abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218722051
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:37 schreef Halcon het volgende:
maar denk er soms ook wel het mijne van als ik mensen met één kind hoor klagen...
Iedere ouder is anders, maar ook ieder kind. Wij hebben er 1 en door onze ervaringen met die ene is er nooit een tweede gekomen. Ik denk niet dat wij anders nog bij elkaar zouden zijn. En inmiddels zou ik ook niet weten hoe wij alles zouden moeten regelen als we er nóg een hadden gehad.
Ik werk zelf met kinderen met (gedrags)problemen en dat gaat me prima af, al zeg ik het zelf ;). Maar met mijn eigen kind kom ik soms in situaties waarin ik het even niet meer weet.

Telefoon geeft hier ook gedoe. Hij zou pas een telefoon krijgen voor het VO, maar bij de overstap naar een school verder van huis heeft hij er 1 gekregen om ons te kunnen bereiken. Hij moet hem thuis inleveren en als ik vergeet daar op te letten, zal hij het zeker ook niet doen. We zijn al zo ver dat zijn wifi ontzettend afgeknepen wordt, zodat Whatsapp nog werkt maar internetten niet...
pi_218722124
Ik ben team elke ouder maakt eigen, doordachte keuzes als het om mobieltjes gaat. Ik ben pro smartphones, maar dat gamen erop daar heb ik me op verkeken.
Social media gaat ie sowieso niet op.

Way of topic dus mijn verder mening laat ik voor wat het is :)

Hoe lang duurt die puberteit? Tegen de tijd dat hij er doorheen is kan ik zo de politiek in met mijn discussie skills denk ik.
pi_218722250
Misschien is je zoon ook eerder uit gepuberd omdat hij tegen die tijd ook schijt moe van zichzelf is. ;)
pi_218722879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 06:59 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Je moet ook groeien in het ouderschap.
Op je werk kun je nu ook meer aan dan 10 jaar geleden.

Ik vind t niet gek als ik ouders met 1 kind zie worstelen.
In het begin is alles wel nieuw, ja.
pi_218722894
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 13:29 schreef Hupje het volgende:

[..]
Iedere ouder is anders, maar ook ieder kind. Wij hebben er 1 en door onze ervaringen met die ene is er nooit een tweede gekomen. Ik denk niet dat wij anders nog bij elkaar zouden zijn. En inmiddels zou ik ook niet weten hoe wij alles zouden moeten regelen als we er nóg een hadden gehad.
Ik werk zelf met kinderen met (gedrags)problemen en dat gaat me prima af, al zeg ik het zelf ;). Maar met mijn eigen kind kom ik soms in situaties waarin ik het even niet meer weet.

Telefoon geeft hier ook gedoe. Hij zou pas een telefoon krijgen voor het VO, maar bij de overstap naar een school verder van huis heeft hij er 1 gekregen om ons te kunnen bereiken. Hij moet hem thuis inleveren en als ik vergeet daar op te letten, zal hij het zeker ook niet doen. We zijn al zo ver dat zijn wifi ontzettend afgeknepen wordt, zodat Whatsapp nog werkt maar internetten niet...
De oudste twee mogen bij hun moeder dus onbeperkt op de telefoon kloten. Als ik dan niks zou doen, dan zouden ze de hele dag op hun telefoon zitten. Als ze daar zijn geweest, dan is het echt weer even afkicken van de telefoon.

Overigens, als ze dan met andere dingen eenmaal bezig zijn, dan zijn ze hun telefoon ook zo weer vergeten. Aan de schermtijdtabellen kun je precies zien bij wie ze op een dag waren. :')

Een uurtje op de telefoon vind ik niet zo'n probleem. Wel is het zo dat ze echt alleen maar crap kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')