Dit.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:03 schreef June. het volgende:
Als we allemaal collectief Avelie negeren is de lol er snel af. Net zoals bij kinderen, geen aandacht geven aan negatief gedrag
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:28 schreef Avelie het volgende:
[..]
Waar vertel ik hoe geweldig ik mijn leven op orde heb? Mijn leven is bij vlagen een grote puinhoop, daar schrijf ik openlijk over.
Of bedoel je dat ik schrijf dat mijn man een betrokken vader is? Is dat voor jou genoeg om een leven geweldig te noemen?
Dat klopt niet, want zij is net zo oud als mijn dochter, en dat is 13.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.
Zo jammer als iemand zo’n vreselijk gebrek aan zelfvertrouwen heeft. Heus, jij bent ook de moeite waard en daarvoor hoef je echt niet steeds de bevestiging te zoeken. En zijn professionals die je met je struggle kunnen helpen
Dus eigenlijk impliceer je dat als je maar genoeg shit hebt meegemaakt, je je minder zorgen maakt (om je kinderen). Ik kan je vertellen dat ik van kinds af aan aardig wat shit heb meegemaakt, wat mijn zorgen enkel heeft vergroot. Want mijn kinderen op dezelfde leeftijd zien als ikzelf destijds, de angst wat hun kan overkomen omdat ik weet wat er kan gebeuren in dit leven. De angst dat het meisjes zijn, wat ze net wat kwetsbaarder maakt, de angst dat ik ze niet weerbaar genoeg kan maken in dit leven omdat ik dat zelf ook niet was.quote:Op woensdag 22 februari 2023 06:10 schreef Avelie het volgende:
Maar dat die angsten zo op de voorgrond staan, dát verschilt van mens tot mens. Het ligt eraan hoe je ermee hebt leren omgaan. Als je veel shit hebt gehad in je leven dan is de urgentie hoger om met dit soort gevoelens om te leren gaan, omdat je anders allang niet meer had gefunctioneerd.
Nachtenlang wakker liggen of je leven lam laten leggen door zorgen is zo zonde. Het dient geen enkel doel en niemand schiet er iets mee op.
Jij bent de persoon die zegt dat ze geen zorgen heeft?quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:04 schreef Avelie het volgende:
Misschien voor jullie een idee om de documentaire "Overgave" van Marijn Frank te kijken. Een goede vriendin van haar gaat dood. Geen zorgen om vrienden? Na deze docu denk je daar vast anders over.
Als we het dan toch over empathie hebben.
Chinees en mignonnequote:Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
13 jaar lijkt me al een prima leeftijd voor een schoolopdracht over mediawijsheid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat andere ouders, anders omgaan met het ouderschap? Moet iedereen er hetzelfde instaan als jij? Waarom voel je je zo aangevallen als iemand vertelt het anders te ervaren?
Het lijkt me ook heel mooi om het zwanger zijn en moeder worden te beleven met je nieuwe partner, voor haar is het wél de eerste keer en hoe betrokken ze ook is bij M, dít deel heeft ze nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik denk dat dat ook uitmaakt in hoe jij het beleeft. Het is dan jouw tweede zwangerschap, maar in andere aspecten is het deze keer toch ook anders en nieuwquote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk ook niet dat het makkelijk of makkelijker is. Ik vind ouderschap sowieso niet makkelijk en iedere situatie heeft uitdagingen. Ik heb er alsnog zin in.![]()
Maar ik hoor ook al 25 weken allerlei variaties op dat dit een belachelijk idee is, hoe ontzettend het me allemaal tegen gaat vallen en ik-moet-er-niet-aan-deeeeeeeeeeeeeeeeeeeenkens. En dat verveelt een beetje. Ik heb tegen al die mensen in mijn omgeving die in de tussentijd een tweede/derde/vierde kregen ook wijselijk mijn mond gehouden![]()
Dus ja, ik reageer ook vanuit mijn eigen gevoeligheid hoor. Maar het verschil in enthousiasme en steun bij mijn tweede en die van mijn zusje - die er braafjes 2 jaar en 2 maanden tussen heeft zitten - is bijvoorbeeld schokkend. En pijnlijk.
Oh hou op, pleasequote:Op woensdag 22 februari 2023 10:39 schreef Avelie het volgende:
Gevoelens kunnen er ook zijn zonder dat je je erdoor laat lamleggen. Hier schreef iemand dat ze niks meer doet in haar leven uit angst dat er iets mis kan gaan met haar of haar zoon. Op die post reageerde ik.
Natuurlijk zijn er zorgen, maar die horen bij het leven en zijn niet gebonden aan het ouderschap. Ik had al zorgen voordat ik kinderen had en dat zal vast zo blijven. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.
DE eigenschap van een trol, alles zwart wit stellen om reacties uit te lokken. Nu ook weer, er is geen gesprek mogelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh hou op, please
Vat jij alles zo letterlijk op? Beetje alternatieve bedrading in je bovenkamer dan
Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:48 schreef exode het volgende:
Mijn leven dus wel, van zorgeloos naar zorgen.
....quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:22 schreef Avelie het volgende:
Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.
Denk je dan ook dat mensen zonder kinderen geen zorgen kunnen hebben? Of geldt het alleen voor jou dat die zorgen zo sterk verband houden met je kinderen?
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugdquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:47 schreef exode het volgende:
Oh heerlijk SQ. Missen ze elkaar dan of denken ze, yes, eindelijk!
B en Juul missen elkaar best snel om vervolgens als ze elkaar zien het bloed onder de nagels vandaan te halen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:48 schreef SQ het volgende:
[..]
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugd
Ja maar bij mij is er altijd 1 te veel he. Drie geeft gewoon géén harmonie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:55 schreef exode het volgende:
[..]
B en Juul missen elkaar best snel om vervolgens als ze elkaar zien het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Was mignonne nep?quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar bij mij is er altijd 1 te veel he. Drie geeft gewoon géén harmonie.
Nee die is niet nepquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:56 schreef Amsel het volgende:
[..]
Was mignonne nep?Of begrijp ik je verkeerd?
Zeker niet. Niet nep dus.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:56 schreef Amsel het volgende:
[..]
Was mignonne nep?Of begrijp ik je verkeerd?
quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:06 schreef Avelie het volgende:
Vervelend dat er steeds allerlei insinuaties tussendoor komen. Zullen we de discussie inhoudelijk houden en niet op de man/vrouw spelen? Ik heb geen idee waar jullie het allemaal over hebben, dus voor mij is het best storend op deze manier.
Owwwwwquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:58 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee die is niet nepLemijn stelt zich voor dat Avelie een projectje is van Mignonne en haar dochter
Ik ben de jongste van 3 en nu weet ik eindelijk wat er al die tijd mis was.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar bij mij is er altijd 1 te veel he. Drie geeft gewoon géén harmonie.
Oh boksquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:05 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben de jongste van 3 en nu weet ik eindelijk wat er al die tijd mis was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha! Grapjassen. Wat Aure zegt. Ik weet heel goed dat zij niet nep was en ook dat ze hier niks mee te maken heeft. Ik deelde alleen wat ik fantaseer om sommige users te verdragen. Dat houdt het leuk. En negeerbaar (tip).quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:58 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee die is niet nepLemijn stelt zich voor dat Avelie een projectje is van Mignonne en haar dochter
quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:10 schreef exode het volgende:
Verloofde is trouwens de jongste van 4 en daar was en is veel meer mis. Ik denk dat de grens echt bij 2 ligt. Dan moet je gewoon stoppen. Of misschien dat het juist weer beter gaat vanaf 5. Wie biedt zich aan? Een tweeling erbij SQ? Een drieling voor Aure?Ik word 42 deze zomer en mijn laatste bevalling was niet zo'n succes, ik denk dat ik deze eer skip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een eer om te weten dat je vooral mij en Aure nog in staat ziet dit te overleven.disclaimer
Mijn vriend krijgt een rolberoertje als ik vertel opnieuw zwanger te zijnquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik word 42 deze zomer en mijn laatste bevalling was niet zo'n succes, ik denk dat ik deze eer skip.
Wel een eer om te weten dat je vooral mij en Aure nog in staat ziet dit te overleven.
Voor alleenstaande ouders is het vaak makkelijker omdat ze twee huizen hebben en bij ziekte de andere ouder het kind in het eigen huis kan opvangen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:19 schreef June. het volgende:
Zo. Ineens bericht dat oudste niet naar de opvang kam omdat de groep gesloten is vanwege ziekte. Godskolere wat kut. Deze maand zijn al 5x vrij moeten nemen van werk omdat er elke keer wel iemand anders ziek is![]()
Nog iets wat vervelend is als je kinderen hebt: dat je niet de hele dag in bed kan vegeteren als je ziek bent. Echt respect voor alleenstaande ouders.
Ja natuurlijk. Want die is ook altijd vrij en beschikbaar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:28 schreef Avelie het volgende:
[..]
Voor alleenstaande ouders is het vaak makkelijker omdat ze twee huizen hebben en bij ziekte de andere ouder het kind in het eigen huis kan opvangen.
Het lijkt me toch dat je dit samen oplost als je samen een kind hebt. Dat je gescheiden bent, betekent niet dat je 50% van de tijd geen verantwoordelijkheid draagt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Want die is ook altijd vrij en beschikbaar.
Zeker. Elke alleenstaande ouder heeft een andere ouder ergens beschikbaar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat je dit samen oplost als je samen een kind hebt. Dat je gescheiden bent, betekent niet dat je 50% van de tijd geen verantwoordelijkheid draagt.
Oh? Dat heb ik helemaal gemist toen mijn oudste klein was?quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:28 schreef Avelie het volgende:
[..]
Voor alleenstaande ouders is het vaak makkelijker omdat ze twee huizen hebben en bij ziekte de andere ouder het kind in het eigen huis kan opvangen.
Ja, en als je gescheiden bent en er vaste momenten zijn dat de kinderen bij ouder A en bij ouder B zijn dan kun je er dus vanuit gaan dat ouder A de meeste tijd aan het werk en andere verplichtingen besteedt als de kinderen bij ouder B zijn, en vice versa, dus doen alsof het zomaar even makkelijk opgelost kan worden door de andere ouder is vrij naïef.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:42 schreef Avelie het volgende:
Ik schrijf dat het "vaak" makkelijker is. In de meeste gevallen is er namelijk wél een tweede ouder in leven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij de tweede ouder overleden is, daarom schrijf ik "vaak" dat woord impliceert "niet altijd".
Ja, echt he. Misschien maar overwegen voor de tropenjarenquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:47 schreef Sjeen het volgende:
Fuck, ik moet dus gewoon gaan scheiden, dan gaat ineens alles makkelijker
Er zijn altijd uitzonderingen waarbij je moet inspringen als ouder. Daarvoor zijn regelingen zoals zorgverlof en calamiteitenverlof beschikbaar in Nederland. Dat je gescheiden leeft van de andere ouder ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en als je gescheiden bent en er vaste momenten zijn dat de kinderen bij ouder A en bij ouder B zijn dan kun je er dus vanuit gaan dat ouder A de meeste tijd aan het werk en andere verplichtingen besteedt als de kinderen bij ouder B zijn, en vice versa, dus doen alsof het zomaar even makkelijk opgelost kan worden door de andere ouder is vrij naïef.
En overleden is niet de enige uitzondering, er zijn meer dan genoeg ouders die de kinderen feitelijk alleen opvoeden omdat de andere ouder amper tot geen contact met de kinderen heeft.
Ja, maar dat inspringen is niks makkelijker omdat je gescheiden bent, dat er een andere ouder is (die is er ook als je niet gescheiden bent?) betekent niet dat die andere ouder in kan springen als er in het huishouden van de ene ouder een zorg-issue is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:52 schreef Avelie het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen waarbij je moet inspringen als ouder. Daarvoor zijn regelingen zoals zorgverlof en calamiteitenverlof beschikbaar in Nederland. Dat je gescheiden leeft van de andere ouder ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.
Uiteraard zijn er andere redenen te bedenken waarom iemand het alleen doet. Al zal bijvoorbeeld in het geval van een bam-moeder het netwerk een belangrijke rol spelen bij ziekte.
Dankjewel, dat is liefquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt me ook heel mooi om het zwanger zijn en moeder worden te beleven met je nieuwe partner, voor haar is het wél de eerste keer en hoe betrokken ze ook is bij M, dít deel heeft ze nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik denk dat dat ook uitmaakt in hoe jij het beleeft. Het is dan jouw tweede zwangerschap, maar in andere aspecten is het deze keer toch ook anders en nieuw.
Mijn oudste zus heeft ook na 11 jaar een tweede kind gekregen binnen een nieuwe relatie. Inmiddels zijn ze 26 en 15, ze hebben altijd een heel goede band gehad samen. Zelf heb ik ook een fijne band met mijn zussen die 13 en 9 jaar ouder zijn (al is dat leeftijdsverschil alleen zo ontstaan door meerdere miskramen tussendoor). Het enige dat ik zelf ook wel als moeilijk heb ervaren, is dat ze relatief snel op zichzelf gingen wonen en ik dus ineens als enig kind thuis was. Dat voelde wel alsof een deel van mij ineens weg was. Maar er komt een leuk logeeradresje voor in de plaats
.
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat inspringen is niks makkelijker omdat je gescheiden bent, dat er een andere ouder is (die is er ook als je niet gescheiden bent?) betekent niet dat die andere ouder in kan springen als er in het huishouden van de ene ouder een zorg-issue is.
Daar waar je binnen een relatie over het algemeen nog bereid bent die problemen samen op te lossen, gaat die bereidheid vaak met de scheiding overboord en is het over het algemeen het probleem van degene waar de kinderen op dat moment zijn.
Een compleet ander gezin? Gaat dit over de vader/moeder van het kind?quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:54 schreef Clubsoda het volgende:
Neem there, done thatMaar in de praktijk ga je heus niet een compleet ander gezin opzadelen met een besmettelijk kind waar je dan eerst mee moet gaan slepen omdat je dan zelf zo lekker uit kan zieken. Het is gewoon soms doorbijten, pech gehad.
Ja?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:09 schreef Avelie het volgende:
[..]
Een compleet ander gezin? Gaat dit over de vader/moeder van het kind?
Je vergeet een woord.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:33 schreef Clubsoda het volgende:
En alle alleenstaande ouders hebben een andere ouder in een ander huis
Zou ik als moeder mijn kind waar laten zitten omdat het mijn week niet is?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.
Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
Je kind laten zitten is toch heel iets anders dan je kind bij de andere ouder laten terwijl die ouder ziek is?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.
Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
Ik snap hem nietquote:
Maak je überhaupt nog wel foto’s van #3?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.
Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar.
Ja echt heel veel.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maak je überhaupt nog wel foto’s van #3?![]()
Ik heb echt significant minder foto’s van #2 dan #1.
Dat ligt aan de afspraken die je samen maakt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zou ik als moeder mijn kind waar laten zitten omdat het mijn week niet is?
Zelf ziek zijn terwijl je kind ook ziek is is rottig maar geen reden om het kind naar het huis van de andere ouder te laten gaan.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dus je nuanceert je eerder post 'iets'?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:59 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat ligt aan de afspraken die je samen maakt.
Het was ook wel de reden dat verloofde na de geboorte 6 maanden thuis bleef bij Juul. Dit is de laatste baby. No more. Vol van die babywangen genieten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja echt heel veel.
Ik heb daarentegen dan weer vrij weinig recente foto's van mijn grote kinderen![]()
Ik vind die derde ook echt ontzettend leuk hoor, en omdat ik echt weet dat dit mijn allerlaatste baby is (Ja hij is nog een baby) ben ik er ook wel heel bewust mee bezig.
![]()
Maar die volledige gezamenlijke verliefde focus van zo'n vader en moeder op 1 baby die het waarschijnlijk zelf geen ruk interesseert waar ze is, ja dat was wel een mooie throwback naar toen het ouderschap nog iets romantisch was / leek / bij vlagen.
Oh, moest dat dan?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.
Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar.
Je kunt het zo regelen, omdat er twee huizen beschikbaar zijn. Veel gescheiden stellen doen dit op deze manier.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
[..]
Dus je nuanceert je eerder post 'iets'?
Je hebt het steeds over je verloofde, naar wat deed jij zelf na de geboorte van je kind? Heb je ook genoten van de babywangen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:44 schreef exode het volgende:
[..]
Het was ook wel de reden dat verloofde na de geboorte 6 maanden thuis bleef bij Juul. Dit is de laatste baby. No more. Vol van die babywangen genieten.
24/7 de kroeg in. Mooie tijd was dat.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:55 schreef Avelie het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over je verloofde, naar wat deed jij zelf na de geboorte van je kind? Heb je ook genoten van de babywangen?
Je begrijpt dat er verschillende regelingen zijn voor de barende en de niet-barende partij en dat die enkele jaren geleden nog meer uitgesproken waren dan nu?quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:55 schreef Avelie het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over je verloofde, naar wat deed jij zelf na de geboorte van je kind? Heb je ook genoten van de babywangen?
nee natuurlijk niet. Het is alleen zo'n typisch verschijnsel dat je alleen bij eerste kinderen ziet.quote:
Nonsens. Met een fijne, betrokken partner in je geweldige relatie kun je gewoon lekker ziek in bed blijven liggen terwijl de andere, betrokken ouder de zorg gedurende jouw ziekte op zich neemtquote:Op woensdag 22 februari 2023 21:54 schreef Avelie het volgende:
[..]
Je kunt het zo regelen, omdat er twee huizen beschikbaar zijn. Veel gescheiden stellen doen dit op deze manier.
Of je hebt net mazzel dat je ziek wordt in de 50% van de tijd dat je je kind toch al niet ziet. Die kans hebben ouders die fulltime samenwonen met hun kinderen niet.
Hoe dan ook is de kans veel groter dat je als alleenstaande rustig kunt uitzieken.
Het helpt ook niet echt dat de jongste altijd expres gekke bekken trekt zodra er een camera in de buurt isquote:Op woensdag 22 februari 2023 20:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja echt heel veel.
Ik heb daarentegen dan weer vrij weinig recente foto's van mijn grote kinderen![]()
Ik vind die derde ook echt ontzettend leuk hoor, en omdat ik echt weet dat dit mijn allerlaatste baby is (Ja hij is nog een baby) ben ik er ook wel heel bewust mee bezig.
![]()
Maar die volledige gezamenlijke verliefde focus van zo'n vader en moeder op 1 baby die het waarschijnlijk zelf geen ruk interesseert waar ze is, ja dat was wel een mooie throwback naar toen het ouderschap nog iets romantisch was / leek / bij vlagen.
En ik heb nu een tiener die bijna verbiedt om foto’s te maken. Het is echt bij hoge uitzondering dat ik eens toestemming krijg, helaas.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het helpt ook niet echt dat de jongste altijd expres gekke bekken trekt zodra er een camera in de buurt is. Na een verzameling rare foto’s ben ik er wel weer even klaar mee.
Je kan ook ziek in een hotel gaan liggen. Is goedkoper.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben overtuigd, we moeten gewoon twee huizenAls ik dan ziek ben, kan de betrokken vader daarheen met dochter. En dan kan ik lekker uitzieken
Daar ben ik al langer van overtuigd, een tweekapper met ieder een eigen helft zou ideaal zijn, maar hij wil dat nietquote:Op woensdag 22 februari 2023 21:56 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben overtuigd, we moeten gewoon twee huizenAls ik dan ziek ben, kan de betrokken vader daarheen met dochter. En dan kan ik lekker uitzieken
Mijn collega zei gisteren doodleuk dat het normaal is dat een kind van 1,5 zindelijk is en alles wat later komt door luiheid is van de ouders. Ik kon haar de nek wel omdraaienquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:47 schreef SQ het volgende:
Oh god ja die teringluiers. Ik ga echt zo'n groot feest geven als dat klaar is.
Is jouw partner semi betrokken, fysiek betrokken, mentaal betrokken, handleidingloos betrokken, kadergedragbetrokken, parttime betrokken of fulltime betrokken?quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:56 schreef Sjeen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
Mijn moeder blijft volhouden dat ik precies op mijn 2e verjaardag zuiver was, zoals zij dat noemt. Dag en nacht, nooit meer 1 ongelukje gehad. Nu ben ik inderdaad vrij briljant maar ik denk niet dat het klopt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Mijn collega zei gisteren doodleuk dat het normaal is dat een kind van 1,5 zindelijk is en alles wat later komt door luiheid is van de ouders. Ik kon haar de nek wel omdraaien
Met luiheid is niks mis. Lui ouderschap is over het algemeen prettig voor zowel de ouders als de kinderen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Mijn collega zei gisteren doodleuk dat het normaal is dat een kind van 1,5 zindelijk is en alles wat later komt door luiheid is van de ouders. Ik kon haar de nek wel omdraaien
Precies ja. Dat soort situaties zijn er ook en komen heus wel goed.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:50 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn moeder blijft volhouden dat ik precies op mijn 2e verjaardag zuiver was, zoals zij dat noemt. Dag en nacht, nooit meer 1 ongelukje gehad. Nu ben ik inderdaad vrij briljant maar ik denk niet dat het klopt.
B heeft tot zijn 7e 's nachts een luierbroek aan gehad. Die jongen drinkt ontzettend veel water en wordt gewoon niet wakker, dus ook niet als hij moet plassen. Wat een commentaar we daarop kregen....
Het is vanzelf goed gekomen, zonder inmenging van ons. Steeds als we toch iets van training deden of hem tussendoor uit bed haalden om te plassen, werd het erger. Hij schaamde zich enorm.
Ja I know, wij hebben er ook al duizendenquote:Op woensdag 22 februari 2023 22:01 schreef SQ het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet. Het is alleen zo'n typisch verschijnsel dat je alleen bij eerste kinderen ziet.
Ik vind broodtrommels maken echt peanuts vergeleken met de fratsen van een peuter. Vannacht was ie alweer om 4:30 paraat en weigert te pitten nu. Vervelend want moe. Ik ben er grondig klaar mee en ik kan de dag wel om kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:44 schreef Aventura het volgende:
Veel herkenning! Ik vind het ouderschap zelf heel leuk, ik hou van mijn kinderen en ik vind het leuke mensjes om mee in een huis te wonenHet is meer het dwingende gezinsstramien wat ik niet zo leuk vind. Hier zijn we al lang uit de luierperiode en ik mis die helemaal niet, maar het is een misvatting dat het dan per se makkelijker wordt. Ik dacht dit wel heel lang, maar nu komt het besef dat de basis- en middelbare schooljaren hier nog heel lang zullen doorgaan. Dat betekent nog jarenlang elke dag de broodtrommels klaar en om 8 uur de deur uit. De 11-jarige gaat zelf naar school, maar onze 5-jarige moet ik denk ik nog wel zeker een aantal brengen. Het betekent ook gebonden zijn aan schoolvakanties als je op reis wilt. Ik ben ook een wat oudere moeder - 39 bij de tweede - en ik merk dat ik in deze levensfase eigenlijk wat meer vrijheid gehad willen hebben. Maar goed, ik was er zelf bij he, toen ik hieraan begon
Ja, misschien denk ik nu te gemakkelijk over de baby- en peuterjaren van allebei de kinderen. Die waren echt ook bij vlagen zwaar, al waren het over het algemeen wel goede slapers. Wat ik er zwaar aan vond is (weer) het zorgstramien. Uit bed halen, aankleden. En dan de hele dag op gezette tijden zorgen. Voederen, verschonen en repeat. Waardoor je dag 1 lange versnippering is. Stukjes tijd blijven over voor jezelf, terwijl ik het juist zo fijn vind om langere tijdsblokken te hebben om bv te lezen, leren, werken of gewoon te ontspannen. Nog steeds moet alles wat ik wil, in de overgebleven tijdsnippers. Voor ik kids kreeg had ik hier echt niet over nagedacht, dat het gezinsleven zo zou botsen met hoe ik leefde of wil levenquote:Op donderdag 23 februari 2023 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind broodtrommels maken echt peanuts vergeleken met de fratsen van een peuter. Vannacht was ie alweer om 4:30 paraat en weigert te pitten nu. Vervelend want moe. Ik ben er grondig klaar mee en ik kan de dag wel om kijken.
Zindelijk bij de oudste gebeurde zo rond haar 3,5 jaar. Ook eigenlijk ineens en direct dag en nacht ook. Ik vond het een hele opluchting.
De huisarts vertelde ons dat je je pas vanaf 8 jaar 'zorgen' hoeft te maken. Dus wij hebben het losgelaten. Als ze zo diep slapen, slapen ze daar inderdaad ook doorheen. B slaapt nog steeds behoorlijk vast maar schijnbaar kan zijn lichaam het nu wel tegenhouden tot de ochtend.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:59 schreef Schanu het volgende:
Mijn oudste was met 2 overdag zindelijk en met 4 's nachts. Mijn jongste met 3 overdag en nu is ze 4 maar het ziet er niet naar uit dat ze 's nachts snel zindelijk zal worden.
We hebben het 2 keer geprobeerd, zonder resultaat, zelfs niet als we haar 's avonds uit bed halen om een keer extra te plassen. Ze plast bijna standaard in haar bed 's nachts, word er vaak zelf niet eens wakker van en ligt dan dus de rest van de nacht in een nat bed zonder dat ze het doorheeft. Dat is echt niet leuk wakker 's ochtends
Dus wij hebben het voor nu opgegeven, ze slaapt gewoon te diep en ze plast teveel 's nachts, ik denk niet dat dat binnen korte termijn zal veranderen dus we proberen het over een jaar ofzo nog wel een keer
Schuldig, er zit 12 jaar tussen dochter en zoonquote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:26 schreef SQ het volgende:
Wat me ook erg lastig lijkt aan 11 jaar verschil is die vrijheid die je bijna kunt aanraken en dat je dan weer terug naar start moet met luiers en nachtvoedingen en middagslaapjes en alles.![]()
Maar misschien is 11 jaar ook wel weer lang genoeg dat dat gevoel anders is. Geen idee.
Dochter was 2,5 ofzo dat ze van de ene op de andere dag zindelijk was, zowel overdag als s'nachts.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:59 schreef Schanu het volgende:
Mijn oudste was met 2 overdag zindelijk en met 4 's nachts. Mijn jongste met 3 overdag en nu is ze 4 maar het ziet er niet naar uit dat ze 's nachts snel zindelijk zal worden.
We hebben het 2 keer geprobeerd, zonder resultaat, zelfs niet als we haar 's avonds uit bed halen om een keer extra te plassen. Ze plast bijna standaard in haar bed 's nachts, word er vaak zelf niet eens wakker van en ligt dan dus de rest van de nacht in een nat bed zonder dat ze het doorheeft. Dat is echt niet leuk wakker 's ochtends
Dus wij hebben het voor nu opgegeven, ze slaapt gewoon te diep en ze plast teveel 's nachts, ik denk niet dat dat binnen korte termijn zal veranderen dus we proberen het over een jaar ofzo nog wel een keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |