Dat vind ik bizar. Ik heb te weinig stopcontacten in de keuken. Vind ik. 2 links en 2 rechts van de kookplaat, 2 links en 2 rechts in het eiland en nog 2 laag bij de grond voor stofzuiger enzo. En dan in het eet/leefdeel van de keuken nog 9 of 10.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef amaranta het volgende: Ik vind dus hoog fijn. Bv bij de bank en bij de tafel. Ik mis overigens ook een stopcontact bij de kookplaat. Waarom er daar geen zit is mij een raadsel.
We vertrekken 1 mei, slapen we eerst 1 nacht in Grand Magic en daarna 2 nachten in Newport Bay (club rooms). We gaan met schoonzus, zwager, neefje van 12 en nichtje van 9 dus met zijn 8en.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb normaal maat 41. Heb 2 paar Skechers gekocht. Van de een maat 40, van de ander maat 41
Heb 5 dagen op deze gelopen
[ afbeelding ]
Zitten zo lekker en een goede zool eronder. Het zijn trail schoenen.
@:exode wanneer gaan jullie? Slaap je in een Disney hotel? Mocht je tips willen.. stuur maar een dmmetje
Oh, poep, das wel erg klein jahquote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop dat je woonkamer 30m² is want als hij 30m³ is dan is dat zo'n 10-12m² afhankelijk van je plafondhoogte
Hoewel 3 stopcontacten op 10m² wel aardig zou voldoen, dat dan wel weer
Lekker rustigquote:
Volgens mij deed de BD dan de aannname dat je man de aangifte zou invullen...quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:57 schreef Nijna het volgende:
Bezig met de belastingaangifte in de app, kreeg gister appje van mijn man dat ik toestemming moest geven om het in te vullen namens mij via de digid app.
Ik had die hele app nog niet, dus die geactiveerd, ID toegevoegd.
Klik ik op de link, krijg ik dat er geen ID is toegevoegd.
Vanmorgen maar bellen met de belastingdienst, ja dan moest ik toestemming geven door hem te machtigen.
Dus dat ingesteld, maar nu werkt het nog steeds niet. Dus nu maar poging via de computer...
Nice. Daarstraks even binnen gekeken bij NPB.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:00 schreef exode het volgende:
[..]
We vertrekken 1 mei, slapen we eerst 1 nacht in Grand Magic en daarna 2 nachten in Newport Bay (club rooms). We gaan met schoonzus, zwager, neefje van 12 en nichtje van 9 dus met zijn 8en.
Tips altijd welkom, we hebben al wel veel uitgezocht en gereserveerd. Iig 08:30 door de poorten gaan om van de Extra magic time te genieten.
Dat deed hij via de website ook altijd, maar via de app moest het blijkbaar via toestemming.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:12 schreef Hupje het volgende:
@:Nijna Ik ben niet gemachtigd, maar vul altijd gewoon de DigiD van mijn vriend in. Het is me het gedoe niet waard om het anders te doen.
Jaren 70 huis met de meeste stopcontacten hoog. Alleen op zolder en in de keuken waar we verbouwd en opnieuw gestuct hebben zitten ze precies waar ik wil.
Heb ik vast al ooit verteld, maar een stopcontact in de woonkamer heeft ooit bij de buren op de stroom aangesloten gezeten en andersom. En we hebben ook een stopcontact midden in een ruimte op groep 1 die dan toch (grapje!) op groep 2 zit.Leuk, zelf-bouw van prutsers.
Leuk! Wanneer ga je?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:59 schreef F_r het volgende:
Ik noteer de tips ook even wij gaan in de meivakantie maar gaan naar chayenne
Jongste kind nu te oud voor inkomensafhankelijke combinatiekorting?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:05 schreef Nijna het volgende:
We krijgen alleen wel ineens een stuk minder terug dan voorgaande jaren en kunnen daar nog niet echt een verklaring voor vinden...
Tip 1 is voor de avond voor je naar NPB gaat.. dan hoef je niet op de 1e dag D in te checken, heb je je magicpas al en kan je meteen naar het parkquote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:21 schreef exode het volgende:
Thanks Vicky, ik noteer tip 2 en 3.
Wat betreft tip 1: we gaan al rond 8 uur inchecken. Dan hebben we meteen de magic passen. Ergens in de middag gaan we dan terug naar het hotel om de spullen in de kamer te zetten. (En te ontprikkelen in de club lounge, wiehoe)
Daarna terug, want prinsessen diner.
We komen volledig afgedraaid thuis denk ik na 3 dagen.
Hele gave foto's!
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:45 schreef Donna het volgende: [..] Heb je dan bijv. de lamp in de WC en op de gang (die worden hier altijd vergeten) altijd aan staan?
Superleuk!! In april is het park bijna elke dag tot 23.00 open.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:59 schreef F_r het volgende:
Ik noteer de tips ook even wij gaan in de meivakantie maar gaan naar chayenne
Dan had ik je post anders gelezenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
@:Leandra, dat heeft de BD dan goed aangenomen.
Maar ik moest dus toestemming geven. Maar via de website is het wel gelukt en had het gewoon gekund zoals vorig jaar, dat ik even zelf inlogde met mijn digiD, wat een gedoe.
Maar via de app lukte het dus niet.
Ooooooh, wat een ontzettend goede tip. Dank je wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tip 1 is voor de avond voor je naar NPB gaat.. dan hoef je niet op de 1e dag D in te checken, heb je je magicpas al en kan je meteen naar het park
Wij hebben prinsessen lunch gedaan. Was echt heel erg leuk en onwijs lekker eten. Voorheen gingen we altijd naar Cafe Mickey maar die is weg.
Graag gedaan. Wij mochten zondag de parkeerplaats oprijden, auto neergezet, ingecheckt en gelijk naar de Village.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:09 schreef exode het volgende:
[..]
Ooooooh, wat een ontzettend goede tip. Dank je wel.
Maar dan hadden we het vorig jaar ook al niet gehad moeten hebben, want in 2022 werd ze 13. En er staat dat het kind op 1 januari jonger dan 12 moet zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Jongste kind nu te oud voor inkomensafhankelijke combinatiekorting?
Liet je dan je waardevolle spullen in de auto totdat je de hotelkamer in mocht? (Zoals tablets)quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
Graag gedaan. Wij mochten zondag de parkeerplaats oprijden, auto neergezet, ingecheckt en gelijk naar de Village.
Oh en neem stekkerdozen mee. In Sequioa was maar 1 stopcontact
Ja. Wij legden een deken over de tassen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:00 schreef exode het volgende:
[..]
Liet je dan je waardevolle spullen in de auto totdat je de hotelkamer in mocht? (Zoals tablets)
Maar vorig jaar deed je toch aangifte over 2021?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar dan hadden we het vorig jaar ook al niet gehad moeten hebben, want in 2022 werd ze 13. En er staat dat het kind op 1 januari jonger dan 12 moet zijn.
Oh jaaaaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar vorig jaar deed je toch aangifte over 2021?
Dus toen was ze op 1 januari wel jonger dan 12 want dat werd ze in 2021.
Het EWF percentage is weer gedaald: van 0,55% naar 0,45% en dit jaar naar 0,35% dus dat zie je volgend jaar in de aangifte over dit jaar, als je WOZ niet te hard gestegen is.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh jaaaamisschien is dat het dan toch wel. Maar dan klopt het nog niet met wat er nu minder is. Want die combinatiekorting is meer dan dat wat we missen zeg maar...
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het EWF percentage is weer gedaald: van 0,55% naar 0,45% en dit jaar naar 0,35% dus dat zie je volgend jaar in de aangifte over dit jaar, als je WOZ niet te hard gestegen is.
Met de WOZ die we vorige week binnen kregen en het EWF-percentage dat dit jaar gaat gelden weer ik al dat dat volgend jaar bij de aangifte ¤ 500 lager ligt dan dit jaar bij de aangifte over 2022, dus dat is helemaal prima.
De bijtelling van de waarde van je eigen huis, daarmee betaal je belasting over het bezitten van een huis, die bijtelling is al een paar jaar aan het dalen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:26 schreef BE het volgende:
[..]En dit maakt het gevoel dat ik op een Russisch forum beland ben niet minder!
Ik moet echt meer slapen denk ik!
Ben we een uur geleden maar weer veel te vroeg uit gegaan omdat ik echt niet lekker meer lag.Ergens deze week komt mijn nieuwe Matt Sleeps topper in de hoop dat ik dan beter slaap.
Dat hoeft niet hoor, je kan ook gewoon lekker gaan. Ik vind het onderdeel van de voorpret.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:10 schreef BE het volgende:
Ik zit alle Disney verhalen echt met open mond te lezen.Dat een bezoek aan een pretpark zo veel voorbereiding en planning vergt!
Pffff, ik krijg nu al stress van het idee ooit te moeten gaan!
![]()
Ik vrees de dag dat mijn heren er om gaan vragen.
Oh darnquote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:29 schreef Tink89 het volgende:
De oorontsteking van de oudste wordt getopt door een kotsende dreumes, kotsende mama en een man-aan-de-poeperitus... Wil iemand een dagje met mij van leven ruilen?
Als je woz met >40% stijgt, word je hier niet rijk vanquote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het EWF percentage is weer gedaald: van 0,55% naar 0,45% en dit jaar naar 0,35% dus dat zie je volgend jaar in de aangifte over dit jaar, als je WOZ niet te hard gestegen is.
Damn Tink.. alle registers open bij jullie.. beterschap daar!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:29 schreef Tink89 het volgende:
De oorontsteking van de oudste wordt getopt door een kotsende dreumes, kotsende mama en een man-aan-de-poeperitus... Wil iemand een dagje met mij van leven ruilen?
Gaat vrij goed, nog wel onderhuidse hardheid, maar dat wordt steeds minder.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
@:leandra hoe is het met je benen?
Verder snap ik de ballen van dat hele WOZ gebeuren..
Vanmiddag maar eens kijken naar de belastingaangifte doen.
Ik zal broodkruimels achter me gooien.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:41 schreef F_r het volgende:
[..]
We zitten wel in een ander hotel. Maar misschien zien we elkaar
Dan mag je dus niet mee he. Weet wat je zegt.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:59 schreef amaranta het volgende:
Onpopulaire mening:
Ik vind Disney echt geen kont aan. En de kinderen vinden dat ook. 😄🙈
Haha heerlijk. Mij doet het ook niet altijd even veel, maar een van mijn kinderen is een enorme fan dus we gaan toch binnenkort weer eens met ons tweetjes, dit keer zelfs ook naar de Disney World versie. Flying Fish, misschien kun jij ons nog wat tips geven? (Ik stuur je wel een pb).quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:59 schreef amaranta het volgende:
Onpopulaire mening:
Het is belachelijk duur. Wij zitten in Newport Bay en betalen voor 2 nachten 1600 Euro, maar dat is wel in een clubkamer met allerlei extra's.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:02 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral bizar duur, komt natuurlijk ook omdat ik wel een beetje leuk wil overnachten als we daar dan toch naartoe zouden gaan, maar goed
Laat ik het zo stellen: de goedkopere Disney parken vind ik ook te duur voor wat ze bieden en de afstand tot het park.
Boks!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:59 schreef amaranta het volgende:
Onpopulaire mening:
Maar waarom zou je veel geld betalen voor een hotel waar je alleen slaapt? Als je er gedurende de dag ook tijd doorbrengt is het een ander verhaal, maar bij Disney is loopafstand (lees: geen vervoer nodig na de eindshow) wel echt een heel groot pluspunt. Maar verder zie ik geen reden om voor het dure Marvel hotel te kiezen tov het veel goedkopere Cheyenne bijvoorbeeld. Maar ik gok dat wij voortaan sowieso voor Davy Crocket gaan als we alleen met het eigen gezin gaan. Lekker goedkoop en makkelijk (en vooral heel veel sneller) zelf kunnen ontbijten!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:02 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral bizar duur, komt natuurlijk ook omdat ik wel een beetje leuk wil overnachten als we daar dan toch naartoe zouden gaan, maar goed
Laat ik het zo stellen: de goedkopere Disney parken vind ik ook te duur voor wat ze bieden en de afstand tot het park.
2 nachten ¤ 1.600quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:07 schreef exode het volgende:
[..]
Het is belachelijk duur. Wij zitten in Newport Bay en betalen voor 2 nachten 1600 Euro, maar dat is wel in een clubkamer met allerlei extra's.
Dat is wel onze hele meivakantie overigens. En al 4 jaar geleden 'gepland' met schoonzus en zwager.
Het is vreselijk duur en ik ben echt heel blij dat wij het kunnen betalen. Cheyenne en Sante Fe zijn goedkoper en meer dan prima overigens. Het is alleen verder weg van het park.
Oh, Efteling en Lego word ik ook blij van, maar als ik ¤ 1.000 - ¤ 1.500 moet uitgeven voor een reisje van een paar dagen zijn er plekken waar ik blijer van word zeg maarquote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:08 schreef exode het volgende:
De conclusie was lang geleden al dat wij (verloofde en ik) gewoon nog kinderen zijn wat dat betreft. Wij worden heel blij van Disney, Efteling, Lego etc.
Whahaha wij ook!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:02 schreef exode het volgende:
[..]
Wij waren al Disney gek voordat de kinderen kwamen, we hebben ze geindoctrineerd.
De meiden willen heel graag naar Marvel maar ik vind het echt veel te duur.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar waarom zou je veel geld betalen voor een hotel waar je alleen slaapt? Als je er gedurende de dag ook tijd doorbrengt is het een ander verhaal, maar bij Disney is loopafstand (lees: geen vervoer nodig na de eindshow) wel echt een heel groot pluspunt. Maar verder zie ik geen reden om voor het dure Marvel hotel te kiezen tov het veel goedkopere Cheyenne bijvoorbeeld. Maar ik gok dat wij voortaan sowieso voor Davy Crocket gaan als we alleen met het eigen gezin gaan. Lekker goedkoop en makkelijk (en vooral heel veel sneller) zelf kunnen ontbijten!
Stuur maar een pm met wat jullie daar willen doen trui!
Wij zaten de vorige keer in Marvel. Het hotel ziet er prachtig uit, maar de kamers zijn hetzelfde als in Newport Bay. Enige unieke pluspunt was het photostation, waar je foto’s in Marvel thema kon maken en zonder wachtrij met Spider-Man op de foto kon. En ze hebben een ruimte waar ze soms tekenles geven (maar die laatste kun je ook gebruik van maken zonder daar te slapen). Is het extra geld echt niet waard imo. Mijn schoonvader betaalde en mijn schoonzusje wilde hier heel graag heen, dus die trekt dan zijn portomonee welquote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
De meiden willen heel graag naar Marvel maar ik vind het echt veel te duur.
Wij zaten nu 4 dagen/3 nachten in Seqouia lodge en dat was inclusief maaltijdvoucher goedkoper dan 3 dagen/2 nachten Marvel.
Seqouia was zelfs goedkoper dan Cheyenne.
Yes, 3 dagen entree. Efteling is bijvoorbeeld wel echt een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
2 nachten ¤ 1.600
Ik hoop echt dat daar 3 dagen entree inclusief zijn.
Maar goed... verder van het park heb ik dan geen zin in, als wij zouden gaan is het met de trein en dan ga ik niet met een of ander busje of treintje vanuit een hotel ver weg naar het park, gewoon niet, ik ben daar niet geschikt voor
Oh ja het Disneyhotel staat ook nog op de planning.. maar dan moet ik eerst de jackpot winnen 🤣quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:37 schreef exode het volgende:
Sequoia is wel echt onze lievelings, heerlijke sfeer, topmedewerkers. Maar die was dit keer vreemd genoeg duurder dan Newport Bay. En een buitenzwembad leek ons een keer leuk.
Als het Disney hotel weer open is, willen we daar echt een keer heen.
Echt, wij zijn te goed in geld uitgeven. Maar goed, wij besparen dan weer op andere dingen, we wonen niet voor niets in een klein huisje
Overigens zeg ik steeds Disney, maar is dat alleen Juul, die is momenteel helemaal Vaiana fan en B is gek op Stitch. Verloofde is al sinds ik haar ken groot Pixar fan. B vindt Pixar films ook erg leuk.
Wij zijn heel gevoelig voor plastic fantastic. Echt je weet dat Mickey gewoon iemand in een pak is, maar toch willen we ermee op de foto.![]()
Op onze bucketlist staan Disney World ook nog, maar ook parken zoals Europapark, Legoland in Duitsland en Engeland en een rondleiding door de Lego fabriek. Maar dat bij elkaar opgeteld is ongeveer de uitbouw van ons huisje denk ik.
Vreemd genoeg zijn wij ook geen Disney-fansquote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:19 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonfamilie is wel van de Disney. Ik weet ook niet wat dat dan is maar alle Disneyfilms zijn heilig, lopen ook in van die truien met Mickey mouse er op etc. Ik heb dat dus ook niet. Ik vind t allemaal een beetje te veel en te plastic. Ik ben geen disneyhater maar ook zeker geen Disney worshipper.
Waarschijnlijk gaan we wel ooit met de kinderen maar dan is het vooral zo'n bucket list ding denk ik.
Fijn!!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gaat vrij goed, nog wel onderhuidse hardheid, maar dat wordt steeds minder.
Whaha geweldig! Donald en Pluto stonden bij de molenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:07 schreef exode het volgende:
Mijn neefje van 11 zat een beetje stoer te doen tegen B en het neefje wat meegaat naar Disney. Dat hij Disney niets vond en kinderachtig.
2 keer raden welke boeken hij verslindt, alle Donald Ducks....
Dus andere neefje (die dus meegaat) en B hebben al bedacht dat ze met alle karakters die in de Duckies staan op de foto willen gaan en hem dat gaan Appen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze zijn hier (behalve ik) mega Marvel fan, vooral T. Die weet echt alles. Photostation zou 1 van de redenen zijn dat ze naar Marvel wil.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:29 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij zaten de vorige keer in Marvel. Het hotel ziet er prachtig uit, maar de kamers zijn hetzelfde als in Newport Bay. Enige unieke pluspunt was het photostation, waar je foto’s in Marvel thema kon maken en zonder wachtrij met Spider-Man op de foto kon.
We hebben wel de Hero training gedaan, was met Black Panther. T helemaal happy, ze weet bijna alles van hem 🤣
Ik mocht vooral niks zeggen 🤣
En ze gingen me uitlachen toen ik niet kon benoemen wie wie was 🤐🤬
[ Bericht 12% gewijzigd door Vicky op 04-03-2023 12:16:26 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Is er dan meer dan één park?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:02 schreef Leandra het volgende:
Serieus?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:07 schreef exode het volgende:
[..]
Het is belachelijk duur. Wij zitten in Newport Bay en betalen voor 2 nachten 1600 Euro, maar dat is wel in een clubkamer met allerlei extra's.
Dat is wel onze hele meivakantie overigens. En al 4 jaar geleden 'gepland' met schoonzus en zwager.
Het is vreselijk duur en ik ben echt heel blij dat wij het kunnen betalen. Cheyenne en Sante Fe zijn goedkoper en meer dan prima overigens. Het is alleen verder weg van het park.
Nog onpopulairder: ik ben er nog nooit geweest. En ik heb gewoon niet het gevoel dat ik iets miste in mijn jeugd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:59 schreef amaranta het volgende:
Onpopulaire mening:
Oeh, ik bedacht van de week dat ik binnenkort eens gewoon voor mijn lol in mijn eentje in een hotel wil met zwembad en chillen en niks enzo, maar jouw idee is 1000 beter.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:53 schreef BE het volgende:
[..]
Serieus?
Ik voel me op slag minder schuldig over mijn wens een keer voor een weekje naar Singapore te vliegen en daar in bizar duur hotels te gaan zitten. Dat lijkt mij persoonlijk een stuk leuker dan in een Disney hotel voor ¤ 1600.
Ik weet echt niet wat ik lees!
Overigens echt Geen oordeel he, ieder zijn ding! Echt vooral doen als je het leuk vindt!
Sterker nog het zijn de langste rijen....quote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben vooral verbaasd over het 'op de foto met' wat ik hier lees. Ik dacht dat dat een niche ding zou zijn, iets wat hier en daar een kind wel zou willen als er verder even echt niks te doen is, maar blijkbaar is dat een prime attractie?
Shocking
oh pfff, zijn jullie alweer de pineutquote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:29 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben afgelopen zomer ook echt bizar veel geld uitgegeven tijdens de 3wk VS. Maar het was het zó ontzettend waard!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:21 schreef exode het volgende:
Ik ben er in mijn jeugd ook nooit geweest, pas als volwasseneWij konden dat echt niet betalen.
BE, ik durf het bijna niet te schrijven maar wij geven op jaarbasis gewoon veel geld uit aan vakanties. We hebben jaren geleden bewust een aantal keuzes gemaakt waardoor onze vaste lasten laag zijn.
Mijn vader heeft zich altijd een slag in de rondte gewerkt, lichamelijk zwaar werk. Ze zouden echt gaan genieten als hij met de VUT ging. Hij was 1 dag thuis en werd ziek en dat is niet meer goedgekomen. Hij was 63 toen hij overleed.
Dat heeft mij wel veranderd, niets later als ik oud ben, NU als ik er zin in heb en kan betalen.
Het is heul veul geld, belachelijk veel eigenlijk, maar wij hebben daarna spierpijn in onze kaken van het lachen.
Het is voor ons dus niet of of, als Singapore mij zou trekken, zou ik dat ook gewoon nog doen.
Oh dan kan ik misschien best naar Disney. Als de langste rijen staan bij de dingen die me echt niet boeien, is dat al winst.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:22 schreef exode het volgende:
[..]
Sterker nog het zijn de langste rijen....
Verloofde wil iig met Buzz lightyear op de foto. Ik heb niet echt een bepaald figuur, wel zou het leuk zijn als we met zijn 8en op de foto met Mickey en Minni kunnen. Maar dat wordt easy want die lopen in ons hotel rond.
Eten?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh dan kan ik misschien best naar Disney. Als de langste rijden staan bij de dingen die me echt niet boeien, is dat al winst.
Shows vind ik ook niks, is dat een tweede win?
Maar ja, of er dan nog wat overblijft?
Ohquote:
Dat is ook ontzettend gaaf, als Juul wat ouder is, willen we dat ook gaan doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:18 schreef BE het volgende:
[..]
Wij hebben afgelopen zomer ook echt bizar veel geld uitgegeven tijdens de 3wk VS. Maar het was het zó ontzettend waard!Dus ik snap je volledig hoor.
Voor het eten moet je vooral niet naar Disney gaan. Jakkes.quote:
Wij hebben echt ontzettend lekker gegeten afgelopen dagenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Voor het eten moet je vooral niet naar Disney gaan. Jakkes.
Stuk beter gelukkig. Ze heeft weer praatjes.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:17 schreef Nijna het volgende:
Disney ben ik als student geweest, we gingen 4 dagen naar Parijs geloof ik, voor een studiepunt omdat we het anatomisch museum zouden bezoeken (dat was dicht). en dus ook een dag Disney
.
@:Vicky, hoe is het met T?
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit roept zoveel vragen opquote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben echt ontzettend lekker gegeten afgelopen dagen
Ik hou van eten en ben qua Disney niet heel serieus te nemenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de hotels, maar gezien niet alle accommodaties hotels zijn... gebruikte ik parken, maar ik geloof dat er inmiddels ook meerdere parken zijn zo'n filmdingtoestand ook nog ofzo.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:50 schreef BE het volgende:
[..]
Is er dan meer dan één park?![]()
Ik ben 100 jaar geleden eens een keer met een vriendje geweest, maar dat is echt 25 jaar geleden of zo, langer nog denk ik zelfs.
Anyway, mochten we ooit gaan dan weet ik je te vinden @:vicky
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken
Ja, maar dat verschil is maar twee tientjes, terwijl het verschil tussen bij mij of bij hem opvoeren van de aftrekpost ¤ 174 scheelt.... ik snap het echt nietquote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Komt mogelijk door je algemene heffingskorting.
Zie ook https://www.financieelona(...)e-partners-opletten/
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben echt ontzettend lekker gegeten afgelopen dagen
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
Belasting gedaan, en vreemd genoeg komt er meer terug als we de hele aftrekpost bij mij neerleggen dan wanneer we hem bij N met zijn 4x zoveel bruto inkomen neerleggen, ondanks het feit dat de hypotheekrente nu nog voor 40% aftrekbaar zou moeten zijn, en het bij mij echt alleen maar in de laagste schijf wordt afgetrokken
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
Uiteraard speel ik ook met de getallen, maar qua logica kan ik er nog steeds niets anders van maken dan dat het gunstiger is om de aftrekpost volledig bij hem neer te leggen, maar dat bleek dus niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat gedoe met verdelen aan het eind van de aangifte maakt dat ik met getallen speel om te kijken in welke stand ik het hoogste bedrag krijg. Inhoudelijk denk ik daar helemaal niet over na, wat dat dan betekent.
3 gangen bij Auberge, buffet bij Pyms kitchen en La Grange de Billy Bob, 3 gangen bij Silver Spur steakhouse.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:14 schreef trui het volgende:
[..]
Wat dan? Mijn ervaringen met eten bij Disney zijn zeer matig.
Ze hebben het geprobeerdquote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?
Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat dat programma van de BD niet automatisch de meest voordelige optie (voor de invullende partij, niet voor de BD) voorlegt... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn?
Ik heb echt weinig kaas gegeten van het hele gebeuren en er ook weinig interesse in eigenlijk... Misschien zou het verstandig zijn om me er eens wat meer in te verdiepen... geen idee.
Ze hebben de functionaliteit weer verwijderd omdat het toch niet goed werkte, dus het klopt dat het bij jou wel konquote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik heb online aangifte gedaan (niet via de app) en daar was het wel automatisch (en het meest voordelig) verdeeld. Het kan dus wel, maar ja, n=1 in dit geval.
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoonquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:45 schreef Kyara het volgende:
Ik hou van disney maar ik heb toch een drempel om naar de parken te gaan. Vooral de prijs houdt me tegen en omdat ik het best wel uitzoekwerk vind want ik wil natuurlijk ook de beste deal. Ook de hoge kosten in de parken zelf houdt me wel tegen. Maar eigenlijk zou ik wel geaag volgend jaar gaan, anders zijn zeer echt te oud voor.
Mijn man had het erover dat het in de app wel goed verdeeld leek te zijn, maar via de pc moest hij zelf weer schuiven ofzo.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:05 schreef Aure het volgende:
[..]
Ze hebben het geprobeerd
https://www.nu.nl/economi(...)or-verstoringen.html
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit wel een beetje. Ik ben zelf naar Disney geweest toen ik 11 was en nog een keer op mijn 13e. Ik vond het heel tof, ik ging vooral voor de achtbanen en de sfeer. Het was toen nog wel bijzonder dat een wachtrij helemaal in thema was aangekleed, dat is me vooral bijgebleven. Maar destijds was een lange wachtrij 1 of hooguit 1,5 uur en liepen de figuren gewoon rond en kon je er zo mee op de foto (als je wilde, ik heb dat nooit leuk gevonden). Het staat me echt heel erg tegen dat je nu zoveel moet betalen en dan eigenlijk nog bijna niks krijgt, of alleen als je enorm goed planned of bereid bent een halve dag te besteden aan een wachtrij. Absurd gewoon.
Thanks! Ik kan me herinneren dat ik de site ook niet handig vond zoeken omdat je al direct voor een locatie moet kiezen.quote:Op zondag 5 maart 2023 02:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit valt voor Parijs echt enorm mee. Wij wachten eigenlijk nooit langer dan 40 minuten, alleen Crush in studios is een uitzondering. De truuk is gebruik maken van je eerdere toegang als je in een Disney-hotel zit (dan is het nog erg rustig), en wachttijden in de gaten houden. Wij doen op een dag minimaal 15 attracties schat ik.
En verder moet je goed kijken wanneer je gaat. Rondom feestdagen is het erg druk, net als de weekenden in juni en september. Maar pak je een weekend eind november of januari dan valt het enorm mee, zowel qua prijs als qua wachttijden.
Ik raad je overigens Davy Crockett aan Kyara. Hotelkamers voor 5 personen zijn belachelijk duur, en anders heb je twee kamers nodig.
En ik vind het eten in Parijs ook mwah. Chez Remi was niet meer dan matig met daarbij belabberde bediening (maar de aankleding maakt een hoop goed), Silver spur was oké. Plaza gardens is qua eten ondermaats. Buffet van Downtown was prima maar erg beperkt (ook maar een klein restaurant). Alleen bij the Steakhouse in Disney Village hebben we een keer erg goed gegeten, die zou ik wel aanraden. Ontbijt was wel goed in zowel Newport Bay als Marvel. Maar wij gaan iig nooit meer bijbetalen voor halfpension.
Gigantische prijsstijging inderdaad. Wij wilden ook 3 nachten maar dat werd 2300 Euro per 4persoonskamer. Dat vonden we te gortig, helemaal omdat we 3 dagen denk ik wel genoeg vinden. Dus nu een hotel net buiten Disney als eerste nacht.quote:Op zondag 5 maart 2023 10:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn vorig jaar met zijn vijven in de meivakantie 3 nachten naar Davy Crockett geweest voor +/- 1600 euro. Voor dit jaar heb ik gekeken en zou het 1600 euro zijn voor 2 nachten. Dat vond ik echt te gortig, zeker gezien het feit dat eten in het park er ook nog bij komt enz. Van dat geld kan ik een heleboel andere leuke dingen doen met het gezin, dus dit jaar sowieso geen Disney voor ons.
Wij hadden van de zomer geboekt van di - vrijdag.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
Dat is een prima vergelijking en ook gelijk mijn probleem, want ¤ 200 voor een jas vind ik geen probleem en ¤ 200 voor een concertkaartje wel.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
¤200 voor een jas is ook anders dan ¤200 voor een concert kaartje bijv.
Wij gaan een dag eerder op ons gemak al die kant op en slapen dichtbij Disney. Volgende ochtend minimale reistijd dus meteen de ochtend het park al in.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook waar Venco. Efteling wordt ook vaak als duur gezien maar als je de prijs terugrekend naar een uurprijs dan kost het net zoveel als een bioscoopkaartje. Maar goed, Disney is wel next level natuurlijk.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met reisdagen? Want zo'n verblijf boek je natuurlijk ook met toegang en beetje zonde als je dan pas laat aankomt.
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:31 schreef vencodark het volgende:
Je zou Disney qua prijzen niet moeten vergelijken met andere stedentripjes ofzo. Het is een pretpark waar je ‘constant’ entertainment hebt.
Als je er weinig mee hebt, ga je niet. Andere mensen geven hun geld aan dingen uit die zij leuk en interessant vinden.
¤200 voor een jas is ook anders dan ¤200 voor een concert kaartje bijv.
Dag eerder rijden, hotel vlakbij. Laatste dag tot einde in het park blijven en daarna nog een nachtje in een hotel.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef Kyara het volgende:
Wat waard is voor je geld, is sowieso voor iedereen anders.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zie het meer als waar voor je geld krijgen.
En ik betaalde 250 euro voor een VIP ticket voor Toto en dat vond ik waar voor mijn geld![]()
Gelukkig mag iedereen lekker zelluf bepalen waar ze haar geld aan uitgeeft.
Zelf ga ik liever langer voor minder ergens heen en dan bij voorkeur Londen
oh wat klote!!quote:Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis.
quote:Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Klotezooi zeg, ik was er al bang voor met alle stakingen....terugreis is geannuleerd en geen mogelijkheid dinsdag om terug te reizen en woensdag ook niet. Net voor het inchecken voor de trein heen kreeg ik het bericht. Dus ipv in de trein naar Londen zit ik in de trein terug naar huis.
Wij hebben graag dagelijks de luxe van dat grotere huis met tuin, kost wat maar die hypotheek van bijna ¤ 1.800 per maand vind ik dan weer geen probleem (aflossing + rente).quote:Op zondag 5 maart 2023 16:44 schreef hilliebillie het volgende:
Toen wij naar Disney gingen hebben we dat gecombineerd met Parijs. We zijn eerst een paar dagen naar Parijs gegaan en vanuit Parijs al op tijd met de trein naar Disney.
De laatste dag hebben we volgens mij rond 19.00 de trein vanuit Disney terug genomen.
Ik geeft ook liever geld uit aan ervaringen (vakanties, dagjes weg en dergelijke) dan aan spullen. Daarom is de overweging om evt te verhuizen naar een iets groter of vrijer huis gestrand omdat we beiden liever een lagere hypotheek hebben die we hopelijk over 10-15 jaar hebben afbetaald, zodat we veel leuke dingen kunnen doen, dan dat we nu de hypotheek gaan ophogen (wat makkelijk zou kunnen als we zouden willen)
Ja....ik zag de afgelopen dagen de ene na de andere trein op cancelled gaan. Dus ik was al bang dat het zou gebeuren.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh, wat kut @:exode![]()
Enige 'mazzel' is dat je er nú achter komt en niet pas als je daar al bent. Maar het blijft gewoon kut.
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.quote:Op zondag 5 maart 2023 18:08 schreef exode het volgende:
Van zo'n hoge hypotheek zou ik dan weer slapeloze nachten hebben.
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huisquote:Op zondag 5 maart 2023 18:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach joh, over 27½ jaar is de hypotheek volledig afgelost, plus dat ons huis (nu) beduidend meer waard is dan de hypotheek, dus het is allemaal niet zo spannend.
En mezelf kennende hebben we de hypotheek wel eerder afgelost
En vergeet niet: we hebben geen energienota (die hebben we wel, maar die is negatief).
Nou zullen we die over een paar jaar waarschijnlijk wel hebben, maar dan zal hij nog steeds laag zijn.
En dat is ook rente plus volledige aflossing?quote:Op zondag 5 maart 2023 18:28 schreef exode het volgende:
[..]
Die van ons is de helft, maar goed, dan heb je een stuk kleiner huis
Yes. We hebben recent (net voor de rentestijgingen) onze hypotheekdelen omgezet. We betalen afgerond ¤900 per maand, 2042 afgelost.quote:Op zondag 5 maart 2023 18:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is ook rente plus volledige aflossing?
Want die vergelijking gaat daardoor nogal eens een beetje scheef, bij ons is het gros aflossing, de rente is maar zo'n ¤ 640,45 deze maand (dat wordt iedere maand minder minder), de rest is aflossing, dus dat zie ik meer als "sparen in stenen".
Oh wat waardeloos zegquote:Op zondag 5 maart 2023 17:01 schreef exode het volgende:
Daarom maak ik me ook niet zo druk om de hoogte van de hypotheek; ik zie de maandelijkse aflossing als sparen in stenen, zonder dat ik er belasting over hoef te betalen als er meer dan een ton overwaarde is.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:47 schreef LeSage het volgende:
Ik had laatst een gesprek met 2 collega’s. Eentje huurt via woningbouw (in haar eentje) en was aan het vertellen hoeveel ze spaarde. Ze kon zich niet voorstellen dat de andere collega met partner niet zoveel kon sparen en dat dat best slecht was.
Daar bracht ik even tactisch in dat collega 2 wel aan volledige aflossing van haar hypotheek doet en dat je dat prima als spaargeld mee kunt rekenen.
Dag van collega 2 was helemaal gemaakt
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:54 schreef Leandra het volgende:
Plus dat een huis ook weer zoveel mooier oogt met nieuwe voegen, zeker als dat knipvoegen zijn zoals past bij een huis uit die tijd.
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...quote:Op maandag 6 maart 2023 08:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ons huis is dadelijk als nieuw, alleen die afgrijzelijke dakkapel. MAAR ook deze mannen zeggen 'niet vervangen joh! renoveren, kan makkelijk' dus ik weet wat ons volgende spaardoel wordt.
De schilder zei het vorig jaar ook al en zwager die aannemer was ook, gewoon opnieuw bekleden, isoleren en kozijnen.
Het verschil is wel echt heel bizar nu, ik had het niet zo extreem verwacht.
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, voegen maken heel veel uit, de kleur van de voegen maken ook dat een baksteen heel anders oogt, en daarmee het hele huis...
Dat zijn van die dingen die je alleen maar leert zien door er mee bezig te zijn.
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef exode het volgende:
Ik vind die mannen wel echt hilarisch hoor, ik hou van die mannenhumor. Ook naar ons, wat een lol ze hebben.
'Mevrouw, kan jij Dirkie wat tips geven, hij gaat elke avond stappen, maar geen vrouw blijft aan hem plakken.'
[..]
Ze hebben de stenen ook gezandstraald, we hebben weer rode stenen. We hadden best wat vervuiling, vooral aan de zijkant. Daar zat vroeger de kachel, dus veel zwart en roet op de stenen.
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn ex-zwager heeft zijn huis (in de jaren 30 arbeiderwijk naast het station) ook laten zandstralen, die bakstenen blijken geel te zijn, ik was echt verbijsterd en gok dat het gros van de wijk lichte bakstenen onder 90 jaar roet en andere vervuiling heeft, het oogt zo totaal anders.
Ja, de buren van mijn ex-zwager deden ook niet mee, dus je ziet het verschil ook goed.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:16 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is ook bizar! Die verwacht je niet.
Wij hebben dus 4 arbeiderswoningen uit 1926 naast elkaar. Wij zijn de ene hoek en de andere hoek doet niet mee aan de voegen en zandstralen. Als de steigers weg zijn en de mannen aan het wandelen zijn (is een ouder mannenstel die 100x per dag een wandeling door het dorp doen en overal ouwehoeren dus ik heb de tijd) maak ik eens een foto van het blok en het verschil. Ze zijn natuurlijk op de erfgrens gestopt met zandstralen en voegen dus de overgang is nogal duidelijk.
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?quote:Op maandag 6 maart 2023 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik wilde net hier komen vragen hoe het ging met de voegen Exode. Goed nieuws. Heerlijk dat het straks allemaal gedaan is. Hard gewerkt!
Hier heel weekend geschilderd. Twee heel blije dames. Komende dagen nog eea afmaken, dingen ophangen en zo. Zo blij voor ze dat het helemaal naar hun zin is![]()
Na jarenlang (gemeubileerd) huren, met de meest mooie kamers maar toch nooit hun eigen keuze, hebben ze het nu precies zoals ze het zelf graag willen
Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat
Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest![]()
Maar stiekem vind ik die patina best mooi.
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het gemist, maar hebben jullie dus de sleutel enzo? Wonen jullie er al?
Wij hebben de kamer van dochter ook naar tienerkamer getild afgelopen week. Ze is zo blij
Het scheelt al als het een hoekwoning of tweekapper isquote:Op maandag 6 maart 2023 09:27 schreef SQ het volgende:
ik vind het altijd geen gezicht als er ineens zo'n gezandstraald huis tussen staat
Ik denk dat ons huis ook ineens een heel palet aan verrassende kleuren toont als we dat zouden doen. Denk alleen ook dat de gevel er te poreus voor is door 50 jaar aan verschillende beletteringen die in de gevel geschroefd zijn geweest![]()
Maar stiekem vind ik die patina best mooi.
Ik heb het dus helemaal gemistquote:Op maandag 6 maart 2023 09:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
In december, de dag nadat we de sleutel kregen, verhuisd. Kamers van de meiden hadden allemaal nog heel witte muren. Ze hebben zelf goed meegeholpen dit weekend.
Leuk voor je dochter ook!
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoegquote:Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben als 3 huizen serieus overwogen de voorkant van het vierde huis voor onze rekening te nemen. Maar het zou 1400 Euro kosten en ze wilden zelf geen Euro meebetalen en nog meer dingen.
Ik was allang blij dat 2 deuren verderop ze mee doen, die wilden eigenlijk een gewone voeg omdat dat goedkoper is. Uiteindelijk zijn ze toch voor de knipvoeg gegaan.
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro.....quote:Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou wel zonde zijn geweest, een gewone voeg ipv knipvoeg
Fijn dat ze uiteindelijk toch ook voor de knipvoeg gekozen hebben, maar daar zullen ze inmiddels zelf ook wel blij mee zijn.
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:39 schreef exode het volgende:
B wil ook zijn kamer anders, Juul heeft natuurlijk net een nieuwe kamer dus hij wil ook veranderingen. Hadden we we verwacht overigens.
Dus hij is tegenwoordig druk aan het Pinteresten en dingen opzoeken. We hebben 3 voorwaarden:
Er komt geen nieuw bed (hij heeft een Flexa hoogslaper)
Er komen geen andere gordijen want die zijn net nieuw
Het moet toekomstbestendig zijn, dus niet steeds alles omgooien
Echt leuk he, dat proces.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pinterest is dan echt ideaal, inderdaad. Onze dochter heeft ook eindeloos gepinterest, kleurstaaltjes meegenomen van de bouwmarkt als we er weer eens waren, en echt langzaam maar zeker een sfeertje gecreerd. En wel met de mededeling dat dit tot einde middelbare school wat ons betreft klaar is. Als ze nog iets wil wijzigen, mag ze het zelf kopen en regelen.
Boh... boel geldquote:Op maandag 6 maart 2023 09:40 schreef exode het volgende:
[..]
Ja...wij hebben overigens ook alleen de voorkant een knipvoeg, de zij en achterkant worden een volplat voeg dinges. Dat scheelde 13.000 Euro.....
Hier ook zachte kleurtjes: beige en heel zachtroze. Witte meubels met wat hout. Alleen nog de petrolkleurige gordijnen. Die wil ik best nog veranderen, maar dat moet nog even wachten.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:46 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Echt leuk he, dat proces.
Hier een kamer heel donker met groen, grijs en zwart. Prominente plek voor de platenspeler en de pc.
Andere kamer, roze en heel 'zacht', met veel precies uitgedachte decoratie.
Hopelijk einde van de week. We wachten nog op een bureau en een kaptafelquote:Op maandag 6 maart 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
Kinderkameropsom?
Als we dat gaan doen, dan wel graag met foto'sscheelt een hoop leestijd.
Een knipvoeg past ook niet bij een jaren 70 huis maar kan bepaalde jaren 20 (en eerder) huizen helemaal afmaken, en grappig genoeg gaat dat vaak al niet meer op voor de huizen vanaf de jaren 30.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tink89 het volgende:
@:exode: lief dat je het vraagt! We zijn allemaal opgeknapt (fokwet, rot op!). Ik heb deze week nog vrij en start maandag op m'n nieuwe werk. Dus ik heb kledingkasten uitgemest, mijn werkkamer helemaal leeg gehad zo'n beetje en alle administratie enzo opgeruimd, twee wassen gedaan, een aflevering greys anatomy gekeken en nu ga ik weer verder met opruimen. Echt, ik heb zo ontzettend veel dingen weggedaan...het is bijna eng.
En ik heb net maar eens het verschil tussen een knipvoeg en een gewone voeg gegoogled en ik geloof niet dat ik snap wat er nu zo veel mooier aan is. Sorry... Ik woon in een jaren 70 huis met heel veel ruimte en aan de binnenkant vind ik het prachtig, maar hoe de buitenkant eruit ziet, vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Het is netjes en de tuin ligt er gezellig bij, dus top :-D
Wel jammer van je reis naar Londen btw! Ga je het nog inhalen?
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hutquote:Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef SQ het volgende:
Ik vind buitenkanten wel boeiend, daarom woon ik niet in een jaren 70 huis
Zo is er voor iedereen wat wils
Jaren 70 hutten zijn ook nog wel tochtig vaak.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jul vindt buitenkanten ook boeiend ja, daarom gaat wel mijn geld op aan het minder tochtig maken van mijn haren 30 hut
Wat dat betreft hebben wij hier echt geluk met ons nieuwbouwwijkje. Het is niet groot, mooie bouw, aantal verschillende types en modellen, en best behoorlijke tuinen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Oh ja, op zich niks mis met nieuwbouw natuurlijk. Zeker als het kleinschalige projectjes zijn, zo'n vinexwijk loop ik weer niet zo warm voor. Dan zijn het alleen maar huizen huizen huizen en niks anders, te saai voor mij.
Er zitten alleen altijd van die deprimerend kleine plaatsjes bij (zo klein dat het de naam "tuin" niet eens mag dragen).
jullie kant is zeker links, met die gordijntjes.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:06 schreef exode het volgende:
Nou, ze zijn dus bijna klaar![]()
[ afbeelding ]
Uiteraardquote:Op maandag 6 maart 2023 16:46 schreef trui het volgende:
[..]
jullie kant is zeker links, met die gordijntjes.![]()
quote:Op maandag 6 maart 2023 17:13 schreef exode het volgende:
Grappige is dat wij dus nog steeds Funda links krijgen van schoonfamilie. Die vinden echt dat we te klein wonen.
quote:Op maandag 6 maart 2023 17:12 schreef lily het volgende:
Ons huis is echt een plaatje.
Vrijstaand. Met uitbouwen en erkers. Glas in lood bovenramen en markiezen rondom beneden. Tuin rondom en kinderkopjes oprit. Uit 1932.
Maar ja, isoleren is een uitdaging.
Ik weet opeens niet meer welk huis nu welk is, maar als ik het goeie in mijn hoofd heb, ben ik denk ik een hoop mensenquote:Op maandag 6 maart 2023 16:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet nooit of ik ons 13 jaar oude huis nou mooi vind of nietHet was een kleinschalig project, in een jaren-20-wijk en ze hebben geprobeerd de stijl wat aan te passen. In de praktijk betekent dat gele bakstenen en een rood (nep) mansardedak. Ik neig ernaar het wel karakteristiek te vinden maar er zullen vast ook een hoop mensen zijn die het foeilelijk vinden. Ons vorige huis was een mooie jaren-30-woning maar ik ben inmiddels echt wel om qua comfort voor uiterlijk
Wat een verschil is dat.
Wat weird. Had je het geannuleerde gedeelte dan maar moeten lopen of zoquote:Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef exode het volgende:
Ik vind de buitenkant dus ook erg belangrijk, bij onze zoektocht 7 jaar geleden viel daardoor 99% van de huizen af.
Knipvoeg of snijvoeg is zoals de oudere huizen vroeger werden gevoegd. Ik vind het erbij horen, wat je wel steeds meer ziet, is dat oudere huizen aan de buitenkant gestuct worden. 1 gladde buitenmuur. Dat knipvoeg gedoe is nogal arbeidsintensief en het feit dat wij 6 jaar hebben gezocht naar een bedrijf en dit bedrijf ons dus ook 1,5 jaar heeft laten wachten zegt wel genoeg over hoe schaars het wordt.
Wat fijn Tink en lekker dat je nog even extra vrij bent voor je nieuwe baan.
De annulering van Londen is schijnbaar een ding, want Eurostar heeft dus een deel geannuleerd waardoor Thalys niet meewerkt en het hotel al helemaal niet. Kortom mijn werkgever krijgt geen geld terug.
Sorry hoor.quote:Je probeert te vaak dezelfde post achter elkaar te liken en ont-liken. Dit kan een zware belasting leveren op de servers. Soms kan het even duren voordat je like zichtbaar wordt. Heb iets meer geduld en probeer zorgvuldig met de like-knoppen om te gaan alsjeblieft? Alvast bedankt!
Oh, jij krijgt nog een melding. Bij mij duurt het tig voor het duimpje het doet waardoor ie aan, uit, aan gaatquote:
Ja, daarom kreeg ik de melding ookquote:Op maandag 6 maart 2023 18:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, jij krijgt nog een melding. Bij mij duurt het tig voor het duimpje het doet waardoor ie aan, uit, aan gaat
Er staat in onze straat maar een type recente bouw. Volgens mij waren we al eens tot de conclusie gekomen dat je het niets vindtquote:Op maandag 6 maart 2023 17:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet opeens niet meer welk huis nu welk is, maar als ik het goeie in mijn hoofd heb, ben ik denk ik een hoop mensen
Onze straat is zo smal dat er niet geparkeerd kan worden. Ideaal, wat dat betreft.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kijk vooral tegen een wit bestelbusje aan omdat de eigenaren een soort obsessie heeft om voor onze deur te parkeren. Hij staat zelfs op streetview
In ons vorige huis was er iemand met echt een grote bestelbus met heel grote aanhanger die hij bij ons voor de deur parkeerde. Dat vond ik in het weekend ook niet fijn. Dus op een geven moment zette ik onze 2e auto daar maar neer i.p.v. de oprit. Eigenlijk heel flauw maar echt niks kunnen zien vind ik ook niks.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kijk vooral tegen een wit bestelbusje aan omdat de eigenaar een soort obsessie heeft om voor onze deur te parkeren. Hij staat zelfs op streetview
Ik heb beidequote:Op maandag 6 maart 2023 19:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Als het huis van de overburen maar mooi is, daar kijk ik immers tegenaan.
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:28 schreef F_r het volgende:
[..]
In ons vorige huis was er iemand met echt een grote bestelbus met heel grote aanhanger die hij bij ons voor de deur parkeerde. Dat vond ik in het weekend ook niet fijn. Dus op een geven moment zette ik onze 2e auto daar maar neer i.p.v. de oprit. Eigenlijk heel flauw maar echt niks kunnen zien vind ik ook niks.
Die zit bij ons ook in de straat, een kdv. En dat is toch irritant met parkeren. Wij hebben al veel te weinig parkeerruimte en die mensen pleuren hun auto’s echt overal neer bij wegbrengen en ophalen. Inclusief de opritten van straatgenoten of gewoon even midden op ons smalle straatjequote:Op maandag 6 maart 2023 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.
Bij ons vooral die immense bakfietsen die al meters van te voren het opritje naar de stoep nemen en je bekant omver rijden.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:43 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die zit bij ons ook in de straat, een kdv. En dat is toch irritant met parkeren. Wij hebben al veel te weinig parkeerruimte en die mensen pleuren hun auto’s echt overal neer bij wegbrengen en ophalen. Inclusief de opritten van straatgenoten of gewoon even midden op ons smalle straatje
Hier paste die combinatie ook net niet lekker. Ik snap bel goed dat je daar niet de hele tijd tegen aan wil kijken.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook. Ik vind het dus ook heel kinderachtig van mezelf maar het is storend en bovendien parkeert ie zo krap op onze oprit dat we er bijna niet inkomen zeker niet veilig uit want je hebt nul overzicht. En drie huizen verderop zit een kinderdagverblijf dus we hebben hier nogal wat aanloop op werkdagen.
Dit ben ik zelfquote:Op maandag 6 maart 2023 20:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij ons vooral die immense bakfietsen die al meters van te voren het opritje naar de stoep nemen en je bekant omver rijden.
Hier idem, er staat geen rij huizen recht tegenover een andere rij huizen, dat geeft het geheel (de hele wijk) een hele leuke uitstraling, voor nieuwbouw.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben wij hier echt geluk met ons nieuwbouwwijkje. Het is niet groot, mooie bouw, aantal verschillende types en modellen, en best behoorlijke tuinen.
Maar ook hier wordt de bouw steeds krapper op elkaar met kleinere percelen en meer van hetzelfde, helaas.
Heb je m al eens aangesproken? Of weet je überhaupt wie het is?quote:Op maandag 6 maart 2023 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Dit ook wel, hoewel we de keuken aan de voorkant hebben en daar zitten we nooitquote:Op maandag 6 maart 2023 19:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Als het huis van de overburen maar mooi is, daar kijk ik immers tegenaan.
quote:Op maandag 6 maart 2023 21:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je m al eens aangesproken? Of weet je überhaupt wie het is?Nee, ik weet niet wie het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Posten?quote:
Och Amsel, wat een ontzettend verdrietig bericht. En ik realiseer me nu pas dat jij haar dochter bent! Gecondoleerd en heel veel sterkte, wat zal die lieve just_me gemist gaan worden…:’(quote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Ook hier dan maar... Mijn moeder is vandaag overleden:
GC / just me is overleden
Och, ik wist niet dat ze je moeder was. Wat verdrietig. Gecondoleerdquote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Och...quote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Tjee, Amsel, sterkte.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Sterktequote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Dit!quote:Op maandag 6 maart 2023 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Och, ik wist niet dat ze je moeder was.
Vreselijk nieuws, heel veel sterktequote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
quote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Heeft ze ook maar 1 keer "hardop" gezegd toen ze uit de kast kwam in z&g.quote:
Hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Best lekker wat anoniemer.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Heeft ze ook maar 1 keer "hardop" gezegd toen ze uit de kast kwam in z&g.
(En dat weet ik dan nog omdat we tegelijk zwanger waren van onze eerste)
Och Amsel, wat verdrietigquote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Gecondoleerd!quote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Oh echt?? Ik dacht dat je dat wel wistquote:
Huh? Ik wist dit ook nietquote:
quote:
Ik wil ook BE als ik 'zo iemand' ooit nodig heb, maar ik denk dat wij niet in haar gebied wonenquote:En we zijn heel blij dat jij ons in deze periode bijstaatWat levert zo'n forum toch bijzondere contacten op.
Dank voor alle sterktewensen
Heel veel sterktequote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Ben je nog steeds, alleen in een andere taalquote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:22 schreef Amsel het volgende:
Dat ik Merel ben hoeft geen geheim te zijn hoor.
Ik vind het oprecht een eer om het te mogen doen. Tot straks!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:56 schreef Amsel het volgende:
[..]
Oh echt?? Ik dacht dat je dat wel wist![]()
En we zijn heel blij dat jij ons in deze periode bijstaatWat levert zo'n forum toch bijzondere contacten op.
Dank voor alle sterktewensen
Afstand is idd wel een factor wat het heel lastig gaat maken. Zeker als ik misschien al met een andere uitvaart bezig ben. Just Me woont op een half uurtje rijden dus dat is te doen en sowieso heb ik haar beloofd tijd hiervoor te maken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is wel bijzonder, hele nieuwe kennismaking volgende keer.
Gecondoleerd
[..]
Ik wil ook BE als ik 'zo iemand' ooit nodig heb, maar ik denk dat wij niet in haar gebied wonen
44 minutenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:33 schreef BE het volgende:
[..]
Afstand is idd wel een factor wat het heel lastig gaat maken. Zeker als ik misschien al met een andere uitvaart bezig ben. Just Me woont op een half uurtje rijden dus dat is te doen en sowieso heb ik haar beloofd tijd hiervoor te maken.
Gecondoleerd en heel veel sterkte 🕯quote:Op maandag 6 maart 2023 23:02 schreef Amsel het volgende:
Dit maakt je dus echt een topper he. En die andere topper verdient dit ook zeker!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:33 schreef BE het volgende:
[..]
Afstand is idd wel een factor wat het heel lastig gaat maken. Zeker als ik misschien al met een andere uitvaart bezig ben. Just Me woont op een half uurtje rijden dus dat is te doen en sowieso heb ik haar beloofd tijd hiervoor te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |