abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208149879
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:46 schreef livelink het volgende:

[..]
Met mijn zoon gaat het helaas op het moment niet echt goed. Het ging lange tijd wel echt heel goed en elk jaar beter. Van 3 havo op het speciaal onderwijs overgestapt naar 4 havo op het reguliere onderwijs en daarna naar HBO Werktuigbouwkunde. Ook dat ging heel erg goed het 1e jaar. Zo goed, dat school zijn laatste project wilde houden voor in school en hem dus zelfs alle kosten heeft vergoed voor dat project.

Maar helaas, toen kwam het tweede jaar en in februari moest hij stage lopen. En dat werd voor hem een onoverkomelijke hobbel in zijn hoofd, wat er in geresulteerd heeft dat hij in december gewoon compleet gestopt is met alles en sinds die tijd thuis zit en ik helaas ontdekt heb dat het heel anders is om problemen te hebben met een kind van onder de 18 jaar dan ouder dan 18. Waar ik gewend was om in actie te komen, hulptroepen in te schakelen, scholen te bellen enz., kan ik nu helemaal niks. Hij wil niet meewerken en als ouder speel je geen rol meer bij hbo-opleidingen. Dus ik weet het gewoon even niet meer. Op dit moment hoop ik dat het allemaal weer beter zal gaan als het weer wat mooier weer wordt, maar dat is vrees ik meer wishfull-thinking dan iets anders.

En het is zo'n zonde van zijn potentieel. Want ik weet dat hij op de juiste plek echt een aanwinst kan zijn op de arbeidsmarkt. En ik weet ook dat als hij eenmaal die horde heeft genomen om ergens te gaan werken, dat het dan best wel goed komt. En ik baal er van dat er kennelijk niet een mogelijkheid bestaat bij een HBO-opleiding om gewoon eens in gesprek te komen. Dat ik hen er van had kunnen overtuigen om hem even te helpen met het vinden van een stage-plek, maar ik loop tegen gesloten deuren aan. Ik ben wel nog van plan om zijn opleiding gewoon een algemene brief te sturen met tips voor de toekomst. Want dit wil toch eigenlijk niemand? We leven in een tijd van personeelstekorten en gebrek aan technische mensen, maar ze laten studenten gewoon verzuipen als die niet mondig genoeg zijn om zelf hulp te vragen. Sorry voor deze egopost, die hier misschien niet op de juiste plaats is, maar het frustreert me enorm.
:*
Die 18 jaar grens... :{ helaas geen tips.

Goed idee om zo'n brief te schrijven!

Wat ik me nog afvraag, ik weet dat je als je kind 18 is of bijna 18 wordt, je mentorschap kan aanvragen. Zodat je nog wel bepaalde dingen voor/met ze kan regelen. Ik weet niet of dat ook voor communicatie met een opleiding geldt. En ik weet ook niet of jouw zoon daarmee akkoord zou gaan, want ze moeten wel zelf toestemming geven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nijna op 26-02-2023 09:11:09 ]
Fake it till you make it...
pi_208152053
Wat een nare situatie LiveLink!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208152787
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:49 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik kwam net dit tegen. Gaat over de stap van voortgezet speciaal onderwijs naar het hoger onderwijs, maar het idee dat er soms extra ondersteuning nodig is, is hier ook van toepassing. En het is ook een vorm van inclusie, om daar als onderwijsinstelling werk van te maken. :)

https://opera-educatie.nl(...)aar-hoger-onderwijs/
Ik heb het idee dat er qua voorzieningen behoorlijk veel geregeld is, maar het probleem vooral ligt in dat de student zelf aan de bel moet trekken dat daar behoefte aan is. De informatievoorziening daarover verbeteren zou mogelijk kunnen helpen (ik weet onvoldoende hoe die bij mijn uni's nu is om daar iets van te kunnen zeggen), maar dan blijft dat studenten wel die stap moeten durven/willen/kunnen zetten. Bij mijn ene uni zijn er studieadviseurs maar ook studentenpsychologen en allerlei trainingen/workshops (planningsvaardigheden, stress, studiezelfvertrouwen, rouw, zelfvertrouwen etc). Voorzieningen om langer de tijd te krijgen voor een tentamen, of het tentamen in een andere kleinere zaal te maken. De andere uni werk ik nog niet zo lang, maar zijn er diezelfde voorzieningen voor tentamens en ongetwijfeld ook de andere voorzieningen, en weet ik dat de stagecoördinator altijd beschikbaar is om mee te denken voor stageplekken. Alleen als de student die stap zelf (om welke reden dan ook) niet neemt of wil nemen, is het dus lastig te helpen. En als dan zoals in het geval van Livelink de ouder dan ook helemaal niemand kan bereiken om de situatie uit te leggen zodat via die weg in elk geval alsnog hulp ingeroepen kan worden..

Ik ga wel eens navragen hoe dat laatste eigenlijk zit bij mijn uni's. Ben ik wel benieuwd naar (en heb ook wel een mening over hoe ik vind dat dat zou moeten zijn).
  zondag 26 februari 2023 @ 13:38:01 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208152883
Mijn neefje werd 18 en die was “vergeten” dat hij zelf dingen moest gaan regelen die tot dat moment vanzelfsprekend waren omdat ze voor hem geregeld werden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208153342
18 is toch best een gekke leeftijd eigenlijk? Je bent onderhoudsplichtig tot hun 21e.

Mijn neefjes zijn allebei 19 en waar de een nog behoorlijk aan de ouders hangt is de ander nogal losgebroken. Ze hebben zelfs naar uithuisplaatsing gekeken. Maar aangezien hij 18 is, is er zo weinig mogelijk.
Op zijn 18e verjaardag is hij gestopt met zijn ADHD medicijnen, de therapie etc.
pi_208153640
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat er qua voorzieningen behoorlijk veel geregeld is, maar het probleem vooral ligt in dat de student zelf aan de bel moet trekken dat daar behoefte aan is. De informatievoorziening daarover verbeteren zou mogelijk kunnen helpen (ik weet onvoldoende hoe die bij mijn uni's nu is om daar iets van te kunnen zeggen), maar dan blijft dat studenten wel die stap moeten durven/willen/kunnen zetten. Bij mijn ene uni zijn er studieadviseurs maar ook studentenpsychologen en allerlei trainingen/workshops (planningsvaardigheden, stress, studiezelfvertrouwen, rouw, zelfvertrouwen etc). Voorzieningen om langer de tijd te krijgen voor een tentamen, of het tentamen in een andere kleinere zaal te maken. De andere uni werk ik nog niet zo lang, maar zijn er diezelfde voorzieningen voor tentamens en ongetwijfeld ook de andere voorzieningen, en weet ik dat de stagecoördinator altijd beschikbaar is om mee te denken voor stageplekken. Alleen als de student die stap zelf (om welke reden dan ook) niet neemt of wil nemen], is het dus lastig te helpen. En als dan zoals in het geval van Livelink de ouder dan ook helemaal niemand kan bereiken om de situatie uit te leggen zodat via die weg in elk geval alsnog hulp ingeroepen kan worden..

Ik ga wel eens navragen hoe dat laatste eigenlijk zit bij mijn uni's. Ben ik wel benieuwd naar (en heb ook wel een mening over hoe ik vind dat dat zou moeten zijn).
Het lastige is dat een student dan wel die stap moet kunnen nemen om om hulp te vragen.
Lopen we nu op de middelbare school al tegenaan. Mijn oudste kan nog geen hulp vragen, alle docenten weten dat als het goed is. En toch blijven ze aangeven dat ze zelf moet komen als ze vragen heeft.
En dat snap ik, maar aan de andere kant... ze weten dat ze niet zelf kan vragen en de afspraak is dat ze aan haar vragen of ze de stof begrijpt. Maar blijkbaar is dat raar als je op het vwo zit... :X

Ik ben blij dat ze tot nu toe wel open staat voor hulp... maar ik weet niet hoe dat straks is als ze 18 is... (hebben nog 2,5 jaar...). Maar we gaan tegen die tijd wel kijken naar mentorschap als dat handig lijkt.
  Manager PR/Moderator zondag 26 februari 2023 @ 14:44:26 #257
269689 crew  Viv
pi_208153752
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:36 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het lastige is dat een student dan wel die stap moet kunnen nemen om om hulp te vragen.
Lopen we nu op de middelbare school al tegenaan. Mijn oudste kan nog geen hulp vragen, alle docenten weten dat als het goed is. En toch blijven ze aangeven dat ze zelf moet komen als ze vragen heeft.
Ja, dat dus. :{ En dat zal op een hbo/uni niet anders zijn, daar hameren ze zo op zelfstandigheid, initiatief, eigen verantwoordelijkheid, etc.
  zondag 26 februari 2023 @ 15:09:58 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208154130
quote:

[..]
En dat snap ik, maar aan de andere kant... ze weten dat ze niet zelf kan vragen en de afspraak is dat ze aan haar vragen of ze de stof begrijpt. Maar blijkbaar is dat raar als je op het vwo zit... :X

Ik ben blij dat ze tot nu toe wel open staat voor hulp... maar ik weet niet hoe dat straks is als ze 18 is... (hebben nog 2,5 jaar...). Maar we gaan tegen die tijd wel kijken naar mentorschap als dat handig lijkt.
zeer herkenbaar hier, helaas. Maar ze zullen 't toch moeten leren, dus het is goed om het regelmatig weer te bespreken met z'n allen. Wat kan helpen is docenten ook af en toe weer te informeren dat dit iets is waar je dochter nog mee aan het oefenen is (het stellen van vragen, het vragen om hulp/uitleg). Bij onze Cato (MBO opleiding) is dit recent ook weer door diens studieloopbaanbegeleider gedaan (het informeren van docenten hierover). Hiermee stimuleren we Cato hopelijk ook om werkelijk af en toe iets te vragen.
in de haak.
pi_208155004
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:44 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, dat dus. :{ En dat zal op een hbo/uni niet anders zijn, daar hameren ze zo op zelfstandigheid, initiatief, eigen verantwoordelijkheid, etc.
Klopt en deels ben ik het daar wel mee eens. Maar aan de andere kant... er vallen studenten uit die prima de capaciteiten hebben om de studie te doen, maar geen hulp kunnen vragen.
Moet je ze dan daardoor maar laten gaan?
Of kan je zulke mensen een beetje tegemoet komen door bijvoorbeeld zelf die stap naar ze toe te zetten?

Wij oefenen het ook wel en sinds kort appt ze mij als ze ergens niet uitkomt. Dat is al een stap!
Maar het heeft gewoon tijd nodig.
Cognitief kan ze het allemaal prima, maar ze heeft wel een beetje hulp nodig omdat vragen stellen nu nog niet lukt.
Dat kan ze wel leren, maar dat kost tijd.
En helaas is het op het moment zo dat het naar school gaan zoveel kost (niet cognitief) dat er niet zo heel veel ruimte is voor ontwikkeling verder.
Daar zijn we ook over in gesprek. Maar het zou wel fijn zijn als het hele schoolsysteem iets minder star zou zijn.
Waar iets meer ruimte is om buiten de standaard hokjes te denken.

Als je iets vraagt op school en je krijgt terug: nou dat heeft nog nooit iemand gevraagd, dus dat kan niet...
Schiet mij dan maar lek. Maar goed.
Het is vakantie dus ik ga verder even niet nadenken over school... :+
pi_208155298
quote:

[..]

Dat is inderdaad precies het punt dat ik probeerde te maken - dat allerlei mogelijkheden er (in elk geval in mijn ervaring) wel zijn, áls erom gevraagd wordt. En/of als bij begin aangegeven wordt waar extra hulp/begeleiding gewenst is.

Ik vind het overigens volslagen belachelijk dat nog op de middelbare school, waar bekend is wat jouw dochter lastig vindt en zelfs afspraken gemaakt zijn over hoe dat in goede banen te leiden, ze zich gewoonweg niet aan die afspraken houden.

Ik begrijp dat ze het moet leren, hoor, maar dan moet je ook wel daadwerkelijk een leerproces daarin begeleiden, ipv haar gewoon te laten zwemmen en te verwachten dat ze het dan vanzelf leert. Juist het aan haar vragen neemt die eerste drempel weg, maar leert haar wel om als ernaar gevraagd wordt het in elk geval wél aan te geven. Als dat dan een tijd goed gaat, dán lijkt me dat het moment om uit te breiden naar dat het niet meer standaard gevraagd wordt maar dat ze vaker zelf moet aangeven.

Ik vind wel dat een hbo/wo instelling hierin meer mag verwachten dan een voortgezet onderwijs (want ouder, en de bedoeling dat ze dit dus op voortgezet onderwijs al enigszins hebben geleerd..) maar ook daar moet natuurlijk aandacht zijn voor als dat niet het geval is.

Tegelijkertijd snap ik vanuit de uni ook dat aan alle studenten regelmatig gaan vragen of er hulp nodig is, extra personele inzet vraagt die er niet is. Ook is er veel minder nauw contact tussen docenten en studenten dan op de middelbare school, waar je het hele jaar dezelfde docenten hebt, waardoor je ook minder dingen ziet van een student en het niet per se opvalt als er iets speelt. Idealiter wordt dus bij de aanmelding of bij start van het jaar (door student, al dan niet op aandringen van de ouder, en/of ouder) aangegeven waar moeilijkheden liggen en wordt er dan een studieadviseur of mentor betrokken die erop toeziet dat de student de begeleiding krijgt die nodig is. Je kunt ook weer niet verwachten dat een onderwijsinstelling zonder enige informatie zelf uitvindt welke studenten mogelijk behoefte hebben aan hulp maar het lastig vinden daarom te vragen zodat ze die studenten kunnen helpen. Bij een middelbare school wordt school ook geďnformeerd als er dergelijke dingen spelen, als het goed is. Dat maakt het dan wel weer extra lastig als je kind dit niet zelf doet, en je als ouder tegen gesloten deuren oploopt.

Tegelijkertijd weet ik ook dat er binnen mijn beide werkplekken meerdere docenten zijn die hier alert op zijn en als nodig studenten doorverwijzen naar de studieadviseur of zelf extra begeleiding geven binnen hun vak. Het is allemaal ook niet zo zwart-wit natuurlijk.
pi_208155488
Ik probeer er zelf ook wel bewust mee bezig te zijn. Ik doe dus veel begeleiding van scripties. Ik vraag ze bij de start van de scriptie, die ze extern schrijven en waarbij ik dan vanuit de uni ook begeleid (1 op 1), wat hun sterke punten zijn die ze kunnen gebruiken bij het scriptie proces en wat hun valkuilen zijn, zodat ik dat in de gaten kan houden. En of er persoonlijke omstandigheden zijn die mogelijk invloed hebben op het proces, en daarbij geef ik aan dat ze natuurlijk zelf mogen weten of en zo ja in hoeveel detail ze dat met me willen delen. Ik heb nu bv twee studenten die psychische moeilijkheden hebben waardoor ze het lastig hebben en eigenlijk behoefte hebben aan extra begeleiding die ze op hun externe plek niet kunnen krijgen/willen vragen. Geen psychologische begeleiding, daar ben ik niet voor opgeleid dus dat doe ik niet, maar meer wat vaker even inchecken, hulp bij 'hoe begin je aan..' of 'hoe hou je het overzicht', dat soort dingen. Ik krijg 15u per student voor begeleiding, feedback geven op alle losse onderdelen en concept geheel en beoordelen eindversie, en ik spreek die twee studenten eens per twee a drie weken (waar zij behoefte aan hebben) een uur. Ik ben alleen al aan de gesprekken meer tijd kwijt dan ik voor de hele begeleiding krijg, maar ik doe het met liefde omdat ik weet dat het voor hen een verschil maakt.

Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar om aan te geven dat het niet overal/altijd zo is dat er niet aan studenten wordt gevraagd of er hulp nodig is oid. Ik weet dat ik ook zeker niet de enige ben op mijn beide werkplekken die dit soort dingen doet.
pi_208155809
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik probeer er zelf ook wel bewust mee bezig te zijn. Ik doe dus veel begeleiding van scripties. Ik vraag ze bij de start van de scriptie, die ze extern schrijven en waarbij ik dan vanuit de uni ook begeleid (1 op 1), wat hun sterke punten zijn die ze kunnen gebruiken bij het scriptie proces en wat hun valkuilen zijn, zodat ik dat in de gaten kan houden. En of er persoonlijke omstandigheden zijn die mogelijk invloed hebben op het proces, en daarbij geef ik aan dat ze natuurlijk zelf mogen weten of en zo ja in hoeveel detail ze dat met me willen delen. Ik heb nu bv twee studenten die psychische moeilijkheden hebben waardoor ze het lastig hebben en eigenlijk behoefte hebben aan extra begeleiding die ze op hun externe plek niet kunnen krijgen/willen vragen. Geen psychologische begeleiding, daar ben ik niet voor opgeleid dus dat doe ik niet, maar meer wat vaker even inchecken, hulp bij 'hoe begin je aan..' of 'hoe hou je het overzicht', dat soort dingen. Ik krijg 15u per student voor begeleiding, feedback geven op alle losse onderdelen en concept geheel en beoordelen eindversie, en ik spreek die twee studenten eens per twee a drie weken (waar zij behoefte aan hebben) een uur. Ik ben alleen al aan de gesprekken meer tijd kwijt dan ik voor de hele begeleiding krijg, maar ik doe het met liefde omdat ik weet dat het voor hen een verschil maakt.

Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar om aan te geven dat het niet overal/altijd zo is dat er niet aan studenten wordt gevraagd of er hulp nodig is oid. Ik weet dat ik ook zeker niet de enige ben op mijn beide werkplekken die dit soort dingen doet.
Wat fijn dat je dat zo doet voor je studenten O+ !
En ik denk dat er ook wel meer mogelijk is tegenwoordig.
Je moet denk ik ook de juiste mensen treffen als student, maar goed om te horen dat het wel degelijk mogelijk is, dat beetje extra vinger aan de pols ^O^
pi_208163259
Goeie morgen!
Zoon heeft buikgriep ofzo. Bij vlagen buikpijn en gister overgegeven. Fijn, in de vakantie :')

En toen ik vannacht naar benee ging voor de plee en weer naar boven ging waarna zoon naar de plee moest en ik weer mee naar benee kon, liep ik de keuken in...
SPOILER
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208164462
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Goeie morgen!
Zoon heeft buikgriep ofzo. Bij vlagen buikpijn en gister overgegeven. Fijn, in de vakantie :')

En toen ik vannacht naar benee ging voor de plee en weer naar boven ging waarna zoon naar de plee moest en ik weer mee naar benee kon, liep ik de keuken in...
SPOILER
Wat schrikken, gelukkig dat je naar beneden moest en het zag :*
Beterschap voor zoon!

Hier ook een zieke, ze was net een week beter... misschien niet goed uitgeziekt ofzo... :? wel jammer van de vakantie.
  Moderator / Colorchick maandag 27 februari 2023 @ 12:07:38 #265
382129 crew  Donna
pi_208164510
Hier ook een peuter ziek. Haar zus is wel naar de vakantie BSO, daar had ze zo'n zin in.

Had ik net morgen voor mezelf een dagje vrij ingeplant. :R
pi_208165206
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:03 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat schrikken, gelukkig dat je naar beneden moest en het zag :*
Beterschap voor zoon!

Hier ook een zieke, ze was net een week beter... misschien niet goed uitgeziekt ofzo... :? wel jammer van de vakantie.
Dat was idd mazzel. Zei het hem daarstraks, wist ie niet meer? Dus ik vroeg of hij er voortaan op kon letten en toen werd hij boos :? :')
Dank, jij ook beterschap voor dochter :* Ze kiezen het wel lekker uit he, zo met de vakantie :')

Boh @Donna, das balen jah :{ Jij ook beterschap voor dochter :*

Wij gaan, tussen het bellen en mailen door want ik heb géén vakantie, een poging doen om Spider-Man te kijken. Wordt vast een 4 dagenplan :')
If they say
pi_208165243
Beterschap voor alle zieken!

Wij genieten van prachtig, maar koud, Disney
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208165343
Thanx @Vicky Jullie veel plezier en geniet ervan!
If they say
pi_208165405
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:07 schreef Donna het volgende:
Hier ook een peuter ziek. Haar zus is wel naar de vakantie BSO, daar had ze zo'n zin in.

Had ik net morgen voor mezelf een dagje vrij ingeplant. :R
Beterschap daar! Hier is het de puber, ik breng kopjes thee en fruit enzo, maar verder wil ze geen bemoeienis. En dat is dan wel weer een voordeel van puber boven peuter.

@Mushanga71, bijzonder dat je man boos werd als je vraagt of hij er beter op wil letten...
De timing is inderdaad niet ideaal... misschien had ik haar beter vorige week nog kunnen laten uitzieken... :{ maar goed, ze leek opgeknapt. Maar misschien was dat toch niet helemaal het geval.
Knapt de jouwe al wat op?
Veel plezier met spiderman tussen de bedrijven door :*

@Vicky, veel plezier daar! Is het druk of valt het mee?
pi_208165541
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:35 schreef Nijna het volgende:

[..]
Beterschap daar! Hier is het de puber, ik breng kopjes thee en fruit enzo, maar verder wil ze geen bemoeienis. En dat is dan wel weer een voordeel van puber boven peuter.

@:Mushanga71, bijzonder dat je man boos werd als je vraagt of hij er beter op wil letten...
De timing is inderdaad niet ideaal... misschien had ik haar beter vorige week nog kunnen laten uitzieken... :{ maar goed, ze leek opgeknapt. Maar misschien was dat toch niet helemaal het geval.

@:Vicky, veel plezier daar! Is het druk of valt het mee?
Oh, die wordt tegenwoordig al boos zodra ik alleen al aanstalten maak om iets te zeggen. Heeft me ook geblokt op zn foon :')

Had zoon paar maanden geleden ook. Was week ziek, week beter en toen weer een week ziek. Weet niet wat voor virussen er rondgaan maar vervelend is het wel. Ligt dus niet aan jou ;)
Hier gaat het op en af. Nu nergens last van maar dan ineens weer buikpijn en ziekig.
Das wel weer fijn van een echte puber: je geeft ze wat ze nodig hebben en ze vermaken zichzelf. Of slapen :D Zoon de nog-niet-helemaal-puber zit op de bank tegen me aan. Handig werken zo :') Vandaar Spider-Man ertussen door :D

Vanavond ffies naar praxis. Zag magneten die je op het plafond en op het rookalarm kan plakken. Ga ik dat maar doen. Plus nog wat bijhalen. Beter teveel...
If they say
pi_208165681
Oei dat is schrikken mushanga. Maar de reactie van je man en het blokken van jou op z’n telefoon klinkt ook niet heel gezellig overigens :{
pi_208165701
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:Mushanga71, bijzonder dat je man boos werd als je vraagt of hij er beter op wil letten...

@:Vicky, veel plezier daar! Is het druk of valt het mee?
Het is best druk, maar wel te doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 27-02-2023 14:24:58 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208166178
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh, die wordt tegenwoordig al boos zodra ik alleen al aanstalten maak om iets te zeggen. Heeft me ook geblokt op zn foon :')

Had zoon paar maanden geleden ook. Was week ziek, week beter en toen weer een week ziek. Weet niet wat voor virussen er rondgaan maar vervelend is het wel. Ligt dus niet aan jou ;)
Hier gaat het op en af. Nu nergens last van maar dan ineens weer buikpijn en ziekig.
Das wel weer fijn van een echte puber: je geeft ze wat ze nodig hebben en ze vermaken zichzelf. Of slapen :D Zoon de nog-niet-helemaal-puber zit op de bank tegen me aan. Handig werken zo :') Vandaar Spider-Man ertussen door :D

Vanavond ffies naar praxis. Zag magneten die je op het plafond en op het rookalarm kan plakken. Ga ik dat maar doen. Plus nog wat bijhalen. Beter teveel...
Die met die magneten hebben wij ook, ik weet niet of ze plakken als je niet een glad plafond heb. Ik heb ze onderaan de trap (hout) geplakt en dat houdt prima.
pi_208166192
Veel plezier Vicky! Laat je ergens een boodschap voor ons achter? Wij gaan begin mei.

Nu in de Leistert, het is uiteraard enorm druk maar de kinderen rennen al een uur met een grote glimlach rond.

Beterschap voor de zieken!
pi_208167417
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die met die magneten hebben wij ook, ik weet niet of ze plakken als je niet een glad plafond heb. Ik heb ze onderaan de trap (hout) geplakt en dat houdt prima.
Goed dat je het zegt. Ik wil er eentje in de gang hangen maar daar zit nog van dat bobbeltjes-spul op het plafond. Zit wel hout, maar das precies voor de voordeur. Geen idee of dat handig is. Maar ffies kijken.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:03 schreef hilliebillie het volgende:
Oei dat is schrikken mushanga. Maar de reactie van je man en het blokken van jou op z’n telefoon klinkt ook niet heel gezellig overigens :{
Ach,man is al heel lang niet gezellig meer dus probeer ik het met zoon samen wel gezellig te maken ;) en straks hangen er overal rookmelders dus dat slaapt wat rustiger. Hoop ik.

Er is precies 0 van de film terecht gekomen :') Gaan we nu naar praxis en daarna maar Spider-mannen :+
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')