodig. Of misschien dat je aan contactgegevens van de stage-coordinator kan komen als die er is? Ik begeleid veel studenten bij het schrijven van hun masterthesis, en ik zou het eerlijk gezegd heel fijn vinden als ouders aan de bel zouden kunnen trekken als zij zien dat het echt niet goed gaat met hun kind, al is het maar zodat ik dan contact op kan nemen om te polsen hoe het gaat. Super frustrerend en enorm verdrietig dat het niet lukt iemand aan de mouw te trekken daar.. want zoiets heb je vast allang geprobeerd.
Ik kwam net dit tegen. Gaat over de stap van voortgezet speciaal onderwijs naar het hoger onderwijs, maar het idee dat er soms extra ondersteuning nodig is, is hier ook van toepassing. En het is ook een vorm van inclusie, om daar als onderwijsinstelling werk van te maken. :)

https://opera-educatie.nl(...)aar-hoger-onderwijs/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')