Nou dat dus. Ik vind hèt prima als ze halverwege de muur blijven hangen. Maar blijkbaar zijn ze een doorn in mans oogquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik vind bij de vloer eigenlijk mooier maar halverwege praktischer.
Dat overbelast voelen is wel herkenbaar... Maar met een niet helemaal standaard dochter is het wel zoeken naar waar we meer bij haar zelf kunnen leggen en waar we toch meer moeten bemoeien.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:02 schreef SQ het volgende:
Ja ik poets de bijna zesjarige dus nog wel, maar de achtjarige niet meer. Ze kan het ook prima en ze is al een paar keer bij de tandarts geweest dus ze weet ook wel hoe het moet. Ze hebben beiden elektrische tandenborstels en ze weet dat de borstel vier keer een signaaltje moet hebben gegeven voor ze mag stoppen. Twee keer onder, twee keer boven.
Maar het zijn stiekem zo veel dingen die ik voor ze doe / deed... en ik voelde me daardoor ook wel overbelast raken, puur het feit dat je voor zo veel mensen de hele dag moet nadenken en regelen en alles moet fiksen. Dus het is deels in hun eigen belang en deels in mijn eigen belang dat er echt dingen moeten veranderen.
Het is ook wel een typische plaag van onze generatie denk ik.
Bij ons zitten de meeste stopcontacten onderaan de muur, de onderkant zit zo'n 20 cm vanaf de grond.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Ff iets anders. Stopcontacten.
Op welke hoogte zitten die bij jullie?
Bij ons ong halverwege de muur tussen vloer en plafond (meer richting vloer dan plafond).
En man wil ze dus verplaatsen naar dichtbij de vloer. Maar ik vind dat eigenlijk wel fijn. Zo halverwege.
Maar misschien is dat helemaal niet gangbaar??
20 cm boven de grond?quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Bij ons ong halverwege de muur tussen vloer en plafond (meer richting vloer dan plafond).
En man wil ze dus verplaatsen naar dichtbij de vloer. Maar ik vind dat eigenlijk wel fijn. Zo halverwege.
Herkenbaarquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niks. Ik zeg er ook niks van. Als hij ql gaat douchen dan zeg ik. Schoon ondergoed aantrekken. En dan heeft hij minstens 2x per week een schone onderbroek aan.
Komt regelmatig voor dat ik de was doe. En dat ik van iedereen meerdere onderbroeken tegenkom. En van hem 1. 😇😅😂
Niet alle kinderen roepenquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:44 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Simon wordt in juli 6.
Heb je hem dan gewoon laten roepen tot ie zelf ging vegen? Simon houdt het roepen van "Mama/Papa, ik ben klaahaaar" best lang vol
Dit doe ik ook nog steedsquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet alle kinderen roepen
Mijne kwam altijd van de wc gerend en dan ging ik kijken en dan lag er dus een drol in. Zonder papier.
Na elke wcbeurt roepen: vegen! Doortrekken! Handen wassen! en dan hopen dat er iets blijft hangen
Ja dat stinkt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:35 schreef F_r het volgende:
Ik smeer nog steeds het brood voor mijn kinderen en maak het fruit klaar. Werd voor mij ook altijd gedaan zelfs toen ik tussen 2 huizen weer even thuis woonde. Voor de rest curl ik niet zo. Maar mag het werk wat strenger qua wasgoed ed. Ik sommeer oudste ook zich te gaan wassen, douchen ed want puberzweet
Volgende week.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja dat stinkt.
Gaat jouw puber binnenkort aanmelden op middelbare? Ver fietsen?
Mijlpaal hoor!quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:53 schreef F_r het volgende:
[..]
Volgende week.
Vanuit ons had ze eigenlijk keus uit 3 scholen die qua afstand ongeveer even ver zijn.
Ze heeft net ook gedoucht maar dat moet van mij
Vooral dat handen wassen (met zeep niet even onder de kraan steken) blijft niet helemaal plakken bij de grootstequote:Op donderdag 2 maart 2023 19:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit doe ik ook nog steeds![]()
Het blijft niet hangen
Vriendinnetje?quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:41 schreef amaranta het volgende:
****INCOMING****
Mijn zoon gaat vrijwillig douchen
Hier in de woonkamer onderaan de muur (cm of 20 vanaf de vloer). Verder vrijwel overal halverwege de muur. Zaten ze in de woonkamer ook maar toen gingen we verbouwen en hebben we alles naar onder verplaatst, dat schijnt tegenwoordig de norm te zijn. Het is op veel plekken wel wat strakker, maar op sommige plekken mis ik ook wel dat ze halverwege zaten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
Nee. Hij kwam van het voetbal. Maar normaal zou hij zeggen. Ik heb gisteren al gedoucht.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Vooral dat handen wassen (met zeep niet even onder de kraan steken) blijft niet helemaal plakken bij de grootste
[..]
Vriendinnetje?
Zeer valide argument dat ik ook ongeveer om de dag gebruik.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. Hij kwam van het voetbal. Maar normaal zou hij zeggen. Ik heb gisteren al gedoucht.
Bij L zijn we er eerst bij gaan staan. Hij was bang dat hij het verkeerd deed en poep aan zijn handen kreeg dus dan stond ik of man erbij om te kijken of het wel goed ging. Stickerkaart gemaakt en bij 10x goed gezegd dat hij het nu helemaal zelf kan. Werkte hier als een trein.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Heb je hem dan gewoon laten roepen tot ie zelf ging vegen? Simon houdt het roepen van "Mama/Papa, ik ben klaahaaar" best lang vol
Hier ook voor de 40jarige.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Donna het volgende:
Lichten uit en deuren dicht is het grootste probleem voor de bijna 5yo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |