abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208096251
Als we allemaal collectief Avelie negeren is de lol er snel af. Net zoals bij kinderen, geen aandacht geven aan negatief gedrag :P
Shine bright like a diamond.
pi_208096346
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:03 schreef June. het volgende:
Als we allemaal collectief Avelie negeren is de lol er snel af. Net zoals bij kinderen, geen aandacht geven aan negatief gedrag :P
Dit.

Het is volkomen verspilde moeite. Het leidt nu tot niks en dat zal het ook nooit doen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 februari 2023 @ 08:27:44 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208096496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waar vertel ik hoe geweldig ik mijn leven op orde heb? Mijn leven is bij vlagen een grote puinhoop, daar schrijf ik openlijk over.

Of bedoel je dat ik schrijf dat mijn man een betrokken vader is? Is dat voor jou genoeg om een leven geweldig te noemen?
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.
Zo jammer als iemand zo’n vreselijk gebrek aan zelfvertrouwen heeft. Heus, jij bent ook de moeite waard en daarvoor hoef je echt niet steeds de bevestiging te zoeken. En zijn professionals die je met je struggle kunnen helpen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 22 februari 2023 @ 08:30:03 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208096514
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208096542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Dat klopt niet, want zij is net zo oud als mijn dochter, en dat is 13.

Maar het scenario op zichzelf vind ik creatief bedacht :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208096551
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.
Zo jammer als iemand zo’n vreselijk gebrek aan zelfvertrouwen heeft. Heus, jij bent ook de moeite waard en daarvoor hoef je echt niet steeds de bevestiging te zoeken. En zijn professionals die je met je struggle kunnen helpen O+
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat andere ouders, anders omgaan met het ouderschap? Moet iedereen er hetzelfde instaan als jij? Waarom voel je je zo aangevallen als iemand vertelt het anders te ervaren?
pi_208096591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 06:10 schreef Avelie het volgende:
Maar dat die angsten zo op de voorgrond staan, dát verschilt van mens tot mens. Het ligt eraan hoe je ermee hebt leren omgaan. Als je veel shit hebt gehad in je leven dan is de urgentie hoger om met dit soort gevoelens om te leren gaan, omdat je anders allang niet meer had gefunctioneerd.

Nachtenlang wakker liggen of je leven lam laten leggen door zorgen is zo zonde. Het dient geen enkel doel en niemand schiet er iets mee op.
Dus eigenlijk impliceer je dat als je maar genoeg shit hebt meegemaakt, je je minder zorgen maakt (om je kinderen). Ik kan je vertellen dat ik van kinds af aan aardig wat shit heb meegemaakt, wat mijn zorgen enkel heeft vergroot. Want mijn kinderen op dezelfde leeftijd zien als ikzelf destijds, de angst wat hun kan overkomen omdat ik weet wat er kan gebeuren in dit leven. De angst dat het meisjes zijn, wat ze net wat kwetsbaarder maakt, de angst dat ik ze niet weerbaar genoeg kan maken in dit leven omdat ik dat zelf ook niet was.

Nee het heeft geen zin om je lam te laten leggen door zorgen, er staat ook nergens dat iemand dat doet. Maar er is geen knopje waarmee je zorgen uit kan schakelen. Als ze er zijn, dan zijn ze er, ongeacht wat je zelf hebt meegemaakt in je leven. Fijn dat dat voor jou kennelijk anders werkt en dat jij met dat soort emoties hebt leren omgaan, maar dat zegt niets over iemand anders. Dus stop met het constant projecteren van je eigen ervaringen en het trekken van conclusies over anderen die jij niet kent, je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt en het kan ronduit kwetsend zijn.

En dan ga ik je nu negeren.
pi_208096903
Ik ga nog een keer on topic reageren, tegen beter weten in. Dan heeft een 14 jarige snotaap maar lol omdat ie een moeder heeft laten reageren.

Je zorgen maken, betekent niet dat je er elke nacht wakker van ligt, het betekent niet dat je er hulp bij nodig hebt, het betekent niet dat je angst je leven laat reageren.
Het is een primaire emotie, niet iets wat je aan en uit kan zetten.

Het hoort bij houden van, bij iemand in je hart hebben. Dat zijn kleine zorgen zoals ik vanochtend had 'SHIT, B zijn puffer is op als hij nu maar geen astma aanval krijgt' en grote zorgen zoals 'Hoe lang kunnen we mijn moeder nog op deze manier zelfstandig laten wonen.'

Het lijkt me vervelend als je alles zo zwart wit bekijkt, zelfs als je je hele leven bij elkaar verzint. Je nooit zorgen maken, zelfs niet een heel klein beetje is niet omdat je zoveel hebt meegemaakt, elk huisje heeft zijn kruisje. Er zitten hier genoeg Fokkers die met een hoop narigheid te maken hebben gehad. Als je een moeder was geweest had je daarvoor begrip gehad, of in ieder geval open gestaan voor een gesprek.

Oh en je hoeft mijn zorgen niet op te lossen, ik koester ze omdat ik iedereen in mijn hart koester. En ik heb een betrokken partner, die mag ik niet vergeten natuurlijk.
pi_208096996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:04 schreef Avelie het volgende:
Misschien voor jullie een idee om de documentaire "Overgave" van Marijn Frank te kijken. Een goede vriendin van haar gaat dood. Geen zorgen om vrienden? Na deze docu denk je daar vast anders over.

Als we het dan toch over empathie hebben.
Jij bent de persoon die zegt dat ze geen zorgen heeft?
pi_208097134
quote:
Chinees en mignonne :Y)
pi_208097864
Gevoelens kunnen er ook zijn zonder dat je je erdoor laat lamleggen. Hier schreef iemand dat ze niks meer doet in haar leven uit angst dat er iets mis kan gaan met haar of haar zoon. Op die post reageerde ik.

Natuurlijk zijn er zorgen, maar die horen bij het leven en zijn niet gebonden aan het ouderschap. Ik had al zorgen voordat ik kinderen had en dat zal vast zo blijven. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.
pi_208097984
Mijn leven dus wel, van zorgeloos naar zorgen.
pi_208098028
quote:
13 jaar lijkt me al een prima leeftijd voor een schoolopdracht over mediawijsheid.
Past ook wel in het beeld dat de jeugd teksten te vluchtig lezen wat ten koste gaat van het diep lezen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 februari 2023 @ 10:55:39 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208098058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:34 schreef Avelie het volgende:

[..]
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat andere ouders, anders omgaan met het ouderschap? Moet iedereen er hetzelfde instaan als jij? Waarom voel je je zo aangevallen als iemand vertelt het anders te ervaren?
:') :W
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208098179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk ook niet dat het makkelijk of makkelijker is. Ik vind ouderschap sowieso niet makkelijk en iedere situatie heeft uitdagingen. Ik heb er alsnog zin in. O+

Maar ik hoor ook al 25 weken allerlei variaties op dat dit een belachelijk idee is, hoe ontzettend het me allemaal tegen gaat vallen en ik-moet-er-niet-aan-deeeeeeeeeeeeeeeeeeeenkens. En dat verveelt een beetje. Ik heb tegen al die mensen in mijn omgeving die in de tussentijd een tweede/derde/vierde kregen ook wijselijk mijn mond gehouden ;)

Dus ja, ik reageer ook vanuit mijn eigen gevoeligheid hoor. Maar het verschil in enthousiasme en steun bij mijn tweede en die van mijn zusje - die er braafjes 2 jaar en 2 maanden tussen heeft zitten - is bijvoorbeeld schokkend. En pijnlijk.
Het lijkt me ook heel mooi om het zwanger zijn en moeder worden te beleven met je nieuwe partner, voor haar is het wél de eerste keer en hoe betrokken ze ook is bij M, dít deel heeft ze nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik denk dat dat ook uitmaakt in hoe jij het beleeft. Het is dan jouw tweede zwangerschap, maar in andere aspecten is het deze keer toch ook anders en nieuw O+.

Mijn oudste zus heeft ook na 11 jaar een tweede kind gekregen binnen een nieuwe relatie. Inmiddels zijn ze 26 en 15, ze hebben altijd een heel goede band gehad samen. Zelf heb ik ook een fijne band met mijn zussen die 13 en 9 jaar ouder zijn (al is dat leeftijdsverschil alleen zo ontstaan door meerdere miskramen tussendoor ;( ). Het enige dat ik zelf ook wel als moeilijk heb ervaren, is dat ze relatief snel op zichzelf gingen wonen en ik dus ineens als enig kind thuis was. Dat voelde wel alsof een deel van mij ineens weg was. Maar er komt een leuk logeeradresje voor in de plaats :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208100529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:39 schreef Avelie het volgende:
Gevoelens kunnen er ook zijn zonder dat je je erdoor laat lamleggen. Hier schreef iemand dat ze niks meer doet in haar leven uit angst dat er iets mis kan gaan met haar of haar zoon. Op die post reageerde ik.

Natuurlijk zijn er zorgen, maar die horen bij het leven en zijn niet gebonden aan het ouderschap. Ik had al zorgen voordat ik kinderen had en dat zal vast zo blijven. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.
Oh hou op, please
Vat jij alles zo letterlijk op? Beetje alternatieve bedrading in je bovenkamer dan
pi_208100722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh hou op, please
Vat jij alles zo letterlijk op? Beetje alternatieve bedrading in je bovenkamer dan
DE eigenschap van een trol, alles zwart wit stellen om reacties uit te lokken. Nu ook weer, er is geen gesprek mogelijk.

Ik twijfel nog tussen:
- Een 14 jarige puber die zich verveelt.
- Een ouder iemand die of in een behoorlijk ongelukkige relatie zit of alleen is en aandacht nodig heeft.

Maar ik ga het niet uitzoeken, daarvoor is het te onbeduidend.

Ik wilde nog toevoegen aan de mindere kanten van het ouderschap: non stop opruimen. Het is als dweilen met de kraan open.
  Moderator / Colorchick woensdag 22 februari 2023 @ 14:52:04 #118
382129 crew  Donna
pi_208100974
Die 14 jarige kan je wel uitsluiten. Dit gaat al 5 jaar zo. :X

Ik ben gezegend met een zeer opruimende peuter en partner. Nu ik en de kleuter nog. :Y)
pi_208101903
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:48 schreef exode het volgende:
Mijn leven dus wel, van zorgeloos naar zorgen.
Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.

Denk je dan ook dat mensen zonder kinderen geen zorgen kunnen hebben? Of geldt het alleen voor jou dat die zorgen zo sterk verband houden met je kinderen?
pi_208102077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:22 schreef Avelie het volgende:

Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.

Denk je dan ook dat mensen zonder kinderen geen zorgen kunnen hebben? Of geldt het alleen voor jou dat die zorgen zo sterk verband houden met je kinderen?
....

Dit is zo raar om te zeggen, het is moeilijk hier op te reageren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:44:30 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_208102129
Gewoon niet doen dan :Y)

Vandaag was ik even de hort op met alleen de peuter en da's toch beter te doen dan met alle drie. Morgen ga ik dan weer met de 2 oudsten op pad. (Dit alles mogelijk gemaakt door kindercarnaval, het kinderdagverblijf en schoolvakantie :') ). Dan is het net even wat behapbaarder (en dus minder zwaar :7 )
disclaimer
pi_208102153
Oh heerlijk SQ. Missen ze elkaar dan of denken ze, yes, eindelijk!
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:48:52 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_208102164
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:47 schreef exode het volgende:
Oh heerlijk SQ. Missen ze elkaar dan of denken ze, yes, eindelijk!
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugd >:)
disclaimer
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:52:59 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_208102205
Ik zag vandaag bij de kinderboerderij een stel met hun eerste kindje, een baby van een maand of tien denk ik. Het was zo aandoenlijk om te zien. En ze maakten wel 600 foto's van die baby die elke keer voor een ander dier werd gehouden, terwijl ze zo fabuleus de camera in glimlachten in hun triple matchende outfits.

Die romantiek is er dus echt wel af bij kind #3 zeg maar. :')
disclaimer
pi_208102217
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:48 schreef SQ het volgende:

[..]
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugd >:)
B en Juul missen elkaar best snel om vervolgens als ze elkaar zien het bloed onder de nagels vandaan te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')