abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208110204
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:26 schreef SQ het volgende:
Wat me ook erg lastig lijkt aan 11 jaar verschil is die vrijheid die je bijna kunt aanraken en dat je dan weer terug naar start moet met luiers en nachtvoedingen en middagslaapjes en alles. :D
Maar misschien is 11 jaar ook wel weer lang genoeg dat dat gevoel anders is. Geen idee.
Schuldig, er zit 12 jaar tussen dochter en zoon :P Het heeft voor en nadelen. Voor mij is het grootste nadeel dat ik lichamelijk geen 26 meer was, toen ik zoon kreeg. Had met 26 ook meer energie dan wat ik nu met zoon heb.
Maar, voordelen heeft het óók. Dochter was volledig zelfstandig, kon soms ook even met kleine broer wat ondernemen, geen onderling geruzie en maar van 1 kind tegelijk de kont moeten afvegen.
En blijkbaar was de eerste luierperiode geblokt want ik ging na 12 jaar vrolijk voor de tweede ronde :P
En nu word ik oma en zit er tussen zoon en kleinzoon straks óók 12 jaar. Al heeft dochter wel gezegd dat zij geen 12 jaar laat zitten tussen nummer 1 en nummer 2 :D

Edit: nog een, eigenlijk het grootste voordeel: ik heb me 12 jaar alleen op dochter kunnen focussen. Die heeft alle aandacht gehad. En toen kwam zoon en werd de aandacht verdeeld. Dochter ging meer haar eigen gang en was bijna alle aandacht weer voor zoon, die nu al een paar jaar de volledige aandacht krijgt :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 23-02-2023 11:35:43 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208110546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:59 schreef Schanu het volgende:
Mijn oudste was met 2 overdag zindelijk en met 4 's nachts. Mijn jongste met 3 overdag en nu is ze 4 maar het ziet er niet naar uit dat ze 's nachts snel zindelijk zal worden.

We hebben het 2 keer geprobeerd, zonder resultaat, zelfs niet als we haar 's avonds uit bed halen om een keer extra te plassen. Ze plast bijna standaard in haar bed 's nachts, word er vaak zelf niet eens wakker van en ligt dan dus de rest van de nacht in een nat bed zonder dat ze het doorheeft. Dat is echt niet leuk wakker 's ochtends :')

Dus wij hebben het voor nu opgegeven, ze slaapt gewoon te diep en ze plast teveel 's nachts, ik denk niet dat dat binnen korte termijn zal veranderen dus we proberen het over een jaar ofzo nog wel een keer :')
Dochter was 2,5 ofzo dat ze van de ene op de andere dag zindelijk was, zowel overdag als s'nachts.
Bij zoon duurde de nachten langer, werd steeds beter op een ongelukje af en toe na.
Je kan haar in de nacht toch een luierbroekje aandoen? Het komt wel goed, bij de één duurt het gewoon wat langer. Maar dan zit je iig niet meer met nat beddengoed en een natte dochter.
If they say
  donderdag 23 februari 2023 @ 13:38:28 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208111836
Ach joh, als je kind 16 is boeit het niets meer wanneer je kind zindelijk was, "mama" kon zeggen of zijn/haar veters kon strikken, alleen als je kind dat nog steeds niet kan als het 16 is heb je echt een probleem.

/tweede leg ouder
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208111992
_O-
If they say
pi_208112044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dochter was 2,5 ofzo dat ze van de ene op de andere dag zindelijk was, zowel overdag als s'nachts.
Bij zoon duurde de nachten langer, werd steeds beter op een ongelukje af en toe na.
Je kan haar in de nacht toch een luierbroekje aandoen? Het komt wel goed, bij de één duurt het gewoon wat langer. Maar dan zit je iig niet meer met nat beddengoed en een natte dochter.
Jazeker, we doen haar elke nacht een luierbroekje aan. Behalve dan de momenten waarop we zonder wilden proberen, onder andere omdat ze dat zelf zo graag wilde, maar de volgende poging stellen we nog even uit :D
pi_208112137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:57 schreef Schanu het volgende:

[..]
Jazeker, we doen haar elke nacht een luierbroekje aan. Behalve dan de momenten waarop we zonder wilden proberen, onder andere omdat ze dat zelf zo graag wilde, maar de volgende poging stellen we nog even uit :D
Oooh, zo. Dan gewoon uitstellen, het komt echt wel goed :Y
If they say
  donderdag 23 februari 2023 @ 15:03:38 #207
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_208112916
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Schuldig, er zit 12 jaar tussen dochter en zoon :P Het heeft voor en nadelen. Voor mij is het grootste nadeel dat ik lichamelijk geen 26 meer was, toen ik zoon kreeg. Had met 26 ook meer energie dan wat ik nu met zoon heb.
Maar, voordelen heeft het óók. Dochter was volledig zelfstandig, kon soms ook even met kleine broer wat ondernemen, geen onderling geruzie en maar van 1 kind tegelijk de kont moeten afvegen.
En blijkbaar was de eerste luierperiode geblokt want ik ging na 12 jaar vrolijk voor de tweede ronde :P
En nu word ik oma en zit er tussen zoon en kleinzoon straks óók 12 jaar. Al heeft dochter wel gezegd dat zij geen 12 jaar laat zitten tussen nummer 1 en nummer 2 :D

Edit: nog een, eigenlijk het grootste voordeel: ik heb me 12 jaar alleen op dochter kunnen focussen. Die heeft alle aandacht gehad. En toen kwam zoon en werd de aandacht verdeeld. Dochter ging meer haar eigen gang en was bijna alle aandacht weer voor zoon, die nu al een paar jaar de volledige aandacht krijgt :)
Hier zit er ook 12 jaar tussen en was beide keren onder de 30. Lichamelijk en wat energie betreft prima.

Ik heb ouderschap en alles eromheen altijd leuk gevonden (schoolmoeder etc), maar ik vind het nu de tweede keer eigenlijk nog leuker allemaal en ben ook veel makkelijker geworden. Als het aan mij zou liggen wil ik er nog wel eentje, het liefst heb ik altijd een peuter/kleuter in huis :D )

Mijn dochter past ook regelmatig op kleine broer, dat is inderdaad wel een groot voordeel en geeft ons ouders ook meer vrijheid. Maar broer en zus ruzies zijn hier genoeg hoor. Leeftijd maakt dan schijnbaar geen reet uit :D
pi_208113360
Ik ben grappig genoeg nu fitter dan 11 jaar geleden. Toen had ik net een hernia-operatie achter de rug (harhar) en echt nog aan het herstellen. Inmiddels ben ik lichamelijk een stuk stabieler. Ben ook tussendoor begonnen met hardlopen en hobbel met 35 weken nog steeds korte stukjes door het bos, dat had je me destijds echt niet hoeven vragen :') psychisch ben ik ook wel uitgerijpt, ik zit met mijn werk gewoon veel beter op mijn plek dan destijds, dat geeft een boel rust.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208114039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Hier zit er ook 12 jaar tussen en was beide keren onder de 30. Lichamelijk en wat energie betreft prima.

Ik heb ouderschap en alles eromheen altijd leuk gevonden (schoolmoeder etc), maar ik vind het nu de tweede keer eigenlijk nog leuker allemaal en ben ook veel makkelijker geworden. Als het aan mij zou liggen wil ik er nog wel eentje, het liefst heb ik altijd een peuter/kleuter in huis :D )

Mijn dochter past ook regelmatig op kleine broer, dat is inderdaad wel een groot voordeel en geeft ons ouders ook meer vrijheid. Maar broer en zus ruzies zijn hier genoeg hoor. Leeftijd maakt dan schijnbaar geen reet uit :D
Dan was je heel jong toen je je eerste kreeg?
De tweede is vaak ook makkelijker, je weet meer hoe en wat. Ik werd zelf ook wat makkelijker, minder van de regeltjes, zeg maar.
Whaha, jah, toen zoon wat ouder werd, konden ze ook best wel tekeer gaan met z`n twee :D En dan zat dochter weer op dr kamer in haar eigen wereldje, zonder kleine broer die de boel op stelten zette. Had ze rust, maar nu ze zelf zwanger is het met die rust ook snel gedaan :+ Zoon logeert wel es bij haar, maar de logeerkamer wordt babykamer dus das dan ook wel voorbij.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben grappig genoeg nu fitter dan 11 jaar geleden. Toen had ik net een hernia-operatie achter de rug (harhar) en echt nog aan het herstellen. Inmiddels ben ik lichamelijk een stuk stabieler. Ben ook tussendoor begonnen met hardlopen en hobbel met 35 weken nog steeds korte stukjes door het bos, dat had je me destijds echt niet hoeven vragen :') psychisch ben ik ook wel uitgerijpt, ik zit met mijn werk gewoon veel beter op mijn plek dan destijds, dat geeft een boel rust.
Wat fijn dat je je nu zo goed voelt :) Wanneer ben je uitgerekend?
Herstellen na een operatie met een baby is gewoon kut :{ Nu kan je echt genieten straks na de bevalling. En geniet ervan!
Zoon kostte mij een heup :') Kreeg last tijdens de zwangerschap en jaren door geëtterd. Tot de huisarts me maar es doorstuurde voor een mri en bleek dat m`n heup versleten was. Zoon was net vier toen ik de heupbesparende operatie kreeg en bijna vijf toen heup werd vervangen. Kan gelukkig wel alles weer doen, al heb ik nu last van astma/copd. Ben wat trager, zeg maar :') Maar kan wel weer pijnloos lopen.

Iedereen heeft kut periodes en issues met opvoeden. Ik ook, zeker. Maar nu dochter zelf moeder wordt, zoon 12 jaar is, mis ik die kleine kindertijd echt wel. Het gaat me allemaal echt te snel...
If they say
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:43:37 #210
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208115157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
Grappig, dat herken ik. Niet dat ik ooit extreem niet-fit was, maar ik ken mijn lichaam inmiddels beter, weet wat wel en niet werkt voor mij en waar mijn grenzen liggen. Dat maakt dat ik me echt fysiek (en mentaal) duizend keer beter voel dan pakweg 10 jaar geleden.
pi_208248926
Wat een heerlijk topic is dit... vooral vanwege de herkenbaarheid, en die herkenbaarheid maakt dat ik mezelf oprecht wel afvraag waarom ik zo graag wellicht toch een 3e wil, (helemaal alleen zonder steunende liefhebbende partner) maar wel met mn eigen village..

Ik doe dit spelletje nu al ruim 8 jaar en ik durf oprecht te zeggen dat ik 2 goed gelukte exemplaren heb, 1 van 8 en 1 van 6, De weg die we hebben gelopen is echt verre van makkelijk geweest, de jongste is het 1e jaar van zijn leven vaste klant geweest in het ziekenhuis en nog is zijn astma altijd niet rustig, Ik ben al 5 jaar alleenstaand en vader emigreert binnenkort naar Canada waardoor er helemaal geen contact meer zal zijn...
Ik heb een dochter met verlatingsangst, wat steeds beter gaat, ze durft nu al te logeren bij opa en oma en hoewel dit voor vele klein lijkt is het voor haar een enorme stap... Dit meisje huilde tot afgelopen oktober elke ochtend bij het afscheid op school, en ik kon amper een avond weg omdat zij dan volledig in paniek zou schieten.

En ik heb een zoon, een woeste willem, met een prikkelverwerking probleem, van 0-100 in minder dan 1 seconde, ontploffingsgevaar als de dagen te druk zijn,Hij is nog niet zindelijk in de nacht en bij teveel prikkels werkt zijn blaas/hersenprikkel niet top Die zn zus vaak als boksbal gebruikt als het teveel is maar ook zijn zus geruststelt als ze bang is... een manneke die met 2 vingers in zn neus alleen maar tienen haalt en iedereen om zn vingers wind met zn bruine ogen...

Er zijn dagen dat die 2 alleen maar vechten en ruziemaken en compleet doof lijken te zijn voor wat ik zeg, dat zijn de dagen waarop het vroeg bedtijd is en ik blij ben als ik in de avond op de bank zit... in stilte...

Maar er zijn ook dagen dat ze samen de wereld aankunnen, elkaar verdedigen en knuffelend tegen elkaar aan filmpjes kijken,dat ze mij de grote boze wolf vinden en samenspannen tegen mij..

Ze worden groter en zelfstandiger en een groot deel van mij geniet daar intens van, in de speeltuin kunnen spelen zonder 30x te moeten duwen.. Als ik ziek ben kunnen ze zichzelf redden en als zij op school zitten heb ik tijd voor mezelf.. en toch denk ik na over een 3e.. why!?!

Wellicht omdat ik dit moeder gedoe best rock in mn eentje, Ik ondanks de slechte dagen, de eindeloze zkh bezoeken en therapie, intens geniet van kinderen en van moeder zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_208249103
Hoe zie je dat voor je? Ga je dan naar een spermabank? Of heb je een nieuwe partner die graag een kind wil?

Ik begrijp die wens niet zo. Je bent nu toch moeder van twee kinderen, dat gaat niet meer weg? Daarvoor hoef je toch niet nog een derde in de mix te gooien?

Ik zou dankbaar zijn voor wat je hebt. Die derde kan ook een tweeling zijn, of een kind met een ernstige aandoening.

Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en dan maar een derde neemt om de leegte op te vullen. Heb je geen werk dat je doet als de kinderen op school zijn? Omdat je zegt dat je tijd voor jezelf hebt als de kinderen op school zijn?
pi_208249173
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:25 schreef Avelie het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Ga je dan naar een spermabank? Of heb je een nieuwe partner die graag een kind wil?

Ik begrijp die wens niet zo. Je bent nu toch moeder van twee kinderen, dat gaat niet meer weg? Daarvoor hoef je toch niet nog een derde in de mix te gooien?

Ik zou dankbaar zijn voor wat je hebt. Die derde kan ook een tweeling zijn, of een kind met een ernstige aandoening.

Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en dan maar een derde neemt om de leegte op te vullen. Heb je geen werk dat je doet als de kinderen op school zijn? Omdat je zegt dat je tijd voor jezelf hebt als de kinderen op school zijn?
Jij hoeft het niet te begrijpen, als zij het maar begrijpt ;)
pi_208249299
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jij hoeft het niet te begrijpen, als zij het maar begrijpt ;)
Het gaat niet om begrijpen. Het klinkt eenvoudigweg niet als een solide plan. Dat je de wens hebt, dat kan. Maar hopelijk denken mensen dan toch na met hun verstand.
  zondag 5 maart 2023 @ 12:43:59 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208249361
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een heerlijk topic is dit... vooral vanwege de herkenbaarheid, en die herkenbaarheid maakt dat ik mezelf oprecht wel afvraag waarom ik zo graag wellicht toch een 3e wil, (helemaal alleen zonder steunende liefhebbende partner) maar wel met mn eigen village..

Ik doe dit spelletje nu al ruim 8 jaar en ik durf oprecht te zeggen dat ik 2 goed gelukte exemplaren heb, 1 van 8 en 1 van 6, De weg die we hebben gelopen is echt verre van makkelijk geweest, de jongste is het 1e jaar van zijn leven vaste klant geweest in het ziekenhuis en nog is zijn astma altijd niet rustig, Ik ben al 5 jaar alleenstaand en vader emigreert binnenkort naar Canada waardoor er helemaal geen contact meer zal zijn...
Ik heb een dochter met verlatingsangst, wat steeds beter gaat, ze durft nu al te logeren bij opa en oma en hoewel dit voor vele klein lijkt is het voor haar een enorme stap... Dit meisje huilde tot afgelopen oktober elke ochtend bij het afscheid op school, en ik kon amper een avond weg omdat zij dan volledig in paniek zou schieten.

En ik heb een zoon, een woeste willem, met een prikkelverwerking probleem, van 0-100 in minder dan 1 seconde, ontploffingsgevaar als de dagen te druk zijn,Hij is nog niet zindelijk in de nacht en bij teveel prikkels werkt zijn blaas/hersenprikkel niet top Die zn zus vaak als boksbal gebruikt als het teveel is maar ook zijn zus geruststelt als ze bang is... een manneke die met 2 vingers in zn neus alleen maar tienen haalt en iedereen om zn vingers wind met zn bruine ogen...

Er zijn dagen dat die 2 alleen maar vechten en ruziemaken en compleet doof lijken te zijn voor wat ik zeg, dat zijn de dagen waarop het vroeg bedtijd is en ik blij ben als ik in de avond op de bank zit... in stilte...

Maar er zijn ook dagen dat ze samen de wereld aankunnen, elkaar verdedigen en knuffelend tegen elkaar aan filmpjes kijken,dat ze mij de grote boze wolf vinden en samenspannen tegen mij..

Ze worden groter en zelfstandiger en een groot deel van mij geniet daar intens van, in de speeltuin kunnen spelen zonder 30x te moeten duwen.. Als ik ziek ben kunnen ze zichzelf redden en als zij op school zitten heb ik tijd voor mezelf.. en toch denk ik na over een 3e.. why!?!

Wellicht omdat ik dit moeder gedoe best rock in mn eentje, Ik ondanks de slechte dagen, de eindeloze zkh bezoeken en therapie, intens geniet van kinderen en van moeder zijn.
O+

(de reacties van de user onder je zou ik vooral negeren, die heeft heel OUD al op de kast :* )
pi_208250366
quote:

Klopt, een kind lost alles op toch?

On a serious side, ik heb genoeg van jou gelezen om verder niet inhoudelijk te reageren. Fijne dag verder!
S. 2014
J. 2016
  zondag 5 maart 2023 @ 13:54:45 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208250386
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Klopt, een kind lost alles op toch?

On a serious side, ik heb genoeg van jou gelezen om verder niet inhoudelijk te reageren. Fijne dag verder!
Dat lijkt me iig een prima houding voor iemand die overweegt alleen (nog) een kind te krijgen :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-03-2023 15:10:09 (Typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261491
Pfff ik ben zo moe en ik zit er gewoon even doorheen.

Ik kan voor mijn gevoel nauwelijks eens voor de volle 100% ademhalen. Ik zit constant met één of meerdere kinderen om me heen en dat breekt me momenteel Heel Erg op.

Mijn oudste van 8 wil niet buitenspelen en ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Hele dagen zit ze binnen te hangen. Op haar telefoon, wat hobby'en, beetje met haar broer spelen, op de bank hangen etc. Er wonen zat kinderen in de buurt en er is ook een speeltuintje, maar ik krijg haar niet naar buiten. Deze vakantie ook, ze is geen seconde buiten wezen spelen. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Gewoon maar binnen laten? Of gewoon op een gegeven moment wat pushen om toch wat buiten te doen met vriendinnen?
Ze is ook in de avond niet moe (ook niet als ze naar school is geweest). Ze gaat pas tegen 21 uur/21:30 slapen, dus avonden heb ik ook niet echt voor mezelf.

En dan heb ik natuurlijk mijn 2 jarige nog die ook niet bijster goed slaapt en vanmorgen om 5.15 alweer wakker was. Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.

Buh }:|
  maandag 6 maart 2023 @ 08:33:48 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261601
Mijn jongste is ook niet zo'n buitenspeelkind, aard van het beestje.
Ik maak me er niet meer druk om.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261680
Ik heb ook een kind van 8 en die heeft geen telefoon. Waarom heeft jouw dochter die wel?

Doen jullie nooit uitstapjes? Naar het zwembad? Naar een dierentuin, of andere grotere speeltuin of klimpark wat leuk is voor iets oudere kinderen?

Als je 8 bent begint het speeltuintje in de buurt te kinderachtig te worden. Ik zou ook contacten met andere kinderen in de buurt stimuleren. Ken je geen andere ouders die je kunt contacten?

Bij die 2- jarige zou ik de nachten afwisselen met je partner, of is er geen andere ouder van het kind aanwezig? Keertje oppas regelen en dan met je 8- jarige een weekend weg om leuke dingen te doen en een-op-een aandacht te geven?

Ik zou voor jezelf ook wat leuke dingen plannen. Wat vind jij leuk om te doen, of je in te ontwikkelen? Zie je je vrienden nog wel regelmatig? Kun je een hobby of sport weer oppakken die je deed voordat je kinderen kreeg? Of een cursus of opleiding volgen op je werk? Waar krijg jij energie van? Wat kan je uit deze sleur krijgen?

Ik denk dat als jij meer energie krijg en lol in het leven dat je kinderen daar ook positief op zullen reageren.
  maandag 6 maart 2023 @ 08:57:56 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208261811
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik kan voor mijn gevoel nauwelijks eens voor de volle 100% ademhalen. Ik zit constant met één of meerdere kinderen om me heen en dat breekt me momenteel Heel Erg op.

Mijn oudste van 8 wil niet buitenspelen en ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Hele dagen zit ze binnen te hangen. Op haar telefoon, wat hobby'en, beetje met haar broer spelen, op de bank hangen etc. Er wonen zat kinderen in de buurt en er is ook een speeltuintje, maar ik krijg haar niet naar buiten. Deze vakantie ook, ze is geen seconde buiten wezen spelen. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Gewoon maar binnen laten? Of gewoon op een gegeven moment wat pushen om toch wat buiten te doen met vriendinnen?
Ze is ook in de avond niet moe (ook niet als ze naar school is geweest). Ze gaat pas tegen 21 uur/21:30 slapen, dus avonden heb ik ook niet echt voor mezelf.

En dan heb ik natuurlijk mijn 2 jarige nog die ook niet bijster goed slaapt en vanmorgen om 5.15 alweer wakker was. Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.

:*

Ik zou het buitenspelen van je oudste wat meer loslaten. Niet elk kind is een buitenspeelkind. Dat later naar bed gaan vind ik ook wel een dingetje. Je mist dan toch dat stuk me-time in de avond. Ik tune dan ook echt even uit :@ En in jouw geval ook nog met een peuter erbij, lijkt me pittig.
pi_208261831
Over het slapen. Bij ons ligt de 8-jarige er om 8 uur in, dan mag hij nog een half uurtje lezen en daarna moet het licht uit. Dat zijn duidelijke regels.

Waarom stel jij geen grenzen? Waarom laat je het allemaal gebeuren en doe je alsof je geen invloed hebt?
  maandag 6 maart 2023 @ 09:04:16 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261866
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:00 schreef Avelie het volgende:
Over het slapen. Bij ons ligt de 8-jarige er om 8 uur in, dan mag hij nog een half uurtje lezen en daarna moet het licht uit. Dat zijn duidelijke regels.

Waarom stel jij geen grenzen? Waarom laat je het allemaal gebeuren en doe je alsof je geen invloed hebt?
Waarom kun jij niet normaal reageren zoals de bedoeling is in dit topic?

Bemoedigende woorden dus, niet afzeiken en/of elkaars manier van opvoeding bekritiseren.
Je reageert 2 keer op dezelfde post en beide keren ben je aan het afzeiken/veroordelen zonder iets constructiefs bij te dragen, post dan gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208261919
quote:

Deze combi is ook niet relaxt kan ik me zo voorstellen. Onze oudste is nu 10 en gaat ook steeds later naar bed. We hebben wel een soort van regel dat hij vanaf 20.30 in ieder geval in zijn kamer is en dan mag hij nog even zelf lezen als hij niet moe genoeg is. Wij willen dan ook gewoon even tijd voor onszelf, want als hij in de kamer is, gaat hij zich toch overal mee bemoeien. "Wat doe je, wat kijk je, wat heb je daar?' LAAT ME FF PLEASE!

Wat doet jouw oudste aan sport? Of is bijvoorbeeld scouting iets voor haar? Dan heeft ze toch een activiteit en leert ze nieuwe kinderen kennen. Investeren in activiteiten samen kan ook een start zijn. Als jullie samen een paar keer gaan badmintonnen oid, vindt ze dat misschien wel leuk genoeg om ook eens een vriendje uit de buurt mee te vragen?

En voor de rest zou ik het ook loslaten. Vervelen is op zich helemaal niet erg, ik zou wel oppassen dat jij niet continu met haar bezig gaat. Dat je bijvoorbeeld duidelijk zegt 'Ik wil nu wel een spelletje met je spelen, maar daarna ga ik even xxx voor mezelf doen'. Voor zover dat natuurlijk kan met een peuter in tha house... :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208261920
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bemoedigende woorden dus, niet afzeiken en/of elkaars manier van opvoeding bekritiseren.
Je reageert 2 keer op dezelfde post en beide keren ben je aan het afzeiken/veroordelen zonder iets constructiefs bij te dragen, post dan gewoon niet.
Ik vraag me alleen af waarom ze doet alsof het een feit is dat haar dochter zo laat naar bed gaat, terwijl zij de ouder is en hier dus invloed op heeft.
  maandag 6 maart 2023 @ 09:10:27 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208261924
quote:

Misschien kun je met een kleine aanpassing toch een stuk rust voor jezelf inbouwen: de bedtijd. Dat ze niet slaapt tot 21:00/21:30 wil niet zeggen dat ze tot die tijd in jouw aura rond hoeft te lopen. 20:00 naar haar kamer brengen, de dag afsluiten en haar (en jezelf) laten afschakelen een optie?
  maandag 6 maart 2023 @ 09:13:17 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208261955
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:10 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik vraag me alleen af waarom ze doet alsof het een feit is dat haar dochter zo laat naar bed gaat, terwijl zij de ouder is en hier dus invloed op heeft.
Nee, je vraagt je niet alleen af, je veroordeelt.
Dat je een vraagteken achter een zin zet maakt niet dat je je alleen maar iets afvraagt zonder te veroordelen, of wel soms?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 maart 2023 @ 09:15:45 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_208261975
Ik herken het gevoel wel hoor Sunshine1982, het is ook best veel af en toe.
Toch ben ik het ook wel met Avelie eens (Ja ja, zeer onpopulair om te zeggen, maar toch) dat je hier zelf echt wel wat meer in mag sturen ;) dat maakt het niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kinderen makkelijker.
Hier liggen ze ook vanaf uiterlijk 20:00 op de eigen kamer (soms zelfs wat eerder). Ze mag dan nog best even wat lezen maar de woonkamer is dan van mij. Dat geeft jou ook meer ruimte voor jezelf ;) en hopelijk voelt het dan wat minder zwaar.
disclaimer
pi_208262028
Nou dat dus. Dat mag best gezegd worden, toch? Anders komt iemand ook niet verder.
pi_208262039
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het mag wat tactischer inderdaad :P Maar in principe heeft ze wel gelijk. We moeten wat betreft bedtijd wat strakker zijn. Aanvankelijk vond ik het niet zo'n probleem, maar ik ben nu op een punt bereikt dat het me opbreekt. Ik heb ook regelmatig vroege dienst waardoor ik vroeg naar bed ga. Ik heb op zo'n dag misschien een half uurtje echt voor mezelf gehad.

Wat betreft buiten spelen, ik zal dat inderdaad los moeten laten. Ze is nooit van het buiten geweest. Ook niet as in boodschappen oid doen. Een echte huismus en ook wat introvert. Ik wil het ook eigenlijk niet pushen, ze is zoals ze is :) Maar soms vind ik het wel wat lastig. Ook omdat ik bang ben dat ze eenzaam is/wordt ofzo.
pi_208262056
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:19 schreef Avelie het volgende:
Nou dat dus. Dat mag best gezegd worden, toch? Anders komt iemand ook niet verder.
Maar vergelijk jouw post eens met die van Qarrad. Het is de toon die de muziek maakt..
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 6 maart 2023 @ 09:21:29 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262061
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:19 schreef Avelie het volgende:
Het gaat er vooral om hoe je het zegt, anderen halen de bedtijd ook aan, maar wel op een andere manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 maart 2023 @ 09:23:13 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_208262075
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het mag wat tactischer inderdaad :P Maar in principe heeft ze wel gelijk. We moeten wat betreft bedtijd wat strakker zijn. Aanvankelijk vond ik het niet zo'n probleem, maar ik ben nu op een punt bereikt dat het me opbreekt. Ik heb ook regelmatig vroege dienst waardoor ik vroeg naar bed ga. Ik heb op zo'n dag misschien een half uurtje echt voor mezelf gehad.

Wat betreft buiten spelen, ik zal dat inderdaad los moeten laten. Ze is nooit van het buiten geweest. Ook niet as in boodschappen oid doen. Een echte huismus en ook wat introvert. Ik wil het ook eigenlijk niet pushen, ze is zoals ze is :) Maar soms vind ik het wel wat lastig. Ook omdat ik bang ben dat ze eenzaam is/wordt ofzo.
Mijn dochter is net zo hoor, die gaat ook niet zo snel buiten spelen. Ze doet wel aan weglopen als ze boos is, gelukkig is ze vaak boos dus komt ze nog eens wat buiten :7

En ik wil ook geen animatieteam zijn en tegelijk wil ik de schermtijd beperken dus ik heb heel vaak een zuchtend klagend "ik verveeeeeel me" kind in m'n aura. Maar ja. Uiteindelijk gaat ze vanzelf wel wat doen. Maar gezellig is anders ja :')
disclaimer
  maandag 6 maart 2023 @ 09:25:26 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208262100
Niet elk kind heeft ook even veel slaap nodig. Hier is het ook de bedoeling dat ze alledrie om half 9 op hun kamer zijn. Ze mogen dan lezen oid. Oudste reguleert dat prima en doet elke avond om 9 uur het lichg uit en gaat slapen. Middelste komt nog wel een oaar keer beneden voor drinken/boek pakken/toch nog iets vertellen (en dan ondertussen ook dat commentaar zoals @Phaidra al mooi schetst). Of dan denk je dat ze slapen en dan komt ze om 10 uur nog een tekening laten zien }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 06-03-2023 09:48:38 ]
  maandag 6 maart 2023 @ 09:29:34 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208262152
Ter vergelijk: onze 12-jarige ligt op schooldagen om 21.00 uur in bed en als de volgende dag geen schooldag is dan is zijn bedtijd 22.00 uur.

Dat hebben we verhoogd toen hij 12 werd.
Telefoon gaat niet mee naar boven, in bed lezen heb ik geen probleem mee, hij heeft sinds afgelopen zomer TV op zijn kamer, maar als ik het vermoeden heb dat hij 's avonds laat TV kijkt dan trek ik de UTP-kabel naar zijn kamer uit de verdeeldoos in de meterkast, want zijn TV is alleen bekabeld verbonden, niet via WiFi :7

Nog niet hoeven doen trouwens, de wetenschap dat ik dat kan doen (en ook zeker zal doen) is voorlopig voldoende :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208262165
quote:
Ik heb momenteel echt het idee dat mijn leven geen drol voorstelt. Eten, slapen, werken, voor kinderen zorgen en repeat. Elke dag weer.
Los van je dochter zou ik echt een plannetje voor jezelf gaan maken hoe je bovenstaande kunt veranderen. Als je een partner hebt, is het makkelijk dan kun je bijvoorbeeld voorstellen dat jullie beide twee avonden in de week vrij hebben om af te spreken met vrienden, naar een voorstelling te gaan of te gaan sporten, waar je maar zin in hebt. Het kan ook zijn dat je thuisblijft en in bad gaat liggen met een glas wijn en een goed boek en je partner alles omtrent de kinderen oplost die avond.

Als je geen partner hebt, kun je elke week een vaste oppas laten komen, of iemand uit je netwerk vragen om structureel op te passen, zodat jij iets voor jezelf kunt doen. Dit soort dingen vallen gewoon te regelen, zeker met een jongste die al 2 jaar is.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:35:03 #237
5428 crew  miss_sly
pi_208262210
Ik heb bedtijd altijd moeilijk gevonden, met een kind dat niet veel slaap nodig heeft. Wij hebben ook wel een tijd gehad inderdaad dat we uitlegden dat wij ook even wat vrije tijd zonder haar wilden. Dat ze niet hoeft te slapen als ze nog geen slaap heeft, maar dat ze zich vanaf tijdstip x wel op haar kamer bevindt. Dat heeft een tijdje best goed gewerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208262239
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb bedtijd altijd moeilijk gevonden, met een kind dat niet veel slaap nodig heeft. Wij hebben ook wel een tijd gehad inderdaad dat we uitlegden dat wij ook even wat vrije tijd zonder haar wilden. Dat ze niet hoeft te slapen als ze nog geen slaap heeft, maar dat ze zich vanaf tijdstip x wel op haar kamer bevindt. Dat heeft een tijdje best goed gewerkt.
Het houdt een keer op inderdaad. Maar tegen die tijd hoop ik dat de kinderen dan gewoon gezellig met ons iets kijken op Netflix, we samen een spelletje doen of op de bank een boek lezen. En als ze wat willen drinken, dat ze dat gewoon ff zelf regelen. Mij niet bellen :R :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 09:37:57 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_208262250
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ja, ik geniet er ook nog maar van zolang het nog werkt. Er komt vanzelf een moment dat pubers m'n huis over gaan nemen.
Ik hoop dat tegen die tijd de garage en mijn geluidsdichte tuinhuis met slot aan de binnenkant klaar zijn.
disclaimer
pi_208262252
Ook als een kind niet slaapt, is het goed dat het rust krijgt. Geen beeldschermen meer, geen muziek of andere geluiden. Onze oudste mag alleen een (strip)boek lezen het laatste half uur. Dat moet een kind ook leren. Zelf tot rust komen en zelf gaan slapen.

De meeste kinderen zijn tegenwoordig overprikkeld en zullen dus moeten ontprikkelen voordat ze in slaap kunnen vallen.

Als het goed is geef jij als ouder deze structuur aan je kind.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:39:28 #241
5428 crew  miss_sly
pi_208262270
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het houdt een keer op inderdaad. Maar tegen die tijd hoop ik dat de kinderen dan gewoon gezellig met ons iets kijken op Netflix, we samen een spelletje doen of op de bank een boek lezen. En als ze wat willen drinken, dat ze dat gewoon ff zelf regelen. Mij niet bellen :R :+.
Onze dochter is bijna 14, dus die kun je niet meer telkens wegsturen. Doordeweeks gaat ze meestal wel redelijk op tijd naar boven/bed. Maar in het weekend is het steeds vaker dat we bijna tegelijk naar bed gaan. Maar goed, dan kun je inderdaad bijvoorbeeld Wie is de Mol kijken, of leuke films of series. We hebben vorige week The Exorcist gekeken en afgelopen weekend Alien :D
  maandag 6 maart 2023 @ 09:42:34 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_208262300
Ik hoop / denk ook wel dat de energiebalans anders wordt als je kinderen ouder worden. Dat ze dan wel steeds later naar bed gaan, maar dat het blok tussen 6 en 8 uur niet meer de laatste kruimels van mijn energiereserve opzuigt.

Ik was laatst 's avonds bij een andere fokster op de thee en zij heeft 2 pubers en die zaten gewoon beneden en haar man ook en de hont ook en het was gewoon RUSTIG en STIL en VREDIG.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 09:44:19 #243
5428 crew  miss_sly
pi_208262318
Dat scheelt echt wel! Hoewel er ook nog regelmatig flink gekletst moet worden, natuurlijk, en er dan hele verhalen komen. Maar het is wel echt anders dan met jongere kinderen. Ik heb zelden meer dat ik aan het einde van de dag al mijn energie kwijt ben. En als dat wel zo is, is dat omdat ik zelf een beetje te veel heb gedaan, niet omdat mijn kind/gezin zoveel energie heeft gevraagd.
pi_208262319
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onze dochter is bijna 14, dus die kun je niet meer telkens wegsturen. Doordeweeks gaat ze meestal wel redelijk op tijd naar boven/bed. Maar in het weekend is het steeds vaker dat we bijna tegelijk naar bed gaan. Maar goed, dan kun je inderdaad bijvoorbeeld Wie is de Mol kijken, of leuke films of series. We hebben vorige week The Exorcist gekeken en afgelopen weekend Alien :D
Nee logisch natuurlijk! Heeft ze wel geslapen na die films :D? Supertof om samen te doen. Wij hebben laatst ook al een lijstje gemaakt met films die we samen met de oudste willen kijken, maar de tijd tussen het moment dat de jongste naar bed gaat en dat hij moet gaan slapen, is nog net even te kort. Laatst moesten we Harry Potter & the half-blood prince al in 3 avonden opdelen _O-.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 06-03-2023 09:56:22 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208262886
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:25 schreef Kyara het volgende:
Niet elk kind heeft ook even veel slaap nodig. Hier is het ook de bedoeling dat ze alledrie om half 9 op hun kamer zijn. Ze mogen dan lezen oid. Oudste reguleert dat prima en doet elke avond om 9 uur het lichg uit en gaat slapen. Middelste komt nog wel een oaar keer beneden voor drinken/boek pakken/toch nog iets vertellen (en dan ondertussen ook dat commentaar zoals @:Phaidra al mooi schetst). Of dan denk je dat ze slapen en dan komt ze om 10 uur nog een tekening laten zien }:|
Eens met dat eerste. Die van ons gaat laat slapen voor haar leeftijd, maar ik merk dat ze het er prima op doet. Ze komt niet moe uit bed, haar schoolresultaten zijn prima. Overdag oogt ze ook niet moe. Als ik kijk naar vroeger was ze ook al snel klaar met middagslaapjes. Net haar vader, die heeft ook weinig slaap nodig. Ik niet :{ Ik heb echt wel voldoende rust nodig en ik ben ook echt een ochtendmens. Het liefst duik in de avond zo vroeg mogelijk in bed :@ Doe ik vaak niet, da's ook niet zo gezellig voor partner :P
pi_208262959
Een kind van 8 is iets totaal anders dan een puber van 14.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 11:03:21 #247
5428 crew  miss_sly
pi_208262975
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:01 schreef Avelie het volgende:
Echt? Bedankt voor dit inzicht.
  maandag 6 maart 2023 @ 11:09:49 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_208263038
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:01 schreef Avelie het volgende:
Nou mijn achtjarige doet qua buien nauwelijks onder voor dr nicht van 15 ;(
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 11:25:27 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208263178
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:38 schreef Avelie het volgende:
Ook als een kind niet slaapt, is het goed dat het rust krijgt. Geen beeldschermen meer, geen muziek of andere geluiden. Onze oudste mag alleen een (strip)boek lezen het laatste half uur. Dat moet een kind ook leren. Zelf tot rust komen en zelf gaan slapen.

De meeste kinderen zijn tegenwoordig overprikkeld en zullen dus moeten ontprikkelen voordat ze in slaap kunnen vallen.

Als het goed is geef jij als ouder deze structuur aan je kind.
Wat heb jij het toch fantastisch geregeld, chapeau! *O* Ik neem aan dat jouw kinderen ook nooit dwarsliggen en alles volgens het boekje doen? Fijn hoor, super mom met haar super relatie en super kinderen O+

/sarcasme
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_208263740
Ik merk de laatste tijd dat het blok tussen 6 en 8 relaxter wordt met wat oudere kinderen (bijna 13 en bijna 9 (x2)). Ze hebben net iets meer energie over waardoor er minder snel drama ontstaat en ze kunnen steeds meer zelf regelen. Ze douchen zichzelf en daarna drinken we elke avond thee met een koekje voor ze naar bed gaan om 20:00 uur. Dat is al een veel beter ritueel dan pak 'm beet 2-3 jaar geleden toen er zo'n beetje nog standaard elke dag drama was voor en na het avondeten.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:18:59 #251
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208263772
quote:

Jezus, zeg. Log alsjeblieft uit.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator/colorchick maandag 6 maart 2023 @ 12:20:57 #252
382129 crew  Donna
pi_208263796
Negeer het nou... ~O>
pi_208264323
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Misschien kun je met een kleine aanpassing toch een stuk rust voor jezelf inbouwen: de bedtijd. Dat ze niet slaapt tot 21:00/21:30 wil niet zeggen dat ze tot die tijd in jouw aura rond hoeft te lopen. 20:00 naar haar kamer brengen, de dag afsluiten en haar (en jezelf) laten afschakelen een optie?
Dat is hier wel gelukt op een of andere manier, maar ik denk met meer geluk dan wijsheid. En heel consequent volhouden dat eenmaal in je bed ook in je bed blijven betekent
De jongste is ook nog regelmatig om 21 uur wakker, maar tegenwoordig wel op z’n kamer in z’n bed. Als ik dan ga kijken ligt er zo’n heerlijke chagrijnige kleuter, maar hij is stil en uit mijn aura inderdaad O+
pi_208264643
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik merk de laatste tijd dat het blok tussen 6 en 8 relaxter wordt met wat oudere kinderen (bijna 13 en bijna 9 (x2)). Ze hebben net iets meer energie over waardoor er minder snel drama ontstaat en ze kunnen steeds meer zelf regelen. Ze douchen zichzelf en daarna drinken we elke avond thee met een koekje voor ze naar bed gaan om 20:00 uur. Dat is al een veel beter ritueel dan pak 'm beet 2-3 jaar geleden toen er zo'n beetje nog standaard elke dag drama was voor en na het avondeten.
Waarom was er drama? Ik herken het wel van de peuter en kleuterleeftijd, dat ze moe zijn aan het einde van de dag, maar hier is de overgang al eerder geweest. Vanaf een jaar of 5 - 5,5 komen dat soort drama's aan het einde van de dag al niet meer voor.
pi_208264670
Ik denk dat ik gewoon een dramatisch kind heb :D
  maandag 6 maart 2023 @ 13:35:26 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_208264680
Drama omdat het eten niet bevalt, omdat ze de tafel moeten dekken, de tafel moeten afruimen, kinderen hangry zijn... genoeg redenen te bedenken hoor :7
disclaimer
pi_208264725
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 13:41:44 #258
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208264765
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over .
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.

Mijn idee is om dan echt even een time-out te hebben met de kids om dit kinderachtige gedrag te bespreken en te voorkomen voortaan. Misschien onvermijdelijk, maar ik wil echt bewust dit gedrag bespreken en niet elke avond hetzelfde kansloze riedeltje herhalen.

Waarschijnlijk moet je hard lachen als je dit leest. :') Ben benieuwd hoe dit gaat als de kids ouder zijn en of mijn aanpak effect zal hebben.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:46:28 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208264820
Ik ben vooral blij dat ik mijn kinderen 1 voor 1 opgevoed heb :D

En tussen mijn jongste (12) en kleinzoon (4) is er sowieso geen strijd, want voor kleinzoon is mijn jongste "mijn vriend" en kijkt hij enorm tegen hem op en is hij hier niet zo vaak dat jongste zoon het vervelend gaat vinden, dus die is heel zorgzaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 13:48:51 #260
5428 crew  miss_sly
pi_208264833
En vergeet niet: drama omdat de ander ademt!
  maandag 6 maart 2023 @ 13:49:21 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_208264839
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:41 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.

Mijn idee is om dan echt even een time-out te hebben met de kids om dit kinderachtige gedrag te bespreken en te voorkomen voortaan. Misschien onvermijdelijk, maar ik wil echt bewust dit gedrag bespreken en niet elke avond hetzelfde kansloze riedeltje herhalen.

Waarschijnlijk moet je hard lachen als je dit leest. :') Ben benieuwd hoe dit gaat als de kids ouder zijn en of mijn aanpak effect zal hebben.
Het is ook goed om je te beseffen dat elk kind anders is, en dat het feit dat gezin A met het ene worstelt, het niet zo is dat gezin B daar dus ook mee worstelt. En vooral ook andersom :+ dat als gezin A ergens niet mee worstelt, het niet betekent dat gezin B daar dus ook niet mee kan worstelen. Er is geen fit-for-all aanpak.

En kinderen die geen drama schoppen en zich altijd keurig gedragen zijn ook niet altijd een verdienste van de ouders. Het is dus ook niet zo dat elk monster altijd gecreeerd is :D

Ik tolereer ook niet al het wangedrag, maar dat is dus absoluut niet hetzelfde als "dan doen ze het dus ook niet". :+
disclaimer
pi_208264854
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:41 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

We blijven het proberen inderdaad! :D En er zit ook wel eens een kind op de gang met zijn bord omdat we er echt klaar mee zijn. Er speelt ook wel meer, niet altijd zitten ze goed in hun vel en dat uit zich vooral op deze manier. Er zijn periodes dat het beter gaat. De oudste van 10 is ook nog net niet oud genoeg om alle steken onder water van de jongste gewoon te negeren. Hij zit zoooo gemakkelijk op de kast dat ik ook wel snap dat de jongste het blijft proberen :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 13:51:30 #263
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208264860
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:49 schreef SQ het volgende:
En kinderen die geen drama schoppen en zich altijd keurig gedragen zijn ook niet altijd een verdienste van de ouders. Het is dus ook niet zo dat elk monster altijd gecreeerd is
Herkenbaar dit - Ook al zijn mijn kids nog erg jong, we zien overduidelijk dat ze beide een totaal ander karakter hebben en inderdaad hun eigen 'uitdagingen' hebben die we aanpakken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:50 schreef Phaidra het volgende:
Hij zit zoooo gemakkelijk op de kast dat ik ook wel snap dat de jongste het blijft proberen .
Haha, dan is het volgens mij ook erg moeilijk om als ouder zijnde niet soms mee te gaan met het 'plagen' samen met de jongste. :D
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:52:25 #264
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208264870

[ Bericht 100% gewijzigd door Kaizen_ op 06-03-2023 13:52:48 ]
pi_208264900
Ik was thuis ook de jongste, en ik moet bekennen dat ik er altijd veel genoegen in schepte om mijn oudere zus(sen) op de kast te jagen :@. 9 jaar ouder en toch zo makkelijk te jennen. Aangezien er bij onze kinderen maar 2,5 jaar tussen zit, zal die fase vast ook wat langer duren :'). Karma anyone?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2023 @ 14:04:56 #266
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208264995
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:48 schreef miss_sly het volgende:
En vergeet niet: drama omdat de ander ademt!
Drama omdat de ander drama maakt. Ook zo fijn |:(
  maandag 6 maart 2023 @ 14:21:38 #267
208890 June.
Seriously?
pi_208265158
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef SQ het volgende:
Ik was laatst 's avonds bij een andere fokster op de thee en zij heeft 2 pubers en die zaten gewoon beneden en haar man ook en de hont ook en het was gewoon RUSTIG en STIL en VREDIG.
Dat klinkt echt als een utopie :P
Shine bright like a diamond.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:39:45 #268
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208265399
Even tussendoor: Ik ben blij dat dit topic zo hard gaat. Tijdens de maandelijkse spelletjesavond met een vrienden zijn we ook regelmatig stoom aan het afblazen. Zo tof is het allemaal niet met kids.

Gelukkig dat hier wel duidelijk wordt dat we niet de enige zijn zonder roze wolk en enkel positiviteit. #JeKrijgtErZoveelVoorTerug
  maandag 6 maart 2023 @ 14:53:35 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_208265515
Ik denk eerder dat er helemaal niemand bestaat met alleen maar roze wolken en alleen maar positiviteit ;)

De pest van onze huidige tijd is denk ik de online social fantasiewereld met de perfecte plaatjes van perfecte gezinnen. Maar da's allemaal photoshop hoor :+
disclaimer
pi_208265683
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.

:+ :D

Ik hoop niet dat we een kinderwens voor iemand 'verpesten' met dit topic. Maar het is wel wat het is, het gaat niet alleen over rozen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 06-03-2023 15:18:27 ]
pi_208265720
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:53 schreef SQ het volgende:
Ik denk eerder dat er helemaal niemand bestaat met alleen maar roze wolken en alleen maar positiviteit ;)

De pest van onze huidige tijd is denk ik de online social fantasiewereld met de perfecte plaatjes van perfecte gezinnen. Maar da's allemaal photoshop hoor :+
Ze bestaan wel ;-)\
Ik heb een man een baan en vier kinderen onder de 10 en ik vind het een mooi leven.
Roze wolk wil ik het niet noemen want het is wel druk maar daar heb ik geen moeite mee.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:15:34 #272
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208265727
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.

Hehe, dit topic bevestigt voor mij wel weer dat ik echt (nog) geen behoefte heb aan een tweede kind O-)
  maandag 6 maart 2023 @ 15:17:45 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_208265750
quote:

2024 dan wel. Bijna alle 2023 baby's zijn al verwekt :P
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:37:08 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208265995
quote:

Ik hoop niet dat we een kinderwens voor iemand 'verpesten' met dit topic. Maar het is wel wat het is, het gaat niet alleen over rozen.
Wij zijn momenteel druk aan het twijfelen aan een tweede en dit topic helpt niet mee nee :')

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:15 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Hehe, dit topic bevestigt voor mij wel weer dat ik echt (nog) geen behoefte heb aan een tweede kind O-)
Dit dus :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:37:56 #275
5428 crew  miss_sly
pi_208266011
Één kind is ook erg leuk :Y
  maandag 6 maart 2023 @ 15:40:37 #276
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208266067
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij zijn momenteel druk aan het twijfelen aan een tweede en dit topic helpt niet mee nee :')
[..]
Dit dus :D
Als Anna de eerste was geweest was er zeker geen 2e gekomen :+ . Ik kan geen dag zonder haar, maar jeetje wat is het een pittig kind. Gillen van plezier op standje permanente gehoorschade, een mening over alles met 15 maanden _O- . De stervenden zwaan is het favoriete dier om na te doen.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:49:21 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266197
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:37 schreef miss_sly het volgende:
Één kind is ook erg leuk :Y
Vind ik ook! En grote kans ook dat het er bij 1 blijft. Maar ja, die twijfel hè :X

quote:
17s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Als Anna de eerste was geweest was er zeker geen 2e gekomen :+ . Ik kan geen dag zonder haar, maar jeetje wat is het een pittig kind. Gillen van plezier op standje permanente gehoorschade, een mening over alles met 15 maanden _O- . De stervenden zwaan is het favoriete dier om na te doen.
Als we nog een Aapie erbij zouden krijgen zou ik het zo doen :Y Maar je weet niet wat voor type kind je krijgt natuurlijk :D
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:50:09 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266217
In dat kader eens een poll *O*

Tweede kind, ja of nee? :P

POLL
  maandag 6 maart 2023 @ 15:50:30 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_208266224
Tweede wel, derde niet. Doe het niet.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:51:27 #280
5428 crew  miss_sly
pi_208266241
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef MaJo het volgende:
In dat kader eens een poll *O*

Tweede kind, ja of nee? :P

[poll=5262]
Tot 9-10 jaar geleden zou ik een ander antwoord hebben gegeven :)

Ik wilde best een tweede, of in ieder geval proberen of dat wilde lukken, maar man wilde niet. En ik moet zeggen dat ik inmiddels wel heel content ben met het feit dat ik maar één kind heb.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:52:42 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208266259
Mijn dreumes (bijna 22 maanden) is echt makkelijk tot nu toe. Eet goed, slaapt goed, kan goed zelf spelen.
En toch zie ik het totaal niet voor me, nog 1. Qua energieniveau, logistieke planning, drukte in huis etc. :X
  Manager PR/Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:53:33 #282
269689 crew  Viv
pi_208266275
Hier ook heel content met één kind w/
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:53:46 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266280
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
Die derde zit er gezien mijn leeftijd sowieso niet in, of het moet een tweeling worden :o

quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tot 9-10 jaar geleden zou ik een ander antwoord hebben gegeven :)

Ik wilde best een tweede, of in ieder geval proberen of dat wilde lukken, maar man wilde niet. En ik moet zeggen dat ik inmiddels wel heel content ben met het feit dat ik maar één kind heb.
Dit is exact onze situatie :Y Ik neig naar ja en man naar nee, en als ik denk dan maar niet neigt hij weer naar ja :') Maar meestal is het nee dus ik denk ook niet dat het er nog van komt. En we hebben het goed met elkaar dus als het hierbij blijft is het ook ok :)
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:55:37 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266302
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:52 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn dreumes (bijna 22 maanden) is echt makkelijk tot nu toe. Eet goed, slaapt goed, kan goed zelf spelen.
En toch zie ik het totaal niet voor me, nog 1. Qua energieniveau, logistieke planning, drukte in huis etc. :X
Ik heb het vooral met slaap, dat ik dan bang ben altijd uitgeput te zijn :@ Ik heb mijn slaap gewoon harder nodig dan een gemiddeld persoon.

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:53 schreef Viv het volgende:
Hier ook heel content met één kind w/
Mag ik vragen of dit een bewuste keuze is geweest?

Ook wel eens een verademing om allemaal posts te zien van vrouwen met 1 kind, het lijkt wel een zeldzaamheid, zeker in mijn omgeving :X
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:55:54 #285
5428 crew  miss_sly
pi_208266305
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Die derde zit er gezien mijn leeftijd sowieso niet in, of het moet een tweeling worden :o
[..]
Dit is exact onze situatie :Y Ik neig naar ja en man naar nee, en als ik denk dan maar niet neigt hij weer naar ja :') Maar meestal is het nee dus ik denk ook niet dat het er nog van komt. En we hebben het goed met elkaar dus als het hierbij blijft is het ook ok :)
De dynamiek is heel anders dan een gezin met meer kinderen, maar juist die dynamiek bevalt ons uitstekend O+
  maandag 6 maart 2023 @ 15:58:57 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_208266340
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb het vooral met slaap, dat ik dan bang ben altijd uitgeput te zijn :@ Ik heb mijn slaap gewoon harder nodig dan een gemiddeld persoon.
[..]

Ook wel eens een verademing om allemaal posts te zien van vrouwen met 1 kind, het lijkt wel een zeldzaamheid, zeker in mijn omgeving :X
:D ik zie echt van alles! Op mijn werk relatief veel mensen met 3 kinderen, maar ook een hele hoop zonder kinderen. Twee is nog wel de norm, maar 1 zie je toch ook wel vaker. En dan niet alleen maar omdat ze er niet meer konden krijgen, maar ook omdat er bewust voor gekozen is.
disclaimer
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 16:06:47 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208266453
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De dynamiek is heel anders dan een gezin met meer kinderen, maar juist die dynamiek bevalt ons uitstekend O+
Dat vind ik ook ja, die dynamiek :Y Toen we laatst Aapie naar bed brachten (ik doe dit doorgaans maar nu deden we het samen) waren we even lekker met z'n drieën aan het knuffelen en besefte toen dat je dat waarschijnlijk met een tweede niet meer hebt. Dan is het veel meer 1 ouder zorgt voor de ene terwijl de andere ouder met de andere bezig is. En dat kan mij bij voorbaat al verdrietig maken :@

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
:D ik zie echt van alles! Op mijn werk relatief veel mensen met 3 kinderen, maar ook een hele hoop zonder kinderen. Twee is nog wel de norm, maar 1 zie je toch ook wel vaker. En dan niet alleen maar omdat ze er niet meer konden krijgen, maar ook omdat er bewust voor gekozen is.
Wij hebben 1 stel vrienden met 1 kind omdat dat ene kind al bijna hun huwelijk heeft gekost :X Alle anderen hebben 2 of meer kinderen en als je vraagt waarom is de reden toch altijd "omdat dit zo leuk is voor het/de andere kind(eren)". Vervolgens hoor ik later alleen maar verhalen over ruziënde kinderen dus dat is ook maar een drogredenering. Ik vraag me ook wel eens af waarom ik überhaupt een tweede zou willen dan dat het vanwege mijn hormonen zo leuk lijkt :X :')
pi_208266505
Ik vind het lastig om het zo zwart-wit in een poll te zetten. Ons leven was nu een stuk relaxter geweest met alleen de oudste. Het gedoe is er vooral als de twee kinderen samen zijn. Alleen met de oudste thuis of op stap is zo rustig en gemakkelijk. Maar de jongste is daarentegen zo origineel, grappig en creatief. Ik kan dat onmogelijk meer wegwensen. Hij is niet de makkelijkste factor in ons gezin nee, maar wel een heel speciale toevoeging.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator maandag 6 maart 2023 @ 16:11:36 #289
269689 crew  Viv
pi_208266517
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag je vragen, en het is inderdaad een bewuste keuze.

Of ja, we hebben de deur altijd wel op een kier gehouden (en nog steeds wel), maar we hebben twee (of meer) kinderen nooit als "streven" gehad. Sommige mensen voelen dat hun gezin nog niet compleet is, dat hebben wij allebei niet. :)

En als dat diepe verlangen naar een tweede ontbreekt, dan zijn er tig goede redenen om het vooral níet te doen. Terwijl je die allemaal aan de kant zou kunnen schuiven als je het wél heel graag wil. :Y)
quote:
O+

Ik las ooit deze blog, het staat op een site over financiële onafhankelijkheid maar gaat ook over andere aspecten. Misschien heb je er ook wat aan:
https://www.mrmoneymustac(...)o-have-only-one-kid/
  maandag 6 maart 2023 @ 16:18:02 #290
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_208266616
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:27 schreef SQ het volgende:
Omdat het soms best kut is enzo.

Originele OP:
[..]

Eh... al die dingen had je kunnen weten VOORDAT je aan kinderen begon, he? Gewoon even je oor bij andere ouders te luisteren leggen en goed in je oren knopen wat ze zeggen. Die van ons zijn inmiddels 22 en 19, maar ook wij zaten in die beginperiode er regelmatig he-le-maal doorheen. Logisch. Midden in de nacht flesjes geven, luiers verschonen, enz. Mijn vrouw sliep dan en ik deed dat allemaal, overdag deed zij alles. Na een tijdje helemaal op de automatische piloot. Maar die tijd gaat voorbij, kleine kinderen worden groot. En eenmaal groot, wil je regelmatig dat ze weer klein zouden zijn, want dan heb je weer andere shit. Pubers hebben ook zo hun streken en vlak ook school niet uit, daar krijg je ook nog genoeg mee te stellen. En oh ja, vergeet het huiswerk niet. Hoort er allemaal bij. :)
Sterkte! En onthoud: het gaat allemaal voorbij, voor je het weet ben je opa en oma. :)
Gevaccineerd.
pi_208266733
Ik wilde graag een tweede omdat ik zelf enig kind ben. Ik had graag geweten hoe het is om een broer of zus te hebben. Anderzijds heb ik het zelf nooit zo zwaar ervaren als andere mensen dat soms zien. Ik heb een heel gelukkige kindertijd gehad. Beetje dubbel dus.
Twee kinderen is echt een heel stuk drukker dan eentje. En dan hebben we tot nu toe weinig drama (de jongste is net 1). Maar de leuke momenten zijn ook toffer. Dus hogere pieken en diepere dalen.
Ondanks dat het pittige tijden zijn hier blijft het saldo over het algemeen positief. En als ik sommige mensen in mijn omgeving hoor vraag ik me echt af wat mensen dan verwachten van het ouderschap voor ze eraan beginnen als het zo tegenvalt. Ik worstel wekelijks met de drukte, overprikkeld zijn en weinig tot geen tijd voor mezelf maar ik haal ook veel voldoening uit het (proberen) opvoeden zelf. Als alles als werk aanvoelt lijkt het mij heel erg lastig.
pi_208266735
Wij zijn heel bewust voor een tweede gegaan. Dat werd een aardige heftige 2 jaar durende weg. Maar nu echt wel heel blij me 2.
Ze kunnen elkaar enorm in de weg zitten en enorm ruzie maken maar deze vakantie waren ze bijvoorbeeld echt zo leuk samen.

3 kan niet, tenzij een andere donor en ook een ander huis, dit huisje zit vol.

En Sunshine, geen tips, ik hoop dat je wat hebt aan de al gegeven tips.
  Moderator/colorchick maandag 6 maart 2023 @ 16:25:52 #293
382129 crew  Donna
pi_208266740
quote:
Tnx. Haha. Wij hebben dit toevallig net besloten. :7
pi_208266746
quote:
Echt, 100% dit.

Als iemand mij vraagt of het gezellig is om er 3 te hebben zeg ik voor de gein altijd dat het echt geweldig is en ik nooit anders zou willen en dat ik het iedereen kan afraden.
-nee-
  maandag 6 maart 2023 @ 16:31:53 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_208266834
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:18 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Eh... al die dingen had je kunnen weten VOORDAT je aan kinderen begon, he? Gewoon even je oor bij andere ouders te luisteren leggen en goed in je oren knopen wat ze zeggen. Die van ons zijn inmiddels 22 en 19, maar ook wij zaten in die beginperiode er regelmatig he-le-maal doorheen. Logisch. Midden in de nacht flesjes geven, luiers verschonen, enz. Mijn vrouw sliep dan en ik deed dat allemaal, overdag deed zij alles. Na een tijdje helemaal op de automatische piloot. Maar die tijd gaat voorbij, kleine kinderen worden groot. En eenmaal groot, wil je regelmatig dat ze weer klein zouden zijn, want dan heb je weer andere shit. Pubers hebben ook zo hun streken en vlak ook school niet uit, daar krijg je ook nog genoeg mee te stellen. En oh ja, vergeet het huiswerk niet. Hoort er allemaal bij. :)
Sterkte! En onthoud: het gaat allemaal voorbij, voor je het weet ben je opa en oma. :)
Ja weet ik. Is niet mijn post ;)

Overigens niet mee eens dat je dat allemaal van te voren kan weten.
Het is ook iets wat je zelf moet ervaren. Wat een ander zegt of vindt kan echt lijnrecht tegenover datgene staan wat je zelf ervaart.
En ik weet ook dat een kinderwens je wel wat blind kan maken voor al die "eerlijke" verhalen. Ik had ook echt zoiets van: nouja boeiend, dat zie ik wel als 't zo ver is en dan vind ik vast wel een manier om er mee om te gaan. En dat is ook zo.
disclaimer
pi_208267021
Dit topic is wel weer een hoe goed doe ik het wel goed topic geworden :') M.a.w. 90 % oftopic
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208267076
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over :Y.
Hahaha zoveel herkenning hierin _O-
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 maart 2023 @ 16:52:09 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_208267093
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:47 schreef Soury het volgende:
Dit topic is wel weer een hoe goed doe ik het wel goed topic geworden :') M.a.w. 90 % oftopic
Ja, vind je dat echt? Ik vind dat echt heel erg meevallen in dit topic. Het is vooral eerlijk ervaringen delen in mijn ogen. Voor 90% van het topic.

Ik heb even teruggezocht naar al jouw bijdragen in de reeks maar daar proef ik voornamelijk uit dat jij vindt dat ouderschap sowieso kut is en dat je daarom geen kinderen hebt. Da's ook prima natuurlijk, maar net zo offtopic als waar je anderen nu van beticht :7

[ Bericht 20% gewijzigd door SQ op 06-03-2023 16:58:46 ]
disclaimer
pi_208267200
quote:
Noted... :D

Oprecht benieuwd wat de reden er van is (dat je van alle 3 zielsveel houdt staar uiteraard buiten alles)
Hoe groot is t verschil van 2 naar 3 in de praktijk echt?

Ik doe in de praktijk alles zo goed als alleen, ziekte, verdriet maar ook de positieve dingen en de feestdagen, toch denk ik niet dat het daarom zwaarder is voor mij dan voor mensen met een partner, tuurlijk kun je de last verdelen als je samen bent, maar die verwachtingen zijn er dan ook, en die verwachting heb ik niet want die partner is er niet.

Maar goed 3 is natuurlijk wel weer een ander cookie dan 2 ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 maart 2023 @ 17:06:41 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_208267246
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Noted... :D

Oprecht benieuwd wat de reden er van is (dat je van alle 3 zielsveel houdt staar uiteraard buiten alles)
Hoe groot is t verschil van 2 naar 3 in de praktijk echt?

Ik doe in de praktijk alles zo goed als alleen, ziekte, verdriet maar ook de positieve dingen en de feestdagen, toch denk ik niet dat het daarom zwaarder is voor mij dan voor mensen met een partner, tuurlijk kun je de last verdelen als je samen bent, maar die verwachtingen zijn er dan ook, en die verwachting heb ik niet want die partner is er niet.

Maar goed 3 is natuurlijk wel weer een ander cookie dan 2 ;)
Je moet je echt even indenken dat je compleet terug gaat naar square 1 als je een baby er bij krijgt. Zeker gezien het feit dat de jouwe al 8 en 6 zijn nu. Met een baby zit je de komende jaren weer met honderd slaapjes, geen nachtrust, dreumesbuien, peuterbuien, nog meer slaapjes. Kind dat in een COMPLEET andere beleefwereld zit dan de oudere kinderen. En je wil het alleen gaan doen, dus je kunt niet de taken verdelen. Ik vind het zo'n verademing om eens een dagje weg te zijn met mijn groten zonder die kleine er bij. Dan worden we tenminste niet de hele tijd afgeremd. En andersom net zo. Samen dingen doen met drie kinderen in compleet verschillende leeftijden is gewoon niet zo leuk, vind ik :') de jongste wil met een schepje in het zand prikken en de oudste wil in de achtbaan oO<

Daarbij is het gewoon DRUK. Er is altijd wel iemand boos, verdrietig of nurks. Altijd iemand die wat van je moet. Je hebt te weinig aandacht om juist te kunnen verdelen.
Het is gewoon disbalans. Heb ik me nooit gerealiseerd. En ja, ik hou zielsveel van mijn jongste en ik wil 'm nooit meer kwijt, maar als ik ECHT had geweten wat het inhield was ik er niet aan begonnen.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')