abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:10:15 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208208688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:09 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik vind bij de vloer eigenlijk mooier maar halverwege praktischer.
Nou dat dus. Ik vind hèt prima als ze halverwege de muur blijven hangen. Maar blijkbaar zijn ze een doorn in mans oog
pi_208208785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:02 schreef SQ het volgende:
Ja ik poets de bijna zesjarige dus nog wel, maar de achtjarige niet meer. Ze kan het ook prima en ze is al een paar keer bij de tandarts geweest dus ze weet ook wel hoe het moet. Ze hebben beiden elektrische tandenborstels en ze weet dat de borstel vier keer een signaaltje moet hebben gegeven voor ze mag stoppen. Twee keer onder, twee keer boven.
Maar het zijn stiekem zo veel dingen die ik voor ze doe / deed... en ik voelde me daardoor ook wel overbelast raken, puur het feit dat je voor zo veel mensen de hele dag moet nadenken en regelen en alles moet fiksen. Dus het is deels in hun eigen belang en deels in mijn eigen belang dat er echt dingen moeten veranderen.

Het is ook wel een typische plaag van onze generatie denk ik. :D
Dat overbelast voelen is wel herkenbaar... Maar met een niet helemaal standaard dochter is het wel zoeken naar waar we meer bij haar zelf kunnen leggen en waar we toch meer moeten bemoeien.
Ik schil trouwens voor beide meiden nog een appeltje voor mee naar school (13 en 15 :') ). Maar ontbijt en lunch moeten ze zelf regelen.

En mijn man heeft er ook wel een handje van om zodra hij thuis is alles uit zijn handen te laten vallen.
Op zijn werk heeft hij alles voor elkaar, denkt aan alles. Maar thuis vergeet hij dat hij dingen zou doen enzo.
Of als ik hem vraag iets te doen dan zegt hij: maar dan moet je me even helpen onthouden.

Ik ben je moeder niet, zet het lekker in je telefoon...

quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Ff iets anders. Stopcontacten.
Op welke hoogte zitten die bij jullie?

Bij ons ong halverwege de muur tussen vloer en plafond (meer richting vloer dan plafond).
En man wil ze dus verplaatsen naar dichtbij de vloer. Maar ik vind dat eigenlijk wel fijn. Zo halverwege.
Maar misschien is dat helemaal niet gangbaar??
Bij ons zitten de meeste stopcontacten onderaan de muur, de onderkant zit zo'n 20 cm vanaf de grond.
Alleen op zolder zitten ze op de hoogte van de deurklinken ongeveer.
Volgens mij was het in "oudere" huizen gangbaarder dat ze zo halverwege zaten en de nieuwere huizen zitten ze laag.
Ik weet niet hoe het met de huidige nieuwbouwhuizen is...
Fake it till you make it...
pi_208208836
quote:

Bij ons ong halverwege de muur tussen vloer en plafond (meer richting vloer dan plafond).
En man wil ze dus verplaatsen naar dichtbij de vloer. Maar ik vind dat eigenlijk wel fijn. Zo halverwege.
20 cm boven de grond?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:25:20 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_208208935
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Niks. Ik zeg er ook niks van. Als hij ql gaat douchen dan zeg ik. Schoon ondergoed aantrekken. En dan heeft hij minstens 2x per week een schone onderbroek aan.
Komt regelmatig voor dat ik de was doe. En dat ik van iedereen meerdere onderbroeken tegenkom. En van hem 1. 😇😅😂
Herkenbaar _O-
disclaimer
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:27:44 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_208208964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:44 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Simon wordt in juli 6.

Heb je hem dan gewoon laten roepen tot ie zelf ging vegen? Simon houdt het roepen van "Mama/Papa, ik ben klaahaaar" best lang vol :)
Niet alle kinderen roepen :')

Mijne kwam altijd van de wc gerend en dan ging ik kijken en dan lag er dus een drol in. Zonder papier.
Na elke wcbeurt roepen: vegen! Doortrekken! Handen wassen! en dan hopen dat er iets blijft hangen :')
disclaimer
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:28:16 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_208208973
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Doe ik bij mijn 9 jarige ook nog.
Dat mag ook zeker! Ik stop er echter mee :D
disclaimer
pi_208209019
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:27 schreef SQ het volgende:

[..]
Niet alle kinderen roepen :')

Mijne kwam altijd van de wc gerend en dan ging ik kijken en dan lag er dus een drol in. Zonder papier.
Na elke wcbeurt roepen: vegen! Doortrekken! Handen wassen! en dan hopen dat er iets blijft hangen :')
Dit doe ik ook nog steeds :'(

Het blijft niet hangen :N
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208209157
Ik smeer nog steeds het brood voor mijn kinderen en maak het fruit klaar. Werd voor mij ook altijd gedaan zelfs toen ik tussen 2 huizen weer even thuis woonde. Voor de rest curl ik niet zo. Maar mag het werk wat strenger qua wasgoed ed. Ik sommeer oudste ook zich te gaan wassen, douchen ed want puberzweet :r
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:36:30 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208209192
Ik heb laatst aan mijn zoon uitgelegd wat een helikoptermoeder was. We waren het erover eens dat ik op sommige punten een helikoptermoeder ben en op andere punten weer helemaal niet.

Zal wel voor de meeste mensen gelden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:37:00 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208209202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:35 schreef F_r het volgende:
Ik smeer nog steeds het brood voor mijn kinderen en maak het fruit klaar. Werd voor mij ook altijd gedaan zelfs toen ik tussen 2 huizen weer even thuis woonde. Voor de rest curl ik niet zo. Maar mag het werk wat strenger qua wasgoed ed. Ik sommeer oudste ook zich te gaan wassen, douchen ed want puberzweet :r
Ja dat stinkt.
Gaat jouw puber binnenkort aanmelden op middelbare? Ver fietsen?
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:41:34 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208209310
****INCOMING****
Mijn zoon gaat vrijwillig douchen
pi_208209334
Oja, dat roepen Doortrekken en Handen wassen, dat is ook herkenbaar. Thuis wast ie wel (goed of slecht) zijn handen. Op school denk ik veel minder tot niet. Ik werk in de schoolbieb en zag Simon een keer naar de wc gaan en nadat ie klaar was meteen er weer uit rennen, zonder handen te wassen :N Al dat herhalen, herhalen, herhalen en nog eens herhalen helpt dus geen zak......

Inmiddels doet ie trouwens wel braaf de deur van de keuken/woonkamer naar de gang dicht als ie naar de wc gaat of iets gaat pakken. Uiteindelijk had ie zelf de afspraak bedacht: als hij de deur open laat staan, kreeg ik 10 legoblokken van hem. Als ik de deur open zou laten staan, wilde hij wel een gelpen van mij. Daarmee ben ik akkoord gegaan. Eén keer raden wie er toen als eerste de fout in ging :W

Dus die kleine man was helemaal blij met één van mijn gelpennen, nog 2 keer kreeg ik wat legoblokken van hem, maar sindsdien gaat het echt super goed en let ie er echt op. En omdat ie toch wel graag zijn legoblokken terug wilde, heb ik die terug geruild voor mijn gelpen :+ :s)
pi_208209673
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja dat stinkt.
Gaat jouw puber binnenkort aanmelden op middelbare? Ver fietsen?
Volgende week.
Vanuit ons had ze eigenlijk keus uit 3 scholen die qua afstand ongeveer even ver zijn.

Ze heeft net ook gedoucht maar dat moet van mij
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:05:55 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208210085
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:53 schreef F_r het volgende:

[..]
Volgende week.
Vanuit ons had ze eigenlijk keus uit 3 scholen die qua afstand ongeveer even ver zijn.

Ze heeft net ook gedoucht maar dat moet van mij
Mijlpaal hoor!
pi_208210119
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit doe ik ook nog steeds :'(

Het blijft niet hangen :N
Vooral dat handen wassen (met zeep niet even onder de kraan steken) blijft niet helemaal plakken bij de grootste :')

quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:41 schreef amaranta het volgende:
****INCOMING****
Mijn zoon gaat vrijwillig douchen
Vriendinnetje? ;)
Fake it till you make it...
pi_208210133
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijlpaal hoor!
Dat vind ik ook
  Moderator/colorchick donderdag 2 maart 2023 @ 20:08:13 #217
382129 crew  Donna
pi_208210153
Lichten uit en deuren dicht is het grootste probleem voor de bijna 5yo.
pi_208210192
quote:

Hier in de woonkamer onderaan de muur (cm of 20 vanaf de vloer). Verder vrijwel overal halverwege de muur. Zaten ze in de woonkamer ook maar toen gingen we verbouwen en hebben we alles naar onder verplaatst, dat schijnt tegenwoordig de norm te zijn. Het is op veel plekken wel wat strakker, maar op sommige plekken mis ik ook wel dat ze halverwege zaten.
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:12:11 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208210252
Hier op een meter van de vloer ongeveer en ik vind het heel lelijk. Er loop dan dus altijd vanaf heel zichtbare hoogte een snoer naar de vloer (verlengblok of lamp). Een volgend huis zou ik het zeker naar beneden verplaatsen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:24:41 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208210539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef Nijna het volgende:

[..]
Vooral dat handen wassen (met zeep niet even onder de kraan steken) blijft niet helemaal plakken bij de grootste :')
[..]
Vriendinnetje? ;)
Nee. Hij kwam van het voetbal. Maar normaal zou hij zeggen. Ik heb gisteren al gedoucht.
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:35:38 #221
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208210749
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:24 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee. Hij kwam van het voetbal. Maar normaal zou hij zeggen. Ik heb gisteren al gedoucht.
Zeer valide argument dat ik ook ongeveer om de dag gebruik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208211766
Ik werd zo gek van het afspelen van het bandje 'deur dicht' dat ik voor de woonkamer en wc een deurdranger heb gekocht. Werkt als een tiet!

Ik probeer de kinderen wel veel zelf te laten doen, maar één van de drie is niet zo makkelijk en daar gaat het dus wel regelmatig mis. Dan laat ik 'm dus wel dingen zelf doen en laat hij vervolgens zijn broer zijn ontbijt maken of zijn fruitbak vullen. :')

Maar zelf de was uitruimen hè, hoe gaat dat bij jullie pubers? Ik vouw en strijk alles keurig, maar als ik niet 20+ keer aangeef dat ze haar kast moet inruimen gebeurt er niets. De afspraak is dat de mand uitgeruimd moet worden op dezelfde dag dat hij in haar kamer bezorgd is. Is nog nooit gelukt volgens mij. :')

Was verzamelen doe ik dus ook, maar dat komt vooral omdat ik het niet trek dat ik dan net een was heb gedraaid en er vervolgens alsnog een shitload ranzige kleding ligt. :@
pi_208211858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:44 schreef TolstoiFan het volgende:

Heb je hem dan gewoon laten roepen tot ie zelf ging vegen? Simon houdt het roepen van "Mama/Papa, ik ben klaahaaar" best lang vol
Bij L zijn we er eerst bij gaan staan. Hij was bang dat hij het verkeerd deed en poep aan zijn handen kreeg dus dan stond ik of man erbij om te kijken of het wel goed ging. Stickerkaart gemaakt en bij 10x goed gezegd dat hij het nu helemaal zelf kan. Werkte hier als een trein.
pi_208212074
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Donna het volgende:
Lichten uit en deuren dicht is het grootste probleem voor de bijna 5yo.
Hier ook voor de 40jarige.
pi_208212126
Mijn ouders waren bij mij ook curlingouders trouwens. Ik ben wat dat betreft behoorlijk verwend, vooral door mijn vader.

Stopcontacten vrij laag, prima, nooit over nagedacht eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')