Dit.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:03 schreef June. het volgende:
Als we allemaal collectief Avelie negeren is de lol er snel af. Net zoals bij kinderen, geen aandacht geven aan negatief gedrag
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:28 schreef Avelie het volgende:
[..]
Waar vertel ik hoe geweldig ik mijn leven op orde heb? Mijn leven is bij vlagen een grote puinhoop, daar schrijf ik openlijk over.
Of bedoel je dat ik schrijf dat mijn man een betrokken vader is? Is dat voor jou genoeg om een leven geweldig te noemen?
Dat klopt niet, want zij is net zo oud als mijn dochter, en dat is 13.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij elke puinhoop die je benoemt, kun je het niet laten om even aan te tippen hoe je het getackeld hebt. Je posts bestaan uit het obsessief aandacht en bevestiging zoeken. Nu ook weer, je vraagt bij mij de bevestiging of het betrokken zijn van de vader het leven geweldig maakt.
Zo jammer als iemand zo’n vreselijk gebrek aan zelfvertrouwen heeft. Heus, jij bent ook de moeite waard en daarvoor hoef je echt niet steeds de bevestiging te zoeken. En zijn professionals die je met je struggle kunnen helpen
Dus eigenlijk impliceer je dat als je maar genoeg shit hebt meegemaakt, je je minder zorgen maakt (om je kinderen). Ik kan je vertellen dat ik van kinds af aan aardig wat shit heb meegemaakt, wat mijn zorgen enkel heeft vergroot. Want mijn kinderen op dezelfde leeftijd zien als ikzelf destijds, de angst wat hun kan overkomen omdat ik weet wat er kan gebeuren in dit leven. De angst dat het meisjes zijn, wat ze net wat kwetsbaarder maakt, de angst dat ik ze niet weerbaar genoeg kan maken in dit leven omdat ik dat zelf ook niet was.quote:Op woensdag 22 februari 2023 06:10 schreef Avelie het volgende:
Maar dat die angsten zo op de voorgrond staan, dát verschilt van mens tot mens. Het ligt eraan hoe je ermee hebt leren omgaan. Als je veel shit hebt gehad in je leven dan is de urgentie hoger om met dit soort gevoelens om te leren gaan, omdat je anders allang niet meer had gefunctioneerd.
Nachtenlang wakker liggen of je leven lam laten leggen door zorgen is zo zonde. Het dient geen enkel doel en niemand schiet er iets mee op.
Jij bent de persoon die zegt dat ze geen zorgen heeft?quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:04 schreef Avelie het volgende:
Misschien voor jullie een idee om de documentaire "Overgave" van Marijn Frank te kijken. Een goede vriendin van haar gaat dood. Geen zorgen om vrienden? Na deze docu denk je daar vast anders over.
Als we het dan toch over empathie hebben.
Chinees en mignonnequote:Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
Naast het negeren stel ik me voor dat het Amélie is, de oudste van, hoe heet ze ook alweer, die Japans kan en verloskundige werd. Dat het een gezamenlijk project van ze is om te onderzoeken hoe je als iemand anders voordoen op internet precies werkt. In dit scenario is Amelie wel al 16+ en ik weet niet of dat klopt.
13 jaar lijkt me al een prima leeftijd voor een schoolopdracht over mediawijsheid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:30 schreef Lemijn het volgende:
quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Mijn zelfvertrouwen is prima. Ik zeg alleen dat niet elke ouder zich vreselijk veel zorgen maakt en het zorgeloze bestaan achter zich heeft gelaten.
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat andere ouders, anders omgaan met het ouderschap? Moet iedereen er hetzelfde instaan als jij? Waarom voel je je zo aangevallen als iemand vertelt het anders te ervaren?
Het lijkt me ook heel mooi om het zwanger zijn en moeder worden te beleven met je nieuwe partner, voor haar is het wél de eerste keer en hoe betrokken ze ook is bij M, dít deel heeft ze nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik denk dat dat ook uitmaakt in hoe jij het beleeft. Het is dan jouw tweede zwangerschap, maar in andere aspecten is het deze keer toch ook anders en nieuwquote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk ook niet dat het makkelijk of makkelijker is. Ik vind ouderschap sowieso niet makkelijk en iedere situatie heeft uitdagingen. Ik heb er alsnog zin in.![]()
Maar ik hoor ook al 25 weken allerlei variaties op dat dit een belachelijk idee is, hoe ontzettend het me allemaal tegen gaat vallen en ik-moet-er-niet-aan-deeeeeeeeeeeeeeeeeeeenkens. En dat verveelt een beetje. Ik heb tegen al die mensen in mijn omgeving die in de tussentijd een tweede/derde/vierde kregen ook wijselijk mijn mond gehouden![]()
Dus ja, ik reageer ook vanuit mijn eigen gevoeligheid hoor. Maar het verschil in enthousiasme en steun bij mijn tweede en die van mijn zusje - die er braafjes 2 jaar en 2 maanden tussen heeft zitten - is bijvoorbeeld schokkend. En pijnlijk.
Oh hou op, pleasequote:Op woensdag 22 februari 2023 10:39 schreef Avelie het volgende:
Gevoelens kunnen er ook zijn zonder dat je je erdoor laat lamleggen. Hier schreef iemand dat ze niks meer doet in haar leven uit angst dat er iets mis kan gaan met haar of haar zoon. Op die post reageerde ik.
Natuurlijk zijn er zorgen, maar die horen bij het leven en zijn niet gebonden aan het ouderschap. Ik had al zorgen voordat ik kinderen had en dat zal vast zo blijven. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.
DE eigenschap van een trol, alles zwart wit stellen om reacties uit te lokken. Nu ook weer, er is geen gesprek mogelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh hou op, please
Vat jij alles zo letterlijk op? Beetje alternatieve bedrading in je bovenkamer dan
Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:48 schreef exode het volgende:
Mijn leven dus wel, van zorgeloos naar zorgen.
....quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:22 schreef Avelie het volgende:
Dan heb je voordat je kinderen kreeg heel veel geluk gehad dat je niks had om je zorgen om te maken.
Denk je dan ook dat mensen zonder kinderen geen zorgen kunnen hebben? Of geldt het alleen voor jou dat die zorgen zo sterk verband houden met je kinderen?
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugdquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:47 schreef exode het volgende:
Oh heerlijk SQ. Missen ze elkaar dan of denken ze, yes, eindelijk!
B en Juul missen elkaar best snel om vervolgens als ze elkaar zien het bloed onder de nagels vandaan te halen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:48 schreef SQ het volgende:
[..]
De jongste praat nog niet dus geen idee. De oudsten vinden het wel lekker dat die kleine ze niet vertraagt. Ik geloof niet dat wij zo'n gezin zijn waarin we elkaar gruwelijk missen als we elkaar een paar uur niet zien. Hoe minder zielen hoe meer vreugd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |