Ja, en als je gescheiden bent en er vaste momenten zijn dat de kinderen bij ouder A en bij ouder B zijn dan kun je er dus vanuit gaan dat ouder A de meeste tijd aan het werk en andere verplichtingen besteedt als de kinderen bij ouder B zijn, en vice versa, dus doen alsof het zomaar even makkelijk opgelost kan worden door de andere ouder is vrij naïef.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:42 schreef Avelie het volgende:
Ik schrijf dat het "vaak" makkelijker is. In de meeste gevallen is er namelijk wél een tweede ouder in leven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij de tweede ouder overleden is, daarom schrijf ik "vaak" dat woord impliceert "niet altijd".
Ja, echt he. Misschien maar overwegen voor de tropenjarenquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:47 schreef Sjeen het volgende:
Fuck, ik moet dus gewoon gaan scheiden, dan gaat ineens alles makkelijker
Er zijn altijd uitzonderingen waarbij je moet inspringen als ouder. Daarvoor zijn regelingen zoals zorgverlof en calamiteitenverlof beschikbaar in Nederland. Dat je gescheiden leeft van de andere ouder ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en als je gescheiden bent en er vaste momenten zijn dat de kinderen bij ouder A en bij ouder B zijn dan kun je er dus vanuit gaan dat ouder A de meeste tijd aan het werk en andere verplichtingen besteedt als de kinderen bij ouder B zijn, en vice versa, dus doen alsof het zomaar even makkelijk opgelost kan worden door de andere ouder is vrij naïef.
En overleden is niet de enige uitzondering, er zijn meer dan genoeg ouders die de kinderen feitelijk alleen opvoeden omdat de andere ouder amper tot geen contact met de kinderen heeft.
Ja, maar dat inspringen is niks makkelijker omdat je gescheiden bent, dat er een andere ouder is (die is er ook als je niet gescheiden bent?) betekent niet dat die andere ouder in kan springen als er in het huishouden van de ene ouder een zorg-issue is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:52 schreef Avelie het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen waarbij je moet inspringen als ouder. Daarvoor zijn regelingen zoals zorgverlof en calamiteitenverlof beschikbaar in Nederland. Dat je gescheiden leeft van de andere ouder ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.
Uiteraard zijn er andere redenen te bedenken waarom iemand het alleen doet. Al zal bijvoorbeeld in het geval van een bam-moeder het netwerk een belangrijke rol spelen bij ziekte.
Dankjewel, dat is liefquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt me ook heel mooi om het zwanger zijn en moeder worden te beleven met je nieuwe partner, voor haar is het wél de eerste keer en hoe betrokken ze ook is bij M, dít deel heeft ze nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik denk dat dat ook uitmaakt in hoe jij het beleeft. Het is dan jouw tweede zwangerschap, maar in andere aspecten is het deze keer toch ook anders en nieuw.
Mijn oudste zus heeft ook na 11 jaar een tweede kind gekregen binnen een nieuwe relatie. Inmiddels zijn ze 26 en 15, ze hebben altijd een heel goede band gehad samen. Zelf heb ik ook een fijne band met mijn zussen die 13 en 9 jaar ouder zijn (al is dat leeftijdsverschil alleen zo ontstaan door meerdere miskramen tussendoor). Het enige dat ik zelf ook wel als moeilijk heb ervaren, is dat ze relatief snel op zichzelf gingen wonen en ik dus ineens als enig kind thuis was. Dat voelde wel alsof een deel van mij ineens weg was. Maar er komt een leuk logeeradresje voor in de plaats
.
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat inspringen is niks makkelijker omdat je gescheiden bent, dat er een andere ouder is (die is er ook als je niet gescheiden bent?) betekent niet dat die andere ouder in kan springen als er in het huishouden van de ene ouder een zorg-issue is.
Daar waar je binnen een relatie over het algemeen nog bereid bent die problemen samen op te lossen, gaat die bereidheid vaak met de scheiding overboord en is het over het algemeen het probleem van degene waar de kinderen op dat moment zijn.
Een compleet ander gezin? Gaat dit over de vader/moeder van het kind?quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:54 schreef Clubsoda het volgende:
Neem there, done thatMaar in de praktijk ga je heus niet een compleet ander gezin opzadelen met een besmettelijk kind waar je dan eerst mee moet gaan slepen omdat je dan zelf zo lekker uit kan zieken. Het is gewoon soms doorbijten, pech gehad.
Ja?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:09 schreef Avelie het volgende:
[..]
Een compleet ander gezin? Gaat dit over de vader/moeder van het kind?
Je vergeet een woord.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:33 schreef Clubsoda het volgende:
En alle alleenstaande ouders hebben een andere ouder in een ander huis
Zou ik als moeder mijn kind waar laten zitten omdat het mijn week niet is?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.
Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
Je kind laten zitten is toch heel iets anders dan je kind bij de andere ouder laten terwijl die ouder ziek is?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zie bij de gescheiden stellen die ik ken. Kinderen blijven 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, niet maar 50%. Natuurlijk probeer je het in eerste instantie zelf op te lossen, maar als dat niet gaat, dan is er de andere ouder die kan inspringen. Het is immers nog steeds het kind van beide ouders, op ieder moment van de week.
Zou jij als moeder je kind laten zitten in zo'n geval, omdat het jouw week niet is?
Ik snap hem nietquote:
Maak je überhaupt nog wel foto’s van #3?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.
Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar.
Ja echt heel veel.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maak je überhaupt nog wel foto’s van #3?![]()
Ik heb echt significant minder foto’s van #2 dan #1.
Dat ligt aan de afspraken die je samen maakt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zou ik als moeder mijn kind waar laten zitten omdat het mijn week niet is?
Zelf ziek zijn terwijl je kind ook ziek is is rottig maar geen reden om het kind naar het huis van de andere ouder te laten gaan.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dus je nuanceert je eerder post 'iets'?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:59 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat ligt aan de afspraken die je samen maakt.
Het was ook wel de reden dat verloofde na de geboorte 6 maanden thuis bleef bij Juul. Dit is de laatste baby. No more. Vol van die babywangen genieten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja echt heel veel.
Ik heb daarentegen dan weer vrij weinig recente foto's van mijn grote kinderen![]()
Ik vind die derde ook echt ontzettend leuk hoor, en omdat ik echt weet dat dit mijn allerlaatste baby is (Ja hij is nog een baby) ben ik er ook wel heel bewust mee bezig.
![]()
Maar die volledige gezamenlijke verliefde focus van zo'n vader en moeder op 1 baby die het waarschijnlijk zelf geen ruk interesseert waar ze is, ja dat was wel een mooie throwback naar toen het ouderschap nog iets romantisch was / leek / bij vlagen.
Oh, moest dat dan?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.
Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar.
Je kunt het zo regelen, omdat er twee huizen beschikbaar zijn. Veel gescheiden stellen doen dit op deze manier.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
[..]
Dus je nuanceert je eerder post 'iets'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |