Doe ikquote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Pas goed op jezelf
Mooi dat die rookmelderplakkers dus toch ook plakken aan bobbeltjes plafond. Maar als dat spul zo goed plakt dat het het stucwerk eraf trekt, wij zouden wel minder structuur op de muur willen
hahaha.
Zo begon het hier ook. Oh, de vloer en meubels zijn eruit, kunnen we het plafond makkelijk witten(niet gedaan sinds we hier 8 jaar geleden kwammen wonen). Ach, wat gaatjes in de muur bij het verwijderen van de plinten vanwege de vloer. Oude gaatjes van schilderen (achter nieuwe schilderijen) ook maar vullen. Radiator van de muur dus nog meer gaatjes. Dus muren moeten nu ook geverfdquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:22 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dacht, dan schilder ik het plafond, klein halletje. Maar dan moeten de deuren ook. En de deurstijlen. En de bovenkanten van de deuren. En dan matcht het niet met de huiskamer dus moet die ook... Laat het wel zoals het is. Wie kijkt er nou naar boven?![]()
En het sneeuwt hier
Als je (diep) slaapt, ruik je niks. Je wordt misschien wel wakker door geknetter of hoesten, maar niet door de geur!quote:Op maandag 27 februari 2023 17:48 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker, na 2x brand ben ik echter wel geoefend. Maar inderdaad, brandmelders redden levens en ze werken ongetwijfeld sneller en beter dan mijn neus. We hebben zelfs de vluchtroutes bedacht.
Whahaha, precies waar ik voor vreesdequote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:36 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Zo begon het hier ook. Oh, de vloer en meubels zijn eruit, kunnen we het plafond makkelijk witten(niet gedaan sinds we hier 8 jaar geleden kwammen wonen). Ach, wat gaatjes in de muur bij het verwijderen van de plinten vanwege de vloer. Oude gaatjes van schilderen (achter nieuwe schilderijen) ook maar vullen. Radiator van de muur dus nog meer gaatjes. Dus muren moeten nu ook geverfd
Straks is de hele woonkamer/gang/hal gedaan, plafond, muren en vloer allemaal vers. Tot die tijd even doorbijten in de bende.
Nee, dat stukje was juist spierwit, rest is grauwigquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:49 schreef Phaidra het volgende:
Als het gewoon wit is: heb je tipp-ex? Werkt ook heel goed. En knuffel.
Ik heb verschillende mogen testen ook en bij allemaal vielen wat grotere kruimels of een kattenbak korrel er met dezelfde gang weer uit bij het mondstuk. Wat een troep.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:56 schreef SQ het volgende:
Slechte ervaring met steelstofzuigers. Teringduur, snel kapot, snel leeg. Voor kleine gemorste dingen wel handig, maar daar zijn ze dan weer te duur voor.
Ik hou van mijn shark kruimeldief. Ideaal dingetje.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:08 schreef Donna het volgende:
Voor 5 kruimels kan je beter een kruimeldief halen dan.
Ook die dingen van Dyson?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:56 schreef SQ het volgende:
Slechte ervaring met steelstofzuigers. Teringduur, snel kapot, snel leeg. Voor kleine gemorste dingen wel handig, maar daar zijn ze dan weer te duur voor.
Juist dat ding van dyson.quote:
Good to know!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Juist dat ding van dyson.
Ik heb voor de helft van dat geld een dure miele met snoer en stofzak gekocht en die is écht fantastisch!
Wij werden wakker van de geur van verbrand plastic.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je (diep) slaapt, ruik je niks. Je wordt misschien wel wakker door geknetter of hoesten, maar niet door de geur!
Steelstofzuiger heb ik overwogen maar niet aangeschaft omdat de hulp wel in 1x alle 3 de verdiepingen moet kunnen doen. Dus nu een gewone stofzuiger plus een robot voor beneden.
Neuh wij hebben ook ooit zo'n goedkope inventum gehad maar dan kun je beter met een bezem vegen. Miele ftw.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:31 schreef Leandra het volgende:
Ik heb ook geen stomme man, ik erger me alleen soms verschrikkelijk aan hem, te lang alleen gewoond denk ik.
Het ligt niet aan hem, het ligt aan mij 😂
Meestal
Oh, en gewone stofzuigers, een beneden en een boven, die voor zolder heb ik gemold tijdens de bouw dus in de garage staat nog een cheap ass ding van Blokker dat zelfs z'n cheap ass money niet waard is, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn referentiekader 😊
Mijn robot krijgt in dat soort gevallen gewoon een tijdelijke no go zone.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:38 schreef Leandra het volgende:
Oh, ook nog een robot stofzuiger beneden, maar die konden we tot zondag lastig gebruiken omdat het kerstdorp nog op de grond stond
Hier ook Henry maar die vind ik ook wat tegenvallen eigenlijk. Had meer van hem verwacht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:39 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een Henry, gewoon de originele (zag dat ze, in ieder geval van de Hetty-variant, ook steelstofzuigers hadden, maar daar geen ervaring mee).
En ook geen stomme man trouwens (meestal niet tenminste)
Tja. Tis een man he.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook Henry maar die vind ik ook wat tegenvallen eigenlijk. Had meer van hem verwacht.
Wij hebben een van AEG (ik denk de 8000 serie) met een extra accu erbij, want anders redden we het niet om het hele huis in 1x te doen. Was toen een actie waarbij je kon kiezen voor korting of een extra accu. En ik ben erg blij dat we die accu hebben gekozen. Expres een gekozen waar we de borstel niet hoeven te veranderen of we nou de gladde vloer beneden of de vloerbedekking boven stofzuigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:50 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte mush!
Heeft er iemand hier een steelstofzuiger? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Klinkt goed Troel!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:03 schreef Troel het volgende:
Voor de mensen die nog novasure overwegen. Gisteren de ingreep gehad, onder plaatselijke verdoving. Het is dat ik vanwege de morfine nog niet mag deelnemen aan het verkeer, maar anders zou ik gewoon aan het werk zijn gegaan. Het is me reuze meegevallen, sinds gisterenavond zelfs geen krampje meer en sinds thuiskomst zo'n drie druppeltjes bloed verloren (ha en dat terwijl ik ongesteld ben!).
Yay, das een zorg minderquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:18 schreef Aure het volgende:
Om nog even terug te komen op paracetamol bij mn jongste. Die is weer ziek namelijkMaar ik heb nu de roter bessensmaak door vieren gedaan en hij krijgt dan een kwart per keer, en die vindt ie heel lekker!
Daar is onze robot te simpel voor...quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn robot krijgt in dat soort gevallen gewoon een tijdelijke no go zone.
Echt niet dat ik zelf ga zuigen
Zou ik niet doen hoor, de Roborock is veel fijner.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar is onze robot te simpel voor...
Later als ik groot ben wil ik een Roomba, dan kan deze naar boven.
Ik denk dat wij dezelfde stofzuiger hebben, ook hier was de houder een voordeel, omdat mijn man sowieso een gruwelijke hekel heeft aan gaten boren om iets op te hangenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had in november een AEG steelstofzuiger gekocht tijdens een goede actie (¤199 plus nog ¤70 retour of een gratis 2e batterij). Was een topding met een fijne houder, maar na een ruime maand wilde hij niet meer opladenhij is opgestuurd voor reparatie maar dat was niet mogelijk op korte termijn. Kon dus geld terug krijgen of een nieuwe stofzuiger, alleen hadden ze geen AEG’s meer op voorraad (en die was ondertussen ook alweer ¤400). Uiteindelijk een dealtje kunnen maken en een Samsung Jet 75 gehaald met nog wat extra korting (moest ¤70 bijbetalen, maar die hadden we eerder al van AEG ontvangen als cashback). De Jet werkt prima, maar ik vond eigenlijk de AEG fijner. Voelde wat robuuster aan, het batterijniveau werd beter aangegeven en er zat een stevige houder bij waar ook de accessoires aan konden hangen. De Jet kun je alleen maar vast zetten door in de muur te boren nabij een stopcontact en daar hebben we geen fijne plek voor. De AEG kon ik gewoon verplaatsen om op te laden.
En ik heb wel een fijne man! Niet altijd even nuttig en romantiek kent hij niet, maar verder zitten we wel goed op één lijn, ook qua opvoeding en hoe we in het leven staan.
Ik ben ook team Roborock.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou ik niet doen hoor, de Roborock is veel fijner.
Dat is het advies van het OMT, maar geen idee of het al overgenomen is.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Edit: en nu ook de schijteritis. Maar testen: het hoort nu toch bij het leven, net als griep? Voor de griep zijn óók geen testen dus: NEEDat riep zoon net vanaf de pot
![]()
Hier ook team Mielequote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Juist dat ding van dyson.
Ik heb voor de helft van dat geld een dure miele met snoer en stofzak gekocht en die is écht fantastisch!
Ging er eigenlijk vanuit dat het was overgenomen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is het advies van het OMT, maar geen idee of het al overgenomen is.
Los daarvan ben ik blij met een vriendengroep die wel van het testen isOudste heeft met zijn astma nu al voor de derde of vierde keer het te pakken en die heeft er echt wel last van!
Ja, maar als je gaat als je aan het hoesten en proesten bent, dan ben je toch ook al een randdebiel? (excusez le mot)quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Ik ben echt team anti testen. Wat je helaas nu veel ziet zijn collega's die de longen uit hun lijf blaffen maar toch gezellig op kantoor gaan zitten "want de test was negatief".
Als je test op covid moet je eigenlijk ook gaan testen op alle andere virussen die rond gaan, en dat lijkt me ook niet bepaald haalbaar. Dus, niet meer testen en graag thuis blijven als je iets onder de leden hebt
Ja, dat lijkt mij dus ook. Voor mij is het testen dus gewoon naast logisch nadenken als je iets onder de leden hebt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:28 schreef Leandra het volgende:
Dat idd... dat je geen positieve Covid-test hebt wil niet zeggen dat een ander besmet wil raken met allerlei andere besmettelijke ziektes.
Ja dat vind ik ook. Maar zo denken anderen niet altijd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar als je gaat als je aan het hoesten en proesten bent, dan ben je toch ook al een randdebiel? (excusez le mot)
Ja maar het is nu wel bespreekbaarder.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:31 schreef Aure het volgende:
Maar dat was voor covid toch ook al een beetje de cultuur? Ik weet niet beter dan dat iedereen dan hoestend op kantoor zat. Men bleef alleen thuis met koorts ofzo.
Ja, maar door Covid kan er nu wel thuisgewerkt worden, het lijkt me heel verstandig als mensen dat ook gewoon blijven doen als ze snotterig zijn of hun longen uit hun lijf blaffen, ongeacht het aantal streepjes op de Covid-test.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:31 schreef Aure het volgende:
Maar dat was voor covid toch ook al een beetje de cultuur? Ik weet niet beter dan dat iedereen dan hoestend op kantoor zat. Men bleef alleen thuis met koorts ofzo.
Voor kantoorbanen geldt dat natuurlijk wel, maar goed, er zijn ook heel veel mensen die niet een kantoorbaan hebben. Voor die mensen zou wel meer coulance vanuit de werkgevers mogen komen. Veel hoesten = ziek.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar door Covid kan er nu wel thuisgewerkt worden, het lijkt me heel verstandig als mensen dat ook gewoon blijven doen als ze snotterig zijn of hun longen uit hun lijf blaffen, ongeacht het aantal streepjes op de Covid-test.
Klopt, bij heel veel banen kan het idd niet, zowel mijn zoon als schoondochter kunnen niet thuiswerken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor kantoorbanen geldt dat natuurlijk wel, maar goed, er zijn ook heel veel mensen die niet een kantoorbaan hebben. Voor die mensen zou wel meer coulance vanuit de werkgevers mogen komen. Veel hoesten = ziek.
Wellicht dat ik er ook anders ga over denken zodra mijn voorraad onderwijstesten op zijn en ik er weer voor moet betalenquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Maar zo denken anderen niet altijd.
Maar ik ga dus niet constant (preventief) testen. Ook niet voor andere mensen. Ik wil niet zo in het leven staan. Die andere mensen mogen dan de afweging maken of ze met deze hoogrisicopersoon in contact willen komen
Met mijn levensstijl zou ik dan echt een paar keer per week moeten testenquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij dus ook. Voor mij is het testen dus gewoon naast logisch nadenken als je iets onder de leden hebt.
En ik test dus ook gewoon (keel+neus) als ik nergens last van lijk te hebben, maar voordat ik met een grote groep iets ga doen. Omdat ik niet de situatie van iedereen weet, maar wel weet hoe vervelend het is als je iemand thuis hebt zitten die wel echt veel last heeft van corona (meer dan van een flinke influenza).
Het valt me inderdaad op dat iedereen weer gewoon snotverkouden en miserabel op kantoor gaat zitten. Ik had toch gehoopt dat dat inmiddels de wereld uit zou zijn...quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Ik ben echt team anti testen. Wat je helaas nu veel ziet zijn collega's die de longen uit hun lijf blaffen maar toch gezellig op kantoor gaan zitten "want de test was negatief".
Als je test op covid moet je eigenlijk ook gaan testen op alle andere virussen die rond gaan, en dat lijkt me ook niet bepaald haalbaar. Dus, niet meer testen en graag thuis blijven als je iets onder de leden hebt
Ja klopt. Ik vind het ook irritant hoor als mensen ziek op kantoor zitten. Vooral omdat je bij ons gewoon prima kunt en mag thuiswerken. Ik probeer mensen wel naar huis te sturen als ik merk dat ze echt niet lekker zijn. Maar het is ook wel lastig bepalen waar de grens ligt vind ik. Ik had laatst een kriebelhoest, maar niet continu (zeg dat ik één keer in 't uur eventjes een kriebelhoestbui kreeg) , mjah daar ga ik dan weer niet voor thuisblijven.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar het is nu wel bespreekbaarder.
Al geef ik toe dat ik ook niet altijd de zure sloot wil zijn die iedereen aan zijnhaar burgerplicht herinnert. Maar ik stap wel op als ik naast zo'n hoester zit, en zeg dan wel iets van "joh moet jij niet gewoon lekker in bed liggen" ofzo.
Beetje halfslachtig wel van mezelf.
Met jouw werk is dat ook anders ja. Maar als je een kantoorbaan zou hebben waarbij je makkelijk kan thuiswerken...quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:50 schreef LeSage het volgende:
Ik kan niet thuis werken, en sorry, maar voor een hoest of snotneus blijf ik inderdaad niet thuis. Denk dat ik afgelopen seizoen dan misschien 3 keer had kunnen werken en vandaag ook weer thuis had moeten blijven.
Koorts, echt beroerd, dan blijf ik heus wel in mijn bedje liggen
Het thuiswerken ligt natuurlijk ook wel aan het soort werk dat je doet. Pas was ik hoesterig en ben ik toch naar kantoor gegaan. Ik zit alleen en had een heel mooi briefje op de deur geplakt over besmettingsgevaarquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:50 schreef LeSage het volgende:
Ik kan niet thuis werken, en sorry, maar voor een hoest of snotneus blijf ik inderdaad niet thuis. Denk dat ik afgelopen seizoen dan misschien 3 keer had kunnen werken en vandaag ook weer thuis had moeten blijven.
Koorts, echt beroerd, dan blijf ik heus wel in mijn bedje liggen
Als we dat op mijn werk zouden doen zitten alle kinderen thuis bij de ouders ipv bij ons in de klasquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor kantoorbanen geldt dat natuurlijk wel, maar goed, er zijn ook heel veel mensen die niet een kantoorbaan hebben. Voor die mensen zou wel meer coulance vanuit de werkgevers mogen komen. Veel hoesten = ziek.
Spannend! Succes met wachtenquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
Zoon en schoondochter hebben kleinzoon hier net afgeleverd, want 20-weken-echo...
En kennelijk liep zoon mij in de zeik te nemen toen hij mij vertelde dat ze deze keer niet van tevoren wilden weten of het een jongetje of meisje is, dat horen ze vandaag ook.
Ben benieuwd 🥰
Zijn jullie altijd allemaal de hele tijd jullie longen uit je lijf aan het hoesten dan?quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als we dat op mijn werk zouden doen zitten alle kinderen thuis bij de ouders ipv bij ons in de klas
Ook niet wenselijk
Het ging over (thuis blijven/werken bij) verkouden zijn, niet specifiek over je longen uit je lijf hoesten. Daar zitten veel gradaties tussen. In dat laatste geval kan ik me ook voorstellen dat je te ziek bent om te werkenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Zijn jullie altijd allemaal de hele tijd jullie longen uit je lijf aan het hoesten dan?
Ik heb het niet over een loopneus of over een kriebelhoest ofzo, maar echt over volcontinu blaffen. Ik heb niet het idee dat de juffen op onze school dagelijks hun longen er uit kotsen, maar wellicht heb ik een scheef beeld
Zolang iemand niet omvalt, niet naar ademhappend hoest en de boel ondersproeit met bacillen vind ik het prima als ze niet thuisblijvenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
Maar wat verstaan jullie dan onder een verkoudheid?
Ik denk dat we gewoon hetzelfde bedoelen in andere woorden.
Als je echt verkouden bent (dus het virus) dan kun je daar echt wel ziek van zijn. Koorts, hoofdpijn, flink veel hoesten, malaise. Da's niet hetzelfde als een loopneus en wat kuchen.
Ik dacht dat het ging over je negatieve covidtest als excuus gebruiken om gewoon ziek naar kantoor/je werk te komen, dat was iig wel mijn insteek in het gesprekquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:11 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Het ging over (thuis blijven/werken bij) verkouden zijn, niet specifiek over je longen uit je lijf hoesten. Daar zitten veel gradaties tussen. In dat laatste geval kan ik me ook voorstellen dat je te ziek bent om te werken
(Maar als je ze verder goed voelt, ben je wat mij betreft welkom om te werken hoor, dan hou ik wel een klein beetje afstand)
Volgende week donderdag...quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:27 schreef amaranta het volgende:
@:leandra, spannend!
Wanneer mag je weer onder het mes?
Het is weer een typische OUD-discussie gewordenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging over je negatieve covidtest als excuus gebruiken om gewoon ziek naar kantoor/je werk te komen, dat was iig wel mijn insteek in het gesprek
Ik versta onder een verkoudheid wat een hoop mensen "een griepje" noemen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
Maar wat verstaan jullie dan onder een verkoudheid?
Ik denk dat we gewoon hetzelfde bedoelen in andere woorden.
Als je echt verkouden bent (dus het virus) dan kun je daar echt wel ziek van zijn. Koorts, hoofdpijn, flink veel hoesten, malaise. Da's niet hetzelfde als een loopneus en wat kuchen.
Ja precies, da's ook mijn beeld van verkoudheid.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik versta onder een verkoudheid wat een hoop mensen "een griepje" noemen.
Als je bacillen sproeit, hoest.
Laten we zeggen die reclame waarin dat mens verzuipt in het snot in haar glazen kantoortje... dan zou ze daar niet moeten zitten, tenzij het een thuiskantoor is.
Een echte griep is slopend idd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja precies, da's ook mijn beeld van verkoudheid.
Bij griep ben je gewoon echt minimaal een week compleet geveld.
Laatst een collega die pontificaal voor een vergadering een pak zakdoekjes en medicijnen op tafel zette. Juist ja, 2 dagen later 'ik heb toch covid'. Nog 2 dagen later een andere collega, die in een risicogroep zit besmet. Echt, hij had prima online deel kunnen nemen aan die vergadering, maar de zelfbelangrijkheid is pontificaal aanwezig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het valt me inderdaad op dat iedereen weer gewoon snotverkouden en miserabel op kantoor gaat zitten. Ik had toch gehoopt dat dat inmiddels de wereld uit zou zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |