abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:27:05 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_208087670
Omdat het soms best kut is enzo.

Originele OP:
quote:
Onlangs hoorde ik de uitspraak "love my kids to death, they're my everything, but I hate parenthood". En dat eh resoneerde wel met me.

Heb er 2, van 1,5 en 3, en ik ben er eigenlijk zo klaar mee. (nee geen zorgen, ga geen gekke dingen doen). Maar ik ben zo klaar met de hele dag bezig zijn. Van 6u in de ochtend tot 19:30 zijn mijn vrouw en ik bijna continu bezig met wassen, eten maken, schoonmaken, shit regelen, boodschappen, enz. Werk is even rust vergeleken met thuis. De kinderen zijn allebei heel energiek, je moet ze letterlijk uitlaten anders worden ze steeds lastiger. Sta je weer bij de zoveelste speeltuin of ballorig. Zelf spelen komt weinig voor, je moet bijna wel opletten anders breekt de shit uit. Ook continu met elkaar klooien en moet je dus politieagentje spelen. Het enige moment van rust voor ons is achter de Ipad, maar ook dat wil je niet continu. Ik heb vaak niet eens de energie om met ze te spelen, waardoor zij weer negatieve aandacht gaan vragen en we daar weer op moeten reageren.

Eentje eet goed, de ander wil niks. Of de ene keer wel en de andere keer niet. Godzijdank slapen ze makkelijk in, maar allebei zijn het geen doorslapers. IEDERE nacht is er wel iets. Sowieso 1-2x er uit, maar het kan ook 3-6x zijn. Van alles geprobeerd en als je er niet heen gaat wordt het alleen maar erger. En geen opa's en oma's om te logeren. Volgende dag, na een volledige kutnacht, wordt er eentje jankend wakker om 6 uur en begint de hele riedel opnieuw. Dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit. Genieten.

Natuurlijk is het fijn als ze om je nek springen en knuffelen. Als ze een ergens mee een stap maken en blij zijn. Maar dat gebeurt een paar keer per week? En dat warme fuzzy gevoel dooft snel uit als je weer de miljardste luier moet verschonen, klussen in huis zich opstapelen, je kind weer eens ziek thuis komt van KDV enzovoort enzovoort enzovoort.

Geen idee wat m'n doel is van dit topic. Even spuien. Twijfelaars over kinderen waarschuwen. Lotgenoten horen. Iemand bemoedigende woorden?
disclaimer
pi_208087758
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Scheelt ook weer zorgen over ouderschap!
En dat scheelt dan weer veel gezeik. Vooral van andere mensen. Kan ik gewoon naast me neerleggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208087786
Ik heb er drie, dat hadden er twee moeten zijn. Ik ben met een klein jaartje onderbreking al 8 jaar luiers aan het verschonen en ik vermoed dat het nog zeker een half jaar gaat duren. Ik ben dat gesjouw en geklooi ook wel flink beu.
Ben nooit een natuurlijke ouder geweest, heb zelf nooit een intrinsieke kinderwens gehad, dus soms komt de aandacht en inspanning uit een vaatje wat ik al redelijk vaak heb moeten vervangen.

Je hebt mensen die kunnen lachend tussen de zooi leven, dat kan ik niet. Dus, voordat iedereen op bed ligt en alles weer netjes en schoon is, is het vaak 21.00 uur 's avonds, en dan ben ik het wel eens beu. Ik had als twintiger de ambitie om m'n hele leven alleen en knetterstoned door te brengen, en dat ik mijn ambities niet waar heb kunnen maken, voelt wel eens als falen.

Ja ja, je krijgt er zo veel voor terug. Nou, ik kan je vertellen, ik hoefde nooit iets. :')
-nee-
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:47:15 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_208087859
Oh god ja die teringluiers. Ik ga echt zo'n groot feest geven als dat klaar is.
disclaimer
pi_208087926
Überhaupt als iedereen hier in huis haar eigen reet af kan vegen vind ik dat wel een feestje waard. Want na die luiers stopt het billenafvegen natuurlijk nog niet toch? ;(
pi_208087980
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:53 schreef Smart_ass het volgende:
Überhaupt als iedereen hier in huis haar eigen reet af kan vegen vind ik dat wel een feestje waard. Want na die luiers stopt het billenafvegen natuurlijk nog niet toch? ;(
Nee, ook dat nog inderdaad, dat is het toetje in blessuretijd. :6

Ik moet ook nog wel eens mee met de middelste omdat die dan beneden naar het toilet wil maar ze denkt dat er een spin op het plafond zit. En als ik die dan in d'r sop laat gaarkoken pist die gewoon de gang onder, fakking mafkees :')

Maar dat gedoe met luiers en dat geworstel op dat verschoningskussen, dat ga ik niet missen. Dan gaat echt de champagne open.
-nee-
pi_208088049
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nee, ook dat nog inderdaad, dat is het toetje in blessuretijd. :6

Ik moet ook nog wel eens mee met de middelste omdat die dan beneden naar het toilet wil maar ze denkt dat er een spin op het plafond zit. En als ik die dan in d'r sop laat gaarkoken pist die gewoon de gang onder, fakking mafkees :')

Maar dat gedoe met luiers en dat geworstel op dat verschoningskussen, dat ga ik niet missen. Dan gaat echt de champagne open.
Okay sorry maar hier moest ik iets te hard om lachen :@.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208088079
Luiers, die mis ik echt niet. Ik kreeg laatst een basisschoolvriendje van de jongste dat even een terugval heeft in zindelijkheid mee naar een feestje. Kreeg een hele instructie erbij en gedoe met luierbroekjes en zo stond ik dus in een krijspaleis een kleuter te verschonen en toen dacht ik ook echt intern stampvoetend ‘dit gelazer had ik al gehad, ben er klaar mee, wil niet meer.’

Een vriendin van mij die even oud is als ik bevalt over een tijdje, het kind daarvoor is 8 jaar ouder. Ik ben superblij voor haar en zij ziet het helemaal zitten, maar ik zou het echt niet nóg een keer kunnen/willen opbrengen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:04:50 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_208088082
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nee, ook dat nog inderdaad, dat is het toetje in blessuretijd. :6

Ik moet ook nog wel eens mee met de middelste omdat die dan beneden naar het toilet wil maar ze denkt dat er een spin op het plafond zit. En als ik die dan in d'r sop laat gaarkoken pist die gewoon de gang onder, fakking mafkees :')

Maar dat gedoe met luiers en dat geworstel op dat verschoningskussen, dat ga ik niet missen. Dan gaat echt de champagne open.
Mijn zoon wordt soms wakker omdat hij moet pissen maar vergeet dan waar de wc is. Een vijfjarige die staand probeert in de waskom op je luxe badkamer te pissen is ook geen succes.
disclaimer
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:05:06 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_208088088
Dit past beter in dat andere topic trouwens :')
disclaimer
pi_208088126
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Mijn zoon wordt soms wakker omdat hij moet pissen maar vergeet dan waar de wc is. Een vijfjarige die staand probeert in de waskom op je luxe badkamer te pissen is ook geen succes.
Straks heeft ie het afgeleerd en staat ie over tien jaar in z'n puberteit met zn lamme harses weer opnieuw in je porseleinen schalen te zeiken :')
-nee-
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:58:55 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208088891
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:04 schreef Jentin het volgende:
Luiers, die mis ik echt niet. Ik kreeg laatst een basisschoolvriendje van de jongste dat even een terugval heeft in zindelijkheid mee naar een feestje. Kreeg een hele instructie erbij en gedoe met luierbroekjes en zo stond ik dus in een krijspaleis een kleuter te verschonen en toen dacht ik ook echt intern stampvoetend ‘dit gelazer had ik al gehad, ben er klaar mee, wil niet meer.’

Een vriendin van mij die even oud is als ik bevalt over een tijdje, het kind daarvoor is 8 jaar ouder. Ik ben superblij voor haar en zij ziet het helemaal zitten, maar ik zou het echt niet nóg een keer kunnen/willen opbrengen.
Ik heb nog weleens nachtmerries dat er ineens weer een baby uitfloept en ik weer op 0 kan beginnen... Mijn jongste is 16 :D
pi_208089080
Vanaf een jaar of 4 wordt het allemaal zoveel makkelijker. Kind gaat vijf dagen per week naar school, is zindelijk, slaapt alle nachten door (behalve bij ziekte), er valt mee te communiceren (dus niet meer dat gillen), je kunt er prima mee in een koffietent zitten of meenemen naar een restaurant.

Die eerste jaren zijn een investering in de toekomst. Ik vond het een bijzondere en waardevolle tijd, maar hoef het niet nog eens te doen. Het is mooi dat bepaalde fasen na een paar jaar afgesloten zijn. Soms lijkt het alsof ouders denken dat ze eeuwig in een fase blijven zitten, terwijl het allemaal zo relatief is.
pi_208089091
Ik heb er dus ook weer onwijs veel zin in O+ En ik hoef geen wachtmaars :6
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208089226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er dus ook weer onwijs veel zin in O+ En ik hoef geen wachtmaars :6
Ach die babywangen, platknuffelen zonder dat ze geirriteerd roepen 'mamaaaaaa!', het lachen omdat ze een blaadje zien bewegen. O+
  dinsdag 21 februari 2023 @ 16:29:02 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_208089248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:13 schreef Avelie het volgende:
Vanaf een jaar of 4 wordt het allemaal zoveel makkelijker. Kind gaat vijf dagen per week naar school, is zindelijk, slaapt alle nachten door (behalve bij ziekte), er valt mee te communiceren (dus niet meer dat gillen), je kunt er prima mee in een koffietent zitten of meenemen naar een restaurant.

Die eerste jaren zijn een investering in de toekomst. Ik vond het een bijzondere en waardevolle tijd, maar hoef het niet nog eens te doen. Het is mooi dat bepaalde fasen na een paar jaar afgesloten zijn. Soms lijkt het alsof ouders denken dat ze eeuwig in een fase blijven zitten, terwijl het allemaal zo relatief is.
Hahahaha.

Breng jouw waarheid nou es niet als universele waarheid joh _O-
disclaimer
pi_208089254
Wat ik vantevoren wist maar toch echt totaal niet voor te bereiden is:
Het zorgeloze is voorgoed weg.

Nou leefde ik ook wel enorm zorgeloos tot 9 jaar geleden.

Kinderen, het leven, jezus wat klink ik oud. Ik denk dat ik de helft van de keuzes die ik maak in het leven, niet dezelfde zouden zijn als ik geen kinderen had gehad. (en ongeveer 90% als ik vrijgezel was geweest)
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 16:36:34 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208089324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er dus ook weer onwijs veel zin in O+ En ik hoef geen wachtmaars :6
Heb ik een zwangerschap gemist? Gefeliciteerd *O*

Die wachtmaars vond ik ook rete irritant ja :X Vooral omdat het nog klopt ook :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 februari 2023 @ 16:43:56 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208089401
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:13 schreef Avelie het volgende:
Vanaf een jaar of 4 wordt het allemaal zoveel makkelijker. Kind gaat vijf dagen per week naar school, is zindelijk, slaapt alle nachten door (behalve bij ziekte), er valt mee te communiceren (dus niet meer dat gillen), je kunt er prima mee in een koffietent zitten of meenemen naar een restaurant.

Die eerste jaren zijn een investering in de toekomst. Ik vond het een bijzondere en waardevolle tijd, maar hoef het niet nog eens te doen. Het is mooi dat bepaalde fasen na een paar jaar afgesloten zijn. Soms lijkt het alsof ouders denken dat ze eeuwig in een fase blijven zitten, terwijl het allemaal zo relatief is.
Gemakkelijker… je hebt werkelijk geen idee tegen welke zaken je aan gaat lopen. Maar goed, ik lees je over een jaar of 10-15 nog wel eens :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208089442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:36 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heb ik een zwangerschap gemist? Gefeliciteerd *O*

Die wachtmaars vond ik ook rete irritant ja :X Vooral omdat het nog klopt ook :')
Dankjewel! En natuurlijk klopt het, maar het is niet mijn eerste baby dus :')

en ja, twee kinderen is anders maar er zijn maar weinig mensen die uit hetzelfde perspectief spreken, want een dreumespeuter en baby is echt wat anders.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208089478
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Gemakkelijker… je hebt werkelijk geen idee tegen welke zaken je aan gaat lopen. Maar goed, ik lees je over een jaar of 10-15 nog wel eens :+
Als je in de vroege jeugd maar voldoende aandacht en tijd hebt geïnvesteerd én een betrokken partner hebt, is het vanaf vier jaar gewoon hartstikke gemakkelijk. Twee vingers in je neus enzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 16:49:31 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208089480
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dankjewel! En natuurlijk klopt het, maar het is niet mijn eerste baby dus :')

en ja, twee kinderen is anders maar er zijn maar weinig mensen die uit hetzelfde perspectief spreken, want een dreumespeuter en baby is echt wat anders.
Ik denk dat het minder zwaar is als de ander al zelfstandig kan functioneren, en zeker als die ander al 11 is :Y Al heb je dan misschien wel een peuterpuber en een puber tegelijkertijd, dat is ook wel interessant _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_208089503
Ik ben een nakomertje en ik had het niet anders gewild. Nog steeds, weet je hoe handig het is om de jongste te zijn en de weg voor je is vrijgemaakt >:)
Mijn 9 jaar oudere zus smokkelde me naar binnen in de kroeg toen ik daar toch echt te jong voor was. Mijn broer was in staat om iedereen een klap op zijn smoel te geven als ze maar verkeerd naar mij keken.

Mijn neefjes en nichtje zijn stukken ouder dan B en Juul en dat is zo leuk hoe die met elkaar omgaan. Die interactie is geweldig.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 17:22:12 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_208089848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:49 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik denk dat het minder zwaar is als de ander al zelfstandig kan functioneren, en zeker als die ander al 11 is :Y Al heb je dan misschien wel een peuterpuber en een puber tegelijkertijd, dat is ook wel interessant _O-
Ik denk dat dus niet perse. Ik worstel nu al met het verschil in niveau en interesses, en dan zit er maar 6 jaar tussen. Alles wat de achtjarige leuk vindt om te doen is te moeilijk voor de peuter en alles wat de peuter leuk vindt om te doen is te saai voor de achtjarige. Iets met z'n allen doen is echt heel moeilijk nog. Oudste kan al best lang opblijven als moet maar die kleine moet echt om 7 uur in z'n bed liggen. En middagslaapjes. Ik kan de oudste lastig echte aandacht geven omdat de jongste synchroon aan mijn been trekt en gilt.

Als je ze kort op elkaar hebt is het wel druk, maar omdat ze qua beleefwereld dichter bij elkaar zitten is alles dat "samen" is wel beter te managen.
disclaimer
  dinsdag 21 februari 2023 @ 17:26:27 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_208089889
Wat me ook erg lastig lijkt aan 11 jaar verschil is die vrijheid die je bijna kunt aanraken en dat je dan weer terug naar start moet met luiers en nachtvoedingen en middagslaapjes en alles. :D
Maar misschien is 11 jaar ook wel weer lang genoeg dat dat gevoel anders is. Geen idee.
disclaimer
pi_208089918
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:26 schreef SQ het volgende:
Wat me ook erg lastig lijkt aan 11 jaar verschil is die vrijheid die je bijna kunt aanraken en dat je dan weer terug naar start moet met luiers en nachtvoedingen en middagslaapjes en alles. :D
Maar misschien is 11 jaar ook wel weer lang genoeg dat dat gevoel anders is. Geen idee.
Ik heb dit vorige week aan mijn tante gevraagd. De oudste was 12 toen ze weer zwanger werd. Ze zei dat het zwaarder was dan ze van te voren had ingeschat en dat het helemaal niet leuk voor de twee zussen was dat ze zo'n leeftijdsverschil hadden. Weinig raakvlakken want in totaal andere levensfasen, ook niet samen spelen dus. Ja, grote zus speelt even met kleine zus, maar niet echt samen. Toen de oudste het huis uit ging met 21 was de jongste heel erg lang ontroostbaar, want grote zus was weg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208089928
Nou top, dat maakt een mens wel enthousiast :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208089934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:30 schreef Clubsoda het volgende:
Nou top, dat maakt een mens wel enthousiast :P
Het is niet gezegd dat zoiets altijd opgaat hè :P Maar SQ heeft wel gelijk: vlak na elkaar, is meer in elkaars belevingswereld, is makkelijker samen spelen en dingen doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208089991
Vanuit mijn eigen jeugd heb ik dan weer een totaal andere ervaring, dus tja.

Los daarvan zijn het niet altijd keuzes waar je oneindig veel invloed hebt. Ik had ook dolgraag meer kinderen met minder leeftijdsverschil gewild met dezelfde partner met wie ik een fijne relatie heb en niet al vrijwel zijn hele leven geconfronteerd moeten worden met het stelselmatig moeten missen van mijn kind, maar het leven is geen sprookjesboek.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208090037
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:29 schreef exode het volgende:
Wat ik vantevoren wist maar toch echt totaal niet voor te bereiden is:
Het zorgeloze is voorgoed weg.

Nou leefde ik ook wel enorm zorgeloos tot 9 jaar geleden.

Kinderen, het leven, jezus wat klink ik oud. Ik denk dat ik de helft van de keuzes die ik maak in het leven, niet dezelfde zouden zijn als ik geen kinderen had gehad. (en ongeveer 90% als ik vrijgezel was geweest)
Deze hoor ik vaker. Waar maak jij je zo'n zorgen om? Waarom was je eerst zorgeloos en daarna niet meer?

Ik begrijp het verband niet. Ik had voordat ik kinderen had af en toe zorgen en nu nog wel eens, maar niet voortdurend en het is niet erger geworden door mijn kinderen.
pi_208090077
Bij 11 jaar verschil lijkt het me minder leuk dat de oudste het huis uit gaat, terwijl de jongste nog heel klein is en op de basisschool zit. Dan deel je samen niet echt een jeugd.
pi_208090148
Dit topic O+ ^O^
Ik waardeer jullie open- en eerlijkheid zéér.

"Had ik FOK! maar gehad in de jaren dat mijn kinderen klein (er) waren" _O_ ;)

[ Bericht 35% gewijzigd door Blues op 22-02-2023 21:17:39 ]
  dinsdag 21 februari 2023 @ 17:58:21 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_208090195
Ho ho, ik impliceer nergens dat mensen maar kort op elkaar kinderen moeten krijgen en dat dat allemaal maakbaar is he :D ik reageerde puur op de stelling dat het makkelijker zou zijn als er veel tijd tussen zit. Ik denk alleen maar dat dat niet persé zo is. Geen dingen verdraaien ;)

Het leven werpt je van alles toe en dat moeten we soms ook gewoon accepteren. :*
disclaimer
pi_208090265
Ik denk ook niet dat het makkelijk of makkelijker is. Ik vind ouderschap sowieso niet makkelijk en iedere situatie heeft uitdagingen. Ik heb er alsnog zin in. O+

Maar ik hoor ook al 25 weken allerlei variaties op dat dit een belachelijk idee is, hoe ontzettend het me allemaal tegen gaat vallen en ik-moet-er-niet-aan-deeeeeeeeeeeeeeeeeeeenkens. En dat verveelt een beetje. Ik heb tegen al die mensen in mijn omgeving die in de tussentijd een tweede/derde/vierde kregen ook wijselijk mijn mond gehouden ;)

Dus ja, ik reageer ook vanuit mijn eigen gevoeligheid hoor. Maar het verschil in enthousiasme en steun bij mijn tweede en die van mijn zusje - die er braafjes 2 jaar en 2 maanden tussen heeft zitten - is bijvoorbeeld schokkend. En pijnlijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:24:06 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_208090395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk ook niet dat het makkelijk of makkelijker is. Ik vind ouderschap sowieso niet makkelijk en iedere situatie heeft uitdagingen. Ik heb er alsnog zin in. O+

Maar ik hoor ook al 25 weken allerlei variaties op dat dit een belachelijk idee is, hoe ontzettend het me allemaal tegen gaat vallen en ik-moet-er-niet-aan-deeeeeeeeeeeeeeeeeeeenkens. En dat verveelt een beetje. Ik heb tegen al die mensen in mijn omgeving die in de tussentijd een tweede/derde/vierde kregen ook wijselijk mijn mond gehouden ;)

Dus ja, ik reageer ook vanuit mijn eigen gevoeligheid hoor. Maar het verschil in enthousiasme en steun bij mijn tweede en die van mijn zusje - die er braafjes 2 jaar en 2 maanden tussen heeft zitten - is bijvoorbeeld schokkend. En pijnlijk.
Maar is dat dan vanuit je eigen ouders? Dat is wel een beetje gek ja.

Kijk, dat mensen reageren met "ik moet er niet aan denken" zal iedereen die een kind verwacht wel herkennen, of het nou je eerste of je zesde is of een kind dat 12 jaar na de vorige komt, en of je zelf nou 22 bent of 42 als het kind komt.

Meningen zijn er, overal en altijd, maar uiteindelijk is het toch jouw leven en ik neem aan dat je je keuzes daar op baseert en niet op datgene wat een ander vindt ;)
disclaimer
pi_208090412
@Clubsoda Maar als je 4 kinderen tussen je 11jaar oude en de nieuwe baby had gekregen hoor je ze niet :P


Het is ook pijnlijk die reacties.
Laat het de zin in de nieuwe beeb niet in de weg zitten :*
pi_208090423
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar is dat dan vanuit je eigen ouders? Dat is wel een beetje gek ja.

Kijk, dat mensen reageren met "ik moet er niet aan denken" zal iedereen die een kind verwacht wel herkennen, of het nou je eerste of je zesde is of een kind dat 12 jaar na de vorige komt, en of je zelf nou 22 bent of 42 als het kind komt.

Meningen zijn er, overal en altijd, maar uiteindelijk is het toch jouw leven en ik neem aan dat je je keuzes daar op baseert en niet op datgene wat een ander vindt ;)

Ja. Het merendeel van onze ouders (beide kanten) is zeer onderkoeld.

En uiteindelijk zijn er drie mensen belangrijk hierin en wij zijn alledrie heel blij. En een boel lieve vrienden ook. Maar ik herinner me al dat commentaar en die open monden van mijn eerste zwangerschap écht niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208090444
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:25 schreef Blues het volgende:
@:Clubsoda Maar als je 4 kinderen tussen je 11jaar oude en de nieuwe baby had gekregen hoor je ze niet :P

Het is ook pijnlijk die reacties.
Laat het de zin in de nieuwe beeb niet in de weg zitten :*
Ja, dat is ook mijn punt. Maar dat is 'hoe het hoort' denk ik. Het zit niet in de weg :* Maar het verdriet overvalt me soms wel eens.

Maar goed, ik ga nu maar eens naar een zoomverlichting over bevallen, in het kader van 'zin in' :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 18:38:20 #39
382129 crew  Donna
pi_208090525
Ach weetje. Ik had HG en zwangerschapsdiabetes met insuline bij de jongste en toen waren er ook genoeg mensen die zeiden 'ik moet er niet aan denken'.
NEE IK OOK LIEVER NIET, SJONGE :G

Maar volgens mij is het een beetje van deze tijd dat veel mensen menen dat ze overal maar iets van moeten zeggen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:41:07 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_208090550
Ja nou ja, ik snap dat ook wel een beetje, doen we dat niet allemaal? Het voelt alleen vervelend als het niet hetgene is waar je op hoopte :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 18:42:55 #41
382129 crew  Donna
pi_208090564
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:41 schreef SQ het volgende:
Ja nou ja, ik snap dat ook wel een beetje, doen we dat niet allemaal? Het voelt alleen vervelend als het niet hetgene is waar je op hoopte :P
Nou weet ik niet. Ik ga niet tegen iemand die zwanger is van de 4de 9f 5de ofzo zeggen dat ik er niet aan moet denken. Al denk ik dat dan wel en nog wel meer dingen die niet zo leuk over zouden komen.

Gefeliciteerd, wat leuk!
Past dan veel beter.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 18:44:45 #42
382129 crew  Donna
pi_208090591
Net als dat iemand tyfus blij is met een nieuwe auto en dat de ander dan zegt; wat een geld joh, zou ik er nooit aan uitgeven.

Waarom zeg je niet gewoon; mooi ding!
?

Voor m'n gevoel is dat wel echt iets van deze tijd. Maar wie weet was het altijd al zo. *)
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:46:09 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_208090609
Ik zeg het ook niet altijd. Maar het kost soms wel moeite, want het is wel het eerste wat ik denk. Dus moet ik vaak heel bewust dingen niet zeggen, en ik ben daar ook niet zo heel goed in.

Maar goed, dat is wel een beetje offtopic inmiddels.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 21-02-2023 19:32:35 ]
disclaimer
pi_208090631
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:39 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb er drie, dat hadden er twee moeten zijn. Ik ben met een klein jaartje onderbreking al 8 jaar luiers aan het verschonen en ik vermoed dat het nog zeker een half jaar gaat duren. Ik ben dat gesjouw en geklooi ook wel flink beu.
Ben nooit een natuurlijke ouder geweest, heb zelf nooit een intrinsieke kinderwens gehad, dus soms komt de aandacht en inspanning uit een vaatje wat ik al redelijk vaak heb moeten vervangen.

Je hebt mensen die kunnen lachend tussen de zooi leven, dat kan ik niet. Dus, voordat iedereen op bed ligt en alles weer netjes en schoon is, is het vaak 21.00 uur 's avonds, en dan ben ik het wel eens beu. Ik had als twintiger de ambitie om m'n hele leven alleen en knetterstoned door te brengen, en dat ik mijn ambities niet waar heb kunnen maken, voelt wel eens als falen.

Ja ja, je krijgt er zo veel voor terug. Nou, ik kan je vertellen, ik hoefde nooit iets. :')
Waarom kinderen krijgen als je geen kinderwens hebt?
pi_208090663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:47 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waarom kinderen krijgen als je geen kinderwens hebt?
Ik werd verliefd op een vrouw die er wel 20 wilde.
(Nu zou ze het liefst ons beiden onvruchtbaar schoppen)
-nee-
pi_208090700
B en Juul schelen 4 jaar en 4 maanden en ook wij kregen vragen. Dat was wel veel he, zouden jullie dat wel doen? Nou ja, die 2 jaar ziekenhuisbezoekjes waren ook niet echt onze wens zeg maar, zo liep het.

En het is perfect zo, want het is ons gezin. Wij waren, zo cliche, superblij met de twee streepjes.
pi_208090721
Maar het is toch niet erg dat een ander er niet aan moet denken? Zolang mensen je feliciteren en het leuk vinden voor jou, is het toch goed?

Als ik nu aankondigingen krijg van vriendinnen die (weer) zwanger zijn, dan is het eerste gevoel dat ik mijn opkomt exact dat "ik moet er voor mezelf niet meer aan deeeeenken, maar wat fijn dat jullie er zo blij mee zijn". Meestal spreek ik alleen het laatste stuk van de zin uit.
pi_208090763
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:49 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik werd verliefd op een vrouw die er wel 20 wilde.
(Nu zou ze het liefst ons beiden onvruchtbaar schoppen)

Maar het gaat toch om jouw eigen ontbrekende kinderwens? Als de wens er niet is, dan begrijp ik niet dat je er voor een ander in meegaat. Dat je concessies doet in een relatie ok, maar een kind? Daar moet je allebei voor 10000% van overtuigd zijn.
pi_208090787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:43 schreef Avelie het volgende:

[..]
Deze hoor ik vaker. Waar maak jij je zo'n zorgen om? Waarom was je eerst zorgeloos en daarna niet meer?

Ik begrijp het verband niet. Ik had voordat ik kinderen had af en toe zorgen en nu nog wel eens, maar niet voortdurend en het is niet erger geworden door mijn kinderen.
Door dit soort reacties vraag ik me soms af jij überhaupt kinderen hebt.
pi_208090803
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:57 schreef Avelie het volgende:

[..]
Maar het gaat toch om jouw eigen ontbrekende kinderwens? Als de wens er niet is, dan begrijp ik niet dat je er voor een ander in meegaat. Dat je concessies doet in een relatie ok, maar een kind? Daar moet je allebei voor 10000% van overtuigd zijn.
Je kan het ook gewoon doen en naderhand er met 100% overtuiging en goede wil ingaan.

Ik doe het niet alleen voor mijn vrouw he. Ik doe het ook voor ons, om onze relatie te doen slagen, ondanks dat we niet 100% hetzelfde over dingen denken.

Het leven is niet maakbaar. Je moet niet altijd maar alles doen omdat jij het wilt. Je moet ook bereid zijn dingen te doen omdat je denkt dat op termijn iedereen er gelukkiger van is.
-nee-
pi_208090828
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:58 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Door dit soort reacties vraag ik me soms af jij überhaupt kinderen hebt.
Ik niet hoor, het antwoord is nee.
pi_208090858
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Je kan het ook gewoon doen en naderhand er met 100% overtuiging en goede wil ingaan.

Ik doe het niet alleen voor mijn vrouw he. Ik doe het ook voor ons, om onze relatie te doen slagen, ondanks dat we niet 100% hetzelfde over dingen denken.

Het leven is niet maakbaar. Je moet niet altijd maar alles doen omdat jij het wilt. Je moet ook bereid zijn dingen te doen omdat je denkt dat op termijn iedereen er gelukkiger van is.
Een relatie slagen met een kind _O-
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208090872
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Je kan het ook gewoon doen en naderhand er met 100% overtuiging en goede wil ingaan.

Ik doe het niet alleen voor mijn vrouw he. Ik doe het ook voor ons, om onze relatie te doen slagen, ondanks dat we niet 100% hetzelfde over dingen denken.

Het leven is niet maakbaar. Je moet niet altijd maar alles doen omdat jij het wilt. Je moet ook bereid zijn dingen te doen omdat je denkt dat op termijn iedereen er gelukkiger van is.
Als je geen kind wil, begin er dan alsjeblieft niet aan. Ik gun elk kind dat het gewenst is door beide ouders. Als de ene het alleen doet om de ander tevreden te houden, voel je dat aan als kind, dat lijkt me geen goede basis.
pi_208090904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:04 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als je geen kind wil, begin er dan alsjeblieft niet aan. Ik gun elk kind dat het gewenst is door beide ouders. Als de ene het alleen doet om de ander tevreden te houden, voel je dat aan als kind, dat lijkt me geen goede basis.
lol jij hebt echt geen idee hoe ik met mijn kinderen ben.

'Geen intrinsieke kinderwens' is wat anders dan 'geen kinderen willen'.

Als zij er nooit over was begonnen, hadden we ze niet. Maar zij begon er wel over, dus toen zijn we aangekomen waar we nu zijn.
-nee-
pi_208090909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:04 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als je geen kind wil, begin er dan alsjeblieft niet aan. Ik gun elk kind dat het gewenst is door beide ouders. Als de ene het alleen doet om de ander tevreden te houden, voel je dat aan als kind, dat lijkt me geen goede basis.
Dit is de eerste keer dat ik het eens ben met Avelie. Als een kind van een vader die hetzelfde heeft gedaan, zou ik dat gevoel niet willen voor mijn kind.
pi_208090921
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]
lol jij hebt echt geen idee hoe ik met mijn kinderen ben.

'Geen intrinsieke kinderwens' is wat anders dan 'geen kinderen willen'.

Als zij er nooit over was begonnen, hadden we ze niet. Maar zij begon er wel over, dus toen zijn we aangekomen waar we nu zijn.
Je bent de sjaak dus
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208090942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:03 schreef Soury het volgende:

[..]
Een relatie slagen met een kind _O-
Als ik ontegenzeggelijk had gezegd 'geen kinderen' dan waren we uit elkaar gegaan, dat was voor haar een dealbreaker. Ik ben daar in meegegaan. Schaam ik me heus niet voor.
-nee-
pi_208090951
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:06 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Dit is de eerste keer dat ik het eens ben met Avelie. Als een kind van een vader die hetzelfde heeft gedaan, zou ik dat gevoel niet willen voor mijn kind.
Als een kind geboren is, kan je het alsnog heel graag willen he, het leven mag wel stromen.
-nee-
pi_208090965
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]
lol jij hebt echt geen idee hoe ik met mijn kinderen ben.

'Geen intrinsieke kinderwens' is wat anders dan 'geen kinderen willen'.

Als zij er nooit over was begonnen, hadden we ze niet. Maar zij begon er wel over, dus toen zijn we aangekomen waar we nu zijn.
Mijn man idem. Hij had zelf nooit nagedacht over het eventueel krijgen van kinderen en dus ook geen kinderwens van zichzelf.
Toen wij elkaar ontmoetten en dit uiteindelijk ter sprake kwam, is hij er pas over gaan denken. De conclusie was dat hij wel een kind wilde, maar niet meer dan één.

Hij is ook dol op onze dochter en ons leven met drieën is helemaal goed. Maar als ik er niet was geweest, had hij geen kind gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208090967
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:09 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Als ik ontegenzeggelijk had gezegd 'geen kinderen' dan waren we uit elkaar gegaan, dat was voor haar een dealbreaker. Ik ben daar in meegegaan. Schaam ik me heus niet voor.
Dat is lief :P
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 19:15:42 #61
382129 crew  Donna
pi_208090993
Ik heb ook nooit dat hele diepe vanuit m'n tenen gevoel gehad dat ik moeder wilde worden. Sommige vriendinnetjes hadden dat zelfs in m'n vriendenboekje geschreven.
Wat wil je worden? Moeder.

Ik had dat niet zo.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 19:25:01 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_208091115
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:15 schreef Donna het volgende:
Ik heb ook nooit dat hele diepe vanuit m'n tenen gevoel gehad dat ik moeder wilde worden. Sommige vriendinnetjes hadden dat zelfs in m'n vriendenboekje geschreven.
Wat wil je worden? Moeder.

Ik had dat niet zo.
Nee hoor ik ook niet. Ik vond als puber en twintiger kinderen echt verschrikkelijk. En toen gebeurde er iets met mijn hormonen en dus kreeg ik kinderen maar ik ben nog steeds niet expliciet dol op kinderen ofzo.
disclaimer
pi_208091273
Ik wilde geen kinderen, mijn verloofde 4. We hebben samen de bewuste, doordachte keuze gemaakt om ervoor te gaan. Met een andere partner had ik dat wellicht niet gedaan.

Dus ik herken het volledig.
pi_208091678
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:09 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Als ik ontegenzeggelijk had gezegd 'geen kinderen' dan waren we uit elkaar gegaan, dat was voor haar een dealbreaker. Ik ben daar in meegegaan. Schaam ik me heus niet voor.
Hier heb je wsch gelijk in. Laat je niet opjutten, je hebt niks geks gedaan. Een kinderwens is niet zwart-wit
pi_208091768
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:43 schreef Avelie het volgende:

[..]
Deze hoor ik vaker. Waar maak jij je zo'n zorgen om? Waarom was je eerst zorgeloos en daarna niet meer?

Ik begrijp het verband niet. Ik had voordat ik kinderen had af en toe zorgen en nu nog wel eens, maar niet voortdurend en het is niet erger geworden door mijn kinderen.
Jij begrijpt het niet, maar dat betekent niet dat ze iets raars voelt. Ik snap helemaal wat zij bedoelt dat het zorgeloze eraf is.

Vroeger deed ik gevaarlijke dingen. Bergen beklimmen, abseilen, in m’n eentje rondtrekken in onherbergzame gebieden
180 km/h op de snelweg in Duitsland

Nu doe ik niks meer. Allemaal eng. Telkens denk ik: wat als mij of zoon iets overkomt
pi_208091897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Jij begrijpt het niet, maar dat betekent niet dat ze iets raars voelt. Ik snap helemaal wat zij bedoelt dat het zorgeloze eraf is.

Vroeger deed ik gevaarlijke dingen. Bergen beklimmen, abseilen, in m’n eentje rondtrekken in onherbergzame gebieden
180 km/h op de snelweg in Duitsland

Nu doe ik niks meer. Allemaal eng. Telkens denk ik: wat als mij of zoon iets overkomt
Mijn enige zorg was of ik wel maand overhad aan het einde van mijn salaris. En zelfs dat was minimale zorg.
pi_208091938
Nou, volgens mij is het logisch, je hebt er weer een of twee of drie of zo personen bij in je leven waar je zorgen over kunt hebben. Later krijgen die partners en kun je daar ook zorgen over krijgen en dan nog later krijg je kleinkinderen en dan heb je nog meer potentie voor extra zorgen, want dan heb je er weer een aantal personen bij.
pi_208092571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:53 schreef Avelie het volgende:
Maar het is toch niet erg dat een ander er niet aan moet denken? Zolang mensen je feliciteren en het leuk vinden voor jou, is het toch goed?

Als ik nu aankondigingen krijg van vriendinnen die (weer) zwanger zijn, dan is het eerste gevoel dat ik mijn opkomt exact dat "ik moet er voor mezelf niet meer aan deeeeenken, maar wat fijn dat jullie er zo blij mee zijn". Meestal spreek ik alleen het laatste stuk van de zin uit.
Hoe denk jij dat ik weet dat mensen er niet aan moeten denken? :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208092609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:00 schreef Adrian4 het volgende:
Nou, volgens mij is het logisch, je hebt er weer een of twee of drie of zo personen bij in je leven waar je zorgen over kunt hebben. Later krijgen die partners en kun je daar ook zorgen over krijgen en dan nog later krijg je kleinkinderen en dan heb je nog meer potentie voor extra zorgen, want dan heb je er weer een aantal personen bij.
Nou idd.
Ik maak me ook wel eens zorgen over dingen met mijn kleinkinderen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 22-02-2023 21:19:57 ]
pi_208092662
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Blues op 22-02-2023 21:19:16 ]
pi_208092859
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:00 schreef Adrian4 het volgende:
Nou, volgens mij is het logisch, je hebt er weer een of twee of drie of zo personen bij in je leven waar je zorgen over kunt hebben. Later krijgen die partners en kun je daar ook zorgen over krijgen en dan nog later krijg je kleinkinderen en dan heb je nog meer potentie voor extra zorgen, want dan heb je er weer een aantal personen bij.
Dat is meer een kwestie van hoe je in het leven staat. Dat zou betekenen dat iemand met tien vrienden meer zorgen heeft dan iemand met drie vrienden?
pi_208092890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Jij begrijpt het niet, maar dat betekent niet dat ze iets raars voelt. Ik snap helemaal wat zij bedoelt dat het zorgeloze eraf is.

Vroeger deed ik gevaarlijke dingen. Bergen beklimmen, abseilen, in m’n eentje rondtrekken in onherbergzame gebieden
180 km/h op de snelweg in Duitsland

Nu doe ik niks meer. Allemaal eng. Telkens denk ik: wat als mij of zoon iets overkomt
Dat klinkt best dramatisch, niks meer doen in je leven. Misschien eens over praten met je huisarts, of een andere professional? Niet vervelend bedoeld, maar het klinkt niet helemaal gezond dat je zo angstig bent.
pi_208092926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:15 schreef Donna het volgende:
Ik heb ook nooit dat hele diepe vanuit m'n tenen gevoel gehad dat ik moeder wilde worden. Sommige vriendinnetjes hadden dat zelfs in m'n vriendenboekje geschreven.
Wat wil je worden? Moeder.

Ik had dat niet zo.
Dat hoeft niet. Meestal komt de wens pas later. In mijn kennissen en vriendenkring wilde bijna niemand kinderen in zijn tienertijd en twintiger jaren. Inmiddels zijn we allemaal dertigers en veertigers en heeft vrijwel iedereen kinderen. Vaak ontstaat de wens pas later in het leven.
pi_208092929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat klinkt best dramatisch, niks meer doen in je leven. Misschien eens over praten met je huisarts, of een andere professional? Niet vervelend bedoeld, maar het klinkt niet helemaal gezond dat je zo angstig bent.
Misschien kun je stoppen met allerlei mensen hier een probleem aanpraten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208092965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:00 schreef Adrian4 het volgende:
Nou, volgens mij is het logisch, je hebt er weer een of twee of drie of zo personen bij in je leven waar je zorgen over kunt hebben. Later krijgen die partners en kun je daar ook zorgen over krijgen en dan nog later krijg je kleinkinderen en dan heb je nog meer potentie voor extra zorgen, want dan heb je er weer een aantal personen bij.
Ach ja, toekomstige partners van, die komen er wellicht ook nog bij.
Ik denk dat ik dat maar verbied totdat ze uit huis gaan of zo.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 21:01:41 #76
382129 crew  Donna
pi_208092975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:58 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Meestal komt de wens pas later. In mijn kennissen en vriendenkring wilde bijna niemand kinderen in zijn tienertijd en twintiger jaren. Inmiddels zijn we allemaal dertigers en veertigers en heeft vrijwel iedereen kinderen. Vaak ontstaat de wens pas later in het leven.
DAT ZEG IK TOCH.

Met die zalvende kut toon.
En nu ga ik weer negeren.
pi_208093185
Elke keer als ik dit topic open, laat ie bij mij die post zien waarin staat "Als ze 4 zijn dan slapen ze door". Oh oh oh, how I wish :')
pi_208093215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat klinkt best dramatisch, niks meer doen in je leven. Misschien eens over praten met je huisarts, of een andere professional? Niet vervelend bedoeld, maar het klinkt niet helemaal gezond dat je zo angstig bent.
Lol, ik ben zelf een professional. En believe me, daar zit niet mijn probleem. Ik voel gewoon veel meer behoudendheid dan voor ik moeder was.
Voor mij persoonlijk was de overgang best groot. Volgens mij was dat bij mijn eigen moeder minder.

Dat is wat me parten speelt, maar daar is niet een pilletje of een therapie tegen. Hoort gewoon bij het moederschap
Verder functioneer ik prima hoor.
pi_208093224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:53 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is meer een kwestie van hoe je in het leven staat. Dat zou betekenen dat iemand met tien vrienden meer zorgen heeft dan iemand met drie vrienden?
Wacht even, vergelijk je kinderen nu met vrienden? Hoe dierbaar mijn vrienden ook voor mij zijn, ik zou mij nooit op hetzelfde niveau zorgen om hun maken als dat ik mij zorgen maak om mijn kinderen.

Mijn kinderen hebben mij kwetsbaar gemaakt, ik wil niet dat ze wat overkomt maar mijn controle daarover is beperkt. Hun leven is mij dierbaarder dan mijn eigen leven. Dat brengt uiteraard extra zorgen met zich mee. En ik denk dat elke ouder zich in meer of mindere mate meer zorgen is gaan maken sinds de komst van een kind. Helemaal gelet op de gigantische taak die je hebt als ouder om je kind op te laten groeien tot een goed en gelukkig volwassene.

Dat is op geen enkele wijze te vergelijken met zorgen over vrienden..
pi_208093339
Ik wilde ook pas laat kinderen. Eigenlijk pas toen ik een vent tegenkwam die ik als potentieel goede vader zag. Toen nog lang over nagedacht maar toen ik besloot ervoor te gaan was dat ook voor 100% en was er geen weg terug. Ook niet toen die kinderen helemaal niet zo makkelijk kwamen. Toen was het niet van "ja ok dan niet he". Nee toen deed het erom veel pijn. Daardoor kan ik soms de zware periodes wat makkelijker relativeren.

Ik snap het soort opmerkingen als "ik mag er niet aan denken" niet zo. Als die persoon dat wel graag wilt kan je toch alleen maar blij zijn voor die persoon. Zo kreeg een vriendin een tijdje terug kind 3 onder 3. Ik mag er zelf echt niet aan denken maar dat zou ik haar nooit zeggen. Zij wilde het graag dus feliciteer ik haar.

Leeftijdsverschil is geen goede voorspeller voor hoe het zal gaan. Zo had mijn moeder als kind een betere relatie met haar 9 jaar jongere broertje dan met haar 1 jaar oudere zus. Voor mijn grootouders zal het ook makkelijker zijn geweest want ze deed heel veel met hem.
pi_208093391
Dat kwetsbare herken ik ook. Ik ben me meer bewust van mijn eigen sterfelijkheid want ik wil zo graag mijn kinderen zien opgroeien.
En voor ik kinderen had dacht ik alles wel aan te kunnen maar het idee dat mijn kinderen wat overkomt... Nee dat komt nooit meer goed dan.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 21:31:45 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_208093505
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat klinkt best dramatisch, niks meer doen in je leven. Misschien eens over praten met je huisarts, of een andere professional? Niet vervelend bedoeld, maar het klinkt niet helemaal gezond dat je zo angstig bent.
Kun je niet gewoon naar een ander forum gaan ofzo? _O- wat haal je hier zelf eigenlijk uit?

Anderzijds, misschien ben je juist wel een mol van de crew, het zorgt zeker voor meer activiteit op fok O+
disclaimer
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 21:33:34 #83
382129 crew  Donna
pi_208093530
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Kun je niet gewoon naar een ander forum gaan ofzo? _O- wat haal je hier zelf eigenlijk uit?

Anderzijds, misschien ben je juist wel een mol van de crew, het zorgt zeker voor meer activiteit op fok O+
Moet ze eerst die perma's elders zien te omzeilen. :X
pi_208093567
Ik lees toch echt steeds 'sperma's' ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208093571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees toch echt steeds 'sperma's' ;(
GADVERDAMME.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 21:37:24 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_208093586
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees toch echt steeds 'sperma's' ;(
En ik kan niet eens zeggen dat je hart er vol van is ;(
disclaimer
pi_208093647
Zeg het niet, zeg het niet, zeg het niet, zeg het niet.
pi_208093672
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:24 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat kwetsbare herken ik ook. Ik ben me meer bewust van mijn eigen sterfelijkheid want ik wil zo graag mijn kinderen zien opgroeien.
En voor ik kinderen had dacht ik alles wel aan te kunnen maar het idee dat mijn kinderen wat overkomt... Nee dat komt nooit meer goed dan.
Dit vat mijn gevoel helemaal samen
  dinsdag 21 februari 2023 @ 22:03:28 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208093938
Inmiddels denk ik niet meer dat mijn leven stopt als er iets met een kind van mij gebeurt. Wel dat het enorm groot en heftig en verdrietig is, en dat het me voor altijd zal kleuren, maar niet dat ik eraan onderdoor ga. En ergens vind ik dat wel rust geven. Het haalt iets af van de verlammende angst die ik voelde toen mijn oudste net was geboren en ik bijna spijt had, zo kwetsbaar voelde ik me opeens. Nu koester ik dat ze er zijn en bid dat het nog lang zo mag blijven, maar zo niet, dan komt het uiteindelijk toch wel goed met me.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208094318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:03 schreef Lemijn het volgende:
Inmiddels denk ik niet meer dat mijn leven stopt als er iets met een kind van mij gebeurt. Wel dat het enorm groot en heftig en verdrietig is, en dat het me voor altijd zal kleuren, maar niet dat ik eraan onderdoor ga. En ergens vind ik dat wel rust geven. Het haalt iets af van de verlammende angst die ik voelde toen mijn oudste net was geboren en ik bijna spijt had, zo kwetsbaar voelde ik me opeens. Nu koester ik dat ze er zijn en bid dat het nog lang zo mag blijven, maar zo niet, dan komt het uiteindelijk toch wel goed met me.
Ik denk dat ook. Maar dat neemt niet weg dat het de glans van mijn leven weg zou halen. Ik zie ook dagelijks gezinnen uiteen gereten worden door ziekte en dood (ook jonger dan ik) en dat helpt bepaald niet sinds ik zelf moeder ben
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 februari 2023 @ 22:41:28 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208094496
Ik heb het nu juist weer meer, terwijl ze ondertussen dus volwassen is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208094513
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:15 schreef Schanu het volgende:

[..]
Wacht even, vergelijk je kinderen nu met vrienden? Hoe dierbaar mijn vrienden ook voor mij zijn, ik zou mij nooit op hetzelfde niveau zorgen om hun maken als dat ik mij zorgen maak om mijn kinderen.

Mijn kinderen hebben mij kwetsbaar gemaakt, ik wil niet dat ze wat overkomt maar mijn controle daarover is beperkt. Hun leven is mij dierbaarder dan mijn eigen leven. Dat brengt uiteraard extra zorgen met zich mee. En ik denk dat elke ouder zich in meer of mindere mate meer zorgen is gaan maken sinds de komst van een kind. Helemaal gelet op de gigantische taak die je hebt als ouder om je kind op te laten groeien tot een goed en gelukkig volwassene.

Dat is op geen enkele wijze te vergelijken met zorgen over vrienden..
Er werd gezegd dat partners van kinderen er ook nog bij komen, dan zullen je dierbaarste vrienden er al helemaal bijhoren neem ik aan.

Misschien moet het in je karakter zitten om je over van alles en nog wat zorgen te maken. Ik geloof niet dat iedereen dit in dezelfde mate voelt.
pi_208094540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:03 schreef Lemijn het volgende:
Inmiddels denk ik niet meer dat mijn leven stopt als er iets met een kind van mij gebeurt. Wel dat het enorm groot en heftig en verdrietig is, en dat het me voor altijd zal kleuren, maar niet dat ik eraan onderdoor ga. En ergens vind ik dat wel rust geven. Het haalt iets af van de verlammende angst die ik voelde toen mijn oudste net was geboren en ik bijna spijt had, zo kwetsbaar voelde ik me opeens. Nu koester ik dat ze er zijn en bid dat het nog lang zo mag blijven, maar zo niet, dan komt het uiteindelijk toch wel goed met me.
Misschien komt het omdat ik al heel veel dierbare mensen om mij heen verloren heb. Op een bepaald moment weet je dat de wereld niet stopt als er iets vreselijks gebeurt. Doet het pijn? Ja vreselijk veel. Kun je het aan? Zeker weten.
pi_208095165
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:43 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er werd gezegd dat partners van kinderen er ook nog bij komen, dan zullen je dierbaarste vrienden er al helemaal bijhoren neem ik aan.

Misschien moet het in je karakter zitten om je over van alles en nog wat zorgen te maken. Ik geloof niet dat iedereen dit in dezelfde mate voelt.
Ja maar dat is toch ook zo? Toen het met mijn bestie niet lekker ging heb ik daar zorgen over. Ik houd oprecht van haar.
Maar mijn kinderen, die zelf zo afhankelijk zijn van mij, daar maak ik mij ook wel zorgen over als ze erg ziek zijn bijvoorbeeld of als zij zich tegen zorgen over maken. Dat voel ik zelf ook. Als zij pijn hebben heb ik ook pijn.
En als er later iemand is waarvan zij enorm van houden, laten die zorgen mij ook niet koud.

Ik denk dat dit weinig te maken heeft met karakter, meer met inlevingsvermogen en het vermogen om van iemand te houden.
pi_208095896
Maar dat die angsten zo op de voorgrond staan, dát verschilt van mens tot mens. Het ligt eraan hoe je ermee hebt leren omgaan. Als je veel shit hebt gehad in je leven dan is de urgentie hoger om met dit soort gevoelens om te leren gaan, omdat je anders allang niet meer had gefunctioneerd.

Nachtenlang wakker liggen of je leven lam laten leggen door zorgen is zo zonde. Het dient geen enkel doel en niemand schiet er iets mee op.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 06:50:19 #96
382129 crew  Donna
pi_208095976
8)7

En niemand zegt dat. Dus dat scheelt.
pi_208095984
Haha, ja, zo kunnen we de GGZ wel opdoeken. Je bent vast zo iemand die mensen met een depressie adviseert om 'gewoon iets leuks te doen' O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208096010
Misschien voor jullie een idee om de documentaire "Overgave" van Marijn Frank te kijken. Een goede vriendin van haar gaat dood. Geen zorgen om vrienden? Na deze docu denk je daar vast anders over.

Als we het dan toch over empathie hebben.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 februari 2023 @ 07:16:20 #99
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208096040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 06:10 schreef Avelie het volgende:
Maar dat die angsten zo op de voorgrond staan, dát verschilt van mens tot mens. Het ligt eraan hoe je ermee hebt leren omgaan. Als je veel shit hebt gehad in je leven dan is de urgentie hoger om met dit soort gevoelens om te leren gaan, omdat je anders allang niet meer had gefunctioneerd.

Nachtenlang wakker liggen of je leven lam laten leggen door zorgen is zo zonde. Het dient geen enkel doel en niemand schiet er iets mee op.
Ik zou eens naar je huisarts gaan en vragen voor mentale coaching. Want de mate waarin jij hier op zoek bent naar erkenning van ons (wildvreemden op internet notabene) dat jij jouw leven perfect op orde hebt, is echt niet gezond.

Het profileren op deze manier getuigd van een laag zelfbeeld en een gebrek aan zelfvertrouwen. Steeds bevestiging zoeken door anderen en daarmee jezelf te vertellen hoe geweldig je je leven op orde hebt, gaat je niet helpen om hier uit te komen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208096080
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik zou eens naar je huisarts gaan en vragen voor mentale coaching. Want de mate waarin jij hier op zoek bent naar erkenning van ons (wildvreemden op internet notabene) dat jij jouw leven perfect op orde hebt, is echt niet gezond.

Het profileren op deze manier getuigd van een laag zelfbeeld en een gebrek aan zelfvertrouwen. Steeds bevestiging zoeken door anderen en daarmee jezelf te vertellen hoe geweldig je je leven op orde hebt, gaat je niet helpen om hier uit te komen.
Waar vertel ik hoe geweldig ik mijn leven op orde heb? Mijn leven is bij vlagen een grote puinhoop, daar schrijf ik openlijk over.

Of bedoel je dat ik schrijf dat mijn man een betrokken vader is? Is dat voor jou genoeg om een leven geweldig te noemen?
pi_208096251
Als we allemaal collectief Avelie negeren is de lol er snel af. Net zoals bij kinderen, geen aandacht geven aan negatief gedrag :P
Shine bright like a diamond.
pi_208096346
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:03 schreef June. het volgende:
Als we allemaal collectief Avelie negeren is de lol er snel af. Net zoals bij kinderen, geen aandacht geven aan negatief gedrag :P
Dit.

Het is volkomen verspilde moeite. Het leidt nu tot niks en dat zal het ook nooit doen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 februari 2023 @ 08:27:44 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208096496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waar vertel ik hoe geweldig ik mijn leven op orde heb? Mijn leven is bij vlagen een grote puinhoop, daar schrijf ik openlijk over.

Of bedoel je dat ik schrijf dat mijn man een betrokken vader is? Is dat voor jou genoeg om een leven geweldig te noemen?
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.
Zo jammer als iemand zo’n vreselijk gebrek aan zelfvertrouwen heeft. Heus, jij bent ook de moeite waard en daarvoor hoef je echt niet steeds de bevestiging te zoeken. En zijn professionals die je met je struggle kunnen helpen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 22 februari 2023 @ 08:30:03 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208096514
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208096542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Dat klopt niet, want zij is net zo oud als mijn dochter, en dat is 13.

Maar het scenario op zichzelf vind ik creatief bedacht :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208096551
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.
Zo jammer als iemand zo’n vreselijk gebrek aan zelfvertrouwen heeft. Heus, jij bent ook de moeite waard en daarvoor hoef je echt niet steeds de bevestiging te zoeken. En zijn professionals die je met je struggle kunnen helpen O+
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat andere ouders, anders omgaan met het ouderschap? Moet iedereen er hetzelfde instaan als jij? Waarom voel je je zo aangevallen als iemand vertelt het anders te ervaren?
pi_208096591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 06:10 schreef Avelie het volgende:
Maar dat die angsten zo op de voorgrond staan, dát verschilt van mens tot mens. Het ligt eraan hoe je ermee hebt leren omgaan. Als je veel shit hebt gehad in je leven dan is de urgentie hoger om met dit soort gevoelens om te leren gaan, omdat je anders allang niet meer had gefunctioneerd.

Nachtenlang wakker liggen of je leven lam laten leggen door zorgen is zo zonde. Het dient geen enkel doel en niemand schiet er iets mee op.
Dus eigenlijk impliceer je dat als je maar genoeg shit hebt meegemaakt, je je minder zorgen maakt (om je kinderen). Ik kan je vertellen dat ik van kinds af aan aardig wat shit heb meegemaakt, wat mijn zorgen enkel heeft vergroot. Want mijn kinderen op dezelfde leeftijd zien als ikzelf destijds, de angst wat hun kan overkomen omdat ik weet wat er kan gebeuren in dit leven. De angst dat het meisjes zijn, wat ze net wat kwetsbaarder maakt, de angst dat ik ze niet weerbaar genoeg kan maken in dit leven omdat ik dat zelf ook niet was.

Nee het heeft geen zin om je lam te laten leggen door zorgen, er staat ook nergens dat iemand dat doet. Maar er is geen knopje waarmee je zorgen uit kan schakelen. Als ze er zijn, dan zijn ze er, ongeacht wat je zelf hebt meegemaakt in je leven. Fijn dat dat voor jou kennelijk anders werkt en dat jij met dat soort emoties hebt leren omgaan, maar dat zegt niets over iemand anders. Dus stop met het constant projecteren van je eigen ervaringen en het trekken van conclusies over anderen die jij niet kent, je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt en het kan ronduit kwetsend zijn.

En dan ga ik je nu negeren.
pi_208096903
Ik ga nog een keer on topic reageren, tegen beter weten in. Dan heeft een 14 jarige snotaap maar lol omdat ie een moeder heeft laten reageren.

Je zorgen maken, betekent niet dat je er elke nacht wakker van ligt, het betekent niet dat je er hulp bij nodig hebt, het betekent niet dat je angst je leven laat reageren.
Het is een primaire emotie, niet iets wat je aan en uit kan zetten.

Het hoort bij houden van, bij iemand in je hart hebben. Dat zijn kleine zorgen zoals ik vanochtend had 'SHIT, B zijn puffer is op als hij nu maar geen astma aanval krijgt' en grote zorgen zoals 'Hoe lang kunnen we mijn moeder nog op deze manier zelfstandig laten wonen.'

Het lijkt me vervelend als je alles zo zwart wit bekijkt, zelfs als je je hele leven bij elkaar verzint. Je nooit zorgen maken, zelfs niet een heel klein beetje is niet omdat je zoveel hebt meegemaakt, elk huisje heeft zijn kruisje. Er zitten hier genoeg Fokkers die met een hoop narigheid te maken hebben gehad. Als je een moeder was geweest had je daarvoor begrip gehad, of in ieder geval open gestaan voor een gesprek.

Oh en je hoeft mijn zorgen niet op te lossen, ik koester ze omdat ik iedereen in mijn hart koester. En ik heb een betrokken partner, die mag ik niet vergeten natuurlijk.
pi_208096996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:04 schreef Avelie het volgende:
Misschien voor jullie een idee om de documentaire "Overgave" van Marijn Frank te kijken. Een goede vriendin van haar gaat dood. Geen zorgen om vrienden? Na deze docu denk je daar vast anders over.

Als we het dan toch over empathie hebben.
Jij bent de persoon die zegt dat ze geen zorgen heeft?
pi_208097134
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Chinees en mignonne :Y)
pi_208097864
Gevoelens kunnen er ook zijn zonder dat je je erdoor laat lamleggen. Hier schreef iemand dat ze niks meer doet in haar leven uit angst dat er iets mis kan gaan met haar of haar zoon. Op die post reageerde ik.

Natuurlijk zijn er zorgen, maar die horen bij het leven en zijn niet gebonden aan het ouderschap. Ik had al zorgen voordat ik kinderen had en dat zal vast zo blijven. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.
pi_208097984
Mijn leven dus wel, van zorgeloos naar zorgen.
pi_208098028
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
13 jaar lijkt me al een prima leeftijd voor een schoolopdracht over mediawijsheid.
Past ook wel in het beeld dat de jeugd teksten te vluchtig lezen wat ten koste gaat van het diep lezen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 februari 2023 @ 10:55:39 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208098058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:34 schreef Avelie het volgende:

[..]
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat andere ouders, anders omgaan met het ouderschap? Moet iedereen er hetzelfde instaan als jij? Waarom voel je je zo aangevallen als iemand vertelt het anders te ervaren?
:') :W
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208098179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk ook niet dat het makkelijk of makkelijker is. Ik vind ouderschap sowieso niet makkelijk en iedere situatie heeft uitdagingen. Ik heb er alsnog zin in. O+

Maar ik hoor ook al 25 weken allerlei variaties op dat dit een belachelijk idee is, hoe ontzettend het me allemaal tegen gaat vallen en ik-moet-er-niet-aan-deeeeeeeeeeeeeeeeeeeenkens. En dat verveelt een beetje. Ik heb tegen al die mensen in mijn omgeving die in de tussentijd een tweede/derde/vierde kregen ook wijselijk mijn mond gehouden ;)

Dus ja, ik reageer ook vanuit mijn eigen gevoeligheid hoor. Maar het verschil in enthousiasme en steun bij mijn tweede en die van mijn zusje - die er braafjes 2 jaar en 2 maanden tussen heeft zitten - is bijvoorbeeld schokkend. En pijnlijk.
Het lijkt me ook heel mooi om het zwanger zijn en moeder worden te beleven met je nieuwe partner, voor haar is het wél de eerste keer en hoe betrokken ze ook is bij M, dít deel heeft ze nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik denk dat dat ook uitmaakt in hoe jij het beleeft. Het is dan jouw tweede zwangerschap, maar in andere aspecten is het deze keer toch ook anders en nieuw O+.

Mijn oudste zus heeft ook na 11 jaar een tweede kind gekregen binnen een nieuwe relatie. Inmiddels zijn ze 26 en 15, ze hebben altijd een heel goede band gehad samen. Zelf heb ik ook een fijne band met mijn zussen die 13 en 9 jaar ouder zijn (al is dat leeftijdsverschil alleen zo ontstaan door meerdere miskramen tussendoor ;( ). Het enige dat ik zelf ook wel als moeilijk heb ervaren, is dat ze relatief snel op zichzelf gingen wonen en ik dus ineens als enig kind thuis was. Dat voelde wel alsof een deel van mij ineens weg was. Maar er komt een leuk logeeradresje voor in de plaats :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208100529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:39 schreef Avelie het volgende:
Gevoelens kunnen er ook zijn zonder dat je je erdoor laat lamleggen. Hier schreef iemand dat ze niks meer doet in haar leven uit angst dat er iets mis kan gaan met haar of haar zoon. Op die post reageerde ik.

Natuurlijk zijn er zorgen, maar die horen bij het leven en zijn niet gebonden aan het ouderschap. Ik had al zorgen voordat ik kinderen had en dat zal vast zo blijven. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.
Oh hou op, please
Vat jij alles zo letterlijk op? Beetje alternatieve bedrading in je bovenkamer dan
pi_208100722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh hou op, please
Vat jij alles zo letterlijk op? Beetje alternatieve bedrading in je bovenkamer dan
DE eigenschap van een trol, alles zwart wit stellen om reacties uit te lokken. Nu ook weer, er is geen gesprek mogelijk.

Ik twijfel nog tussen:
- Een 14 jarige puber die zich verveelt.
- Een ouder iemand die of in een behoorlijk ongelukkige relatie zit of alleen is en aandacht nodig heeft.

Maar ik ga het niet uitzoeken, daarvoor is het te onbeduidend.

Ik wilde nog toevoegen aan de mindere kanten van het ouderschap: non stop opruimen. Het is als dweilen met de kraan open.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 14:52:04 #118
382129 crew  Donna
pi_208100974
Die 14 jarige kan je wel uitsluiten. Dit gaat al 5 jaar zo. :X

Ik ben gezegend met een zeer opruimende peuter en partner. Nu ik en de kleuter nog. :Y)
pi_208101903
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:48 schreef exode het volgende:
Mijn leven dus wel, van zorgeloos naar zorgen.
Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.

Denk je dan ook dat mensen zonder kinderen geen zorgen kunnen hebben? Of geldt het alleen voor jou dat die zorgen zo sterk verband houden met je kinderen?
pi_208102077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:22 schreef Avelie het volgende:

Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.

Denk je dan ook dat mensen zonder kinderen geen zorgen kunnen hebben? Of geldt het alleen voor jou dat die zorgen zo sterk verband houden met je kinderen?
....

Dit is zo raar om te zeggen, het is moeilijk hier op te reageren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:44:30 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_208102129
Gewoon niet doen dan :Y)

Vandaag was ik even de hort op met alleen de peuter en da's toch beter te doen dan met alle drie. Morgen ga ik dan weer met de 2 oudsten op pad. (Dit alles mogelijk gemaakt door kindercarnaval, het kinderdagverblijf en schoolvakantie :') ). Dan is het net even wat behapbaarder (en dus minder zwaar :7 )
disclaimer
pi_208102153
Oh heerlijk SQ. Missen ze elkaar dan of denken ze, yes, eindelijk!
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:48:52 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_208102164
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:47 schreef exode het volgende:
Oh heerlijk SQ. Missen ze elkaar dan of denken ze, yes, eindelijk!
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugd >:)
disclaimer
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:52:59 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_208102205
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.

Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar. :')
disclaimer
pi_208102217
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:48 schreef SQ het volgende:

[..]
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugd >:)
B en Juul missen elkaar best snel om vervolgens als ze elkaar zien het bloed onder de nagels vandaan te halen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:55:53 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_208102226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:55 schreef exode het volgende:

[..]
B en Juul missen elkaar best snel om vervolgens als ze elkaar zien het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Ja maar bij mij is er altijd 1 te veel he. Drie geeft gewoon géén harmonie. _O-
disclaimer
pi_208102240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Was mignonne nep? :o Of begrijp ik je verkeerd?
pi_208102243
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar bij mij is er altijd 1 te veel he. Drie geeft gewoon géén harmonie. _O-
:D goed om te horen. Ik heb dit soort dingen nodig om die 3e uit m'n hoofd te zetten :')
pi_208102247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:56 schreef Amsel het volgende:

[..]
Was mignonne nep? :o Of begrijp ik je verkeerd?
Nee die is niet nep :D Lemijn stelt zich voor dat Avelie een projectje is van Mignonne en haar dochter :P
pi_208102249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:56 schreef Amsel het volgende:

[..]
Was mignonne nep? :o Of begrijp ik je verkeerd?
Zeker niet. Niet nep dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208102308
Vervelend dat er steeds allerlei insinuaties tussendoor komen. Zullen we de discussie inhoudelijk houden en niet op de man/vrouw spelen? Ik heb geen idee waar jullie het allemaal over hebben, dus voor mij is het best storend op deze manier.
pi_208102456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:06 schreef Avelie het volgende:
Vervelend dat er steeds allerlei insinuaties tussendoor komen. Zullen we de discussie inhoudelijk houden en niet op de man/vrouw spelen? Ik heb geen idee waar jullie het allemaal over hebben, dus voor mij is het best storend op deze manier.
^O^ :')
pi_208102636
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:58 schreef Aure het volgende:

[..]
Nee die is niet nep :D Lemijn stelt zich voor dat Avelie een projectje is van Mignonne en haar dochter :P
Owwwww _O- Ik vroeg me al af hoe ze had kunnen faken dat ze bij de bevalling van andere echte Fok!'ers was |:(
pi_208102781
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar bij mij is er altijd 1 te veel he. Drie geeft gewoon géén harmonie. _O-
Ik ben de jongste van 3 en nu weet ik eindelijk wat er al die tijd mis was.
pi_208102792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:05 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben de jongste van 3 en nu weet ik eindelijk wat er al die tijd mis was.
Oh boks :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208102803
Wij liepen net de overbuurbrouw tegen het lijf buiten met DE baby (Juul weigert de naam te zeggen, het is DE baby). Ach zo klein, 3,5 week klein.
En ze zat zo heerlijk op een roze wolk (zo ver als ik kan beoordelen). Ik werd er helemaal blij van.

En nee, er rammelt totaal niets, gelukkig ook niet bij verloofde want ons huis is vol. Ons hart ook trouwens.
pi_208102832
Verloofde is trouwens de jongste van 4 en daar was en is veel meer mis. Ik denk dat de grens echt bij 2 ligt. Dan moet je gewoon stoppen. Of misschien dat het juist weer beter gaat vanaf 5. Wie biedt zich aan? Een tweeling erbij SQ? Een drieling voor Aure?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:12:22 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208102855
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:58 schreef Aure het volgende:

[..]
Nee die is niet nep :D Lemijn stelt zich voor dat Avelie een projectje is van Mignonne en haar dochter :P
Haha! Grapjassen. Wat Aure zegt. Ik weet heel goed dat zij niet nep was en ook dat ze hier niks mee te maken heeft. Ik deelde alleen wat ik fantaseer om sommige users te verdragen. Dat houdt het leuk. En negeerbaar (tip).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208102879
Ik vermaak me inmiddels best goed. Ik zie alle catfishes van MTV voor me.
pi_208103624
Zo. Ineens bericht dat oudste niet naar de opvang kam omdat de groep gesloten is vanwege ziekte. Godskolere wat kut. Deze maand zijn al 5x vrij moeten nemen van werk omdat er elke keer wel iemand anders ziek is :{

Nog iets wat vervelend is als je kinderen hebt: dat je niet de hele dag in bed kan vegeteren als je ziek bent. Echt respect voor alleenstaande ouders.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:20:44 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_208103633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:10 schreef exode het volgende:
Verloofde is trouwens de jongste van 4 en daar was en is veel meer mis. Ik denk dat de grens echt bij 2 ligt. Dan moet je gewoon stoppen. Of misschien dat het juist weer beter gaat vanaf 5. Wie biedt zich aan? Een tweeling erbij SQ? Een drieling voor Aure?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word 42 deze zomer en mijn laatste bevalling was niet zo'n succes, ik denk dat ik deze eer skip.

Wel een eer om te weten dat je vooral mij en Aure nog in staat ziet dit te overleven.
disclaimer
pi_208103648
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik word 42 deze zomer en mijn laatste bevalling was niet zo'n succes, ik denk dat ik deze eer skip.

Wel een eer om te weten dat je vooral mij en Aure nog in staat ziet dit te overleven.
Mijn vriend krijgt een rolberoertje als ik vertel opnieuw zwanger te zijn :+

Ikzelf ook trouwens :D :')
Shine bright like a diamond.
pi_208103714
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:19 schreef June. het volgende:
Zo. Ineens bericht dat oudste niet naar de opvang kam omdat de groep gesloten is vanwege ziekte. Godskolere wat kut. Deze maand zijn al 5x vrij moeten nemen van werk omdat er elke keer wel iemand anders ziek is :{

Nog iets wat vervelend is als je kinderen hebt: dat je niet de hele dag in bed kan vegeteren als je ziek bent. Echt respect voor alleenstaande ouders.
Voor alleenstaande ouders is het vaak makkelijker omdat ze twee huizen hebben en bij ziekte de andere ouder het kind in het eigen huis kan opvangen.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 19:31:28 #144
382129 crew  Donna
pi_208103762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Voor alleenstaande ouders is het vaak makkelijker omdat ze twee huizen hebben en bij ziekte de andere ouder het kind in het eigen huis kan opvangen.
Ja natuurlijk. Want die is ook altijd vrij en beschikbaar.
pi_208103794
En alle alleenstaande ouders hebben een andere ouder in een ander huis :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208103816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Want die is ook altijd vrij en beschikbaar.
Het lijkt me toch dat je dit samen oplost als je samen een kind hebt. Dat je gescheiden bent, betekent niet dat je 50% van de tijd geen verantwoordelijkheid draagt.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 19:35:36 #147
382129 crew  Donna
pi_208103843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:34 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het lijkt me toch dat je dit samen oplost als je samen een kind hebt. Dat je gescheiden bent, betekent niet dat je 50% van de tijd geen verantwoordelijkheid draagt.
Zeker. Elke alleenstaande ouder heeft een andere ouder ergens beschikbaar.
En het zal idd echt vele malen makkelijker ziek zijn dan wanneer de andere ouder gewoon thuis in je eigen huis is. :Y
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:36:43 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208103861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Voor alleenstaande ouders is het vaak makkelijker omdat ze twee huizen hebben en bij ziekte de andere ouder het kind in het eigen huis kan opvangen.
Oh? Dat heb ik helemaal gemist toen mijn oudste klein was?
Die had maar 1 ouder hoor, en ook maar 1 huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208103896
Weduwes en weduwnaars en BAM-ers, ze bestaan allemaal niet :N
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208103955
Ik schrijf dat het "vaak" makkelijker is. In de meeste gevallen is er namelijk wél een tweede ouder in leven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij de tweede ouder overleden is, daarom schrijf ik "vaak" dat woord impliceert "niet altijd".
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:45:00 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208104004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:42 schreef Avelie het volgende:
Ik schrijf dat het "vaak" makkelijker is. In de meeste gevallen is er namelijk wél een tweede ouder in leven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij de tweede ouder overleden is, daarom schrijf ik "vaak" dat woord impliceert "niet altijd".
Ja, en als je gescheiden bent en er vaste momenten zijn dat de kinderen bij ouder A en bij ouder B zijn dan kun je er dus vanuit gaan dat ouder A de meeste tijd aan het werk en andere verplichtingen besteedt als de kinderen bij ouder B zijn, en vice versa, dus doen alsof het zomaar even makkelijk opgelost kan worden door de andere ouder is vrij naïef.

En overleden is niet de enige uitzondering, er zijn meer dan genoeg ouders die de kinderen feitelijk alleen opvoeden omdat de andere ouder amper tot geen contact met de kinderen heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 februari 2023 @ 19:47:42 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208104044
Fuck, ik moet dus gewoon gaan scheiden, dan gaat ineens alles makkelijker *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208104053
Hap hap hap.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:48:33 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208104065
quote:
6s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:47 schreef Sjeen het volgende:
Fuck, ik moet dus gewoon gaan scheiden, dan gaat ineens alles makkelijker *O*
Ja, wist je dat nog niet? Dat lost alles op joh *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208104098
quote:
6s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:47 schreef Sjeen het volgende:
Fuck, ik moet dus gewoon gaan scheiden, dan gaat ineens alles makkelijker *O*
Ja, echt he. Misschien maar overwegen voor de tropenjaren ^O^
Shine bright like a diamond.
pi_208104176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en als je gescheiden bent en er vaste momenten zijn dat de kinderen bij ouder A en bij ouder B zijn dan kun je er dus vanuit gaan dat ouder A de meeste tijd aan het werk en andere verplichtingen besteedt als de kinderen bij ouder B zijn, en vice versa, dus doen alsof het zomaar even makkelijk opgelost kan worden door de andere ouder is vrij naïef.

En overleden is niet de enige uitzondering, er zijn meer dan genoeg ouders die de kinderen feitelijk alleen opvoeden omdat de andere ouder amper tot geen contact met de kinderen heeft.
Er zijn altijd uitzonderingen waarbij je moet inspringen als ouder. Daarvoor zijn regelingen zoals zorgverlof en calamiteitenverlof beschikbaar in Nederland. Dat je gescheiden leeft van de andere ouder ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.

Uiteraard zijn er andere redenen te bedenken waarom iemand het alleen doet. Al zal bijvoorbeeld in het geval van een bam-moeder het netwerk een belangrijke rol spelen bij ziekte.
pi_208104207
Neem there, done that :P Maar in de praktijk ga je heus niet een compleet ander gezin opzadelen met een besmettelijk kind waar je dan eerst mee moet gaan slepen omdat je dan zelf zo lekker uit kan zieken. Het is gewoon soms doorbijten, pech gehad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:56:00 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208104250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:52 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er zijn altijd uitzonderingen waarbij je moet inspringen als ouder. Daarvoor zijn regelingen zoals zorgverlof en calamiteitenverlof beschikbaar in Nederland. Dat je gescheiden leeft van de andere ouder ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.

Uiteraard zijn er andere redenen te bedenken waarom iemand het alleen doet. Al zal bijvoorbeeld in het geval van een bam-moeder het netwerk een belangrijke rol spelen bij ziekte.
Ja, maar dat inspringen is niks makkelijker omdat je gescheiden bent, dat er een andere ouder is (die is er ook als je niet gescheiden bent?) betekent niet dat die andere ouder in kan springen als er in het huishouden van de ene ouder een zorg-issue is.

Daar waar je binnen een relatie over het algemeen nog bereid bent die problemen samen op te lossen, gaat die bereidheid vaak met de scheiding overboord en is het over het algemeen het probleem van degene waar de kinderen op dat moment zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208104296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het lijkt me ook heel mooi om het zwanger zijn en moeder worden te beleven met je nieuwe partner, voor haar is het wél de eerste keer en hoe betrokken ze ook is bij M, dít deel heeft ze nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik denk dat dat ook uitmaakt in hoe jij het beleeft. Het is dan jouw tweede zwangerschap, maar in andere aspecten is het deze keer toch ook anders en nieuw O+.

Mijn oudste zus heeft ook na 11 jaar een tweede kind gekregen binnen een nieuwe relatie. Inmiddels zijn ze 26 en 15, ze hebben altijd een heel goede band gehad samen. Zelf heb ik ook een fijne band met mijn zussen die 13 en 9 jaar ouder zijn (al is dat leeftijdsverschil alleen zo ontstaan door meerdere miskramen tussendoor ;( ). Het enige dat ik zelf ook wel als moeilijk heb ervaren, is dat ze relatief snel op zichzelf gingen wonen en ik dus ineens als enig kind thuis was. Dat voelde wel alsof een deel van mij ineens weg was. Maar er komt een leuk logeeradresje voor in de plaats :P.
Dankjewel, dat is lief :* en zo ervaar ik het ook absoluut, het is heel kostbaar dit samen te beleven. En dat maakt misschien ook wel mijn roze bril, het is zo mooi dat we dit na de onstuimige jaren zo beleven. Ik vind de verhalen over de band tussen jou en je zussen leuk om te horen en ik hoop dat mijn jongens het samen ook zo gaan beleven (M heeft al bedacht over 10 jaar met zijn broertje een weekend maar Texel te gaan - lekker samen op pad en kletsen over dingen die hij nu belangrijk vindt O+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208104476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar dat inspringen is niks makkelijker omdat je gescheiden bent, dat er een andere ouder is (die is er ook als je niet gescheiden bent?) betekent niet dat die andere ouder in kan springen als er in het huishouden van de ene ouder een zorg-issue is.

Daar waar je binnen een relatie over het algemeen nog bereid bent die problemen samen op te lossen, gaat die bereidheid vaak met de scheiding overboord en is het over het algemeen het probleem van degene waar de kinderen op dat moment zijn.
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.

Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
pi_208104498
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:54 schreef Clubsoda het volgende:
Neem there, done that :P Maar in de praktijk ga je heus niet een compleet ander gezin opzadelen met een besmettelijk kind waar je dan eerst mee moet gaan slepen omdat je dan zelf zo lekker uit kan zieken. Het is gewoon soms doorbijten, pech gehad.
Een compleet ander gezin? Gaat dit over de vader/moeder van het kind?
pi_208104542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:09 schreef Avelie het volgende:

[..]
Een compleet ander gezin? Gaat dit over de vader/moeder van het kind?
Ja?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208104574
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:33 schreef Clubsoda het volgende:
En alle alleenstaande ouders hebben een andere ouder in een ander huis :Y
Je vergeet een woord.
Betrokken.
pi_208104620


[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 22-02-2023 20:44:21 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:21:15 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208104691
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.

Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
Zou ik als moeder mijn kind waar laten zitten omdat het mijn week niet is?
Zelf ziek zijn terwijl je kind ook ziek is is rottig maar geen reden om het kind naar het huis van de andere ouder te laten gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208104763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.

Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
Je kind laten zitten is toch heel iets anders dan je kind bij de andere ouder laten terwijl die ouder ziek is? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208104775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:13 schreef exode het volgende:

[..]
Je vergeet een woord.
Betrokken.
Ik snap hem niet :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208105129
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.

Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar. :')
Maak je überhaupt nog wel foto’s van #3? :P

Ik heb echt significant minder foto’s van #2 dan #1. :@
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:57:59 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_208105183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maak je überhaupt nog wel foto’s van #3? :P

Ik heb echt significant minder foto’s van #2 dan #1. :@
Ja echt heel veel.
Ik heb daarentegen dan weer vrij weinig recente foto's van mijn grote kinderen :@ :')
Ik vind die derde ook echt ontzettend leuk hoor, en omdat ik echt weet dat dit mijn allerlaatste baby is (Ja hij is nog een baby :6 ) ben ik er ook wel heel bewust mee bezig. :D

Maar die volledige gezamenlijke verliefde focus van zo'n vader en moeder op 1 baby die het waarschijnlijk zelf geen ruk interesseert waar ze is, ja dat was wel een mooie throwback naar toen het ouderschap nog iets romantisch was / leek / bij vlagen.
disclaimer
pi_208105205
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zou ik als moeder mijn kind waar laten zitten omdat het mijn week niet is?
Zelf ziek zijn terwijl je kind ook ziek is is rottig maar geen reden om het kind naar het huis van de andere ouder te laten gaan.
Dat ligt aan de afspraken die je samen maakt.
pi_208105321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.

Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:59 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat ligt aan de afspraken die je samen maakt.
Dus je nuanceert je eerder post 'iets'? :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208105861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik snap hem niet :D
The magic word in dit topic.
pi_208105922
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja echt heel veel.
Ik heb daarentegen dan weer vrij weinig recente foto's van mijn grote kinderen :@ :')
Ik vind die derde ook echt ontzettend leuk hoor, en omdat ik echt weet dat dit mijn allerlaatste baby is (Ja hij is nog een baby :6 ) ben ik er ook wel heel bewust mee bezig. :D

Maar die volledige gezamenlijke verliefde focus van zo'n vader en moeder op 1 baby die het waarschijnlijk zelf geen ruk interesseert waar ze is, ja dat was wel een mooie throwback naar toen het ouderschap nog iets romantisch was / leek / bij vlagen.
Het was ook wel de reden dat verloofde na de geboorte 6 maanden thuis bleef bij Juul. Dit is de laatste baby. No more. Vol van die babywangen genieten.
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:51:37 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208106019
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.

Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar. :')
Oh, moest dat dan? :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208106058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]
[..]
Dus je nuanceert je eerder post 'iets'? :')
Je kunt het zo regelen, omdat er twee huizen beschikbaar zijn. Veel gescheiden stellen doen dit op deze manier.

Of je hebt net mazzel dat je ziek wordt in de 50% van de tijd dat je je kind toch al niet ziet. Die kans hebben ouders die fulltime samenwonen met hun kinderen niet.

Hoe dan ook is de kans veel groter dat je als alleenstaande rustig kunt uitzieken.
pi_208106075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:44 schreef exode het volgende:

[..]
Het was ook wel de reden dat verloofde na de geboorte 6 maanden thuis bleef bij Juul. Dit is de laatste baby. No more. Vol van die babywangen genieten.
Je hebt het steeds over je verloofde, naar wat deed jij zelf na de geboorte van je kind? Heb je ook genoten van de babywangen?
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 februari 2023 @ 21:56:58 #177
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208106092
Ik ben overtuigd, we moeten gewoon twee huizen :Y Als ik dan ziek ben, kan de betrokken vader daarheen met dochter. En dan kan ik lekker uitzieken O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208106130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je hebt het steeds over je verloofde, naar wat deed jij zelf na de geboorte van je kind? Heb je ook genoten van de babywangen?
24/7 de kroeg in. Mooie tijd was dat.
pi_208106135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je hebt het steeds over je verloofde, naar wat deed jij zelf na de geboorte van je kind? Heb je ook genoten van de babywangen?
Je begrijpt dat er verschillende regelingen zijn voor de barende en de niet-barende partij en dat die enkele jaren geleden nog meer uitgesproken waren dan nu?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:01:15 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_208106168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:51 schreef daNpy het volgende:

[..]
Oh, moest dat dan? :X
nee natuurlijk niet. Het is alleen zo'n typisch verschijnsel dat je alleen bij eerste kinderen ziet.
disclaimer
pi_208106212
Wij wilden een leuke foto van B voor op zijn taart, moesten even speciaal foto's maken. Alle recente foto's zijn met beide kinderen.
Vond ik ook wel een aparte gewaarwording.
pi_208106432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:54 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je kunt het zo regelen, omdat er twee huizen beschikbaar zijn. Veel gescheiden stellen doen dit op deze manier.

Of je hebt net mazzel dat je ziek wordt in de 50% van de tijd dat je je kind toch al niet ziet. Die kans hebben ouders die fulltime samenwonen met hun kinderen niet.

Hoe dan ook is de kans veel groter dat je als alleenstaande rustig kunt uitzieken.
Nonsens. Met een fijne, betrokken partner in je geweldige relatie kun je gewoon lekker ziek in bed blijven liggen terwijl de andere, betrokken ouder de zorg gedurende jouw ziekte op zich neemt ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208106442
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja echt heel veel.
Ik heb daarentegen dan weer vrij weinig recente foto's van mijn grote kinderen :@ :')
Ik vind die derde ook echt ontzettend leuk hoor, en omdat ik echt weet dat dit mijn allerlaatste baby is (Ja hij is nog een baby :6 ) ben ik er ook wel heel bewust mee bezig. :D

Maar die volledige gezamenlijke verliefde focus van zo'n vader en moeder op 1 baby die het waarschijnlijk zelf geen ruk interesseert waar ze is, ja dat was wel een mooie throwback naar toen het ouderschap nog iets romantisch was / leek / bij vlagen.
Het helpt ook niet echt dat de jongste altijd expres gekke bekken trekt zodra er een camera in de buurt is :'). Na een verzameling rare foto’s ben ik er wel weer even klaar mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208106463
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het helpt ook niet echt dat de jongste altijd expres gekke bekken trekt zodra er een camera in de buurt is :'). Na een verzameling rare foto’s ben ik er wel weer even klaar mee.
En ik heb nu een tiener die bijna verbiedt om foto’s te maken. Het is echt bij hoge uitzondering dat ik eens toestemming krijg, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:34:45 #185
382129 crew  Donna
pi_208106618
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben overtuigd, we moeten gewoon twee huizen :Y Als ik dan ziek ben, kan de betrokken vader daarheen met dochter. En dan kan ik lekker uitzieken O+
Je kan ook ziek in een hotel gaan liggen. Is goedkoper.
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:46:18 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208107354
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben overtuigd, we moeten gewoon twee huizen :Y Als ik dan ziek ben, kan de betrokken vader daarheen met dochter. En dan kan ik lekker uitzieken O+
Daar ben ik al langer van overtuigd, een tweekapper met ieder een eigen helft zou ideaal zijn, maar hij wil dat niet :(

Dan zou ik overigens wel verwachten dat de ander de zorg overneemt als de een dat niet kan, maar goed, met een 12-jarige is dat ook niet meer zo lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208108420
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:47 schreef SQ het volgende:
Oh god ja die teringluiers. Ik ga echt zo'n groot feest geven als dat klaar is.
Mijn collega zei gisteren doodleuk dat het normaal is dat een kind van 1,5 zindelijk is en alles wat later komt door luiheid is van de ouders. Ik kon haar de nek wel omdraaien :r
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208108451
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben overtuigd, we moeten gewoon twee huizen :Y Als ik dan ziek ben, kan de betrokken vader daarheen met dochter. En dan kan ik lekker uitzieken O+
Is jouw partner semi betrokken, fysiek betrokken, mentaal betrokken, handleidingloos betrokken, kadergedragbetrokken, parttime betrokken of fulltime betrokken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208108540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Mijn collega zei gisteren doodleuk dat het normaal is dat een kind van 1,5 zindelijk is en alles wat later komt door luiheid is van de ouders. Ik kon haar de nek wel omdraaien :r
Mijn moeder blijft volhouden dat ik precies op mijn 2e verjaardag zuiver was, zoals zij dat noemt. Dag en nacht, nooit meer 1 ongelukje gehad. Nu ben ik inderdaad vrij briljant maar ik denk niet dat het klopt.

B heeft tot zijn 7e 's nachts een luierbroek aan gehad. Die jongen drinkt ontzettend veel water en wordt gewoon niet wakker, dus ook niet als hij moet plassen. Wat een commentaar we daarop kregen....
Het is vanzelf goed gekomen, zonder inmenging van ons. Steeds als we toch iets van training deden of hem tussendoor uit bed haalden om te plassen, werd het erger. Hij schaamde zich enorm.
pi_208108633
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Mijn collega zei gisteren doodleuk dat het normaal is dat een kind van 1,5 zindelijk is en alles wat later komt door luiheid is van de ouders. Ik kon haar de nek wel omdraaien :r
Met luiheid is niks mis. Lui ouderschap is over het algemeen prettig voor zowel de ouders als de kinderen.
pi_208108771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:50 schreef exode het volgende:

[..]
Mijn moeder blijft volhouden dat ik precies op mijn 2e verjaardag zuiver was, zoals zij dat noemt. Dag en nacht, nooit meer 1 ongelukje gehad. Nu ben ik inderdaad vrij briljant maar ik denk niet dat het klopt.

B heeft tot zijn 7e 's nachts een luierbroek aan gehad. Die jongen drinkt ontzettend veel water en wordt gewoon niet wakker, dus ook niet als hij moet plassen. Wat een commentaar we daarop kregen....
Het is vanzelf goed gekomen, zonder inmenging van ons. Steeds als we toch iets van training deden of hem tussendoor uit bed haalden om te plassen, werd het erger. Hij schaamde zich enorm.
Precies ja. Dat soort situaties zijn er ook en komen heus wel goed. :Y

Grappig, zij noemde het ook zuiver en ik had er nooit van gehoord _O-

Z was toen ze 4 was zindelijk. Ineens. Direct op de wc. Potje is denk ik 3 keer gebruikt.

Eerder wilde ze gewoon niet. Dus ik dacht, komt vanzelf. En ja hoor. Precies voor ze naar de kleuterschool moest, zindelijk. _O_
Born to Lose, but Built to Win.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 09:24:36 #192
382129 crew  Donna
pi_208108883
Zindelijk. Tja. Bij G kwam de interesse zo rond 2,5 jaar en dat ging ook best goed. Maar toen werd haar zusje geboren en wilde ze weer gewoon alles met een luier. Paar maanden later was ze er wel weer aan toe en meteen zindelijk op de WC en in de nacht ook droog. Poepen duurde nog iets langer, dat was eng op de WC. Ruim voor haar vierde dus zindelijk.

A-tje is 2 jaar en 3 maanden en krijgt een beetje interesse erin. Dus dat potje komt binnenkort weer tevoorschijn en dan maar zien.
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:44:51 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_208109058
Veel herkenning! Ik vind het ouderschap zelf heel leuk, ik hou van mijn kinderen en ik vind het leuke mensjes om mee in een huis te wonen :) Het is meer het dwingende gezinsstramien wat ik niet zo leuk vind. Hier zijn we al lang uit de luierperiode en ik mis die helemaal niet, maar het is een misvatting dat het dan per se makkelijker wordt. Ik dacht dit wel heel lang, maar nu komt het besef dat de basis- en middelbare schooljaren hier nog heel lang zullen doorgaan. Dat betekent nog jarenlang elke dag de broodtrommels klaar en om 8 uur de deur uit. De 11-jarige gaat zelf naar school, maar onze 5-jarige moet ik denk ik nog wel zeker een aantal brengen. Het betekent ook gebonden zijn aan schoolvakanties als je op reis wilt. Ik ben ook een wat oudere moeder - 39 bij de tweede - en ik merk dat ik in deze levensfase eigenlijk wat meer vrijheid gehad willen hebben. Maar goed, ik was er zelf bij he, toen ik hieraan begon :)
pi_208109210
1 voordeel van samen zijn met een juf, wij zitten gewoon altijd vast aan schoolvakanties. Al bijna 18 jaar. Ik schrik niet meer van de belachelijk hoge prijzen en dat veel maanden vooraf al vol zit.

Dat is wel echt iets wat ik jammer vindt, geen spontane weekendjes weg, niet met zijn 2tjes, niet als gezin. Het moet wel echt gepland worden.

'We zijn zaterdag 5 jaar samen, waar wil je eten?'
'Tapas!'

En dat ik dan stiekem een weekend Madrid boek. Zonder verder ergens aan te denken, tickets, hotel klaar.
pi_208109231
Mijn oudste was met 2 overdag zindelijk en met 4 's nachts. Mijn jongste met 3 overdag en nu is ze 4 maar het ziet er niet naar uit dat ze 's nachts snel zindelijk zal worden.

We hebben het 2 keer geprobeerd, zonder resultaat, zelfs niet als we haar 's avonds uit bed halen om een keer extra te plassen. Ze plast bijna standaard in haar bed 's nachts, word er vaak zelf niet eens wakker van en ligt dan dus de rest van de nacht in een nat bed zonder dat ze het doorheeft. Dat is echt niet leuk wakker 's ochtends :')

Dus wij hebben het voor nu opgegeven, ze slaapt gewoon te diep en ze plast teveel 's nachts, ik denk niet dat dat binnen korte termijn zal veranderen dus we proberen het over een jaar ofzo nog wel een keer :')
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:59:27 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208109238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:01 schreef SQ het volgende:

[..]
nee natuurlijk niet. Het is alleen zo'n typisch verschijnsel dat je alleen bij eerste kinderen ziet.
Ja I know, wij hebben er ook al duizenden :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208109281
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:44 schreef Aventura het volgende:
Veel herkenning! Ik vind het ouderschap zelf heel leuk, ik hou van mijn kinderen en ik vind het leuke mensjes om mee in een huis te wonen :) Het is meer het dwingende gezinsstramien wat ik niet zo leuk vind. Hier zijn we al lang uit de luierperiode en ik mis die helemaal niet, maar het is een misvatting dat het dan per se makkelijker wordt. Ik dacht dit wel heel lang, maar nu komt het besef dat de basis- en middelbare schooljaren hier nog heel lang zullen doorgaan. Dat betekent nog jarenlang elke dag de broodtrommels klaar en om 8 uur de deur uit. De 11-jarige gaat zelf naar school, maar onze 5-jarige moet ik denk ik nog wel zeker een aantal brengen. Het betekent ook gebonden zijn aan schoolvakanties als je op reis wilt. Ik ben ook een wat oudere moeder - 39 bij de tweede - en ik merk dat ik in deze levensfase eigenlijk wat meer vrijheid gehad willen hebben. Maar goed, ik was er zelf bij he, toen ik hieraan begon :)
Ik vind broodtrommels maken echt peanuts vergeleken met de fratsen van een peuter. Vannacht was ie alweer om 4:30 paraat en weigert te pitten nu. Vervelend want moe. Ik ben er grondig klaar mee en ik kan de dag wel om kijken.

Zindelijk bij de oudste gebeurde zo rond haar 3,5 jaar. Ook eigenlijk ineens en direct dag en nacht ook. Ik vond het een hele opluchting.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:09:06 #198
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_208109329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vind broodtrommels maken echt peanuts vergeleken met de fratsen van een peuter. Vannacht was ie alweer om 4:30 paraat en weigert te pitten nu. Vervelend want moe. Ik ben er grondig klaar mee en ik kan de dag wel om kijken.

Zindelijk bij de oudste gebeurde zo rond haar 3,5 jaar. Ook eigenlijk ineens en direct dag en nacht ook. Ik vond het een hele opluchting.
Ja, misschien denk ik nu te gemakkelijk over de baby- en peuterjaren van allebei de kinderen. Die waren echt ook bij vlagen zwaar, al waren het over het algemeen wel goede slapers. Wat ik er zwaar aan vond is (weer) het zorgstramien. Uit bed halen, aankleden. En dan de hele dag op gezette tijden zorgen. Voederen, verschonen en repeat. Waardoor je dag 1 lange versnippering is. Stukjes tijd blijven over voor jezelf, terwijl ik het juist zo fijn vind om langere tijdsblokken te hebben om bv te lezen, leren, werken of gewoon te ontspannen. Nog steeds moet alles wat ik wil, in de overgebleven tijdsnippers. Voor ik kids kreeg had ik hier echt niet over nagedacht, dat het gezinsleven zo zou botsen met hoe ik leefde of wil leven :D
pi_208110074
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door Mushanga71 op 23-02-2023 11:28:39 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208110089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:59 schreef Schanu het volgende:
Mijn oudste was met 2 overdag zindelijk en met 4 's nachts. Mijn jongste met 3 overdag en nu is ze 4 maar het ziet er niet naar uit dat ze 's nachts snel zindelijk zal worden.

We hebben het 2 keer geprobeerd, zonder resultaat, zelfs niet als we haar 's avonds uit bed halen om een keer extra te plassen. Ze plast bijna standaard in haar bed 's nachts, word er vaak zelf niet eens wakker van en ligt dan dus de rest van de nacht in een nat bed zonder dat ze het doorheeft. Dat is echt niet leuk wakker 's ochtends :')

Dus wij hebben het voor nu opgegeven, ze slaapt gewoon te diep en ze plast teveel 's nachts, ik denk niet dat dat binnen korte termijn zal veranderen dus we proberen het over een jaar ofzo nog wel een keer :')
De huisarts vertelde ons dat je je pas vanaf 8 jaar 'zorgen' hoeft te maken. Dus wij hebben het losgelaten. Als ze zo diep slapen, slapen ze daar inderdaad ook doorheen. B slaapt nog steeds behoorlijk vast maar schijnbaar kan zijn lichaam het nu wel tegenhouden tot de ochtend.
pi_208110204
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:26 schreef SQ het volgende:
Wat me ook erg lastig lijkt aan 11 jaar verschil is die vrijheid die je bijna kunt aanraken en dat je dan weer terug naar start moet met luiers en nachtvoedingen en middagslaapjes en alles. :D
Maar misschien is 11 jaar ook wel weer lang genoeg dat dat gevoel anders is. Geen idee.
Schuldig, er zit 12 jaar tussen dochter en zoon :P Het heeft voor en nadelen. Voor mij is het grootste nadeel dat ik lichamelijk geen 26 meer was, toen ik zoon kreeg. Had met 26 ook meer energie dan wat ik nu met zoon heb.
Maar, voordelen heeft het óók. Dochter was volledig zelfstandig, kon soms ook even met kleine broer wat ondernemen, geen onderling geruzie en maar van 1 kind tegelijk de kont moeten afvegen.
En blijkbaar was de eerste luierperiode geblokt want ik ging na 12 jaar vrolijk voor de tweede ronde :P
En nu word ik oma en zit er tussen zoon en kleinzoon straks óók 12 jaar. Al heeft dochter wel gezegd dat zij geen 12 jaar laat zitten tussen nummer 1 en nummer 2 :D

Edit: nog een, eigenlijk het grootste voordeel: ik heb me 12 jaar alleen op dochter kunnen focussen. Die heeft alle aandacht gehad. En toen kwam zoon en werd de aandacht verdeeld. Dochter ging meer haar eigen gang en was bijna alle aandacht weer voor zoon, die nu al een paar jaar de volledige aandacht krijgt :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 23-02-2023 11:35:43 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208110546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:59 schreef Schanu het volgende:
Mijn oudste was met 2 overdag zindelijk en met 4 's nachts. Mijn jongste met 3 overdag en nu is ze 4 maar het ziet er niet naar uit dat ze 's nachts snel zindelijk zal worden.

We hebben het 2 keer geprobeerd, zonder resultaat, zelfs niet als we haar 's avonds uit bed halen om een keer extra te plassen. Ze plast bijna standaard in haar bed 's nachts, word er vaak zelf niet eens wakker van en ligt dan dus de rest van de nacht in een nat bed zonder dat ze het doorheeft. Dat is echt niet leuk wakker 's ochtends :')

Dus wij hebben het voor nu opgegeven, ze slaapt gewoon te diep en ze plast teveel 's nachts, ik denk niet dat dat binnen korte termijn zal veranderen dus we proberen het over een jaar ofzo nog wel een keer :')
Dochter was 2,5 ofzo dat ze van de ene op de andere dag zindelijk was, zowel overdag als s'nachts.
Bij zoon duurde de nachten langer, werd steeds beter op een ongelukje af en toe na.
Je kan haar in de nacht toch een luierbroekje aandoen? Het komt wel goed, bij de één duurt het gewoon wat langer. Maar dan zit je iig niet meer met nat beddengoed en een natte dochter.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 23 februari 2023 @ 13:38:28 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208111836
Ach joh, als je kind 16 is boeit het niets meer wanneer je kind zindelijk was, "mama" kon zeggen of zijn/haar veters kon strikken, alleen als je kind dat nog steeds niet kan als het 16 is heb je echt een probleem.

/tweede leg ouder
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208111992
_O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208112044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dochter was 2,5 ofzo dat ze van de ene op de andere dag zindelijk was, zowel overdag als s'nachts.
Bij zoon duurde de nachten langer, werd steeds beter op een ongelukje af en toe na.
Je kan haar in de nacht toch een luierbroekje aandoen? Het komt wel goed, bij de één duurt het gewoon wat langer. Maar dan zit je iig niet meer met nat beddengoed en een natte dochter.
Jazeker, we doen haar elke nacht een luierbroekje aan. Behalve dan de momenten waarop we zonder wilden proberen, onder andere omdat ze dat zelf zo graag wilde, maar de volgende poging stellen we nog even uit :D
pi_208112137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:57 schreef Schanu het volgende:

[..]
Jazeker, we doen haar elke nacht een luierbroekje aan. Behalve dan de momenten waarop we zonder wilden proberen, onder andere omdat ze dat zelf zo graag wilde, maar de volgende poging stellen we nog even uit :D
Oooh, zo. Dan gewoon uitstellen, het komt echt wel goed :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 23 februari 2023 @ 15:03:38 #207
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_208112916
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Schuldig, er zit 12 jaar tussen dochter en zoon :P Het heeft voor en nadelen. Voor mij is het grootste nadeel dat ik lichamelijk geen 26 meer was, toen ik zoon kreeg. Had met 26 ook meer energie dan wat ik nu met zoon heb.
Maar, voordelen heeft het óók. Dochter was volledig zelfstandig, kon soms ook even met kleine broer wat ondernemen, geen onderling geruzie en maar van 1 kind tegelijk de kont moeten afvegen.
En blijkbaar was de eerste luierperiode geblokt want ik ging na 12 jaar vrolijk voor de tweede ronde :P
En nu word ik oma en zit er tussen zoon en kleinzoon straks óók 12 jaar. Al heeft dochter wel gezegd dat zij geen 12 jaar laat zitten tussen nummer 1 en nummer 2 :D

Edit: nog een, eigenlijk het grootste voordeel: ik heb me 12 jaar alleen op dochter kunnen focussen. Die heeft alle aandacht gehad. En toen kwam zoon en werd de aandacht verdeeld. Dochter ging meer haar eigen gang en was bijna alle aandacht weer voor zoon, die nu al een paar jaar de volledige aandacht krijgt :)
Hier zit er ook 12 jaar tussen en was beide keren onder de 30. Lichamelijk en wat energie betreft prima.

Ik heb ouderschap en alles eromheen altijd leuk gevonden (schoolmoeder etc), maar ik vind het nu de tweede keer eigenlijk nog leuker allemaal en ben ook veel makkelijker geworden. Als het aan mij zou liggen wil ik er nog wel eentje, het liefst heb ik altijd een peuter/kleuter in huis :D )

Mijn dochter past ook regelmatig op kleine broer, dat is inderdaad wel een groot voordeel en geeft ons ouders ook meer vrijheid. Maar broer en zus ruzies zijn hier genoeg hoor. Leeftijd maakt dan schijnbaar geen reet uit :D
pi_208113360
Ik ben grappig genoeg nu fitter dan 11 jaar geleden. Toen had ik net een hernia-operatie achter de rug (harhar) en echt nog aan het herstellen. Inmiddels ben ik lichamelijk een stuk stabieler. Ben ook tussendoor begonnen met hardlopen en hobbel met 35 weken nog steeds korte stukjes door het bos, dat had je me destijds echt niet hoeven vragen :') psychisch ben ik ook wel uitgerijpt, ik zit met mijn werk gewoon veel beter op mijn plek dan destijds, dat geeft een boel rust.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208114039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Hier zit er ook 12 jaar tussen en was beide keren onder de 30. Lichamelijk en wat energie betreft prima.

Ik heb ouderschap en alles eromheen altijd leuk gevonden (schoolmoeder etc), maar ik vind het nu de tweede keer eigenlijk nog leuker allemaal en ben ook veel makkelijker geworden. Als het aan mij zou liggen wil ik er nog wel eentje, het liefst heb ik altijd een peuter/kleuter in huis :D )

Mijn dochter past ook regelmatig op kleine broer, dat is inderdaad wel een groot voordeel en geeft ons ouders ook meer vrijheid. Maar broer en zus ruzies zijn hier genoeg hoor. Leeftijd maakt dan schijnbaar geen reet uit :D
Dan was je heel jong toen je je eerste kreeg?
De tweede is vaak ook makkelijker, je weet meer hoe en wat. Ik werd zelf ook wat makkelijker, minder van de regeltjes, zeg maar.
Whaha, jah, toen zoon wat ouder werd, konden ze ook best wel tekeer gaan met z`n twee :D En dan zat dochter weer op dr kamer in haar eigen wereldje, zonder kleine broer die de boel op stelten zette. Had ze rust, maar nu ze zelf zwanger is het met die rust ook snel gedaan :+ Zoon logeert wel es bij haar, maar de logeerkamer wordt babykamer dus das dan ook wel voorbij.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben grappig genoeg nu fitter dan 11 jaar geleden. Toen had ik net een hernia-operatie achter de rug (harhar) en echt nog aan het herstellen. Inmiddels ben ik lichamelijk een stuk stabieler. Ben ook tussendoor begonnen met hardlopen en hobbel met 35 weken nog steeds korte stukjes door het bos, dat had je me destijds echt niet hoeven vragen :') psychisch ben ik ook wel uitgerijpt, ik zit met mijn werk gewoon veel beter op mijn plek dan destijds, dat geeft een boel rust.
Wat fijn dat je je nu zo goed voelt :) Wanneer ben je uitgerekend?
Herstellen na een operatie met een baby is gewoon kut :{ Nu kan je echt genieten straks na de bevalling. En geniet ervan!
Zoon kostte mij een heup :') Kreeg last tijdens de zwangerschap en jaren door geëtterd. Tot de huisarts me maar es doorstuurde voor een mri en bleek dat m`n heup versleten was. Zoon was net vier toen ik de heupbesparende operatie kreeg en bijna vijf toen heup werd vervangen. Kan gelukkig wel alles weer doen, al heb ik nu last van astma/copd. Ben wat trager, zeg maar :') Maar kan wel weer pijnloos lopen.

Iedereen heeft kut periodes en issues met opvoeden. Ik ook, zeker. Maar nu dochter zelf moeder wordt, zoon 12 jaar is, mis ik die kleine kindertijd echt wel. Het gaat me allemaal echt te snel...
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:43:37 #210
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208115157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben grappig genoeg nu fitter dan 11 jaar geleden. Toen had ik net een hernia-operatie achter de rug (harhar) en echt nog aan het herstellen. Inmiddels ben ik lichamelijk een stuk stabieler. Ben ook tussendoor begonnen met hardlopen en hobbel met 35 weken nog steeds korte stukjes door het bos, dat had je me destijds echt niet hoeven vragen :') psychisch ben ik ook wel uitgerijpt, ik zit met mijn werk gewoon veel beter op mijn plek dan destijds, dat geeft een boel rust.
Grappig, dat herken ik. Niet dat ik ooit extreem niet-fit was, maar ik ken mijn lichaam inmiddels beter, weet wat wel en niet werkt voor mij en waar mijn grenzen liggen. Dat maakt dat ik me echt fysiek (en mentaal) duizend keer beter voel dan pakweg 10 jaar geleden.
pi_208248926
Wat een heerlijk topic is dit... vooral vanwege de herkenbaarheid, en die herkenbaarheid maakt dat ik mezelf oprecht wel afvraag waarom ik zo graag wellicht toch een 3e wil, (helemaal alleen zonder steunende liefhebbende partner) maar wel met mn eigen village..

Ik doe dit spelletje nu al ruim 8 jaar en ik durf oprecht te zeggen dat ik 2 goed gelukte exemplaren heb, 1 van 8 en 1 van 6, De weg die we hebben gelopen is echt verre van makkelijk geweest, de jongste is het 1e jaar van zijn leven vaste klant geweest in het ziekenhuis en nog is zijn astma altijd niet rustig, Ik ben al 5 jaar alleenstaand en vader emigreert binnenkort naar Canada waardoor er helemaal geen contact meer zal zijn...
Ik heb een dochter met verlatingsangst, wat steeds beter gaat, ze durft nu al te logeren bij opa en oma en hoewel dit voor vele klein lijkt is het voor haar een enorme stap... Dit meisje huilde tot afgelopen oktober elke ochtend bij het afscheid op school, en ik kon amper een avond weg omdat zij dan volledig in paniek zou schieten.

En ik heb een zoon, een woeste willem, met een prikkelverwerking probleem, van 0-100 in minder dan 1 seconde, ontploffingsgevaar als de dagen te druk zijn,Hij is nog niet zindelijk in de nacht en bij teveel prikkels werkt zijn blaas/hersenprikkel niet top Die zn zus vaak als boksbal gebruikt als het teveel is maar ook zijn zus geruststelt als ze bang is... een manneke die met 2 vingers in zn neus alleen maar tienen haalt en iedereen om zn vingers wind met zn bruine ogen...

Er zijn dagen dat die 2 alleen maar vechten en ruziemaken en compleet doof lijken te zijn voor wat ik zeg, dat zijn de dagen waarop het vroeg bedtijd is en ik blij ben als ik in de avond op de bank zit... in stilte...

Maar er zijn ook dagen dat ze samen de wereld aankunnen, elkaar verdedigen en knuffelend tegen elkaar aan filmpjes kijken,dat ze mij de grote boze wolf vinden en samenspannen tegen mij..

Ze worden groter en zelfstandiger en een groot deel van mij geniet daar intens van, in de speeltuin kunnen spelen zonder 30x te moeten duwen.. Als ik ziek ben kunnen ze zichzelf redden en als zij op school zitten heb ik tijd voor mezelf.. en toch denk ik na over een 3e.. why!?!

Wellicht omdat ik dit moeder gedoe best rock in mn eentje, Ik ondanks de slechte dagen, de eindeloze zkh bezoeken en therapie, intens geniet van kinderen en van moeder zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_208249103
Hoe zie je dat voor je? Ga je dan naar een spermabank? Of heb je een nieuwe partner die graag een kind wil?

Ik begrijp die wens niet zo. Je bent nu toch moeder van twee kinderen, dat gaat niet meer weg? Daarvoor hoef je toch niet nog een derde in de mix te gooien?

Ik zou dankbaar zijn voor wat je hebt. Die derde kan ook een tweeling zijn, of een kind met een ernstige aandoening.

Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en dan maar een derde neemt om de leegte op te vullen. Heb je geen werk dat je doet als de kinderen op school zijn? Omdat je zegt dat je tijd voor jezelf hebt als de kinderen op school zijn?
pi_208249173
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:25 schreef Avelie het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Ga je dan naar een spermabank? Of heb je een nieuwe partner die graag een kind wil?

Ik begrijp die wens niet zo. Je bent nu toch moeder van twee kinderen, dat gaat niet meer weg? Daarvoor hoef je toch niet nog een derde in de mix te gooien?

Ik zou dankbaar zijn voor wat je hebt. Die derde kan ook een tweeling zijn, of een kind met een ernstige aandoening.

Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en dan maar een derde neemt om de leegte op te vullen. Heb je geen werk dat je doet als de kinderen op school zijn? Omdat je zegt dat je tijd voor jezelf hebt als de kinderen op school zijn?
Jij hoeft het niet te begrijpen, als zij het maar begrijpt ;)
pi_208249299
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jij hoeft het niet te begrijpen, als zij het maar begrijpt ;)
Het gaat niet om begrijpen. Het klinkt eenvoudigweg niet als een solide plan. Dat je de wens hebt, dat kan. Maar hopelijk denken mensen dan toch na met hun verstand.
  zondag 5 maart 2023 @ 12:43:59 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208249361
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een heerlijk topic is dit... vooral vanwege de herkenbaarheid, en die herkenbaarheid maakt dat ik mezelf oprecht wel afvraag waarom ik zo graag wellicht toch een 3e wil, (helemaal alleen zonder steunende liefhebbende partner) maar wel met mn eigen village..

Ik doe dit spelletje nu al ruim 8 jaar en ik durf oprecht te zeggen dat ik 2 goed gelukte exemplaren heb, 1 van 8 en 1 van 6, De weg die we hebben gelopen is echt verre van makkelijk geweest, de jongste is het 1e jaar van zijn leven vaste klant geweest in het ziekenhuis en nog is zijn astma altijd niet rustig, Ik ben al 5 jaar alleenstaand en vader emigreert binnenkort naar Canada waardoor er helemaal geen contact meer zal zijn...
Ik heb een dochter met verlatingsangst, wat steeds beter gaat, ze durft nu al te logeren bij opa en oma en hoewel dit voor vele klein lijkt is het voor haar een enorme stap... Dit meisje huilde tot afgelopen oktober elke ochtend bij het afscheid op school, en ik kon amper een avond weg omdat zij dan volledig in paniek zou schieten.

En ik heb een zoon, een woeste willem, met een prikkelverwerking probleem, van 0-100 in minder dan 1 seconde, ontploffingsgevaar als de dagen te druk zijn,Hij is nog niet zindelijk in de nacht en bij teveel prikkels werkt zijn blaas/hersenprikkel niet top Die zn zus vaak als boksbal gebruikt als het teveel is maar ook zijn zus geruststelt als ze bang is... een manneke die met 2 vingers in zn neus alleen maar tienen haalt en iedereen om zn vingers wind met zn bruine ogen...

Er zijn dagen dat die 2 alleen maar vechten en ruziemaken en compleet doof lijken te zijn voor wat ik zeg, dat zijn de dagen waarop het vroeg bedtijd is en ik blij ben als ik in de avond op de bank zit... in stilte...

Maar er zijn ook dagen dat ze samen de wereld aankunnen, elkaar verdedigen en knuffelend tegen elkaar aan filmpjes kijken,dat ze mij de grote boze wolf vinden en samenspannen tegen mij..

Ze worden groter en zelfstandiger en een groot deel van mij geniet daar intens van, in de speeltuin kunnen spelen zonder 30x te moeten duwen.. Als ik ziek ben kunnen ze zichzelf redden en als zij op school zitten heb ik tijd voor mezelf.. en toch denk ik na over een 3e.. why!?!

Wellicht omdat ik dit moeder gedoe best rock in mn eentje, Ik ondanks de slechte dagen, de eindeloze zkh bezoeken en therapie, intens geniet van kinderen en van moeder zijn.
O+

(de reacties van de user onder je zou ik vooral negeren, die heeft heel OUD al op de kast :* )
pi_208250366
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:25 schreef Avelie het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Ga je dan naar een spermabank? Of heb je een nieuwe partner die graag een kind wil?

Ik begrijp die wens niet zo. Je bent nu toch moeder van twee kinderen, dat gaat niet meer weg? Daarvoor hoef je toch niet nog een derde in de mix te gooien?

Ik zou dankbaar zijn voor wat je hebt. Die derde kan ook een tweeling zijn, of een kind met een ernstige aandoening.

Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en dan maar een derde neemt om de leegte op te vullen. Heb je geen werk dat je doet als de kinderen op school zijn? Omdat je zegt dat je tijd voor jezelf hebt als de kinderen op school zijn?
Klopt, een kind lost alles op toch?

On a serious side, ik heb genoeg van jou gelezen om verder niet inhoudelijk te reageren. Fijne dag verder!
S. 2014
J. 2016
  zondag 5 maart 2023 @ 13:54:45 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208250386
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Klopt, een kind lost alles op toch?

On a serious side, ik heb genoeg van jou gelezen om verder niet inhoudelijk te reageren. Fijne dag verder!
Dat lijkt me iig een prima houding voor iemand die overweegt alleen (nog) een kind te krijgen :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-03-2023 15:10:09 (Typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208261491
Pfff ik ben zo moe en ik zit er gewoon even doorheen.

Ik kan voor mijn gevoel nauwelijks eens voor de volle 100% ademhalen. Ik zit constant met één of meerdere kinderen om me heen en dat breekt me momenteel Heel Erg op.

Mijn oudste van 8 wil niet buitenspelen en ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Hele dagen zit ze binnen te hangen. Op haar telefoon, wat hobby'en, beetje met haar broer spelen, op de bank hangen etc. Er wonen zat kinderen in de buurt en er is ook een speeltuintje, maar ik krijg haar niet naar buiten. Deze vakantie ook, ze is geen seconde buiten wezen spelen. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Gewoon maar binnen laten? Of gewoon op een gegeven moment wat pushen om toch wat buiten te doen met vriendinnen?
Ze is ook in de avond niet moe (ook niet als ze naar school is geweest). Ze gaat pas tegen 21 uur/21:30 slapen, dus avonden heb ik ook niet echt voor mezelf.

En dan heb ik natuurlijk mijn 2 jarige nog die ook niet bijster goed slaapt en vanmorgen om 5.15 alweer wakker was. Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.

Buh }:|
  maandag 6 maart 2023 @ 08:33:48 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261601
Mijn jongste is ook niet zo'n buitenspeelkind, aard van het beestje.
Ik maak me er niet meer druk om.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208261680
Ik heb ook een kind van 8 en die heeft geen telefoon. Waarom heeft jouw dochter die wel?

Doen jullie nooit uitstapjes? Naar het zwembad? Naar een dierentuin, of andere grotere speeltuin of klimpark wat leuk is voor iets oudere kinderen?

Als je 8 bent begint het speeltuintje in de buurt te kinderachtig te worden. Ik zou ook contacten met andere kinderen in de buurt stimuleren. Ken je geen andere ouders die je kunt contacten?

Bij die 2- jarige zou ik de nachten afwisselen met je partner, of is er geen andere ouder van het kind aanwezig? Keertje oppas regelen en dan met je 8- jarige een weekend weg om leuke dingen te doen en een-op-een aandacht te geven?

Ik zou voor jezelf ook wat leuke dingen plannen. Wat vind jij leuk om te doen, of je in te ontwikkelen? Zie je je vrienden nog wel regelmatig? Kun je een hobby of sport weer oppakken die je deed voordat je kinderen kreeg? Of een cursus of opleiding volgen op je werk? Waar krijg jij energie van? Wat kan je uit deze sleur krijgen?

Ik denk dat als jij meer energie krijg en lol in het leven dat je kinderen daar ook positief op zullen reageren.
  maandag 6 maart 2023 @ 08:57:56 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208261811
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfff ik ben zo moe en ik zit er gewoon even doorheen.

Ik kan voor mijn gevoel nauwelijks eens voor de volle 100% ademhalen. Ik zit constant met één of meerdere kinderen om me heen en dat breekt me momenteel Heel Erg op.

Mijn oudste van 8 wil niet buitenspelen en ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Hele dagen zit ze binnen te hangen. Op haar telefoon, wat hobby'en, beetje met haar broer spelen, op de bank hangen etc. Er wonen zat kinderen in de buurt en er is ook een speeltuintje, maar ik krijg haar niet naar buiten. Deze vakantie ook, ze is geen seconde buiten wezen spelen. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Gewoon maar binnen laten? Of gewoon op een gegeven moment wat pushen om toch wat buiten te doen met vriendinnen?
Ze is ook in de avond niet moe (ook niet als ze naar school is geweest). Ze gaat pas tegen 21 uur/21:30 slapen, dus avonden heb ik ook niet echt voor mezelf.

En dan heb ik natuurlijk mijn 2 jarige nog die ook niet bijster goed slaapt en vanmorgen om 5.15 alweer wakker was. Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.

Buh }:|
:*

Ik zou het buitenspelen van je oudste wat meer loslaten. Niet elk kind is een buitenspeelkind. Dat later naar bed gaan vind ik ook wel een dingetje. Je mist dan toch dat stuk me-time in de avond. Ik tune dan ook echt even uit :@ En in jouw geval ook nog met een peuter erbij, lijkt me pittig.
pi_208261831
Over het slapen. Bij ons ligt de 8-jarige er om 8 uur in, dan mag hij nog een half uurtje lezen en daarna moet het licht uit. Dat zijn duidelijke regels.

Waarom stel jij geen grenzen? Waarom laat je het allemaal gebeuren en doe je alsof je geen invloed hebt?
  maandag 6 maart 2023 @ 09:04:16 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261866
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:00 schreef Avelie het volgende:
Over het slapen. Bij ons ligt de 8-jarige er om 8 uur in, dan mag hij nog een half uurtje lezen en daarna moet het licht uit. Dat zijn duidelijke regels.

Waarom stel jij geen grenzen? Waarom laat je het allemaal gebeuren en doe je alsof je geen invloed hebt?
Waarom kun jij niet normaal reageren zoals de bedoeling is in dit topic?

Bemoedigende woorden dus, niet afzeiken en/of elkaars manier van opvoeding bekritiseren.
Je reageert 2 keer op dezelfde post en beide keren ben je aan het afzeiken/veroordelen zonder iets constructiefs bij te dragen, post dan gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208261919
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfff ik ben zo moe en ik zit er gewoon even doorheen.

Ik kan voor mijn gevoel nauwelijks eens voor de volle 100% ademhalen. Ik zit constant met één of meerdere kinderen om me heen en dat breekt me momenteel Heel Erg op.

Mijn oudste van 8 wil niet buitenspelen en ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Hele dagen zit ze binnen te hangen. Op haar telefoon, wat hobby'en, beetje met haar broer spelen, op de bank hangen etc. Er wonen zat kinderen in de buurt en er is ook een speeltuintje, maar ik krijg haar niet naar buiten. Deze vakantie ook, ze is geen seconde buiten wezen spelen. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Gewoon maar binnen laten? Of gewoon op een gegeven moment wat pushen om toch wat buiten te doen met vriendinnen?
Ze is ook in de avond niet moe (ook niet als ze naar school is geweest). Ze gaat pas tegen 21 uur/21:30 slapen, dus avonden heb ik ook niet echt voor mezelf.

En dan heb ik natuurlijk mijn 2 jarige nog die ook niet bijster goed slaapt en vanmorgen om 5.15 alweer wakker was. Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.

Buh }:|
Deze combi is ook niet relaxt kan ik me zo voorstellen. Onze oudste is nu 10 en gaat ook steeds later naar bed. We hebben wel een soort van regel dat hij vanaf 20.30 in ieder geval in zijn kamer is en dan mag hij nog even zelf lezen als hij niet moe genoeg is. Wij willen dan ook gewoon even tijd voor onszelf, want als hij in de kamer is, gaat hij zich toch overal mee bemoeien. "Wat doe je, wat kijk je, wat heb je daar?' LAAT ME FF PLEASE!

Wat doet jouw oudste aan sport? Of is bijvoorbeeld scouting iets voor haar? Dan heeft ze toch een activiteit en leert ze nieuwe kinderen kennen. Investeren in activiteiten samen kan ook een start zijn. Als jullie samen een paar keer gaan badmintonnen oid, vindt ze dat misschien wel leuk genoeg om ook eens een vriendje uit de buurt mee te vragen?

En voor de rest zou ik het ook loslaten. Vervelen is op zich helemaal niet erg, ik zou wel oppassen dat jij niet continu met haar bezig gaat. Dat je bijvoorbeeld duidelijk zegt 'Ik wil nu wel een spelletje met je spelen, maar daarna ga ik even xxx voor mezelf doen'. Voor zover dat natuurlijk kan met een peuter in tha house... :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208261920
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarom kun jij niet normaal reageren zoals de bedoeling is in dit topic?

Bemoedigende woorden dus, niet afzeiken en/of elkaars manier van opvoeding bekritiseren.
Je reageert 2 keer op dezelfde post en beide keren ben je aan het afzeiken/veroordelen zonder iets constructiefs bij te dragen, post dan gewoon niet.
Ik vraag me alleen af waarom ze doet alsof het een feit is dat haar dochter zo laat naar bed gaat, terwijl zij de ouder is en hier dus invloed op heeft.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:10:27 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208261924
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfff ik ben zo moe en ik zit er gewoon even doorheen.

Ik kan voor mijn gevoel nauwelijks eens voor de volle 100% ademhalen. Ik zit constant met één of meerdere kinderen om me heen en dat breekt me momenteel Heel Erg op.

Mijn oudste van 8 wil niet buitenspelen en ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Hele dagen zit ze binnen te hangen. Op haar telefoon, wat hobby'en, beetje met haar broer spelen, op de bank hangen etc. Er wonen zat kinderen in de buurt en er is ook een speeltuintje, maar ik krijg haar niet naar buiten. Deze vakantie ook, ze is geen seconde buiten wezen spelen. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Gewoon maar binnen laten? Of gewoon op een gegeven moment wat pushen om toch wat buiten te doen met vriendinnen?
Ze is ook in de avond niet moe (ook niet als ze naar school is geweest). Ze gaat pas tegen 21 uur/21:30 slapen, dus avonden heb ik ook niet echt voor mezelf.

En dan heb ik natuurlijk mijn 2 jarige nog die ook niet bijster goed slaapt en vanmorgen om 5.15 alweer wakker was. Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.

Buh }:|
Misschien kun je met een kleine aanpassing toch een stuk rust voor jezelf inbouwen: de bedtijd. Dat ze niet slaapt tot 21:00/21:30 wil niet zeggen dat ze tot die tijd in jouw aura rond hoeft te lopen. 20:00 naar haar kamer brengen, de dag afsluiten en haar (en jezelf) laten afschakelen een optie?
  maandag 6 maart 2023 @ 09:13:17 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261955
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:10 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik vraag me alleen af waarom ze doet alsof het een feit is dat haar dochter zo laat naar bed gaat, terwijl zij de ouder is en hier dus invloed op heeft.
Nee, je vraagt je niet alleen af, je veroordeelt.
Dat je een vraagteken achter een zin zet maakt niet dat je je alleen maar iets afvraagt zonder te veroordelen, of wel soms?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 maart 2023 @ 09:15:45 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_208261975
Ik herken het gevoel wel hoor Sunshine1982, het is ook best veel af en toe.
Toch ben ik het ook wel met Avelie eens (Ja ja, zeer onpopulair om te zeggen, maar toch) dat je hier zelf echt wel wat meer in mag sturen ;) dat maakt het niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kinderen makkelijker.
Hier liggen ze ook vanaf uiterlijk 20:00 op de eigen kamer (soms zelfs wat eerder). Ze mag dan nog best even wat lezen maar de woonkamer is dan van mij. Dat geeft jou ook meer ruimte voor jezelf ;) en hopelijk voelt het dan wat minder zwaar.
disclaimer
pi_208262028
Nou dat dus. Dat mag best gezegd worden, toch? Anders komt iemand ook niet verder.
pi_208262039
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarom kun jij niet normaal reageren zoals de bedoeling is in dit topic?

Bemoedigende woorden dus, niet afzeiken en/of elkaars manier van opvoeding bekritiseren.
Je reageert 2 keer op dezelfde post en beide keren ben je aan het afzeiken/veroordelen zonder iets constructiefs bij te dragen, post dan gewoon niet.
Het mag wat tactischer inderdaad :P Maar in principe heeft ze wel gelijk. We moeten wat betreft bedtijd wat strakker zijn. Aanvankelijk vond ik het niet zo'n probleem, maar ik ben nu op een punt bereikt dat het me opbreekt. Ik heb ook regelmatig vroege dienst waardoor ik vroeg naar bed ga. Ik heb op zo'n dag misschien een half uurtje echt voor mezelf gehad.

Wat betreft buiten spelen, ik zal dat inderdaad los moeten laten. Ze is nooit van het buiten geweest. Ook niet as in boodschappen oid doen. Een echte huismus en ook wat introvert. Ik wil het ook eigenlijk niet pushen, ze is zoals ze is :) Maar soms vind ik het wel wat lastig. Ook omdat ik bang ben dat ze eenzaam is/wordt ofzo.
pi_208262056
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:19 schreef Avelie het volgende:
Nou dat dus. Dat mag best gezegd worden, toch? Anders komt iemand ook niet verder.
Maar vergelijk jouw post eens met die van Qarrad. Het is de toon die de muziek maakt..
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 6 maart 2023 @ 09:21:29 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262061
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:19 schreef Avelie het volgende:
Nou dat dus. Dat mag best gezegd worden, toch? Anders komt iemand ook niet verder.
Het gaat er vooral om hoe je het zegt, anderen halen de bedtijd ook aan, maar wel op een andere manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 maart 2023 @ 09:23:13 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_208262075
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het mag wat tactischer inderdaad :P Maar in principe heeft ze wel gelijk. We moeten wat betreft bedtijd wat strakker zijn. Aanvankelijk vond ik het niet zo'n probleem, maar ik ben nu op een punt bereikt dat het me opbreekt. Ik heb ook regelmatig vroege dienst waardoor ik vroeg naar bed ga. Ik heb op zo'n dag misschien een half uurtje echt voor mezelf gehad.

Wat betreft buiten spelen, ik zal dat inderdaad los moeten laten. Ze is nooit van het buiten geweest. Ook niet as in boodschappen oid doen. Een echte huismus en ook wat introvert. Ik wil het ook eigenlijk niet pushen, ze is zoals ze is :) Maar soms vind ik het wel wat lastig. Ook omdat ik bang ben dat ze eenzaam is/wordt ofzo.
Mijn dochter is net zo hoor, die gaat ook niet zo snel buiten spelen. Ze doet wel aan weglopen als ze boos is, gelukkig is ze vaak boos dus komt ze nog eens wat buiten :7

En ik wil ook geen animatieteam zijn en tegelijk wil ik de schermtijd beperken dus ik heb heel vaak een zuchtend klagend "ik verveeeeeel me" kind in m'n aura. Maar ja. Uiteindelijk gaat ze vanzelf wel wat doen. Maar gezellig is anders ja :')
disclaimer
  maandag 6 maart 2023 @ 09:25:26 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208262100
Niet elk kind heeft ook even veel slaap nodig. Hier is het ook de bedoeling dat ze alledrie om half 9 op hun kamer zijn. Ze mogen dan lezen oid. Oudste reguleert dat prima en doet elke avond om 9 uur het lichg uit en gaat slapen. Middelste komt nog wel een oaar keer beneden voor drinken/boek pakken/toch nog iets vertellen (en dan ondertussen ook dat commentaar zoals @Phaidra al mooi schetst). Of dan denk je dat ze slapen en dan komt ze om 10 uur nog een tekening laten zien }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 06-03-2023 09:48:38 ]
  maandag 6 maart 2023 @ 09:29:34 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262152
Ter vergelijk: onze 12-jarige ligt op schooldagen om 21.00 uur in bed en als de volgende dag geen schooldag is dan is zijn bedtijd 22.00 uur.

Dat hebben we verhoogd toen hij 12 werd.
Telefoon gaat niet mee naar boven, in bed lezen heb ik geen probleem mee, hij heeft sinds afgelopen zomer TV op zijn kamer, maar als ik het vermoeden heb dat hij 's avonds laat TV kijkt dan trek ik de UTP-kabel naar zijn kamer uit de verdeeldoos in de meterkast, want zijn TV is alleen bekabeld verbonden, niet via WiFi :7

Nog niet hoeven doen trouwens, de wetenschap dat ik dat kan doen (en ook zeker zal doen) is voorlopig voldoende :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208262165
quote:
Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.
Los van je dochter zou ik echt een plannetje voor jezelf gaan maken hoe je bovenstaande kunt veranderen. Als je een partner hebt, is het makkelijk dan kun je bijvoorbeeld voorstellen dat jullie beide twee avonden in de week vrij hebben om af te spreken met vrienden, naar een voorstelling te gaan of te gaan sporten, waar je maar zin in hebt. Het kan ook zijn dat je thuisblijft en in bad gaat liggen met een glas wijn en een goed boek en je partner alles omtrent de kinderen oplost die avond.

Als je geen partner hebt, kun je elke week een vaste oppas laten komen, of iemand uit je netwerk vragen om structureel op te passen, zodat jij iets voor jezelf kunt doen. Dit soort dingen vallen gewoon te regelen, zeker met een jongste die al 2 jaar is.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:35:03 #237
5428 crew  miss_sly
pi_208262210
Ik heb bedtijd altijd moeilijk gevonden, met een kind dat niet veel slaap nodig heeft. Wij hebben ook wel een tijd gehad inderdaad dat we uitlegden dat wij ook even wat vrije tijd zonder haar wilden. Dat ze niet hoeft te slapen als ze nog geen slaap heeft, maar dat ze zich vanaf tijdstip x wel op haar kamer bevindt. Dat heeft een tijdje best goed gewerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208262239
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb bedtijd altijd moeilijk gevonden, met een kind dat niet veel slaap nodig heeft. Wij hebben ook wel een tijd gehad inderdaad dat we uitlegden dat wij ook even wat vrije tijd zonder haar wilden. Dat ze niet hoeft te slapen als ze nog geen slaap heeft, maar dat ze zich vanaf tijdstip x wel op haar kamer bevindt. Dat heeft een tijdje best goed gewerkt.
Het houdt een keer op inderdaad. Maar tegen die tijd hoop ik dat de kinderen dan gewoon gezellig met ons iets kijken op Netflix, we samen een spelletje doen of op de bank een boek lezen. En als ze wat willen drinken, dat ze dat gewoon ff zelf regelen. Mij niet bellen :R :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 09:37:57 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_208262250
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb bedtijd altijd moeilijk gevonden, met een kind dat niet veel slaap nodig heeft. Wij hebben ook wel een tijd gehad inderdaad dat we uitlegden dat wij ook even wat vrije tijd zonder haar wilden. Dat ze niet hoeft te slapen als ze nog geen slaap heeft, maar dat ze zich vanaf tijdstip x wel op haar kamer bevindt. Dat heeft een tijdje best goed gewerkt.
Ja, ik geniet er ook nog maar van zolang het nog werkt. Er komt vanzelf een moment dat pubers m'n huis over gaan nemen.
Ik hoop dat tegen die tijd de garage en mijn geluidsdichte tuinhuis met slot aan de binnenkant klaar zijn.
disclaimer
pi_208262252
Ook als een kind niet slaapt, is het goed dat het rust krijgt. Geen beeldschermen meer, geen muziek of andere geluiden. Onze oudste mag alleen een (strip)boek lezen het laatste half uur. Dat moet een kind ook leren. Zelf tot rust komen en zelf gaan slapen.

De meeste kinderen zijn tegenwoordig overprikkeld en zullen dus moeten ontprikkelen voordat ze in slaap kunnen vallen.

Als het goed is geef jij als ouder deze structuur aan je kind.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:39:28 #241
5428 crew  miss_sly
pi_208262270
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het houdt een keer op inderdaad. Maar tegen die tijd hoop ik dat de kinderen dan gewoon gezellig met ons iets kijken op Netflix, we samen een spelletje doen of op de bank een boek lezen. En als ze wat willen drinken, dat ze dat gewoon ff zelf regelen. Mij niet bellen :R :+.
Onze dochter is bijna 14, dus die kun je niet meer telkens wegsturen. Doordeweeks gaat ze meestal wel redelijk op tijd naar boven/bed. Maar in het weekend is het steeds vaker dat we bijna tegelijk naar bed gaan. Maar goed, dan kun je inderdaad bijvoorbeeld Wie is de Mol kijken, of leuke films of series. We hebben vorige week The Exorcist gekeken en afgelopen weekend Alien :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 maart 2023 @ 09:42:34 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_208262300
Ik hoop / denk ook wel dat de energiebalans anders wordt als je kinderen ouder worden. Dat ze dan wel steeds later naar bed gaan, maar dat het blok tussen 6 en 8 uur niet meer de laatste kruimels van mijn energiereserve opzuigt.

Ik was laatst 's avonds bij een andere fokster op de thee en zij heeft 2 pubers en die zaten gewoon beneden en haar man ook en de hont ook en het was gewoon RUSTIG en STIL en VREDIG.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:44:19 #243
5428 crew  miss_sly
pi_208262318
Dat scheelt echt wel! Hoewel er ook nog regelmatig flink gekletst moet worden, natuurlijk, en er dan hele verhalen komen. Maar het is wel echt anders dan met jongere kinderen. Ik heb zelden meer dat ik aan het einde van de dag al mijn energie kwijt ben. En als dat wel zo is, is dat omdat ik zelf een beetje te veel heb gedaan, niet omdat mijn kind/gezin zoveel energie heeft gevraagd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208262319
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onze dochter is bijna 14, dus die kun je niet meer telkens wegsturen. Doordeweeks gaat ze meestal wel redelijk op tijd naar boven/bed. Maar in het weekend is het steeds vaker dat we bijna tegelijk naar bed gaan. Maar goed, dan kun je inderdaad bijvoorbeeld Wie is de Mol kijken, of leuke films of series. We hebben vorige week The Exorcist gekeken en afgelopen weekend Alien :D
Nee logisch natuurlijk! Heeft ze wel geslapen na die films :D? Supertof om samen te doen. Wij hebben laatst ook al een lijstje gemaakt met films die we samen met de oudste willen kijken, maar de tijd tussen het moment dat de jongste naar bed gaat en dat hij moet gaan slapen, is nog net even te kort. Laatst moesten we Harry Potter & the half-blood prince al in 3 avonden opdelen _O-.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 06-03-2023 09:56:22 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208262886
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:25 schreef Kyara het volgende:
Niet elk kind heeft ook even veel slaap nodig. Hier is het ook de bedoeling dat ze alledrie om half 9 op hun kamer zijn. Ze mogen dan lezen oid. Oudste reguleert dat prima en doet elke avond om 9 uur het lichg uit en gaat slapen. Middelste komt nog wel een oaar keer beneden voor drinken/boek pakken/toch nog iets vertellen (en dan ondertussen ook dat commentaar zoals @:Phaidra al mooi schetst). Of dan denk je dat ze slapen en dan komt ze om 10 uur nog een tekening laten zien }:|
Eens met dat eerste. Die van ons gaat laat slapen voor haar leeftijd, maar ik merk dat ze het er prima op doet. Ze komt niet moe uit bed, haar schoolresultaten zijn prima. Overdag oogt ze ook niet moe. Als ik kijk naar vroeger was ze ook al snel klaar met middagslaapjes. Net haar vader, die heeft ook weinig slaap nodig. Ik niet :{ Ik heb echt wel voldoende rust nodig en ik ben ook echt een ochtendmens. Het liefst duik in de avond zo vroeg mogelijk in bed :@ Doe ik vaak niet, da's ook niet zo gezellig voor partner :P
pi_208262959
Een kind van 8 is iets totaal anders dan een puber van 14.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 11:03:21 #247
5428 crew  miss_sly
pi_208262975
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:01 schreef Avelie het volgende:
Een kind van 8 is iets totaal anders dan een puber van 14.
Echt? Bedankt voor dit inzicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 maart 2023 @ 11:09:49 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_208263038
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:01 schreef Avelie het volgende:
Een kind van 8 is iets totaal anders dan een puber van 14.
Nou mijn achtjarige doet qua buien nauwelijks onder voor dr nicht van 15 ;(
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 11:25:27 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208263178
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:38 schreef Avelie het volgende:
Ook als een kind niet slaapt, is het goed dat het rust krijgt. Geen beeldschermen meer, geen muziek of andere geluiden. Onze oudste mag alleen een (strip)boek lezen het laatste half uur. Dat moet een kind ook leren. Zelf tot rust komen en zelf gaan slapen.

De meeste kinderen zijn tegenwoordig overprikkeld en zullen dus moeten ontprikkelen voordat ze in slaap kunnen vallen.

Als het goed is geef jij als ouder deze structuur aan je kind.
Wat heb jij het toch fantastisch geregeld, chapeau! *O* Ik neem aan dat jouw kinderen ook nooit dwarsliggen en alles volgens het boekje doen? Fijn hoor, super mom met haar super relatie en super kinderen O+

/sarcasme
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_208263740
Ik merk de laatste tijd dat het blok tussen 6 en 8 relaxter wordt met wat oudere kinderen (bijna 13 en bijna 9 (x2)). Ze hebben net iets meer energie over waardoor er minder snel drama ontstaat en ze kunnen steeds meer zelf regelen. Ze douchen zichzelf en daarna drinken we elke avond thee met een koekje voor ze naar bed gaan om 20:00 uur. Dat is al een veel beter ritueel dan pak 'm beet 2-3 jaar geleden toen er zo'n beetje nog standaard elke dag drama was voor en na het avondeten.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:18:59 #251
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208263772
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:25 schreef Avelie het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Ga je dan naar een spermabank? Of heb je een nieuwe partner die graag een kind wil?

Ik begrijp die wens niet zo. Je bent nu toch moeder van twee kinderen, dat gaat niet meer weg? Daarvoor hoef je toch niet nog een derde in de mix te gooien?

Ik zou dankbaar zijn voor wat je hebt. Die derde kan ook een tweeling zijn, of een kind met een ernstige aandoening.

Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en dan maar een derde neemt om de leegte op te vullen. Heb je geen werk dat je doet als de kinderen op school zijn? Omdat je zegt dat je tijd voor jezelf hebt als de kinderen op school zijn?
Jezus, zeg. Log alsjeblieft uit.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 12:20:57 #252
382129 crew  Donna
pi_208263796
Negeer het nou... ~O>
pi_208264323
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Misschien kun je met een kleine aanpassing toch een stuk rust voor jezelf inbouwen: de bedtijd. Dat ze niet slaapt tot 21:00/21:30 wil niet zeggen dat ze tot die tijd in jouw aura rond hoeft te lopen. 20:00 naar haar kamer brengen, de dag afsluiten en haar (en jezelf) laten afschakelen een optie?
Dat is hier wel gelukt op een of andere manier, maar ik denk met meer geluk dan wijsheid. En heel consequent volhouden dat eenmaal in je bed ook in je bed blijven betekent
De jongste is ook nog regelmatig om 21 uur wakker, maar tegenwoordig wel op z’n kamer in z’n bed. Als ik dan ga kijken ligt er zo’n heerlijke chagrijnige kleuter, maar hij is stil en uit mijn aura inderdaad O+
pi_208264643
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik merk de laatste tijd dat het blok tussen 6 en 8 relaxter wordt met wat oudere kinderen (bijna 13 en bijna 9 (x2)). Ze hebben net iets meer energie over waardoor er minder snel drama ontstaat en ze kunnen steeds meer zelf regelen. Ze douchen zichzelf en daarna drinken we elke avond thee met een koekje voor ze naar bed gaan om 20:00 uur. Dat is al een veel beter ritueel dan pak 'm beet 2-3 jaar geleden toen er zo'n beetje nog standaard elke dag drama was voor en na het avondeten.
Waarom was er drama? Ik herken het wel van de peuter en kleuterleeftijd, dat ze moe zijn aan het einde van de dag, maar hier is de overgang al eerder geweest. Vanaf een jaar of 5 - 5,5 komen dat soort drama's aan het einde van de dag al niet meer voor.
pi_208264670
Ik denk dat ik gewoon een dramatisch kind heb :D
  maandag 6 maart 2023 @ 13:35:26 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_208264680
Drama omdat het eten niet bevalt, omdat ze de tafel moeten dekken, de tafel moeten afruimen, kinderen hangry zijn... genoeg redenen te bedenken hoor :7
disclaimer
pi_208264725
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 13:41:44 #258
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208264765
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over .
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.

Mijn idee is om dan echt even een time-out te hebben met de kids om dit kinderachtige gedrag te bespreken en te voorkomen voortaan. Misschien onvermijdelijk, maar ik wil echt bewust dit gedrag bespreken en niet elke avond hetzelfde kansloze riedeltje herhalen.

Waarschijnlijk moet je hard lachen als je dit leest. :') Ben benieuwd hoe dit gaat als de kids ouder zijn en of mijn aanpak effect zal hebben.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:46:28 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208264820
Ik ben vooral blij dat ik mijn kinderen 1 voor 1 opgevoed heb :D

En tussen mijn jongste (12) en kleinzoon (4) is er sowieso geen strijd, want voor kleinzoon is mijn jongste "mijn vriend" en kijkt hij enorm tegen hem op en is hij hier niet zo vaak dat jongste zoon het vervelend gaat vinden, dus die is heel zorgzaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 13:48:51 #260
5428 crew  miss_sly
pi_208264833
En vergeet niet: drama omdat de ander ademt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 maart 2023 @ 13:49:21 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_208264839
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:41 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.

Mijn idee is om dan echt even een time-out te hebben met de kids om dit kinderachtige gedrag te bespreken en te voorkomen voortaan. Misschien onvermijdelijk, maar ik wil echt bewust dit gedrag bespreken en niet elke avond hetzelfde kansloze riedeltje herhalen.

Waarschijnlijk moet je hard lachen als je dit leest. :') Ben benieuwd hoe dit gaat als de kids ouder zijn en of mijn aanpak effect zal hebben.
Het is ook goed om je te beseffen dat elk kind anders is, en dat het feit dat gezin A met het ene worstelt, het niet zo is dat gezin B daar dus ook mee worstelt. En vooral ook andersom :+ dat als gezin A ergens niet mee worstelt, het niet betekent dat gezin B daar dus ook niet mee kan worstelen. Er is geen fit-for-all aanpak.

En kinderen die geen drama schoppen en zich altijd keurig gedragen zijn ook niet altijd een verdienste van de ouders. Het is dus ook niet zo dat elk monster altijd gecreeerd is :D

Ik tolereer ook niet al het wangedrag, maar dat is dus absoluut niet hetzelfde als "dan doen ze het dus ook niet". :+
disclaimer
pi_208264854
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:41 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.

Mijn idee is om dan echt even een time-out te hebben met de kids om dit kinderachtige gedrag te bespreken en te voorkomen voortaan. Misschien onvermijdelijk, maar ik wil echt bewust dit gedrag bespreken en niet elke avond hetzelfde kansloze riedeltje herhalen.

Waarschijnlijk moet je hard lachen als je dit leest. :') Ben benieuwd hoe dit gaat als de kids ouder zijn en of mijn aanpak effect zal hebben.
We blijven het proberen inderdaad! :D En er zit ook wel eens een kind op de gang met zijn bord omdat we er echt klaar mee zijn. Er speelt ook wel meer, niet altijd zitten ze goed in hun vel en dat uit zich vooral op deze manier. Er zijn periodes dat het beter gaat. De oudste van 10 is ook nog net niet oud genoeg om alle steken onder water van de jongste gewoon te negeren. Hij zit zoooo gemakkelijk op de kast dat ik ook wel snap dat de jongste het blijft proberen :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 13:51:30 #263
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208264860
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:49 schreef SQ het volgende:
En kinderen die geen drama schoppen en zich altijd keurig gedragen zijn ook niet altijd een verdienste van de ouders. Het is dus ook niet zo dat elk monster altijd gecreeerd is
Herkenbaar dit - Ook al zijn mijn kids nog erg jong, we zien overduidelijk dat ze beide een totaal ander karakter hebben en inderdaad hun eigen 'uitdagingen' hebben die we aanpakken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:50 schreef Phaidra het volgende:
Hij zit zoooo gemakkelijk op de kast dat ik ook wel snap dat de jongste het blijft proberen .
Haha, dan is het volgens mij ook erg moeilijk om als ouder zijnde niet soms mee te gaan met het 'plagen' samen met de jongste. :D
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:52:25 #264
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208264870


[ Bericht 100% gewijzigd door Kaizen_ op 06-03-2023 13:52:48 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208264900
Ik was thuis ook de jongste, en ik moet bekennen dat ik er altijd veel genoegen in schepte om mijn oudere zus(sen) op de kast te jagen :@. 9 jaar ouder en toch zo makkelijk te jennen. Aangezien er bij onze kinderen maar 2,5 jaar tussen zit, zal die fase vast ook wat langer duren :'). Karma anyone?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 14:04:56 #266
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208264995
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:48 schreef miss_sly het volgende:
En vergeet niet: drama omdat de ander ademt!
Drama omdat de ander drama maakt. Ook zo fijn |:(
  maandag 6 maart 2023 @ 14:21:38 #267
208890 June.
Seriously?
pi_208265158
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef SQ het volgende:
Ik was laatst 's avonds bij een andere fokster op de thee en zij heeft 2 pubers en die zaten gewoon beneden en haar man ook en de hont ook en het was gewoon RUSTIG en STIL en VREDIG.
Dat klinkt echt als een utopie :P
Shine bright like a diamond.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:39:45 #268
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208265399
Even tussendoor: Ik ben blij dat dit topic zo hard gaat. Tijdens de maandelijkse spelletjesavond met een vrienden zijn we ook regelmatig stoom aan het afblazen. Zo tof is het allemaal niet met kids.

Gelukkig dat hier wel duidelijk wordt dat we niet de enige zijn zonder roze wolk en enkel positiviteit. #JeKrijgtErZoveelVoorTerug
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:53:35 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_208265515
Ik denk eerder dat er helemaal niemand bestaat met alleen maar roze wolken en alleen maar positiviteit ;)

De pest van onze huidige tijd is denk ik de online social fantasiewereld met de perfecte plaatjes van perfecte gezinnen. Maar da's allemaal photoshop hoor :+
disclaimer
pi_208265683
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.

:+ :D


Ik hoop niet dat we een kinderwens voor iemand 'verpesten' met dit topic. Maar het is wel wat het is, het gaat niet alleen over rozen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 06-03-2023 15:18:27 ]
pi_208265720
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:53 schreef SQ het volgende:
Ik denk eerder dat er helemaal niemand bestaat met alleen maar roze wolken en alleen maar positiviteit ;)

De pest van onze huidige tijd is denk ik de online social fantasiewereld met de perfecte plaatjes van perfecte gezinnen. Maar da's allemaal photoshop hoor :+
Ze bestaan wel ;-)\
Ik heb een man een baan en vier kinderen onder de 10 en ik vind het een mooi leven.
Roze wolk wil ik het niet noemen want het is wel druk maar daar heb ik geen moeite mee.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:15:34 #272
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208265727
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.

:+ :D
Hehe, dit topic bevestigt voor mij wel weer dat ik echt (nog) geen behoefte heb aan een tweede kind O-)
  maandag 6 maart 2023 @ 15:17:45 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_208265750
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.

:+ :D
2024 dan wel. Bijna alle 2023 baby's zijn al verwekt :P
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:37:08 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208265995
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.

:+ :D

Ik hoop niet dat we een kinderwens voor iemand 'verpesten' met dit topic. Maar het is wel wat het is, het gaat niet alleen over rozen.
Wij zijn momenteel druk aan het twijfelen aan een tweede en dit topic helpt niet mee nee :')

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:15 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Hehe, dit topic bevestigt voor mij wel weer dat ik echt (nog) geen behoefte heb aan een tweede kind O-)
Dit dus :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:37:56 #275
5428 crew  miss_sly
pi_208266011
Één kind is ook erg leuk :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 maart 2023 @ 15:40:37 #276
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208266067
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij zijn momenteel druk aan het twijfelen aan een tweede en dit topic helpt niet mee nee :')
[..]
Dit dus :D
Als Anna de eerste was geweest was er zeker geen 2e gekomen :+ . Ik kan geen dag zonder haar, maar jeetje wat is het een pittig kind. Gillen van plezier op standje permanente gehoorschade, een mening over alles met 15 maanden _O- . De stervenden zwaan is het favoriete dier om na te doen.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:49:21 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266197
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:37 schreef miss_sly het volgende:
Één kind is ook erg leuk :Y
Vind ik ook! En grote kans ook dat het er bij 1 blijft. Maar ja, die twijfel hè :X

quote:
17s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Als Anna de eerste was geweest was er zeker geen 2e gekomen :+ . Ik kan geen dag zonder haar, maar jeetje wat is het een pittig kind. Gillen van plezier op standje permanente gehoorschade, een mening over alles met 15 maanden _O- . De stervenden zwaan is het favoriete dier om na te doen.
Als we nog een Aapie erbij zouden krijgen zou ik het zo doen :Y Maar je weet niet wat voor type kind je krijgt natuurlijk :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:50:09 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266217
In dat kader eens een poll *O*

Tweede kind, ja of nee? :P

POLL
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 6 maart 2023 @ 15:50:30 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_208266224
Tweede wel, derde niet. Doe het niet.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:51:27 #280
5428 crew  miss_sly
pi_208266241
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef MaJo het volgende:
In dat kader eens een poll *O*

Tweede kind, ja of nee? :P

[poll=5262]
Tot 9-10 jaar geleden zou ik een ander antwoord hebben gegeven :)

Ik wilde best een tweede, of in ieder geval proberen of dat wilde lukken, maar man wilde niet. En ik moet zeggen dat ik inmiddels wel heel content ben met het feit dat ik maar één kind heb.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 maart 2023 @ 15:52:42 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208266259
Mijn dreumes (bijna 22 maanden) is echt makkelijk tot nu toe. Eet goed, slaapt goed, kan goed zelf spelen.
En toch zie ik het totaal niet voor me, nog 1. Qua energieniveau, logistieke planning, drukte in huis etc. :X
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 maart 2023 @ 15:53:33 #282
269689 crew  Viv
pi_208266275
Hier ook heel content met één kind w/
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:53:46 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266280
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Tweede wel, derde niet. Doe het niet.
Die derde zit er gezien mijn leeftijd sowieso niet in, of het moet een tweeling worden :o

quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tot 9-10 jaar geleden zou ik een ander antwoord hebben gegeven :)

Ik wilde best een tweede, of in ieder geval proberen of dat wilde lukken, maar man wilde niet. En ik moet zeggen dat ik inmiddels wel heel content ben met het feit dat ik maar één kind heb.
Dit is exact onze situatie :Y Ik neig naar ja en man naar nee, en als ik denk dan maar niet neigt hij weer naar ja :') Maar meestal is het nee dus ik denk ook niet dat het er nog van komt. En we hebben het goed met elkaar dus als het hierbij blijft is het ook ok :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:55:37 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266302
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:52 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn dreumes (bijna 22 maanden) is echt makkelijk tot nu toe. Eet goed, slaapt goed, kan goed zelf spelen.
En toch zie ik het totaal niet voor me, nog 1. Qua energieniveau, logistieke planning, drukte in huis etc. :X
Ik heb het vooral met slaap, dat ik dan bang ben altijd uitgeput te zijn :@ Ik heb mijn slaap gewoon harder nodig dan een gemiddeld persoon.

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:53 schreef Viv het volgende:
Hier ook heel content met één kind w/
Mag ik vragen of dit een bewuste keuze is geweest?

Ook wel eens een verademing om allemaal posts te zien van vrouwen met 1 kind, het lijkt wel een zeldzaamheid, zeker in mijn omgeving :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:55:54 #285
5428 crew  miss_sly
pi_208266305
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Die derde zit er gezien mijn leeftijd sowieso niet in, of het moet een tweeling worden :o
[..]
Dit is exact onze situatie :Y Ik neig naar ja en man naar nee, en als ik denk dan maar niet neigt hij weer naar ja :') Maar meestal is het nee dus ik denk ook niet dat het er nog van komt. En we hebben het goed met elkaar dus als het hierbij blijft is het ook ok :)
De dynamiek is heel anders dan een gezin met meer kinderen, maar juist die dynamiek bevalt ons uitstekend O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 maart 2023 @ 15:58:57 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_208266340
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb het vooral met slaap, dat ik dan bang ben altijd uitgeput te zijn :@ Ik heb mijn slaap gewoon harder nodig dan een gemiddeld persoon.
[..]
Mag ik vragen of dit een bewuste keuze is geweest?

Ook wel eens een verademing om allemaal posts te zien van vrouwen met 1 kind, het lijkt wel een zeldzaamheid, zeker in mijn omgeving :X
:D ik zie echt van alles! Op mijn werk relatief veel mensen met 3 kinderen, maar ook een hele hoop zonder kinderen. Twee is nog wel de norm, maar 1 zie je toch ook wel vaker. En dan niet alleen maar omdat ze er niet meer konden krijgen, maar ook omdat er bewust voor gekozen is.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 16:06:47 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266453
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De dynamiek is heel anders dan een gezin met meer kinderen, maar juist die dynamiek bevalt ons uitstekend O+
Dat vind ik ook ja, die dynamiek :Y Toen we laatst Aapie naar bed brachten (ik doe dit doorgaans maar nu deden we het samen) waren we even lekker met z'n drieën aan het knuffelen en besefte toen dat je dat waarschijnlijk met een tweede niet meer hebt. Dan is het veel meer 1 ouder zorgt voor de ene terwijl de andere ouder met de andere bezig is. En dat kan mij bij voorbaat al verdrietig maken :@

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
:D ik zie echt van alles! Op mijn werk relatief veel mensen met 3 kinderen, maar ook een hele hoop zonder kinderen. Twee is nog wel de norm, maar 1 zie je toch ook wel vaker. En dan niet alleen maar omdat ze er niet meer konden krijgen, maar ook omdat er bewust voor gekozen is.
Wij hebben 1 stel vrienden met 1 kind omdat dat ene kind al bijna hun huwelijk heeft gekost :X Alle anderen hebben 2 of meer kinderen en als je vraagt waarom is de reden toch altijd "omdat dit zo leuk is voor het/de andere kind(eren)". Vervolgens hoor ik later alleen maar verhalen over ruziënde kinderen dus dat is ook maar een drogredenering. Ik vraag me ook wel eens af waarom ik überhaupt een tweede zou willen dan dat het vanwege mijn hormonen zo leuk lijkt :X :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_208266505
Ik vind het lastig om het zo zwart-wit in een poll te zetten. Ons leven was nu een stuk relaxter geweest met alleen de oudste. Het gedoe is er vooral als de twee kinderen samen zijn. Alleen met de oudste thuis of op stap is zo rustig en gemakkelijk. Maar de jongste is daarentegen zo origineel, grappig en creatief. Ik kan dat onmogelijk meer wegwensen. Hij is niet de makkelijkste factor in ons gezin nee, maar wel een heel speciale toevoeging.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 maart 2023 @ 16:11:36 #289
269689 crew  Viv
pi_208266517
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik vragen of dit een bewuste keuze is geweest?
Mag je vragen, en het is inderdaad een bewuste keuze.

Of ja, we hebben de deur altijd wel op een kier gehouden (en nog steeds wel), maar we hebben twee (of meer) kinderen nooit als "streven" gehad. Sommige mensen voelen dat hun gezin nog niet compleet is, dat hebben wij allebei niet. :)

En als dat diepe verlangen naar een tweede ontbreekt, dan zijn er tig goede redenen om het vooral níet te doen. Terwijl je die allemaal aan de kant zou kunnen schuiven als je het wél heel graag wil. :Y)
quote:
Ook wel eens een verademing om allemaal posts te zien van vrouwen met 1 kind, het lijkt wel een zeldzaamheid, zeker in mijn omgeving :X
O+

Ik las ooit deze blog, het staat op een site over financiële onafhankelijkheid maar gaat ook over andere aspecten. Misschien heb je er ook wat aan:
https://www.mrmoneymustac(...)o-have-only-one-kid/
  maandag 6 maart 2023 @ 16:18:02 #290
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_208266616
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:27 schreef SQ het volgende:
Omdat het soms best kut is enzo.

Originele OP:
[..]

Eh... al die dingen had je kunnen weten VOORDAT je aan kinderen begon, he? Gewoon even je oor bij andere ouders te luisteren leggen en goed in je oren knopen wat ze zeggen. Die van ons zijn inmiddels 22 en 19, maar ook wij zaten in die beginperiode er regelmatig he-le-maal doorheen. Logisch. Midden in de nacht flesjes geven, luiers verschonen, enz. Mijn vrouw sliep dan en ik deed dat allemaal, overdag deed zij alles. Na een tijdje helemaal op de automatische piloot. Maar die tijd gaat voorbij, kleine kinderen worden groot. En eenmaal groot, wil je regelmatig dat ze weer klein zouden zijn, want dan heb je weer andere shit. Pubers hebben ook zo hun streken en vlak ook school niet uit, daar krijg je ook nog genoeg mee te stellen. En oh ja, vergeet het huiswerk niet. Hoort er allemaal bij. :)
Sterkte! En onthoud: het gaat allemaal voorbij, voor je het weet ben je opa en oma. :)
Gevaccineerd.
pi_208266733
Ik wilde graag een tweede omdat ik zelf enig kind ben. Ik had graag geweten hoe het is om een broer of zus te hebben. Anderzijds heb ik het zelf nooit zo zwaar ervaren als andere mensen dat soms zien. Ik heb een heel gelukkige kindertijd gehad. Beetje dubbel dus.
Twee kinderen is echt een heel stuk drukker dan eentje. En dan hebben we tot nu toe weinig drama (de jongste is net 1). Maar de leuke momenten zijn ook toffer. Dus hogere pieken en diepere dalen.
Ondanks dat het pittige tijden zijn hier blijft het saldo over het algemeen positief. En als ik sommige mensen in mijn omgeving hoor vraag ik me echt af wat mensen dan verwachten van het ouderschap voor ze eraan beginnen als het zo tegenvalt. Ik worstel wekelijks met de drukte, overprikkeld zijn en weinig tot geen tijd voor mezelf maar ik haal ook veel voldoening uit het (proberen) opvoeden zelf. Als alles als werk aanvoelt lijkt het mij heel erg lastig.
pi_208266735
Wij zijn heel bewust voor een tweede gegaan. Dat werd een aardige heftige 2 jaar durende weg. Maar nu echt wel heel blij me 2.
Ze kunnen elkaar enorm in de weg zitten en enorm ruzie maken maar deze vakantie waren ze bijvoorbeeld echt zo leuk samen.

3 kan niet, tenzij een andere donor en ook een ander huis, dit huisje zit vol.

En Sunshine, geen tips, ik hoop dat je wat hebt aan de al gegeven tips.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 16:25:52 #293
382129 crew  Donna
pi_208266740
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Tweede wel, derde niet. Doe het niet.
Tnx. Haha. Wij hebben dit toevallig net besloten. :7
pi_208266746
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Tweede wel, derde niet. Doe het niet.
Echt, 100% dit.

Als iemand mij vraagt of het gezellig is om er 3 te hebben zeg ik voor de gein altijd dat het echt geweldig is en ik nooit anders zou willen en dat ik het iedereen kan afraden.
-nee-
  maandag 6 maart 2023 @ 16:31:53 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_208266834
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:18 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Eh... al die dingen had je kunnen weten VOORDAT je aan kinderen begon, he? Gewoon even je oor bij andere ouders te luisteren leggen en goed in je oren knopen wat ze zeggen. Die van ons zijn inmiddels 22 en 19, maar ook wij zaten in die beginperiode er regelmatig he-le-maal doorheen. Logisch. Midden in de nacht flesjes geven, luiers verschonen, enz. Mijn vrouw sliep dan en ik deed dat allemaal, overdag deed zij alles. Na een tijdje helemaal op de automatische piloot. Maar die tijd gaat voorbij, kleine kinderen worden groot. En eenmaal groot, wil je regelmatig dat ze weer klein zouden zijn, want dan heb je weer andere shit. Pubers hebben ook zo hun streken en vlak ook school niet uit, daar krijg je ook nog genoeg mee te stellen. En oh ja, vergeet het huiswerk niet. Hoort er allemaal bij. :)
Sterkte! En onthoud: het gaat allemaal voorbij, voor je het weet ben je opa en oma. :)
Ja weet ik. Is niet mijn post ;)

Overigens niet mee eens dat je dat allemaal van te voren kan weten.
Het is ook iets wat je zelf moet ervaren. Wat een ander zegt of vindt kan echt lijnrecht tegenover datgene staan wat je zelf ervaart.
En ik weet ook dat een kinderwens je wel wat blind kan maken voor al die "eerlijke" verhalen. Ik had ook echt zoiets van: nouja boeiend, dat zie ik wel als 't zo ver is en dan vind ik vast wel een manier om er mee om te gaan. En dat is ook zo.
disclaimer
pi_208267021
Dit topic is wel weer een hoe goed doe ik het wel goed topic geworden :') M.a.w. 90 % oftopic
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208267076
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over :Y.
Hahaha zoveel herkenning hierin _O-
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 maart 2023 @ 16:52:09 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_208267093
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:47 schreef Soury het volgende:
Dit topic is wel weer een hoe goed doe ik het wel goed topic geworden :') M.a.w. 90 % oftopic
Ja, vind je dat echt? Ik vind dat echt heel erg meevallen in dit topic. Het is vooral eerlijk ervaringen delen in mijn ogen. Voor 90% van het topic.

Ik heb even teruggezocht naar al jouw bijdragen in de reeks maar daar proef ik voornamelijk uit dat jij vindt dat ouderschap sowieso kut is en dat je daarom geen kinderen hebt. Da's ook prima natuurlijk, maar net zo offtopic als waar je anderen nu van beticht :7

[ Bericht 20% gewijzigd door SQ op 06-03-2023 16:58:46 ]
disclaimer
pi_208267200
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Tweede wel, derde niet. Doe het niet.
Noted... :D

Oprecht benieuwd wat de reden er van is (dat je van alle 3 zielsveel houdt staar uiteraard buiten alles)
Hoe groot is t verschil van 2 naar 3 in de praktijk echt?

Ik doe in de praktijk alles zo goed als alleen, ziekte, verdriet maar ook de positieve dingen en de feestdagen, toch denk ik niet dat het daarom zwaarder is voor mij dan voor mensen met een partner, tuurlijk kun je de last verdelen als je samen bent, maar die verwachtingen zijn er dan ook, en die verwachting heb ik niet want die partner is er niet.

Maar goed 3 is natuurlijk wel weer een ander cookie dan 2 ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 maart 2023 @ 17:06:41 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_208267246
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Noted... :D

Oprecht benieuwd wat de reden er van is (dat je van alle 3 zielsveel houdt staar uiteraard buiten alles)
Hoe groot is t verschil van 2 naar 3 in de praktijk echt?

Ik doe in de praktijk alles zo goed als alleen, ziekte, verdriet maar ook de positieve dingen en de feestdagen, toch denk ik niet dat het daarom zwaarder is voor mij dan voor mensen met een partner, tuurlijk kun je de last verdelen als je samen bent, maar die verwachtingen zijn er dan ook, en die verwachting heb ik niet want die partner is er niet.

Maar goed 3 is natuurlijk wel weer een ander cookie dan 2 ;)
Je moet je echt even indenken dat je compleet terug gaat naar square 1 als je een baby er bij krijgt. Zeker gezien het feit dat de jouwe al 8 en 6 zijn nu. Met een baby zit je de komende jaren weer met honderd slaapjes, geen nachtrust, dreumesbuien, peuterbuien, nog meer slaapjes. Kind dat in een COMPLEET andere beleefwereld zit dan de oudere kinderen. En je wil het alleen gaan doen, dus je kunt niet de taken verdelen. Ik vind het zo'n verademing om eens een dagje weg te zijn met mijn groten zonder die kleine er bij. Dan worden we tenminste niet de hele tijd afgeremd. En andersom net zo. Samen dingen doen met drie kinderen in compleet verschillende leeftijden is gewoon niet zo leuk, vind ik :') de jongste wil met een schepje in het zand prikken en de oudste wil in de achtbaan oO<

Daarbij is het gewoon DRUK. Er is altijd wel iemand boos, verdrietig of nurks. Altijd iemand die wat van je moet. Je hebt te weinig aandacht om juist te kunnen verdelen.
Het is gewoon disbalans. Heb ik me nooit gerealiseerd. En ja, ik hou zielsveel van mijn jongste en ik wil 'm nooit meer kwijt, maar als ik ECHT had geweten wat het inhield was ik er niet aan begonnen.
disclaimer
  Licht Ontvlambaar maandag 6 maart 2023 @ 17:10:56 #301
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208267302
Geen tweede hier, nog steeds een hele fijne keuze.

Ik lig trouwens tegenwoordig meestal eerder in bed, om dan wakker gekletst te worden O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')