abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218553503
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 22:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt ook beter een concrete activiteit benoemen in plaats van tien minuten. Tien minuten zegt ze niks.

Iets als niet door een gesprek heen gaan tetteren, moet natuurlijk wel gewoon duidelijk zijn. Sowieso ben ik van mening dat je als ouder ook gewoon je dingen te doen hebt en dat kinderen er dan niet altijd doorheen hoeven te tetteren.

We kregen dit verslag over een al te aanwezig kind dat niet luistert etc. dan ook wel van iemand die zelf geen kinderen heeft, ze niet wil, en uitermate irritant vindt. De kans dat dit kind wel aanwezig, maar niet zo vervelend als geschetst was, is best aanwezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218553539
De onder 4 fase klinkt nu af en toe toch echt heeeerlijk. Zo'n gezellig kletsend kind.

Nu hebben we een 11jarige vroege puber die alles bij voorbaat stom vindt en enorm goed kan zeuren om werkelijk alles. Onze brombeer noemen we hem. Dat is natuurlijk ook weer heel stom.
pi_218553728
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 09:12 schreef exode het volgende:
De onder 4 fase klinkt nu af en toe toch echt heeeerlijk. Zo'n gezellig kletsend kind.

Nu hebben we een 11jarige vroege puber die alles bij voorbaat stom vindt en enorm goed kan zeuren om werkelijk alles. Onze brombeer noemen we hem. Dat is natuurlijk ook weer heel stom.
Het is gewoon ontzettend persoonlijk en afhankelijk van je eigen persoonlijkheid, die van je partner en van je kind(eren).

Ik vond iedere fase leuk. Maar tot een jaar of 8-9 vond ik het heel erg afhankelijke wel zwaar op momenten.

En wij hebben een gemakkelijke puber. Geen gedoe met vapen, roken, drinken, te laat thuiskomen. Echt wel zo nu en dan een grote mond of rollende ogen en opruimen is bepaald geen prioriteit, maar als dat alles is....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 augustus 2025 @ 11:24:04 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_218554238
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 17:03 schreef roos94 het volgende:
Daarom is 1 kind en dan stop gewoon top. Je kan alles meemaken van zwangerschap tot opgroeien 1e stapjes 1e schooldag etc. En je houdt nog genoeg tijd (en geld) over voor andere dingen (en voor slaap/rust :+ )
Ik vind het zelf heel erg kut om in mijn eentje te zijn. Ik ben juist blij dat ik twee kinderen heb.

Overigens vind ik het nu echt even niet leuk om ouder te zijn. Niet omdat mijn kinderen stom zijn, maar omdat ik gewoon zelf zo erg in de knoop zit op dit moment dat ik het gevoel heb dat ik mijn kinderen te kort doe. En dat vind ik heel lastig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218554654
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is gewoon ontzettend persoonlijk en afhankelijk van je eigen persoonlijkheid, die van je partner en van je kind(eren).

Ik vond iedere fase leuk. Maar tot een jaar of 8-9 vond ik het heel erg afhankelijke wel zwaar op momenten.

En wij hebben een gemakkelijke puber. Geen gedoe met vapen, roken, drinken, te laat thuiskomen. Echt wel zo nu en dan een grote mond of rollende ogen en opruimen is bepaald geen prioriteit, maar als dat alles is....
Ik had deze fase graag pas na zijn 13e a 14e gehad ;) Zoals 'normale' pubers. Niet al vanaf zijn 10e.
pi_218555350
Ik HAAT het als ze in zombies veranderen zodra ze voor een scherm zitten.
Ik HAAT zombies
En ik HAAT de ruzies zodra ze van mij achter het scherm vandaan moeten.

Vier weken vakantie zonder zombies en zodra we thuis zijn begon het weer.
pi_218579812
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:40 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Dan heb jij heel bijzondere kinderen :D want ik heb nog nooit een kind onder de 6 gezien dat (langer dan 2 minuten) alleen kan spelen.
Ik heb 2 kinderen onder de 6, en die kunnen allebei samen of alleen prima een half uur alleen spelen of met een boekje zitten.

Godzijdank wel, zeg.
  maandag 25 augustus 2025 @ 14:54:28 #58
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218588715
Van de mijne heb ik nooit slapeloze nachten gehad. Ze sliep binnen 1 minuut en moest haar smorgens altijd wakker maken voor school want ze slaapt de klok makkelijk rond, nog steeds. Altijd doorgeslapen, vanaf baby af aan.
Ze eet alles, zelfs liever fruit dan snoep. Is zelden lastig of jengelig geweest. Ben altijd alleenstaande moeder geweest maar heb nooit 1 dag werk gemist omdat ze ziek was. Ze is 1 keer in de lagere school tijd een halve dag ziek geweest omdat ze toen dr hele slaapkamer had onder gekotst. Verder nooit ziek geweest en daarom kreeg ze van mij een paar 'snipperdagen' waar ze 'ziek' was en we lekker naar de dierentuin oid gingen.

Echt, als ik 10 kinderen had gehad zoals mijn dochter was dan was dat geen enkel probleem geweest.
Heb er een makkie aan gehad.
To BG or not to BG!
  Miss 200.000.000! maandag 25 augustus 2025 @ 15:45:33 #59
367000 roos94
pi_218589138
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:54 schreef oppiedoppie het volgende:
Van de mijne heb ik nooit slapeloze nachten gehad. Ze sliep binnen 1 minuut en moest haar smorgens altijd wakker maken voor school want ze slaapt de klok makkelijk rond, nog steeds. Altijd doorgeslapen, vanaf baby af aan.
Ze eet alles, zelfs liever fruit dan snoep. Is zelden lastig of jengelig geweest. Ben altijd alleenstaande moeder geweest maar heb nooit 1 dag werk gemist omdat ze ziek was. Ze is 1 keer in de lagere school tijd een halve dag ziek geweest omdat ze toen dr hele slaapkamer had onder gekotst. Verder nooit ziek geweest en daarom kreeg ze van mij een paar 'snipperdagen' waar ze 'ziek' was en we lekker naar de dierentuin oid gingen.

Echt, als ik 10 kinderen had gehad zoals mijn dochter was dan was dat geen enkel probleem geweest.
Sow, dan bof je zeker weten. :+
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 15:47:01 #60
382129 crew  Donna
pi_218589150
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:54 schreef oppiedoppie het volgende:

Heerlijk. Daarom gingen wij voor een 2de.

Oh boy 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')