abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208204169
Ach wat balen van jullie laatste dag Vicky. Hopelijk redt ze het de terugweg een beetje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208204178
Weet je wanneer je je echt voelt aftakelen? Als je moet niezen in de supermarkt, en daarbij je nek verrekt en dus met een stijve nek rond loopt vandaag :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208204192
Overigens heb ik Toverland niet volledig afgeschreven. Het was ook slechte timing. Ik denk dat maar 20% van de horeca open was, de shops gingen pas na 14 uur open. En veel attracties gingen gedurende de dag zonder aankondiging dicht vanwege bouwwerkzaamheden. Een deel van het park was ook een bouwput.
En dat wisten wij dus niet.

2 dagen vooraf nog een mail gehad van Toverland ter voorbereiding. Daar stond niets over dat veel gesloten zou zijn in.
pi_208204433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:03 schreef exode het volgende:
Wij gaan dus in de meivakantie naar Disney. Ik ben wel eens in die afschietachtbaan geweest, geweldig! Maar die is nu iets heftiger aan het einde geworden en ik lees dat ze hard remmen waardoor mensen naar voren klappen met hun hoofd. Daar ga ik dan echt niet in. Leuk voor je nek.
Star wars nog iets heet die.
Heb dat helemaal niet op die manier ervaren eigenlijk? Hier zijn we best vaak in geweest en niemand last van z’n nek.

Er is in Disney wel een andere achtbaan die niet heel soepel gaat. Voor een volwassene wel te doen maar dochter had er echt wel last van dat ze alle kanten ingeslingerd werd.

(En in Bobbejaanland een achtbaan als de kinderen daarin hun hoofd naar voren deden tijdens de rit, dan konden ze door de g-krachten hun hoofd niet meer recht krijgen 😂 moesten ze wel bewust doen hoor, was niet dat dat automatisch zo ging)
pi_208204502
Ik ben voor het laatst naar de Efteling geweest net voordat kind 4 werd (scheelt toch veel qua prijs). En toen hadden we gezegd dat we wel weer een keer zouden gaan als hij 8 was ofzo. Dat wordt hij binnenkort, dus je snapt wat hij vroeg :D Ik ben dus maar aan het sparen bij AH.
Met schoolreisje bij Dippiedoe vond hij de achtbaan leuk, dus wie weet wat we kunnen doen dit jaar in de Efteling. De vorige keer was het vooral Droomvlucht en het sprookjesbos.
pi_208204580
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:59 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Heb dat helemaal niet op die manier ervaren eigenlijk? Hier zijn we best vaak in geweest en niemand last van z’n nek.

Er is in Disney wel een andere achtbaan die niet heel soepel gaat. Voor een volwassene wel te doen maar dochter had er echt wel last van dat ze alle kanten ingeslingerd werd.

(En in Bobbejaanland een achtbaan als de kinderen daarin hun hoofd naar voren deden tijdens de rit, dan konden ze door de g-krachten hun hoofd niet meer recht krijgen 😂 moesten ze wel bewust doen hoor, was niet dat dat automatisch zo ging)
Die mijn achtbaan is gesloten wanneer wij er zijn. Maar inderdaad daar stuiter je wel doorheen. Zwager en neefje gaan sowieso in Hyperspace, ga ik daarna wel ;)

Die Aerosmith achtbaan is nog hetzelfde alleen andere aankleding toch Vicky? Die vond ik ook gaaf. En hopelijk dit x wel in Crush, de wachtrijen waren daar enorm de laatste x dat we er waren.

Bobbejaanland en Walibi zijn wij nog niet geweest.
pi_208204591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:07 schreef Hupje het volgende:
Ik ben voor het laatst naar de Efteling geweest net voordat kind 4 werd (scheelt toch veel qua prijs). En toen hadden we gezegd dat we wel weer een keer zouden gaan als hij 8 was ofzo. Dat wordt hij binnenkort, dus je snapt wat hij vroeg :D Ik ben dus maar aan het sparen bij AH.
Met schoolreisje bij Dippiedoe vond hij de achtbaan leuk, dus wie weet wat we kunnen doen dit jaar in de Efteling. De vorige keer was het vooral Droomvlucht en het sprookjesbos.
Ik heb meer dan genoeg volle spaarkaarten, kan er wel 1 overdragen? Of meer. Zijn wel via de App dus even kijken hoe dat werkt.
pi_208204641
Voor Crush Coaster in Disney moet je eigenlijk gewoon rennen zodra het park open gaat. Dat is zo'n beetje de enige manier om erin te kunnen met een schappelijke wachttijd en dan sta je nog minimaal een half uur. Of je koopt fastpassen, maar dat vond ik iets teveel van het goede. ;)
pi_208204672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:15 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb meer dan genoeg volle spaarkaarten, kan er wel 1 overdragen? Of meer. Zijn wel via de App dus even kijken hoe dat werkt.
Same! Wij zijn premium dus sparen dubbel zo snel en je hebt maar 4 zegels nodig voor een volle kaart. We hebben er nu 29 en daar zijn de weekboodschappen van vandaag nog niet in verwerkt volgens mij. :')
pi_208204729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:14 schreef exode het volgende:

[..]
Die mijn achtbaan is gesloten wanneer wij er zijn. Maar inderdaad daar stuiter je wel doorheen. Zwager en neefje gaan sowieso in Hyperspace, ga ik daarna wel ;)

Die Aerosmith achtbaan is nog hetzelfde alleen andere aankleding toch Vicky? Die vond ik ook gaaf. En hopelijk dit x wel in Crush, de wachtrijen waren daar enorm de laatste x dat we er waren.

Bobbejaanland en Walibi zijn wij nog niet geweest.
Crush coaster zijn wij 1x in geweest. Zorgen dat we ruim voor de poorten voor de extra magic time Al voor de poort stonden. En daarna meteen door naar crush coaster. Hoefden we ‘maar’ 45 minuten te wachten. (Maar we zijn er niet naar toe gerend, dat kan zeker 20 minuten wachttijd nog schelen denk ik). Ik vond hem leuk maar niet bijzonder of zo. Snap de hype er rondom niet zo goed. Maar waarschijnlijk duurt de rij gewoon lang vanwege de beperkte hoeveelheid karretjes
pi_208204772
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:15 schreef exode het volgende:

[..]
Lief, maar ik denk dat ik er ben na de boodschappen van deze week. Anders stuur ik je een pm!
pi_208204782
Wij gaan niet rennen en niet voor 08:30 het park in. Kortom ik denk dat we Crush overslaan.
We zijn er samen wel in geweest, jaren geleden. De dag daarna zaten we in de kliniek en was de inseminatie poging gelukt en werd 9 maanden later B geboren. We zeggen nog steeds grappend dat het door Crush kwam, die had alles even goed geschud als voorbereiding.
pi_208205086
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:57 schreef Vicky het volgende:
Blech.. laatste dag Disney, T ziek. Hele nacht spugen. Ze is met M in het hotel gebleven, ik ben met A in het park maar het voelt niet compleet..
T slaapt nu, hopelijk voelt ze zich straks beter.
He getver, dat is een rottig einde van de vakantie in Disney. Beterschap :*
Fijn dat jullie niet vanavond naar huis hoeven! Hopelijk knapt ze gauw op.

@exode, fijn dat het weer beter gaat met je verloofde, beterschap :*

@Mushanga71, fijn dat je zoon beter is. Dochter lijkt hier ook wel weer aardig opgeknapt.
Leuk dat hij zo enthousiast is over basketbal, succes met schoenen kopen.

Het duurde even, maar nu breekt het zonnetje hier eindelijk door. Het was echt vies koud vanmorgen, dus ik denk dat ik mezelf zo maar even ga uitlaten :s) . Gisteren al wat in de tuin gedaan, want de groene container werd vandaag geleegd. Vooral nog veel meer blad weggehaald (en nu ligt er nog best wel wat) van de eikenbomen hier voor.
Elk voorjaar denk ik: ik zal de gemeente eens vragen of ze hier volgend najaar zo'n afrastering neer kunnen zetten voor blad, want ik denk dat we met de buren in het najaar/winter heel wat containers vullen met blad.
En dan druk je het wat aan en gaat het bij het legen niet helemaal uit je container :{ .
Die van de buren daar zat nog een hele bodem aangekoekte bladeren in, ik had in die van ons op aanraden van de containerreiniger 2 emmers water gekiept. Daar zat minder rest in en wat er nog zat dat heeft de reinigingsman denk ik meegenomen (want hij was "schoon" toen ik hem ophaalde).
Fake it till you make it...
pi_208205261
T was in het park maar het gaat echt niet. We zouden heel luxe gaan lunchen. M is nu samen met A.
T en ik worden zo met een karretje ofzo naar de auto gebracht. Lopen redt ze niet.

@exode Aerosmith is veranderd in Flight Force. De baan is hetzelfde alleen andere effecten
W.E.B. is super leuk.
Crush hebben A en ik vanmorgen gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208205526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:56 schreef Nijna het volgende:
ik zal de gemeente eens vragen of ze hier volgend najaar zo'n afrastering neer kunnen zetten voor blad,
Bij ons doet de gemeente daar niet aan. Wel heeft de buurman een connectie bij de gemeente weten te vinden. Wij leggen de bladeren van de enorme monumentale eik op een bepaalde plek in de berm en als de buurman dan belt wordt het meegenomen door de eerstvolgende groen-ploeg die in ons dorp komt.

Onderin de groene kliko doe ik altijd zaagsel uit het konijnenhok. Dat helpt ook tegen vastplakken van vanalles en nog wat.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:44:22 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208205546
Vicky, wat zielig dat ze zo ziek is :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208205980
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:13 schreef Vicky het volgende:
T was in het park maar het gaat echt niet. We zouden heel luxe gaan lunchen. M is nu samen met A.
T en ik worden zo met een karretje ofzo naar de auto gebracht. Lopen redt ze niet.

@:exode Aerosmith is veranderd in Flight Force. De baan is hetzelfde alleen andere effecten
W.E.B. is super leuk.
Crush hebben A en ik vanmorgen gedaan.
Och wat naar dat ze zich zo beroerd voelt :*

@Hupje, ik heb geen idee of de gemeente het hier doet met zo'n afrastering, volgens mij heb ik ze wel eens zien staan hier in de buurt. Ze komen wel vaak met zo'n grote "maaier" een keer over het veld en dan gaat het blad ook mee dat ding in. Maar als het voor die tijd een keer goed waait onze kant op, dan ligt er een heel groot deel in mijn voortuin/oprit en zelfs in de achtertuin.
Fake it till you make it...
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:15:02 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_208206540
Wat naar zeg Vicky, beterschap voor d'r :*

Mijn kinderen krijgen sinds deze week een strenger regime omdat ik best wel was geschrokken nadat ik een artikel las over curling-ouders en ik me Heel Erg aangesproken voelde :') Zo van oh shit, mijn nonchalante houding is eigenlijk helemaal niet zo bevorderlijk voor de ontwikkeling van mijn kinderen :')

Voor de grotere 2 werkt het prima. De oudste van 8 moet nu bijvoorbeeld zelf haar ontbijt en lunch maken (ja dat deed ik nog), ze moeten naast tafel afruimen nu ook tafel dekken, ik snij geen appels meer (ja dat deed ik nog), ik doe haar kleren niet meer in de wasmand (ja dat deed ik nog), ik poets haar tanden niet meer (ja dat deed ik nog) en zo zijn er nog wel meer dingen die wat strikter zijn geworden.

Maar die peuter jonge :') die vertikt dus zijn eigen eten in zijn mond te steken en gaat dan gerust 20 minuten aan mijn arm liggen schreeuwen en proberen zijn vork in mijn hand te poeren. En dat zelf lopen, my god :') Hij klampt zich gewoon met 4 ledematen aan mijn been als ware een koala in een eucalyptusboom en laat niet meer los. Krijsend. Leuk idee hoor, dat ontcurlen, maar je moet vooral geen haast hebben op een dag :(
disclaimer
pi_208206630
Wat voor artikel is dat?

Over tandenpoetsen: ik check nog elke dag of hij gepoetst heeft, en of het goed is gedaan. Hij is 11.

Is hij nu verpest voor het leven?
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:25:11 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_208206644
Ha! Wij zijn met hetzelfde bezig naar aanleiding van een lezing die ik volgde van Steven Pont. Dat zesjarige monster kan natuurlijk al veel te veel zelf, maar ongemerkt pamperde ik hem nog best. Het matcht wel met de update die hij net heeft gehad na een weekje goed-ziek-zijn, dus hij pakt het aardig op. Hoera.

Maar met 3 stuks met verschillende leeftijden zal het een grotere uitdaging zijn @SQ :{
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:26:03 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_208206653
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat voor artikel is dat?

Over tandenpoetsen: ik check nog elke dag of hij gepoetst heeft, en of het goed is gedaan. Hij is 11.

Wij waren gister bij de preventiemedewerker van de tandarts, ofwel "poetsles" :{ Checken werd daar erg gestimuleerd, alleen is mijnes 6.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:28:34 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_208206681
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat voor artikel is dat?

Ik oordeel niet over anderen, maar ik wil het zelf wel meer loslaten.
Ik merkte vooral dat mijn kinderen wel extreem gemakszuchtig werden. En mij alles lieten oplossen. "Ik ben te moeee, ik kan dat nog nieeeet, het lukt nieeeeet, mama kun je helpennnn".
Waardoor ze niet leren om t zelf te doen ofzo.

Het was een heel insignificant artikel in de vriendin ofzo, maar het heeft wel indruk gemaakt _O-
disclaimer
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:30:23 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_208206702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:25 schreef Quoi het volgende:
Ha! Wij zijn met hetzelfde bezig naar aanleiding van een lezing die ik volgde van Steven Pont. Dat zesjarige monster kan natuurlijk al veel te veel zelf, maar ongemerkt pamperde ik hem nog best. Het matcht wel met de update die hij net heeft gehad na een weekje goed-ziek-zijn, dus hij pakt het aardig op. Hoera.

Maar met 3 stuks met verschillende leeftijden zal het een grotere uitdaging zijn @:SQ :{
Haha nou ja je kunt geen "fit for all" aanpak hanteren. De achtjarige vindt het ook erg oneerlijk dat zij meer moet doen dan d'r broertje van 2,5 jaar jonger. Ik probeer wel uit te leggen dat hij waarschijnlijk al jonger de dingen moet doen die zij nu pas zonder hulp hoeft te doen, maar vanuit haar referentiekader bestaat dat uiteraard niet _O-
disclaimer
pi_208206821
Ik probeer Simon ook meer zelf te laten doen. Hij kan zichzelf heel goed aan- en uitkleden, maar vertikt het echt af en toe. Daar ben ik nu wel klaar mee. Levert wel strijd op, met name 's ochtends bij het klaar maken voor school.

Tandenpoetsen doen we ook nog. We moeten toch eens gaan beginnen om hem dat zelf te leren doen. Nu heeft ie nog zijn melkgebit, dus als ie het verkloot (we zouden nog wel napoetsen uiteraard), dan vallen die tanden er toch tzt uit. Het is ook een soort gemak voor ons, wij poetsen zijn tanden, dat gaat sneller en beter dan dat we het hem laten doen. Maar qua motoriek is het wel echt nodig om daar mee te gaan oefenen, zodat ie weet hoe hij moet poetsen als ie zijn grote mensen tanden heeft.

Simon heeft wel wat taakjes in huis: altijd zelf zijn schooltas leegmaken, deels helpen met afruimen (heel beperkt). Gordijnen dicht doen als het donker wordt (had ie zelf als taakje bedacht :))

Hij is ook wel van het gemak, maar ik probeer er wel steeds vaker op te letten dat ik niet in dat valletje loop :) en wat vaker te zeggen "ik ben je bediende niet" en dat we allemaal wat moeten helpen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:41:41 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208206826
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:25 schreef Quoi het volgende:

Maar met 3 stuks met verschillende leeftijden zal het een grotere uitdaging zijn @:SQ :{
Heeft hij in zijn lezing ook over hamsters verteld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')